Recenze

8 Majitel

Škoda Octavia Ambiente 1.6 TDI

6,67 Uživatelé

Hodnoceno: Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Škoda Octavia, foto 1 Škoda Octavia, foto 2 Škoda Octavia, foto 3
 

Technické info

Přezdívka auta Dvakrat do skoro stejne reky - 1.6 TDI Ambiente Rok výroby 2009 Koupeno nové najeto [km]:68000 palivo: nafta objem [cm3]: 1600 výkon [kW]: 77 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 5,4

Popis vozu

Původně jsem o dieselu neuvažoval a chtěl 1.4 TSI, ale na ten motor byly dlouhé čekací doby, že mi prodejce nabízel za 30.000 příplatek 1.8 TSI "během měsíce". Měl jsem objeté obě TSIčka a byl jsem naštvaný, že když už si nakonec vyberu auto které chci tak není k dostání a objednal jsem naslepo bez testovací jízdy 1.6TDI které se zrovna objevilo v ceníku a mělo čekací dobu o měsic kratší než 1.4 TSI.

No úplně naslepo to nebylo, předtím jsem jezdil s několika 1.9TDIčky od Venta (66kW) přes O1 až do Passatu s 96kW jesli se nemýlím. Tak jsem prostě uvěřil že ta nová 1.6 CR bude lepší než ta stará 1.9 PD kterou nahrazuje.

K výbavě Ambiente jsem si připlatil za automatické stmívání zpětného zrcátka, vytápění motoru, mlhovky se svícením do zatáčky, ISOFIX vepředu, MDI pro rádio a automatickou klimatizaci. Přišlo to o dost levněji nez výbava Elegance.



Silné stránky

Zpracování - nemám žádné připomínky, pěkně udělané a vyrobené auto.

Funkčnost - nic se nelámalo ani nekazilo, nic není třeba mazat nebo dotahovat. Auto působí od začátku "zajetým" dojmem.

Příjemný motor - dobře odhlučněný a plynulý zátah. Od 1300 už jede a od 1500 už táhne. S tempomatem nastaveným na 120km/h si řekne 5.1 l/100km. Ve 130 už začne být trochu slyšet proudění vzduchu okolo a tak jezdím raději většinou 120 a to i v Německu. Zkoušel jsem jet 150 na tempomatu asi 10 kilometrů na zimních gumách ale to je už nepříjemně hlučné cestování

Světla - nevím jak před faceliftem, ale světla opravdu výborně svítí. Příplatkové mlhovky se svícením do zatáčky jsou funční a dobra investice. Světlo na couvání je taky silné a rovnoměrne. Auto je dobře vidět a řidič taky dobře vidí. Výměna žárovky vepředu je super!

Slabé stránky

Ergonomie:
- malé přední okno = mizerný výhled na semaforech. Sedím s hlavou u volantu a stýská se mi po staré 307 od Peugeotu.
- malé přední okno a velké spětné zrcátko uprostřed blokují vyhled v zatačkách. To jsem jinde ještě nezažil.
- ovládání rádia po hmatu ani náhodou. A příplatek za ovládání na volantu je opravdu nechutně vysoký. Zase se stýská po 307-čce.
- elektronika - trochu mi chybí kritika ze strany vozu za nezapnuté pásy, zapnutá světla a podobně.

Vzhled:
Auto je vyloženě krásné z některých úhlů a v detailech ale docela nenyvážené jako celek.

Motor a spotřeba:
Motor je slabý a žere víc než jsem čekal od TDI. 1.6HDI v Peugeotu 308 je lepší motor - silnější, šestistupňová převodovka, lepší spotřeba a tišši. 1.6 JTD 88kW v Bravě je o hodně silnější, má menší spotřebu ale je strašně hlučný, tvrdý a zdechne mi na jedničku příliš často. Motor se zda být slabý kvúli pětistupňové převodovce, 308 a Brava mají šestistupňovou. Moje spotřeba po 17 tisíc kilometrech je 5.4 l/100km, po 23 tisících už 5,6. Při stejném ježdění jsem dělal 4.5 se starým TDI, 4.6 s HDI a 5.1 s JTD (které je syrovější s 10 tisíc kilometry). Jakmile se noha dotkne plynového pedálu, spotřeba skočí nad 4 l/100km. Ach jo ...

Kufr:
Lidi si ho chválí, ale má schod u nakládacího otvoru, takže težší věci se špatně vozí a vozit kočárek je úplně zatrest. Stará zlatá 307 od Peugeotu, a vlastně, každý kombík co jsem vlastnil měl rovnou nakládací plochu. Manželka to nenávídí protože si spoustu věcí sama nenaloží nebo se přitom ušpiní, atd. Škoda slov.

Stěrače:
Vůbec nefungují v zimním období. Ostřikovač zadního okna "čůrá" mimo okna a je uplně nanic, ostřikování zepředu zalívá světla proudem malého potoku ale na okno samotné toho moc nestříká.

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

No, nezalil jsem do toho Natural místo dieselu! Naštěstí mi to došlo po třiceti litrech a tak jsem nenastartoval a volal servis. Odtah během 2 hodin ale oprava (bez předchozího varování) trvala 3 dny - to mně celkem dostalo. Příště to sliju raději sám ...

V Německu mě lehce bourali zezadu. Čekání na nárazník jeden týden, výměna nárazníku 3 dny, nic jsem neplatil. Náhradní auto byla Mazda 6 a musim říct že jsem byl v mírném šoku z mizerné kvality interiéru šestky.

 

Novinky v recenzi

12.8.2012 23:36

30 tisic

Na té z 2009 sem najel 38 tisíc, teď má ta z 2011 najeto 30 tisíc a mǔžu bilancovat.

Dobré zprávy:
- žádná závada - autu doma věříme
- od výroby nedoknuté s vyjímkou dolití brzdové a chladící kapaliny a výměna žárovek vepředu ve 27 tisíc před dovolenou
- motorový prostor je i zespodu zakrytován a je i ted pěkně čistý
- ekologické auto, dostali jsme zpátky peníze na nízké emise a roční daň je jenom pár euro, soused plati nekolik set za Voyagera. Super.
- velice příjemné cestování při 120 km/h

Špatné zprávy:
- Hluk od zrcátek při rychlostech nad 125 km/h
- Ofukovaní předního skla je na h**o v zimě
- start/stop systém skoro nikdy nefunguje - jakoby byla pořád napǔl vybitá baterie
- auto je citlivé na polohu zvedáku - prolomil jsem spodní zaplastování podvozku
- koukám po novém autě které pojede 150km/h tiše a komfortně, tohle to neumí

Pro zamyšlení:
- spotřeba 5.36 l/100km po 30 tisíc kilometrech. Nejnižší zaznamenaná 4.4 při 1100km dlouhém přesunu přes Německo, nejvyšší 6.7 v zimně při městském popojíždění. Čekal jsem lepší.
- 50l nádrž je málo. Na naši republiku to stačí, na cesty přes evropu by to chtělo 55 nebo 60 litrǔ
- dlouhé převody za dobrou sportřebu, ale fakt by to chtělo šestikvalt

22.3.2011 23:05

Tak ta rok a pul 'stara' je z domu a uz mam novou - a je tu kupodivu rozdil

Zmenil jsem zamestnavatele a vratil tu bilou Oktavku. Nove auto jsem si mohl vybrat jen z toho co bylo na sklade a tak jsem sel zase do 1.6 TDI Ambiente.

Co je navic oproti stare bile Oktavnce co jsem mel jeste pred par tydny:
- pneu 225/55 R16 na petipaprskovych kolech
- parkovaci senzor vepredu i vzadu
- Start/Stop system
- plnohodnotna rezerva
- kozeny volant, brzda a radicka
- zadni okno ze strany spolujezdce ma vyhrivani. Za ridicem ne. To stara O2 nemela (?).

Co chybi:
- destovy senzor a zatmivaci zpetne zrcatko
- MDI
- vyhrivane sedadla !!!
- Corner funkce v mlhovkach

Rikal jsem si "Stejny model, skoro zadny rozdil nebude" a jsem rad ze jsem nemel pravdu.

Motor:
Cekal jsem syrovy nezajety motor, ale uz prvni jizda (melo to najeto 28 km) byla tissi nez ve stare 38 tisic tilometru zajete Oktavce stejneho modelu - nechapu. Motor se zda byt trochu lepe odhlucneny v nizkych otackach a trochu hure odhlucneny ve vyssich. Spotreba je urcite nizzi nez co jsem delal jeste pred 4 tydny se stejnym modelem. Ted si rikam ze jsem asi mel nejakou zavadu na motoru ve stare Oktavce, protoze je ten rozdil je citit - i manzelka si toho vsimla. Mam najeto 350 km, 90% ve meste a spotreba je 6.2 l/100km. Na dalnici pri 130km/h si to rekne o trochu vic nez 5 litru. Na nezajete auto dobry vysledek.

Hluk od kol:
Na stare Oktavce nekde hned za 120km/h zacinalo byt uvnitr hlucno. Na letnich, a na zimnich pneu jeste drive. Ta nova na vetsich kolech jede rozhodne tiseji - i pri 150km/h je uvnitr pohoda, rychleji jsem to zatim nehonil. U stare O2 jsem si vzdycky vsimnul ze neni zatazena roleta nad kufrem kvuli vyssimu hluku, ted to nema zadny slysitelny vliv.

(Humor)
Stezoval jsem si manzelce ze Skodovka zmenila plast volantu a ridici paky a je to levny sunt a ten stary byl lepsi. Manzelka mi pripomenula ze mame volant a radicku v kuzi. Stejne si stojim na svem - penize bych za to nedal kdyby to uz nebylo na te skladovce ... mozna se to casem 'osaha'

Zaverem - kdyz jsem odevzdal rok a pul starou bilou O2 predchozimu zamestnavateli a musel 3 tydny opravdu trpet s pujcenym Fordem Focusem (opravdu sunka) na novou O2 jsem se tesil. Nezklamala a prekvapila lepsim pocitem jak z motoru tak z odhlucneni kol. Budto Skodovaci zapracovali nebo jsem mel nejaky spatny kousek - ted kazdopadne spokojenost. Uvidime ja to bude za pul roku, na nemeckych dalnicich ted budu skoro kazdy tyden ...


Další vozy Škoda Octavia



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
10
praktičnost
7

VW a Škoda by se měli semta podívat jak to dělají Francouzi. Auto be se mělo dělat víc pro ženské.

prostornost
9
jízdní vlastnosti
9
jízdní komfort
8
provozní náklady
9
výkon motoru
8
spotřeba
6

Dost vyšší než jsem čekal od TDI

hlučnost motoru
10
kvalita sedadel
9
brzdy
8

Semtam brzda "zamrzne" - nic se neděje a pak to z ničeho nic začne brzdit jak o duši

zavazadlový prostor
8

Hrana nakládacího prostoru, chybi "lyžiny" pro posunováni věcí v kufru.


Více o modeluŠkoda Octavia 1Z (2004-2012)
Škoda Octavia Combi 2.0 TDI – Čtyřočko poprvé v akci! Škoda Octavia Combi 2.0 TDI – Čtyřočko poprvé v akci!

S faceliftovanou octavií jsme se zatím svezli jen v…

Modernizovaná Škoda Octavia Scout: Jak se vám líbí čtyřoký dobrodruh? Modernizovaná Škoda Octavia Scout: Jak se vám líbí čtyřoký dobrodruh?

Modernizace modelové řady Octavia pokračuje. Čtyř očí se…

 





Blesk.cz

Sexy pilotka dobyla internet: Chlapi z ní mají hlavu v oblacích!

Sexy pilotka dobyla internet: Chlapi z ní mají hlavu…

Je krásná, neuvěřitelně talentovaná a chlapi z ní mají hlavu v oblacích. Nizozemská pilotka Lindy Mariëlle Kats…

Zajatkyně ISIS popsala umírání žen v garáži i kruté znásilnění dívek

Zajatkyně ISIS popsala umírání žen v garáži i kruté…

Oběťmi brutálních perzekucí ze strany takzvaného Islámského státu se stali také Turkmeni jako jedna z etnických…

 

iSport.cz

Litvínovský Gerhát zničil lídra

Litvínovský Gerhát zničil lídra "forsbergem":…

Napadlo ho to prý hned, jak zjistil, že rozhodčí nařídili trestné střílení. Ovšem provést něco takového…

Strýcová se zlobí! Podraz, popsala přestup kouče Krupy k Plíškové

Strýcová se zlobí! Podraz, popsala přestup kouče…

Barbora Strýcová třímala trofej pro vítězku turnaje v Linci a měla knedlík v krku. To když děkovala svému kouči…

 

Reflex.cz

Obvoďáci budou stávkovat. Mají pravdu!

Obvoďáci budou stávkovat. Mají pravdu!

Je málo profesí, jejichž služeb užívám opakovaně a dlouhá léta. Na prvním z míst asi — kromě řidičů tramvají —…

Výprava do nitra Nové Guiney: Země andělů a démonů

Výprava do nitra Nové Guiney: Země andělů a démonů

Papua-Nová Guinea patří k zemím, kterým se turisté vyhýbají. Ale kdo se nebojí, bude mít výjimečný zážitek. Tak…