Recenze
Ford Focus PRODÁNO
Technické info
Přezdívka auta Mazlík Rok výroby 2001 Koupeno ojeté najeto [km]:205000 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1988 výkon [kW]: 96 kroutící moment [Nm]: 174 zrychlení 0-100 km/h [s]: 8.2 maximální rychlost [km/h]: 201 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 16 zavazadlový prostor [l]: 350 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 9
Popis vozu
Auto je z roku 2001 a je zakoupeno u nás v ČR. Já jsem jeho majitel od prosince roku 2004 a zakoupil jsem ho v největším autobazaru v České republice. Hodně lidí na tento bazar nadává, ale já byl spokojen. Když jsem se prodejce zeptal jak na tom auto opravdu je, tak mi řekl, že on sám to auto nezná, ale v přihrádce před spolujezdcem je servisní knížka a v té je číslo na předchozího majitele. Potom mě nechal ať si auto prohlédnu a já měl spoustu času si zavolat a probrat vše s majitelem číslo jedna.
Exteriér, podvozek, motor:
Vozidlo je již z továrny nastaveno sportovněji než třeba Škoda Fabia. Jedná se zejména o tvrdší a nižší podvozek, což je dobrá volba u auta které dokáže uhánět rychlostí přesahující 200 km/h. Maximální rychlost udávaná výrobcem je 201 km/h. Moje zkušenost s V-max je 220 km/h podle tachometru a 214 podle GPS. Ovšem vůbec to není na úkor kvalitního a komfortního svezení při vyhlídkové jízdě s rodinkou. Dá se s tímhle autem jezdit i podle předpisů, ale pokaždé to hodně svádí k rychlostem zakázaným. Zrychlení z 0 na 100 udávané výrobcem je 9,2 s. Podle mých zkušeností je tento motor schopen s Focusem zvládnout 100 km/h za 8,22 s. Tato hodnota Byla změřena přístrojem BELTRONICS VECTOR FX2 dne 14.9.2008 na neofiko sraze uživatelů MA.CZ v ne zrovna ideálních podmínkách. Prostě co se týče motoru je to kvalitní stroj. Je pravda že jeho maximální točivý moment se objevuje až někdy kolem 5000 otáček/min, ale na oplátku se dá motor s přehledem točit až do 7000 otáček/min, což je maximální možná hodnota otáčkoměru i omezovače. Běžně se na tuto hodnotu otáček dostávám a ještě jsem nenarazil na žádný problém. V motorovém prostoru jsem se odhodlal pouze k instalaci otevřeného vzduchového filtru KD, který je umístěn v originálním boxu filtru a to záměrně z praktického důvodu, protože k boxu je přiveden studený vzduch. Přes filtr se z motoru line úžasný sportovní zvuk, za kterým se lidi dost otáčí! Můj Focus je také opatřen upravenými nárazníky typu WRC. Autíčko má 16´´ botičky Pro-line PU s pneu 205/55/16. Jasná jsou také zpětná zrcátka typu M3, ale pouze proto, že mi nějaký "Ftipálek" zrcátko u řidiče ukopl a M3 byly lacinou náhradní variantou. Dál jsou na autě vrtané přední kotouče Zimmerman a desky Ferodo. Brzdný efekt je zhruba o 40% silnější než se sériovými kotouči a hlavně je znát použití kvalitních dílů na opotřebení. další výmněna destiček přišla zhruba po 60-ti tisících a to Fokyna nějak zvlášť nešetřím. Vyjímkou není ani prudké brždění z rychlosti 180 km/h na 0 km/h. Podvozek zůstal nezměněn tovární, ale musím uznat ,že by se mi nějaká ta sportovní sada od KW moc líbila. Nic méně i se sériovým podvozkem se dá s tímto autem zažít spousta legrace. Zadní lampy jsem vyměnil za bodové s černým podkladem, aby ladily s barvou auta - černá perleť.
Interiér:
Interiéru vévodí přístrojová deska, která je asi jediným kouskem svého druhu ve světě. Pokoušel jsem se jí nalakovat do černé perleti a tak jsem navštívil odborníka přes barvy a chtěl jsem něco na lakování plastů. Tak mi doporučil zaručeně odzkoušený podklad na plasty. Celý natěšený jsem na chalupě rozdělal palubovku a dal se do lakování! To co následovalo po prvním kontaktu podkladu s přístrojovkou ve mě vyvolalo určité obavy. Na krásném hladkém plastu naskákalo asi milion puchýřů. Navíc i po 2 hodinách schnutí byly ty puchýře pořád živé a nedalo se s tím nic dělat. Už jsem se viděl jak kupuju ve Fordu novou palubovku. Naštěstí asi po pěti hodinách puchýře zatvrdly a po nalakování černou perletí to vypadá dost luxusně. Po konzultaci s bikre7 jsem zjistil, že příčinou puchýřů po nalakování je vrstva pryže, kterou je většina plastů ve Focusu potažená a před lakováním se musí odstranit. Tak příště budu chytřejší. Mezi sedačky se nastěhovala loketní opěrka, která není originál, ale celkem se sem hodí. Samostatnou kapitolou interiéru jsou koberečky. Koupil jsem auto s originální sadou koberců s logem Ford. Po roce používání se začal na koberečku řidiče podepisovat zub času. Dvojitá vrstva koberce v místech kde se paty dotýkají podlahy vzala za své a v koberečku se objevily dvě díry. Nejprve v první a po chvíli i v druhé vrstvě. Protože ty koberce jsou drahý jak čert, tak neřeším a tvářím se, že tam ty díry mají být! Audio soustavu tvoří multimediální přehrávač Spectron, který přehrává audio, DVD, MP3 a VCD. Jeho signál je šířen kabely Alpina do dveřních 13-ti palcových repro Alpina s výškami v trojúhelnících zrcátek a dvou oválů Alpina v zadním platu. Kdysi byl na palubní desce přimontován LCD monitor 7,5 palce, který bohužel nevydržel nájezd nějakého nenechavce a zmizel neznámo kde. V kufru jsem vozil Sub-Bas Spectron a výkonu 300 W, který byl napájen zesilovačem neznámého výrobce o výkonu 200W. Hrálo to moc pěkně, ale požitek z poslechu musel ustoupit praktičnosti a v kufru se už vozí jen kočárek.
S autem jezdím denně do práce, na nákupy, na výlety s rodinou a nikdy mě trohle auto nezklamalo. Je pravda že tří dveřový model není jako rodinné auto moc praktický, ale dá se to v pohodě zvládnout.
Další výbava auta je klasická v modelové řadě Trend. Manuální klima, el. okna, centrál na dálku, výškově nastavitelné sedadlo řidiče, volant nastavitelný ve dvou směrech. Navíc chromovaná koncovka výfuku, kryty nášlapné strany prahů. 4 x kotoučová brzda. Jako poslední přírůstek se do auta nastěhovala dětská autosedačka Chicco. Fotky dodám hned, jak si vzpomenu a vyfotim ji.
Silné stránky
Mezi nejsilnější stránky Fordu Focus patří bezesporu jízdní vlastnosti a perfektní reakce na sebemenší otočení volantem. Body má i za líbivou karoserii, která myslím musela zahýbat s každým, když poprvé viděl Focuse na silnici. Dál to je minimální poruchovost, tedy aspoň v mém případě. Další silnou stránku má můj Mazlík díky benevolenci úředníků, kteří mi do technického průkazu bez problémů dopsali větu " Na vozidle je možno použít sadu spojlerů, přičemž je možné změnit délku, šířku a světlou výšku vozidla." To je dobrej úlet, že!!
Slabé stránky
Spotřeba je drobátko vyšší než by si člověk přál, ale jsou auta která jsou na tom i hůř. Hodně znatelné zvýšení navíc příjde s použitím širších nebo více ojetých pneu. Poslední letní sezonu jsem odjezdil na pneu 215/55/16 a spotřeba se zvedla o litr. Když už byly tyto pneu ojeté tak, že se jejich vzorek místy mněnil v plátno, tak spotřeba vzrostla ještě o další 1 litr. Koroze zadních lemů se sice objevila, ale není to nic strašného. Dalším nešvarem je špatná opravitelnost plastových dílů. Jdou pouze zalepit a lepení dlouho nevydrží. Jinak je to klasický problém s prostorem, přeci jen jde o Cupe.
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
Kromě běžných oprav, výměny oleje a dalších kapalin, rozvodů a žárovek jsem byl nucen vyměnit domeček termostatu. Fridex vyžral přírubu která držela těsnění mezi blokem a domečkem. Bohužel se tento díl nepodařilo sehnat v druhovýrobě a suma 2200,- Kč za originální kousek plastu mě dost překvapila. Přední brzdy přišli na řadu asi ve 110-ti tisících. Vrtané kotouče Zimmerman 7040,- Kč a destičky Ferodo 1820,- Kč. Další co mně potkalo byl špatný modul zapalovací cívky. Opět závratná suma 3700,- Kč + něco za opravu a nový olej. Potom se utrhl výfuk což vyřešil jeden velmi šikovný domácí mechanil za příjemných 1500,- Kč. Z části mnou zaviněnou poruchou byly opotřebované šály na klikové hřídeli. Šály 800,- Kč, těsnění pod vanu cca 890,- Kč, opět nový olej a práce cca 2000,- Kč. Další problém nastal se zadními brdzdami. Původně mělo dojít jen na výmněnu kotoučů a destiček, ale nekonec se to neobešlo bez výmněny lanovodů ruční brzdy. Kotouče Ferrodo + destičky 1900,- Kč, lanovody 1300,- Kč. Další přišlo na ředu ložisko pravého zadního kola. Prostě se to ulomilo a rozsypalo. Oprava trvala asi 20 minut a stála do 1000,- Kč. Jedna přední pružina vzala za své asi týden po ložisku. Obě pružiny stáli asi 3700,- Kč. Tlumiče zůstali původní. Po překotrolování technik prohlásil, že ještě nějaký ten kilometr vydrží. Stav tachometru 178700 km a došlo k poruše zapalování na prvním válci. Takže autíčko dostalo sadu nových svíček Denso, nové zapalovací kabely a benzínový filtr. Svíčky 830,- Kč, kabely 610,- Kč a filtr něco kolem 350,- Kč. Filtr by se dal pořídit i levněji, ale nechci dávat fokynovi nějaké papírové šmejdy. Myslím, že na skoro 180000 km je to celkem v pohodě se spolehlivostí. Po překonání hranice 190000 se podělal termosta. Výmněna proběla svépomocí, trvala asi 20 minut a cena termostatu byla závratných 350,-Kč. Koncem měsíce ledna 2012 jsem navštívil servis, kvůli výmněně oleje. Během výmněny se zjistilo, že je prorezlá olejová vana. Nová v Auto Kelly 3500,- , já jsem jí sehnal za 1170,- Kč. Další závadička je pomocné ložisko pravé poloosy. Vzhledem k tomu, že má Ford na tohle ložisko patent, tak se normálně kupuje za 1850,- Kč, sehnáno za 560,- Kč. 19.3.2012 ložisko vymněněno. Bylo potřeba koupit ještě matku poloosy, protože ještě nikdy nebyla povolená, takže po více jak 200 000 km nešla moc povolit. Matka origo FORD 254,- Kč.
Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)
Auto jsem zakoupil v bazaru a prodejce mohu jen chválit.
Kamarád založil diskusní forum o českých autobazarech, takže budeme rádi, když přidáte i vaše zkušenosti s bazary.
http://reference-autobazaru.cz/index.html
Novinky v recenzi
Prodáno
Tak od včerejška už Fokyn slouží někomu jinému. Bude mi smutno!!!
Na prodej
Fokyn je stále na prodej. Cena 46,000,- ale určitě se dohodnem!! :-)
Další milník
Tak už jsme překonali další metu a to 210 000 km. Fokyn stále drží!!
Oprava pomocného ložiska poloosy.
19.3.2012 proběhla oprava pomocného ložiska poloosy. Koupeno za úžasných 560,- Kč místo oficiálních 1850,- . Práce na dvě hodinky. Jen byl problém s matkou poloosy, která nebyla ještě nikdy povolená. Bylo potřeba navařit klíč na matku. Nová stála 254,- origo ve fordu.
Nájezd
Momentálně máme najeto něco málo přez 205000 km. V třeskutých mrazech startujeme bez nejmenších problémů. Staří baterky je asi 24 měsíců a zatím jsem jí jen jednou nabíjel a to v září 2011. A jak jste na tom se startováním vy?
Prodej
Auto je na prodej. Info a telefon na vyžádání!!
Nové fotky
Tak jsem přidal pár nových foteček.
Fotosoutěž 3/2011
Ve fotogalerii mám pár foteček se zaměřením na soutěž "Moje auto a historická památka". Když jsem se rozhodoval kde a co fotit tak jsem to konzultoval samozřejmě i s manželkou, která hbitě navrhla, že mám vyfotit u auta svojí mamku. Tak to byla na zasmátí a teť fakta. Fotky jsou focené u tzv. Žižkovy brány, která v době svého vzniku fungovala jako hlavní vstupní brána do města Čáslavi. Vybudoval jí, jak už z názvu vyplývá, Jan Žižka, takže její historická a památková hodnota bude asi dostatečná i když v seznamu památek na Vikipedii není. Kostel tyčící se nad bránou je kostel sv. Petra a Pavla a tvoří ho vlastně dva kostely, původní kostel sv. Michala z 11. století (dnešní sakristie), který zde původně stál a kolem kterého byl následně ve druhé polovině 13. a začátlkem 14 století postaven chrám sv. Petra a Pavla, ve kterém byly v roce 1910 nalezeny ostatky Jan Žižy. Za zmínku ještě jistě stojí, že hlavním architektem kostela sv. Petra a Pavla byl, stejně jako Katedrály sv.Víta v Praze, Matyáš z Arrasu.
Nové fotky
Přidal jsem pár nových fotek s názvem Náš venkov. Kdo nemá rád bláto na různých částech auta, nechť si prohlídku ušetří na dny kdy bude opravdu v naprasté pohodě!!!
Prodám kola - koncernová auta VW, původně G IV
V Galerii jsou fotky. Jedná se o 18" kola, jsou bez poškození až na jednu malinkou odřeninu o velikosti asi 7 cm, ale skoro to není vidět. Pneu jsou asi tak kolem 70%. Cena cca 12000,-, ale určitě se domluvíme.
Fotosoutěž 10/2010
Do galerie jsem přidal pár foteček k zadání fotosoutěže. Svou favoritku jsem si už vybral a přihlásil, tak doufám že se budou ty fotečky líbit a že taky dostanu nějakej ten hlas!!
Bojkot
Tak kouká, že zase až tak důslední se schováváním recenzí s provokativním materiálem nejsme. Takže jen proto, aby bylo vidět, že ještě stále nejsme všichni spokojení, přidávám tuto novinku.
Lehká dovolená
Tak jsem během uplynulého týdne absolvoval menší dovolenou. Fokyn Mě s rodinkou odvězl z Čáslavi do Studénky, tam jsem taky něco najezdil a zase zpět. Celkem jsme společně po českých silnicích nabrouzdali 710 km. Na tom všem není nic divného. Po dotankování a spočítání spotřeby mi vyšlo číslo 7,91 litrů na 100 km. Je třeba říci, že cesta do studénky proběhla v mírnějším režimu, ale cesta zpět proběhla v noci a v celkem rychlém tempu. Resumé je celkem přijatelné. Necelých 8 litrů na 100 km je fajnová spotřeba na deset let starý motor, který má najeto bezmála 200 tis km a výkon 130 koní. Jsem spokojen. Jen jedna věc mě trošku mate. Dle výrobce je kapacita nádrže 55 litrů, ale já jsem dojel k benzince a ještě jsem natankoval 57 litrů. Divné. Buď si nechává výrobce rezervu a nebo mě při každém tankování pumpař sakra ošklivě okrádá.
Hooodně moc kilometrů
Tak jsem se dostal za hranici 190 000 km, auto zatím furt šlape, tak snad mu to ještě nějakou dobu vydrží!! :-)
Projížďka
Včera jsem dostal opožděný dárek k svátku. Můj svatební svědek mi půjčil na celé odpoledne svou milenku. Yamaha YZF - R1. očník 2005. 125,5 Kw, 0-100 za méně nežli 3 vteřiny, max 300+ km/h. Je to super zážitek a musím říct, že začínám pochybovat nad smyslem rychlích aut. Auta jsou jen přibližovadla, ale tyhle motorky, to jsou chlapácký hračky. Na konci galerie je fotka té krásky!!!
F1
Tak jsem včera zaváhal a i přez několik pozvání jsem se nezúčastnil promo akce Philip Moris ČR v továrně na výrobu cigaret v Kutné Hoře. Místo sebe jsem poslal jen svou 2,5 letou dceru. Výsledek najdete na konci fotogalerie. Moje malá dceruška si vyzkoušela jak se sedí v monopostu F1 Ferrari. Skoro bych řekl, že jsem na sebe moc hodně naštvaný a dcerušce maximálně její zážitek závidím!!!
Testy - autoškola
Kdyby měl někdo zájem, tak pod násleujícím odkazem můžete ozkoušet své znalosti zákona o provozu na pozemních komunikacích formou testu shodného s testy u závěrečné zkoušky. Stačí si vlevo ve spodní části vybrat požadovanou zkupinu ŘP a začít. Tak hodně štěstí. ;-) :yes: :yes:
http://etesty.mdcr.cz/
Nové foto jarní moci
Do galerie jsem vložil v 8:40 pár nových fotek ranní námrazy na autě. Bohužel se na hlavní straně objeví nejspíš až odpoledne, protože server zase maká jako ďas, tak proto píšu tuhle novinku, protože doufám, že písmenka nebudou pro server tak náročná a budete si je moci přečíst o něco dříve, než náhled nových fotek!!
Pár nových fotek
V galerce je několik nových fotek z dostaveníčka s Olííím, několik kousků interiéru, pár foteček chalupářského vozového parku a jedna nová fotka toho prokletého xenonu. Tak kdo chcete tak se koukněte.
Xenon
Tak jsem přidal jednu takovou nicneříkající fotečku zářícího xenonu, jen tak pro ukázku jak to září. Jsou to xenony 6000K.
Bi-xenony
Tak jsem dnes namontoval bi-xenonové výbojky. Bohužel to nefunguje tak jak bych si představoval. Jedna výbojka se nechce přepnout do dálkového režimu. Po přeskoušení všech variant je na vině asi ovladač, který vysílá pokyn k přepnutí do dálkového režimu. Ale jinak to svítí skvěle!! :-)
Nové fotky
Na konci galerie je několik malinko nových fotek bez mlhovek a opět v potoce!!
Několik novinek
Takže, už dávno je přezuto na léto. Taky jsem se musel zbavit předních mlhovek, jejich stav už opravdu nebyl dobrý. Po několika střetech s lesní zvěří a jednom střetu s cizým autem byly dost v háji. Skoro bych řekl, že jejich setrvání na autě by přímo ohrožovalo ostatní účastníky provozu a navíc jedna nesvítila vůbec a druhá jen když měla náladu. Takže je nahradil tahokov. Ten ostatně zabral všechny otvory v předním nárazníku. Dál jsem drobátko omladil zadní světla diodovými žárovkami blinkrů. Svítí pěkně, jen to teď nějak rychleji bliká, jako když jedna žárovka praskne. Dál jsem instaloval do interiéru modré osvětlení a do předu modré parkovačky - ano, vim že se to nesmí. V plánu je také obnovení Wooferu v kufru, protože kočárek už má dvouletá dcera odmítá používat!!Fotky dodám hned jak se rozhoupu a nějakou vyfotím.
Sněhové dostaveníčko
Dnes jsme byly spolešně s Olííím a s naším společným kamarádem a jeho zelenou 306 sedan FL trošičku řádit ve sněhu. Lopata byla samozřejmou výbavou a všichni jsme její služby ocenili. Nicméně jsem si z vyjížďky přivezl asi nějakou menší poruchu na řazení. Jde mi špatně řadit třetí a čtvrtý převedový stupeň. Doufám, že je to jen nějaká blbost jako třeba ohnuté táhlo a tak. Ale vyjížďka byla dobrá, skoro jako v zimě!!! :-)
Sraz 2.1.2010
Tak jsem taky přidal pár fotek ze včerejšího srazu. Všem děkuju, že přijeli a doufám, že si to zase někdy zopakujem!!
PF 2010
Příjemnou zábavu při oslavách Silvestra 2009 a hodně štěstí, lásky a pracovních úspěchů v roce 2010 Vám Všem přeje zip2016.
První zimní oběť
Tak včera 18.12.2009 si zima vybrala první objeť mezi auty, které jsem osobně znal a měl možnost je řídit. Nedávno jsem zde psal o zkušenostech s VW Golf IV 1,9 TDI PD 132 KW. Tak právě tento mazel se stal včera minulostí. Stručně - z náklaďáku spadl sníh a kusy ledu, řidič se snažil těmto nečistotám na silnice na poslední chvilku vyhnout, bohužel se to nepodařilo, najel na sníh s ledem, smyk a v rychlosti tak 50 km/h trefil plot a nekonec bokem strom. Technik servisu, který přijel pro auto s odtahovkou už jen konstatoval smrt a oznámil majiteli, že nejspíše půjde o totální škodu. Budeme vzpomínat, drahé GTI.
Moje nové auto BMW řada 9!!
Původně jsem to chtěl prozradit až na Vánoce, ale nakonec jsem se neudržel a musel se pochlubit již dnes. Takže v galerii najdete 4 fotky mého nového autíčka. Fokyna si samozřejmě nechávám, protože ho mám rád. Doufám že se Vám můj nový plechový miláček bude líbit.
Malé jubileum!!!!
Jak jsem sliboval, tak píšu jednu maličkost k tolik oblíbené Turbíně, která tu obohacovala tyto stránky v průběhu jara a léta tohoto roku. Takže, první novinkou je menší karambol, který byl způsoben zřejmě o nějakým pařezem, protože se turbínka občas pohybuje v lese. Konkrétně se jednalo o promáčknutý práh. No a nyní - tramtadadáááááá - Turbína se zítra během noci přehoupne přez hranici 40 tis km. Píšu to sem proto, protože to budu asi s největší pravděpodobností zrovna já, kdo tu hranici zdolá. Takže mi držte palce, ať se mi to zítra někde nevymkne z rukou!
Zkušenost s VW Golf IV 1,9 TDI PD 132 KW
Tak dneska jsem měl možnost ozkoušet kologovo přibližovadlo. Je to VW Golf IV 1,9 TDI PD 110 KW s chipem na 132 KW. Bylo to fajn svezení. Zátah od 2800 ot/min na všechny převodové stupně. Akcelerace až do limitu omezovače a to všechno za necelých 7,5 litrů ropy na 100 km. Musím říct, že jsem byl dost mile překvapen. Jediné co mi chybělo byl zvukový projev, ale to už je holt daň za ten kroutící moment. Podtrženo sečteno - je to fajnový auto. Navíc třešnička na dortu - interiér komplet R32. Postě fešák!!
Zkušenost s Hondou Civic 2009
Tak jsem měl dnes možnost vyzkoušet novou Hondu Civic 1,8 modelový rok 2010. Esteticky je to moc krásné, prozatím nepřekonané a úžasné auto. Vnitřní prostor bych bez přehánění zařadil ještě před Škodu Octavii II. Zpracování kokpitu a palubní desky je prostě úžasné. Trošičku se mi nelíbilo, že když jsem si našel pohodlnou polohu za volantem, tak jsem neviděl na některé ovladače schované za věncem volantu a vůbec jsem neviděl na ukazatel rychlosti. Jinak vrstvená přístrojová deska je perfektní. Ale je tu také jedno obrovské zklamání a to je motor. Výkon 140 koní je asi na takové auo málo. Podotýkám, že mnou testované auto mělo najeto 890 km, tudíš nebylo ještě ani zajeté a nedalo se zkoušet až na hranici i přes ujištění, že se s motorem může od začátku jezdit na plno. Je mi jasné, že se to někomu nebude vůbec líbit, ale můj 9 let starý Focus, by byl pro Hondu Civic asi dost silný a asi i vyhrávající soupeř. Samozřejmě, že mám na mysli hlavně odvětví spojené s rychlostí. Pokud jde o komfort, tak nemůžu opět jinak nežli chválit. Ale zase další neduhy na sebe nenechají dlouho čekat. Zklamání přišlo třeba i ze slabých brzd a z nepříliš komunikativního řízení. Nechci Civica shazovat a zatracovat a proto podotýkám, že toto jsou moje první dojmy a zároveň doufám, že se to s nájezdem několika tisíc km zlepší, tedy alespoň ty hodnoty závislé na výkonu motoru. Určitě Vám své další dojmy opět zprostředkuju, protože k Civicu budu mít poměrně blízko. Stal se totiž před týdnem novým obyvatelem naší rodinné garáže.
Diagnostika
Při cestě od benzinky na mě začala blikat kontrolka poruchy motoru a auto spadlo do nouzového režimu. Po napojení na diagnostiku zjištěno špatné zapalování na prvním válci. Takže pohoda, zítra budou nové kabely a bude se jezdit dál. Taky zítra vymněním palivový filtr, ten si to zaslouží!!
Asi je někde nějaká chyba
Včera se mi stala takvá nepříjemnost. Jel jsem s Fokynem po rovné silnici a najednou asi tak kolem 3000 ot/min začal motor vynechávat. Prostě začal tak divně cukat a špatně táhnout. Při podřazení a vytočení motoru na 5000 ot/min to cukat přestalo, ale po zařazení vyššího převodového stupně a dosažení opět 3000 ot/min to cukalo dál. Nevíte někdo co by to mohlo dělat?
Škrtící klapka
Tak jsem dneska lehce vyčistil škrtící klapku, nebo jak se tomu nadává. K tomu jsem ještě sundal celou soustavu přívodu vzduchu a skontroloval její těsnost a funkčnost. Všechno je OK a může se zase v klidu jezdit!!
Technická
Tak dnes proběhla technická a emise. Pro mě to bylo dost milé překvapení. Emise byly jak u nového auta a to je výfuk stále originání od začátku až po konec koncovky. Jediná nová věc na výfuku je ten pletenec za katalizátorem. No a technická byla taky v pořádku. Originální tlumiče, originální čepy, krom jednoho, originál stabilizátory a vůbec celej podvoek, stáří 8 let, nájezd 178005 km a všechno v pořádku. Jedinej malinkej problém vznikl ze spodu auta, zhruba v místech zadních sedaček, kde zcela nesmyslně končí antikorozní úprava spodku auta. Tak se tam objevila malinkatá známka koroze. Takže kopím gumoasfalt, namatlám to a bude klid! Takže výsledný ortel je - do 8.8.2011 je auto technicky způsobilé.
Těsnění pod víkem.
Tak dnes došlo k výmněně těsnění pod víkem. V poslední době se tamtudy dokázalo vypařit skoro 1 litr oleje za 1000 km. Nehledě na to, že celej motor vypadal jak olejnička. Výměna trvala asi 2 hodiny a nejhorší bylo všechno pořádně odmastit. Ale snad se povedlo a už to nepoteče. Cena těsnění byla 500 Kč. Ještě se prodává jeden druh na tento motor za 1000,- Kč, ale ten se tam nedá dát. Je takovej divně tvarovanej a jsou na něm nálitky navíc. Takže doporučuju rozdělat a zjistit, jestli tam máte těsnění ohebný gumový, nebo pevný z takového jakoby plastu. Většinou ani v krámě podle katalogu nevědí které je to správné!
Nová etapa
Tak Fokyn se dnes přehoupl přes hodnotu 177777 Km. Takže právě začíná posedmičková etapa jeho života! Foto v galerii!
Kapacita prostoru na fotky
Nevím jak se to stalo, ale už jsem naplnil kapacitu prostoru na fotky, takže se chystám poprosit o zvětšení. Jak se k tomu dostanu, budu přidávat další fotečky.
Nové hodnocení vozů na MACZ
Vzhledem k tomu, že se konečně rozhýbalo hodnocení na MACZ i já se budu snažit znovu přehodnotit všechno co jsem již hodnotil. Myslím, že všichni uznáte, že není možné, aby po silnicích jezdili jen desítková auta, takže si myslím, že známky 7,8 a 9 jsou dostatečně objektivní. Bude to sice na delší dobu, protože bude nuno všechno znovu přečíst a vyselektovat to dobré a špatné, ale slibuji, že se k tomu postavím svědomitě a spravedlivě. Je mi jasné, že se to odrazí i v hodnocení mého auta, ale s tím tak nějak počítám. Rád bych upozornil, že budu hodnotit především užitnou hodnotu vozu, zejména jeho ekonomičnost provozu, samozdřejmě jeho jízní vlastnosti pokud se o nich z recenze něco dozvím, dále obsáhlost a obsahovost fotodokumentace vozu, samozdřejmě přihlédnu i ke kvalitě fotek, ale ta při možnostech tohoto servru není až tak důležitá. Vzhledem k tomu, že jsem vyztnavačem fotek a ne jejich elektronických obmněn, tak bohužel asi nebudu akceptovat všemožné úpravy a barevné korekce fotek, ale je pravda, že některé se mi líbí. Pokud jde o recenzi, budu se zaměřovat především na kritiku jednotlivých vozů, neboť všechny možné a leckdy i přehnané vychvylování vozů mi moc při výběru vozu neponohou, naopak mě bude mrzet, když to vozidlo v reálu nesplní očekávání či sliby které si tu přečtu. Takže doufám, že se nikdo neurazí a pokud ano je mi líto, ale jednou jsme se rozhodli ýt objektivní, tak se holt musíme smířit i s krytikou.
Návštěva
Dnes jsme měli návštěvu. Přijeli super lidičky, tak jsme pokecali, dali jsme procházku a pokusili se alespoň verbálně vyřešit několik drobných vzhledových úprav. Byl to fajn den Děkuju Goof-e. Budu rád když se zase ukážete.
Další zmněna
Tak dnes proběhla další zmněna. Odstranil jsem otevřený vzduchový filtr a nahradil ho zpět airboxem a originál filtrem. Projevilo se to negativně na síle, je znát, že se motor nemůže pořádně nadechnout, ale naopak se snížil hluk jak v kabině tak v okolí auta. Už to nemá zvuk jako formule, ale zase se dá uvnitř za jízdy v klidu poslouchat rádio. Možná že až mě zase začne ten zvuk chybět, tak tam ten filtr vrátím zpět. Dneska jsem ho pořádně vypral, do zítřka uschne a pak ho zakonzervuju na další použití.
Nový kabát focusu.
Tak vzhledem k tomu, že já i Fokyn stárneme, dohodli jsme se, že už si nebudeme na silnici hrát na drsňáky, ale budeme se chovat decentně a jen občas se někde předvedeme. Takže tetování dnes vzalo za své a na boky se nastěhovala decentní lišta s nápisem SPORT a přes celé auto od předu do zádu jsme nainstalovali jemnou dvoujitou linku. Můžete to zhodnotit v galerii. Snad se i takhle bude Fokyn líbit.
Oprava
Tak jsem si to všechno opravil sám. Nevypadá to jako od profíka, ale s vybavením dílny 2 X kladivo a 1 X zlomená montpáka je to úspěch. Pokud nebudu blatník umývat, tak to skoro nikdo nepozná. :-)
Plot
Dneska jsme měli menší kontakt s vlastním plotem u vlastní chalupy. Výsledkem jsou škrábance na nárazníku, blatníku a ohnutá převodka řízení. Tu jsem narovnal hrubou silou, ale ty škrábance drží jak když je tam někdo namaloval. Snad to zítra nějak vyřeším.
Další návštěva lékaře
Tak jsem dnes zase odvezl Fokyna k lékaři. Při otáčení volantem začal vydávat zvláštní zvuky, jako když se napne pružina a v jednu chvíli se smrští do normální pozice. Původní podezření na zadřené ložisko horního uložení se nepotvrdilo. Po sundání kola lékař zjistil, že pravá pružina, zhruba v místě kde končí první závit, praskla. Takže jsou obědnané nové pružiny a snad se zítra bude opravovat. Přdpokládaná cena opravy je asi 4500,- Kč.
Fotky
Tak jsem včera umyl Fokyna a vzal ho na malou projížďku do přírody a vykoupat do potoka. Pár fotek z tohoto dovádění najdete v galerii.
Ložisko
Dnes jsem byl u nás na náměstí a jak si tak jedu po té historycké dlažbě z padesáti kilových kamenů, tak se ozvala rána a takové divné zvuky vycházející od pravého zadního kola. Po zastavení jsem znalecky okopal obě zadní kola a zjistil jsem, že pravé se při úderu vychýlí o 1 cm ze své osy. Hned jsem nabral kurz servis a tam my vyměnili ložisko. Ta klec co drží ty válečky byla už rozdrcená na prach. Když to vezmu podle zvuků jaké to vydávalo před tím a po opravě tak jsem se špatným ložiskem najezdil tak 10 tis km. Účet za opravu byl 1730,- za ložisko a 200,- za práci.
Jaro
Včera jsem přivezl autíčko od lékaře a když mě polechtalo sluníčko na rypáku, tak jsem Fokyna hned přezul na léto. Takže já už mám léto a je mi fajn. Jakpak jste na tom vy? Očekává snad ještě někdo sníh?
Fokyn u lékaře
Tak je fokyn zase u lékaře. Potřebuje vyměnit několik soušástí brzdového sistému jako přední destičky, zadní destičky a zadní kotouče. Posledních 200 km už zadek brzdil jen sporadycky, spíš se dřel kotouč o kovový podklad destičky. Zase jsem nestihl zajet včas do servisu. Docela s tím začínám sám sebe štvát.
Kapy vzaly za své
Tak jsem dnes neodhadl konzistenci nahrnutého sněhu a ulomil jsem si obě kapy z předního nárazníku. Inu co se dá dělat, aspoň už není Fokyn tak nápadný!!
Přezuto na nové zimní pneu Barum. Hned se s tím jinak jezdí.
Tak dnešní sněhová nadílka mne přinutila přezout na zimní obuv. Auto vypadá děsně a ty kola jsou opravdu taková malá hovínka. Už ať je zase jaro!!!
Dnes jsem doplnil oddíl zkušenosti se servisem. Dodal jsem ceny některých dílů. Možná to někomu pomůže.
Tak Fokyn je opravenej. Makaly na tom od 22:00 do 02:30 hodin. Když jsem dnes ráno viděl jak vypadají ty šály, tak jsem musel konstatovat že jsem idiot a Fokynovi se omluvit. Klika je naštěstí nepoškozená, takže teť už jen vymněnit zadní kotouče a oboje destičky a proženu ho po okolí.
Tak jsem v týdnu odhalil zdroj neobvyklého klepání v motorovém prostoru. Příčinou jsou opotřebované "šály" na klice. Když motor nezabírá na plno a točí se tak napůl setrvačností a napůl pod plynem, tak dochází k vybracím kliky. Většinou v rozmezí 2500 - 6000 ot/min. Chtěl jsem to hned včera nechat opravit, ale dodavatelé nahradních dílů nejsou schopni dodat ty šály dříve než ve středu. Prý se není čemu divit, když je v útrý svátek. Tak jsem zvědavej.
Tak jsem dneska kontroloval pneumatiky a zjistil jsem, že jedna sezona je na pneu opravdu víc než dost. V některých místech už není ani milimetr vzorku. Je to peklo takové denní užívání auta!!
Včerejší sraz dopadl velmi pěkně. Takovou účast asi opravdu nikdo z nás nečekal. Několik sprintů měření zrychlení 0 - 100 přístrojem BELTRONICS VECTOR FX2, které prokázalo, že papírové hodnoty jsou většinou podceněné a nakonec krásné překvápko v podobě AUDI R8. Prostě vynikající záležitost!! Už se těším na další.
Výfuk je opraven. Zasvěcení vědí jak a za kolik. Hurá na sraz!!!
Dneska je špatný den. V 15:00 se začaly z výfuku linout dost divné a hlasité zvuky. Po bližším prohledání a prozkoumání spodní části auta jsem zjistil že se mi sype výfuk. A zrovna v pátek odpoledne. Ještě štěstí, že dnes není 13-tého, to by mi taky mohla klidně ještě bouchnout nádrž!!!
Přidal jsem několik fotek. Je mi jasné, že někteří budou říkat, že tohle je moje auto.cz a že tu nevystavujeme fotky rodiny, ale já se o to prostě musím podělit.
Včera jsem si přivezl mazlika od pana doktora. Bohužel se problém podařilo vyřešit jen z části. Auto už sice jede opět na všechny válce, ale klepání se z motoru ozívá neustále. Když mi pan opravář předával auto, tak mi řekl, že motor šlape jako hodinky a že nic jiného než vadný modul cívky nenašel. Když jsem mu ukázal jaké klapání mám na mysli, tak se trošku zarazil a řekl, že mám příští týden zase přijet. Následovala omluva a slib nižžší ceny příští opravy. Tak jsem zvědav.
Tak jsem dnes hctěl vyrazit na sraz, ale bohužel mám autíčko již druhý den u pana doktora. Focus bohužel ochořel dost silně. Nějaká neznámá viroza mu přivodila zápal ventilu na prvním válci. Tak doufám, že mu pan doktor rychle pomůže!!
Dneska jsem zjistil, že mi nějaký dobrák odřel pravý zadní blatník. To se asi někdo učil parkovat, ale proč zrovna vedle mého auta?
Tak jsem včera vlezl pod auto a s hrůzou jsem zjisti, že většina úchytů stínících plechů kolem výfuku je po smrti!! Absolutně nevím co se s tím dá dělat, ale něco snad vymyslím.
29.5.2008 Přidal jsem zase pár foteček. Jsou kvalitnější. Tak doufám že se budou líbit.
Přidat názorDiskuse: Ford Focus PRODÁNO
- Re: Prodáno. 05.10.2012 14:49 Bud
- Re: Prodáno. 05.10.2012 10:53 zip2016
- Re: Prodáno. 03.10.2012 21:40 Bud
- Re: Prodáno. 03.10.2012 13:52 woody-alien
- Re: Prodáno. 03.10.2012 11:44 Bud
- Re: Prodáno. 03.10.2012 10:55 zip2016
- Re: Prodáno. 03.10.2012 09:34 Brandon Walsh
- Re: Prodáno. 03.10.2012 08:56 Bud
- Re: Prodáno. 03.10.2012 08:42 zip2016
- Re: Prodáno. 02.10.2012 21:37 ypsilon
- Re: Prodáno. 02.10.2012 17:30 Bud
- Re: Prodáno. 02.10.2012 16:07 zip2016
- Prodáno. 02.10.2012 16:03 Bud
- Re: Ahoj, severni moravo 04.09.2012 19:32 Bud
- Re: Ahoj, severni moravo 03.09.2012 02:20 zip2016
- Re: Ahoj, severni moravo 31.08.2012 21:56 Bud
- Ahoj, severni moravo 21.08.2012 08:44 zip2016
- Možnost hodnotit 03.05.2012 11:49 zip2016
- Re: uz jsou na caste domu 25.04.2012 15:38 David Silver
- uz jsou na caste domu 24.04.2012 21:28 zip2016
- Re: Prosím o pomoc 24.04.2012 20:28 David Silver
- Prosím o pomoc 24.04.2012 19:48 zip2016
- Re: Reforma Policie, aneb jak je to doopravdy 07.02.2012 22:33 Bud
- Reforma Policie, aneb jak je to doopravdy 07.02.2012 15:28 zip2016
- Re: hodnoceni 09.12.2011 16:54 zip2016
- Re: hodnoceni 09.12.2011 15:50 Dylan McKay
- Re: hodnoceni 09.12.2011 15:35 Dylan McKay
- Re: hodnoceni 09.12.2011 15:23 zip2016
- hodnoceni 09.12.2011 15:08 Dylan McKay
- Re: Nové auto? 09.12.2011 14:46 Brandon Walsh
Další vozy Ford Focus
-
Ford Focus (1999) Majitel: Gorillaz
Přidáno: 9.5.2008 679 Majitel 9.94 Uživatelé
-
Ford Focus (2000) Majitel: biker7
Přidáno: 10.5.2007 1319 Majitel 9.92 Uživatelé
-
Ford Focus (2002) Majitel: parkoviště
Přidáno: 20.8.2008 739 Majitel 9.91 Uživatelé
-
Ford Focus (2001) Majitel: jvkgrifone
Přidáno: 27.7.2013 810 Majitel 9.89 Uživatelé
-
Ford Focus (2003) Majitel: parkoviště
Přidáno: 21.4.2009 339 Majitel 9.88 Uživatelé