Recenze

rokba79 (muž 38 let) Poslat zprávu
 
8 Majitel

Fiat Punto 1.4 T-Jet Sport

9,89 Uživatelé

Hodnoceno: 67× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Fiat Punto, foto 1 Fiat Punto, foto 2 Fiat Punto, foto 3 Fiat Punto, foto 4 Fiat Punto, foto 5 Fiat Punto, foto 6 Fiat Punto, foto 7 Fiat Punto, foto 8
Fiat Punto, foto 9 Fiat Punto, foto 10 Fiat Punto, foto 11 Fiat Punto, foto 12 Fiat Punto, foto 13 Fiat Punto, foto 14 Fiat Punto, foto 15 Fiat Punto, foto 16 Fiat Punto, foto 17 Fiat Punto, foto 18 Fiat Punto, foto 19
 

Technické info

Přezdívka auta Grande Rok výroby 2008 Koupeno nové najeto [km]:46000 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1368 výkon [kW]: 88 kroutící moment [Nm]: 206 zrychlení 0-100 km/h [s]: 8,9 maximální rychlost [km/h]: 195 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 17 zavazadlový prostor [l]: 275 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 6,6

Popis vozu

Po silnici jezdí mnoho motorových vozidel, a také pár Automobilů. Není to věc peněz, není to snobská hra na prémiové a neprémiové značky. Rozdíl je v srdcích a v hlavách lidí, kteří auta vymýšlejí, vyrábějí, a vkládají do nich emoce. Motorové vozidlo vás dopraví do cíle. Automobil umí cestou rozdávat radost. Fiat Grande Punto je Automobil.

Na jaře 2008 jsem se rozhodl, že čas uzrál a já si po dvou letech investování do co nejobyčejnějších služebních Fabií konečně dopřeji auto, které mi udělá radost, to znamená: musí být italské. Mohla to být Alfa, ale MiTo ještě nebylo a 147 je stará. Takže to bude Fiat, padlo rozhodnutí. Chtěl jsem výbavu Sport a nejsilnější turbo-benzin. Možnosti byly dvě - Bravo a nebo Grande Punto.

Jelikož jsme s manželkou byli jen dva (to jsem ještě nevěděl, že se stanu z pár měsíců otcem:), a jelikož padlo zároveň rozhodnutí koupit i pozemek, vyhrálo Grande Punto. Vyhrálo i v čistě subjektivní disciplíně, a to je design. Bravo je nádherné auto, ale GP se mi přeci jen líbí o nepatrný kousek víc. Navíc díky fleetové slevě a neplánované dodatečné slevě za pozdní dodání jsem se s plně vybaveným Puntem dostal na cenu Fabie ve střední výbavě se střední motorizací.

Auto mám pár dní, takže na důkladné hodnocení je brzy. Převládají emoce a radost z nového svezení. Zkušenosti se začnou hromadit až po prvních tisících kilometrů.

Zatím můžu říci, že jsem velmi mile překvapený motorem, který umožňuje se svými 120 koni a 206 Nm kvalitní svezení. Grande samozřejmě není hothatch, je to rychlý hatchback s krásným designem, ale adrenalinu umí vyplavit do krve dost. Nevýhodou bude zřejmě spotřeba, jelikož zatím mi to píše průměr 10,5. Ale motor je ještě úplně syrový a při předávání mi řekli, že mám od začátku jezdit svižně, aby nezlenivěl. Tak jezdím svižně.

Vnitřní prostor na předních sedadlech je pro moji průměrnou postavu naprosto dostatečný, pozice za volantem mi vyhovuje a sedadla mají příjemné boční vedení. Dlouhých cest se v tomhle autě nebojím, což třeba o Fabii říci nemůžu. Na zadních sedadlech sedět nebudu :), ale pro relativně nedestruktivní dopravu dvou dospělých na 100 - 200 kilometrů stačí - tuto zkušenost mám z kamarádova pětidveřového GP.

Zpracování interiéru: Jednička s hvězdičkou. Vždy mě pobaví, když čtu recenze na Fiat, a dočtu se, že kvalita šla nahoru, ale...je to jen Fiat a někde něco o desetinu milimetru nelícuje. U mě lícuje vše tak, jak má. Na rozdíl od rok staré Fabie II, která mi také stojí před barákem... Volant, řadicí páka a ruční brzda jsou obšité kůží, sedadla mají potahy ve velmi příjemné kombinaci látka-semiš, vrchní a dolní díl palubní desky je z tvrdého plastu (ale já se s ním mazlit nebudu), střední díl je z nového mírně měkčeného plastu s karbonovým vzhledem.

Kufr je malý. Etalon pro českého chalupáře to není. Já ale raději na dovolenou létám, takže toto nebylo kritériem výběru.

Silné stránky

Design - Giugiaro nakreslil Grande a vytvořil tak dílo, které podle mého názoru dosud žádné auto v této třídě nepřekonalo. Grande bylo krásné před čtyřmi lety, je krásné dnes, a jen tak se neokouká. Třídveřová karoserie dává vyniknout sportovnímu charakteru. V kombinaci se skleněnou střechou a 17palcovými koly vytváří dynamický celek, který nenásilně, ale důrazně upozorňuje - pozor, jede něco výjimečného.

Motor - jakmile se v 1800 ot. roztočí turbo, začnou se ostatní auta v zrcátku velmi rychle zmenšovat. A to na jakýkoliv rychlostní stupeň. Zátah motoru je na objem 1.4 monumentální a dovoluje opravdu citelně zrychlovat z jakéhokoliv režimu až do maximální rychlosti - papírová Vmax 195, reálná 210 dle tacho. To vše doprovází nádherný sytý sportovní zvuk. Mám na dálnici před Libercem dva oblíbené kopce - Paceřický a Jeřmanický, kde s oblibou zahanbuji dvoj až trojnásobně drahá auta :)

Výbava Sport - v autě je vše, co jsem si od něj přál - dvouzónová klima, multifunkční volant, bluetooth, hlasové ovládání mobilu, sportovní podvozek, 17palcová kola, ESP, ASR, hill holder, za příplatek skleněná střecha Sky Window a rádio s MP3. Tempomat jsem nechtěl, rád řídím sám, subwoofer taky ne, raději poslouchám basy z motoru.

Slabé stránky

Chybí šestka. Bohužel tento motor kombinuje Fiat v Grande Puntu s pětirychlostní převodovkou, a to je pro dlouhé dálniční přesuny velká škoda. Přitom stejně výkonný 1.6 M-Jet má šestikvalt, stejně tak Bravo s oběma výkonnostními variantami T-Jetů.

V zimě je hlučná přední náprava...nevím čím to je, v servisu taky nevědí, ale jakmile teplota klesne pod 5 stupňů, tak se při přejíždění nerovností ozývá od přední nápravy nehezký zvuk...první zimu mě to vyděsilo a dohnalo mě to do servisu, teď už s tím počítám jako s vlastností...holt v Itálii není taková kosa a nejsou tam takové díry.

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Jednou mi při zavírání kufru upadl znáček :), takže jej bylo nutné přilepit. Podvozek bude trochu choulostivější: po 40 tisících se ozvalo pravé přední ložisko a taky bude třeba brzy řešit přední ramena - inu sportovní podvozek, 17 kola, nízkoprofilové gumy a české silnice, to je smrtící koktejl :)

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Kdybych Grande Punto tolik nemiloval, tak bych dnes jezdil v něčem jiném.

Na auto jsem čekal neuvěřitelných 5 měsíců. Vlastně žádný z několika slíbených termínů se nepodařilo dodržet. Prodejce Auto KP Plus v Liberci v tom byl nevinně, i když pravidelně schytával můj oprávněný hněv.

Objednávku jsem podepisoval 13. května 2008, smluvně zakotvená dodací lhůta byla jeden a půl měsíce. Chtěl jsem auto před létem, abych se nemusel vařit v neklimatizované Fabii.

V půlce června přišla špatná zpráva - Fiat plánuje malý facelift Punta, moje auto vyrobí jako nefaceliftovanou verzi, ale až na konci července.

Na konci července jsem začal tušit, že auto nebude. A skutečně - nestihli ho vyrobit, navíc začíná celozávodní dovolená. Nový termín zněl - polovina září. To mě dorazilo, začal jsem vyhrožovat zrušením objednávky, prodejce nakonec nabídl slevu, za kterou jsem byl ochotný počkat další měsíc.

V polovině září auto stále nebylo, ale alespoň jsem se dozvěděl, že bude vyrobené jako faceliftovaná série. Nakonec přišla z Itálie pozitivní zpráva - auto vyrobili 24. září. Paráda, do týdne ho mám, sliboval prodejce s tím, že zavolá. Zavolal, ale až po dvou týdnech - a že auto bude 15. října v 10 hodin u něj na dvoře. Přijel jsem v jedenáct, auto nikde. Přijelo až v půl dvanácté... konečně.

Jen jsem si říkal, na co asi soudruzi v Turíně zapomněli - a ano, zapomněli zatmavit zadní skla, což jsem měl v objednávce... ale to vyřešila fólie 3M nalepená na náklady prodejce.

 


Další vozy Fiat Punto



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:

Další auta majitele

Hodnocení
spolehlivost
8

Bez vážných výhrad.

praktičnost
8

Je to 3dveřový malý hatchback. Zkoumat u něj praktičnost není na místě. Ale dobře, objektivně má malý kufr a vysokou nakládací hranu.

prostornost
10

Vpředu bez výtek, vzadu mě vzhledem k účelu vozit jen mě nezajímá.

jízdní vlastnosti
9

Až vyroste, bude z něj Alfa Romeo:), nicméně už teď v provozu patří k rychlejší polovině. Na příčných nerovnostech trochu odskakuje zadek, ale nic hrozného to není.

jízdní komfort
10

Převládá pocit z řízení dospělejšího auta.

provozní náklady
8

Jezdím rychle, tak to průměrně žere 10. Kdybych jezdil pomalu, tak to umí jet za 6,5.

náhradní díly
9

ložisko PP kola po 45 tisících

výkon motoru
10

120 koní, 206 Nm. Na poučení spěchajících obchodních zástupců ve stříbrných Octaviích TDI, že jim to zase tak dobře nejede, to vzhledem k hmotnosti auta docela stačí...

spotřeba
8

Být šestky, mohla by být i nižší.

hlučnost motoru
10

Tak akorát abych věděl, že tam nějaký motor je.

kvalita sedadel
10

Bez výtek. Příjemně tvrdé, ale ne prkenné jako ve Škodovce. Skvělé boční vedení. Příjemný materiál.

brzdy
10

Fiat brzdí tradičně dobře a jedovatě.

zavazadlový prostor
8

Malý. Ale to nevadí. Kočárek jsem do něj dřív narval, a na rodinné výlety už teď mám větší auto.


Více o modeluFiat Punto 199 (2005-dosud)
Fiat Bravo 2,0 HGT - divoch Fiat Bravo 2,0 HGT - divoch

Nástupcem i u nás, díky dovozu ojetin, poměrně…

Fiat Punto Fiat Punto

V letošním roce slaví automobilka Fiat 100. výročí svého…

 





Blesk.cz

Brutální vražda hvězdy Hlasu: Manžel zpěvačku zastřelil, pak zabil i sebe

Brutální vražda hvězdy Hlasu: Manžel zpěvačku…

Měla před sebou zářnou budoucnost, talentovanou zpěvačku San Sreylai (†23) ale připravil o život její žárlivý…

Změny na Vltavské: Dělníci opravují schodiště, zmizí nevyužívaná lávka

Změny na Vltavské: Dělníci opravují schodiště, zmizí…

Okolí Vltavské se začíná měnit. Začala více než měsíční rekonstrukce schodiště, navazovat se bude likvidací…

 

iSport.cz

Plíšková zná soupeřky. Na Turnaji mistryň se utká s Muguruzaovou i Venus

Plíšková zná soupeřky. Na Turnaji mistryň se utká s…

Tenistka Karolína Plíšková se na Turnaji mistryň utká v Bílé skupině stejně jako před rokem se Španělkou Garbiňe…

Trenér Říha: Jakmile v kolektivu vzniknou mezírky, je to jako rakovina

Trenér Říha: Jakmile v kolektivu vzniknou mezírky,…

Před dvěma týdny skončil Miloš Říha ve Slovanu. Důvody? Podle slovenských médií docela vážné. Zastaralé metody.…

 

Reflex.cz

7 důvodů, proč jít letos volit

7 důvodů, proč jít letos volit

Podeváté v moderní demokratické historii od roku 1989 jdeme dnes a zítra volit své poslance. O každých volbách…

Zeman a Ovčáček jsou chodící koláže, Česko je továrna na debilno, říká grafik TMBK

Zeman a Ovčáček jsou chodící koláže, Česko je…

Někdy za hranou, ale vždy prudce aktuální. Takové jsou koláže grafika Tomáše Břínka, který na internetu…