Recenze

10 Majitel

Subaru Outback Outback MY2016

9,78 Uživatelé

Hodnoceno: 18× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Subaru Outback, foto 1 Subaru Outback, foto 2 Subaru Outback, foto 3 Subaru Outback, foto 4 Subaru Outback, foto 5 Subaru Outback, foto 6 Subaru Outback, foto 7
 

Technické info

Přezdívka auta Subo Rok výroby 2016 Koupeno nové najeto [km]:12000 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 2500 výkon [kW]: 129 kroutící moment [Nm]: 235 zrychlení 0-100 km/h [s]: 10 maximální rychlost [km/h]: 200 převodovka: automatická průměr kol [palce]: 18 zavazadlový prostor [l]: 512 pohon kol: 4x4 spotřeba [l/100km]: 8,5

Popis vozu

V jedno nedělní dopoledne se na jediné křižovatce v naší malé osadě srazilo 50% všech, od rána projíždějících , aut. Zbylých 50% tvořily 2 vozy PČR, která nehodu vyšetřovala. V tu chvíli jsem ještě netušil, že pán co přede mnou zařadil zpátečku a do nás nacouval, způsobí, že si přesně o rok později pořídím nového Outbacka :-) Můj Avensis byl poničený, a já měl nárok na náhradní auto. A vzhledem k tom, že do Evropy přišel nový Outback, Subara se mi vždy moc líbily a Outback obzvlášť, tak volba byla na snadě. Při mé prvním historické setkání s ním (~2003) jsem si říkal „To je auto pro nějaký 40 letý dědky“, ale zub času je neúprosný a i já se pomalu dostal k této metě. No a rázem Outback už není pro 40 leté „dědky“, ale zdá se být jako naprosto skvělé auto na každodenní používání. Vývoj preferencí :-)

Avensis byl v servisu a já měl zapůjčený dieslový Outback. S autem jsem najel za 2 týdny 2.500km a věděl jsem, že to je co chci. Tedy až na ten motor. Za těch 2.500km nemůžu říct vcelku nic špatného. Poměrně slušně to jede, ani moc to nežere, ale něco tomu chybělo. Recenze jsou plné nářků nad chybějícím výkonem. Ano, je pravda že to není žádný trhač asfaltu, ale na běžné ježdění zcela stačí. Měl jsem plán, že auto vymění až následující rok, takže jsem si říkal, že si půjčím ještě na nějaký víkend benzínovou verzi. Konec konců mě k tomu naváděl i prodejce. A udělal jsem dobře. Na jeden listopadový víkend jsem měl zapůjčený 2.5l. Vrácení vozu bylo spojené s objednávkou. Od té doby uplynulo celých 6 měsíců, než jsem měl svého vlastního Outbacka. A soužití s ním se Vám budu snažit trošičku popsat.
Recenzí na Outbacka 2015 vyšlo mnoho. Většina z nich byla na naftovou variantu. Na auto.cz vyšla jedna moc povedená i na 2.5l benzín, takže nemá smysl psát o tech. parametrech. Dovolím si tyto věci přeskočit a věnovat se používání Suba v mém každodenním životě. Auto slouží jako mé firemní, kde vozí mě, notebook a občas nějakého kolegu. Obvyklý podíl týdenních kilometrů je dálnice: 600km, okresky: 500km, město: 100km. Občas se musí vyjet i někam za hranice (SK, DE, CH). A jelikož nyní bydlíme v malé osadě kousek od Beskyd, tak o víkendu se musí přepnout do role domácího auta schopného odvést děti, kola, lyže, občas nějaký materiál na vozíku a k tomu se vydrápat do krpálů po zpevněných i nezpevněných cestách. No a jelikož cesty k vrcholkům kopců nebývají vždy přímé, tak člověk uvítá, když si tu a ten apex může trefit. A zcela na rovinu a s úsměvem můžu prohlásit, že toto Outback zvládá bravurně. Po necelých 2 měs mám s ním najeto 12kkm. Auto funguje báječně, takže pojďme na to :-)

Dálnice, město
Auto je velmi komfortní, EyeSight funguje skvěle. Nastavíte rychlost a můžete se spolehnout, že auto do ničeho nevrazí, nezazmatkuje a velmi vám ulehčí cestování. Není to žádný Kit, ale pomocník to je skvělý. A díky ŘSD ho oceníte hlavně v nekonečných kolonách na D1, obzvláště u Brna. Intenzita práce silně nekoreluje s významem trasy a délkou front. No ŘSD asi nezměníme, takže díky Subo za EyeSigth. Ten se ale dá pěkně využít i ve městě, kde skvěle ohlídá všemožné 70, 80 apd. Jeho veliká výhoda je, že se chová velmi korektně a dovolí řidiči, být řidičem. Nemá potřebu furt něco koridovat a rozhodovat za něj. Zasáhne, až jde opravdu do tuhého. A to dosti čitelným způsobem. Dalším výborným pomocníkem je převodovka. Podle mého názoru toto je cesta, kterou by se měly vydat automobilky. Motor se pohybuje v optimálních otáčkách a vždy má nejlepší možné podmínky pro nutnost akcelerace. Sice papírově zrychlení 0-100km/h nevypadá bůh ví jak, ale ve skutečnosti daleko častěji využijete pružné zrychlení z nenulové počáteční rychlosti. A v ten okamžik je variátor ve spojení s poměrně velkým rozsahem využitelných otáček motoru vynikající. Za mě 1*.

Mimo město
Subaru má na lítání po okrskách jiné stroje, než Outback. Ale ani on není žádný louda. Na volantu jsou 2 tlačítka I (iteligentní) a S (sportovní), převodovka má D (automat) a M (manuál). Pokud necháte I a D, tak auto jede poslušně, ale v případě potřeby pohotově zrychlí. Chcete-li si užít Buchlovských vrchů, pak přepněte na S a manuál. Převodovka drží zařazený stupeň i kdybyste měli točit 6000 na trojku až do Brna. Nepřeřadí. Pokud před zatáčkou potřebujete podřadit, pak pádlem nabouchtáte převody dolů a motor s krásnou zvukovou kulisou boxeru přibrzdí. Tahle vlastnost je i v módu I. Opravdu moc pěkné.
No ale protože máme crossover, tak patrně s ním chceme jezdit i mimo asfaltky. No a to je můj případ. Holt Passaty a Superby posílily supertruper stíhači na Oktávkách, takže než přijít o papíry na silnici jsem si našel zábavu sem tam se vydat mimo silnici. Nemusím si dokazovat že vyjedu každý krpál, konec konců k tomu nemám auto, gumy a už vůbec né dovednosti Karla Lopraise. Ale výlet do lesa po polňačce, kde nic neponičím je balzámem na duši. A adrenalinu si člověk užije také dost. Třeba, když už si člověk myslí jakej je bourák a na silničních gumách se vydá na nakloněnou cestu po poli, když je pár hodin po dešti. Rázem se začne sunout auto kamsi po diagonále, ten strom co byl strašně daleko je najednou nechutně blízko a člověk si začne promítat scénku jak večer půjde do místní hospody s prosíkem jestli náhodou nemá někdo traktor který by vytáhl osobák z lesa. No aspoň si člověk uvědomí své limity. Vůbec nepíši limity auta. Ty jsou výrazně dále než moje. A i když silničních Bridgestonky odvádějí skvělou práci na silnici, tak v blátě už nemají šanci. Ale někdy je tato vlastnost zase darem. Když naprší, tak si na kluzkých površích můžete pěkně zadriftovat. Můj 3.5r syn tomu říká: „Tatí, půjdeme dělat blbosti? To zmáčkeš ten čuplík na volantu a ten vpravo dole pod kufrem“. Přeloženo stiskni S a vypni ESP. No a pak už jen stačí hrát si s volantem a plynem. Není pravda, že se nedá blbnout bez mezinápravového diferenciálu. Pravda s Evem to je jiná, ale toto není stejná písnička. Už se těším na zimu. Teda jestli napadne nějaký sníh.

Troška techniky
Vzhledem k tomu, že recenzí bylo napsáno mnoho vesměs o stejném dieslovém autě, tak si dovolím uvést pár postřehů s benzínovým 2.5. Musím podotkout, že motor jsem si zamiloval na první prošlápnutí, ale troška objektivních čísel neuškodí. Díky variátoru se motor většinou převaluje někde kolem 1-2k RPM. Na dálnici při ustálené tachometrové 130km/h točí 2.5k RPM, při 145km/h točí 3k RPM. Pokud se po něm chcete výkon, pak nejlépe pracuje v rozmezí 5-6k RPM. Tlačítko I a S přepíná 2 mapy, kde u I je lineární průběh točivého momentu a u S je progresivní (od 3k se motor sbíhá výrazně rychleji). Funguje od 1.5k, když po něm nic nechcete, tak si vystačí s 2k. Jakmile se přišlápne, tak v rozmezí 2-4.5k má nádherný zvuk. Výkonu se člověk dočká nad 5k. Já jsem si ho opravdu zamiloval. Škoda, že do Outbacka nedávají 2l s turbem z WRX.

Spotřeba
Mnou vypozorované stavy:
okolo komína (prům rychlost ~80km/h) = 7.5l/100km
dálnice 130km/h tempomat = 8l/100km
dálnice 145km/h tempomat = 8.5l/100km
dálnice 160km/h tempomat = 9l/100km (aerodynamiku neukecáš)
„blbosti“ = moc :-)

Převodovka
Variátor funguje výborně. Pokud mu nekecáte pádly do rozhodování, tak vůbec netušíte, že nějak mění převodový poměr. Chcete-li podřadit, pak podřadí. V automatickém módu po manuálním zásahu vždy počká než se ustálí chování řidiče, tzn pokud podřadíte s tím, že chcete brzdit motorem, tak nechá zařazenou rychlost do okamžiku, než se sešlápne plyn. Pak automat nazná, že už asi není potřeba mít podřazeno, přepne se do D a opět si navolí z nekonečného množstí převodů právě ten optimální. Stejně tak i když dupnete na plyn, tak se převodovka začne chovat jako manuál a začne sázet jeden stupeň za druhým, při čemž vždy nechá motor roztočit z 5k do 6k RPM. Přepnutí do manuálního mód znamená úplné vypnutí automatu. Dělá přesně co chcete a kdy chcete. Teda s ohledme na minimalizaci destrukce auta, takže v 6k RPM opravdu nepodřadí :-)

Podvozek
Auto má světlou výšku 22cm a velká, tlustá kola. Toto je kombinace, která dovolí projet i nějaký ten brod. I přes poměrně vysokou světlou výšku, tak je podvozek na silnici velmi jistý. V zatáčkách se nijak zásadně nenaklání. Spíše je slyšet gumy, než by se dostavil pocit nejistoty bočního náklonu. AWD funguje moc pěkně. Na silnici je perfektí. Zadek je v zatáčce krásně cítit a to okamžitě. Mimo silnice musím člověk mít na mysli, že nesedí v Hiluxu, ale v kombíku s vyšším podvozkem. Pohodlně se s ním dá zdolat polní a rozbité lesní cesty. Vždy je lepší vypnout ESP. Pokud to nestačí, pak se zapne X-mod, mozek a pak Subo už jede, kam mu gumy dovolí. Občas to trvá, ale vyhrabe se všude. Tedy alespoň mě se to zatím povedlo :-) Motor začne točit více, aby měl vždy k dispozici dostatek výkonu, brzdy začnou přibržďovat jednotlivá kola. Toto neplatí jen pro cestu do kopce, ale velmi dobře poslouží i pro cestu z kopce.

Brzdy
Auto je velké a těžké. Brzdy si s ním ale poradí velmi obstojně. Mají příjemný nástup a dají se přesně dávkovat. 18“ kola umožňují zdárne ochlazování, takže drží velmi dlouho.

Praktičnost
Kufr je díky diferenciálu menší než u Avensisu. Otevírání také nějakou tu veřinku zabere. Jinak je ale krásně rovný. Šokda, že nejsou k dispozici kolejnice s přepážkou. Ale ruku na srdce, nějaký kufr přeci nemůže odradit od Suba :-) Alespoň má háčky na tašky a oka na popruhy.
Zadní sedadla jsou dělená 1/3 ku 2/3, mají vyklápěcí opěrku s držáky na nápoje (ocení hlavně děti, méně už tatínkové, kteří pak uklízejí okolí). Velká škoda, že v zadním sedadle není otvor na lyže. Běžky není kam dát :-(
Auto je vyšší a nastupuje se do něj velmi pohodlně. Všechno je tak akorát. Na první posazení je všechno na svém místě. To možná bude také společnémi rysy s Toyotami, které jsem měl už 3.

Pohodlí
Celé auto je velmi komfortní. Sedadla jsou příjemná, velká a pohodlná. MY2016 má samostvívací vnitřní zpětné zrcátko a detekci aut v mrtvých úhlech. Praktické a pohodlné zároveň. Obzvláště, že to detekuje i auta pomocí zadní kamery, takže vidíte při vycouvávání z parkoviště, průjezdu apd. Klimatizace jako u většiny japonských aut hodně fouká.
Aparatura od Hrman Karbon hraje výborně. MY2016 má zabudovaný digitální příjem. Ten kloudně funguje ale snad jen po Praze. Jinak doporučuji kvalitní zdroj signálu. Pak to hraje opravdu krásně.

Interier
Já jsem si pořídil světlou kůži. Nešlo odolat. Zatím vypada pořád světle. Ale těch řečí od všech okolo :-)

Silné stránky

jednoznačně jízdní vlastnosti - na silnici a hlavně mimo ni
kombinace motoru a převodovky
EyESight - funguje, pomáhá, chrání
robusnost - celé auto působí a chová se jako kus poctivého auta
audio soustava Harman karbon

Slabé stránky

reakce palubního systému na telefon přes BT. Kamarád to trefně popsal, že Subaru zcela evidentně dává prachy do vývoje něčeho jiného, než BT.

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

----

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Auto jsem koupil v Auto Vysočiny, kde jsou velmi, velmi příjemní, profesionální a normální. Jednoznačně výborná zkušenost s maximální spokojeností. Prodejce poradil, pomohl věnoval se. Přesně jak to má být. Pár dnů po převzetí auta zavolal, jestli je všechno v pořádku a jak auto funguje. Vřele můžu doporučit.

 


Další vozy Subaru Outback



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
10

tady je nutno počkat na nějaký ten rok

praktičnost
10
prostornost
10
jízdní vlastnosti
10

je to Subaru

jízdní komfort
10
provozní náklady
10
náhradní díly
10
výkon motoru
10
spotřeba
10
hlučnost motoru
10
kvalita sedadel
10
brzdy
10
zavazadlový prostor
10

Více o modeluSubaru Outback (2009-dosud)
Subaru Forester S-Turbo Subaru Forester S-Turbo

Inovovaný model Forester představila automobilka Subaru…

Subaru Impreza - druhá generace Subaru Impreza - druhá generace

Už od roku 1993 se Subaru Impreza stala vozem, který…

 






Blesk.cz

Finále plesové sezóny? Za velké prachy valčík beznaděje

Finále plesové sezóny? Za velké prachy valčík beznaděje

Sezóna plesů skončila a opět se ukázalo, že i na velkých a prestižních bálech, jakým byl i ten Česko Slovenský v…

Táňa Vilhelmová přiznala vztah s filmovým Kajínkem?! Před 8 lety ale byla vdaná

Táňa Vilhelmová přiznala vztah s filmovým Kajínkem?!…

Herečka Tatiana Vilhelmová (38) je už víc než čtyři roky šťastná po boku Vojty Dyka (38). Netají se tím, že své…

 

iSport.cz

Nostradamus Kličko? S Joshuou si předpověděl triumf, věštbu chce dražit

Nostradamus Kličko? S Joshuou si předpověděl triumf,…

Celý svět s napětím očekává výsledek sobotního titulového boje těžké váhy mezi Vladimirem Kličkem a Anthony…

Jágrův učeň, střelec Laine i zkušení lídři. Tyhle hvězdy na MS neuvidíte!

Jágrův učeň, střelec Laine i zkušení lídři. Tyhle…

Výběrové zboží. Elita. Ti, co v NHL rozhodují zápasy či dělají rozdíly ve vypjatých duelech. Jenže na hokejovém…

 

Reflex.cz

Zázrak! Podvodná „astrální aplikace“ vrací peníze!

Zázrak! Podvodná „astrální aplikace“ vrací peníze!

Když píšu o šmejdech, málokdy se podaří dosáhnout, aby přestali okrádat lidi. A to, že by podfukem získané…

Konec močení ve křoví? Aplikace WCkompas vám ukáže, kde jsou nejbližší veřejné toalety

Konec močení ve křoví? Aplikace WCkompas vám ukáže,…

I když podobné hledání aspoň jednou v životě absolvoval každý z nás, s nápadem na aplikaci přišli pacienti…