reklama


Recenze

9 Majitel

Volkswagen Passat VW Passat Variant Highline 2,0 TDi

9,66 Uživatelé

Hodnoceno: 34× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Volkswagen Passat, foto 1 Volkswagen Passat, foto 2 Volkswagen Passat, foto 3 Volkswagen Passat, foto 4 Volkswagen Passat, foto 5 Volkswagen Passat, foto 6 Volkswagen Passat, foto 7 Volkswagen Passat, foto 8
Volkswagen Passat, foto 9 Volkswagen Passat, foto 10 Volkswagen Passat, foto 11 Volkswagen Passat, foto 12 Volkswagen Passat, foto 13 Volkswagen Passat, foto 14 Volkswagen Passat, foto 15 Volkswagen Passat, foto 16 Volkswagen Passat, foto 17 Volkswagen Passat, foto 18 Volkswagen Passat, foto 19 Volkswagen Passat, foto 20 Volkswagen Passat, foto 21 Volkswagen Passat, foto 22 Volkswagen Passat, foto 23 Volkswagen Passat, foto 24 Volkswagen Passat, foto 25 Volkswagen Passat, foto 26 Volkswagen Passat, foto 27 Volkswagen Passat, foto 28 Volkswagen Passat, foto 29
 

Technické info

Přezdívka auta Volkswagen Passat B7 Rok výroby 2011 Koupeno nové najeto [km]:7000 palivo: nafta počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1968 výkon [kW]: 103 kroutící moment [Nm]: 320 zrychlení 0-100 km/h [s]: 9,8 maximální rychlost [km/h]: 220 počet rychlostí: 6 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 17 zavazadlový prostor [l]: 603 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 5,5

Popis vozu

Byl jsem v minulosti vlastníkem více vozů. Moje první byla Toyota Corolla (http://www.autohit.cz/clanek/450/toyota_corolla_1995.html), ano přímo tenhle kus. Auto rychlé, pohodlné a úsporné. Druhé, to byl Opel Zafira 2001 první generace s dvoulitrovým turbodieselem. Nedám na ni dopustit a do budoucna o ní znovu uvažuji. Něco tak neskutečně praktického se nevidí, ale byla už relativně stará a tak jsem ji vyměnil za novější Opel Astra 1,7 také v naftě, r.v. 2007. Opět velká spokojenost se spolehlivostí a provozními náklady. Průměrná reálná spotřeba byla 5,5 l/100 km.
Jenže i pro dva je to malé auto a zatímco do Zafiry se bez problémů vešla 4 kola i s bagáží pro 4 na týden, u Astry jsme museli sklápět sedačky i při víkendovém výletu ve dvou. Takže jsme se začali poohlížet po něčem jiném.
Měli jsme jasno pouze v jednom, bude to nové auto, přesně podle našich představ, ale pouze, pokud to bude výhodné. Tím mám na mysli především cenu. Původně se nám velmi zamlouval VW Golf Variant 1,6 TDi, cenově byl výhodnější než Škoda Octavia, ale nechtěli jsme utratit peníze de facto pouze za větší kufr. Octavia je také velmi praktická a to i v karoserii liftback, ale já jsem ji prostě nechtěl a to pouze z toho důvodu, že jich je všude plno. Jinak proti Octavii nemůžu říct ani popel. Chtěl jsem prostě něco víc luxusnějšího a ne tak okoukaného a tak přišel do úvahy Superb a nový Opel Astra ST. Jenže tady jsem opět narazil. Ačkoli ve mě Superb zanechal obrovský kladný dojem, především interiérem, pohled do ceníku už tak sladký nebyl a v konfiguraci, kterou jsem si představoval, byl jednoduše neúměrně drahý a to i po vyjednávání s prodejci. Opel Astra ST zase nebyl ještě ve výrobě a i když mi krátká verze vyhovovala a to auto se mi velmi zamlouvá pořád, místo pro nohy na zadních sedačkách rozhodlo, že ani nová Astra to nebude. Ani menší postavy se za mě pohodlně neusadily, a to měřím 183 cm. Kombík měl mít naprosto shodný rozvor, tzn, stejná bída a já občas holt někoho převážím.
Musím přiznat, že Passat mě na první pohled nezaujal. Nevím vlastně ani proč, ale přišel mi velmi strohý designem karoserie i interiérem, ale možná to bylo způsobeno tím, že zatímco jsem v Superbu vyzkoušel výbavu Elegance, u VW to bylo proti tomu holátko. Až když se mi naskytla příležitost usednout v modelu s výbavou Highline, bylo rozhodnuto. Dokonce i manželka se nechala přesvědčit, ale pouze v případě, že bude v černé perleti. S tím se dalo souhlasit, i mně se černá líbí, i když zde muselo jít moje praktické uvažování stranou. Co byl problém, tak opět cena. 700 tisíc se mi zdálo být docela dost a navíc jsem musel slevit z některých prvků výbavy. Pokud by auto mělo být vybavené, tak jak jsem chtěl, dostal bych se na 740 nebo 750 tisíc a dealeři už s cenou dolů jít nechtěli, narazil jsem na dno. Začal jsem tedy hledat jiný způsob, jak to udělat. Nepomohli, Bohužel, ani nezávislí dovozci, tak jsem se rozhodl, že to zkusím sám. Ačkoli mě mnozí od toho zrazovali, auto stojí doma.
Podařilo se mi ho sehnat za špičkovou cenu 632 tisíc (s DPH), včetně toho, co jsem si v novém autě přál.
Po 7 tisících najetých km můžu říct, že jsem zvolil dobře. Černá perleť Passatu sluší, zrovna tak, jako černý kožený interiér v kombinaci s Alcantarou s množstvím chromovaných, decentních prvků. V noci, když se Vám uvnitř vše červeně a bíle rozsvítí a navíc ten příplatkový paket vnitřního osvětlení Ambiente, tak vždycky jen slintám a rád předám řízení někomu jinému, abych si to mohl vychutnat. Vzadu je prostoru na rozdávání a v kufru místo pro tři mrtvoly. Ano, Superb má kufr větší, ale ruku na srdce, už bych to jednoduše nevyužil.
Motor, to je také paráda. Je krásně tichý a hlavně svižný a úsporný. Udávaná kombinovaná spotřeba 4,6 litrů na 100 je dosažitelná, ale pouze při 100 kilometrové rychlosti a to po dálnici nejde. Při 130 si auto řekne asi o 6 na 100, ale při té stovce je to od 4 do 4,5 litrů. Jízdu ve městě moc posoudit nemůžu, prostě se tam moc nedostanu, ale zde bude určitě praktičtější něco menšího než Passat.
Co se týká příplatkové výbavy uvažoval jsem ve dvou rovinách, co chci a co potřebuji. Standardní výbava Highline je již tak dost bohatá, takže jsem připlácel za zpětnou couvací kameru, plastovou vanu do zavazadelníku a vyhřívané čelní sklo, to jsou ty věci praktické a z těch na efekt to byl paket vnitřního osvětlení Ambiente, barevný displej a rádio RCD 510. Co jsem naopak oželel, byla satelitní navigace, krade se to neskutečně, a zvolil jsem raději přenosnou, dále bixenonové světlomety, které vypadají nádherně a automatickou převodovku DSG. Ta řadí opravdu skvěle, ale já chci auto taky řídit a ne jen točit volantem. Navíc tak člověk ušetří cca 150 tisíc za všechno dohromady.

Silné stránky

Jednoznačně pohodlí, spotřeba a kultivovanost motoru.
I design mě nakonec chytl za srdce a těším se na každou další jízdu.
Spousta velkých odkládacích ploch, to je vyřešené skvěle.
Cena, na kterou se v ČR běžně nedostanete, vyšel mě na 632 tis. Kč.
Při individuálním dovozu platí plná záruka v rámci EU.

Slabé stránky

Praktičnost černé barvy, musím často do myčky.
Rezonují zadní okna a část přístrojové desky před spolujezdcem. Ne vždy, asi tak ve 20 procentech případů, podle kvality silnice. Je to výrobní vada, půjdu s tím na záruční opravu.
Paradoxně jsem měl při prvních pár stech kilometrech, díky pohodlí, které vůz nabízí, pocit, že na dálnici usínám:-).

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Rezonující zadní okna a část přístrojové desky před spolujezdcem jsem zatím opravit nenechal. Není to problém číslo jedna. Opraveno bude v rámci záruky.
Couvací kamera není umístěna zrovna nejlépe, je hned nad značkou a na rozdíl od Golfu je nekrytá - často se tak špiní a v dešti je nepoužitelná.

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Dovezl jsem si ho sám. Bylo to sice lehce dobrodružné se spoustou plánování, ale nakonec vše dobře dopadlo.

 
reklama


Další vozy Volkswagen Passat


reklama

Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
9

Občasná rezonance zadních oken a částí interiéru, jak jsem již psal výše.

praktičnost
10
prostornost
10
jízdní vlastnosti
9

Do města to holt není, jinak velmi příjemné.

jízdní komfort
9

17 palcová kola jsou asi trošku tvrdší.

provozní náklady
9

17 palcová kola mají trošku dražší obutí, ale stím se musí počítat. Spotřeba je ale super, již jezdím běžně kolem 5 litrů na sto.

náhradní díly
7

Vše, co je originál VW je velmi drahé, Superb má spoustu podobných doplňků, dívám se tedy tam. Například síť do kufru stojí u VW 1.309 Kč, na Superb 333 Kč.

výkon motoru
9

140 koní mně plně postačuje.

spotřeba
10

5,5 litru je u syrového motoru paráda. Navíc stále klesá.

hlučnost motoru
9

Benzín je tišší, proto 9.

kvalita sedadel
10

Komfort a příjemný povrch kůže a Alcantary.

brzdy
10

Naprosto předvídatelné.

zavazadlový prostor
9

Jak jsem již říkal, ano, Superb má větší.


Více o modeluVolkswagen Passat B7/3C (2010-2014)
Volkswagen Passat GTE – Příliš drahé šetření Volkswagen Passat GTE – Příliš drahé šetření

Plug-in hybridní Passat slibuje spotřebu 1,7 l/100 km,…

VW Golf IV VW Golf IV

Už je to tady, představujeme Vám horkou novinku tohoto…

 

reklama





Blesk.cz

Půl milionu na „prověřené“ migranty: Švýcaři přijmou dva tisíce Syřanů

Půl milionu na „prověřené“ migranty: Švýcaři přijmou…

Až 2000 dalších syrských uprchlíků chce přijmout Švýcarsko v příštích dvou letech. Má jít zejména o zvlášť…

Cestovatel na neuvěřitelné dovolené v severokorejské domácnosti: Poslední prázdniny v KLDR diktátora Kima

Cestovatel na neuvěřitelné dovolené v severokorejské…

Nádherné bílé pláže, které však od okolního světa odděluje elektrický plot, útulný obývák, v němž ale chybí…

 

iSport.cz

Kometu vyburcoval pohled na tabulku. Chceme nahoru, hlásí Zaťovič

Kometu vyburcoval pohled na tabulku. Chceme nahoru,…

Pět minut, dva góly za 37 vteřin a ideálně nastartovaný zápas. Pořádně zhurta zareagovali hokejisté Komety Brno…

Sparta hlásí posilu, kterou chtěla i Plzeň! Z Dukly přichází Néstor

Sparta hlásí posilu, kterou chtěla i Plzeň! Z Dukly…

Hotovo, podepsáno! Fotbalová Sparta oznámila pouhý den po svém posledním podzimním soutěžním zápase novou…

 

Reflex.cz

Padá Polsko do nové totality? Šikovně napsaný zákon znemožní lidem demonstrovat

Padá Polsko do nové totality? Šikovně napsaný zákon…

Polsko, ke kterému jsme ve východní Evropě vzhlíželi jako k zemi, kde by mohla padnout nesvoboda komunistického…

Redaktoři České televize předvedli trestuhodné neznalosti  historie

Redaktoři České televize předvedli trestuhodné…

Redaktoři České televize asi nemají základní znalosti historie. Jinak si nemohu vysvětlit článek z názvem „Svatý…

 
 
reklama