Ford Focus (2017)
6.3.2018Nevím nakolik je to obecná zkušenost zdejší komunity, ale já jsem si už mnohokrát v různých situacích ověřil, že často nejlepší rozhodnutí, akce nebo…
Ford Focus (tesnav)
Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz
-
tesnav 13.04.18 17:00
« Re: Souhlasím
Je to tak, jak píšu. V menu PC (Nastavení - Nastavení vozu) je zaškrtávací pole Automatické vypnutí motoru. Pokud je zaškrtnuto, je SS systém trvale vypnutý. Schválně jsem si to dnes zkusil. Pouze když SS aktivuješ a pak přes menu opět trvale vypneš, tak pak je potřeba nový start, aby se deaktivace SS projevila. -
tesnav 26.03.18 21:46
« Re: Re: Re: Re: Dobrý kup
Tento víkend jsem několikrát přesedal z STčka do RSa a zpět a je to nebe a dudy. STčko je pohodlné cestovní GTčko, nenápadné, pohodové, klidné, ale přitom rychlé a vhodné na každý den, krátké nebo dlouhé tratě, do města i na dálnici. Naopak RSo už při nastartování a rozjezdu dá vědět, že je to bestie, která čeká, kdy může vystrčit drápy. Tomu odpovídá zvuk, brzdy i podvozek. Ten není vyloženě prkenný, ale je tak tvrdý, jak člověk čeká od ostrého auta.
Posuzuji to zatím z pohledu řidiče a pro mne to není problém, ale věřím, že pro 90% lidí ano. Já v tom totiž jezdím v drtivé většině sám. Ale vozit v tom rodinu, to upřímně asi nebude to pravé. Takže na normálních cestách nic moc.
Jenže pak člověk najede na nějakou cestu třetí třídy a ocení, o kolik je podvozek i v režimu normal proti STčku dále. Auto je čitelné, stabilní a ovladatelné ... a hlavně skutečně hravé a zábavné. -
praděda7 24.03.18 16:23
« Re: Re: Re: Dobrý kup
Taky jsem v r 2016 zvažoval. Ale kritika tvrdého podvozku v mnoha recenzích mě odradila. Měl jsem sjednanou předváděčku, ale musel bych tenkrát do Prahy a to se mě nechtělo. No a zdá se, že ten podvozek, soudě podle toho co mr. Tesnav píše, bude opravdu na hraně. Samozřejmě člověk by se nejdřív musel svézt, aby zjistil, jestli to plotýnky vydrží, nebo rupnou...;-) Teď jsou k máni i v Brně. Ale předváděčku nemají. -
palix 13.03.18 21:26
« Re: Re: Super auto
Palubná doska na Focuse bola pre mňa hrozná. Focus sa mi veľmi páčil, ale tá palubná doska to zabila. A ešte som radšej zvolil 2,0 l atmo Mazdu, ako 1,0 turbo Ford. Síce sú Ecoboosty skvelé motory (=bez škandálov) a Ford v pohode značka... Možno nový Focus, ktorý príde onedlho by situáciu obrátil. Ale ten vtedy nebol. Každopádne Ford jazdí perfektne.
Ono človek niekedy chce istú vec a potom zistí až keď to má, že to nie je práve to, po čom reálne túžil :). Ten Focus mohol ako byť hovoríte pritvrdý, neekonomický, prisilný... Alebo ako píšete - situácia sa zmenila a došli peniaze.
Držím palce, aby to s tesnením dopadlo dobre.
Čisto teoreticky, ak by bola pravda s tesneniami Focus / Mustang, tak radšej malli tesnenia zjednotiť (nemožná zámena) a dávať do Mustangu tesnenie s otvormi navyše. Nie ideálne, ale Mustangu by to neublížilo a Focusu nepoškodilo meno. Keby sa to aspoň nestalo v špičkovej verzii. -
CHerokee 12.03.18 21:13
« Re: Re: Zkušenost
Dík, uvidím. Mám na Fiestě ST závadu od výroby na klimě, s kterou si neví rady. Pražáci to rok neřešili. Dealer to teď hasí, bo o VIP zákazníka nechce přijít, tak uvidím, co nabídne. Mimo ST a RS (+Stang, kterého mám v garáži) bych ale nešel..mám vyzkoušené ty jejich tříválce a to je opravdu smutný směr, kudy se Ford vydal a to říkám po zkušenosti bez předsudků).
Focuse RS jsem měl tu čest jen pár km..a to bylo, jak jsi psal nevýrazné. Ale líbí se mi moc. Jako daily car. Budu dál sledovat tvůj blog, to jsou nej zkušenosti. Našim testerům novinářským moc nevěřím, viz auto.cz, kdy psai o špatné převodovce u focusu ST...přitom ST maj jedny z nejlepších manuálů, co jsem kdy řídil. -
cupra 12.03.18 00:31
« Dobrý kup
850 tis. Kč je vcelku dobrá cena za tohle auto, co není ani zajeté (1 548 km) a bez dlouhé čekací doby. Paní musela prodat ještě levněji, aby z toho AAA mělo prachy.
Dvakrát jsem se pokoušel domluvit si předváděcí jízdu Focusem RS, ale nikdy to nevyšlo, poprvé nechtěli auto přivézt na Moravu :-) to jich bylo ještě málo a podruhé ho zrovna někdo koupil, tak už ho nechtěli moc půjčit nebo jen v podstatě na jízdu kolem prodejny.
Ale svezení to může být zajímavé. -
tesnav 10.03.18 20:53
« Re: Super auto
S palubní deskou jsem měl stejný problém. Před lety jsem měl jako náhradní auto Focus se základním motorem a tam ta palubovka a všechny blikající asistenty evokovaly ovládání Enterprise kapitánem Kirkem, jen ísto páté nadsvětelné se to sotva "šouralo". Ale v obou sportovních modelech, ať už ST nebo RS, to vypadá dobře, protože tam jak na té Enterprise zapadneš do kokpitu, máš vše po rucea dynamika odpovídá vizuálnímu dojmu.
Důvod prodeje neznám, i když jsem pátral, ale paní figurovala i v nějaké firmě v likvidaci, takže ... (?). Nebo možná bylo poskakování v tvrdém autě po Praze a se spotřebou 16+ neefekitvní?
Těsnění je aktuální téma a ve středu jde auto do servisu na svolávačku, pak o tom napíšu víc ... -
palix 08.03.18 14:02
« Super auto
Ahoj Skvelé auto je tento Ford :). Prajem veľa šťastných zážitkových kilometrov :).
Focus RS je auto, za ktorým sa obzrie každý človek, ktorý trochu vie, o čo ide :). Pre tých, ktorí to nevedia to bude asi len vytunený Focus, ktorý bude dráždiť majiteľov načipovaných Golfov a Octávii TDi. Ford to s ostrými verziami vie - najviac sa mi zaryl do pamäte Escort Cosworth s veľkým zadným krídlom - to bola divočina.
Focus je pre mňa skvelým autom už od 1. generácie. Skoro som si jeden kúpil (síce 1,0 Ecoboost), nakoľko považujem Focus za perfektne jazdiace auto už v základe (navyše ceny boli skvelé). Nakoniec ma odradilo 1. palubná doska (veľmi zasahujúca do interiéru), 2. auto je už pomerne výbehový model (o chvíľu je tu nový model). 3. s 1,0 l motorom som sa aj napriek vysokej spoľahlivosti akosi nestotožnil. Nakoniec som zakotvil inde.
Ibaže ak by som kupoval RS-ko, tak kritéria sú úplne iné. Tu nie je až tak veľa konkurentov.
Keď tak rozmýšľam, prečo predošlý majiteľ predal tak nové auto, napadá ma, že si to kúpil nesprávny človek, pre ktorého bolo auto buď veľmi silné, alebo slabé :). Alebo nepohodlné. Alebo žeby manželka >:D ?
Poznámka:
Kedysi nedávno tuším v Grand tour spomínal J.Clarkson, že u týchto Focusov zamenil dodávateľ tesnenia pod hlavou s tesneniami pre Mustang. Vraj tam chýbal nejaký otvor, tak to nefungovalo. Ale nebolo to u všetkých áut - niektorí majitelia mali šťastie. -
tesnav 07.03.18 21:36
« Re: Re: Re: Paráda
Tak beru to zcela pragmaticky. Sice jsem měl 2 totálky motoru, ale stálo mne to reálně pakatel. To, že jsem byl za poslední tři roky 2 týdny nepojízdný není v porovnání se zkušenostmi kolegů s jinými novějšími vozy a jejich problémy nic výjimečného. Navíc, autorizovaný servis Fordu mám (mimo Škody, VW) z aut v mém okruhu zájmu v "docházkové" vzdálenosti. Ostatní pro mne zajímavé značky 20 - 60 km daleko.
A i cenově, jen když vezmu ceníkovou cenu, tak A45 je dražší minimálně o čtvrtinu, Audi o polovic. A R-ko mi připadá tuctové a nudné, bez charismatu, i když věřím, že také jezdí suprově. -
tesnav 07.03.18 16:29
« Re: Paráda
Dík.
Tak je tam záruka 5 let, s možností za velmi solidních podmínek prodloužit dokonce na 7 let, takže riziko jde na Ford. Takhle mi už vyměnil dvoulitr v STčku (po roce a 3/4). A manželce totéž u americké Kugy zacvakala z 95% pojišťovna, protože při koupi ojetiny jsem prozíravě uzavřel pojistku proti vadám a spíše jsem počítal s problémy u automatu nebo AWD. Oba motory se poroučely shodou náhod v pouhých 5 (!!!) dnech.
JInak ten registrační poplatek na Slovensku (až 3.900 EUR v případě RSa), je vskutku vražedný.
OK, nebudu se hadat (enmam jak vyzkouset, mam vypnuto pres diagnostiku)...
Ale uz jak to ctu, tak zaskrtnutim polozky by si mel SS zapnout (ale mozna jen preklep):
Automatické vypnutí motoru (cili zaskrtnuti tuto funkci aktivuje). Az budu mit prilezitost sednout do nejaky focusu, zkusim topres menu prubnout (na obyc motorizaci to bude asi stejne).