Škoda Octavia (2002)
18.6.2008Předem bych zde chtěl uvést, že mě už nebaví všude možně číst narážky na tato auta typu : octáfka f metle a f tédéífku atd.. prvně mě to bavilo a…
Škoda Octavia Combi (talio2(RaceFans))
Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz
-
"-- skrytý --" 06.07.08 12:08
« Re: Re: Re: Barva
Hlavní výhoda toho 6kvaltu oproti 5kvaltu pro TDI je absolutní přesnost řazení, perfektní uspořádání řadicí kulisy a dokonale odladěné odstupy mezi jednotlivými převody, což se hodí na tahání vleků i v kopcovitém terénu. Úsporný rychloběh tato převodovka nemá, ikdyž by jej motor utáhl. Sedni do Octavie Tour s motorem 1,9 / 74 kW s 5stupňovou převodovkou a zjistíš, že 5ka v Touru je delší, než 6ka ve 4X4. -
talio2 20.06.08 20:03
« Re: Re: Pár postřehů...
víš je nevím no, třeba v tátově passatu jde klidně řadit: 1,2,6.. myslím si, že na spotřebě to vyjde na stejno, ale nedelam to vůbec často, to už musí být když bjíždíš nějakej traktor nebo tak.. já v octávce 5ku vynechávám, ale přiznám se že v obci radši jedu 60 na 5 než 50 na 4... na 5 jsem max rychlost nezkoušel ale typoval bych to cca na 175-180 a když 4ka jde na cca 150-160.. snad ti to něco řekne.. kdyžtak se omlouvám ;-) -
Special-line 20.06.08 19:55
« Re: Pár postřehů...
Právě že tohle je přesně to co chci vědět, takže je moje teorie správná když si myslím že v praxi je ta 5tka jen o malililinko delší jak 4ka tudíš postupným řazením od 1 do 6 ji prakticky nemá cenu dávat? Samozřejmě že v určitý rychlosti využítí vždycky má. -
talio2 20.06.08 19:39
« Re: Pár postřehů...
Ahoj, no mezi 4kou a 5kou rozdíl je, ale nevím jestli ti odpovím plnohodnotně jak by jsi si sám představoval.Pokusím se.Tohle auto má nejlepší zátah na trojku a čtyřku. 4 můžeš řadit ve 40km/h a nechat jí můžeš až do cca 150 km/h.3ka je tak cca od 30-110km/h.5ku, ale skoro nepoužívám to tak na nějakých silnicích kde je 70ka tak mám 5 a tempomat, ale většinou 5 rovnou přeskočím na 6ku.Jinak je převodovka celkově kratší oproti verzím 4x2 s 6ti kvaltem -
Special-line 20.06.08 18:12
« Pár postřehů...
Tohle auto se mi moc líbí. Takovou Octávku bych si fakt nechal líbit, 4x4 TDI a ve výbavě. Bufím musí bejt super. Potahů sem si ani nějak nevšiml, my je mnáme taky a taky nevypadj nic moc ale už byla fakt nutnost je koupit. Nechápu ale zlodějinu, když normální potahy stojej 1400 Kč a ty samý potahy jen se zipy na zadní straně opěradel a potahem na loketní opěrku vzadu stojí 4000 Kč. Fakt nechápu. Ale stejně si myslím že platí že když chce člověk dobrý kvalitzní potahy že prostě musí víc zainvestovat.
Jinak bych se chtěl zeptat na převodovku. Někde kdysi ve Světě motorů jsem četl odstupňování týhle převodovky a mezi 4kou 5kou tam byl rozdíl na převodovým poměru jen 0,01. Dejme tomu 4ka 0,92 a 5tka 0,91. Pak byl ale mezi 4kou a 5tkou byl tak tak malej rozdíl v poklesu otáček že by to bylo i zbytečný ten kvalt navíc. Jak je to v praxi?
Ještě jedna věc... to chceš kupovat na Aukru origo navigaci? To bych si radši koupil kompakt ale to je asi jasný ne?