Recenze

závodník (muž 22 let) Poslat zprávu
 
10 Majitel

Mazda 626 1.8 16v

9,89 Uživatelé

Hodnoceno: Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Mazda 626, foto 1 Mazda 626, foto 2 Mazda 626, foto 3 Mazda 626, foto 4 Mazda 626, foto 5 Mazda 626, foto 6 Mazda 626, foto 7 Mazda 626, foto 8
Mazda 626, foto 9 Mazda 626, foto 10 Mazda 626, foto 11 Mazda 626, foto 12 Mazda 626, foto 13 Mazda 626, foto 14 Mazda 626, foto 15 Mazda 626, foto 16 Mazda 626, foto 17 Mazda 626, foto 18 Mazda 626, foto 19 Mazda 626, foto 20 Mazda 626, foto 21 Mazda 626, foto 22 Mazda 626, foto 23 Mazda 626, foto 24 Mazda 626, foto 25 Mazda 626, foto 26 Mazda 626, foto 27 Mazda 626, foto 28 Mazda 626, foto 29 Mazda 626, foto 30 Mazda 626, foto 31 Mazda 626, foto 32 Mazda 626, foto 33 Mazda 626, foto 34
 

Technické info

Přezdívka auta Mazdička Rok výroby 1999 Koupeno ojeté najeto [km]:178500 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1840 výkon [kW]: 66 kroutící moment [Nm]: 145 zrychlení 0-100 km/h [s]: 12,5 maximální rychlost [km/h]: 180 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 15 zavazadlový prostor [l]: 502 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 7,6 (udávaná)spotřeba naměřená:Spritmonitor.de

Popis vozu

Každý, kdo si udělal nebo koupil řidičské oprávnění už to zná - kartičku máte, ale musíte ji taky využít. Nebudete přece utrácet peníze pro nic za nic. Já jsem také takto uvažoval, a tak jsem začal hledat něco na jezdění, aby mi ten řidičák k něčemu byl. Jenomže znáte to, mám mizerně placenou práci a jsem chudý jako kostelní myš, ale auto jsem vždycky chtěl. A tak jsem začal hledat něco, co má aspoň 4 kola a nerozpadne se to, když vletím do první díry na silnici. Za těch pár peněz, co jsem měl, jsem to viděl na koupi nějaké rozpadlé Felicie, která by ty dvě podmínky mohla tak nějak splnit...
Ale najednou jsem spatřil ten zázrak japonské techniky, který se schovával na úplné spodní části bazoše. Říkalo si to Mazda 626 a popravdě, nevýraznější, nudnější a stříbrnější auto snad ani neexistuje. Jenomže první dojem je záludná věc a auto si přece nekupujete jen kvůli vzhledu. A tak už je tomu rok, co jsem toto auto zakoupil a proto si myslím, že k němu můžu pár slov napsat.

Začnu malým vyprávěním. Na začátku 90.let začali vývojáři Mazdy vymýšlet technologii, která by zabránila krádeži jejich automobilů.
Ne, že by někdy byly Mazdy mezi zloději oblíbené, ale vývojáři Mazdy byli tak napřed, že této situaci chtěli preventivně předcházet.
A tak začala Mazda vyvíjet speciální technologii s pojmenováním
"目に見えない目に見える車", nebo-li "viditelný neviditelný automobil". Nositelem této inovativní technlogie se měla stát další generace modelu 626 s označením GF. Vše začalo u designérů. Ti dostali za úkol udělat auto, které bude mít naprosto nevýrazný design, aby jej každý zloděj přehlédnul. Cílem bylo minimalizovat možnost krádeže auta nejen tím, že bude mít na kapotě ten divný znak Mazdy, ale také tím, jak bude vypadat. Je totiž všeobecně známo, že atraktivní a lákavé auto přitáhne zloděje spíš víc než nenápadná „šedá myška“.

V roce 1997 se tato horká novinka se jménem Mazda 626 představila světu a pro jistotu Mazda začala používat nové logo, které ještě nikdo neznal, čímž se měl nezájem zlodějů o nové Mazdy ještě zvýšit. Už na autosalonu bylo toto auto naprosto obdivováno staršími pány v důchodovém věku, kdežto mladí kluci se shromažďovali kolem Mercedesů, BMW a Ferrari a stánek Mazdy s novinkou totálně ignorovali, jako by tam nic nebylo. Tím se vývojářům potvrdilo, že jejich projekt neviditelného auta je naprosto úspěšný a toto auto bude dokonale neviditelné pro zloděje, protože zloději bývají většinou mladí lidé. Naprosto nejoblíběnější tak bylo toto auto mezi staršími pány v důchodovém věku, kteří rádi jezdili nakupovat do Kauflandu. Zde se neviditelné auto zcela ukázalo, protože každý sklerotický důchodce, který zapomněl zamknout svou Mazdu se nemusel bát a při návratu z obchodu ji našel opět na svém místě. Důchodce, který si koupil jiné auto (například Škodu Octavii) měl většinou oči pro pláč a mohl si začít šetřit důchody na nové auto. Časem se ale ukázalo, že chválihodný počin Mazdy měl pár chyb. Nebyl totiž dostatek lidí v důchodovém věku, kteří by si toto auto koupili a pro jinou skupinu řidičů jako by Mazda 626 neexistovala. Navíc 626ka uměla tak dokonale splynout mezi ostatními auty, že často své auto nemohl najít ani majitel. Proto lépe vybavené Mazdy 626, patřící movitějším důchodcům, měly také dálkové ovladače.

Designéři Mazdy zmíněný problém zkusili opravit v roce 2000, kdy Mazda 626 dostala novou, výraznější tvář, aby ji viděl i její majitel. Od tohoto roku se také vyráběly 626ky barevnější, protože stříbrná přestala být in, navíc manažeři Mazdy chtěli model 626 cílit nejen na barvoslepé důchodce, ale i na ostatní skupiny zákazníků. Všechny zmíněné úpravy ale nezměnily naprosto nízkou oblíbenost této Mazdy mezi zloději, jelikož pro ně stále zůstala neviditelná. Problémy s prodejností se tím ale stejně moc nevyřešily, protože i nadále si Mazdu 626 kupovali jen důchodci. Mazda 626 postupně stárnula a roce 2002 byla už výroba tohoto neviditelného auta ukončena. Jako důkaz, že technologie neviditelného auta byla "slepou vývojovou uličkou", změnil následující model své jméno na Mazda6 a přišel s líbivým sloganem "zoom-zoom" a s výrazným sportovním designem, který lákal zákazníky i zloděje aut o dost více. Od té doby se občas nějaká ta Mazda objeví ve statistice kradených aut.

Ještě bych rád přidal své zkušenosti s technologií neviditelného auta. Tato technologie funguje opravdu dobře. Často se mi stává, že když si s někým domluvím sraz a čekám v autě, musím na něj zatroubit a bliknout světlama, aby si mě vůbec všiml. A to můžu stát třeba přímo před ním. Je to opravdu zajímavé a je vidět, že japonci tuto technologii dotáhli do naprosté dokonalosti. Jinak co se týče hledání na parkovišti, s tím nemám problém, protože mám v kapse klíče s dálkovým ovládáním a na ty se auto zviditelní.

Takže pokud na parkovišti tuto Mazdu nepřehlédnete, můžete se dostat dovnitř. Interiér Mazdy 626 je pojat stejně jako vnější design, tedy nenápadně bez nějakých "designérských výstřelků". To má ale samozřejmě svůj účel. Výrazný interiér by totiž kazil venkovní maskování a příliš by přitahoval pohledy zlodějů. Proto je uvnitř černě zbarvený interiér nutností. Černý plastový interiér tak vypadá trošku pohřebně a smutně. Však také pro spoustu majitelů šlo o jejich poslední auto. Hravější starší páni to řešili například tím, že si koupili tzv.tygří potahy na sedadla, aby ji jim uvnitř nebylo tolik smutno. Aby se neřeklo, že to je uvnitř až moc nuda, tak strop je pro změnu béžový a má dokonce světýlko. Pokud nějaký důchodce vyhrál ve sportce, mohl si koupit vyšší výbavu, která měla šedivé plyšové sedačky s loketní opěrkou a uprostřed panel palubní desky s imitací dřeva, což přece jen vypadalo trochu veseleji. Stačilo přihodit pár drobných a hned k tomu mohlo být třeba střešní okno, automatická klimatizace a tempomat. Takto vybavené Mazdy 626 ale nebyly moc časté, protože taková výbava už zvyšovala možnost, že by si někdo všiml auta, které nemá být vidět. Jinak je interiér dost pohodlný a prostorný. Na sezení má čtyři pohodlná místa a uprostřed vzadu je ještě místo, třeba kdyby jste vezli třeba nějakého malého japonce. Pro řidiče a spolujezdce i pro ty vzadu je místa dost. Asi měli japonci na skladě zrovna nějakého Passata a udělali to tak, aby to bylo o kousek větší. Jediné, co ubírá místo na zadních sedačkách, je středový tunel. Jinak kufr to má rozhodně větší než Škoda Felicia. Má 502 litrů, takže nemusíte příliš přemýšlet, až budete v Kauflandu nakupovat ve slevě. Něco z toho ubírají vzpěry dveří kufru, které zasahují dovnitř kufru. To vám připomene, že toto auto je už docela oldschool.

Od kufru můžeme přejít na druhou stranu k motoru. Moje Mazda má nejslabší nabízený motor, 1.8čku o výkonu 90 koní, což stačí na to, abych rychle dojel do Kaufu když mají třeba rohlíky v akci, ale na semaforu moc aut neporazím. Jak už jsem tedy naznačil, výkon motoru není nějak brutální, ale úplně stačí. Je totiž známo, že důchodci nemají rádi náhlé změny rychlosti. Tomu také odpovídá zvuk motoru, který není nějak brutálně hlasitý. Na volnoběh je to takové šeptání, jenom abyste věděli, že máte nastartováno. Je to tichý motor, který o sobě dá vědět až kolem 4000 otáček za minutu. Do té doby o něm nevíte. To je totiž další strategická součást projektu neviditelného auta, které nemá být ani slyšet. Některé Mazdy 626 mají dokonce automatickou převodovku, takže se řídí skoro jako limuzína. Ono se to nezdá, ale s límuzínou toho má docela dost společného, kromě ceny samozřejmě. Nejlépe se s tím jezdí jen tak na pohodu, plachtit větrem a skoro neslyšet motor. Ta má poznámka o tichém motoru ale platí jen pro benzínové motory. Nahluchlí důchodci, kteří řídili traktor, si mohli koupit do Mazdy 626 dieselový motor 2.0 DITD, který je z úplně jiného světa a hlučností připomíná zmíněný stroj.

Dále můžeme přejít k jízdním vlastnostem. Jak už jsem zmínil, motory v tomto autě nejsou na nějak extra výkonné. Vlastně, kdejaká tříválcová Fabie už má víc koní. To ale neznamená, že by toto auto neumělo jezdit rychle. Přece jen je to starší auto, a tak je o něco lehčí než dnešní auta a proto nějaký ten chybějící koník pod kapotou nevadí. Ale kdo by to potřeboval? Viděli jste někdy nějakého zběsilého důchodce se stříbrnou Mazdou? Tomu odpovídá i odpružení, které není moc měkké, ale ani tvrdé. V ostřejších zatáčkách se podvozek malinko naklání, ale to je asi celkem běžné u starších aut. Víc už bych jízdní vlastnosti nedokázal popsat, přece jen nejsem automobilový novinář a moc jiných aut jsem neřídil, takže nemám s čím srovnávat. Ale myslím si, že většina lidí, kteří hledají své první auto, spíš ocení bezproblémový provoz než nějaké "zážitky" za volantem.

Suma sumárum, s omezeným rozpočtem 15000 Kč hodně dobré auto. Za tu cenu stojí uvažovat, jestli to náhodou není výhodnější koupě než utahaná rezavá Felicie za stejnou cenu. Nehledě na to, že tohle auto vypadá stále docela moderně a nemá to každej jouda. Pokud vám nevadí image nudného auta pro důchodce, tak na oplátku získáte auto, které je velké, levné, pohodlné a bude vám sloužit třeba až do důchodu. A jestli mi budou volat z áček, že ji chtějí za 5000 Kč, tak ani náhodou! Je to takový neviditelný poklad, který sice nenajdete hrdě vystavený u vstupu do autobazaru jako nejkrásnější auto, ale je mnohem lepší než si všichni myslí.

Silné stránky

+Jestě jsem nestál u krajnice s poruchou.
+Zloděj? Co to znamená?
+Hodně místa uvnitř a velký kufr.
+Benzínové motory jsou tiché a kultivované, jako ve správné limuzíně. Neplatí pro diesel, ten je hlučný jako traktor.
+Moc to nežere.
+I ta nejvíc sociální chudá výbava není za trest.
+Náhradní díly nejsou nějak extrémně drahé, ale stejně se vám všichni se Škodovkama budou rádi smát.
+Snadná výměna žárovek v předních světlech. Majitelé nových aut můžou závidět.

Slabé stránky

-Neviditelné auto mladé holky/slečny příliš nepřitahuje a tak moc nehrozí, že budete vedle sebe mít pěknou spolujezdkyni. Ale když už k vám nějaká vleze, tak aspoň víte, že to není zlatokopka, a to se cení.
-Koroze, koroze a koroze. I když záleží taky na tom, jak se o to ten důchodce před vámi staral.
-Raději nebourat. Před 20ti lety s těmi hvězdičkami teprve začínali.

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Ještě by jste možná chtěli vědět, jak často jezdím do servisu. Abych řekl pravdu, moc toho na mě nevydělají. Táhnou to tam jiní.
Sem tam se něco najde, ale to je asi tím, že chci mít hezké auto a nechci ho za dva roky dát do šrotu. Ono by to jezdilo stejně i kdybych na to kašlal. Chce to jen benzín a olej. Bez toho by bylo zle.

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Auto jsem koupil jsem od druhého majitele na bazoši. Trošku mi bylo líto toho nabouraného starého auta a buhví, jak by dopadlo, kdybych ho nekoupil. Neměl jsem žádné iluze o nějakém super stavu skoro 20 let starého auta za 15000 Kč, které navíc bylo nabouráno na přední blatník a dveře, ale byl jsem docela překvapený. Auto je sice s nejnižší výbavou, ale měl ho 16let jeden důchodce (jak jinak...), takže má docela čistý interiér, zachovalý lak a má vzorně vyplněnou servisní knížku. Lepší jak Ofce v topu z áček. Líbilo se mi, jak pán všechny chyby popsal a nic netajil, to se moc nevidí. Asi věděl, že má být spíš rád, že to auto prodal. Pak mi ještě nabízel o něco hezčí Renault Megane, ale já jsem si přijel pro Mazdu, tak proč brát Renault ;-)

 

Novinky v recenzi

13.9.2018 15:49

Nástřik podvozku

Blíží se zima, a tak je potřeba se autíčku trošku pověnovat, aby po zimě nebyly oči pro pláč ;)


Další vozy Mazda 626



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
10

Podle mého názoru je to jedno z nejspolehlivějších aut, co se dají sehnat. Benzínové motory 1.8 a 2.0 jsou považovány za spolehlivé a odolné. Naftové motory 2.0 DITD nikdo příliš nedoporučuje a proto si myslím, že benzínové motory jsou jistější volba.

praktičnost
8

V interiéru je dost malých odkládacích míst, ale nějaká větší schránka (kromě schránky u spolujezdce) by se ještě hodila. Kufr je taky v pohodě, ale je do něj horší přístup, protože je to sedan. Za tohle by měly liftback a kombi bodík.

prostornost
9

Hodně místa uvnitř, jak vpředu tak vzadu. Nikde se o nic nebouchám a vzadu je strop docela vysoký, což je vidět i zvenku. Na zadních sedačkách ubírá místo pro nohy středový tunel, což trochu kazí celkový dojem.

jízdní vlastnosti
8

Jízdní vlastnosti sice nejsou sportovní jak u BMW, ale to u takového auta nikdo neočekává. Od začátku se mi jízda s tímhle autem líbila. Řídí se velice hezky a snadno. V zatáčkách se auto malinko naklání, ale to mi nevadí. Jinak není co kritizovat.

jízdní komfort
9

Občas vletím do díry, a to už je slyšet. Ale jinak je odpružení naladěno spíš jako kompromis mezi tvrdým a měkkým nastvením.

provozní náklady
8

Do servisu jezdím jen na běžnou údržbu a na nějaké ty menší opravy, které každé starší auto vyžaduje. Pokud je majitel šikovný, tak si většinu věcí ještě opraví sám. A třeba kvůli výměně žárovky ve světlech s tímto autem do servisu jezdit nemusíte ;)

náhradní díly
9

Dříve prý byly díly na Mazdy drahé, ale teď se dají sehnat za dobré ceny. Navíc se dá spousta dílů sehnat ve druhovýrobě.

výkon motoru
8

Občas si říkám, jaké by to bylo mít silnější dvoulitr. Pokud je třeba na dálnici prudší kopec, už je nutné podřadit. Při předjíždění se taky musí podřadit. To už je vidět, že je motor výkonově slabší. Ale jinak nejslabší 1.8čka úplně stačí.

spotřeba
6

Snažím se jezdit úsporně, ale tankuju často za malé částky. Plný počet tady dát nemůžu, protože dnes jsou určitě ještě uspornější auta.

hlučnost motoru
10

Spíš by se hodilo napsat "tichost motoru". Nevýrazné auto přece nemůže řvát ;-) Je to další z mnoha předností tohoto auta, pokud nemáte dieselový motor nebo díru ve výfuku. Mazda umí.

kvalita sedadel
10

Pohodlné sedačky, tak akorát tvrdé, takže z nich nebolí záda ani na delších cestách. Občas mi chybí loketní opěrka, ale tu měly vyšší výbavy s plyšovými sedačkami. I levnější provedení sedadel se dá nastavovat jak je potřeba.

brzdy
10

O brzdách kdysi v recenzích psali, že jsou slabé, ale podle mě fungují skvěle. Jednou mi vběhla nějaká paní do cesty a docela se divila, že jsem tak rychle zastavil :D

zavazadlový prostor
9

502 litrů je dostatečná velikost i na větší nákup. Bodík ubírám za vzpěry víka, které zasahují do kufru, ale tenkrát asi nebylo vymyšleno nějaké lepší řešení.


Více o modeluMazda 626 GF/W (1997-2002)
Mazda Xedos 9 2,3i Mazda Xedos 9 2,3i

Xedos 9 zastupuje na českém trhu vyšší třídu a snaží se…

Mazda RX-8 - počtvrté s Wankelem Mazda RX-8 - počtvrté s Wankelem

Mazda vyrábí supersportovní kupé již dlouhou řádku let.…

 





Blesk.cz

NHL 19 je parádní virtuální hokej, nejvíce baví online zápasy

NHL 19 je parádní virtuální hokej, nejvíce baví…

Nastal čas opět vybruslit na virtuální led. NHL 19 je tu a i když nejde o herní revoluci, nabízí několik novinek…

Houby na víkendovém talíři! Česnečka, karbanátky i rizoto

Houby na víkendovém talíři! Česnečka, karbanátky i rizoto

Přinesli jste si z lesa koše plné hub, ale došly vám nápady, co si z nich ukuchtit? Přinášíme tři snadné, rychlé…

 

iSport.cz

SESTŘIH: Zlín - Baník 1:2. Ostravě vystřelili tři body Baroš s Pazderou

SESTŘIH: Zlín - Baník 1:2. Ostravě vystřelili tři…

Fotbalisté Baníku Ostrava zvítězili v předehrávce 9. kola první ligy 2:1 ve Zlíně, který neuspěl po sérii čtyř…

SESTŘIHY: Sparta vyhrála šlágr v Plzni, Litvínov rozdrtil Pardubice 6:2

SESTŘIHY: Sparta vyhrála šlágr v Plzni, Litvínov…

SOUHRN | Trápení Pražanů s Plzní je u konce. Hokejisté Sparty porazili v pátečním šlágru extraligy Plzeň 3:2 v…

 

Reflex.cz

Michal Hašek je zpátky ve Vinařském fondu. Pár týdnů před rozhodováním o zakázce za 100 milionů

Michal Hašek je zpátky ve Vinařském fondu. Pár týdnů…

Někdejší jihomoravský hejtman Michal Hašek je mimo jiné známý tím, že v minulosti zastával desítky různých…

Poslední šábes šneků: Leváci odhaleni!

Poslední šábes šneků: Leváci odhaleni!

Konečně přišel čas prozradit strašnou pravdu. Náš seriál Šábes šneků byl částečně trolling, částečně reklama na…