Recenze

saldy (muž 40 let) Poslat zprávu
 
9 Majitel

Hyundai i30 1,6 CRDi VGT, 94kW

9,74 Uživatelé

Hodnoceno: 48× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Hyundai i30, foto 1 Hyundai i30, foto 2 Hyundai i30, foto 3 Hyundai i30, foto 4 Hyundai i30, foto 5 Hyundai i30, foto 6 Hyundai i30, foto 7 Hyundai i30, foto 8
Hyundai i30, foto 9 Hyundai i30, foto 10 Hyundai i30, foto 11 Hyundai i30, foto 12 Hyundai i30, foto 13 Hyundai i30, foto 14 Hyundai i30, foto 15 Hyundai i30, foto 16 Hyundai i30, foto 17 Hyundai i30, foto 18 Hyundai i30, foto 19 Hyundai i30, foto 20 Hyundai i30, foto 21 Hyundai i30, foto 22 Hyundai i30, foto 24 Hyundai i30, foto 25 Hyundai i30, foto 26 Hyundai i30, foto 27 Hyundai i30, foto 28 Hyundai i30, foto 29 Hyundai i30, foto 30 Hyundai i30, foto 31 Hyundai i30, foto 32 Hyundai i30, foto 33 Hyundai i30, foto 34 Hyundai i30, foto 35 Hyundai i30, foto 36
 

Technické info

Přezdívka auta Sněhulák Rok výroby 2009 Koupeno nové najeto [km]:15000 palivo: nafta počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1582 výkon [kW]: 94 kroutící moment [Nm]: 260 zrychlení 0-100 km/h [s]: 11 maximální rychlost [km/h]: 197 počet rychlostí: 6 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 16 zavazadlový prostor [l]: 340 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 5,5

Popis vozu

Tento vůz je zde již bohatě popsán, zkusím být proto více stručný a podívat se naň ho trochu jinak, i proto, že to je poněkud exot mezi i30, zatím….

Interiér je přehledný, plasty měkčené dokonce i na dveřích, modře podsvícená palubka vypadá v noci pěkně a lze ztlumit svítivost, muskulaturní středový panel je mírně natočen směrem k řidiči a dominuje mu ovladač klimy, bohužel oproti Ulsanu se v Nošovicích v některých drobnostech šetří, některé odkládací prostory jsou za příplatek, vstupy pro USB jsou umístěný méně šťastně a v držáku na láhve je jen divná gumička pro zajištění. Sedačky jsou pohodlné, výškově nastavitelné a mají více vyklenuté boční vedení, které lze zúžit, v kombinaci s kůží vypadají nádherně, prostor vzadu je v normě, v kufru je plnohodnotná rezerva ale je spíše malý.

Po rozjezdu řízení příjemně ztuhne což mi vyhovuje, auto dobře reaguje na změny směru, motor za krátkou dobu ztichne a pokud nepřekročí 3500ot. tak jej příliš nevnímám, turboefekt je potlačen na minimum, stačí si trochu hlídat otáčky a pak jen sešlápnout plyn,“krátkodobé zaražení do sedačky a potom nic“ se zde nekoná, auto zrychluje plynule a bez prodlevy už od nízkých otáček, pro rychlé předjetí má dostatek dynamiky, při zatížení více osob zdá se příliš neztrácí, na pětku je však už o poznání línější, šestý stupeň je již vyloženě ekonomický a uplatním ho pouze na dálnici, kde mi sundá 500ot. Ve 130km točí cca 2500ot.Díky bohu, soudruzi nám konečně seslali tolik všemi vytoužený 6tý kvalt a nejedná se o žádný trik.
Dlouhé táhlé stoupání zvládá s lehkostí, avšak do prudkých zatáček se měkký podvozek více naklání, chce to ubrat plyn. Příčné nerovnosti zvládá v pohodě, avšak se sérií nerovností se ozývají od podvozku nepříjemné rázy, takovým příkladem je legendární pravý pruh naší nejdelší off-roadové dráhy D1. Řazení asi není tak hladké ale je přesné, patří k těm povedenějším, spojka zabírá nahoře, zatím nikdy nezasmrděla, horší zkušenost mám se zpátečkou, která mnohdy nezapadne hned napoprvé čemuž asi možná nepomáhá zámek, tak nevím. 4 kotoučové brzdy jsou velmi účinné (díky nim jsem taktak dobrzdil odbočku z D1 na Břeclav). Pokud jedete s lehkou nohou, spotřeba nepřesáhne 5l no a přes 7l se mi ještě nepodařilo dostat i když jezdím svižně.

Motorizace:
Co se skrývá pod sukní? U2 je modernizovaný nástupce skvělého 1.6 CRDi 85 a 66kW z roku 2006, evoluce sleduje možnost vybavit motor DPF a samozřejmě i nárustu výkonu, přidává konečně 6tý kvalt pro i20 a i30, kromě nové konstrukce turbodmychadla (větší aktuátor zajišťující rychlejší reakci pro VGT), změnil se tvar a zvětšil průměr výfukových kanálů, překonstruovaná hlava má větší chladící kanály, upravením řemenice bylo dosaženo vyššího průtoku vodní pumpy, kvůli zvýšenému výkonu byl zesílen pístní čep a zvýšena pevnost bloku, snížení hlučnosti podporuje přesazení osy pístu vůči ose klikového hřídele, motor je vybaven elektrickým topným tělesem které zkracuje dobu žhavení. Odstraněn byl regulátor tlaku v railu, vstřikovače jsou nyní Bosch s tlakem 1600 barů.
Měření na válcovně odhaluje na šestnácku úctyhodný výkon, křivka výkonu roste lineárně až ke 100kW, vrchol točivé momentu ve 2000ot. dosahuje 300Nm, poté křivka mírně klesá až ke 4000ot., za touto hranicí umírá, ukázkový je průběh i rozsah, bravo Hyundai!

Velkorysá záruka je částečně vykoupena diktátem častých povinných návštěv aut. servisu, avšak je to každého svobodná volba. Bílou barvu jsem zvolil prostě proto, že je bez příplatku a nakonec jsem tomu rád, protože mu sluší. Všiml jsem si, jak se po nás otáčejí řidiči golfů i oktávek, možná s podivem, možná s pohrdáním, sněhulák však na ně cení zuby. Vůz v provedení style je osazen bohatou výbavou kde postrádám snad jenom zatmavovací zpětná zrcátka. Poruchovost motorizace je zatím sice velká neznámá ale s ohledem na bezproblémového předchůdce s trochou risku lze získat moderní pohonnou jednotku, která uspokojí i vyznavače svižné a zároveň úsporné jízdy pro vůz C třídy.

...Rok první
Tak přesně po roce a první garančce mohu již trochu hodnotit,auto má najeto málo ale používám je skoro denně na jízdu po i mimo město. Hlučné tlumiče, co mě dále rmoutilo bylo drnčení z různých směrů interiéru, které jsem ale postupně svépomocí snadno odstranil,poslední dobou se rozrezonovaly pravé dveře, což mi úspěšně odstranili při garančce, rezonance nikdy nevycházely z prostoru palubovky, byly vždy mírné tlumené a trochu znepokojující ale nepovažuju to za velký problém, spíše drobnost.Loketní opěrka by mohla být více vpředu, je mi spíš k ničemu a to jsem normálního vzrůstu.
Nejvíce nadšený jsem z motoru který jede jako pila, pouze s velkým naložením či pružném zrychlení v rychlostech nad 100km cítím limity ale to není tak často, není to výtka ale pouze konstatování, protože to je již za hranicí možností této kubatury .Celkově jsem s i30 zatím spokojený a i když je po roce nabídka vozů v této třídě zase jinde stále by patřil k mojim favoritům.

...Prodej:

Tak vůz jsem po sedmi letech provozu prodal a přeju mu, aby se dostal do dobrých rukou. Nájezd byl velmi malý a co já jsem najel za tu dobu, mnohý jiný najede za rok či dva. Na i30 první generace se tak ani nemělo co rozbít a auto bylo fakticky stále jako nové byť zastaralo v porovnání s dnešní nabídkou. i30 jako model od té doby ušlo velkou cestu, 2 facelifty a na podzim už příjde třetí generace, z korejského průkopníka, který přišel do Nošovic vyšlapat automobilce v Evropě cestu, se dnes stala masovka za kterou se nikdo ani neohlídne a podražil. Tenkrát však byly ceny těchto nově zaváděných vozů příznivější a já stále trvám na tom, že to byly nejlepší koupě. Dyzajnově si myslím model příliš nezestárl a i po letech se na něj dívá dobře.

Vše fungovalo korektně, vyměnil jsem pouze tyčky stabilizátorů předních kol, těsně před koncem pětileté záruky. Věci které mě po čase trochu štvaly byl hlučný podvozek, tlumiče a malý kufr s příchodem dítěte, chyběly mi elektricky sklopná zrcátka, krátká loketní opěrka a ocenil bych i denní led svícení.

Musím uznat, že v autě s vyjímkou jedné reklamace, nic nedrnčelo nevrzalo, také v zimě bezproblémový provoz. Výhoda byla i absence filtru, o čemž se dnešním dýzlům může jen zdát. Spotřeba byla od začátku do konce stejná a to v průměru 6L. S vyjímkou jedné reklamace laku, byl lak v době prodeje jako nový, stav podvozku jsem nezkoumal. Odřený byl jen plastový kryt na volantu z velmi nevhodného plastu, majitelé měli problém s reklamací, protože kryt neměl seriové číslo, já to ale nikdy neřešil. Gumová rohožka byla nekvalitní a tak zde zela díra u plynového pedálu.

Celkově mám z auta velmi dobrý pocit, srdíčko při prodeji bolelo a budu na něj vzpomínat v dobrém. Tak s bohem Sněhuláku!

Silné stránky

výkon, velká zpětná zrcátka, velký rozvor a rozchod, spotřeba, sedadla, design, ochrana posádky, cena.

Slabé stránky

Trochu zjednodušený PP, odhlučnění podvozku, zpátečka, při zatížení nevypadá pokleslý zadek příliš esteticky, menší kufr.

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Časem jistě něco přibude....

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Jednání proběhlo bez problému, mrzí mě jen, že jsem mimo zabezpečení nedosáhl na více bonusů v podobě výbavy, při dodání vozu jsem zjistil, že auto obsahuje navíc balík pomocníků ESP, BA a TSC takže nakonec přeci jen spokojenost.

Doplňky:

Černá folie na čelní masku.

 

Novinky v recenzi

29.7.2016 13:14

Prodej a foto

Tak vůz jsem po sedmi letech provozu prodal a přeju mu, aby se dostal do dobrých rukou. Shrnutí služby a přidáno pár fotek.

23.7.2010 15:29

první rok

rozšíření textu


Další vozy Hyundai i30



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
9

Uvidíme...

praktičnost
9

Ušitý na tělo.

prostornost
10

Nemám připomínek.

jízdní vlastnosti
9
jízdní komfort
9
provozní náklady
9
náhradní díly
9
výkon motoru
10
spotřeba
10
hlučnost motoru
10
kvalita sedadel
10
brzdy
10
zavazadlový prostor
7






Blesk.cz

Khamoro oslaví 20 let: Nabídne romskou módní přehlídku i koncerty

Khamoro oslaví 20 let: Nabídne romskou módní…

Romský festival Khamoro letos slaví jubilejní 20. rok působení v Česku. Letošní ročník nabídne jako každoročně…

Cyklistická sezona začíná. Nezapomeňte na správnou výbavu!

Cyklistická sezona začíná. Nezapomeňte na správnou výbavu!

Léto je už v podstatě opět tady. S jeho příchodem se můžeme těšit i na pohodové dlouhé večery a výlety plné…

 

iSport.cz

Šéf IIHF: Příští MS? Češi v Bratislavě, domácí v Košicích! A řeší brankáře

Šéf IIHF: Příští MS? Češi v Bratislavě, domácí v…

Čeští hokejisté po sedmém místě na MS v Kodani a Herningu klesli v žebříčku IIHF z páté příčky na šestou. Proč…

Fotbalové přestupy ONLINE: Kdo změní v létě dres?

Fotbalové přestupy ONLINE: Kdo změní v létě dres?

Sledujte fotbalové přestupy, jednání i spekulace ONLINE na iSport.cz.

 

Reflex.cz

Maturitní katastrofa: Z matematiky měla téměř půlka studentů čtyřku nebo pětku, brzy přitom bude povinná

Maturitní katastrofa: Z matematiky měla téměř půlka…

V minulém týdnu dorazily do škol výsledky didaktických testů státní maturity. Celkové statistiky zatím CERMAT…

Jsme, jaké jsme: Fotografie stoletých žen, které promlouvají o vlastní kráse

Jsme, jaké jsme: Fotografie stoletých žen, které…

Ženy často touží splňovat standardy krásy, i když je jim více než 100 let. Dokumentární fotografka Arianne…