Recenze
Alfa Romeo 145 Junior
Technické info
Přezdívka auta Junior Rok výroby 1998 Koupeno ojeté najeto [km]:103000 tuning/stylingoznačené * palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1370 výkon [kW]: 76 zrychlení 0-100 km/h [s]: 11 maximální rychlost [km/h]: 185 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 14 / 15 * pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 9.5
Popis vozu
Kupou tohto auta sa mi splnil jeden z mojich motoristickych snov. uz ako maleho chalana ma pri listovani autokatalogu s modelovym rokom 1996 uchvatila tato znacka, presnejsie 155 a 145 QV. a ked som pred rokom videl inzerat na tuto 145 v uprave Junior nebolo co riesit. po obhliadke a skusobnej jazde som sa zamiloval. u nas sa ich vela nevyskytuje a sport packet na novsej verzii sa mi moc nepacil. Uprava Junior znamena, ze auto bolo tak trosku stunovane uz v tovarni. Oproti klasickej 145 je o par centy nizsie (presnejsie 2,5 cm), ma kotucove brzdy na vsetkych kolach, sportovu koncovku vyfuku (teda taku ozdobu konca vyfuku lebo to nie koncovka v pravom slova zmysle), ma vonkajsie plastove doplnky orig Alfa a v nutri ma specialne modre potahy s vysitym emblemom Junior. dalej priplatkova vybava obsahuje kozenne obsitie volantu a hlavice radiacej paky, automaticku klimu, elektricke zrkatka a okna, 2 airbagy cize v dnesnej dobe klasika. Je v najslabsej motorickej verzii 1,4ka, co je motor specialne skonstruovany len pre 145/146. povedal by som ze na obsah motoru ma dost velku spotrebu co ma moc netesi. ale ked tak uvazujem asi to bude tak trochu aj mojim stylom jazdy :D. pre mladeho chalana je to postacujuce auto. karoseria typu shooting brake je nielen nadcasova ale aj prakticka. v aute je dostatocny komfort na dlhu jazdu pre 4 pasazierov a aj pre ich batozinu.
ale aby som len nechvalil, tak spomeniem, ze chlapci v Taliansku trosku nedomysleli umiestnenie radia, ktore je pekne odruky. dalej je v interiery minimum odkladacich priestorov - skor by som povedal, ze ziadne. okrem popolnika a schranky pred spolujazdcom tam nie je ziadne kryte miesto. na dlhsej ceste by bodol drziak na napoje, pretoze do boxu vo dverach sa nezmesti ani 0,5 litrova flasa...
Mno tak teraz trochu podrobnejsie silne a slabe stranky:
Silné stránky
Medzi silne stranky patri jednoznacne dizajn. Karoseria typu Shooting-brake ide opat do mody (vid koncepty renault alebo audi). Co sa tyka jazdnych vlastnosti tak musim povedat, ze auto sa neskutocne dobre ovlada a je radost ist do kazdej zakruty. niekedy sa normalne pristihnem ako mi jazda vycari usmev a dobru naladu :)) . na nasich cestach vsak sportovy podvozok dost trpi. musim davat pozor na cestu a vyhybat sa dieram. Dalsim plusom je vnutorny priestor. je v nom dost pohodlia na dlhsie cesty a musim povedat, ze si tam pripadate ako v aute o triedu vyssie - priestorom. medzi silne stranky sa da povazovat aj jedinecnost. alfy su v globale k videniu asi ako safran (nie ten od renaultu :D ) a plati to hlavne o tejto edicii... za zmienku este stoji aj silna komunita v AR Cluboch v SR a hlavne CZ.
Slabé stránky
Ako kazde auto aj to moje ma par nedokonalosti. tou prvou je motor 1.4. ked ide clovek v aute sam tak je to v pohode, ale pri plne nalozenom aute so zapnutou klimou je to bieda. Motor nema skoro ziaden tah. Keby som si mal znova kupit toto auto urcite by som siahol po 1,8 alebo 2,0 QV. brzdy v tomto aute tiez nie su na 1ku s hviezdickou. pri silnom napore a dlhotrvajucom agresivnom brzdeni vadnu. dalsiou slabinou je to, ze v interiery je malo krytych odkladacich ploch ale o tom som sa uz zmienil vyssie. pri prechadzani priecnych nerovnosti sa karosieria trochu kruti a vydava dost divne pazvuky. zatial ani za svateho neviem cim to bude. nooo a v zime mi mrzne rucna brzda a autu chvilku trva kym sa motor zahreje a zacne vykurovat interier, co ma riadne vytaca.
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
S autom chodim do jednoho znackoveho servisu Fiat a zatial som celkom spokojny. na aute sa robili len malickosti ako vymeny servis. kvapalin a nastavenie mechanizmu elektrickeho okna na vodicovych dverach. cize zatial je to OK.
Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)
Junior-a som nasiel na nemenovaj internetovej stranke. nastastie sa nejednalo o bazar ale sukromnu osobu. pristup bol bezproblemovy - majitel alfista takze o auto sa staral. celkovo som bol spokojny s celym procesom kupy....
:D este by som pridal taku usmevnu historku. v den ked som mal ist pre juniora som sa bol len tak z dlhej chvile kuknut v ackovom bazare v BA. zhodou okolnosti im v ten isty den doviezli ,,cerste zbozi,, :D a tak som mal moznost porovnat Juniora s 2 obdobnymi 145kami. videli, ze mame zaujem tak nam otvorili jedno, ktore malo uuuudajne 55000tis km. to auto bolo v takom stave, ze keby tam malo napisane 150tis tak im to neuverim. v aute bol smrad od cigariet, nefungovali hodiny a celkovo interier bol neskutocne rozmlateny. zvonku bolo omlatene a predna mriezka drzala len silou vole nasho hostitela. na skusobnej jazde to tahalo dolava (udajne to je nepodstatna vec :D ), hucal vyfuk, klima nefungovala a cely podvozok mal uz svoje najlepsie casy za sebou. na rampe sa zistilo, ze motor ma znacne presaky oleja, vyfuk mal 3 diery (podla nich tiez zanedbatelne) a auto bolo evidentne burane (nam vsak tvrdili, ze nikdy nebolo!!!). suma sumarum - vrak. vtip je v tom, ze toto auto bolo o - aaa teraz sa podrzte o (!!!) 30tisic drahsie ako moje. tak sme sa pekne podakovali za spestrenie sparneho sobotneho doobedia a sli sme radsej prec. odvtedy sa bazarom vyhybam oblukom a neverim im a ani im verit NIKDY nebudem.
Tuning
takze podla mna slovo tuning a alfa romeo nejdu dohromady. ked vidim ako niekto lepi na alfu rozne radoby spojlery, listy, naraznikove ,,pluhy,, a podobne srandy tak si len v duchu pomyslim, ze ten co toto stvara nema absolutne ziaden zmysel pre esteticno. v tych dizajnovych centrach asi vedia co robia, a preto ked uz tuning na alfu tak jedine z tovarne. ako uz asi tusite tak mojou snahou je mat auto v maximalne moznom originalnom stave. v aute by som sa rad pohral akurat s audiom (ale ziadne extremy) a dalej by som rad nahodil sportove filtre a lepsie brzdy... este uvidime ako to bude s mojim rozpoctom... ;-)
Novinky v recenzi
pridane nove foto
tak mame za sebou emisnu aj STK. vsetko bez problemu takze som spokojny. strasiaky typu TÜV Report sa mi zdaju prehnane...
aaa dnes som sa este pohral s recenziou a doplnil foto...
tak som pridal zopar nahladov z origo prospektu auta... ktore sa pekne doplnaju s povodnou reklamou uvedenou v Taliansku...
Video
Přímý odkaz na video.
Přidat názorDiskuse: Alfa Romeo 145 Junior
zobrazené auto není aktivní, nelze diskutovat
Další vozy Alfa Romeo 145
-
Alfa Romeo 145 (1996) Majitel: Sonny Crockett
Přidáno: 8.5.2010 4210 Majitel 9.91 Uživatelé
-
Alfa Romeo 145 (2000) Majitel: parkoviště
Přidáno: 21.2.2010 229 Majitel 9.91 Uživatelé
-
Alfa Romeo 145 (1998) Majitel: parkoviště
Přidáno: 22.1.2008 434 Majitel 9.62 Uživatelé
-
Alfa Romeo 145 (2000) Majitel: parkoviště
Přidáno: 24.1.2008 59 Majitel 9.33 Uživatelé
-
Alfa Romeo 145 (2000) Majitel: majkyD
Přidáno: 9.5.2013 198 Majitel 9.21 Uživatelé