Recenze

8 Majitel

Volkswagen Passat Passat Variant 2.0 TDI 4Motion

8.86 Uživatelé

Hodnoceno: Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Volkswagen Passat, foto 1 Volkswagen Passat, foto 2 Volkswagen Passat, foto 3 Volkswagen Passat, foto 4 Volkswagen Passat, foto 5 Volkswagen Passat, foto 6
 

Technické info

Přezdívka auta Volkswagen Passat B7 Rok výroby 2011 Koupeno nové najeto [km]:2000 palivo: nafta počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1968 výkon [kW]: 103 maximální rychlost [km/h]: 207 počet rychlostí: 6 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 16 pohon kol: zadní

Popis vozu

Při výběru vozu jsem byl limitován požadavky, z nichž hlavně pohon 4x4 vyřadil početnou skupinu jinak velmi sympatických aut. Dalším kritériem byl naftový pohon a karoserie Combi/SUV/MPV, cena a výbava. U ceny jsem nechtěl překročit 700 000 Kč, což se ale nepodařilo :-) Reálně tedy zbyl, Superb, Passat, Octavia, Golf Variant, Tiguan a Yeti. Do užšího výběru se ale vzhledem na požadovanou výbavu dostal jen Superb a Passat. Superb byl dražší než Passat a ten mohl mít i bohatší výbavu. Bylo tedy rozhodnuto. Problém nastal s objednávkou, Passat 4Motion nechtěl prodejce VW vůbec objednat, nebo hrozil roční dodací lhůtou! Děs! Nakonec jsem ale sehnal auto, které měl zaplánované jeden dealer do výroby pro sebe a šla u něj změnit konfigurace = čekací doba tedy byla cca. 2 měsíce.
A u výbavy jsem měl také celkem jasno: kromě samozřejmostí jako je ESP, airbagy, mlhovky,aut. klima, tempomat, el. okna a zrcátka…, jsem požadoval již zmíněný pohon 4x4, 3ramenný multifunkční volant, automatické stěrače, vyhřívaná a odvětrávaná sedadla, el. víko zavazadlového prostoru, navigaci, vyhřívané čelní sklo a síť oddělující zavazadlový prostor od kabiny(mám psa :-)) a parkovací senzory.
Nakonec jsem ještě přiobjednal kontrolu tlaku v pneumatikách, soundsystém, Bi-xenony a automatický parkovací systém, síť na zavazadla, gumový potah na zadní straně zadních sedadel a vložku dna kufru (už jsem psal, že mám psa a toto je výbava pro něj :-)).
K výbavě: většina objednaných prvků je fajn, ale několik věcí mě opravdu zlobí.
1. Soundsystem „Volkswagen sound“ nehraje pěkně a už by jsem si ho neobjednal.
2. Navigace RSN 315 – malé pokrytí čísel domů a pomalé reakce, měl jsem zvolit vyšší model. Také se při navigování nezobrazuje název stanice poslouchaného rádia a to je škoda…
3. Dělící síť – klepe, je to fajn věc, ale musím nějak vyřešit to nepříjemné klepání.
4. El. víko zavazadlového prostoru – otvírání je bez problémů, ale zavírat lze jen tlačítkem na pátých dveřích a já by jsem tak rád používal i dálku – mě to děsně vadí, ale někomu to třeba vadit nebude  Zavírání také není 100% funkční, někdy MAXI-DOT ukazuje nezavřené dveře a celou operaci je nutno opakovat – budu muset navštívit prodejce.
5. Vyhřívaná sedadla mají jen 3 stupně a ještě se musí nastavovat stiskem 3-2-1-0 a stále dokola, v předešlém autě jsem měl kolečko se šesti polohama a mohl jsem nastavovat dle libosti – zkrátka žádný mega problém. Ale dalo se to vyřešit lépe. Také je škoda, že nastavení vyhřívání sedadel nezůstává v posledním nastavení, po každém novém nastartování je třeba ho znovu zapnout – nechápu důvod…
6. Odvětrávaná sedadel – spínač je na sedadle a tak na něj není vidět, myslím, že šťastnější by bylo jeho umístění na středový panel k vyhřívání. Sedadlo řidiče obsahuje i masážní funkci, kterou nevyužívám.
7. Automatické parkování – objednal jsem si to hlavně ze zvědavosti, auto zaparkuje podélně i příčně, ale bez tohoto pomocníka zaparkujete rychleji – je to ale hezká „blbůstka“ a objednal by jsem si to asi znovu :-)
8. V autě je možné zjistit čas na 3 místech zároveň (MAXI-DOT, navigace a analogové hodiny uprostřed palubní desky), ale datum nikde není a to je myslím velký nedostatek…

Auto jsem přivezl cca. týden před koncem roku a tak jsem zatím moc nenajel, proto nemohu hodnotit spotřebu, resp. doufám že klesne, nyní jezdím kolem 8 l/100km a to se mi zdá opravdu hodně.

Auto zvenku vypadá velké, ale interiér moc velký není. Na šířku se se spolujezdcem dotýkám lokty na středové opěrce a za sebe by jsem se rozhodně neposadil (měřím 185 cm).
Pravou nohou se dotýkám středového panelu a není to vzhledem k neměkčenému materiálu nic příjemného – po delší jízdě pravá noha bolí od otlačení.

Toto jsou zatím první postřehy, které rozhodně nemají vyznět záporně, Passat je hezké, bezpečné a docela pohodlné auto, které doufám bude dobře sloužit, ale určitě by šel Passat vyrobit lépe…

Silné stránky

Možnost "poskládat" výbavu dle konkrétních potřeb, resp. preferencí zákazníka.
Pocit bezpečí uvnitř vozu.
Velký kufr.

Slabé stránky

Zatím spotřeba.
Vnitřní prostor pro posádku.
V kufru nejsou po stranách uzavíratelné kapsy na drobnosti.

 


Další vozy Volkswagen Passat



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
9
praktičnost
9
prostornost
7
jízdní vlastnosti
8
jízdní komfort
8
provozní náklady
8
výkon motoru
8
spotřeba
7
hlučnost motoru
8
kvalita sedadel
8
brzdy
8
zavazadlový prostor
9





Blesk.cz

Před podzimním splínem utečte do písmen, tyhle tituly dojmou, napnou, potěší!

Před podzimním splínem utečte do písmen, tyhle…

Babí léto nás ještě lehce pošťuchuje, ale co naplat – podzim je tady. A jak se zdá, stále ještě budeme spíš…

Barbie Jessica Alvesová podstoupila drastickou operaci: Lékaři ji zbavili letitého problému!

Barbie Jessica Alvesová podstoupila drastickou…

Chodící Barbie Jessica Alvesová (37) informovala na svých sociálních sítích fanoušky o dalším, na první pohled…

 

iSport.cz

Mertl po výhře nad Spartou: Pomohly i tyčky, ale můžeme hrát s každým

Mertl po výhře nad Spartou: Pomohly i tyčky, ale…

Plzeň si to při vstupu do extraligové sezony rozdala stejně jako loni opět se Spartou, tentokrát na svém ledě.…

Trpišovský po bůru: Okolnosti nám šly na ruku, s Dány to bude jiné

Trpišovský po bůru: Okolnosti nám šly na ruku, s…

Radost mu nezahnala starost, že už v úterý ho čeká úplně jiná šichta. Po výhře 5:1 nad Teplicemi Slavii čeká…

 

Reflex.cz

Adéla Knapová: Absurdní drama v kauze Kramný pokračuje

Adéla Knapová: Absurdní drama v kauze Kramný pokračuje

Zpackaná kauza Petra Kramného nabírá čtyři roky po jeho odsouzení ještě víc na absurditě. Inspirací je zjevně…

Hamáček: Situace kvůli covidu je vážná, musíme zrušit hromadné akce. Prymula: Druhou vlnu jsem podcenil

Hamáček: Situace kvůli covidu je vážná, musíme…

Ministr vnitra Jan Hamáček (ČSSD) míní, že vývoj epidemie koronaviru je tak vážný, že nastal čas maximálně…