Fiat Croma (1989)
6.8.2008Je mi trocha ľúto, že také auto akým bola croma prvej generácie tu nemá ešte žiadne zastúpenie. Tak skúsim opísať aspoň jednu;). Prvá croma bola…
Fiat Croma (vladi87)
Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz
-
"-- skrytý --" 10.12.08 08:52
« Fakt dobre auto
Ahojte. Kedze som Cromu 1.9TDid vlastnil tri roky a len nedavno som ju predal, mozem potvrdit vsetko, co sa tu o nej pise. Extremne nizka spotreba, v mojom pripade prepocitana z 80 tisic km bola 4,8l/100km. Vyrobca udava pri ustalenej 90km/hod spotrebu 3,9l/100km!!! Z toho fakt vychadza dojazd na plnu nadrz aj 1500km. Vynikajuci studeny start, aj po troch tyzdnoch statia to naskocilo okamzite na jedno otocenie klukovky. Vysoka spolahlivost a dielenske spracovanie na vtedajsiu dobu bolo samozrejmostou. Je nutne si uvedomit, ze v roku 1989 stal Favorit 84.600,-Kcs, kdezto Croma 1.9TDid s ABS, plysovym interierom, metalizou, atd. cca 1 milion Kcs!!! A to je vidiet na kazdej suciastke. Nemal som tam klimu, inac by som to este nejaky cas podrzal. Kazde ine auto vzhladom na pomer cena/uzitkove vlastnosti je horsie ;-\ Na Cromu budem spominat len v dobrom. -
milan3 07.08.08 08:56
« Re: Croma byla geniální auto.....
Ja jsem vlastnil taky Cromu ale 2.0i z roku 1987 a na tehdejsi dobu to byl paradni kocar. Motor 115 koni, clovek zaradil petku v Brne a vyradil az v Praze. Jinak ja jsem ji daval pryc ve 320 tis. km, mel jsem ji cca 6 let a do dnes slape jak hodinky, ma ji jedna pani v Brne. ;-) -
vladi87 06.08.08 13:59
« Re: Re: Re: prvý dieslový motor s priamym vstrekom nafty
Presne tak. Tieto autá sú veľmi spoľahlivé, ale pri nejasnom pôvode a počte kilometrov sa z nich ľahko stávajú žráči peňazí (to platí aj pre cromu). Darmo je, keď si niekto kúpi 2.5 Tdi, tak po 10 rokoch tam nebude menej ako 300 000..Nové je nové, aj keď..tá kvalita sa už nedá porovnať s týmito staršími autami, robí sa viac áut a menej kvalitne ako kedysi. -
"-- skrytý --" 06.08.08 13:45
« Re: Re: prvý dieslový motor s priamym vstrekom nafty
O A6 Avant Quattro 103 kW 2,5 TDI jsem při výběru auta taky uvažoval (chtěl jsem ho skoro i víc, než tu současnou Octavii :-) ). Odradil mě bohužel často nejasný původ vozu. Přecijenom moje 8avia byla v době koupě de facto nová s naprosto jasným původem, prokazatelně nehavarovaná, s výhodnějším servisem a v neposlední řadě s technikou VW/Audi. -
vladi87 06.08.08 13:38
« Re: prvý dieslový motor s priamym vstrekom nafty
Ďakujem za info. Audi to netvrdila, ale tvrdia to novinári, a to dosť často. Inak proti audi nemám nič, práve naopak. Strýko mal A6 s týmto 5-valcom 103 kW, a spravil na tom bez problémov cez 340 000. Potom išlo na súčiastky, motor sa možno ešte doteraz niekde krúti :-) -
Sleeper 06.08.08 11:10
« Croma byla geniální auto.....
....sám jsem s ní jezdil taky, byť se silnějším 2,5litrovým turbodieselem. Velmi prostorné auto, nadčasové, variabilní a s nezničitelným motorem. 115 koní bylo na začínajícího řidiče možná až moc, ale motor mi vzhledem k točivému momentu začátečnické chyby většinou odpouštěl :-) Nebyla moje, ale i tak mi zbyly pěkné vzpomínky (respektive, jezdil jsem ve dvou, původním hranatém modelu a i po modernizaci). -
"-- skrytý --" 06.08.08 09:36
« prvý dieslový motor s priamym vstrekom nafty
To je samozřejmě pravda, ale audi přecijenom podobné prvenství má. 2,5 TDI 88 kW byl první PLNĚ ELEKTRONICKY ŘÍZENÝ sériově vyráběný diesel v osobním autě. To "plně elektronicky řízený" motoristické časopisy takřka bez výjimky vynechávají, takže do povědomí veřejnosti se dostává nepravda. Automobilka Audi nikdy netvrdila, že jejich TDI je první přímovstřikový agregát v osobním autě. To z něj udělali až novináři.
Trochu si rozšiř recenzi a přidej fotky. Těchhle aut už dneska moc není, takže ze sebe vyždímej maximum.