Citroën C4 (2011)
28.8.2011Konečne som si našiel čas na napísanie recenzie. Napíšem len v skratke prečo práve C4. Takže ako čas plynul prišiel čas na predaj nášho od nova kúpeného…
Citroen C4 (sher-wood)
Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz
-
bicak77 18.09.11 07:55
« Re: Re: HDI vs. VTi
Jasně, pokud jde jen o spotřebu, výběr dieslu je jasný. Osobně bych se rád v 68kw svezl, protože ze všech stran slyším jen samou chválu. Nejvíc mi na dieslech vadí jejich zvukový projev, ale HDi je prý v tomto špička a blíží se k benzínu..no prostě až bude k dipozici i dealera, ze zvědavosti vyzkouším ;-) -
Ronault. 17.09.11 20:58
« Re: Re: Re: HDI vs. VTi
Tu spotřebu bych tak optimisticky u HDI neviděl, našel 207 SW Outdoor aktuálně má 5,6, ale taky je pravda, že taťka má poslední dobou dost popojížděčky.
A k tomu tématu...
Já když koukal do cenníku 308, u C4 to bohužel nejde s manuálem, tak je dost lákavé vzít raději 1,6 THP 115 kW než 1,6 HDI 82 kW, protože ten rozdíl už není tak velký, při slušné jízdě to THP není tolik žravé, možná i méně než VTi a kombinuje obě výhody, od nízkých otáček táhne jak diesel, ale neuvadá někde při 3500 ot. min, pružný všude a zvuk perfektní... -
matii 17.09.11 18:51
« Re: Re: HDI vs. VTi
Ono je to dost o tom, kolik najezdíte. Známý si koupil taky 1.6 VTi a teď nadává, proč si nepřiplatil 45 000Kč a nekoupil HDi, jak by ušetřil. Přitom najede ročně asi 10 000Km. Tak jsem mu řekl: "dej bokem 45 000Kč a postupně si z nich odepisuj při každém tankování rozdíl ve spotřebě a ceně benzín vs nafta. Po dobu jakou budeš auto provozovat než ho prodáš, jen stěží těch 45 000Kč spotřebuješ". Takže malý propočet:
Počítejme, že HDi jede za 5 litrů a VTi za 7 tj. rozdíl 2 litrů. Počítejme, že je nafta o 1Kč levnější. Na 100km pak je cena spáleného paliva lepší o cca 77Kč u dieselu. Při nájezdu 10 000km ročně je to pak 7700Kč což vystačí na téměř 6 let, než se investice do dieselu vrátí a začnete skutečně šetřit.
Takže resume zní:
Pokud nejste jako já zastánce hesla "Nafta patří do kamen, ne do aut" >:-[] , pak diesela jedině v akci "diesel za cenu benzínu", nebo při vyšším nájezdu km (20 000 a víc). -
sher-wood 17.09.11 13:32
« Re: HDI vs. VTi
z C4 som presedlal z Peugeota 1.6 benzínu, takže červené pole vidiel aj ex pežot. V rodine máme 2 nafťáky a teda viac vyhovuje nevytáčať do červeného nakoľko aj tak kr. moment je už v červenom neefektívny.
1.6 VTi som nevybral preto lebo spotreba je tam celkom o dosť rozdielna. Výber 68kW bol preto lebo 80kW je od 68kW drahší o cca 1000€ a od 1.6VTi 1700€. Tam už by bol v´ber jednoznačne 88kW benzín. Motor krásne tichý. -
bicak77 17.09.11 08:26
« HDI vs. VTi
Ahoj kolego :-)
Vidím, že jsi konečně napsal recenzi, chválihodné :yes:
Chtěl jsem se jen pozastavit nad tvým srovnáním s 1.6VTi. Atmosférický benzín potřebuje jiný jízdní styl, musíš si jít pro výkon do otáček. Proto se ti zdála 1.6VTi líná. Já se rád podívám k červenému poli na otáčkoměru (v našem případě k oranžovému) :-) Ve tvrdé řeči čísel je benzín prostě dynamičtější : zrychlení z 0 na 100 absolvuje 1.6VTi o celkem podstatných 2,1s rychleji. Ale jak říkám, musíš prostě točit...Chápu, že někomu tento styl nevyhovuje a na pohodové ježdění, jehož ty jsi zřejmě zastáncem, bude určitě příjemnější tvých 68 dieselových kw.
Co se spotřeby týče, tady se benzin nechytá, to je jasný. Tipuju, že při stejném jízdním stylu budeš jezdit vždy minimálně o 2 litry méně. Když se kupovalo moje auto, byl rozdíl v ceně oproti HDi 68kw propastných 50tis Kč. V úvahu přicházelo ale spíš silnější HDi 82kw a tam už byl rozdíl 70tis Kč. Takže k mé spokojenosti se vybralo 1.6VTi, i když mám roční nájezd cca 40tis km.
Jinak vidím, že bereš recenzi zodpovědně, těším se na další postřehy a fotky. Ať C4 slouží ke spokojenosti!
:yes: -
sher-wood 16.09.11 10:27
« Re: Re: eco driver
podla tejto recenzie, kde porovnavaju 1.6 HDI 68kW a 1.6 VTi je presne tak ako vyvodili záver. Slabšia verzia je o dosť lepšia min. v spotrebe a podľa skušobnej jazdy aj v dynamike.
Testoval som všetky 3 verzie či už 1.6 HDI 68kW, 80kW ako aj 88kW a ta mi nesedela. 80kW bola od 68kW drahšia o 1000€ a oproti 1.6 VTi 1700 ked dobre pamatám. -
Matt26 15.09.11 19:00
« Re: eco driver
Bežiaci motor spotrebuje za hodinu státia na voľnobeh tak max. pol litra. Pritom pri zastavení povedzme na 2 min stúpne na pal pc o jednu, dve desatiny čo je vzhľadom k 300km (3.5h) ceste číry nezmysel.
K START-STOP systemu, samozrejme že nemám a do nového auta by som určite ani nechcel... ;-)
A tých mojich 4.9 si myslím že je veľmi slušných vzhľadom na "ne"predpisovú rýchlosť. Výrobcom deklarovaná priemerná je 5.4. :-)
P.S.: Mal som raz aj 4.5 pri rovnakej trase z Brna domov, kedy som viezol jednu slečnu ktorá sa teda extrémne bála 8-s a po pár km mojej jazdy jednoznačne usúdia že buď vystúpi alebo pôjdem pomaly. >:D Tak až vtedy to bola eco jazda (najdlhších skoro 6h môjho života za volantom). Fotku našťastie nemám a nehodlám to nikdy opakovať >:D
Dík a želám ti nápodobne ;-) -
Adept 15.09.11 09:10
« Re: eco driver
Podle včeho ta 1.6 HDi nená až tak marná. A pro ty co jezdí spíše pohodově a né adrenalinově, tak akorát.
[odkaz]
S tou spotřebou je to tak jak píšeš, ještě po zajetí klesne. Tudíž myslím, že nyní ji kririzovat je zbytečné. Určitě bude po zajetí vynikající a majitel bude spokojen ještě více než nyní :-) -
Jetty 15.09.11 07:01
« Re: eco driver
Ahoj Matt,
já jen k tomu pal. pc. Napsal jsi, že při stání průměrná rychlost rapidně klesá a spotřeba z nepochopitelných důvodů roste... Podle mě je to naprosto logické - pal.pc to všechno počítá nejen k ujetým km, ale taky k celkovému času jízdy. Proto pochopitelně při stání a zapnutém motoru (čas jízdy běží) průměrná rychlost rapidně klesá a spotřeba roste (běžící motor spotřebovává palivo) - nebo tam máš START-STOP??? ;-)
S přidáním fotek, nezbývá než souhlasit.
P.S. těch Tvých 4,9l taky žádný zázrak :-!
Měj se a ať Pežotek slouží :yes: -
Matt26 14.09.11 21:53
« eco driver
Dlho som zvažoval či sa pod túto recenziu vyjadrím. :-) Ale pri každom druhom otvorení mojeauto.cz na mňa vyskočí nová "eco" novinka tak mi to nedá...
Auto je krásne, nová C4 sa skutočne podarila a každý kto si ju vyberie, tak nespraví chybu :yes: . Čo však z toho, keď motor je zúfalý. Neberte ma zle, viem že po cestách jazdí omnoho slabších áut (3valcové HTP) ale sú to fabie pre boha. V dnešnej dobe do nového auta, za predpokladu že majiteľ žiada diesel, hodí pod kapotu minimálne 80kw verzia inak slušného 1.6Hdi. Mal som tú česť s C4 minulej generácie s 1.6Hdi 66kw ( modernizáci motora v terajšej podobe pridala 2kw) a bol doslova zúfalý. Dokonca horší ako škodovácka 1.4Tdi ktorá vzhľadom na objem a malé turbo bola prekvapivo živá. Už 80kw dáva zmysel a paradoxne by mala nižšiu spotrebu ako slabšie naladenie ;-) lebo motor by sa s úctyhodnou váhou nemusel tak trápiť. A z hľadiska dlhodobej investície do auta čo bude pravdepodobne slúžiť viac ako 2-3 roky sa po nahliadnutia do cenníka zdal rozdiel 68 a 80kw úplne zanedbateľný (necelých 900€ a nie 1700 ako píšete). Pritom ak by ste vyskúšali oba modely a nie len tú čo mal dealer (dokonca iba benzín) tak by ste mali jasno. :-!
K recenzii a novinkám. Viem že radosť za auta je veľká ale tie novinky sú naozaj smiešne. >:D Od slabého maloobjemového dieselu sa vlastne ani nedá očakávať vysoká spotreba a dokázal by to snáď iba skutočný šialenec za volantom. Motor je síce ešte v zábehu a po 10tis si sadne a spotreba by mala ešte klesnúť ale 4.4l pri 63km/h je skôr priemerný. Pre inšpiráciu: [odkaz] tiež v skutočne premávke, s klímou zapnutou celú cestu a von koncom nie eco štýlom ( skôr naopak, keďže predbieham všetko čo ide pod 90). A to vpredu vozím väčší a ťažší motor ako vy a v zadu 45kg labradora. ;-) Dokonca skutočná priemerná rýchlosť bola ešte vyššia a spotreba asi o 0.1 nižšia keďže pal.pc ráta aj státie so zapnutým motorom pri ktorom VP rapidne klesá a spotreba z nepochopiteľných dôvodov rasie)
Takže do budúca skúste fórum prestať udivovať údajmi o spotrebe a radšej dopíšte pár objektívnych riadkov do recenzie a hladne pridajte nové fotky zo skutočného života s auto a nie len tú jednu "výkladnú". Recenzia aj auto by si to zaslúžili. Prejem veľa bezpečných km a nech radosť z auta trvá... ;-) -
matii 30.08.11 10:17
« Re: tuning vs tuzing
Vybírej doplňky pouze ZDE:
[odkaz]
Na ostatní se vykašli. Nebo z toho vážně bude tuzing (my říkáme Globus Design).
Na co černá folie a kola? Buď rád, že máš elegantní auto a při této barvě jsou stříbrná pěkná. A ty folie? PSA pokud vím dává do středních výbav lehce namodralá co filtrují sluneční svit. A deflektor? Nevím co máš na mysli, ale snad nechceš něco lepit na kapotu?!!! -
matusco 29.08.11 21:44
« tuning vs tuzing
Mas pravdu, tuning tomuto autu asi nehrozi... Ale tuzing ano - ako totiz inac nazvat cierne elektrony, folie, deflektory...
Sorry, ale ja ked pocujem, ze ked sa niekto po kupe auta jednym dychom dusuje, ze ziaden tuning nebude a druhym uz zase planuje nakup "doplnkov" - to auto caka jasny osud...
Ja viem, tesis sa z noveho auta. Ked budes mat na aute najazdenych poctivych zopar tisic km, potom napis recenziu.