Recenze

vasekk (muž ) Poslat zprávu
 
9 Majitel

Hyundai ix20 MY16 1,6 MT Trikolor Essential ISG

9,33 Uživatelé

Hodnoceno: 14× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Hyundai ix20, foto 1 Hyundai ix20, foto 2 Hyundai ix20, foto 3 Hyundai ix20, foto 4 Hyundai ix20, foto 5 Hyundai ix20, foto 6 Hyundai ix20, foto 7 Hyundai ix20, foto 8
Hyundai ix20, foto 9 Hyundai ix20, foto 10 Hyundai ix20, foto 11 Hyundai ix20, foto 12 Hyundai ix20, foto 13 Hyundai ix20, foto 14 Hyundai ix20, foto 15 Hyundai ix20, foto 16 Hyundai ix20, foto 17 Hyundai ix20, foto 18 Hyundai ix20, foto 19 Hyundai ix20, foto 20 Hyundai ix20, foto 21 Hyundai ix20, foto 22 Hyundai ix20, foto 23 Hyundai ix20, foto 24
 

Technické info

Přezdívka auta mixtik Rok výroby 2016 Koupeno nové najeto [km]:30000 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1591 výkon [kW]: 92 kroutící moment [Nm]: 156 zrychlení 0-100 km/h [s]: 10,8 maximální rychlost [km/h]: 185 počet rychlostí: 6 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 15 zavazadlový prostor [l]: 570 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 6,4 (udávaná)spotřeba naměřená:Spritmonitor.de

Popis vozu

Hyundai ix20 Czech Edition s paketem Plus (jiné označení pro TRIKOLOR s paketem Essential)
- do provozu prosinec 2016 (1.12.2016)
- modrá metalíza (Ara Blue - R3U)
- přední mlhovky/denní svícení
- elektrické stahování předních oken (zadní ruční)
- palubní počítač
- nastavitelný volant (4 směry) + ovládání audio
- kožený volant a hlavice řadící páky
- manuální klimatizace
- výškově stavitelná sedadlo řidiče
- 6x airbag
- posuvná zadní sedadla, dělená 1/3 2/3
- dojezdové kolo + výbava
- dvě úrovně dna kufru
- vana v kufru
- ESP + HAC + TPMS + ISG (Start/Stop)

Cesta k tomuto auto, resp. rozhodnutí byla relativně delší než jsem na počátku počítal. První úvahy o výměně i20 za nové auto byly po uplynutí pětileté záruky a blížící se 120tis. hranici najetých kilometrů. Další podmínka byla, vzít si skladovku, předpokládal jsem nějakou slevu a proč čekat na "vlastní", když moje nároky nejsou myslím přehnané. Manuální klimatizace; výkonnější motor od 75kW výše, raději bez turba; kožený volant a hlavice řadící páky; prostory na ukládání věcí apod.; možnost převést kolo či větší věci; líbivost; barva mimo bílé a černé.
Předtím jsem měl možnost jezdit s Clio GrandTour 0,9TCe, pěkné svezení, ale nízký posez 145cm výška auta, tříválec jako bych jezdil s malotraktorem, spotřeba docela vysoká. Opel Astra kombi s 1,4 v turbu, super auto, ale pro mě zbytečně velké, drahé. Hyundai i30 kombi 1,6 GDI, super auto, ale podobně jako Astra, zbytečně velké a cenově výš. Ještě jsem přemýšlel o Opel Meriva, ale kombinace příplatkové výbavy vs. cena vs. skladové vozy.
Jedna z variant byla právě ix20, kterou již v rodině máme, přesto jsem se chtěl odlišit a dát šanci jinému autu/výrobci.
První cesta vedla k prodejcům Kia, líbilo se mi Rio. Obeslal jsem si pár prodejců, škoda, odpověděli pouze dva a oba jsem navštívil. Volba padla na verzi Cool Plus s motorem 1,4. Prostor, uspořádání prvků i motor lepší než v i20. Pouze co mě trochu zarazilo výška cca 145 cm, tj. o 5 cm nižší než současné a s tím spojené nižší sezení/vystupování apod. Velikost kufru o něco málo menší, horší výhled vzad z okna pátých dveří. Větší rozvor a tím více místa na zadních sedačkách. Obě nabídky byly na hranici 300tis Kč.
Další cesta vedla do Hyundai okouknout i20. Hned na začátek mě zklamala politika motorizace vs. možná výbava. Bez 1,4 nebo 1,0 turbo nelze kožené doplňky apod. Tedy jsem se smířil a prohlédl si motorizaci o něco výkonnější než mé současné, tj. 1,2 63kW. Sice nižší než jsem si řekl, ale i tak. Ve skladovkách minimum, ale jsou. Kombinace černo/modrého interiéru mi přišla otřesná, úložné prostory ve srovnání se současnou i20 minimální. Cenová nabídka kousek pod 300tis. Kč. Tím jsem i20 vyškrtl z výběru.
Škodovka, měl jsem jako první auto Škodu Fabii I, 1,4 50kW, perfektní auto! Třetí generace Fabie, se mi líbila více než předchozí. Parametry pro Fabii hatchback nebo lépe kombi. Ač jsem nechtěl TSI smířil jsem se i s touto variantou, tj. 1,2 81kW TSI. Ceny většinou kolem 320-330 tis. Kč, kombi za 350-365tis. Kč za skladovku. Což mi přišlo i moc. Shodou náhod jsem měl možnost jet párkrát jako pasažér v Rapidu. Další možná volba, v Pyramidě v té době dobrá cena i za Toledo 1,2 TSI. Pročítání více diskuzí a dotazy ve svém okolí => raději ne. Dalším limitem se ukázala délka a manévrovatelnost. Cena s rozumnou výbavou skladovky cca 380tis., což už bylo dost! Prodejci stejně jako všude... někteří zájem měli a mimo ukázkové jízdy i možnost půjčení na jeden den "ať se projedu", někteří spíše jen cena a už jdi.
Po vyřazení dalších adeptů jsem pokračoval s Toyotou Yaris. Obeslal jsem více prodejců, pouze dva odpověděli. V té době probíhala marketingová akce s cenovým zvýhodněním. Možnost pořídit 1,33 s cenou 285 tis. Kč, dobrá cena. V tu dobu jsem už začal přemýšlet i o ix20. Obeslal jsem skoro všechny prodejce Hyundai v Praze a blízkém okolí. Tím začala anabáze, rozčarování a naštvanost z prodejců. Zpět k Yarisu, svezení pěkné, pocit z řazení, někdy jsem nepoznal, zda mám zařazeno či ne, dost archaické ovládací prvky (např. ovládání palubního počítače pomocí "ťuflíku", který jsem znal už z Fabie I) na druhou stranu velký LCD panel, kamera apod. Jeden prodejce poslal relativně solidní cenovou nabídku přes 300tis. Kč, leč mi chtěl prodat více než jsem chtěl, druhý to úplně zabil. Jeho cenová nabídka byla plná různých cen, slev, balíčků, které ani neexistovaly, výsledkem byla stejně vyšší cena než měla být dle ceníku Toyoty, leč prezentována jako super výhodná s velkou slevou!
Už se mi scházejí i nabídky na ix20, ale co to.... někteří Hyundai prodejci si nechávají zaplatit navíc i standardní výbavu :-( :-( :-(. To mě v tu chvíli dopálilo, když jsem měl už špatnou zkušenost s Toyotou. Dalším hřebíčkem byla jedna nabídka na ix20, která byla nejnižší, ale jak se ukázalo, asi "omylem" prodejce zařadil do nabídky paket se stejným názvem, ale mnohem nižší cenou. Po upozornění opravil, s komentářem, že se spletl a přiřadil paket od jiného auta (to je fakt možné v době DBS!!! :-( :-(). Najednou byla cena vyšší o dalších více než 10tis. Kč. Záměr? Zatlačit při objednávce, přece 10tis. Kč není tak moc apod.
Brrrr, i přes všechny negativní zkušenosti jsem odolal - vyšší cena, platba i za standardní výbavu apod. Nabídky byly většinou v ceně 335 - 340tis. Kč, nabídky bych rozdělil na dvě skupiny. První skupina nižší cena vozu, ale všechny doplňky zaplatit, druhá skupina vyšší cena vozu a všechny doplňky jako, že "zdarma". Prostě ukázka marketingu....
Nakonec padlo rozhodnutí na prodejce viz. sekce Zkušenosti s prodejcem. Byl jediný, který dal na poprvé slušnou nabídku bez různých kliček a tlaku. Spojeno s pozitivní zkušeností při servisu i20 v předchozích dvou letech.
Tlak na to podepsat rovnou objednávku, byla skoro všude jen co jsem si auto projel. Bez možnosti se rozmyslet. Chápu, je potřeba kout železo dokud je žhavé. To že zákazník vybírá mezi více prodejci, je asi logické, proto hned ulovit a nepustit.

Z předchozího pro mě vyplynulo slušnější auto i ve velikosti menšího vozu do města i mimo nelze sehnat pod 300tis. Kč. Osobní návštěva prodejce je každopádně lepší, obeslání s poptávkou je jen první filtr zájmu/nezájmu.

Praha a okolí, spíše žijí z fleetu a "obyčejný" zákazník = obtěžující hmyz, což platí pro většinu prodejců ať prodávají jakoukoliv značku.

Silné stránky

- prostornost
- odkládací prostory (velká schránka před spolujezdcem)
- kufr s možností snížení podlahy
- polohovatelná posuvná zadní sedadla
- ovládání audio na volantu
- motor 1,6/92kW

Slabé stránky

- hands-free pouze v nejvyšší výbavě
- pouze samočinné stahování okna řidiče, vytažení nutné držet ovladač
- ISG tedy Start-Stop není to vlastně slabá stránka auta, jako spíše EU systému (nelze vypnout trvale, jen po nastartování, i když i zde zvláštně funguje - časování paměti (?))

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

1. garanční prohlídka - bez problémů, viz. novinky

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Prodejce Hyundai Centrum Praha, perfektní předprodejní služby, velká chvála prodejci panu Vycpálkovi.
Výkup starého, nákup nového, pojištění, registrace - full service se starým přijet s novým odjet.

 

Novinky v recenzi

1.12.2017 20:18

1. rok provozu - 30tis km

Rok se s rokem sešel a první spolu s ix20 mám za sebou.
Trocha statistiky (PP resetován po roce):
- 30251 km
- průměrná spotřeba l/100km (měřená/PP/v TP) - 6,73l / 6,4l /6,4l
- průměrná rychlost dle PP: 54km/h
- náklady Kč/km (PHM/PHM+servis/PHM+servis+pojištění): 2,24 Kč / 2,66 Kč / 3,07 Kč

Jaký to byl rok? Co se týká vozu pohodový, bezproblémový, žádné závady. Většina "problémů/zvláštností" vymizelo či jsem si zvykl.
K provozu a hodnotám cca 50/50 ujetých kilometrů, tj. polovina cest do práce (D1 a Praha), druhá polovina cest po dálnici/rychlostní silnici 350-400 km v jednom zátahu.

6.8.2017 20:26

1. garanční servis - 20000km

Ke konči července se přiblížil tachometr hodnotě 20000km. Tedy první servis a razítko do servisky. Provedeny úkony dle servisního plánu, promazání sedačky (uvidím, zda bude zase cvakat či už je po něm). Všiml jsem jsi "asi" zvětšené mezery mezi předním nárazníkem a blatníkem. V horní části nárazníků v místech kde je šrouby přichycen k plastu nad chladičem se hýbe, resp. po sobě lehce "kloužou". Prý je to normální z výroby, že je tam vůle. Tak asi jo....
Jak po 20000km v ix20? Snad v pohodě, žádné závady, spotřeba se začíná snižovat, spíše drobnosti. Třetí pás v zadní řadě, občas vyklouzne z držáku ve stropě a plandá tam, což doprovodí bouchnutím. Sedačky, nevím, moje subjektivní vnímání - nějak si nemohu zvyknout na jiné tvarování hlavně opěradla.

9.4.2017 20:16

10000 km.......

Ukazatel ujetých kilometrů se přehoupl přes hodnotu 10000. Jak tedy sloužilo.... ve skrze dobře. Mlžení světlometů asi vymizelo nebo jsem si již nevšiml. Sedačka bude chtít asi dotáhnout při servisu. Spotřeba se pohybuje kolem 7l/100km na zimních pneu, uvidím o kolik klesne po přezutí na letní, alespoň 0,5l litru by to mohlo být .-). Jak je vidět ze spotřeby necelá polovina je dálnice a zbytek kombinace města a okrsky.

9.3.2017 10:22

Po 7000km už...

Zatím mám najeto něco přes 7000km, první co už se začalo "projevovat". Sedačka řidiče, resp. cvaknutí, lupnutí. Typicky při rozjezdu či zastavování cvakne/lupne v sedačce (jestli sedák či opěradlo). Uvidím zeptám se při servisu.
Jinak auto plní dobře službu transportu z A do B.

7.2.2017 14:16

5000 km

Dnešním dnem se počítadlo "přehouplo" přes hodnotu 5000 km. Možnost menšího hodnocení (přece jen 2 měsíce v provozu).
- po ručním mytí (nejdříve oplach směsi špíny a soly - WAPkou) opět mlžení předních světel
- v porovnání s předchůdcem a jinými vozy mám pocit slabší svítivosti v noci
- už jsem si snad našel správné sezení za volantem :-)
- spotřeba mírně klesá (viz. záznamy spotřeby)
- odskakování nápravy, vybočování apod. "ptákoviny" co jsem se dočetl v diskuzích nepozoruji (záleží jak kdo jezdí a kdy, kde vlítne do zatáčky pod plným plynem), několik cest po D1 (opravené/neopravené úseky) a nezdálo se mi, že "skáče" více než jiná auta
- rozhodl jsem se pro výměnu oleje po "zajetí" - názory se různí zda ano či ne.... (10.2. - výměna oleje v HCP - hodina práce včetně mytí, bez problémové - něco přes 2000,- Kč)
- někdy si při točení volantu vypnu repro rádia
- ukazatel paliva -> nevím jak bylo zamýšleno použití posledních 3 dílků (3 dílky = 1/4 nádrže), při dojezdu cca 120km, stále zobrazuje 3 dílky (neprojíždět si hodnoty palubního počítače...)
- HAC opravdu funguje, nevím od jakého úhlu, ale většinou mě "podrží" v prudkých výjezdech z podzemního parkoviště
- škoda jen stahování okna řidiče - na zmáčknutí jen dolů, nahoru držet (je to velký nezvyk od předchůdce)
- sedačky - subjektivně v i20 byly lepší
- pneu Nokian WR D3 - asi opravdu dobré, posledních pár cest/necest rozmary počasí (z deště rovnou do sněhu a zpět)
- celkově s autem spokojenost, svou funkci transportu z bodu A do bodu B plní :-)

15.1.2017 21:51

Po 3000km

Dnes se na ukazateli ujetých kilometrů objevila hodnota 3000. Možná tedy čas na menší hodnocení po měsíci a půl provozu a 3000 km.
Z pohledu rozležení je půlka cest po městě, druhá po dálnici. Jízdní vlastnosti, hodnotím perfektní, sešlápne se plyn, auto už se hrne směrem kupředu.
Doporučení volby rychlostních stupňů? No, raději nic, kdyby měl menší ukazatel, bylo by lepší... nerušil by zbytečně. Řadit dle této "nápovědy" nedostanu se (mimo 6 stupně), přes 2000ot/min. Jak jsem zvyklý otáčky 2000 - 2500ot./min, dálnice 3000 - 3500ot/min. Upozornění na potřebu zařadit vyšší stupeň kolem 1800ot/min. Nebo někdo má jiné nápady?
S klesajícími hodnotami na celsiově stupnici se přestalo objevovat mlžení světel, spíše logické ne.... Po pár prvních dnech mrazů jsem očekával první "ozvěny" interiéru. Nezklamalo, opravdu se ozval, ale úplně jinak, než by člověk očekával. Začalo poklepávání platů okolo B sloupku. Viníkem toho neduhu je nějaká hlava v Hyundai. Ve spodní části bezpečnostního pásu je kus pastu, asi jako krytka a ta potom "klepe" o kus plastu na sedadle :-) :-) (doplním fotku).
Kapitolou samou o sobě je pro mě bohužel sedadlo, resp. najít si správnou polohu za volantem. Nevím proč, ale zde mi to trvá dost dlouho, různé zvýšení sedáku, nastavení vzdálenosti, nastavení volantu. Ale snad se již povedlo.... Prostě tohle je zatím největší "můj" problém s autem.
Spokojenost a doufám, že bude pokračovat s tímto vozem... spotřeba něco přes 7 litrů.
Za cca 2000km, asi projdu výměnou oleje, ať se "očistí".....

3.12.2016 23:05

První kilometry.......

Tím, že už mám zkušenost s tímto vozem, nečekal jsem, že mě něco překvapí. Ale mýlil jsem se...... První co nastalo po příjezdu domů.... překvapení, že se po nějaké době od zaparkování začaly mlžit přední světlomety :-(. Do rána zamlžení zmizelo, ale po příjezdu do práce se situace opakuje. Podle příspěvků na internetu to není problém tohoto vozu, ale napříč značkami/modely.
V diskuzích k ix20 jsem našel také pár majitelů, kteří měli stejný problém, hned po první jízdě. Ale informace, zda se podařilo odstranit již ne....


Další vozy Hyundai ix20



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:

Další auta majitele

Více o modeluHyundai ix20 (2010-dosud)
Hyundai Elantra 1.6 GL - zapomeňte na Lantru! (10/2001) Hyundai Elantra 1.6 GL - zapomeňte na Lantru! (10/2001)

Dílenské zpracování se opět zlepšilo, cena je…

Hyundai Coupé Hyundai Coupé

Druhá generace modelu Coupe poněkud pozměnila image a…

 





Blesk.cz

Star Wars: Poslední z Jediů je důstojný i vtipný střed nové trilogie fenoménu sci-fi

Star Wars: Poslední z Jediů je důstojný i vtipný…

Tak jsme se my, fanoušci Hvězdných válek, dočkali. Do kin slavnostně vstoupil osmý díl ságy, která modelovala…

Herečka Slávka Budínová (†78) by měla radost: Konec války o její dům!

Herečka Slávka Budínová (†78) by měla radost: Konec…

Po 15 letech od smrti Slávky Budínové (†78) se stavební práce daly konečně do pohybu. Chátrající dům na Kampě se…

 

iSport.cz

Pomohla kombinace řevu a klidu, usmíval se Jandač. Co Růžička a ZOH?

Pomohla kombinace řevu a klidu, usmíval se Jandač.…

Dvě třetiny trnul, pak se mohl radovat. Trenér národního týmu Josef Jandač měl k výkonu české reprezentace proti…

SESTŘIHY: City mají patnáctou výhru v řadě, Arsenal i Liverpool ztratily

SESTŘIHY: City mají patnáctou výhru v řadě, Arsenal…

Fotbalisté Manchesteru City v 17. kole anglické ligy deklasovali poslední Swansea na jejím hřišti 4:0 a vedou…

 

Reflex.cz

Sociolog Martin Lux: Realitní bublina praskne. A Čechy to bude bolet

Sociolog Martin Lux: Realitní bublina praskne. A…

Trh s byty je ve varu, zdražuje i bydlení v panelácích, developeři nestíhají stavět. Obchodníci s realitami…

Bokori: Zloději duší, kteří prý dokáží proměnit člověka v zombie

Bokori: Zloději duší, kteří prý dokáží proměnit…

Nejkratší cesta na Haiti vede ze sousední Dominikánské republiky. Zvláštní - zatímco v jedné zemi pulzuje…