Recenze

10 Majitel

Subaru Outback 2.5i Active

9,80 Uživatelé

Hodnoceno: 20× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Subaru Outback, foto 1 Subaru Outback, foto 2 Subaru Outback, foto 3 Subaru Outback, foto 4 Subaru Outback, foto 5 Subaru Outback, foto 6 Subaru Outback, foto 7 Subaru Outback, foto 8
Subaru Outback, foto 9 Subaru Outback, foto 11 Subaru Outback, foto 12 Subaru Outback, foto 13 Subaru Outback, foto 14 Subaru Outback, foto 15
 

Technické info

Přezdívka auta subárko Rok výroby 2017 Koupeno nové najeto [km]:500 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 2499 výkon [kW]: 129 kroutící moment [Nm]: 235 zrychlení 0-100 km/h [s]: 10,2 maximální rychlost [km/h]: 198 převodovka: automatická průměr kol [palce]: 17 zavazadlový prostor [l]: 521 pohon kol: 4x4 spotřeba [l/100km]: 8,7

Popis vozu

Na začátek musím upozornit, že spousta názorů bude možná působit trochu neobjektivně, ale kdo by rád pomlouval vlastní auto, že? No já se pokusím napsat co nejvíce detailů, které se mi po týdnu používání líbí a které mě naopak štvou dříve, než si na ně zvyknu.

Předchozí auta:
Když jsem nastupoval ke svému současnému zaměstnavateli, čekal mě trochu šok. S mojí pozicí se pojil služební vůz Škoda Fabia kombi 1.6 TDI. Trochu nezvyk při přechodu z BMW 316d, ale budiž. Po čase mi za vzorné chování vyměnili Fabii (která jinak sloužila velmi dobře) za Octavii II FL 4x4 2.0 TDI, která však již měla 180 tis. km za sebou (včetně výměny motoru). Její výhodou bylo, že měla být ve vozovém parku brzy nahrazena něčím, co bych si mohl vybrat sám. A přestože mi byla nabízena Octavia III 2.0 TDI 4x4, podařílo se mi vedení umluvit alespoň na Golfa VII Highline 4Motion, se kterým jsem spokojeně jezdil 3 roky až do této chvíle.

Po uplynutí cca. 2,5 roku s Golfem přišel čas na výběr nového vozu. Nejprve to vypadalo, že mě budget bude omezovat a můj zadek si přesedne z jednoho Golfa do druhého (o fous vybavenějšího), nakonec se situace vyvinula úplně jinak.

Výběr konkrétního vozu:
Původně jsem si myslel, že rozhodování bude jednoduché.

Kritéria byla:
- 4x4 (podmínka firmy)
- spolehlivost (ideálně s delší zárukou)
- automat
- adaptivní tempomat (měl jsem v Golfu a bez něj bych už auto nechtěl)
- větší než Golf
- ověřený model (již min. 2 roky na trhu)
- dostatečně výkonný motor
- nejdůležitější kritérium - auto, co nemá každý (kvůli tomu vypadl z výběru nový Superb či obyč. Passat)

A z toho vyplýval následující seznam: Tiguan, Passat Alltrack, Mazda6, Mazda CX-5. U Fordu nevěřím kvalitě, u Opelu se čekalo na novou Insignii a starou jsem nechtěl.
Postupně jsem se byl svézt se všemi a přestože jsem nejvíc favorizoval Passata Alltrack, tak obě VW vypadla hned po zkušební jízdě. Důvod: výkon 190 PS mi na obě auta přišel pocitově málo (silnější bi-turbo už bylo moc drahé), DSG řadilo naprosto příšerně (v přímém porovnání třeba s Mazdou6 - jen doplním, že jsem zkoušel DSG se 140 PS 1.4TFSI v Audi A3 a přišlo mi to jako ideální spojení), motor hlučný a podvozek byl (i v komfortním nastavení) příšerně tvrdý. Mimochodem, doporučuji se jít svézt zvažovanými vozy ve stejný den, ideálně hned po sobě, pak můžete objektivně usoudit, které auto Vám jak sedělo, alespoň tak to bylo u mě.

Takže VW byl ze hry, prakticky zůstaly jen obě Mazdy. Nejdříve jsem se jel svézt s CX-5, měli jen slabší diesel (150 PS) v manuálu, ale svezení to bylo parádní. Jen interiér mi přišel slabší, vzadu to bylo vyloženě "chudé" a jelikož se chystal příchod nového modelu (a já bych tím pádem měl "starý model"), tak jsem CX-5 po dlouhém zvažování vyřadil. Pak přišla Mazda6, auto, které se mi vždycky líbilo - spojuje eleganci se sportovním duchem. Měl jsem chvíli novou Mazdu3 a byl jsem z ní nadšený, takže k této značce chovám už dlouho značné sympatie. Svezení úžasný, jel jsem s M6 hned po Alltracku a byly to 2 vzdálené světy - tady řadil automat sametově a přesně tak, jak člověk potřeboval, podvozek famózní a motor dostatečně silný a pružný. Vypadalo to, že je rozhodnuto. Jenže... aby měla M6 adaptivní tempomat (viz. kritéria), musel bych vzít až tu nejvyšší verzi v kůži, atd. A ta už mi přišla dost drahá. Myslel jsem si, že se mi podaří nějaká zajímavá dohoda s dealerem, ale to byl kámen úrazu. Bohužel dealerství Mazdy v městě pod Ještědem je už dlouhé roky katastrofa. Už když jsem kupoval Mazdu3, chtěl jsem jí koupit v tady, ale ta doba, než se Vám někdo ozve na poptávku po zkušební jízdě a než Vám někdo vůbec připraví nějakou nabídku... No hrůza:( Tohle je podle mého velká škoda, protože jejich auta jsou parádní. Bohužel v aktuální situaci okolo Mazdy6 to bylo na chlup stejné. Nabídku poslali sice hned, ale na následné dotazy a prosbu o vylepšení nabídky prostě vůbec nereagovali. A tak jsem si řekl, že takhle ne.

Než jsem stačil poptat jiného dealera (dobrá zkušenost mimochodem s panem Němecem z Mazdy ÚnL, který odpovídá na emaily i ve 22:30 večer), krátce jsem se stavil v Subaru. Podívat se na Levorga (kdyby mi náhodou vedení dovolilo benzín) a na Forestera (byl fajn, ale bohužel se do ČR nedováží s EyeSightem = nemá adaptivní tempomat). Svezení v Levorgu bylo skvělé (testy a recenze nelhaly), nejdřív se mi i moc líbil, ale sedačky mi přišly dost úzké (mám 178 cm a cca. 90 kg) a pak se mi hrozně rychle okoukal ten exteriér).
Prodejce však šikovně nabídl svezení v Outbacku a to jak v dieselové, tak i benzínové verzi. No jo, Outback, ten je prostě TOP - design, pověst značky i modelu, motor, komfort, řazení - všechno bylo úžasný (navíc u zkušebního benzínu svítila po 5000 km průměrná spotřeba 8,0 litrů), pomyslel jsem si, ale cenově nikdy u nás nemůže projít. Navíc se mi víc zamlouval benzín v automatu, než diesel a to bych byl za exota. Komu schválí firma jako služební auto benzín v automatu?

A pak nastal řetězec nepředvídatelných situací. Prakticky hned na to mi v emailu přistála nabídka na Outbacka v benzínu, která vypadala velmi zajímavě (prodejce doporučil počkat na model 2017, jelikož u toho již v základní výbavě Active bude hlídání mrtvého úhlu, přepínání dálkových světel a samostmívací zpětné zráctko) a tuto nabídku mi vedení k mé radosti odsouhlasilo.

"Konfigurace"
Záměrně dávám do uvozovek, protože nakonfigurovat si můžete jen jednu ze 3 výbav a pak doplnit nějaké příslušenství či doplňky + barvu.
Nejdřív jsem vybral výbavu - tam to bylo jednoduché, abych se vešel do původní nabídky, musel jsem sáhnout po nejnižší Active. Nicméně vyšší stupeň Comfort Navi obsahoval navíc pouze navigaci (budu řešit přes rozhraní StarLink a v telefonu nainstalovaný Sygic, který se promítne na displeji audia), střešní okno (fajn, ale bez něj se obejdu) a elektrické otevírání kufru (to by se mi líbilo, ale jednak je prý dost pomalé a pak kvůli tomu brát vyšší výbavu prostě nemělo smysl). V Active byla automatická klima, EyeSight a adaptivním tempomatem, 17" Alu kola (18" bohužel až od drahé výbavy Sport), LED světlomety, bezklíčkový vstup i startování, elektrická okna, vyhřívané sedačky, zkrátka vše, co jsem potřeboval a chtěl. V modelové verzi 2017 navíc přibyl zmiňovaný asistent hlídání mrtvého úhlu, asistent vyparkování, automatické přepínání dálkových a potkávacích světel a samozatmavovací zrcátko. Z barev jsem původně vybral tu bronzovou, ve které je Outback všude prezentován, ale na tu se jednak moc netvářilo vedení ("jezdíme v tom i k zákazníkům, raději vezměte něco decentnějšího") a pak jich v Liberci v této barvě pár jezdí, takže jsem ji vyškrtl. Chvíli vedla černá, pak bílá metalíza a nakonec jsem vybral platinum grey, ve které měli auto vystavené na salonu a vypadalo velmi dobře. Volba barvy se ukázala jako správná, moc se mi líbí ten kontrast barva karoserie, chromové lišty a tmavá okna. Navíc jich v této "passaťácké" barvě moc nejezdí. Ještě jednou díky za pomoc s výběrem správné barvy kamarádovi od Millers Oils ;) Dále na auto přišlo originál tažné (krásně schované pod nárazníkem, jen se dodává standardně se 7-kolíkovou zásuvkou), tmavá okna (v Active nejsou) a kompletní sada 17" zimních kol. Abych se co nejvíce přiblížil designu originál 18" kol, vybrali jsme na zimu podobné (černo/stříbrné), jen v 17" rozměru (původně určené na Levorga) a ty pak prohodili = tzn. na zimu jsem dostal stříbrné - viz. foto, na léto ty černo/stříbrné. Jen taková perlička - pokud Vám Subaru dodá verzi Active nebo Comfort Navi, které obsahují 17" kola, tak ve velkém TP nejsou žádné jiné rozměry uvedeny (prý se píše jen ten, na kterém auto přijede z výroby). A když si chcete koupit origo 18" Subaru, tak můžete, ale ony přijdou bez typového listu, takže Vám je na dopraváku nemohou zapsat/schválit do TP. Pecka, co? Platí to i pro 18" kola. Když Vám přijede Outback na 18" z výroby a vy byste chtěli na zimu 17", tak bez šance na originály. Jedině si koupit neorigo, ke kterým typový list dostanete. To mě opravdu pobavilo :)

Závěr:
No a pak už následovalo jen nekonečných 6 měsíců čekání, než Outback dorazí. To se stalo tento týden a od té doby jsem v tom až po uši. Převodovka řadí sametově, uzpůsobuje otáčky stylu jízdy (při tachometrových 145 km/h točí jen 2500 ot./min), umí za to pořádně vzít, když je potřeba a motor se nechá krásně vytáčet. Další silné a slabé stránky jsem vypsal již bodově. Postupně budu doplňovat (případně i na žádost z diskuze pod článkem).

Edit 26.3.
Ještě jsem zapomněl doplnit, že jsem nutně do auta potřeboval navigaci, kterou jsem u Golfa měl (naprosto příšernou). Subaru naštěstí má v infotainmentu možnost MirrorLink - přes USB připojíte telefon s nainstalovaným softwarem (navigací) Sygic Car a zbytek už můžete ovládat pohodlně přes dotykovou obrazovku rádia ;-) Cena Sygica je tuším 79 EUR a funguje líp, než většina vestavěných navigací.

EDIT 30.3.2017
Pořád přemýšlím, jak bych popsal rozdíl chování atmosféry v benzínu od TDI motoru u VW. Nejvíce je znát rozdíl např. v situaci, kdy TDI stačí nízké otáčky a na sebemenší sešlápnutí pedálu auto začne parádně zrychlovat (např. při mírném stoupání, kde jsem se rozhodl předjíždět nebo např. v připojovacím pruhu). Tady se prostě šofér musí zachovat jinak a předem sešlápnout pedál "až na podlahu", aby dosáhl vyšších otáček a tím i většího zátahu auta.

EDIT 31.3.2017:
Dnes jsem objevil na každé straně u zadních kol 3 díry, které tam "mistr tesař" nechal (prý pro instalaci zástěrek), viz. fotogalerie. U předních kol jsou normálně zaslepeny, vzadu ne. Dle dealera je to takto u všech aut a doporučil koupit zadní "zástěrky". Objednal jsem je, tak uvidíme. Pokud "zhyzdí" vzhled auta, tak použiju jen dodané plastové vruty na ucpání děr :)

EDIT 10.5.2017:
Najeto cca. 5000 km a od začátku mi občas pískají brzdy, hlavně při nižších rychlostech - popojíždění v koloně, u kruhového objezdu, na semaforu, při parkování. Je to velice nepříjemné nejen pro mě, ale i pro okolí. V servisu mi brzdy vyčistili a naznačili, že bych měl brzdit ostřeji (což bohužel v uvedených situacích nejde, pokud nechci mít auto za sebou "v kufru", ale po čase začaly brzdy pískat znovu. Aktuálně řeším se servisem, co dál, jejich reakci přidám.

Pár informací ke spotřebě:
- cca. 300 km pokus o šetrnou jízdu (= dálnice tempomat 135 km/h, ve městě jsem sledoval ekologický ukazatel) a výsledkem byla spotřeba 7,9 litrů/100 km
- několikrát jsem s autem již táhl karavan (naložený cca. 1500 kg) a s ním se spotřeba pohybuje podle profilu cesty někde mezi 12 a 15 litry/100 km, je však potřeba podotknout, že motor je příjemně silný, automat vše pohlídá, takže jízda s karavanem je vyloženě příjemná.

Originální tažné zařízení Subaru (typ bajonet) není v sundaném stavu prakticky vidět, dobře se nasazuje i sundavá. Jen pozor, aby Vám servis rovnou na poprvé nainstaloval správný druh zásuvky (7 vs. 13 kolíkú).

EDIT 22.5.2017
Do fotogalerie jsem doplnil pár fotek, jak se chová MirrorLink s připojeným Samsungem Galaxy S5 a nainstalovaným Sygicem Car Navigation. Jedná se o můj původní služební telefon, do kterého jsem nahrál právě Sygica (placená verze) + nejdůležitější mapy a tento telefon zůstane na pevno v autě místo navigace. Jen je škoda, že při běžící navigaci z něho nejde ještě pouštět písničky jako z USB zdroje (viz. fotky). Jakmile je telefon připojený přes MirrorLink, už si nejde vybrat USB jako zdroj hudby.

Silné stránky

- motor - benzín 2.5i (bez turba)
- automatická převodovka Lineartronic
- řízení i podvozek splňují to, co jsem očekával
- design exteriéru
- prostorný a velmi pohodlný interiér
- moc jich nejezdí
- záruka 5 let
- EyeSight (který funguje fantasticky)
- asistent vyparkovávání z řady aut (když couváte a nevidíte, co se v ulici zrovna děje, tak to spolehlivě pohlídá za Vás)
- automatické přepínání dalkových a potkávacích světel
- evropské běžnosti (3-blik, 4x automatika u elektr. oken, palubní PC se ovládá na volantu)
- mechanismus sklápění sedaček
- palubní infotainment umí zobrazit příchozí SMS nebo email

EDIT 30.3.
- spotřeba, která je jen málo závislá na stylu jízdy (myšleno, že ani pravidelné vytáčení při akceleraci se neprojevuje negativně na průměrné spotřebě), zatím najeto cca. 1600 km (převážně město a dálnice) a spotřeba se drží na 8,9 l/100 km

EDIT 22.5.2017 (cca. 6000 km)
- spotřeba klesla na 8,3 litrů/100 km (profil trasy město 40%, dálnice 40%, okrsky 20%)
- v autě od začátku nic nevržel, neskřípe, atd., dělá to na mě zatím dojem robustního auta (klepu na dřevo, abych to nezakřikl)

Slabé stránky

- chybí LED svícení (např. jako má Forester)
- umístění ukazatele času (na displeji klimatizace), kterej v*l tohle vymyslel??
- umístení ukazatele venkovní teploty (na displeji klimatizace)
- do TP nejdou dopsat jiné originální disky
- elektronická ruční brzda se neumí sama zajistit (pouze odjistit)
- ovládání infotainmentu přes dotykovou obrazovku (ovládání např. přes joystick u řadicí páky mi přijde intuitivnější, bezpečnější i pohodlnější)
- chybí rezerva (vejde se údajně jen dojezdová)
- hlasové vytáčení telefonu funguje pouze s iOS
- těžké 5. dveře
- parkovací senzory jen jako dodatečně montované příslušenství a to pouze akustické (já vím, že kdo umí řídit, je nepotřebuje, ale minimálně díky trohu nepřehlednému "čumáku" by se alespoň ty přední hodily) - ačkoli nějaké "radary" tam jsou a hlásí se těsně před dotykem

EDIT 30.3.2017
- šílená roletka v kufru - zasekává se a člověk se musí při jejím odjištění/zajištění hodně soustředit, aby to udělal správně (zlatá roletka z VW, kde stačilo jen klepnout a sama se "uklidila")
- při spuštěné navigaci Sygic přes MirrorLink je telefon (spojený USB kabelem) jinak nepoužitelný = na displeji svítí pouze avizace spojení MirrorLink a pro jakoukoli činnost ho musíte odpojit (kromě telefonování, které přes BT nadále funguje) - lze asi vyřešit "pevnou" instalací staršího telefonu bez SIMky, kam se nahraje Sygic a aktivuje GPS
- čtení SMS na displeji - otravuje mě, že při příjmu a následném otevření SMS na displeji rádia začne ženský hlas tuto SMS nahlas číst (s anglickou výslovností), což působí dost komicky a po nějaké době vyloženě otravně
- světelný senzor nastavený z výroby dost "necitlivě", když už se stímá a ostatní už jedou na potkávací světla, u mě pořád svítí jen denní svícení (zkusím u dealera nechat nastavit jinak)
- pokud prší a jsou zapnuté přední stěrače, tak při zařazení zpátečky se automaticky nezapne zadní stěrač

EDIT 7.4.2017:
- dlouhým stiskem tlačítka na odmykání na klíčku nejdou stáhnout okýnka (často jsem u Golfa používal, když byly pařáky, auto pak alespoň trochu "proluftuje", než člověk nastoupí), tipuju, že se jedná o úsporu tak 0,5 USD, která ale zamrzí

EDIT 10.5.2017:
- pokud nemáte u kontaktu v telefonu uložené v mezinárodním formátu (+420xxxxxx), tak se Vám při volání nezobrazí jméno volajícího, přestože v paměti rádia je uložené - systém to nějak neumí spárovat. Řešení = předělat všechny kontakty v telefonu na mezinárodní formát ;)
- při zařazené zpátečce se automaticky nesklopí zrcátko spolujezdce
- kamarádi mi zjistili, že přední světlomety mají LED provedení pouze pro potkávací světla, naopak pro dálková světla je použita obyčejná H4 žárovka (docela trapas při takové ceně, navíc v soupisu výbavy o tom není ani zmínka)

EDIT 22.5.2017
Zapomněl jsem to napsat hned na začátku - auto má velký kufr, ale v pod podlahou není rezerva (ani dojezdové kolo, to je za příplatek cca. 8000 Kč), ale pouze lepicí sada a celkem praktické úložné prostory na různé drobnosti. Navíc se tam ukládá roletka, v případě, že ji chcete mít sundanou, například při převozu něčeho objemnějšího.

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Zatím žádné, uvidíme později. Servis každých 15.000 km znamená, že se tam ukážu min. 2x/rok.

EDIT 10.5.2017:
Při plánované návštěvě servisu (přezutí na letní, kde se musí nově programovat senzory tlaku) mi opravili elektriku na tažném zařízení (původně 7-kolíková zásuvka, nyní 13-ti kolíková zásuvka = zarazilo mě, že se mě na to před instalací nezeptali a rovnou dali 7-kolíkovou, kdo to dnes ještě používá??), spojili LED parkovačky s denním svícením (obojí teď svítí dohromady a vypadá to pěkně) a vyčistili pískající brzdy. Bohužel po čase brzdy zase začaly pískat, hlavně při popojíždění u kruhového objezdu, v koloně, atd.

EDIT 22.5.
Měl jsem domluvený servis na ty brzdy, které se ho nejspíše lekly a tak už cca. 3 týdny jezdíme bez nepříjemných zvuků.

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Koupeno v ILOS Liberec, při požadavcích na doplňky a příslušenství vyšli vstříc.

 


Přidat názorDiskuse: Subaru Outback 2.5i Active

Další vozy Subaru Outback



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
10

Vycházím z toho, že tato kombinace - model/motor/převodovka je už na trhu dlouho a všechny mouchy snad byly vychytány ;)

praktičnost
10

Dostatek prostoru, pohodlné sklápění sedaček, dostatečné zatížení na kouli.

prostornost
10

Není co dodat.

jízdní vlastnosti
10

Za mě bezchybné - pohodlné auto s několika fajn asistenty.

jízdní komfort
10

Hlavní důvod koupě - tichý motor, skvělá převodovka.

provozní náklady
9

Spotřeba by mohla být o fous nižší, ale uvidíme po zajetí.

náhradní díly
0

Nemohu zatím posoudit.

výkon motoru
9

Turbo by bylo fajn, ale i bez něj je motor skvělý.

spotřeba
9

Na tak velké auto s benzínovým motorem a automatem odpovídající.

hlučnost motoru
10

Jen si přede.

kvalita sedadel
8

Trochu moc měkká, ale zase komfortní.

brzdy
9

Zatím trochu pískají, tak uvidíme po zajetí.

zavazadlový prostor
10

Více o modeluSubaru Outback (2009-dosud)
Subaru Forester S-Turbo Subaru Forester S-Turbo

Inovovaný model Forester představila automobilka Subaru…

Subaru Impreza - druhá generace Subaru Impreza - druhá generace

Už od roku 1993 se Subaru Impreza stala vozem, který…

 






Blesk.cz

Muže (23) zdrogovaly tři ženy v taxíku! Střídavě ho znásilňovaly

Muže (23) zdrogovaly tři ženy v taxíku! Střídavě ho…

Jedna jízda taxíkem stačila k tomu, aby muž (23) prožil traumatické chvíle, na které už možná nikdy nezapomene.…

Divočina jménem Slovenský ráj: Jeden z nejkrásnějších koutů našich sousedů!

Divočina jménem Slovenský ráj: Jeden z…

Rokliny a kaňony, které jsou opatřeny žebříky, stupničkami a podobně, to je Slovenský ráj, místo, kde můžete…

 

iSport.cz

Rychlý konec! Šafářová v Paříži vypadla v 1. kole, Veselý senzačně postoupil

Rychlý konec! Šafářová v Paříži vypadla v 1. kole,…

SOUHRN FRENCH OPEN | Parádní úspěch se podařil českému tenistovi Jiřímu Veselému na grandslamovém French Open.…

Titul pro Slavii? Rajnoch prohrál sázku a šel v televizi do růžových slipů

Titul pro Slavii? Rajnoch prohrál sázku a šel v…

Tahle sázka se mu nevyplatila. Bývalý fotbalový reprezentant Jan Rajnoch se v únoru v pořadu TIKI TAKA na O2 TV…

 

Reflex.cz

Do Botswany za krokodýly: Když se páří čtvrttunoví predátoři, je třeba mít se na pozoru!

Do Botswany za krokodýly: Když se páří čtvrttunoví…

Botswanské léto se zbavuje posledního listí a vše začíná žloutnout. Příroda se mění a smutný pohled na…

Češi zabodovali v Cannes. Hlavní cenu v jedné z kategorií si odváží film Lerd

Češi zabodovali v Cannes. Hlavní cenu v jedné z…

Nový film režiséra Mohammeda Rasoulofa, v Cannes již oceněném Cenou za nejlepší režii v roce 2011 za film…