Chevrolet Corvette (juni78)
Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz
- Gratulace ke krásnému kousku 12.05.2019 13:44 Barrichello
- Jedním dechem 13.05.2019 09:37 C.M.Burns
- super super:) 14.05.2019 18:38 4bytelnýkola
- Krásný auto! 16.05.2019 22:05 jiri.o
- Klobúk dole ! 02.09.2019 12:18 idam.i
- hodně zdaru 08.09.2019 17:22 breathtaking
- další zr-1 04.08.2020 15:45 necosemprymusimnapsat
-
-
juni78 12.05.2019 21:08
« Re: Gratulace ke krásnému kousku
Díky moc, s automaty máš pravdu - začátečnický omyl. Navíc na automaty prodávají spoustu sad pro repase, na manuál ZF 6, co je v corvette neprodávají vůbec nic.
Recenzi průběžně dokončuju, zkušenost hned doplním. Ale kousky tam měli fakt krásné...
-
-
C.M.Burns 13.05.2019 09:37
Jedním dechem
Velice zajímavý příspěvek. Pohled z úplně jiné perspektivy, než se kterou jsem se setkal já. Přečetl jsem celý text jedním dechem a když se blížilo vyvrcholení příběhu, text skončil :-O Jako kdyby v detektivce před odhalením vraha chyběla poslední stránka :-)-
juni78 14.05.2019 02:00
« Re: Jedním dechem
Díky moc. Krásný je, že žijeme v době, kdy je nepřeberný množství druhů aut. Spousta jich je svým způsobem zajímavých a každý může jít svou vlastní cestou. Bude hůř. Jinak text a fotky ještě doplním. P.S. I vrah bude, pokud kontejner s novou převodovkou (t.č. na moři) vypadne nějakému ožralému bocmanovi z lodi:-)
-
-
4bytelnýkola 14.05.2019 18:38
super super:)
dobrý, fakt držím palce s převodovkou, zase je to rarita a s manualem si vyhraješ a budeš za něj rád.. tyhle klasiky nikdy neomrzí, at to brumlá:) -
idam.i 02.09.2019 12:18
Klobúk dole !
Ani nie tak z výberu :yes: ,ako z odvahy a šikovnosti ohľadom servisu. ;-)
V tvojich rukách čaká Corvettu dlhý a pekný život. :yes: -
breathtaking 08.09.2019 17:22
hodně zdaru
Nejdříve mi dovol ti popřát, ať jsi si problémy vybral. Ale jsem za sebe rád, že jsem tam na ní ani nevolal, pač jsem na ní chvilinku koukal. Ale hned mě to zase přešlo. (ne že by cena byla na ČR špatná, ale dlouho jsem dělal ve státech a i když už tam moc nejsem, tak se přece jen na temnějším trhu trochu vyznám a je pro mě lepší si ji dovézt. A hlavně už to nemám kam dávat. : -) )
Ohledně převodovky bych si dovolil trochu nesouhlasit. Máš určitě pravdu v tom, že jich moc není, pač se dávali jen do pár věcí (třeba Camara měly jinou převodovku). Na stranu druhou se dávala i do V8 kompresorového Astona (jasně určitě nějaké zesílené vnitřnosti, specifika ale upřímně nevím) nebo ZR-1. Měl jsem ve státech Corvett docela dost, problém jsem s manuálem nikdy neměl a nikdy jsem neslyšel, že by někomu odešla, když s tím fakt neprasil. Odcházela jen, když ten člověk praktikoval na drag stripu power shifting anebo fakt maximálně prasil. Pro základní Corvettu byla testovaná na 540nm, pro Zr-1 na 610nm. A neslyšel jsem, že by se někomu rozsypala, naopak dobře snášela tuning.
No a druhá věc, nelituj té převodovky. Automat měl totiž jeden zásadní problém, a to malý počet rychlostí. Když jsem tahle auta kdysi měl, tak jsem se naučil, že v určitých rychlostech nemůžu závodit, pač na 1 už to nepodřadilo ale zároveň na 2 to mělo moc nízké otáčky. A to samé 2 a 3. To se sice dalo pořešit jiným měničem s vyšším stall momentem, anebo jiným stálým převodem, ale pak to zase víc žralo a nebylo tak pohodlné na delší vzdálenosti. Pří akceleraci z nuly to až tak nevadilo, ale byla tam prostě hluchá místa, která manuál nemá.
Jinak tvé auto je docela zajímavé tím, že nemá asi jedinou příplatkovou věc, což je na Corvettu hodně nezvyklé. Manuální klimu jsem třeba já u 92+ auta nikdy neviděl. : -) A pokud si dobře vzpomínám ten inzerát, tak to nemělo ani elektrické sedačky, což jestli to tak opravdu je, jsem ani netušil, že je v tom roce ještě možné. : -) Na stranu druhou, aspoň je to nejlehčí možná varianta Corvetty. A líbí se mi, jak se v tom sám vrtáš. : -)
-
juni78 09.09.2019 11:46
« Re: hodně zdaru
Díky, doufám že je vybráno alespoň na 10 let:-) Taky jsem rád, žes tam nevolal. Naše námluvy trvaly asi měsíc:-D Máš pravdu v tom, že vyjma převodovky nemá auto jedinou příplatkovou vifikundaci. Má to základní i barvu:-) Byla to jedna z věcí, nad kterou jsem upřímně zajásal a dodalo mi to optimismu, že auto i s větším nájezdem udržím ve 100% kondici. Mám ještě v živé paměti, jak se mi u BMW e60 zaseklo masážní sedadlo za lopatkou a zadní roletku člověk prosil na kolenou, aby se zatáhla. Ono na pár šedin stačí i to, co je tam v základu (tempomat, klima a bezklíčkové odemykání). A navíc sedačku (bez elektrického nastavování) máš vyndanou asi za tři minuty a u rozebírání středového panelu si může člověk skoro lakovat nehty. V rámci audio soustavy řeším jen namotanou kazertu (úmrtnost příplatkových bose systémů se zesilovači v každém repráku je legendární) atd atd...Já jsem navíc taková nešťastná povaha, že když už v tom autě něco je, nespím a nejím, dokud to nefunguje (i když to nepoužívám).
Jinak nejsem specialista na corvetty, jen čtu cizí zkušenosti na US forech. Ale na ten ZF manuál si lidi stěžujou. Když jí někdo prodává je obratem pryč, takže úmrtnost bude slušná. Při svižnějším startu se taky hned pálí lamely (jde dým ze středového panelu) a převodovka strašně topí i při nízkých rychlostech. Je fajn, že ti nevystydne kafe, ale u 100 kilové bestie co zabírá většinu kokpitu nic příjemného. Uvidíme po výměně převodovky, setrvačníku a spojky (repasovaná převodovka je snad už v Hamburku). To je mimochodem jeden z důvodů, proč to auto nikomu nepůjčuju a ani nehodlám.
Na jednom foru si někdo vyděšeně stěžoval, že se ta převodovka (a celý středový panel) zahřívá na cca 100 stupňů. Někdo mu na to jen lakonicky odvětil "klídek, koukám chlapče že máš první corvettu.." Možná s tou mojí přede mnou jezdil její majitel jak mongol na poníkovi (nasvědčuje tomu stav), ale ještě jsem v životě neviděl prasklé tělo převodovky. Na druhou stranu je fakt, že všichni opravdu chválí její záběr (oproti 4+3 Doug-Nash).
Jestli znáš a máš ameriky, tak asi budeš mít jiný náhled na věc. My celkem dlouho a pravidelně kupujeme v rodině bavoráky a tohle auto je pro mě pořád ještě trochu kulturní šok. :-)
-
-
necosemprymusimnapsat 04.08.2020 15:45
další zr-1
Pěkné. Skoro odysea. : -) Ale zase dobře dopadla, konečně nebudeme mít jedinou C4 ZR-1 u nás. : -) Teda aspoň jsem na srazech ani nikde žádnou pravou ZR-1 neviděl ani o nikom neslyšel, že ji měl. Zábavu s převodovkou máš snad už za sebou (tak snad se nebude opakovat), takže dokud to nenabouráš, tak bys měl být v pohodě. : -)
Jinak můžeš se rozepsat o zkušenostech s dealerem? Co bylo za problémy? Mívaj v nabídce docela zajímavé kousky, tak mě to zajímá.
Jinak přeju hodně spokojených km s Vette :-)