reklama


Recenze

raceday (muž 39 let) Poslat zprávu
 
8 Majitel

Škoda Octavia II 1,8 TSI

9,92 Uživatelé

Hodnoceno: 138× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Škoda Octavia, foto 1 Škoda Octavia, foto 2 Škoda Octavia, foto 3 Škoda Octavia, foto 4 Škoda Octavia, foto 21 Škoda Octavia, foto 22 Škoda Octavia, foto 23 Škoda Octavia, foto 24
Škoda Octavia, foto 25 Škoda Octavia, foto 26 Škoda Octavia, foto 27 Škoda Octavia, foto 28 Škoda Octavia, foto 34 Škoda Octavia, foto 36 Škoda Octavia, foto 40 Škoda Octavia, foto 41 Škoda Octavia, foto 42 Škoda Octavia, foto 45 Škoda Octavia, foto 46 Škoda Octavia, foto 48 Škoda Octavia, foto 49 Škoda Octavia, foto 50 Škoda Octavia, foto 52 Škoda Octavia, foto 54 Škoda Octavia, foto 55 Škoda Octavia, foto 56 Škoda Octavia, foto 57 Škoda Octavia, foto 58 Škoda Octavia, foto 61 Škoda Octavia, foto 62 Škoda Octavia, foto 70 Škoda Octavia, foto 71
 

Technické info

Přezdívka auta bé-žofka Rok výroby 2007 Koupeno nové najeto [km]:70000 tuning/stylingoznačené * palivo: benzin počet válců: 4 objem [cm3]: 1798 výkon [kW]: 118 kroutící moment [Nm]: 250 zrychlení 0-100 km/h [s]: 8,1 maximální rychlost [km/h]: 223 počet rychlostí: 6 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 15 / 17 * zavazadlový prostor [l]: 560 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 8,2

Popis vozu

Škoda Octavia 1,8 TSI



Tuhle recenzi píši s vědomím, že ji budu časem určitě upravovat.
Mám nejeto pouze 1.500km.
Octavií je tu sice nepřeberně, ale s motorem 1,8 TSI žádná. Snahou tedy je trochu pomoci, pokud někdo nad tímto motorem váhá.

Toto je moje třetí Škoda a auto zároveň. Předem uvádím, že moje dva předchozí vozy byla Fabie. Nejdříve krátká a pak kombi, obě s benzínovým motorem 1,4 16v 55kw. (s tímto motorem velká spokojenost)
Kombi bylo krom xenonů v plné výbavě navíc s koly RS. Byl jsem s ním moc spokojen. Ale ať je to Fabie za 250.000,- nebo za 450.000,- jako jsem měl já, je to pořád jen Fabie.
Z rodinných důvodů (čekáme první přírůstek) a pracovních důvodů jsem se po skončení leasingu začal poohlížet po něčem větším, reprezentativnějším a výkonnějším.

Kdybych neměl omezený rozpočet, sáhnu po kombíku např. Mondeu, nové Mazdě 6, Audi A6, novém Citroenu C5)

Již nějaký čas jsem ale uvažoval o Octavii kombi, pravděpodobně s naftovým motorem 1,9.

Po přečtení recenzí na auto.cz a autorevue.cz a svezení při předváděcí jízdě s motorem 1,8 TSI bylo jasno. Co taky čekat od člověka, který je zastáncem benzínu, je mu 30 a řídil 7 let auta s výkonem 55kw! :-)

Pravda trochu váhání nad 1,9tdi tam bylo. …přece jen ta spotřeba!!!
Ale jsem typ řidiče, který občas vypne autorádio, užívá si jízdu a poslouchá motor.
A to, bez diskuzí, u 1,9 tdi dost dobře nejde :-)
(musím doplnit, že ta moje druhá Fabča měla krásný zvuk, čím to bylo nevím, každopádně byl mnohem lepší, než první auto se stejným motorem.)

Zašel jsem tedy do autosalonu, kde mám dobrý kontakt a pídil se po skladových vozech Octavia combi.
Bohužel nebyly.
Na výběr byl jeden vůz 1,8 TSI, pár 1,9 TDI a asi dva 1,6 MPI.
Čekat se mi 6-8 týdnů nechtělo a tak velkou slevu bych na nové auto také nedostal.

Vyhrála tedy Octavia 1,8 TSI ambiente doplněná o jumbo box, centrál, parkovací zadní senzory, construct, vyndáno základní rádio Melodi, dodáno Panasonic s možností přehrávání z usb.
Ano uvítal bych eleganci, dig. klimu, xenony, litá kola, tempomat, zadní loketní opěrku atd., ale i takhle je cena na hranici toho, co se mi v současné situaci a očekávání rodiny chce za auto utratit.

Popisovat Octavii asi nemá smysl! Co myslíte?
Omezím se tedy na to co mi vadí a pak hned přejdu k motoru.

Myslím, že by ve Škodovce měli vzít 5-10 lidí z vývoje zvětšování kufru a přesunout je do vývoje zvětšování (vylepšování) interiéru a sedaček.
Mluvím konkrétně o nesmyslně širokém středovém panelu. Už jsem si trochu zvyknul ale proklínám idiota, co to navrhoval. Příště si do toho sedni, blbečku!
Ano jel jsem několikrát v Otcově služební Octavii II. a i na předváděčce jsem byl, ale nevšiml jsem si toho a na předváděčce jsem se soustředil na motor.
Každopádně zlatáááááá moje Fabie.
To, oč byl vylepšen prostor pro nohy na zadních sedačkách, byl zhoršen prostor v předu! (OI vs. OII.)
To samé platí o sedačkách. Pravda, při 187cm mám 105 kg, ale myslím, že krom vyložených hubeňourů musí být sedačky úzké každému.
Neoriginální rádio (tzn. jiné než Škoda) nehraje při vypnutém motoru. To bohužel prodejce neřekl. Asi bych to řešil jinak.

Podvozek na mě u Fabie působil sportovněji, pravda měl jsem tam kola 16“ 205/45.
U Octavie zadek auta tak nějak divně poskakuje.

Na nebožku Fabču vzpomínám i skrze řadící páku. Ta lehkost a přesnost se tady nekoná. Již dvakrát se mi podařilo místo 3 vrazit tam 1 :-( naštěstí to bylo v nízkých otáčkách.
...nebo, že bych byl takovej blb?

4.2.2008 (tohle už se trochu zlepšilo, asi si to musí sednout)


Tak to je vše a teď MOTOR!!!

Je to bomba!

Konec recenze


:-)))

...tak ne

Tenhle motor Octavii opravdu chyběl.

1,8 TSI

Největší výkon při otáčkách/min [kW/min-1] 118/5000-6200
Největší točivý moment při ot./min [Nm] 250/1500-4200
Nejvyšší rychlost [km/h] 223
Zrychlení z 0 na 100 km/h [s] 8,1
Spotřeba - městský cyklus [l/100km] 10,1
Spotřeba - mimo město [l/100km] 5,9
Spotřeba - kombinovaná [l/100km] 7,4
(Natural 95)


To co se píše ve výše zmíněných recenzích je pravda!
Perfektní pružnost, síla, zátah, zvuk, příjemná spotřeba...
...a nevím co ještě...
...snad kdyby to jezdilo na vodu!



Pár kamarádů mě přesvědčovalo, že jediná správná volba je TDI.
Ale za půl roku v tom budu vozit miminko a nerad bych aby se mu z těch vibrací a rámusu dělalo špatně a tatík se rád projede :-)

V nízkých otáčkách až nepříjemně tichý. Ze začátku na mě v nízkých otáčkách působil jako nějaký elektromotor. Teď po 2tis km již zvuk není tak "nudný" a když jdu více do otáček je horní poloha zvuku příjemně dravá.
Zajímalo by mě, jak je slyšet z venku.

Pochopitelně se zvukový projev nemůže rovnat sportovním vozům, ale rozhodně neurazí. Řidič TDI by po přesednutí do nastartované Octavie s tímto motorem mohl začít řešit kdo a proč vyndal motor :-)))



Převodovka je skutečně hodně dlouhá. Nekupoval jsem sporťák, tak to neberu jako vadu.
Díky tomu se dosahuje příznivá spotřeba a motor zrychluje v širokém rozpětí otáček.
Při předjíždění není potřeba zběsile podřazovat.

Nejpůsobivější zrychlení se odehrává na 2. a 3. stupeň.
Zrychlení nedoprovází žádný turbo efekt a tak se může zdát, že to až tak neletí …ale ono ano!!!
Marně vzpomínám, ale nic s větším výkonem jsem asi zatím neřídil.
Bude mi tedy dlouho trvat, než si řeknu, že bych rád ještě něco silnějšího.
Dost dobře nechápu, co se asi děje třeba při akceleraci v Audi RS4, která je tu recenzována, nebo v Subaru STI :-)


Max. zrychlení z 0 na 100 jsem ještě nezkoušel, stejně tak max. rychlost. Zimáky mám stejně do 190km tak je to jedno.

Co se spotřeby týká. Už teď po zajetí a s novýma zimníma tuším, že po mém zklidnění fascinace motorem bude možné jezdit s tabulkovou spotřebou. Na 100% do 8L.
Problém je, že tento motor nedá, opravdu nedá moc jezdit na spotřebu.
Nicméně po krátké zkušenosti a občasných testech výkonu si dovolím tvrdit, že dlouhodobou spotřebu nad 10L bude mít jen opravdový magor.

Pár příkladů sledování spotřeby:

K. Vary – Praha 9, dva lidi. do 150 km/h dálnice, do 120 km/h okreska, obec přísně 50km/h
zajížďka z Lubence do Rabštejna nad Střelou (kde jsem si na klikatý silničkách užíval)
to vše
= spotřeba 7,5 litru.

Praha 4 Chodov – Praha 9, po spojce dle předpisů (gut průjezd) 6,5 litru.

Praha 3 Jarov - Kolín a zpět (do 110km/h) dva lidi
7,4 litru

Jižní spojka... 90km/h na 6. cca. 5,0 litru.

Slabší je to při jízdě ucpanou Prahou. Tam je to 9-10 litrů.

Spotřeba 1,8 TSI bude hodně závislá na stylu jízdy.

Momentálně mám dlouhodobou 8,8 litrů. (8,0 viz. novinky dole)

Možná se někomu zdá, že jsem v první části recenze byl přehnaně kritický. Myslím že v této cenové kategorii by si zákazník zasloužil být ušetřen drobných trapností od výrobce.
Tyto drobnůstky jsem ale Škodě ochoten odpustit za osazení Octavie tímto motorem!

Motorem 1,8 TSI jsem doslova nadšen!
Kdyby měl spotřebu jako TDI, asi by mi to povolilo svěrače :-) ale i tak je úžasný!!!
Pokud uvažujete o Octavii a nemusí být nutně v naftě, určitěho ho zkuste!!!
Záleží, jestli při výběru motorizace dáte přednost mozku (spotřeba - tdi), nebo srdci (zážitky - tsi).

...u mě byly hodnoty EKG a IQ vzácně vyrovnány, tak jsem zůstal věrný benzínu. Nebudu po třicítce měnit stereotypy! :-)))




Dodám kožený volant a řadící páku, tempovat a když budou na jaře kačky tak kola 17“





Silné stránky

MOTOR
MOTOR
MOTOR
MOTOR
MOTOR (nějak mi převažovaly slabé stránky) :-)
kufr
pocit sucha a bezpečí

Slabé stránky

místo na nohy v předu
přední sedadla (úzká)
přední světla by mohla svítit líp
jízdní vlastnosti (na nerovnostech divně poskakuje)
zhoršené ovládání klaksonu palci
masovka

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

prohlídka po 30.000 km
3.300,- + vlastní olej
(výměna oleje, filtru, dolití nějakých tekutin, kontrola a čištění brzd)

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

TUKAS Praha
Kupoval jsem tam i svojí první Fabii.
Na Oktu sleva 85.000,- (14%)

 
reklama

Novinky v recenzi

14.3.2010 22:52

Servis v 60.000 km
5.100,- + vlastní olej

13.2.2009 22:39

Doplněno: tempomat a malý kožený paket

26.2.2008 00:00

odkaz na test spotřeby
http://auto2.lidovky.cz/clanek_lidovky.php?id_clanek=3179&typ=clanek

9.2.2008 00:00

9.2. Spotřeba za posledních cca. 10 dní 8,0 L.
(Praha a okolí, párkrát dálnice, běžný styl jízdy s "občasným" využitím potencionálu motoru)

2.2.2008 00:00

Kompletně nová fotogalerie


Přidat názorDiskuse: Škoda Octavia II 1,8 TSI

Další vozy Škoda Octavia


reklama

Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
9
praktičnost
9
prostornost
7
jízdní vlastnosti
7
jízdní komfort
7
provozní náklady
8
náhradní díly
8
výkon motoru
10
spotřeba
9
hlučnost motoru
10
kvalita sedadel
6
brzdy
9
zavazadlový prostor
10

Více o modeluŠkoda Octavia 1Z (2004-2012)
Škoda Octavia RS 2.0 TDI DSG 4x4 – Poprvé všemi čtyřmi Škoda Octavia RS 2.0 TDI DSG 4x4 – Poprvé všemi čtyřmi

Octavia RS může mít nově pohon všech kol. Mnohým to…

Škoda slaví 25 let s VW: Opět jsme projeli starší modely této doby Škoda slaví 25 let s VW: Opět jsme projeli starší modely této doby

Každý týden jezdíme s vozy aktuální produkce. Rádi však…

 

reklama





Blesk.cz

Exploze v Istanbulu zabila 29 lidí, 166 zranila. Český fotbalista vyvázl o fous

Exploze v Istanbulu zabila 29 lidí, 166 zranila.…

Sobotní výbuchy u fotbalového stadionu istanbulského klubu Besiktas zabily 29 lidí a 166 jich zranily. Oznámil…

Meteoroložka Zárybnická varovala horolezce, on ji neposlechl a zemřel!

Meteoroložka Zárybnická varovala horolezce, on ji…

Alena Zárybnická (47) předpovídá počasí nejenom v České televizi, ale dělá i meteorologický servis horolezcům. S…

 

iSport.cz

Nekompromisní Joshua sejmul soupeře už ve třetím kole, na řadě je Kličko

Nekompromisní Joshua sejmul soupeře už ve třetím…

Britský boxerský favorit Anthony Joshua nezklamal a rozšířil sbírku knokautů. Američana Erica Molinu poslal…

SESTŘIHY: Real otočil v nastavení, rozhodl Ramos. Barcelona vyhrála 3:0

SESTŘIHY: Real otočil v nastavení, rozhodl Ramos.…

To už není náhoda! Kapitán Realu Madrid Sergio Ramos opět vystřelil svému týmu důležité body v nastavení. Po…

 

Reflex.cz

Téma imigrace: Západ prohrává svobodu slova

Téma imigrace: Západ prohrává svobodu slova

Gatestone institut ve své nové zprávě poukazuje na skutečnost, kterou mainstreamová media taktně nevidí. V…

Revizor Anděl i policejní rada Vacátko. Před 115 se lety narodil herec Jaroslav Marvan

Revizor Anděl i policejní rada Vacátko. Před 115 se…

Legendární policejní rada a šéf pražské mordparty Vacátko, nerudný revizor Gustav Anděl na ROHáckých dovolených,…

 
 
reklama