reklama


Recenze

tomask22 (muž 38 let) Poslat zprávu
 
10 Majitel

Škoda Octavia

9,91 Uživatelé

Hodnoceno: 51× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Škoda Octavia, foto 1 Škoda Octavia, foto 17 Škoda Octavia, foto 18 Škoda Octavia, foto 19 Škoda Octavia, foto 20 Škoda Octavia, foto 22 Škoda Octavia, foto 23 Škoda Octavia, foto 24
Škoda Octavia, foto 25 Škoda Octavia, foto 26 Škoda Octavia, foto 27 Škoda Octavia, foto 28 Škoda Octavia, foto 29 Škoda Octavia, foto 30 Škoda Octavia, foto 31
 

Technické info

Přezdívka auta Sexy hračka Rok výroby 2010 Koupeno nové najeto [km]:976 palivo: nafta počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 2000 výkon [kW]: 125 kroutící moment [Nm]: 350 zrychlení 0-100 km/h [s]: 8,3 maximální rychlost [km/h]: 226 počet rychlostí: 6 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 17 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 5,7

Popis vozu

Písmena RS na mladoboleslavských autech rozdmýchávají velké vášně. Jedni nedají na tyto dvě stříbrno-zelená písmena dopustit, druhým se při vyslovení jména RS ježí chlupy na čele. Já osobně vlastil za těch 10 let co mám řidičák už 6 aut, a škoda bylo moje první auto. Sice to byl pěknej pekáč, ale zažil jsem s ním spoustu zážitků. Každou chvíli to jelo na tři válce, i když to mělo válce čtyři, hnilo mi to pod rukama, přežilo to jízdu polem i nepolem. Před necelými třemi roky jsem se rozhodl skoncovat s velmi problémovým autem francouzského výrobce a skočil do velkého korábu od Fordu…Když jsem se rozhodoval jaké auto chci, už tehdy byla na prvním místě Škoda Octavia RS, tehdy ještě bez faceliftu a v krásné žluté barvě. Bohužel se z liftbacku nedalo odečíst DPH, skočil jsem tedy nakonec po Mondeu, se kterým jsem až do dnešního dne velmi spokojen.

Taky si o něm můžete počíst..
http://moje.auto.cz/tomask22/mondik.html

Ač spokojen, vždycky jsem se otočil za každým eReSem, který kolem mě projelo. Moje tajná žlutá láska někde v mém srdci stále dřímala. A po tom co jsem si v srdci udělal místo, se mi tam ještě nastěhovala jedna skoro žlutá motorka. Ale o ní snad někdy jindy.

Před nedávnem jsem svoje pracovní aktivity přesunul do Mladé Boleslavi, porodnice všech aut s okřídleným šípem, a začal zde svojí novou pracovní éru. Když jsem viděl naší firemní flotilu, kde se to eReSy jenom hemžilo, byl jsem v sedmém nebi. A jak plynul čas, a udeřila na plno krize, myslel jsem, že nová auta se jen tak hned kupovat nebudou. Několikrát jsem viděl, jak na výrobní lince dělníci montují moji vysněnou žlutou oktávii RS. Vždy se mi rozbušilo srdce, když jsem ji zahlédl. V Mladé Boleslavi se to eReSy jenom hemží, ikdyž žlutých tu moc nejezdí. Ale teď je éra Yettiů a dlouhých Superbů. A také se tu začali hojně prohánět faceliftované fábie a sem tam je už vidět i nové eReSo od fábie.

Když uvedla před časem Škoda na trh facelift oktávie, ze začátku jsem na něj koukal poměrně rozpačitě. Avšak pak jsem velmi přišel na chuť právě faceliftu, hlavně verzi RS. A pak jsem věděl, že prostě tohle jenom tohle musím mít. Nikdy jsem oktávku ve verzi RS neřídil, a tak o to víc jsem byl natěšený, když jsem se dozvěděl, že nám ve stáji již brzy zařechtá nová Škoda Octavia RS v bílé barvě s naftovým motorem se 170ti koňmi. Doba traktoroidních motorů TDI PD je již dávno za námi, a už nějaký ten pátek se produkují motory s technologií common rail. A přesně tímto motorem by měl být vybaven i nový přírůstek v naší stáji.

A dnes nastal konečně okamžik, kdy jsem ji mohl osedlat. Po tom, co na stole přistály klíče, okamžitě jsem je shrábnul ze stolu, aby je neshrábnul někdo jiný. Už když jsem k autu zdálky přicházel, začalo mi bušit srdce. Po tom co jsem osedlal koně, zapnul bezpečnostní pás, seřídil sedačku a zrcátka, otočil jsem klíčem v zapalování. Cítil jsem, jak se mi sportovní sedačky zařezávají do boků a vcucávají mě do sebe. Po otočení klíčkem do polohy jedna se rozsvítila palubní deska a proběhl test ručičky otáčkoměru a rychloměru. Ručičky tak proběhly do krajních poloh. Otáčkoměr je najlanován do 6000 otáček, červené pole začíná v 5-ti tisících. Do červeného pole hnát auto zatím nebudu, přeci jenom má najeto sotva pár kilometrů. Rychloměr končí na čísle 270 a i když je v motoru koní víc než dost, myslím že 270km za hodinu bez dalších úprav auto nepojede. Ve standartu disponuje oktávka 170ti koňskými koňmi a kroutícím momentem 350NM, který je k dispozici již v 1750 otáčkách. To zaručuje maximální rychlost 226 km/h a zrychlení z 0 na 100 za 8,3 sekund. Při takto velkém počtu koní je velmi zajímavá spotřeba, která se papírově pohybuje kolem 5,7 litrů na 100km. Těchto hodnot se dá dosáhnout, avšak spotřeba hlavně závisí na Vašem jezdeckém stylu. Za prvních necelých tisíc kilometrů se spotřeba pohybuje kolem 7 litrů. Auto však jezdí především po dálnici a městě, kde se žádná ultra nízká spotřeba nedá dosáhnout. Ale hlavně motor ještě není zajetý, takže uvidíme.
Nicméně se dá z motoru patřičnými úpravami získat i více než 200 koní, a to už musí být opravdu něco.

První kilometry se odehrály kde jinde než na mladoboleslavské dálnici R10. První překvapení přišlo při nájezdu na ní. Byl jsem ohromen velmi přilnavým ale přesto komfortním podvozkem. Octávia RS se absolutně nemá potřebu nějak naklánět, či nervózně poskakovat na nerovnostech, které konkrétně na tomto nájezdu jsou. Když jsem najel na dálnici, hned jsem se zařadil do rychlého pruhu a mírně sešlápnul plyn. Nevěnoval jsem tachometru nějakou velkou pozornost. Spíš jsem si užíval skvělý volant a podvozek, který nemá chybu. Naftový motor skoro není slyšet a já se tak začal kochat krajinou. Za několik sekund mě však z kochání zbudil zvukový a grafický signál, který mi oznámil, že jsem právě dosáhl rychlosti 170km/h. Dost mě to překvapilo, protože podle ticha, které v kabině auta bylo jsem myslel, že jedu maximálně 90. Trochu jsem tedy zvolnil, přeci jenom jsem zrovna projížděl omezením rychlosti na 110, což mi zrovna moc neprodlužovalo životnost mého řidičského průkazu. Za pár chvil, kdy bílá střela proletěla dálnicí jsem potřeboval sjet na nepříliš kvalitní městské silnice. Auto je posazeno na 17ti palcových hliníkových discích s nízkoprofilovými pneu o rozměru 225X45. Podvozek však precizně odvádí práci i na horších tedy českých silnicích. Ve městě, při trochu rychlejším sešlápnutí plynového pedálu, se kola mají tendenci protáčet i na vyšší převodové stupně. Ono však bylo dneska trochu vlhko, tak se to dá celkem pochopit. Nicméně při hrubém zacházení by vzorek pneumatik jistě velmi rychle ubýval. Každopádně 18ky by auto slušely ještě více, ale i na 17kách je auto velmi sexy.

Bílá barva spolu v kombinaci s černými mřížkami a stříbrnými koly nemá chybu, nicméně zajímavě může oktávie vypadat i na černých discích s černými okny. Čumák auta je vůbec nejvíc sexy. Nové protáhlé světlomety, do kterých je vyryt nápis octávia působí velmi dynamicky. Černá mřížka chladiče, která se honosí zeleno-červeno-stříbrným logem RS působí velmi sportovně. Kulaté mlhovky jsou velmi vhodně zakomponovány do černé plástve medu. Nad nimi jsou led diodová světla pro denní svícení. I když tento módní výstřelek nemám moc rád, na oktávii bílé led diody nepůsobí tak směšně jako na jiných autech, které si hrají na to, že jsou od audi…

Z bočního pohledu není zase tak moc octávia odlišitelná od sériových aut. Nicméně kromě sexy čumáku, má oktávka také docela sexy zadek. Opět je zde logo RS, na bílém nárazníku jsou kočičí oči a pod nimi se blyští dvojitá koncovka výfukového potrubí. Na první pohled tak nepoznáte, jestli před Vámi jeden benzín nebo nafta. Na střeše se rozpínají střešní lyžiny v černé barvě. Dají se však objednat i ve stříbrném provedení.
Interiér Octávie RS je kapitola sama pro sebe. Kokpit je precizně zpracován, všude po interiéru jsou použity kvalitní měkčené plasty a další hodnotné materiály. Kombinace černé a hliníkově stříbrné barvy nemá chybu. Volat se úžasně drží, věnec je příjemně tlustý a velmi dobře tvarovaný. Jemné perforování zaručí absolutní jistotu v držení kormidla. Palubní přístroje jsou velmi dobře čitelné a vše je umístněno tam, kde to má být. Mezi otáčkoměrem a rychloměrem je grafický displej s údaji z palubního počítače. Řadicí páka je příjemně krátká. Dráhy řazení jsou krátké a velmi přesné. Troufám si tvrdit, že octávia má jedno z nejpřesnějších řazení. Alespoň já jsem lepší řazení nezažil. Ovládání klimatizace i rádia je velmi jednoduché ale zároveň dobře propracované. Vše je intuitivně umístěno. Ergonomii interiéru tak hodnotím známkou 1. Stejně tak sedačky. To škoda uměla i v předchozích verzích RS. Boční vedení se Vám zařezává do těla a nepustí Vás v zatáčkách z Vaší pozice. Příjemným překvapením jsou také zrcátka, která jsou konečně obrovská a je v nich všechno dobře vidět.
Když jsem sjel z dálnice a projel rozkopaným městem, dal jsem si ještě pár zatáčkovitých silniček, na kterých mi tohle auto dokázalo, že opravdu stojí za to. Na silnici sedí jako přibité. Minimální náklony a jistota s jakou oktávie projíždí i velmi krkolomné zatáčky, přesné řazení a dostatek koní pod kapotou způsobuje to, že Škoda Octávia RS je velmi návykové a zábavné auto.

Nechci tvrdit, že je to nejlepší auto na světě, ale pro mě je to prostě velmi sexy auto s velmi sexy motorem. Jediný co tomu snad chybí je jenom nějaká sexy baba. Ale že se jich za mnou hodně otočilo, když jsem dával přednost i na přechodu, kde měli chodci zrovna červenou :-)))))

Silné stránky

Skvělý podvozek, kvalitní interiér, motor s dostatečnou porcí koní.

Slabé stránky

Jsem moc nadšený na to, abych hledal slabé stránky :))

 
reklama

Novinky v recenzi

6.5.2010 22:09

Recenze

Kompletní recenze je zde
http://www.zrecenzuj.cz/auta/skoda-octavia-rs-navykova-sexy-hracka/


Další vozy Škoda Octavia


reklama

Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:

Další auta majitele

Hodnocení
spolehlivost
10
praktičnost
10
prostornost
10
jízdní vlastnosti
10
jízdní komfort
10
provozní náklady
10
náhradní díly
10
výkon motoru
10
spotřeba
10
hlučnost motoru
10
kvalita sedadel
10
brzdy
10
zavazadlový prostor
10

Více o modeluŠkoda Octavia 1Z (2004-2012)
Škoda Octavia RS 2.0 TDI DSG 4x4 – Poprvé všemi čtyřmi Škoda Octavia RS 2.0 TDI DSG 4x4 – Poprvé všemi čtyřmi

Octavia RS může mít nově pohon všech kol. Mnohým to…

Škoda slaví 25 let s VW: Opět jsme projeli starší modely této doby Škoda slaví 25 let s VW: Opět jsme projeli starší modely této doby

Každý týden jezdíme s vozy aktuální produkce. Rádi však…

 

reklama





Blesk.cz

„Si děláš p*del? V pátek tady nejsem.“ Babiše u rozpočtu zradil mikrofon

„Si děláš p*del? V pátek tady nejsem.“ Babiše u…

Mikrofony Poslanecké sněmovny mají další oběť. Po vulgárním premiérovi Jiřím Rusnokovi, kterému se nechtělo na…

Památkáři likvidují legendární brněnské knihkupectví! Kvůli kšeftu

Památkáři likvidují legendární brněnské…

Ostudný, trapný a hlavně nelidský. Takový je konec posledního rodinného knihkupectví v Brně. Šimon Ryšavý (59)…

 

iSport.cz

Příběhy LM: Dortmund má rekord, Hlouškův tým slaví i se skóre 9:24

Příběhy LM: Dortmund má rekord, Hlouškův tým slaví i…

Boje v základních skupinách Ligy mistrů jsou za námi. O postupujících je rozhodnuto. Mezi nimi je i německá…

Motivace v Evropě? Liberci jde o postup, Plzni a Spartě o miliony

Motivace v Evropě? Liberci jde o postup, Plzni a…

Pořád jde o hodně! Tři české kluby dnes odehrají své poslední zápasy v Evropské lize pro rok 2016. Zatímco…

 

Reflex.cz

Nože a výstřely. Studentská rvačka na americké střední se změnila v horor

Nože a výstřely. Studentská rvačka na americké…

Hodně děsivý den zažili včera studenti z americké střední školy Procter R. Hug High School v Nevadě. Během…

Nejdražší obytný dům světa stál 7 a půl miliardy korun. Co v něm všechno je?

Nejdražší obytný dům světa stál 7 a půl miliardy…

Vypadá to jako stavba stará několik století, je to ale jen dokonalá replika zámku postavená v letech 2008 až…

 
 
reklama