Recenze
Seat Cordoba CLX
Technické info
Přezdívka auta Rakeťák Rok výroby 1995 Koupeno ojeté najeto [km]:211000 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 2 objem [cm3]: 1390 výkon [kW]: 44 kroutící moment [Nm]: 107 zrychlení 0-100 km/h [s]: 15 maximální rychlost [km/h]: 170 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 13 zavazadlový prostor [l]: 455 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 8
Popis vozu
Jak jsem k ní přišel…a…její původní stav.
Ještě jsem neměl řidičák a už jsem se koukal po auto-inzerátech a jezdil jsem po autobazarech. Když jsem byl ve čtvrtém autobazaru a díval jsem se po Feliciích (kterou jsem si chtěl původně koupit) zavolal mě najednou táta k seatu Cordoba. Tak jsem ji obcházel, a když jsem se dotknul a přejel rukou po zadním křídle projel mnou El. Výboj Feromonů. Byla to láska k autu na první dotek. Ta CORDOBA mě stála 16000 a byla určena na náhradní díly. V motoru chyběla hadice na sání, prdlý výfuk , brzdy div že brzdily, zadní okénka nešly stáhnout a pobouchaná kastle byla z obou stran. Asi za 4 dny jsem šel auto přihlásit ,jenže se vyskytl problém neměl jsem homologizaci (číslo ohledně eko daně) tak jsem ho nemohl přihlásit takže jsem 3 týdny čekal na homologizaci . Pak když jsem ji měl si mě magistráty přehazovali mezi sebou takže od 7 do 18hodin jsem přihlašoval auto. A konečně mohly přijít na řadu opravy mé káry , aby se postavila na nohy.
Na autě (Rakeťákovi) jsem už udělal pár věcí. Jelikož jsem nedostal servisní knížku nevěděl jsem jak se o auto starali pokud vůbec a co má všechno za sebou. V motoru mi chyběla hadice na sání, takže to bylo první co jsem pořídil. Nevěděli jsme co tam je za olej tak jsem si koupil přípravek na výplach. Nalili jsme ho do nádržky oleje a 20minut nechali běžet motor. Při výměně oleje jsem se divil. Když jsme vypouštěli ten starý olej, tak nejdřív vytekl ten ztuhlej a pak koukám v tom vypuštěným oleji plavaly střípky kovu. Nové brzdy jsem si nechal namontovat od profíka a koupil jsem pneu ani nechápu jak na těch pneu alá Schumacher mohl někdo jezdit(viz foto). Na konci letních prázdnin 2009 se mi naštípl klínový řemen a začal se mi párat, takže jsem ho radši vyměnil. Auto bylo zřejmě bouraný, takže mělo rez na dveřích za spolujezdcem tu jsem zbrousil na kov, ošetřil a následně přestříkal + ty oranžový fleky jsem také přestříkal. Zadní díl výfuku jsem nechal zavařit aby mi ještě chvíli vydržel než jsem si koupil nový, který jsme nasadili v garáži u kámoše. Při těch opravách si připadám jak z těch americkejch filmů, jak kluk looser přijde ke svému prvnímu autu které je prorezlé a obouchané a na konci to auto stojí za to ho mít.
Cordoba obecně
Auto je postaveno na podlahové skupině VAG(VW) a používá hnací agregáty z typu Golf/Polo. Motor je čtyřválec s litinovým blokem a vyvrtanými válci o rozměrech 75,0 x 78,7mm. Hlavy válců jsou z lehké slitiny s nahoře uloženým vačkovým hřídelem. Motor je zážehová 1.4 s výkonem 44Kw a je vybavena jednobodovým vstřikováním typu Bosch a katalyzátorem.Těch 44kw sice nevypadá výkonově nijak zajímavě,ale skutečností je,že motor dokáže s autem leckdy pořádně zahýbat. Zavěšení předních kol je typu McPherson se spodním trojúhelníkovým ramenem otočně připevněným k přední nápravnici. Zavěšení zadních kol je realizováno pomocí dvou vlečených ramen spojených pružným příčníkem. Brzdová soustava má v předu kotoučové a v zady bubnové.Do nádrže se vejde 47l benzínu.
Exteriér:
Exteriér navrhl Giorgio Giugiaro (nebo také Giorgetto Giugiaro) automobilový designér.Giugiaro byl vítězem ceny "auta Výtvarník století" v roce 1999. Navrhoval i pro automobilové značky jako: Lamborgini, Lotus,Maserati,Ferrari a Volkswagen.
Na Cordobě byl také založen sedan a kombi třetí generace Volkswagenu Polo.Na rozdíl od Póla má Cordoba fešný křídlo který tam není jen pro parádu ,ale bylo spolu s karosérií navrženo v aerodynamickém tunelu.Rozměry auta jsou 4110x1640x1410mm (DÉLKA x ŠÍŘKA x VÝŠKA)a váží 930kg.
A jaké to je v něm sedět?
Já jsem řidič takže těžko budu sedět v zadu.Takže jaké to vzadu je nevim , ale nikdo si zatím nestěžoval. Na místě řidiče se mi sedí perfektně sedačky nejsou až moc měkké ani extrémně tvrdé je to takový zlatý střed. Sedačky s bočním vedením zad a rovněž i lepší opěrou stehen, které jsou tak bezpečně drženy v sedačce i při prudkém zatáčení. Jsou prostě šité přesně na mojí prdel. Na prostornost si stěžovat nemohu. Místo nad hlavou pro řidiče a pasažéry pod 190 cm je dostačující,vzádu se přepraví v pohodě 3 pasažéři.Palubní deska má jednobarevné provedení a to černé. Pro řidiče je dobré,že všechny ovládací prvky jsou natočeny směrem k řidiči.Podsvícení budíků můžete libovolně ztlumit či rozjasnit dle potřeby ,ale po pravdě to moc nesvítí takže podsvícení mám furt na max. Palubovka je spíš hranatá než je u felície ( ta mi připadá víc zaoblená) nic bych jí nevytknul kromě kastlíku před , spolujezdcem je pro mě malý to i česká felda má větší. Auto mělo již ve výbavě zabudovaný centrál i defend-lock.
Po nastartování si zlehounka brouká a volantem se zatáčí pěkně lehce na to , že to nemá posilovač. Jen při parkování to dá trochu práce. Po těch 211 tísících kilometrech co má už za sebou není řadící páka skoro vůbec vykloktaná krom jedničky tam trochu vůle je. Fofr klacek který prostě padne každému do ruky. Na rozjezd zařadíte jedničku sotva cukne je tam dvojka pak lehce roztáhnout. Za tři! A vzápětí za 4 a pak už to moc dlouho netrvá a dáváte pětku (80km/h). Do 130km/h jede , ale po 130km/h začíná už jen líně zrychlovat. Tenhle auťák sedí na rovině jak přibytej. Jízda v něm je příjemný požitek pokud nenarazíte na proděravělou silnici (jako ementál) to pak to docela háže . Velkým mínusem jsou brzdy - občas se na ně hold musí dupnout pokud chci zastavit. Ostřejší jízdu zvládá celkem v pohodě, jen když vlítnu do zatáčky, se spolujezdci leckdy bojí, aby se auto snad nepřevrátilo.
Jízdní vlastnosti přirozeně nelze srovnávat s modernějšími auty ,ale pokusim se o to....
Když jsem přesedal z auta od autoškoly – Fábie (asi r.v.2000) do svého tak to byl minimální rozdíl až na posilovač řízení a citlivost pedálů (u sebe musim víc na to dupat).V rodině máme Renaulta Megana II 1.6 16V(r.v.2005). Takže se k němu občas dostanu . V kabině je extrémní ticho a u Megana je supr že má velmi silný brzdy, nejbezvadnější posilovač řízení (stačím točit volantem jedním prstem), hodně citlivej plyn a ještě citlivější spojku , ale přesto mě to auto snad vždy vyškolí. Jelikož je na můj vkus až moc citlivej a řízení mi připadá nekomunikativní. (Když se mi povede jízda bez toho že by mi to někde nechcíplo , tak to považuju za zázrak).
Řídil jsem i kámošovu Felícii když jsem tu už srovnával s ní interiér . Jeho Felda je v dieslu (já jezdím na benzín ). Nic proti dieslům nemám ale připadají mi líný ,ale zas je můžu pochválit za nízkou spotřebu a snad i za to že není možné aby to chcíplo. Jelikož jsem si ji chtěl koupit , nelituju toho ,že jsem si pořídil seata. Řízení mi připadalo tužší a fofr klacek se mu zasekával . A nemusel jsem řešit korozi v takovém rozsahu jakou mívá Felície.
Historie vozů seat cordoba:
Seat Cordoba je odvozen od modelu Ibiza, jehož druhá generace vyráběná od roku 1993 přinesla španělské automobilce kýžený úspěch díky povedenému designu.Čtyřdveřový Seat Cordoba alias „Ibiza s kufrem“ s charakteristicky vysokou hranou zadního okna je u nás poměrně rozšířený.První generace Cordoby byla jedním z prvních automobilů tohoto typu,ale nyní jsou i u nás stále populárnější zavedené sedany Škoda Fabia, Renault Thalia. Od roku 1993 do roku 1999 prošla Córdoba několika malými vizuálními vylepšeními. V roce 1996 zavedli Cordobu Vario . Od modelu 6K se upravil předek a zadek, čiré skla světlometů a nový kokpit, ale základ zůstává 6K.
S modelem Ibiza/ Cordoba se odloučí od sestry modelu Polo vizuálně.
1993: Zavedení Cordoba 6K / C jako sedan s motory: 1,4 (60 koní), 1,6 (75 koní), 1,8 (90 koní), 2,0 (116 koní), 1.9 D (68 koní) a 1.9 TD (75 PS).
1994: uvedení motoru 1.8 16V (129 koní).
A jak to bylo dál...
1996: Lehký facelift a zavedení "SX" jako třídveřák. Nové motory: 1.6 (101 hp) místo 1.8 (90 koní), 2.0 16V (150 k) místo 1.8 16V (129 koní). Nový diesel 1.9 TDI s přímým vstřikem (90 nebo 110 koní), 1,0 (50 k), 1.4 16V (101 koní) a 1.9 SDI (64 koní).
1997: Uvádí na trh Cordoba Vario ve spojení s motory 1.4 (60 koní), 1,6 (75 a 101 koní), 1.9 SDI (64 k) a 1.9 TDI (90 nebo 110 koní).
1999: Nový model (6K GP01). Nový předek, zadek a kokpit. 1.8T (156 hp) místo 2.0 16V (150 koní), 1.9 SDI úprava: nyní s 68 místo 64 koní.
2000: 1,4 16V (75 k) místo 1.6 (75 koní). nový Motor: 1.0 16V (68 koní).
2002: Zavedení Cordoba 6L sedan s motory: 1,2 12V (64 koní), 1.4 16V (75 a 101 koní), 2,0 (116 koní), 1.4 TDI (75 koní), 1.9 SDI (64 k) a 1.9 TDI (101 nebo 131 koní).
Silné stránky
+levný provoz a servis
+i bez posilovače slušná manévrovatelnost
+velký zavazadlový prostor
+spolehlivé auto
+podle mě stále atraktivní design.
Slabé stránky
-v táhlém kopci chybí výkon
-brzdy (občas se naně hold musí dupnout abych zastavil)
-malý kastlík před spolujezdcem
-chybí mi zadní stěrač
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
Zatim žádný ledacos si dokážu spravit sám s tátou nebo se mi o to zatim postaral známej (automechanik)otce.A taky mí kámoši.
Co mojí káru čeká....
A pak přijde zvelebení auta uvnitř pokud na něco nepřijdu.
Novinky v recenzi
Aby recenze byla kompletní ...
Prodat auto jsem si řikal bude v pohodička ,ale houby. První zájemci přijeli až z Aše, ale nevzali ho ,vzal ho totiž druhý zájemce všechno šlo v pohodě - dokonce mi zaplatil v eurech :-) naštěstí byl dobrej kurz a vydělal jsem na tom asi o 500. Jenže sehnat ho k přepisu nebylo lehké přes den jsem se mu nedovolal a večer tvrdil že je za Prahou. Já se modlil aby někde na mý jméno neudělal žádnou blbost abych to neodsral. Auto jsem odhlásil sám teda a dal mu to vědět smskou protože telefon už nezvedal vůbec pro jistotu jsem mu to poslal písemně ještě poštou .Jenomže dopis se vrátil s tím že ho tam nenašli. Tak jsem tam zašel osobně a on tam městský úřad. Rodina mi řekla ,že budu mít průser pokud on to nedohlásí a udělá nějakou blbost. Na policii mi řekli že jsem sobliga a že mu napařej pokutu 10 000 že to nepřihlásil v čas. No jó jak šlo o prachy poliš byl hnedka aktivní :-) po týdnu se mi ozvala jeho babička až jsem se divil a sjela mě za to že mě nedokáže sehnat (ten borec) tak jsem jí to vytmavil a den na to jsem se s nim sešel a papíry předal ataké jsem viděl cordobu. Div jsem se nerozbrečel v jakym byla stavu. Byla polepená zbořená , utrženej chladič nestartovala jelikož frajer umyl důkladně motor z airboxu vycházela pára nebo šlehaly plameny.
Poslední Fotky
Ahoj lidi. Dneska jsem přidal poslední 3 fotky mého seata, jelikož se můžete těšit na mojí novou autorecenzi k mému novému autu - Ford Fiesta
normální startování..je zas tu
Konečně si nemusim připadat jako zloděj ve vlastním autě půl roku jsem startoval přes tlačítko napojené přímo na baterku. Protože mi známý mechanik mého kamaráda řek že to bude stát 3000 už tenkrát se mi to nezdálo. Jelikož jsem byl student a věčně bez peněz tak jsem šetřil prachy a nakonec oprava v servisu za 500,- věřim tomu že mě natáh i za tu zavařenou podlahu za kterou chtěl 3000,- i když jsem mu dodal materiál.
Hudba v autě
Tak jsem si pořídil aspoň nějaké reproduktory do dveří , abych nebyl odkázán na jedinej reproduktor a to v palubovce. Při montáži jsem jsem zjistil že mi hraje jen pravá strana a už jsem viděl jak budu muset rozebrat celou palubovku abych natáhl novou kabeláž naštěstí chyba byla jinde a to nepropojeného(utrženého) kabelu z rádia po odstranění chybky mi hraje i druhý reproduktor v palubovce což mě překvapilo protože jsem myslel tu celou dobu že je kaput. :-)
Samozřejmě se po zimě objevila rez na dveřích za řidičem tudíž jsem to dal zas do pořádku.
:-)
Včera jsem odvezl kámoše do Libomyšle a překvapila mě spotřeba která byla 5l na 100km. :-) a když bylo hezký suchý počasí tak jsem si natřel podvozek gumo-asfaltem aby nechtěl opětovně zas rezivět.
Konečně.
konečně zas můžu v pohodě drive-řit (jak my z motola tomu řikáme). STK a Emise jsou úspěšně za mnou jen jsem měl menší problém s osvícením RZ.
Neuvidim ho do Pátku...
Jelikož momentálně začala GO u známeho mého kámoše.A to nevim jistě zda ho uvidim v pátek ,ale až si ho vyzvednu tak jedu snad konečně na STK.
Materiál nakoupen
Všechno na opravu podlahy už mám připravený (plechy,týpka co mi zavaří podlahu a gumoasfalt na zatření).Zítra si koupim výložník (pletenec,husí krk atd..) a pak hurá na STK.
Vánoce pro mojí káru
Tyhle vánoce dostalo moje auto víc dárků než já :-)
Dostalo spoustu autokosmetiky a konečně autorádio
SONY Xplod cdx-GT24. Až ho dám do auta přidám foto.
překvapení v podlaze
Při výměně výfuku jsem zjistil díry v podlaze svýho auta ale to jsem ještě netušil jak moc jsou velké. Prachy nemám jelikož jsem chudý študák a musel jsem koupit také nějaké dárky pod stromek. A v lednu musim na STK . :-(
Doplnění recenze
Doplnil jsem recenzi o tom co se na autě již provedlo.
Další krok dopředu
Po dlohé době konečně můžu pokračovat v opravě svého RAKEŤÁKA.
Konečně jsem se dočkal a dorazila mi zadní část výfuku.
Rozšíření recenze
Našel jsem pár informací o Cordobě více viz Cordoba obecně a historie vozů CORDOBA
Přidat názorDiskuse: Seat Cordoba CLX
- Re: Re: Gumoasfalt 21.04.2010 17:36
- Re: Gumoasfalt 21.04.2010 15:47 Moper
- Gumoasfalt 21.04.2010 10:17
- Dobre ty 25.03.2010 22:03 GooF (RaceFans)
- Re: Dostal jsi mě ... 27.12.2009 12:18 Moper
- Re: hodnoceni 09.12.2009 17:45 Moper
- Dostal jsi mě ... 08.12.2009 00:00 FRPE
- :-) 14.10.2009 21:50 berustina
- Pěkný 28.09.2009 13:12 KubikCv
- Re: Další investice 02.09.2009 21:17 Moper
- Další investice 02.09.2009 20:05
- hodnoceni 01.09.2009 21:50
- jou 01.09.2009 21:28 Lubosss1
Další vozy Seat Cordoba
-
Seat Cordoba (1995) Majitel: paja1980
Přidáno: 28.5.2011 49 Majitel 9.70 Uživatelé
-
Seat Cordoba (1996) Majitel: parkoviště
Přidáno: 10.2.2008 169 Majitel 9.35 Uživatelé
-
Seat Cordoba (1998) Majitel: johnygreen
Přidáno: 4.3.2012 09 Majitel 8.60 Uživatelé
-
Seat Cordoba (1995) Majitel: FromCzech
Přidáno: 29.7.2014 010 Majitel 7.33 Uživatelé
-
Seat Cordoba (2000) Majitel: Michal17
Přidáno: 17.8.2013 89 Majitel 7.22 Uživatelé