Recenze

10 Majitel

BMW řada 3 F30 340i

9,67 Uživatelé

Hodnoceno: Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

BMW řada 3, foto 2 BMW řada 3, foto 19 BMW řada 3, foto 20 BMW řada 3, foto 21 BMW řada 3, foto 22 BMW řada 3, foto 23 BMW řada 3, foto 24 BMW řada 3, foto 25
BMW řada 3, foto 26 BMW řada 3, foto 27 BMW řada 3, foto 28 BMW řada 3, foto 29 BMW řada 3, foto 30 BMW řada 3, foto 31 BMW řada 3, foto 32 BMW řada 3, foto 33 BMW řada 3, foto 34 BMW řada 3, foto 35 BMW řada 3, foto 36 BMW řada 3, foto 37 BMW řada 3, foto 38 BMW řada 3, foto 39
 

Technické info

Přezdívka auta 340i Rok výroby 2015 Koupeno nové najeto [km]:20500 palivo: benzin počet válců: 6 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 2998 výkon [kW]: 250 kroutící moment [Nm]: 450 zrychlení 0-100 km/h [s]: 5,1 maximální rychlost [km/h]: 250 počet rychlostí: 6 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 18 zavazadlový prostor [l]: 480 pohon kol: zadní

Popis vozu

Když jsem před pár lety vyrazil za prací do ciziny, sháněl jsem z praktických důvodů ojeté auto. Zároveň jsem chtěl něco aspoň trochu zajímavého, a tak jsem nakonec koupil E90 330i z roku 2006. Nebylo to dokonalé auto, ale loučil jsem se s ním po dvou letech hrozně nerad. Charakter řadového atmosférického šestiválce v relativně kompaktním, pěkném sedanu se mi dostal pod kůži. Po letech v konfekčních kombících tím začala moje závislost na BMW.

Další auto mělo být opět se silným benzinovým motorem a manuálem, zadokolka, v rozměrech střední třídy. Racionální volba by asi vypadala jinak, jenže já byl pevně rozhodnutý, a tak mi nezbylo v podstatě nic jiného, než vybírat opět u BMW. Nový Jaguar XF vypadal lákavě, jenže v době mého nákupu se teprve dostával na trh, navíc bez manuálu v silnějších motorizacích. Stuttgartské C trpí podobným omezením nabídky, na Audi jsem se snad ani nedíval, a Giulia byla tou dobou ještě v nedohlednu. Naopak bavorská trojka zrovna prošla faceliftem a nejsilnější benzinovou motorizaci nahradil nový motor B58 v modelu 340i.

Sice to není atmosféra, ale člověk vezme turbo na milost, když zjistí, jak zatraceně rychlé s ním auto umí být. Pokud chcete z dosud nejnovějšího mnichovského šestiválce dostat to nejlepší, je potřeba razantně zašlápnout plyn a nepovolit, jinak vycítí vaši slabost a začne váhat. Prodleva dmychadla je snížena na minimum, auto jde za plynem okamžitě díky síle šesti půllitrových válců a ve zlomku vteřiny ještě trochu přidá. Výkon krásně graduje a teprve ve vyšších otáčkách je to ten pravý koncert, jaký má u benzinového motoru být. Přitom při poklidné jízdě motor svou sílu nedává nijak výrazně najevo, klidně ho můžete svěřit bojácnému řidiči a nic zvláštního se nestane.

Silné stránky

Nějakou chvíli jsem uvažoval o obou karosářských variantách řady 4, které se mi při uvedení na trh moc líbily. S odstupem času jsem ovšem došel k tomu, že klasické proporce sportovního sedanu se mi na trojce líbí přece jen víc a neokoukají se tak rychle, jestli vůbec někdy.

Třistačtyřícítka s M paketem taky umí udělat první dojem. Po nastartovaní stroj mocně zaburácí a působivý soundtrack v mezích civilní hlasitosti si drží i během jízdy, obzvlášť ve sportovním režimu s využitím obou koncovek výfuku. Sebevědomý brukot umí při sportovní jízdě doplnit i ostrým zaštěkáním.

Na první dotek jsem byl nadšený z volantu, nadstandardně tlustý věnec potažený jemnou kůži skvěle padne do ruky. Po roce už bohužel ustoupilo nadšení pociťované při každém rozjezdu, dnes mi jen volanty v jiných autech připadají nesnesitelně špatné :-)

Totéž platí o sportovních sedačkách, jak z hlediska materiálů, tak především v rozsahu nastavení. S mou výškou atakující dva metry je trojka na spodní hranici dostatečně rozměrných aut, ovšem pozici za volantem jsem si našel zcela bez kompromisů. Dávno po pořízení trojky jsem neodolal a vyzkoušel si i konkurenční XF R-sport. Právě interiér a rozsah sedaček mě utvrdil v tom, že jsem si vybral správné auto. I když Jag možná může být jízdně o malý chlup napřed, citím se v trojce o něco lépe.

Kritici občas u BMW zdůrazňují zastaralé interiéry, jenže já opravdu nevím, co by v tom autě mělo být jinak. Všechno je na svém místě, funguje dobře a příjemně se ovládá. Facelift přinesl jemnější grafiku, možnost bílého podsvícení přístrojů během dne a vylepšený iDrive, což celkový dojem výrazně zvedlo.

LED lampy svítí báječně, automatická dálková světla se vyhýbají ostatním autům a umí tak osvítit třeba les vedle silnice, aniž by oslňovala účastníky provozu. Skvěle to funguje s auty jedoucími ve stejném směru. Před protijedoucími auty je většinou lepší zasáhnout ručně, protože automatika je detekuje teprve ve chvíli, kdy se vyhoupnou ze zatáčky nebo přes horizont.

Jednou ze zajímavostí 340i jsou automatické meziplyny. Sází je zcela neomylně při každém podřazení a i když to někomu může ubírat z kouzla manuálu, považuju je za vítané usnadnění práce s přínosem k bezpečnosti jízdy a trvanlivosti pohonného ústrojí. Ladí mi k charakteru auta, které sice má sportovní střih a rychlostní limity si dává k snídani, ale pořád je to v první řadě cestovní náčiní a ne vyhrocený sporťák. Dají se vypnout, ovšem pouze s úplným potlačením stabilizace (DSC off, dlouhé podržení "tlačítka na smyky").

Slabé stránky

Od prvních testů generace F30 až do dneška snad každý recenzent zmínil nějakou výtku k řízení. Po faceliftu se prý hodně zlepšilo, za což jsem rád, ale nemám přímé srovnání.

Vadí mi jen určitá pomalost řízení kolem středu, kdy je pro drobnou změnu směru při jízdě rovně potřeba výrazný pohyb volantem. Komplikuje to např. vyhýbací manévry nad výtluky a pražskými kanály. Nepříjemné je to i při jizdě po dálnici za silného bočního větru, kdy auto skrz volant působí rozevlátě, ačkoliv podvozek s držením stopy nemá nejmenší problém.

Za příplatek lze pořídit VSS, variabilní sportovní řízení. Nicméně i základní řízení má proměnný převod, o VSS bych tak uvažoval jen kvůli celkově strmějšímu nastavení. Volba VSS navíc nemá nic společného s účinkem posilovače, ten se mění podle zvoleného jízdního režimu. Při volbě Sport řízení příjemně ztuhne, ale pořád zůstává o něco lehčí než u E90.

V zatáčkách díky proměnnému převodu auto ožije a řízení působí jistě, požadovaná námaha dobře odpovídá tomu, co se s autem děje. Jen by mohlo být upovídanější.

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Zatím jsem naštěstí neřešil nic zásadního. Při mytí mi zůstal v ruce zadní znak, nové plastové úchytky v ceně cca 12 Kč jsem dostal u prodejce zdarma. Zhruba po 18k km auto zahlásilo nedostatek chladicí kapaliny. Cesta do servisu se mi zrovna nehodila, po telefonické konzultaci jsem dolil sám něco pod půl litru, což by snad mělo být v normě.

Interval výměny oleje je od výrobce nastavený na 30 tis. km nebo dva roky. Proměnný interval se hlavně ze začátku trochu zkracoval, prozatím to vypadá tak, že si auto o nový olej řekne zhruba po 26 tis. km. Pro klid v duši jsem nechal olej vyměnit po necelých 10 tisících.

Výměna předních destiček přijde podle dosavadního trendu někdy po 40 tisících km, zadní vydrží mnohem déle, a nic dalšího se zatím o péči nehlásí.

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Při výběru auta jsem několikrát navštívil dva pražské dealery. Z hlediska osobního přístupu a nabízených služeb musím pochválit oba, nakonec ovšem rozhodly znalosti a zkušenosti prodejce. Zatímco první naštívený plaval i v tom, co jsem měl už nastudované z webu, jeho kolega u konkurence mi v několika bodech dobře poradil a celkově bylo vidět, že jednoduše ví. Když se mi pak sešly cenově podobné nabídky, nebylo co řešit.

Výbava

Model M Sport
M podvozek (neadaptivní)
M sportovní brzdy
LED světla
Přední i zadní parkovací senzory
Elektrická sedadla s pamětí a vyhříváním
Navigace Professional
Audio Harman Kardon
Tažné zařízení (elektricky sklápěné, kvůli nosiči kol)

 

Novinky v recenzi

2.11.2016 15:00

Podzimní úklid

Auto dnes prošlo přípravou na zimu, v jeden den se sešel úklid s voskovaním i přezutí. Za necelých 15 tis. km v letní sezóně se mi podařilo sjet přední runflaty tak, že na jaře budu muset pořídit nové pneu.


Další vozy BMW řada 3



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
10

Hodnotím po 20 tis. km a klepu na dřevo.

praktičnost
10

V rámci daného segmentu a typu karoserie bez připomínek, odkládacích prostor je dostatek a kufr nabízí několik drobných vychytávek pro uložení nákladu.

prostornost
9

Oproti předchozí generaci F30 znatelně vyrostla, je dostačující pro skoro dvoumetrového chlapa a běžně vzrostlé cestující na zadních sedadlech. Ocenil bych trochu víc prostoru na loket při řazení, pokud vpravo sedí spolujezdec.

jízdní vlastnosti
9

Při svižné jízdě po dobrém povrchu velmi dobré. Přemýšlím o tom, jak moc by prospěl samosvor. Tuhý sportovní podvozek mi nevadí, záměrně jsem si jej vybral. V kombinaci s runflaty ovšem mám dojem, že auto dost trpí na ostrých nerovnostech.

jízdní komfort
8

Odhlučnění není úplně na úrovni, jakou by člověk čekal u auta prémiové značky. Kromě aerodynamického hluku ve vyšších rychlostech mě překvapila papírová střecha. Při jízdě s rakví je vevnitř výrazně víc hluku než u mé předchozí Insignie.

výkon motoru
10

Návykový, bezstarostně dostupný výkon. Pro svižné svezení po silnicích je ho víc než dost, na mokru dokáže i pozlobit.

spotřeba
9

Vzhledem k dostupnému výkonu je spotřeba víc než přijatelná. Při jízdě mimo město auto umí být vyloženě úsporné, aniž by se řidič musel výrazně krotit. Při sportovní jízdě a v městském provozu jde spotřeba pochopitelně rychle nahoru.

hlučnost motoru
10

Benzinový šestiválec netrpí žádnými pazvuky jiných koncepcí, při mírném zatížení nijak neobtěžuje. Když na to ale přijde čas, ve spolupráci s výfukovým potrubím o sobě dá náležitě vědět.

kvalita sedadel
10

Jedna z hlavních kvalit auta. BMW příplatková sedadla umí a ta emková jsou z nejlepších.

brzdy
9

Brzdy docela často pískají, hlavně za mokra v běžném provozu. Osobně mi to moc nevadí, ale v rámci kategorie to působí nepatřičně. Jinak jsou příplatkové M brzdy výborné a vydrží opravdu hodně, jen odezva pedálu mi přišla o něco příjemnější v XF.


Více o modeluBMW řada 3 F30/F31 (2012-)
Spy fotky BMW 3 (G20): Nová generace testuje v okolí Mnichova. Jaké motory nabídne? Spy fotky BMW 3 (G20): Nová generace testuje v okolí Mnichova. Jaké motory nabídne?

BMW pro letošní rok chystá důležitou novinku, novou…

BMW 528i - Auto téměř dokonalé BMW 528i - Auto téměř dokonalé

Nová pětka od BMW je opravdovým zástupcem vyšší střední…

 





Blesk.cz

Česká spořitelna vrací do Google Play aplikaci pro NFC platby mobilem. Přejmenovala se na Poketku

Česká spořitelna vrací do Google Play aplikaci pro…

Česká spořitelna (ČS) oznamuje návrat aplikace pro bezkontaktní placení mobilem přes NFC do marketu Google Play.…

Írán volá evropské velvyslance „na koberec“ kvůli krvavému útoku. A slibuje „hrozivou“ odpověď

Írán volá evropské velvyslance „na koberec“ kvůli…

Při sobotním útoku na vojenskou přehlídku ve městě Ahváz na jihozápadě Íránu zahynulo 29 lidí, včetně žen a…

 

iSport.cz

Buchtele o Spartě: Loni jsme byli špatní od začátku do konce. Teď je to jiné

Buchtele o Spartě: Loni jsme byli špatní od začátku…

První třetinu vyhráli na střely drtivě 19:3. I v dalších průběhu utkání pak dokázali být hráči Sparty dominantní…

SESTŘIHY: Boleslav vynulovala Brno, Litvínov dál válí. Slaví i Sparta

SESTŘIHY: Boleslav vynulovala Brno, Litvínov dál…

SOUHRN | Tipsport extraliga v neděli uzavřela druhý hrací týden svým 4. kolem. První body v sezoně vydolovala…

 

Reflex.cz

Exceloval jako král Kazisvět, cirkusák Carlo Humberto nebo fanatický jezuita Koniáš. Před sto lety se narodil herec Martin Růžek

Exceloval jako král Kazisvět, cirkusák Carlo…

Kazisvět šestý, z Boží vůle král, mocný panovník a hlava pomazaná. Tak se tituloval herec Martin Růžek v jedné…

Padesát odstínů sirotků aneb morální kýč jedné české europoslankyně

Padesát odstínů sirotků aneb morální kýč jedné české…

Českým mediálním a politickým prostorem již několik dnů rezonuje jako jedno z hlavních témat (ne)přijetí…