reklama


Recenze

yetti z hor (muž 37 let) Poslat zprávu
 
9 Majitel

Fiat Brava Brava 1,6 16V

9,47 Uživatelé

Hodnoceno: 19× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Fiat Brava, foto 1 Fiat Brava, foto 2 Fiat Brava, foto 3 Fiat Brava, foto 4 Fiat Brava, foto 5 Fiat Brava, foto 6 Fiat Brava, foto 7 Fiat Brava, foto 8
Fiat Brava, foto 9
 

Technické info

Přezdívka auta Fiat Brava Rok výroby 1998 Koupeno ojeté najeto [km]:130000 tuning/stylingoznačené * palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1581 výkon [kW]: 76 / 84 * kroutící moment [Nm]: 145 / 160 * maximální rychlost [km/h]: 180 / 200 * počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 15 zavazadlový prostor [l]: 380 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 7,5 / 7,1 *

Popis vozu

Auto roku 1996. Brava má líbivé tvary, jako pravý ital je hezký, má nadčasový design. Že jich jezdí hodně způsobuje, že si toho designu už ani nevšímáme, ale to auto je oběktivně hezké. Koupil jsem ho jako 7 let staré. Ve výborném stavu. Výbava je skoromaximální ;). Zlatá barva brava :-) Koupil jsem k tomu elektrony AZEV 15´ s pneu 195/50 R15. Zimní výbava vesměs žádná, kromě zimních pneu 175/65R14 a mých řetězů...

Silné stránky

Jako silné stránky vidím na Bravě motor. Je to agilní šestnáctiventilová šestnáctistovka s výkonem 76kW /102HP/ při 5750ot/min-1. Vytočení do 7000ot-min-1 s lehkostí a krásnou zvukovou kulisou. Na druhý stupeň 100km/h a pokořit dvoustovku JDE!!
Spolu s nízkou hmotností (1090 prázdná) se dá říct, že je to velmi svižné auto. Žádná Fabie (krom RS) na Bravu nemá. Navíc prý mám chip, který zvýšil výkon o 8%, ale nepátrám po tom.
Sériově tuhý, italský podvozek spolu s vysokou torzní tuhostí karoserie (ve své době nejvyšší ve své třídě) zajišťuje opravdu dobré a čitelné jízdní vlastnosti. Pohodlné spíš na delší trasy, ale zvyknout se dá na všechno.
Co se týče zimy, tak spolu s pneu 175/65 R14 má díky světlé výšce výbornou prostupnost hlubokým sněhem (u nás na horách je to potřeba). Syrový podvozek, bez elektronických hloupostí, abs, s čitelnými vlastnostmi dělá z tohoto auta celkem zábavnou hračku - ale jen pro zkušené řidiče. Topí perfektně, svítí dobře.

Slabé stránky

Po 130ti tis. už to v interiéru trochu vrže (v zimě víc, v létě skoro vůbec), ale průměrně šikovný motorista si dokáže tyhle pazvuky eliminovat sám v garáži. Jinak dílenské zpracování je na stáří auta dobré. Jinak brava trpí tenkými plechy a karoserie je náchylná na promáčknutí (i jen rukou!). (*úprava 2010*) Nakonec se žádné výrazné slabé stránky neprojevily. Auto sloužilo naprosto bez problémů. Jen po tom dvanáctém roce práce (ročně cca 20 - 30 tis. km) začlo auto vypadat staře, pár ťukanců tomu nepřidalo. Řidičova sedačka toho moc nevydrží - pokud tedy vážíte devadesát kilo, tak jí asi budete muset vyměnit. A sehnat ji je problém...

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Vyměnil jsem celou přední nápravu: čepy řízení, tyče stabilizatoru, kulové čepy a kotouče+obložení za 5000kč. Zadní tlumiče a ložiska zadních ramen za 5000kč. (jsem z hor a cesty jsou tam v zimě bídné - kdybych jezdil v nížině, tak by to nemuselo být nutné). Jediná porucha - výměna vstřikovače - 3000 kč. Značkový servis je mnohem dražší. V zimě nekixnul.

Najel jsem celkově 150 000 km. Běžná údržba je samozřejmost. Ital si ke všemu potrpí na špičkové provozní kapaliny a svíčky. Takže shell v-power motor takřka vyžadoval, špičkový olej taky. Pak se krásně točil do 7000 !!!

Poruchy: pozor na stěrače, je třeba jim věnovat základní údržbu. Promazat klouby a převodovku. Jinak se přepálí nějaký obvod v motorku - ten se naštěstí dá lehce najít a spájet.
Jakmile přestanete tankovat špičkové palivo, odejde vstřikovač. Za tu dobu jsem měnil dva - druhý svépomocí. Palivové čerpadlo odešlo cca ve 190tis. Výměna cca 3000. Brzdy každých 50 000, ale je to celkem levná záležitost - cca 5000 za přední i zadní + obložení.

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

prodejce nekecal ;) celkem férový. (Vlhká, Brno)

nic zvlastniho, ale mam tam čip..

čip:+8% výkonu (+ 5 koní / 107celkove). 7,5J 15 litá kola AZEV

 
reklama

Novinky v recenzi

5.4.2011 11:49

brava umřela

na konci zimy 2011 se jí přetrhl rozvodový řemen a potkala minimálně polovina ventilů.. rozvody se dělali cca před rokem, tak asi se někde stala chyba.. a je na prodej na náhradní díly..

7.8.2007 00:00

včera nové zadní brzdy - bubny i pakny - a dobrý. brzdi jak Šlak.

3.8.2007 00:00

Cca mesic jsem mel auto v servisu. Pri pridani plynu auto ztracelo vykon, zdechal motor, do otacek to slo pouze na neutral a s velmi jemnym pridanim plynu. Diagnoza a skoro vsechny vymenene dulezite soucasti motoru, elektroniky, vstrikovani a vzduchu byly vymeneni a nic.. porad to zdechalo. Nakonec jsme tam natankovali shell v-power 95 a auto jelo jak slak... pred tim tam byl benzin z omv super 100 - z brna na herspicke.. uz nikdy na omv nenatankuju. bacha na to lidi.. pokud to bylo cidlo klepani, tak prosim, ale vsichni myslime, ze to byl nekvalitni benzin. jsem o tom na 99% presvedcen.


Další vozy Fiat Brava


reklama

Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:

Další auta majitele

Hodnocení
spolehlivost
9

nikde me nikdy nenechal - vaznym porucham se vyhyba..

praktičnost
8

na kompakt - celkem dobra.. na tu dobu co vzniklo..

prostornost
8

vzadu je fakt dost mista, kufr je na velikost auta super a misto ridice je tak akorat..

jízdní vlastnosti
9

vyborne !!!

jízdní komfort
6

jizdni komfort je mensi.. subektivne - na delsi vzdalenosti je to ok, ale na popojizdeni slabsi.

provozní náklady
10

minimální

náhradní díly
10

velmi levné značkové ND - na urovni skody favorit/felicia

výkon motoru
9

na tak lehké auto 100 koní BOHATĚ !!

spotřeba
9

1,6 16V - vzdy jsem se pohyboval mezi 6,8 a 7,8 (ve městě) l/100km. (Shell V-Power) nikdy jsem se nedostal mimo tento rozsah. průměr tak 7,3l

hlučnost motoru
7

hlučnější, ale snesitelný. spíš bych tomu řekl hezký zvuk.

kvalita sedadel
7

tvrdsi, trvanlivé

brzdy
8

průměrné... nové nevadnou..

zavazadlový prostor
8

mě to stačí.. vejde se tam kolo. (oproti fóbii je obří!)


Více o modeluFiat Brava
Fiat Bravo 2,0 HGT - divoch Fiat Bravo 2,0 HGT - divoch

Nástupcem i u nás, díky dovozu ojetin, poměrně…

Fiat Punto Fiat Punto

V letošním roce slaví automobilka Fiat 100. výročí svého…

 

reklama





Blesk.cz

Spíte déle než devět hodin denně? Možná je za tím Alzheimer a stařecká demence

Spíte déle než devět hodin denně? Možná je za tím…

Po odchodu do důchodu si řada lidí ráda přispí. Jak ale ukázala nová studie amerických vědců, je spánek delší…

Moskva má nový web. Uvádí na pravou míru dezinformace v zahraničním tisku

Moskva má nový web. Uvádí na pravou míru…

Ruské ministerstvo zahraničí na svém oficiálním webu otevřelo rubriku věnovanou uvádění „falešných zpráv“ o…

 

iSport.cz

Titul je zapomenutý! Leicester nečekaně odvolal trenéra Ranieriho

Titul je zapomenutý! Leicester nečekaně odvolal…

Byl pod tlakem. Aby ne, když předvádí Leicester v této sezoně Premier League špatné výkony a čeká ho tvrdý boj o…

Sparta - Rostov 1:1. Karavajev vylepšil dojem, Costa viděl červenou

Sparta - Rostov 1:1. Karavajev vylepšil dojem, Costa…

Fotbalisté Sparty se rozloučili s Evropskou ligou remízou 1:1 s Rostovem, který po úvodní domácí výhře 4:0 jasně…

 

Reflex.cz

Efraim Zuroff, lovec nacistů: Nacistickým zločincům přeji pevné zdraví, aby mohli před soud

Efraim Zuroff, lovec nacistů: Nacistickým zločincům…

Spořádaní devadesátiletí nacisté už vraždit nebudou, a tak je mnohé země nechtějí trestat – rozčiluje se Efraim…

Slumy New Yorku na přelomu století: Miliony imigrantů, špína, chudoba a vraždy

Slumy New Yorku na přelomu století: Miliony…

Mezi roky 1900 a 1914 prošlo newyorským imigračním centrem na Ellis Islandu každý den v průměru přes 5000 lidí.…

 
 
reklama