Recenze

9 Majitel

Volkswagen Passat 3.6FSI

9,14 Uživatelé

Hodnoceno: Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Volkswagen Passat, foto 1
 

Technické info

Přezdívka auta Paštika Rok výroby 2011 Koupeno nové najeto [km]:85000 palivo: benzin počet válců: 6 objem [cm3]: 4 výkon [kW]: 220 počet rychlostí: 6 převodovka: automatická průměr kol [palce]: 18 pohon kol: 4x4 spotřeba [l/100km]: 9,7

Popis vozu

Toto vozidlo je můj druhý Volkswagen Passat v řadě. Ten první, byl Passat Variant r.v. 2007 provedení kombi s motorizací 103kw TDI PD. Sloužil mi s úspěchem 4 roky, ale bohužel mu ve 175 tis. km odešly vstřiky na dálnici ve Švýcarsku a to v 5 a.m. při cestě na dovolenou do Francie. Byla to stresová situace, ale po několika telefonátech se VW sice postaral, zapůjčil náhradní auto zdarma, ale pocit nedorazit a bezmocnost rozhodl o výměně vozu.

V první fázi jsem byl rozhodnut, že VW už nikdy, ale když emoce vychladli, tak jsem racionálně zauvažoval a v poměru cena/kvalita/reprezentativnost jsem opět zvolil VW. Koneckonců záruka mobility fungovala dobře. Navíc pracuju v pozici dodavatele a většina mých klientů má vozy ze SRN a „Pokud chcete s vlky žíti, musíte i s nimi výti“. Ideální vůz pro mě by bylo BMW, ale nechtěl jsem situaci hrotit a zbytečně dráždit.

Co se týče výbavy je to Highline a navíc oproti standardu jsou:
18“ kola Kansas – musíte dávat velký pozor, sebemenší chyba jsou obité. Gumy Continental Contisport 3 z prvovýroby vydrželi 35 tis.km. Stále jezdím Continental a jsem maximálně spokojen. Na zimu mám taky Continental a jsou perfektní. Autu jednoduše sedí. Geometrii dělám preventivně co 30. tis. km, vždy jak je auto v servise.
Nezávislé topení a vyhřívání čelního skla-obě funkce perfektní a hl. teď v zimě. V případě nez. topení je pouze teplovzdušné, blok motoru je studeny. Jinak máte baterku v kufru a velikosti připomíná baterii z Liazky.
Radio 510 - myslím nepotřebuje komentář vše ok
Metalický lak s perletí - katastrofa, myju jen ručně a i přesto jsou na něm kola od houby, strašně je měkký.
BT- stačí obyčejný, mám business, ale kontakt v loketní opěrce nevyužívám, jednoduše nemůžete pak číst e-maily.
Bixenony- odešla jedna lampa hned v prvním půlroce, ale VW vše vyměnil a není další problém.

Co se týče motorizace-všichni se mě ptají na spotřebu a já vždy odpovím viz. níže. Nikdo mi nevěří, ale je to tak.
Spotřeba:
do 90km/h/předpisový styl jízdy = 8,3l,
do 130km/h, do =10l,
do 160km/h do =10,5l,
do 250km/h, do= 11,5l.
Dlouhodobý průměr 9,7l.
Píšu si knihu jízd a pravidelně dělím litry /km, tzn. údaj není zkreslený.

Velikost nádrže 65l a maximální dojezd na nádrž je 700 km, ale realita je většinou cca 600 km.

K samotnému motoru: chod velmi tichý, zátah v celém spektru otáček, akcelerace perfektní, není co dodat, lepší motor jsem nikdy neměl. Např. dokáže ve 200 km/h v režimu sport podřadit z 6 na 5 a pak jde do mrtva a kopne ve 230 km/h zpět 6 a jede do 250 km/h. Zkoušeno v SRN. Zážitek. Bez problému akceleruje z ležérního jízdního stylu ve 100- 120 km/h na 200 km/h a myslím si, že moc konkurenci na dálnici nemám. Jasně mimo Posche a spol. Okresky a horské úseky paráda, přepnu na sportovní podvozek a sportovní převodovku a můžu si začít užívat, drží jak přilepený. Akceleruje a brzdí špičkově. Hold objem se žádnou turbínou nedá nahradit.

Vlivem velkých brzdných kotoučů nemůžou být na zimu 16“, ale min. 17“. Menší kolo tam nevleze.
Startuje bez problému, tankuji všude, kde je benzín levnější, jen ne na ONU. Motor pobere vše. Jen když je studený, první metry trochu cuká na plynu, jedná se o prvních 100m v zimním období, první start, vyřešil jsem to aditivy od Vifu, dle mě i benzín šidí, ale kdo ví. Jediné malé minus je někdy ta spotřeba, ale je to 2 l od 2.0 TDI a to není zase tak tragické, ale hl. vždy nastartuje a vždy dojede. Když si domlouváte měsíc schůzku nelze nedojet.

Ve firmě máme ještě dva Passaty, jeden 2.0TDI 4x4 125 KW a ještě jednu 3.6 l sedan a musím přiznat, že s druhou 3.6 nebyl žádný problém, najeto 25 tis.km a nafta už byla několikrát v servise (najeto cca 10 tis.km). Hl. závada zde byla s GPS a elektrikou auta.

Mám roční nájezd cca 65 tis.km, tak uvidím kolik vydrží, snad bude sloužit celých 6-7 let, na které jsem jej kupoval.

Silné stránky

Motor, prostornost interieru, podvozek, řízení, kvalita brzd, spotřeba.

Slabé stránky

Kvalita laku, kvalita el. disku, při výměně kola je klíčem téměř vždy odřete . Převodovka, jen 6 stupňů, na rozjezd někdy cuká.

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Výměna světlometu, vadne natáčení výbojky, jinak nic a mam 85 tis.km/18 měsíců. U tohoto auta je dulezite do servisu chodit co nejméně pak je všechno OK.

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

AUTO Heller, s.r.o., vše ok.

 

Novinky v recenzi

8.12.2013 11:08

Stav k 136 tis km, po dvou a půl letech provozu

Výměna ventilátoru u klimatizace na záruku v 07/2013, nefoukal žádný vzduch.

Ve 116 tis km běžný servis a rovněž byly vyměněny zadní brzdové desky + kotouče, přední mám stále originál včetně kotoučů. Jinak vše ok, pouze výměna kapalin a filtrů.

Vozidlo jezdí bez závad. Motor můžu jen doporučit.Tankuji všude, včetně TANK ONO.

Jediná výhrada je k pneumatikám Continental CSC 5, vydrží jen cca 25 tis km.

9.2.2013 13:25

Servis 90 tis.km u AUTO Heller,s.r.o.

Cena servisu cca 11 tis. Kč vč. DPH. Dle intervalu výrobce jen olej (5,5l)+filtr a svíčky, na mou vlastní žádost vzduchový filtr (měním dobrovolně co 30 tis.km) a pylový filtr+ první výměna stěračů. Jinak vše ok. Při pohledu na mé brzdy se mě technik ptal, zda-li vůbec brzdím , odhaduji ze výměnu ve 120. tis.km společně s kotouči.


Další vozy Volkswagen Passat



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
9
praktičnost
9
prostornost
7

Měřím 198cm, pro konfekčního jedince ok.

jízdní vlastnosti
9
jízdní komfort
9
provozní náklady
8
náhradní díly
7
výkon motoru
10
spotřeba
9
hlučnost motoru
10
kvalita sedadel
9
brzdy
9

Stále původní.

zavazadlový prostor
8





Blesk.cz

Slovenská prezidentka Čaputová očima Františky: Ženskost porazila

Slovenská prezidentka Čaputová očima Františky:…

Pětačtyřicetiletá občanská aktivistka, donedávna v podstatě neznámá politička s titulem právničky Zuzana…

Z Tábora až do Říma či New Yorku: Unikátní obrazy přinesly Ireně (45) slávu v zahraničí, maluje po vzoru klasiků

Z Tábora až do Říma či New Yorku: Unikátní obrazy…

Nemá akademické vzdělání. Malovat se učila prakticky sama odmalinka. Přesto se Irena Procházková (45) může…

 

iSport.cz

Přestupy NHL ONLINE: Neal, Vesey a Reimer by mohli změnit dres

Přestupy NHL ONLINE: Neal, Vesey a Reimer by mohli…

Boje o Stanley Cup jsou za námi a je na čase svádět zákulisní bitvy. Budují se totiž kádry pro další sezony a…

Čínský tým do druhé hokejové ligy? Už se čeká jenom na jednu podmínku

Čínský tým do druhé hokejové ligy? Už se čeká jenom…

Zatím je kolem čínského týmu v české druhé lize docela tajemno. Dorazit by měl tým jménem Golden Dragons a o…

 

Reflex.cz

Nulová sazba mýta na silnice první třídy nebude. Ministr dopravy odmítl návrh měst a krajů

Nulová sazba mýta na silnice první třídy nebude.…

Nulová sazba mýta na silnicích první třídy asi nebude. Podle ministra dopravy Vladimíra Kremlíka (za ANO) by…

Fotografie z opuštěného města, kde Sovětský svaz tajně vyráběl biologické zbraně

Fotografie z opuštěného města, kde Sovětský svaz…

Někdejší komunistický Sovětský svaz vyráběl v utajení biologické zbraně na ostrově Vozrožděnija na Aralském…