Recenze

Outlander (muž 43 let) Poslat zprávu
 
9 Majitel

Subaru Impreza 2.0D NA PRODEJ!

9,88 Uživatelé

Hodnoceno: 51× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Subaru Impreza, foto 1 Subaru Impreza, foto 2 Subaru Impreza, foto 3 Subaru Impreza, foto 4 Subaru Impreza, foto 5 Subaru Impreza, foto 6 Subaru Impreza, foto 7 Subaru Impreza, foto 8
Subaru Impreza, foto 9 Subaru Impreza, foto 10 Subaru Impreza, foto 11 Subaru Impreza, foto 12 Subaru Impreza, foto 13 Subaru Impreza, foto 14 Subaru Impreza, foto 15
 

Technické info

Přezdívka auta Réza Rok výroby 2009 Koupeno nové najeto [km]:68000 palivo: nafta počet válců: 4 počet ventilů na válec: 2 objem [cm3]: 1998 výkon [kW]: 110 kroutící moment [Nm]: 350 zrychlení 0-100 km/h [s]: 8,6 maximální rychlost [km/h]: 210 počet rychlostí: 6 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 16 zavazadlový prostor [l]: 370 pohon kol: 4x4 spotřeba [l/100km]: 8

Popis vozu

S příjemnými novinkami v zákoně o DPH jsem se rozhodl trochu obměnit vozový park. Outlander, který stál už druhý měsíc v servisu a z posledního roku tak dovršil už 3 měsíci mimo provoz musel právě z tohoto důvodu z domu. Co ale místo něj? Jako rodinné auto jsme pořídili Mondeo a mně na ježdění po silničkách tady na jižní Moravě bohatě postačí něco menšího a v benzínu, protože už toho nenajezdím tolik jako dřív, už jen tak 40 tis. / rok. Nejdřív jsem se zamiloval do motoru 1,8 TSI a tak byla žhavým kandidátem dlouho Octavia. Pak jsem ještě chvíli brousil kolem Golfu 1,4 nebo Focusu, ale ani jedno nebylo pořád to pravý.
No a pak mě někdo na jedné z diskusí slušně nakopnul, že jestli hledám opravdu auto pro zábavu a ne měkčený plasty na přístrojovce, mám zkusit Imprezu. Tak jsem zatnul zuby a šel se podíval do salonu s tím, že se nechám povozit v 2.0 benzinu. Jenže ten nebyl, tak jsem říkal nic, zkusím aspoň diesel boxer. A zažil jsem šok. Láska na první zatáčku, fakt. To bylo v pondělí. V úterý jsme zaplatil zálohu a ve čtvrtek bylo auto doma.

Výbava Active, tedy vše zásadní co potřebuju: ESP, autoklima, rádio na volantu, palubní počítač, časem chci ještě nechat domontovat parkovací senzory.

No a co psát o autě, který musíte vyzkoušet, abyste mi uvěřili? Já jsem se taky smál všem subaristům, že to nemůže být takovej rozdíl, jak mi povídají. Ale fakt je. Nízko položené těžiště spolu s AWD a celkovým vyvážením auta umožňují věci, o kterých se může všem Golfům, Civicům a Focusům jenom zdát.

Silné stránky

- AWD - opravdu nesrovnatelné s jakýmkoliv 4Motion. Najel jsem 40 tis. km v Outlanderovi a to si myslím, že Mitsubishi 4x4 umí opravdu dobře, ale stálý pohon je opravdu o něčem jiném.

- podvozek - na jednu stranu velmi komfortní na špatných cestách, místy až rozhoupaný, ale na druhou stranu velmi jistý a předvídatelný.

- motor - chtěl jsem původně benzín, ale boxer diesel mě zcela uspokojil. Jezdím za 8,0 a to rozhodně nejezdím na spotřebu. S benzínem bych jezdil nejmíň za 10.
AKTUALIZACE: po 8 tis. km mi najednou spadla spotřeba cca o litr, nemám problém se dostat pod šest, běžně jezdím za 7,6 a i když hodně divočím, není to více než 8,5
ZAJÍMAVOST: Auto najelo 11 tis. km a hladina oleje je stále stejná! A to mi říkali, že asi budu muset hodně dolívat.

- provedení - ačkoliv tu měkčený plast prakticky nenajdete, nic tu nevrže, nedrnčí, všechno vzorně sedí. Po této stránce lepší než Jetta, kterou jsem kupoval v roce 2006.
AKTUALIZACE: ani po deseti tisících v autě nic nedrnčí nehrká - velká spokojenost.

Slabé stránky

- přeci jen trochu spartánské provedení, dokážu si představit trochu útulnější auto.

- rozsah otáček motoru. Před Rézou jsem jezdil asi 2 měsíce s mazdou 6 2,0i která se nechala točit až někam k sedmi tisícům, takže teď nějakých 1800 - 4500 není žádná sláva.

- audio: teda aspoň v té "základní" výbavě dieselu je velmi chabé, zvlášť zesilovač - když připojím MP3 a dám všechno na plno, tak je to tak tak slyšet

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Servis C&K v Brně úplně v pohodě. Zatím asi nejlepší přístup ze všech servisů, kterými jsem prošel. Velmi rodinné prostředí a navíc teď konečně vymysleli, že by mohli vyzvednout auto do servisu přímo u zákazníka, takže už se nemůžu dočkat další garančky ;)

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Pan Šmarda z C&K v Brně je profík každým coulem a Subaru má hodně pod kůží. Bezproblémová domluva na čemkoliv.

 

Novinky v recenzi

17.4.2011 14:10

Terezka je na prodej

Dostal jsem nabídku na Golf GTI, která se nedala odmítnout, Impreza je na prodej za 349.000 Kč bez DPH. V případě solidního jednání se nechám určitě ukecat na nějakou slevičku. Volejte 603 484 227.

22.12.2010 23:10

Zima

No co chcete slyšet? Další 20 tis. km za námi, na zimu jsme dali opět Continental TS830 a mastíme to pořád dál a líp. Jen jsme byli někdy v říjnu na výměně turba, protože kolem něj prosakoval olej. Záruka.

24.7.2010 23:21

Další pneu

Tak máme najeto 47 tis. a Dunlopy se po 17 tis. pomalu poroučí do věčný lovišť. Už mám v pneuservisu připravený Dunlop Maxx, tak uvidíme, jaký budou. A novinky? Jen radost radost radost...
Při 44 tis. někdy v polovině června proběhla třetí garančka, všechno normal. Snad jen že po výměně oleje znatelně ztichnul motor. Nikdy to nebyl žádnej hulvát, ale teď je z něj opravdu tichšlápek.

9.5.2010 17:00

Po druhé garančce

Druhá garančka proběhla přesně po roce od koupě vozu, cena 11.000,- Kč. Vyměnil jsem taky rádio, za Alpine iXA-W407BT + repráky DLS. Jestli to stálo za těch 30 tis. vč. výměny to si nejsem jistej, ale rozdíl to ve srovnání s továrním setem opravdu je.
Pokud jde o auto samotné, tak snad jen že v zimě začala trochu vrzat přístrojová deska, ale vždycky jen do zahřátí interieru, pak v pohodě. Zimu jsme si samozřejmě užili se vší parádou.
Minulý měsíc jsem začal rozvážet vakcíny po Vysočině, takže cesty jako Tišnov - Žďár - Jihlava - Třebíč - Znojmo jsou teď na denním pořádku. Jen za minulý měsíc 5.500 km ;)
Na jaro jsem koupil nový pneu (ty původní odešly do věčných lovišť po první sezoně), zvolil jsem Dunlop SP Sport Fastresponse a teda nestačím se divit. Původně dodávané Bridgestone jsou o 2 třídy horší. Dunlopy drží mnohem lépe v zatáčkách, jsou zábavnější a především - a to je u té 4kolky velmi důležité - předvídatelnější. Prostě dlouho dopředu vím, že jsem to přehnal a mám čas s tím něco dělat. A po prvních 8 tisících km to vypadá, že vydrží i o něco víc než Bridgestone.

31.10.2009 23:35

Skoro 20 tis. a zimní obutí

Tak Réze už táhne na 20 - a jde jí to ježdění holce čím dál líp. Přezuli jsme na zimní a je to snad ještě lepší než na letních - Continental TS830. Na léto asi holce pořídím nějaký lodičky o číslo větší, protože ty letní dostaly fakt zabrat (viz galerie).
Jinak v autě nic nevrže, neklepe, nedrnčí, dokonce ani olej nežere (fakt jako že vůbec). Snad jen ty pneumatiky kdyby se tak moc nesjížděly... ;)))

20.8.2009 11:21

13.500 - blíží se první kontrola

Máme 13.500 km, rychle se blíží 1. garančka. Stále 100% spokojenost, čím víc se známe, tím se máme radši ;)
Réza je ve srovnání například s Focusem nebo Mazdou 6 velmi pohodlné a měkké auto, jak psali někde v recenzi, naklání se jako Austin Allegro, ale vzhledem k českým a moravským cestám je to spíš plus než mínus. Co je malý zázrak, že i při těchto náklonech se drží silnice jak houno košile. Na hraně se chová pod plynem velmi neutrálně a hlavně, když zjistíš, že jsi za hranou, stačí na chvilku pustit plyn - auto se okamžitě stane velmi přetáčivým - takže dotočíš to co jsi před tím špatně spočítal - a pak zase dupneš na plyn - je to tak 0,5 - 1 vteřina celá operace. Fascinující na tom je, že to funguje i s tím dieselem. Se zapnutým ESP navíc tak řka bezpečný úkon, protože to autu nedovolí, aby se se přetočilo moc.
Nějakou dobu jsem si říkal, že to zase až tak super není, neměl jsem dojem kdo ví jaké rychlosti. Až jsem pak jel jednou stejnou trasu s Mondeem a zjistil jsem, že i když se snažím, projíždím zatáčky v průměru o 20 kmh pomaleji.

Za těch 13 tis. jsem si zvykl na řazení, takže už mi to nedělá problémy jako na začátku, prostě nehledám rychlosti.
Mám pneu tak cca ze 3/4 sjeté což je vzhledem k tomu, že si prakticky nenechám ujít zatáčku, aniž bych si písknul, velmi dobrý výsledek a samozřejmě super je, že jsou sjeté naprosto rovnoměrně - to neměl ani Outlander. Jinak kolem 10 tis. se rozrostl rozsah využitelných otáček. Dřív u 4 tis. motor velice rychle zvadl, teď vesele táhne a ke 4,5 - moc fajn.
Spotřeba se pohybuje mezi 6,5 - 8,0 podle stylu jízdy, průměr poslední 3 tis. km je cca 7,6.

28.7.2009 11:02

11.000 km

Tak za sebou máme 11.000 km. Bez problémů, bez nehod, jen se spoustou adrenalinu, tisíců nádherných zatáček a hromadou decibelů z pískajících pneumatik a řvoucího motoru. Miloval jsem všechny auta, který jsem měl, ale toto je životní láska, to vám povím.
Zajímavý je, že po deseti tisících vypadají pneumatiky (Bridgestone Potenza), že by ještě dalších 10 - 15 tis. mohly klidně dát. A to jsem si říkal, že je rozhodně nebudu šetřit. A super je, že nemusím přehazovat zepředu dozadu - sjíždí se velmi rovnoměrně.

Video

Přímý odkaz na video.


Další vozy Subaru Impreza



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:

Další auta majitele

Hodnocení
spolehlivost
10
praktičnost
9
prostornost
7
jízdní vlastnosti
10
jízdní komfort
10
provozní náklady
9
výkon motoru
9
spotřeba
8
hlučnost motoru
10
kvalita sedadel
9
brzdy
9
zavazadlový prostor
8

Více o modeluSubaru Impreza GE/GH/GR (2007-2014)
Nové Subaru Impreza míří na evropské trhy. Představí se ve Frankfurtu Nové Subaru Impreza míří na evropské trhy. Představí se ve Frankfurtu

Základem nové generace kompaktního hatchbacku se stane…

Subaru Forester S-Turbo Subaru Forester S-Turbo

Inovovaný model Forester představila automobilka Subaru…

 





Blesk.cz

Ženy a děti v Africe chodí pro vodu i pět kilometrů. Výstava upozorňuje na její nedostatek

Ženy a děti v Africe chodí pro vodu i pět kilometrů.…

Jsme zvyklí otočit kohoutkem a napustit si pitnou vodu. Jsme zvyklí se umýt, jíst z čistého nádobí. Neumíme si…

Tajný byt Hany Gregorové: Šokující zjištění, komu doopravdy patří!

Tajný byt Hany Gregorové: Šokující zjištění, komu…

Jako by nestačily skandály, které na Hanu Gregorovou (65) v jednom kuse vytahuje její bývalý milenec Ondřej…

 

iSport.cz

Sport Magazín: Jednoduchý je chytrý, slyšel Rutta od Keitha

Sport Magazín: Jednoduchý je chytrý, slyšel Rutta od Keitha

Nikdy nepůsobil v cizině. Nebyl draftovaný. Před třemi lety hrál v první lize proti Šumperku nebo Benátkám. A…

Naštvaný Vrba: Byli jsme pomalí, od některých hráčů jsem očekával víc

Naštvaný Vrba: Byli jsme pomalí, od některých hráčů…

PŘÍMO Z LUCERNU | Selhání. Jinak se výkon Plzně proti Luganu označit nedá. Viktoria lehla pod nohy velmi…

 

Reflex.cz

Na treku Vancouverem: Za krásami největšího ostrova západního pobřeží Severní Ameriky

Na treku Vancouverem: Za krásami největšího ostrova…

Ostrov Vancouver byl naším domovem více než půlrok. Stihli jsme tu nejen pracovat a poznat místní způsob života,…

Ekonom Vladimír Pikora: Po volbách přijde naštvanost nejvyššího stupně

Ekonom Vladimír Pikora: Po volbách přijde naštvanost…

Něco vám řeknu – nikdy slepě nespoléhejte na čísla! Já jsem to udělal jednou a ovlivnilo to zbytek mého života.