Recenze
Chevrolet Corvette C6
Technické info
Přezdívka auta Spark Rok výroby 2007 Koupeno nové najeto [km]:8000 palivo: benzin počet válců: 8 počet ventilů na válec: 2 objem [cm3]: 6162 výkon [kW]: 321 kroutící moment [Nm]: 585 zrychlení 0-100 km/h [s]: 4 maximální rychlost [km/h]: 306 počet rychlostí: 6 převodovka: automatická průměr kol [palce]: 19 zavazadlový prostor [l]: 634 pohon kol: zadní spotřeba [l/100km]: 13
Popis vozu
Jak to vlastně všechno začalo:
Před prázdninami tomu byly asi 3 roky, co se začalo vybírat auto na víkendy. Jelikož táta udržuje čilé vztahy se známým v USA, tak bylo hned jasné, že auto bude pravověrné americké s dlouhou historií, a nikoliv německé či jiné evropské.
Při své poslední návštěvě USA jsem se zakoukal do žluté káry, kterých tam jezdilo "celkem" požehnaně-Mustangu GT, krásné bylo, což o to, ale řidičák zatím v nedohlednu a sen o tom, že mé první auto bude žlutý Mustang GT byl značnou utopií, to se psal rok 2003. Jenže rok se sešel s rokem a sny začaly nabývat již konkrétnějších tvarů a rozměrů. Koncem roku 04 vyběhly fotky nového Mustangu pro rok 05 a pomalu celý svět se z něj posadil na prdel. V tu chvíli bylo rozhodnuto, že nic jiného, nic menšího v naší garáži stát nebude. Původně se plánoval základní V6 s tím, že přece 210 koní bohatě stačí. Můj sen ale nebyla V6, ale GT-když už, tak už :-)Ale já neplatím, tak jenom radím. Ale jak se říká: "Člověk míní, pán bůh mění."
V 05 by táta opět v USA a vrátil se s celkem překvapivou větou: "Žádná V6, to nejede, ani to neřve." Takže v duchu jsem zajásal a opět jsme usedli ke konfigurátoru a přidávali a odebírali položky ze seznamu výbavy.
06- Táta opět v USA. Původně jel objednat modré GT, ale vrátil s tím, že našel něco nového, Mustanga v úpravě Foose. Což o to, krásnej byl, ale sen se posouval o další rok :-( Nehledě na to, že cenou se auto dostávalo již do kategorie GT500-Mustang08 určitě ví ;-) Já byl pro GT500-skrz výkon, ale táta pro Fooseho, nerozlousknutelné dilema :-) ale hlavně jsme byli pořád bez auta, grrr :-(
Začátkem roku 07 to přišlo. Ve Vídni na autosalonu byla výstava sportovních aut. Pěkná podívaná, což o to. Jeli jsme se tam podívat na upraveného žlutého Mustanga. Jenže co čert nechtěl, hnedle vedle stála ona, sice v nijak zajímavé červené, ale byla tam. Sotva poloviční, snad o půl metru nižší. Taková nenápadná. Věděl jsem, že cenou je úplně mimo mísu. Cesta domů byla zvláštní, vůbec se nemluvilo. Já nadšen ze žlutého GTčka, ale co se honilo tátovi v hlavě, to jsem ještě nevěděl.
Po příjezdu domů mi táta "suše" oznámil, že Mustang není to, za co ho vlastně měl a že je z něj vlastně zklamanej a přestal se mu líbit. Moje nadšení bylo rázem u bodu mrazu. Nechal mě pár chvil vycukat. Povídal, že jeho sen již z mládí je Corvette, a že je lepší si připlatit a sen si prostě a jednoduše splnit. No, zprvu sem nevěděl, zda to mám brát vážně, ale už to bylo tak.
Auta se diametrálně změnily z muscle caru na supersport, avšak v jádru celkem podobné, obě s velkým osmiválcem :-)
Horké chvilky na netu na stránkách Fordu vystřídaly sity Chevy. Cabrio jsme vyřadili, páč jedno už doma máme, tak nač dvě. Ze začátku jsme uvažovali i o manuálu, ale postupem času převážily klady automatu. Zaškrtli jsme sportovní paket Z51 s přitvrzeným podvozkem (tužšími tlumiči a silnějšími stabilizátory), většími brzdami a přídavným chladičem na převodovku. Shodli jsme se na nejvyšší výbavě LT3 s head-up displayem, černou kůží, jelikož vypadá útulněji a hlavně se méně špiní. O navigaci jsme ani neuvažovali, protože pro ČR nejsou zpracovány mapy, takže mít něco, co nefunguje… Zatím jsme se s tátem na všem shodli, ale diskuze nastaly při výběru barvy. Já chtěl jedině žlutou, táta si tím však nebyl tak jistej. Vyrazili jsme teda do Vídně k panu Puhrovi, jež má salon s Corvettama. Na prodejně měl tátovu favoritku-černou, potom stříbrnou a červenou. Stříbrná a červená hned z výběru vypadly, červená Victory byla taková mdlá a se stříbrnou to bylo úplně jiné auto. Takže zůstávala černá, avšak neměli jsme ji možnost srovnat se žlutou. Po optání, zda by neměl aji žlutou, nás pan majitel vzal do servisu, kde byl žluťásek na zvedáku. Zajímavé srovnání, černá jakoby se krčila potom v koutku, žlutá ji úplně převálcovala, barva byla tedy rozhodnuta s poznámkou, když už supersport, tak nepřehlédnutelnej :-) V záloze byla ještě Atomic orange, jenže tu jsme nikde na vlastní oči neviděli, tak jsme neměli možnost srovnání. Ale jak už to bývá, Sebring půjde z domu, za měsíc dorazí tátovi oranžová c6 v cabriu, tak uvidíme, jaký to bude, až budou obě vedle sebe. Zbývaly ještě vybrat kola, na netu vypadaly krásně chromovaný, tak jsme je zaškrtli. Tím to bylo nějak tak všechno. To byl asi tak přelom března a dubna 07, těšil jsem se, že v létě bude tady a já budu jezdit. Jenže nakonec bylo zase všechno jinak :-( V květnu vydalo Chevy prohlášení, že bude pro rok 08 mírný facelift, který se bude týkat i motoru a že se modelová řada 08 začne vyrábět někdy v listopadu. Nastaly opět horké chvilky, co teď. Zda objednat "zastaralej" model či počkat na facelift. Táta byl pro počkání, já se radši ani už nevyjadřoval, pač bylo jasné, že se v létě zase nesvezu :-) Dušovali jsme se tedy aspoň tím, že začnou výrobu 08 dřív, nežli uváděly první informace. Tak opět nastala doba temna a dlouhého čekání. Chevy oznámilo někdy v červnu, že motor bude mít o dvě deci víc, tzn. o 30 koní víc nežli 6.0l, upravené řízení, rychlejší software na převodovku, jiný design kol, dvě barvy navíc a ještě stupeň výbavy navíc. Za vyšším stupněm výbavy se skrýval dvoubarevný vnitřek, který se ani moc nelíbil, takže jsme na objednávce nic neměnili. Co čert nechtěl, Chevy skutečně dodrželo termín a začalo vyrábět 08 až koncem října. Moja Vette je vyrobena 2. listopadu-na dušičky :-)
Koncem listopadu byl táta opět v USA, takže už se chvíli vozil naším žluťáskem, hned volal, že jsme vybrali dobře a že se čekání vyplatilo. To už jsem se nemohl dočkat, stačilo přečkat zimu a na jaře tady bude. Jooooo, to byla pouze zase moje domněnka :-( V březnu se začaly řešit kontejnery z USA, a jaký bylo naše zklamání, díky tomu, že byl dolar u dna, tak byl nedostatek kontejnerů, první kontejnery jsme měli zamluvený až na půli června, jenže moje Vette musela počkat, prvně se musely dopravit auta zákazníkům, tzn. Vette odcházela až začátkem srpna a dorazila až začátkem září. Sice po létě, ale přece :-)
Jízda
A jak to vlastně vůbec jede? Zatím se zajíždí, má najeto pouze 1 500 km, takže ne moc ostře. Auto krásně sedí, ze zatáčky je třeba dávat si bacha na moc plynu, krapet je těžší na předek, kde má víc váhy, tak se musí s tím počítat, i když vyvážení není špatný. Řízení je vcelku přesný, ale Porsche handling je Porsche handling, Mik o tom ví zajisté svoje :-) Jediný, co tady akorát je, je ABS a ESP, které má tři módy-zapnuto, zčásti vypnuto a vypnuto :-) Veškerý auto je z bakelitu, takovej americkej trabant :-), čemuž odpovídá i relativně nízká váha cca. 1 450 kg. Při normální jízdě (90km/h) točí motor 1 300 otáček, celkem mazec. Ale ten správnej mazec začíná kolem těch 4 tis. otáček, kdy se otevřou ventily a auto začne pořádně jet a řvát :-) Při sebemenším polechtání plynu auto vystřelí pěkně rychle kupředu, nebýt výfuku ani byste nevěděli, že jedete krapet rychleji než auta za vámi.
Kvalita jízdy by mohla být asi ještě lepší, kdyby tam byly normální gumy a ne runflaty...
Řazení
Převodovka má dva režimy, klasické Dčko a Sko pro sportovnější jízdu, v prvním případě řadí v nižších otáčkách, kde využívá spíš krouťáku. Manuální řazení se provádí pádlama na volantu, který nejsou takový ty klasický pádla jak z Itálie na sloupku řízení, ale jsou podobná těm na Mercedesu, tzn. uchycené n zadní straně volantu a otáčí se tedy spolu s volantem. Škoda, jen že nejsou třeba z hliníku, jsou jen z plastu, tak mám o ně krapet strach… Nahoru se řadí stiskem od sebe, dolů přitáhnutím k sobě. Obě pádla mají obě tyto polohy, což je zase rozdíl oproti Itálii, kde každý pádlo slouží k jinému úkonu.
Spotřeba
Auto při 140 km/h si řekne o 8,5 litrů, ve městě tak o 21 litrů, průměr za 1 500 km je nějakejch 15 a jde furt pomalu dolů, jak si motor sedá. Do motoru je dle Chevyho doporučeno lít 98, ale 95 stačí. V Americe do těchto agregátů lijou 91 a míň a v pohodě, vždyť je to motor původně z tracku, koncepčně 50 let starej.
Interiér
K interiéru žádnou výtku nemám, jde vidět velký skok v designu, ale hlavně v kvalitě materiálů oproti c5 a amerikám všeobecně. V časopisech a testech stále haní ameriky za kvalitu, a že jsou bez nápadu, poněkud humpolácký vzhled a že jsou 50 let za Evropou, ale já si nemyslím, že je to nějakej rozdíl, ok, nepočítám-li italský auta, ovšem který jsou taky cenově někde úplně jinde. Jediný co, na to že je auto poměrně velký, tak interiér je trochu stísněnější, ale je to asi jen o pocitu. Střední tunel je celkem větší, tak asi proto, ale je zase fakt, že slouží jako pohodlná loketní opěrka.
Budíky
Budíky jsou pěkně přehledný, bíle podsvíceny, škoda jen, že u nich nejde měnit podsvícení jako např. u Mustangu. Jelikož se jedná o americkou verzi, tak budíky jsou v mílích, ale dají se přepnout na metrickou soustavu (km/h). Tachometr je očíslován do 200 a když jsou nastaveny km/h, tak ručička ukazuje do 200 a zbytek se zobrazuje na head-up displeji. Ten head-up je fakt dobrá věcička, údaje se zobrazují na čelní sklo, nemusíte vůbec sledovat budíky, je to takový intuitivní a bezpečnější, že nespouštíte oči ze silnice. Podsvícení se dá upravovat a dá se posouvat v předem vymezeném prostoru. Dají se na něm přepínat dva druhy zobrazení otáčkoměru a další údaje jako teplota vody, oleje apod. Pěkným detailem je ukazatel bočního přetížení v zatáčkách.
Sicny
Sedačky jsou el. stavitelné, pěkně vás obejmou, i když se na to nezdají, vypadají opticky ploše, ale zdání klame. Ale nebudou asi pro širší postavy, protože jsou celkem užší nežli v ostatních autech. Pouze sedák by mohl být krapet delší.
Aparatura
Rádio je příplatkové Bose s měničem na 6 cd a sedmi reprákama, nehraje špatně, ale bohužel ztrácí body tím, že má neporovnatelně hlasitějšího konkurenta pod přední kapotou :-)
Targa a kufr
Příjemná věc je tahle targa, kompromis mezi coupe a cabrio. Celej střešní díl sejmete a dáte do kufru do připravenejch držáků, takže když začne pršet, během 20 sekund tam zase střechu vrátíte. Celej proces nandávání a sundávání zvládne v klidu jeden člověk. Kufr sám o sobě je obrovskej, sice nižší ale jinak velice rozměrnej. V rozích jsou dvě uzavíratelný přihrádky o velikosti autobaterky tak na lékárničku a žárovky.
Parkování
S tím je trochu svízel, protože auto je neskutečně široké, kapota dlouhá jak týden před výplatou, při sezení takřka u asfaltu vidíte akorát tak vyboulení předních blatníků, takže se špatně odhaduje, kde končí předek. Dozadu je to o poznání lepší, jelikož zadní okno končí kousek od vršku zadního nárazníku. Jinak z auta do stran a přes A-sloupek je celkem dobře vidět.
Pozn.
Kdybych teď řešil barvu, asi bych vybral bílou s černejma kolama, ale to už je teď celkem fuk, žlutá je krásná. :-)
Motor: V8
Objem: 6162 cm3
Výkon: 437 koní v 5900 ot./min.
Točivý moment: 585 Nm v 4600 ot./min.
Zrychlení 0-100 km/h: 4 s
Maximální rychlost: 306 km/h
Hmotnost: 1461 kg
Silné stránky
- Motor
- Zvuk
- Nepřehlédnutelnost
- Targa
- Nadčasovost (viď Vette93) :-)
Slabé stránky
- Nepřehlédnutelnost :-)
- Menší nádrž (68 litrů)
- Jinak jsem zatím žádné neshledal
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
Zatím žádné, vlastně řeším, kde to budu servisovat :-)
Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)
Objednáno přes známého, ačkoliv se žádný discount na c6 nedává, tak jsme díky němu určitou slevu dostali.
Mírné modifikace
Měl jsem vybrán kompletní výfuk od B&B Bullet, avšak po zvážení jsme objednali výfuk ze Z06, kterej má obtokový ventily, do 3 tis. otáček motor celkem potichu vrní a po překročení 4 tis. se krásně nadechne k mocnému řevu, kterej přehluší i kamion :-) Továrnou zaručený přírůstek koní 7 hp.
Novinky v recenzi
Pomoc s Porsche
Hoj všem, potřeboval bych tak trošku pomoct. Nevíte o někom, kdo pracuje u Porsche a přitom dělá to samé i doma (bokem)? Návštěva autor. servisu je poslední věc, kterou chci... mockrát děkuji za info. do SZ nejlíp
Ku_va
kdo chce, necht hodnoti, kdo nechce, necht necha bejt. nikomu se nemstim, neoplacim, nikoho neseru, zabomysi valky nevedu, tak si me nevsimejte. jestli nekoho seru na havni strance, tak at mi napise sz. tecka
Grrrrr
tak pro letošek už sezona pomale končí,takže si užívám poslední chvíle hezkýho počasí a jen jezdím. zatím najeto 8 tis. a vše v poho, akorát se semtam ozve na nerovnosti zaskřípání plastů, ale to vem čert. Ale co mě pořádně štve, jsou mouchy a jiná havěť, která se rozplácává na předku, takže to vypadá, že sparka nemeju, ale opak je pravdou.
dylina no. 2
a nebo rovnou ZR1?
Dylina má dilema
Tak to vypadá, že sparkis půjde do světa, teda ne až tak daleko, spíš kousek vedle. Nástupce je celkem jasnej-c6 Grand Sport modelovej rok 2010, pro změnu ve žlutý :-) Motor je stejnej, akorát má bodykit ze Z06, takže od Z06 takřka k nerozeznání, ale co je nejpodstatnější, tak brzdy ze Z06, kde jsou v předu šestipístky a vzadu čtyřpístky. Ještě otázkou zůstává, na kolik se vyšplhá naspecifikovaná výbava, tak jestli potom nejít rovnou do Z06... Tam je jedinej zádrhel a to ten, že ji nedělaj v automatu
Řazení
Toho d-ebila, kterej vymejšlel u GM řazení na volantu, bych nejradši zastřelil a hodil následně psům, to musel bejt fakt k-okot, grrr :-( Podřazuje se zatahnutím k sobě a vyšší rychlost se řadí zatlačením za pádla, tak to funguje na obou pádlech stejně. Klasicky se podřazuje levým pádlem, kdy za něj zatáhnu a je to. Problém nastává však u řazení pravým pádlem, kdy chce člověk řadit víš, jenže za pádlo zatáhne a co se nestane, motor mu div nevyskočí do klína a nedá po čuni, gratulujem, právě jste opět podřadili, člověk si neuvědomí, že n apádlo musí zatlačit dopředu, grrrr... Naštěstí kluci v americe vymysleli nový aftermarket pádla, levým dolů, pravým nahoru, chcou za to asi 200 babek, tak jdu do toho
Postřehy...
Tak za letošní sezonu zatim za mnou 3 tis. km. Pár postřehů k tomu:
1. jelikož naše silnice nejsou suprový, tak se už sem tam začíná objevovat nějaké to povrzávání, ale není to tak strašný
2. Min tejden se mi rozsvítila kontrolka na benzín, tak jsem jel hned natankovat, nastartuju auto a objeví se mi chybový hlášení, že mám zkontrolovat palivovej systém a ukazatel stavu zůstal na nule, i když byla nádrž plná, poodjel sem a zkontroloval uzávěr, jestli jsem ho třeba málo nedotáhl, ale vše bylo v pořádku a hlášení pořád na obzoru. zabrouzdal sem po netu na fórech a dozvěděl se, že to je slabina corvett, který mají najeto tak do 5 tis. km, odchází tam čidlo v nádrži. tak sem volal do usa a tam mi pověděli, že mám zkusit resetovat řídící jednotku a když to nepomůže, tak do servisu na výměnu-naštěstí to pomohlo...
3. po 5 tis. km. zadní gumy zatím drží obstojně, moc neubyly, ačkoliv už přidávám na tempu, prvotní oťukávání s autem už je za mnou, tak zkouším, kam jsem schopen se až dostat na normální silnici, podotýkám, že v zatáčkách, ne na rovině...
4. propastný rozdíl jízda se zaplou a vyplou stabilizací. Se zaplou se auto při každém náznaku ustřelení začíná hned rovnat, nic nedovolí. V poloze off je to jen a jen na mě, jak to (ne)po-seru...
5. Dlouhodobá spotřeba se pořád drží kolem těch 13-14 litrů
6. až teď sem konečně docenil head-up displej, člověk může furt koukat před sebe a ne budíky, nehledě na bezpečnost...
7. za těch 5 tis. km si motor nevzal ani slzu oleje, pořád se drží na horní rysce, palubák hlásí ještě 70% životnosti
Výfuk je duální, má v sobě klapku, která se otevírá až od 3,5 tis. otáček, kdy auto začne pěkně burácet. Otvírání klapky ovládá pojistka, tak jsem ji vyndal a auto řve nehorázně už od volnoběhu po sebemenším zalechtání plynu. Ze začátku jsem byl úplně nadšenej, ale po ujetí asi 100 km jsme názor radikálně změnil a pojistku tam milerád vrátil. V autě se nedalo poslouchat rádio natožpak mluvit :-/
Tak jsem si v pátek šel konečně pro značky a odzimoval sparka, těšil jsem se na to pěkně dlouho. Takže jsem jezdil konečně legálně a stálo to za prd :-)
Tak jak jsem začínal na spotřebě 15l, tak po dalším ježdění jsem už na 20 a pořád se tam držím, ale je pravda, že dělám vylomeniny a užívám si zvuku :-)
Video
Přímý odkaz na video.
Přidat názorDiskuse: Chevrolet Corvette C6
zobrazené auto není aktivní, nelze diskutovat
Další vozy Chevrolet Corvette
-
Chevrolet Corvette (2011) Majitel: concorde
Přidáno: 17.1.2014 4810 Majitel 9.91 Uživatelé
-
Chevrolet Corvette (2006) Majitel: šemík
Přidáno: 15.11.2018 29 Majitel 8.11 Uživatelé
-
Chevrolet Corvette (1974) Majitel: jiri.o
Přidáno: 15.8.2017 68 Majitel 9.67 Uživatelé
-
Chevrolet Corvette (2003) Majitel: jenyk103
Přidáno: 15.6.2023 010 Majitel 9.61 Uživatelé
-
Chevrolet Corvette (1995) Majitel: juni78
Přidáno: 9.5.2019 129 Majitel 9.44 Uživatelé