Recenze

Stipe (muž ) Poslat zprávu
 
9 Majitel

Hyundai ix20 1.6 16V

9,29 Uživatelé

Hodnoceno: 14× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Hyundai ix20, foto 1 Hyundai ix20, foto 2 Hyundai ix20, foto 3 Hyundai ix20, foto 4 Hyundai ix20, foto 5 Hyundai ix20, foto 6 Hyundai ix20, foto 7 Hyundai ix20, foto 8
Hyundai ix20, foto 9 Hyundai ix20, foto 10 Hyundai ix20, foto 11 Hyundai ix20, foto 13 Hyundai ix20, foto 14 Hyundai ix20, foto 15 Hyundai ix20, foto 16 Hyundai ix20, foto 17 Hyundai ix20, foto 18 Hyundai ix20, foto 19 Hyundai ix20, foto 20 Hyundai ix20, foto 20 Hyundai ix20, foto 21 Hyundai ix20, foto 22 Hyundai ix20, foto 23 Hyundai ix20, foto 24 Hyundai ix20, foto 25 Hyundai ix20, foto 26 Hyundai ix20, foto 27 Hyundai ix20, foto 28 Hyundai ix20, foto 29 Hyundai ix20, foto 30 Hyundai ix20, foto 31 Hyundai ix20, foto 32 Hyundai ix20, foto 33 Hyundai ix20, foto 34 Hyundai ix20, foto 35 Hyundai ix20, foto 36 Hyundai ix20, foto 37 Hyundai ix20, foto 38 Hyundai ix20, foto 39
 

Technické info

Přezdívka auta Šklíba Rok výroby 2014 Koupeno nové najeto [km]:21540 palivo: benzin počet válců: 4 objem [cm3]: 1591 výkon [kW]: 92 kroutící moment [Nm]: 156 zrychlení 0-100 km/h [s]: 10,9 maximální rychlost [km/h]: 184 počet rychlostí: 6 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 16 zavazadlový prostor [l]: 440 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 6,8

Popis vozu

Důvod pořízení

Mám ženu a tři děti, proto bychom ideálně potřebovali plnohodnotné MPV. Řešili jsme to už před rokem (nejmenší dítě má rok a kousek) a vybírali mezi Chrysler Grand Voyager a Renault Espace. Šlo nám hlavně o prostor a jeho širokou variabilitu. Vyhrál Chrysler. Téměř rok nám dvanáctiletá ojetina naprosto luxusně sloužila, dokud neshořel na dálnici... Nebudu rozpitvávat podrobnosti, prostě za dosti dramatických podmínek Grand Voyager během jízdy na dálnici shořel na škvarek. Stalo se a trvalo, než jsme se z toho oklepali.

Tři děti a místo, kde bydlíme, znamenají nutnost auta. Tentokrát jsme při výběru nastavili priority jinak - na prvním místě chceme nové auto. Bylo to přání hlavně manželky, strach z hořícího auta udělal svoje plus zkušenost neustálých oprav ojetiny (před Voyagerem to byl Renault Scénic r. 97). A jelikož nové velké MPV je pro nás fiančně nemožné pořídit, museli jsme v nárocích na prostor jít dolů.

Kritérium výběru znělo: nové a přitom levné (kolem 300 tisíc) auto, do kterého se nasáčkujeme všichni na krátkou dovolenou na Moravu, ale které se převážně bude používat buď v kombinaci manželka a děti nebo jen já (jsem farář, využívám auto často pracovně na návštěvy lidí a jejich odvozy).

Co jsme například uvažovali a zkoušeli: Ford Focus, Renault Scénic, Škoda Rapid... Nakonec jsme byli nejblíž koupi typově stejnému autu jako je Hyundai ix20, a sice Opel Meriva. Od toho nás nakonec odradilo několik věcí, popsal jsem jim to v Opelu takto:

Věc se má tak, že kupujeme Hyundai ix20. Den poté, co jsme byli naposledy u Vás, jsme na něj náhodou narazili v autosalonu v Náchodě a dost rychle se rozhodli. Hrálo v tom roli několik faktorů - malinko prostornější interiér včetně kufru, příjemnější posez řidiče (u Merivy mi vadila na pravou nohu koule u zapalování), velmi aktivní a přitom nevtíravý prodejce nás každého normálně nechal autem projet, kdežto u Vás nás v něm pán pouze svezl. Nakonec rozhodla také dost nižší cena za tutéž výbavu a motorizaci.

Na fórech Hyundai jsem si ale pročetl (ještě před koupí) všechny výhrady o odskakujícím zadku, vrzajícím interiéru atd. Na všechno jsem se vyptal prodejce, na záruku, na servis. Nedělal, že o těch věcech neví a fakticky je hodnotil (že s podvozkem už se leccos udělalo, auto dostalo v továrně jiné tlumiče a ESP, ale když je nezatížené, na nerovnosti stejně lehko uskočí, není to na žádnou temperamentní jízdu). To mi hodně pomohlo.

Ohromně se nám líbil kufr - jak auto vypadá malinké, ale kufrem (a vnitřním prostorem vůbec) překvapí. Zkušební jízda mě uchvátila - tichostí motoru, jeho kultivovaným chodem, mám hrozně moc rád středový panel a volant ix20. Navíc výbava mi přišla za ty peníze skvělá (detaily jako integrované handsfree s ovládáním na volantu, zdířka na USB, prostor na dvě kávy, loketní opěrka).

Děcka i manželka jsou s autem maximálně spokojení a to mě těší, přestože na mou dynamičtější jízdu podvozek někdy reaguje neklidně. Motorizaci jsem volil vyšší proto, abych se s naloženým autem nebál předjet. Jsem rozhodně fanda benzínu oproti naftě, takže o té jsem ani neuvažoval.

Dali jsme našemu ix20 (to se dost blbě vyslovuje) přezdívku Šklíba. Možná znáte kocoura toho jména z Alenky v říši divů. Má prořízlý úsměv zrovna tak, jako ix20 při pohledu zepředu :). Přál bych si, aby dlouho a spolehlivě sloužil.

Silné stránky

+ velmi jednoduchý a přitom elegantní a přehledný středový panel
+ výborné ovládání (manuální) klimatizace
+ dobře fungující a promakané handsfree (často využívám)
+ pohodlný posez za volantem i pro vysokého člověka (190cm), ale i menšího (moje žena 158 cm)
+ na pohled krásné, svěží auto
+ výkon motoru nenechá při předjíždění ve štychu
+ kombinovaná spotřeba se drží na 6,8l a ve městě max 7l
+ drobná, ale postačující loketní opěrka
+ bezvadný zavazadelník, velikostí i typem prostoru

Slabé stránky

- ve výbavě jsem měl mít tónovaná zadní skla, ale jsou tónovaná, ale jen lehce
- vnitřní kličky dvěří z laciného plastu, ale funkční
- při rychlejší jízdě po nerovném terénu "zadek" auta někdy malinko uskočí
- do kopečka plně naložené poněkud línější
- přenos telefonních kontaktů z iPhone se nepodařil ani po opakovaných pokusech
- nelze úplně vyjmout zadní sedadla

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Zatím po téměř dvou tisících km samozřejmě nic. Žádné vrzání v interiéru (kterého se po zkušenostech majitelů z Hyundai fóra malinko bojím).

AKTUALIZACE: Po více než dvaceti tisících můžu napsat jediné: spokojenost, žádná závada, vrzání, nic podobného. Jediná oprava byla nutná, když manželka při couvání z garáže nechala otevřené zadní dveře, které se tím trochu pomačkaly. Pojistka to jistila, žádné vyklepávání, výměna lehce zmáčklých dveří za nové a bylo hotovo.

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

BOS auto Náchod (resp. Trutnov). Zkušenosti zatím výborné - viz výše. Kdykoli řeknou "do konce týdne" (reálný příklad), můžu čekat nikoli omluvy, že to bude později, ale věc vyřízenou ve čtvrtek, případně už ve středu.

 

Novinky v recenzi

26.5.2015 10:29

Rok bez problémů

Tak mám za sebou s tímhle autem rok ježdění a denodenního používání, kdy řídila manželka nebo já, na nákupy, dovolené, výlety, pracovní výjezdy, město, okresky, dálnice. Perfektní souhra a po téměř dvaceti tisíci kilometrech bez závady. Nemůžu si stěžovat, dobře jsem koupil.

27.11.2014 11:11

Půl roku od koupě spokojenost

Půl roku od koupě, ale zdá se mi, že to auto mám od vždycky. Najeto přes 11 tisíc kilometrů. Skvěle jsme se sžili. Já, manželka i děti. Nic nám nechybí. Když si někdo z mých přátel dělá legraci, že mám pěknou nákupní tašku, nevyvede mě to z míry, protože vím, co jsme tam všechno naložili. Se třemi dětmi dvakrát na týdenní dovolenou, teď máme dokonce malého psa... Všechno se tam pohodlně naskládá a je to zábava. Pohodové auto.

Pár konkrétností. Měnil jsem gumy na zimní a kontrolka tlaku v pneumatikách funguje (byl jsem v Hyundai varován, že by po přezutí nemusela). Abych byl objektivní, tak jsou samozřejmě i negativní věci. Nabíječka na mobil do zapalovače mi už podruhé spálila pojistku, to se musí pořešit. Celková průměrná spotřeba za toho půl roku je 7,0 l, což je o dost víc, než jsem chtěl. Ale je to dáno tím, že nejvíc ujedu po dálnici, kde to smažím někde kolem 160 km/h, a pak popojíždění po městě. Potom se nejde divit, že to žere. Jinak technicky vše v cajku, slouží výborně, jak jsem psal výše.

22.7.2014 10:25

Pět tisíc kilometrů a dvě dovolené za námi

Tak už jsme auto během 5.000 km vyzkoušeli v různých situacích a stručně řečeno: osvědčilo se.

Řízení, řazení, brzdy, tichost chodu motoru i ve vyšších otáčkách, praktické odkládací prostory (např. popelníček používáme jako mini odpaďák). Stěrače stírají, klakson troubí... i když v případě ix20 jde spíš o jakési nedůstojné chrchlání. Vrzání interiéru se (zatím) nekoná.

Vyzkoušeli jsme si balení. Tři děti, já a žena na pětidenní a o týden později sedmidenní dovolenou. Překvapivě jsme všechno potřebné do kufru (a dětem pod nohy) vměstnali, viz foto. Auto se zdá malinké, ale velmi mile v tomto ohledu překvapuje, kufr stačí. Využil jsem posunutí zadních sedaček dopředu o 5 cm, aby se do zavazadelníku vlezlo vše, co mělo. Vystříhal jsem si ze starého koberce ochranu na jeho podlahu.

Na dlouhé cestě děti spokojené, rádio dobře bere mp3 z USB (spolehlivé vyhledávání podle souborů - alb), klimatizace spolehlivě chladila i ve velkých vedrech.

Pár negativních věcí se potvrdilo. Nad 100 km/h začíná auto hrozně žrát. Zadek při mém stylu jízdy (manželka nic takového nezaznamenává) občas odskočí. Dá se odhadnout, kdy to přijde a buď zpomalit nebo se rozhodnout to "ustát". A pokud není (třeba nemůže být) člověk před kopečkem řádně rozjetý, pak to občas do kopce zoufale netáhne.

Jinak díky Bohu žádná závada, spolehlivost na každém kilometru. (Až na jednu drobnost - při jízdě z dlouhého kopce v Krkonoších na neutrál se rozsvítila kontrolka protiprokluzového systému a zhasla nikoli při normální jízdě po rovině, ale až s vypnutím a znovu zapnutím motoru.)


Další vozy Hyundai ix20



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
10

Naprostá. Nikdy žádný problém.

praktičnost
8

Možnost posunu po kolejničkách (sedadla 2:1) a tím zvětšit / zmenšit prostor v zavazdelníku. Mínus: háček na sako (bundu apod.) je v celém autě jen jeden. Nelze vyjmout zadní sedadla.

prostornost
9

Pro velkého dospělého vpředu (řidič i spolujezdec) naprosté pohodlí. Vzadu na dlouhé trasy tři děti v pohodě, nevím, jak tři dospělí.

jízdní vlastnosti
9

Svádí k dynamické jízdě, ale při ní na špatné silnici v zatáčkách snadno "ulítává" zadek. Jinak radost jezdit. Natáčení světlometů do zatáček je neuvěřitelná vychytávka.

jízdní komfort
9

Na nerovnostech hodně drncá. V interiéru je příjemné ticho. Budíky příjemná modrá barva, rádio a klimatizace skvělé intuitivní ovládání.

provozní náklady
9

Mohla by být menší spotřeba, jinak bez nákladů. První garančka mě vyšla se vším všudy na něco kolem šesti tisíc.

náhradní díly
10

Zatím jsem neřešil.

výkon motoru
9

Na většinu situací zcela dostatečný, jen do kopečku na vyšších převodových stupních trochu ztrácí výkon.

spotřeba
8

Průměr 6,8-7,1l považuji za celkem dobré.

hlučnost motoru
10

Potichu si přede.

kvalita sedadel
10

Vadilo mi při koupi, že nemá nastavitelnou bederní opěrku, ale praxe ukázala, že to ani na delší cesty nevadí, protože sedadlo je velmi dobře tvarované.

brzdy
10

Nejsou nepříjemně citlivé, na můj vkus ideální citlivost.

zavazadlový prostor
10

Velmi dobře řešený. Buď je zarovnaný s nákladovou hranou a disponuje tak docela velkým "tajným" prostorem pod deskou nebo se dá deska dolů a kufr je rázem hluboký. Škoda, že na nákupní tašku je tam jen jeden háček napravo.


Více o modeluHyundai ix20
Hyundai Elantra 1.6 GL - zapomeňte na Lantru! (10/2001) Hyundai Elantra 1.6 GL - zapomeňte na Lantru! (10/2001)

Dílenské zpracování se opět zlepšilo, cena je…

Hyundai Coupé Hyundai Coupé

Druhá generace modelu Coupe poněkud pozměnila image a…

 





Blesk.cz

Herečka Regina Rázlová (71) šokovala: Chci umřít na jevišti!

Herečka Regina Rázlová (71) šokovala: Chci umřít na jevišti!

Dlouhá léta nemohla hrát, tak si to nyní vynahrazuje. Regina Rázlová (71) jde z role do role a nehodlá se…

Novinky v Google Pay: ukládání palubních lístků a přímé posílání peněz

Novinky v Google Pay: ukládání palubních lístků a…

Americký gigant začíná uvolňovat aktualizaci aplikace Google Pay, která přináší spoustu novinek.     

 

iSport.cz

Z první etapové výhry na Tour se radoval Fraile, Sagan dojel čtvrtý

Z první etapové výhry na Tour se radoval Fraile,…

Kopcovitou čtrnáctou etapu Tour de France vyhrál po úniku španělský cyklista Omar Fraile. Lídr závodu Brit…

Jeřábek o potížích, budoucnosti v NHL, české partě i mentalitě v Montrealu

Jeřábek o potížích, budoucnosti v NHL, české partě i…

Je to jako hra o poslední židli. Je jich o jednu méně než hráčů a postupně ubývají. Otevření letního…

 

Reflex.cz

Colours Veroniky Bednářové: Všechny barvy Polívků

Colours Veroniky Bednářové: Všechny barvy Polívků

Vedro. Slunce. Pot. Je brzké odpoledne a rytíř divadelní alternativy BOLESLAV POLÍVKA i jeho krásný, stále…

Třetí den Colours objektivem Marka Douši: Bezprostřední Rottrová, legrační Polívkové a varující Hruška

Třetí den Colours objektivem Marka Douši:…

V pátek se v Ostravě vyjasnilo, alespoň na obloze, přibylo návštěvníků, odjel kolega, který doposud připravoval…