Recenze

10 Majitel

Nissan 370Z Black Edition Europe

9.87 Uživatelé

Hodnoceno: 35× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Nissan 370Z, foto 1 Nissan 370Z, foto 2 Nissan 370Z, foto 3 Nissan 370Z, foto 5 Nissan 370Z, foto 6 Nissan 370Z, foto 7 Nissan 370Z, foto 8 Nissan 370Z, foto 9
Nissan 370Z, foto 10 Nissan 370Z, foto 11 Nissan 370Z, foto 12 Nissan 370Z, foto 13 Nissan 370Z, foto 14 Nissan 370Z, foto 15
 

Technické info

Přezdívka auta Zetko Rok výroby 2010 Koupeno nové najeto [km]:40000 palivo: benzin počet válců: 6 objem [cm3]: 3696 výkon [kW]: 247 kroutící moment [Nm]: 365 zrychlení 0-100 km/h [s]: 5 maximální rychlost [km/h]: 250 počet rychlostí: 7 převodovka: automatická průměr kol [palce]: 19 pohon kol: zadní spotřeba [l/100km]: 9

Popis vozu

*** KOUPĚ ***

Jednou ráno sem se vzbudil a rozhodl se, že si koupím sporťák. Dokud jsem mladý a budu ho zvládat, ne až budu dědula. Začal jsem ho řešit na jaře roku 2010 a věděl sem, že na něj budu za rok schopen uvolnit plus mínus 1.6 milionu. Ten rok strávil testováním a zkoušením všech modelů, které by se mi mohly líbit. Základní zadání pro koupi bylo… nové auto, atmosférický motor, zadní pohon, nejméně 120kW na tunu, karoserie coupe, dvoumístné, pouze pro letní víkendový provoz… a samozřejmě aby se mi to auto líbilo  . U některých aut která jsem testoval sem tohle zadání v něčem porušil, ale jen proto abych si nakonec potvrdil, že by to byla chyba. Tímto děkuji všem prodejcům, kteří se mnou měli trpělivost a připojuji krátké zdůvodnění, proč sem si nevybral jejich produkt.

BMW 135i – úplný omyl. Předně motoricky, ten motor sice jede, ale nebyl skoro slyšet, twinturbo porušovalo zadání a měl sem obavy, kolik vydrží. Nevěřím, že při zatěžování sportovní jízdou vydrží v kondici víc jak 80 tisíc. Skoro všechno na tomhle autě je za příplatek. Ale hlavně… není to sporťák. V zatáčlách sedí kromě Camara rozhodně nejhůř a podle mě ze všech i nejhůř vypadá. A to i uvnitř.

BMW Z4 sDrive30i – druhé testované BMW se mi hodně líbilo, má skvělou stahovací střechu, ale je tak nějak nafintěné a navoněné, že bych se ho bál někde škrábnout. A pak by to stálo majlant. Ale hlavně řidičsky je to nepředvídatelná mrcha, která vás podrhne, když to nečekáte. Chvilku nedotáčivé, chvilku přetáčivé. Měl sem dojem, že se mu nelíbím a chce mě zabít. S tímhle autem se okruh nedá zajet s úsměvem.

Audi TT-RS – nahoněnej pětiválec v holčičím autě. Je těžké o něm něco napsat, protože ze všech aut ve mě vyvolalo nejméně emocí a doslova mě nudilo, možná proto že jsem dříve měl TT 3.2 V6 a po prvním týdnu nadšení to pak už byla jen nuda. Snad že mělo pěknou Sepang Blue barvu. Uznávám, že auto je solidně postavené, jenže jen pro výkon, ne pro zábavu. Nechápu, kdo si tohle auto kupuje, myslím že asi nikdo, protože ho lze sehnat se 40% slevou oproti úplně nesmyslným listovým cenám.

Porsche Cayman – byl se Zetkem ve finále. Pak jsem je v jeden den měl možnost řídit oba a postavil je i fyzicky vedle sebe a bylo jasno. Cayman je dobrý. Ne, je vynikající. Kultivovaný a dokonalý, chybí mu ale trocha sportovní hrubosti, navíc proti Zetku působí tak nějak moc subtilně, možná až doslova žensky. A jeho zadek se mi vysloveně hodně nelíbil. Navíc nejsem zarytý fanda značky Porsche, abych si zdůvodnil, že zaplatím 350 tisíc víc za auto, které není vůbec lepší. Ale respekt všem, co ho mají.

Chevrolet Camaro SS – nádherný úlet, který budí pozornost. Ale řidičsky pro mě není sportovním autem. Příliš neohrabané a ten strašný interiér a jeho zpracování….  Kdybych ale chtěl pozérské auto s místem vzadu pro 2 malé štíhlé sedumnáctky, jdu do něj.

A vítězem je… tamtadadáááá… Nissan 370Z 3.7 V6 se sportovním paketem a …. se sedmirychlostní automatickou převodovkou (Už se také chytáte za hlavu jako někteří moji kamarádi? Tak si raději nejdříve přečtěte kapitolu Převodovka

Finále pak trvalo už jen krátce, když jsem zjistil že nemá smysl individuální dovoz, v zimě 2010/2011 jsem oslovil prodejce v Čechách, vyjednal 20% slevu a v březnu ještě na sněhu si do garáže odvážel jeden kus z 370 aut speciální výroční edice vyrobených pro Evropu v provedení Black Edition Europe, barva Magnetic black, tmavá kola, červená kůže.

*** NISSAN 370Z BLACK EDITION EUROPE ***

Pár slov ke koncepci Zetka. Je to pravověrný sporťák za slušné peníze. Nissan postavil neuvěřitelně účelné auto, které má jen a přesně to, co od něj potřebujete a nemá nic navíc. Zatmavovací zrcátka? Blbost. 6 stupňů vyhřívání sedaček? Blbost. Elektrické roletky? Děláte si srandu? Není to auto na každodenní ježdění (i když se jistě se mnou někteří budou do krve hádat že ano), není to vymazlená audinka plná elektronických zbytečností, které vám mají zpříjemnit cestování. Není to totiž dopravní prostředek. Je to rozdavač radosti. Zetko je svoje.

*** MOTOR ***

Srdecem zetka je šestiválcová atmosférická pohonná jednotka o objemu 3.696 cm3, konkrétně typ VQ37VHR s výkonem 247 kW/331 koní a kroutícím momentem 365 Nm. VQ motory Nissanu jsou neuvěřitelné držáky, tak doufám že to bude i tento případ. Série VHR s variabilním časováním ventilů a zdvihu (VVEL - Variable Valve Event and Lift) točí do 7600 otáček, přičemž nejvyššího krutícího momentu dosahuje od 5200 otáček. Motor má dvě úplně odlišné osobnosti. Při otáčkách do 3200 jen lehce a tichounce pobrumlává a to i když na sedmičku frčíte po dálnici 160. Největší hluk pak vnímáte od pneumatik. Podřaďte ale o 2-3 stupně a probudí se příšera. Jakmile otáčky přelezou 4000 tisíce, z motoru se stává monstrum, jehož ryčivý řev doprovázející raketové vystřelení auta vpřed vás nenechá na pochybách, že sedíte v pravověrném sporťáku.

Tyto dvě osobnosti se projevují i ve spotřebě. Při klidné jízdě, kdy plyn jen tak lehce lechtáte, není problém dostat se s kombinovanou spotřebou i s podílem rychlé jízdy po dálnici pod 8 litrů! Prošlápněte ale plyn k podlaze, rozpalte brzdy do ruda, užívejte si okrsek a spotřeba přes 20 litrů vás nemine. Samozřejmě tento mazlík s kompresním poměrem 11:1 si žádá RON 98 benzín, 95 oktanů nestačí.

*** PŘEVODOVKA ***

Zvolil jsem 7-rychlostní automat. Řazení je plně automatické nebo semi-automatické s řazením pomocí luxusně provedených hořčíkových pádel pod volantem (ne idiotsky na volantu, že ano BMW…). Do automatického režimu je možné pomocí pádel kdykoliv zasáhnout. Pokud jste někdo znal tu automatickou pětirychlostní hrůzu z 350ky, zapomeňte, tohle je úplně jiná liga. Jedná se o jednotku Jatco dimenzovanou na 400 Nm, což bohužel omezuje případné zvyšování výkonu nad tuto hodnotu. Kdybych to chtěl, musel bych vyměnit za kompatibilní verzi, která se dává do Infinity a je dimenzovaná na 600 Nm. Jednotka dává stejně jako SynchroRevMatch u manuálu přesné meziplyny při podřazení. Celkově dávám automatu jedničku, osobně mě přijde mnohem lepší a příjemnější než například váhavý S-tronic nebo samodestrukční R-tronic od Audi.

Ještě pár slov k výběru automatu. Testoval jsem pečlivě Zetko jak s manuálem tak automatem, v provozu i na okruhu. Manuál v 370ce je sice dobrý a nezpochybňuji, že se hodí k charakteru sportovního auta, ale celkově ve srovnání ostatními testovanými auty hodně zaostával, má pouze průměrně přesné řazení a je hodně hodně tvrdý. Nemůžu ho doporučit někomu, kdo musí někdy popojíždět v kolonách po dálnicicíh nebo ve městě, nebo kdo současně jezdí s přesnějším manuálem v jiném autě, jako je BMW, Audi, MB. Moje denní auto je Audinka s opravdu perfektním manuálem a přesednout do Zetka s jeho nepřesným a tvrdým řazením byla bolest, která mi kazila dojem z jinak úžasného auta. Takže pro mě nakonec jednoznačná volba 7AT – které jsem zatím ani na sekundu nelitoval.

*** PODVOZEK A BRZDY ***

O podvozku jednoznačně v superlativech. Megakomplikovaná poháněná zadní náprava sice hodně redukuje prostor pro kufr, ale ta oběť za to stojí. Auto sedí jak přišité, když už začne v zatáčce zadek ztrácet trakci, děje se tak postupně a zcela předvídatelně, řidič má spoustu času to řešit. Přesný opak Z4, která sedí sedí sedí a pak zničeho nic je to všechno v pr***i. Pokud někdo miluje drifty, tohle je pro něj ideální auto.

Kola jsou speciální Black Edition Rays, tmavé 19” o hmotnosti 10,5 kilo vpředu a 11 kilo vzadu, což je teda paráda, pro pneu 245/40 vpředu a 275/35 vzadu.

Auto jsem nafasoval na Bridgestone Potenzách RE05A. A zde je jediný kámen úrazu, který mi dneska na autě vadí. Do kabiny nepříjemně proniká hluk od zadní nápravy, odhlučnění je zcela nedostatečné. Navíc zmiňované Potenzy sice hodně najedou, jsou ale poměrně hlučné a při nízkých otáčkách a tichém motoru začíná hluk pneumatik nepříjemně dominovat. A nejen pneumatiky, je slyšet každý kamínek jak cinkne o spodek auta. Na sezónu 2012 přezuju na SuperSporty od Michellinu, tak se to snad zlepší.

Brzdy jsou příplatkové Nissan Sport Brakes čtyřpístkové vpředu a dvoupístkové vzadu s odvětrávanými kotouči 355mm a 350 mm.

*** EXTERIÉR ***

Exteriér nechci popisovat, od toho tu jsou foky. Nemám rád přednášky o obrazech, každý by si měl udělat názor sám, jestli se mu líbí nebo ne. Snad jen jediný postřeh - tohle auto vypadá nebezpečně rychlé, i když stojí.

Faktem je, zatímco předek a boční silueta jsou přesně moje krevní skupina, na zadek jsem si musel chvíli zvykat. Do té doby, než jsem poprve viděl zvenku jeho rozvícená zadní světla tvarovaná do ostrých skob, pak jsem pochopil a najednou všechno dávalo smysl.

Jedna výtka směrem k Nissanu se týká barev. Udělat sportovní auto a dávat na výběr mezi fádní červenou, úchylnou modrou a dvaceti různými odstíny šedi, to je trošku padlé na hlavu. Kvalitu laku by to taky chtělo zlepšit, je to spíš horší průměr.

*** INTERIÉR ***

Ve všech ohledech bezvadný. Provedení v kůži, imitaci kůže, kvalitních plastech. Subjektivně mnohem příjemnější než v GT-R, ve kterém mám nějaký problém se středovým panelem.

Problémem Zetka je výhled řidiče. Že je vidět špatně dozadu, a šikmo vzad, to každý tak nějak čeká. Bohužel, tragické jsou i slepé úhly do stran. Široké A sloupky doplněné o obrovská zrcátka bez mezery mezi nimi blokují výhled a vytvářejí masivní a nebezpečné slepé úhly. Po několika nepříjemných zkušenostech, kdy i přes opakovanou kontrolu směru jsem neviděl blížící se vozidlo, otevřeně přiznávám, že projet křižovatkou z vedlejší silnice mi trvá poměrně dlouho. Mnohem déle než u jiného auta. Nestačí se totiž podívat jednou, ale je nutné každou stranu opakovaně zkontrolovat několikrát, jestli se tam něco neschovávalo. A pak ještě jednou kvůli pomaleji jedoucím cyklistům.

*** SERVIS ***

Zatím moc zkušeností nemám, auto po 20 tisících a jedné výměně oleje (plná syntetika) bez závad.

Původní brzdové destičky jsou po 20 tisících cca v polovině.

Gumy Potenza RE050A jsou po 20 tisících hotové, hlavně samozřejmě vzadu, zralé na výměnu.

*** JÍZDA ***

Je sobota ráno, 20 stupňů, sluníčko a sucho. Po třech týdnech mizerného počasí a jiného programu vytahuju Zetko z garáže. Úplně cítím, jak jsem vnitřně rozechvělý v očekávání věcí příštích. Stejný pocit radosti, který u nového auta prožívá řidič první dva týdny, já u tohohle auta prožívám znova a znova už rok.

Nastartuju, zkontroluju upevnění věcí na chalupu (hlavně toho melounu), které jsem večer naházel do kufru, ještě rychlá kontrola pneumatik a vyrážím. Město projíždím velmi pomalu, plyn jen lehce šimrám. Lidé okolo vyrážejí za sobotními nákupy a každý druhý se za tiše se plýžící černou nízkou svalnatou siluetou ohlédne. Působí vyloženě démonicky. Po pěti minutách jsem venku na okresce. Na rozmlácené okresce. Tady podvozek předvání, jak fantasticky dokáže žehlit nerovnosti a já netrpělivě sleduji ukazatel teploty oleje, který se jen líně zvedá.

Po dalších deseti kilometrech je to konečně tady. Vjíždím do lesnaté krajiny, silnička se kroutí jako had a tři roky starý asfalt je v nejlepší formě. Teplota oleje je lehce nad 90 stupňů, takže tak akorát. Přepínám na manuál. Auto samo při přepnutí podřadí o jeden stupeň v očekávání věcí příštích.

Sešlápnu plyn na podlahu.

Auto se nadechne a motor zařve. Otáčky letí nahoru, přetížení mě tlačí do sedačky. 5000 tisíc, 6000 tisíc, řadím lehce pod červeným polem a znova a znova. 120…160….brzda…ostrá zatáčka… ztráta trakce - tady zůstal po zimě štěrk… korekce… plyn… 120…140…brzda zatáčka s výjezdem pod plným plynem…rovinka…160…brzda…zatáčka…brzda…ostrá zatáčka…plyn…dva cyklouni stojící na výjezdu ze zatáčky s koly na šířku přes celý pruh… brzda… losí test… klakson… fakáč… plyn… 120…140….znáte to.

Po 20ti minutách čisté radosti dojíždím k chalupě, zhasínám motor a vystupuju. Padnu na trávu a koukám na modré nebe. Hladina adrenalinu a endorfinu pomalu klesá za zvuků vánku v korunách stromů, hučení ventilátoru a lupání chladnoucích brzd.

Tady je tohle auto doma.

Slabé stránky

Fuel starvation - Ledvinkový tvar palivové nádrže a řešení palivové pumpy způsobuje problém se zásobováním benzínem, pokud se na okruhu jede velmi ostře na opravdu velmi měkkých gumách s vysokým příčným přetížením. Problém nastává v ostrých pravotočivých zatáčkách, pokud je paliva 70% a méně. Řešením je před okruhem natankovat plnou.

Brzdy - supercitlivý senzor hladiny brzdové kapaliny způsobuje vypadávání stabilizačního systému (a problikávání kontrolky ruční brzdy při akceleraci), pokud jsou hodně sjeté brzdové destičky. Řešením je udržovat destičky v rozumném stavu.

Originální baterie je opravdu šmejd, který moc nevydrží. Řešením je po 3 letech vyměnit za normální.

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Najít dobrý servis Nissan je na nobelovku.

Vyměněn výfukový systém

Auto dostalo kompletní výfukový systém Invida s cílem ho akusticky poladit. Kombinace Invidia Gemini + Invidia HFC 200 CPI se ukázala jako super a na autě už zůstane.

 


Přidat názorDiskuse: Nissan 370Z Black Edition Europe

Další vozy značky Nissan



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:

Další auta majitele

Hodnocení
spolehlivost
10
praktičnost
10
prostornost
10
jízdní vlastnosti
10
jízdní komfort
10
provozní náklady
10
náhradní díly
10
výkon motoru
10
spotřeba
10
hlučnost motoru
10
kvalita sedadel
10
brzdy
10
zavazadlový prostor
10





Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…