Recenze

yetti z hor (muž 37 let) Poslat zprávu
 
9 Majitel

Volvo S40 S40 2.0T

9,73 Uživatelé

Hodnoceno: 26× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Volvo S40, foto 1 Volvo S40, foto 2 Volvo S40, foto 3 Volvo S40, foto 4 Volvo S40, foto 9 Volvo S40, foto 10 Volvo S40, foto 11 Volvo S40, foto 13
Volvo S40, foto 14 Volvo S40, foto 15 Volvo S40, foto 16 Volvo S40, foto 20 Volvo S40, foto 21 Volvo S40, foto 22 Volvo S40, foto 23 Volvo S40, foto 24 Volvo S40, foto 26 Volvo S40, foto 27 Volvo S40, foto 28 Volvo S40, foto 29 Volvo S40, foto 30 Volvo S40, foto 31 Volvo S40, foto 32 Volvo S40, foto 33 Volvo S40, foto 34 Volvo S40, foto 35 Volvo S40, foto 37 Volvo S40, foto 38 Volvo S40, foto 39 Volvo S40, foto 40 Volvo S40, foto 41 Volvo S40, foto 42 Volvo S40, foto 43 Volvo S40, foto 44 Volvo S40, foto 45 Volvo S40, foto 46 Volvo S40, foto 47
 

Technické info

Přezdívka auta Turbo Rok výroby 2001 Koupeno ojeté najeto [km]:180000 tuning/stylingoznačené * palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1948 výkon [kW]: 121 / 135 * kroutící moment [Nm]: 240 zrychlení 0-100 km/h [s]: 8,4 / 7,9 * maximální rychlost [km/h]: 235 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 16 zavazadlový prostor [l]: 471 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 8,6 / 8,9 *

Popis vozu

Koupil jsem ho v září 2010. Najeto mělo prý 161tis. Modelový rok 2001 jde poznat podle faceliftu, nového interiéru a silnějšího motoru. Barva je dost atypická, v katalogu se jmenovala Blackberry Black.. barva je někdy černá, modrá, někdy tmavě fialová, někdy tmavě hnědá..podle okolního světla.. Lité kola k tomu byly 185.65 R15. Ověřená historie ve volvu - nebouráno.
Je to druhý nejvýkonnější typ z modelové řady S40. 2.0T (Turbo-benzín). Má 121kW (165HP), 240nm od 2000 až 5000 ot.min-1. 0-100 8,4s; 230km/h nebyl problém dosáhnout. (zajímavost: na dvojku jede 110km/h, na čtyřku umí 200km/h)

Rozhodoval jsem se mezi BMW 528i r.2000 a jsem rád, že jsem zvolil Volvo. BMW jako srdcovka a můj sen od dětsví mne lákala mnohem víc, ale čím víc tím jezdím, tím víc si myslím, že si BMW příště nekoupím. Oproti Volvu je sportovněji zaměřené, ale "Véčko" nabízí trochu jiný přistup k jízdě. Pohltí Vás. Sice jedete stále velmi rychle - na což příjdete jen při pohledu na stopky, ale ne tak agresivně, jak byste jeli v BMW, které k tomu svádí. Jistý majestát je "v základní výbavě".

Někdo tvrdí, že to není Volvo, ale Mitsubishi. Je to kvůli tomu, že se vyrábělo na stejné lince v Holandsku. Jenže dogmata z VW špatně napovídají, že to tím pádem musí být stejné auta. Omyl, je to Volvo jak má být! To zjistí každý, který se pro srovnání zkusí projet v Carismě.
Robustní, pohodlné, velmi silné, krásné, naprosto perfektně funkční a ergonomicky vyspělé auto, do kterého se nedá nezamilovat! Myslel jsem si, že Laguna II co máme doma, je pohodlný kočár, ale když jsem do Laguny přesedl z Volva, tak jsem si připadal jak na lavici ve Vej3asce.
Volvo má nenápadný zevnějšek, a přitom v detailech propracovaný a dle mého názoru hezký. To samé platí o interiéru. Švédský standart, vychytávky, co pomáhají jak v zimě tak v noci a za nepříznivých podmínek.. prostě pořád.

Silné stránky

Musím říct, že jsem nadšený funkčností. Výbava je celkem bohatá. Spoustu věcí ani člověk při běžném používání nepostřehne, ale bez nich to pak není ono. Prvky výbavy které se v autech vyskytují až dnes - v deset let starém Volvu překvapí a potěší!
Změna intervalu cyklů stíračů při změně rychlosti auta mile překvapí. Jsem na stírací mechanismus celkem citlivý a tady funguje perfektně. O to víc to potěší, když ve služebním Mondeo r.2010 (najeto 1000km) stírače úplně zklamaly, senzor spíš nefunguje, stírače ve fordu jsou "hloupé" a nechávají na skle nesetřené místa a špinavé fleky!!!

Plně automatická klimatizace i vytápění funguje ve volvu perfektně, (automatické topení naše laguna neumí), vnitřní oběh - recirkulace - má dva režimy, 5 minut nebo napořád, vyhřívání zrcátek i zadního okna se vypíná automaticky po 12 minutách a po dalších 12 zase zapne - na okně funguje každá linka i po deseti letech, to ukazuje kvalitu zpracování. Pokud se přepne směrování vzduchu pouze na okno, sama se aktivuje klimatizace a ventilátor v poloze "AUTO" fouká na maximum. Není to dnes v autech úplně běžné. Odmlžení proběhne v oka mžiku.

Detaily, co mám rád.. Při zamčení dveří se po 30s aktivuje pojistka, že nejdou otevřít ani zevnitř (proti vloupání okýnkem). Pokud neotevřete auto do dvou minut po odemčení, zamkne se.. Automatické denní svícení je u volva standartem. Palubní počítač ukazuje všechny běžné data. Je chytrý, takže když máte například zobrazení denního počítadla kilometrů a klesne teplota pod dva stupně, display vám to ukáže - i s hvězdičkou.. nebo když dojezd na nádrž klesne pod 50km, taky sám přepne - ten dojezd ukáže display pokaždé po startování motoru.

I přes stáří se v interiéru nevyskytují žádné rušivé pazvuky. Vše je na svém místě pevně uchyceno. Je to skvělý pocit. Dodnes se montující originální autorádio (má spoustu skrytých nastavení - dá se nastavit k dokonalosti) s kazetou i CD, skvělá audiosoustava od dánské firmy Dynaudio (konkurent dánského bang & olufsen) - takže si připadám skoro jako v koncertní síni. Rádio má prý dvě antény a vybírá si podle síly signálu tu lepší :).
Světlá kůže a dřevěné obložení dodává jízdě luxusní atmosféru. (Soused má černý interiér a musím napsat, že ten tmavý interiér nepůsobí tak luxusně)

Velká je schránka před spolujezdcem i přes to, že je všude kolem 8 airbagů, které dodají pocit bezpečí. Stejně tak systém SIPS (Side Impact Protection System), jeden z prvních svého druhu zavedlo Volvo. Dětská pojistka je ovládaná z místa řidiče. Boční výztuhy a bezpečnostní zámky dveří jsou také standart. A můžu (a musím a chci) potvrdit to, co už spousta lidí ví, že tyhle přední sedadla jsou jedny z nejlepších! To si můžete přečíst skoro v každé recenzi na Volvo.. Ve výbavě naleznete i pyrotechnické předpínače bezp. pásů a ony skvělé, ostatními záviděné hlavové opěrky, které jdou hlavě "naproti" při nárazu.

Velký kufr, kam se vejdou zavazadla čtyř cestujících mi bohatě stačí, různé úchyty, síť a praktický pás, kterým se dá cokoliv upnout, aby to necestovalo po celém autě. Dvojitá podlaha, kolem dojezdové rezervy je dost místa na snad vše základní nářadí, lékárničku, lano, hasičák.. atd. Dělené sedadla 1:2 a sklopné sedáky vytvoří úplně rovnou plochu. Volvo má takovou supr vychytávku - přední opěradla se dájí sklopit dopředu, tak, že se dá odvézt něco opravdu dlouhého :). Vytahnuté zadní hlavové opěrky mají pod sedáky takové hezké místečko, aby se nepovalovali po autě - prostě vše domyšleno do konce. Otevírání víka zavazadelníku je na víceprvkovém závěsu, zvedá se skoro samo, stejně jako kapota - plynová vzpěra velmi zjednodušuje otevírání. Zvláštní - viděl jsem to ještě u BMW, ale nikde jinde..

Vnější osvětlení je promyšlené též.. Follow me lights mi svítí na cestu domů celou minutu; bez oranžových bočních pozičních světýlek si své auto už moc nedovedu představit..
Osvětlení interiéru jakoby četlo myšlenky, zhasíná a rozsvěcuje tak jak má. Intenzitu podsvětlení přístroju (a výkon klimatizace) reguluje čidlo na palubní desce, nebo manuální ovladač. Při otevření krytu zrcátka ve sluneční cloně se samo rozsvítí světýlko - píšu to, protože to třeba nový ford nemá..

Podvozek je naprosto vyhovující. S grácií zvládá české cesty i rychlejší jízdu, kterou zase umožňuje dost silný motor. Podvozek není tvrdý, ani napůl. Nehraje si na sportovce. Při rychlejší jízdě se auto sice naklání, ale stopu drží naprosto bez problému! Nemluvím ani nesrovnávám s BMW 5 nebo 7, jsme pořád v relacích nižší střední!
Zadní pětiprvková náprava v této disciplíně velmi pomáhá! Funguje! Na sněhu bych nejradší auto vychválil do nebes, protože se chová naprosto perfektně. Rozjezdy na sněhu OK. Stačí citlivě pouštět spojku a auto se prostě a jednoduše rozjede - hluboký sníh, nebo led.. je to fuk. Nemyslel jsem, že bude na sněhu lepší než lehký fiat na úzkých gumách, který byl velmi čitelný, ale JE! Fiata jsem musel po smyku "srovnat". Volvik se chová "tankoidně" :). Neni to 4x4, ale při jakémkoliv smyku, přetáčivém, nedotáčivém - pokud nastane a věřte mi, nestává se to - stačí jen ubrat plyn, dát kontra a pak pustit volant - auto se vždy krásně srovná. Švéd.. asi tam na severu ví, co jak dělat.. ;)
Zatím mám zkušenost jen se zimními 15´ koly, ale na jaře se chystám na 16´, pak budu aktualizovat.
Brzdy mají pro mne ideální nástup. Jsou standartně s ABS a EBD - (rozdělovač brzdného účinku zatížené vs. nezatížené kola, rozdílné povrchy atd.). V žádném případě nejsou tak jedovaté jak koncernové plechovky. Lehce brzdit, nebo na to pořádně "hamstnout" - narozdíl od "schade" nebo "lidoveho vozítka" si můžete vybrat.
Servisák říká, že ještě na tomhle typu nikdy neměnil ramena přední nápravy. Uvidíme.

"Silná" stránka je motor. Má dostatek výkonu a točivého momentu na každou situaci, kterou si dokážu představit. Z počátku, když jsem přesedlal ze své Bravy ((76kw) - zde na moje.auto taky vystavena), tak jsem si myslel, že v české republice nemůže nikdo potřebovat auto, co má víc než 150 koní. Přemýšlel jsem, na co mít M3 se 420 koníkama pod kapotou. Na české cesty ne. Teď si už dokážu představit, že bych si příště koupil S40 (T4) s 200 koníkama, nebo S60 (T5) se 250ti.. (max. rychlost a zrychlení jsou zhruba stejné, díky větší váze), ale výkonnější auto na cestě už je trochu zhovadilost. Na dálnicích si zmáčknu "čudlík" tempomatu při 160km/h, a je to ta ideální cestovní rychlost. Ticho, klid, lehké houpání Švéda Vás po několikahodinové cestě neunaví, což se nedá úplně říct o některých autech - jako třeba zmiňované Ford Mondeo 2010 - které mě jako mé služební auto celkem zklamalo. Nemluvě o tom, že má 129 kW a je to nudný lenochod!! Dlouhodobá spotřeba Volva - 8,6l / 100km, město 10. K Baltickému moři a do Řecka, prostě na dlouhé trasy se dá jet za 7,2l, a to díky tomu, že motor stačí převalovat mezi 1500 - 2500 otáček. Plochá křivka točivého momentu od 1800 až do 5000 ot/min mě baví. Houkání turba mi nevadí.. dokonce se mi líbí.. dobrý indikátor výkonu :)
Jezdím hlavně dlouhé trasy, takže dlouhodobá je 8,6 - což je o litr a kousek víc než můj starý fiat - a to je dobré.
Nafta patří do kamen! :-))

Nesmím opomentou originalitu, kterou s autem dostáváte... i to je důvod, proč jsem pořídil Volvo.. Řidiči S40tek se často zdraví, stejně jak autobusáci :)). Je nás celkem málo, a to mi vyhovuje. Díky! :)

Slabé stránky

Slabších stránek mám taky pár.. autorádio, ač je od výrobce, a má ty moderní blbůstky jako zesilování v závislosti na rychlosti apod., ale bohužel nemá žádný ovladač blízko volantu.. aspoň hlasitost a změnu stanice/skladby by se hodila. CD přehrávači by prospěla vyrovnávací paměť, na hrbolech CD občas skočí.

První věc co volvu chybí do toptop výbavy je vyhřívání předních kožených sedadel (které teda mondeo má); příště už bez toho auto nechci.

Stabilizační systém je druhá věc, co auto nemá ve výbavě - ten mi zatím nechybí. Auto je na sněhu stabilní až až. Mám s dobře naladěným ESP zkušenost z laguny a tchánova bmw3, které ESP "potřebují".

Třetí věc co nemá auto oproti maximální výbavě je držák nápoje - měl být nad rádiem, je tam místo toho odkládací plocha. Zkusím ho najít někde na vrakovišti a domontovat. Detail.

Panel ovládání osvětlení se dlouho topil ve tmě, ve Volvu chtěli za jednu žárovičku s paticí několik set, v GM electronics za 7 kč, ale musí se pájet do orig. patice.. Ale za 21,- Kč mám opraveno podsvětlení. Stejně tak osvětlení popelníku (který sice nepoužívám, ale mám rád vše funkční). Další mrtvé žárovičky zatím nejsou, ale prý je jejich odcházení častý jev. Tak uvidíme. Ale zase svítí i ovladače oken ve všech dveřích, které jsem na podobně starých autech viděl spíš slepé.

Okna nemají automatický režim - jen řidičovo a to jen na otevření okýnka.

Chybí madlo nad spolujezdcovými dveřmi - nechápu - tohle je snad jediné auto kterému to chybí.

Hlavní žárovky podezřele často odcházejí.. během prvních měsíců jsem vyměnil snad všechny H7 a asi 5 zadních pozičních žárovek.. teď už skoro dva měsíce nic, tak snad to bude ok.

Chybí mi též druhá zásuvka na 12V. Ta rozdvojka co se běžně prodává se mi velmi nelíbí.

Tempomat si občas dělá co chce..

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Poruchy: koupil jsem auto s nějakou vadou - občas kolísá volnoběh - volvo průhonice rozebrali skoro celé auto a stále nevíme co to je. Máme několik možností, ale žádnou jistou. Řešeno prozatím provizorně. Na jaře dořešíme. Jinak servis Volvo Průhonice vřele doporučuju! Jsou to profíci s nejmodernější Volvo diagnozou v ČR.

Jinak se mi jednou začala zvedat teplota motoru, oba ventilátory naplno, topení naplno, teplota v červeném, chladiče vlažné - nakonec se ukázalo, že to bylo jen čidlo teploty za pár stovek. Zatím žádné jiné problémy.

Občas zlobí ventilátor topení, kterému nejspíš "dochází uhlíky", takže je do něj třeba občas "kopnout", pak jede. Opravit se dá svépomocí, nebo u strejdy elektrikáře. Doufám, že do jara vydrží, abych nezmrznul. Nejspíš mu dal zabrat nikdy neměněný pylový filtr, který dělal v autě paseku - zamlžené okna, slabý proud vzduchu.. hned jsem ho vytáhl a je sucho, čisto.. filtr nasadím po zimě.

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Prodejce - Autočechák Olomouc se při prodeji choval vstřícně, komunikoval dobře, vyjednal lepší cenu s majitelem.. jen při problémech po prodeji hrál mrtvého brouka. Osobní návštěva o víkendu byla odbyta a odůvodněna nepřítomností reklamačního technika (pochybuji, že takový existuje). Komunikovat jsem musel sám, přímo s majitelem, který měl auto v bazaru v komisi. Tak doporučuji napůl, musíte si dát pozor, jinak ale vypadají profesionálně. Vezměte si sebou technika a možná právníka. :)

Provoz

Zvykl jsem si, že fiat vyžaduje dobrý olej a dobré palivo.

U Volva to platí též. Takže zachovávám doporučení výrobce. Volva jsou všechny originálně mazány Mobilem. Plná syntetika Mobil1, v létě 5W-50, v zimě 0W-40. Interval je 20 000. 9km od nás, za hranicemi jde koupit 4 litrový kanistr do tisíce korun a olejový filtr skoro za půlku oproti ČR.

Benzín, pokud to jde, tankuju 98 - 100 oktanový, nejlépe s nějakým aditivem.. 95tky jsou prý často horší kvality.. nějak se tím nezatěžuju, ale s vyšším oktanovým číslem v nádrži je poznat rozdíl v pružnosti!

Ztrácela se chladící kapalina, ale přetěsnění chladícího systému to vyřešilo.

A bylo třeba vyměnit brzdovou kapalinu. Doporučuju kontrolovat bod varu u všech déle používaných aut.

Přední zimní pneumatiky jsou podle očekávání více sjeté, není divu, u nás musí být nasazeny už od prvního listopadu, kdy bylo ještě hezky. A já na to občas šlapal.

V podstatě skoro vše mechanické si opravím sám, takže provozní náklady očekávám nízké. Na elektroniku pak jedině originální diagnostiku volvo.

Rok 2012, Výměna turba, výkon zvětšen.

 

Novinky v recenzi

5.6.2013 18:34

Havárie

Za těch pár let jsem třikrát lehce (nezaviněně) havaroval. Na mém volvu jen kosmetické škrábance, ostatní dopadli hůř.
Skóre:
Jedna octavia - světlo, blinkr, blatník nárazník
Jedna fabia - maska, kapota, nárazník, světlo
Jedna P 307 - blatník a dveře

5.6.2013 18:28

Rok 2013 a stále jedeme

Auto nyní na jaře prochází významějším servisem po 260tis. Km. Jistě, Najezdili jsme spolu tedy asi 100 tisíc km a můžu říct, že to je stále potěšení. Rozhodl jsem se, že to auto neprodám, i když si někdy koupím jiné, tak toto zůstane v garáži. Zkoušel jsem hledat po českých bazarech a serverech podobné, ale kombinace světlé kůže, modelu po faceliftu, výkon 160 nebo 200 koní a výbavy minimálně stejné jako u mého auta je nedohledatelná. Asi taková auta existují, ale nejsou k mání. Takže zůstane u mne ;)

Byl jsem s ním dvakrát v Řecku, na Grossglockneru, u Baltu, párkrát v Tatrách, Budapešti, Francii a Itálii a musím potvrdit, že je to Volvo v pravém slova smyslu. Občas v něm přespím, občas na něj hodím oranžový maják a nálepky Rallye Rejvíz a hrozně mu to sluší.

Přidal jsem pár fotek.

16.4.2011 09:57

po servisu

svíčky, filtry, silentbloky, čepy přední nápravy.. důkladná kontrola všeho ve volvo dejvice.. revize brzd.. doplnění klimatizace, očista exteriéru i interiéru.. prostě "jarní úklid" :). Motor táhne o poznání lépe, lehké klepání co se občas ozvalo je pryč, a na letních 16" je podvozek o trochu přesnější.. nasazeny letní 16" kola 205/50R16.. Letní ježdění začíná!

Video

Přímý odkaz na video.


Přidat názorDiskuse: Volvo S40 S40 2.0T

Další vozy Volvo S40



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:

Další auta majitele

Hodnocení
spolehlivost
9

velmi spolehlivé auto

praktičnost
9

spousta odkládacích míst, akorát velký kufr, praktičtí pomocníci všude kolem..

prostornost
8

jako nejmenší volvo to nic extra velkého není, ale zatím si nikdo nestěžoval.. nepotřebuju větší

jízdní vlastnosti
8

vyhovující, odpovídající, čitelné, nepřekvapí..

jízdní komfort
10

naprostá spokojenost - velmi pohodlné auto..

provozní náklady
8

provozní náklady nejsou tak vysoké, jak si spousta lidí myslí.. spotřeba je na delších trasách nízká, výměna oleje vyjde levně, díly jsou i ve volvu relativně levné..

náhradní díly
8

volvo jsou drahé, ale volvo vypracovalo systém slev pro starší auta, kde jsou ceny stejné jako, jiné značkové díly..

výkon motoru
10

jako druhá nejvýkonější motorizace je výkon naprosto dostačující pro většinu situací..

spotřeba
8

příjemně překvapí..

hlučnost motoru
9

starší motor už sice není "šepot květin", ale oproti nafťákům zlaté..

kvalita sedadel
10

špičková!

brzdy
8

výkon výborný, opotřebení větší :(

zavazadlový prostor
9

zatím se mi tam vždy vše vešlo. bez problému!


Více o modeluVolvo S40 V (1995–2004)
Volvo S80 2,9 - Jen to nejlepší ... Volvo S80 2,9 - Jen to nejlepší ...

Volvo konečně nahradilo již několik let přesluhující řadu…

Volvo S40, V40 - Nizozemský Švéd Volvo S40, V40 - Nizozemský Švéd

Volvo řady 40 je v prodeji již několik měsíců, přesto se…

 





Blesk.cz

Brutální vražda hvězdy Hlasu: Manžel zpěvačku zastřelil, pak zabil i sebe

Brutální vražda hvězdy Hlasu: Manžel zpěvačku…

Měla před sebou zářnou budoucnost, talentovanou zpěvačku San Sreylai (†23) ale připravil o život její žárlivý…

Změny na Vltavské: Dělníci opravují schodiště, zmizí nevyužívaná lávka

Změny na Vltavské: Dělníci opravují schodiště, zmizí…

Okolí Vltavské se začíná měnit. Začala více než měsíční rekonstrukce schodiště, navazovat se bude likvidací…

 

iSport.cz

Plíšková zná soupeřky. Na Turnaji mistryň se utká s Muguruzaovou i Venus

Plíšková zná soupeřky. Na Turnaji mistryň se utká s…

Tenistka Karolína Plíšková se na Turnaji mistryň utká v Bílé skupině stejně jako před rokem se Španělkou Garbiňe…

Trenér Říha: Jakmile v kolektivu vzniknou mezírky, je to jako rakovina

Trenér Říha: Jakmile v kolektivu vzniknou mezírky,…

Před dvěma týdny skončil Miloš Říha ve Slovanu. Důvody? Podle slovenských médií docela vážné. Zastaralé metody.…

 

Reflex.cz

7 důvodů, proč jít letos volit

7 důvodů, proč jít letos volit

Podeváté v moderní demokratické historii od roku 1989 jdeme dnes a zítra volit své poslance. O každých volbách…

Zeman a Ovčáček jsou chodící koláže, Česko je továrna na debilno, říká grafik TMBK

Zeman a Ovčáček jsou chodící koláže, Česko je…

Někdy za hranou, ale vždy prudce aktuální. Takové jsou koláže grafika Tomáše Břínka, který na internetu…