Recenze
Hyundai H1 6-VAN 2.5 CRDi
Technické info
Přezdívka auta Hyundai Rok výroby 2010 Koupeno nové najeto [km]:12900 palivo: nafta počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 2497 výkon [kW]: 125 kroutící moment [Nm]: 392 zrychlení 0-100 km/h [s]: 14.5 maximální rychlost [km/h]: 180 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 16 zavazadlový prostor [l]: 2500 pohon kol: zadní spotřeba [l/100km]: 8.5
Popis vozu
Vy, kdož máte u kompjútru času chviličku
Dovolte mi představit Vám svou Há-jedničku
Ve srovnání s Vaším fárem pouhý užitkáč
Věřte mi však, tenhle Hyundai není žádný sráč
Před časem mi facku zleva vlepil náklaďák
A z Transita zbyly trosky vhodné na šroťák
Bez ženské a bez tabáku život knopový
Ještě hůř je bez dodávky živnostníkovi
A tak sedám k internetu, v hlavě jasný plán
Auto ihned, silný motor, dveře z obou stran
Jenže ouha, na skladech jsou vozů tisíce
Když chceš ovšem dvoje dveře, čekáš měsíce
Vyhlídky na snadný nákup překryl temný mrak
Vozit zboží na trakaři nebo z Áček vrak ?
Jenže pak jsem v městě piva, Vivat Gambrinus
Narazil na zcela nový a výhodný kus
Dvě hodinky svižné jízdy, směr na Nepomuk
Už mě vítá mladej Šrámek, sympatickej kluk
Vše proběhlo jak se patří, jízda, záloha
Nevěřil bych dřív Korejcům ani za boha
Během prvních kilometrů mizí pochybnost
Tohle auto jezdí skvěle, motor silnej dost
Koníků stosedmdesát, litrů dva a půl
Do škarpy mě nezažene z tunning-party vůl
Motor, ten je chloubou auta, táhne odspodu
Turbodíru překonává vhodnost převodů
Pružností a dynamikou kupce přesvědčí
Předjíždět i prudce zrychlit zvládne bez řečí
Nevadí, že při tom řadíš jenom kvaltů pět
Zvlášť když pětka je dost dlouhá pro dálniční let
K tankování není třeba vlastnit zlatý důl
V pohodičce dá se jezdit za osm a půl
Co se jinak jízdy týká, já jsem spokojen
Ani v zimě zadokolka není jak zlý sen
Nasaď autu zimní gumy, na zadek pár kil
Bez potíží absolvuješ cestu svou start-cíl
Zadní náhon, i když mívá pověst ponurou
Nemusíte do zatáčky nutit torturou
Zlatým hřebem těchto vanů bývá prostornost
Pět metrů a ňáký drobný, důvod pro radost
To srovnání pokulhává, chápe většina
Přesto : tam, kde Sharan končí, Hyundai začíná
Abych však jen nepěl chválu, háček najde se
Že je Hyundai šestimístnej, je spíš recese
Pro řidiče, spolujezdce – vpředu paráda
Třetí by si musel strčit nohy za záda
Vzadu ale halda místa pro tři obézní
Až z toho i vlastník Supa lehce znervózní
Ponechám bez komentáře prostor pro náklad
Lepší příměr nežli jáma by mě nenapad
Dostávám se k další chybě, zadní sedačka
Nejde sklopit, pouze vyndat, což není hračka
No a jsme u zpracování, z višně jsem nespad
Nečekal jsem vnitřek Audi, takže bez výhrad
Jednoduchá přístrojovka, plasty ze žuly
Nestalo se ovšem zatím, že by vrznuly
Z opěráku vedle sebe vytvoříte stůl
Do dveří se vejde PETka, vodka i Red Bull
Sedačky maj slušnej rozměr, jinak bez příkras
Ani po stech kilometrů nemám ischias
Když to shrnu, zaslouží si Hyundai, vážení
Býti řazen k špičce třídy, bez přehánění
Nebojte se dáti košem značkám s tradicí
Zkuste si ho a budete kroutit palicí
Silné stránky
Motor a zpřevodování - prostě klenot
Spotřeba - jezdit s takovou neforemnou krabicí, velmi svižně a naložen a dostat se na spotřebu pod devět litrů, tomu říkám pohoda
Solidní úroveň interiéru a zatím, narozdíl třeba od Transita, nikde nic nevrže
Šoupačky z obou stran - to je ovšem moje zásadní podmínka, připlácel jsem si je u všech dodávek, u H1 jsou v základu.
No a pak jsou to věci, které tak nějak vyplývají z typu auta. Velký prostor, zvýšený posaz a výborný výhled ven, snadné nastupování velkými dveřmi, snadné nakládání, obrovská zrcátka atd.
Slabé stránky
Parkování ve městě - délka a rozvor mi občas pěkně zatopí
Nepoužitelné třetí místo vepředu - ani při zcela dozadu odsunuté dvojlavici si na prostřední místo nikdo nesedne. Když už by se našla nějaká anorektička, která by to zvládla na šířku, musela by si ještě ufiknout nohy...
Chybí stěrače na zadních dveřích
Zadní sedačka je prosta jakékoliv variability, žádný posun nebo sklopné opěradlo a ani celá překlopit nejde. Takže golu do ruky, odšroubovat a hezky ven.
Po deseti měsících musím do slabých stránek zařadit systém aretace a uvolňování zadních křídlových dveří. Pokud je chcete otevřít do 180 stupňů, musíte vytahovat zajišťovací kolíky z plastových pouzder. Jednak to jde dost ztuha, druhak jsou kolíky samozřejmě špinavé. Pánové z Hyundaie, tohle je debilita.
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
První servisní prohlídka proběhla po 10 měsících a 20.000 km u autorizovaného servisu Auto Háša. Jsem spokojen jak s přístupem zaměstnanců, tak s provedením. Nedalo mi to a zkontroloval jsem si olej jakýmsi měřícím papírkem. Výsledek dopadl dobře, ostatně olej byl i viditelně novej. To mě trochu překvapilo, většinou se u dieselů během pár kilometrů promění na klasickou černou srágoru. Jinak byl kompletně vyčištěnej motor a nenašel jsem žádné známky poškození interiéru ani exteriéru.
Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)
Pan Šrámek z Plzně, první prodejce vozů Hyundai u nás, zareagoval na můj mail prakticky okamžitě, a to byla neděle. V pondělí jsem si do Plzně dojel auto prohlédnout a vyzkoušet a asi o dva dny později jsem si ho připravené vyzvednul.
Vše proběhlo k mé spokojenosti, vstřícné jednání, kafíčko a tak podobně.
Novinky v recenzi
Jepičí život čelních skel
No tak je další sklo v háji. Opět mi jeden protijedoucí náklaďák jedoucí z lomu odložil kousek nákladu do ksichtu. Takže mi zatím vychází nelichotivý průměr jedno sklo na sezónu. A to ta druhá ještě ani zdaleka není u konce. Vzhledem k tomu, že zítra vyrážím na cesty s Mondeem, pouze jsem informoval pojišťovnu a výměnu musím odložit. Už mám vážně chuť pořídit si slušnej prak, navštívit sídlo nejmenované firmy a trochu jim to pod heslem "sklo za sklo" vrátit.
První servis
Takže po 10 měsících a 19.995 km (takhle pěkně mi to vyšlo) jsem absolvoval první servisní prohlídku. Výměna oleje (7.5 litru) a filtru, kabinovej filtr, kontrola a doplnění kapalin, seřízení geometrie. Cena 7.400 Kč. A jedeme dál.
Za těch deset měsíců mi H1 dělala pouze radost. Žádné závady se nevyskytly, nic nevrže, motor jezdí jako drak a žere jako střízlík, celkově pro mě opravdu velký překvapení a palec nahoru. Jediné co musím zmínit a zapisuju do negativ je skutečně jeden z nejdebilnějších....ne, vlastně úplně nejdebilnější systém uvolňování "bouchaček" pro otevření do 180 stupňů, jakej jsem kdy viděl. Vytahování špinavých kolíků z plastových pouzder je opravdu na palici a musel to vymyslet jedině někdo, kdo v praxi nikdy takové auto ani neviděl.
Konec čelního skla
Asi týden zkouším v H1 on-board kameru. Chtěl jsem tak předejít případným nepříjemnostem tvrzení vs. tvrzení na semaforech atp.
No a dnes se mi to docela hodilo. Krátce po poledni mi protijedoucí náklaďák kamenem trefil sklo téměř doprostřed a zanechal tam pavouka si 3 x 3 cm. Zavolal jsem svojí pojišťovně, nahlásil z kamery zjištěnou SPZ i firmu, která náklaďák vlastní a mělo by se to zaplatit z povinného ručení viníka. Jako důkaz u soudu se sice kamera, pokud vím, neuznává, ale ten záznam je natolik průkaznej (včetně mých nepublikovatelných poznámek), že pojišťovně by to mělo stačit.
Ještě nějaký obrázky
Měl jsem zatím málo fotek, tak ať nežeru
doplnil jsem dnes recenzi o pár záběrů.
Uvidíte nevídané, volant, palubku
jen doufám, že neskončíte smíchy na pupku.
Každopádně díky, že byť v šoku nemalém
oceníte moji snahu stát se Nezvalem.
Přidat názorDiskuse: Hyundai H1 6-VAN 2.5 CRDi
zobrazené auto není aktivní, nelze diskutovat
Další vozy značky Hyundai
-
Hyundai i30 (2020) Majitel: ericn
Přidáno: 31.8.2023 99 Majitel 10.00 Uživatelé
-
Hyundai i30 (2023) Majitel: poterienko
Přidáno: 18.3.2024 149 Majitel 10.00 Uživatelé
-
Hyundai ix35 (2014) Majitel: Stephen
Přidáno: 14.4.2015 129 Majitel 9.95 Uživatelé
-
Hyundai i30 (2018) Majitel: Stephen
Přidáno: 26.6.2018 1310 Majitel 9.93 Uživatelé
-
Hyundai i30 (2008) Majitel: escorpion
Přidáno: 4.10.2008 615 Majitel 9.92 Uživatelé