reklama


Recenze

10 Majitel

Tatra AM 50 400 261

9,59 Uživatelé

Hodnoceno: 17× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Tatra , foto 1 Tatra , foto 2 Tatra , foto 3 Tatra , foto 4 Tatra , foto 5 Tatra , foto 6 Tatra , foto 7 Tatra , foto 8
Tatra , foto 9 Tatra , foto 10 Tatra , foto 11 Tatra , foto 12 Tatra , foto 13 Tatra , foto 14 Tatra , foto 15 Tatra , foto 16 Tatra , foto 17
 

Technické info

Přezdívka auta panceřák Rok výroby 1981 Koupeno nové palivo: nafta počet válců: 12 objem [cm3]: 17 výkon [kW]: 196 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 21 pohon kol: zadní spotřeba [l/100km]: 100

Popis vozu

Tak před asi sedmi léty jsme od armády odkoupili osme těchto vozů TATRA AM 50 jako nosič mostů, ale bez nadstavby s tím, že se rozeberou, dají do šrotu a nějaká korunka se na tom vydělá. Když jsme, ale zjistili, že to jsou bývalé uloženky a na tachometru jedné z nich bylo nejvíce 4.500 km a podařila se jedna z nich nastartovat, vše bylo rázem jinač a tatry zůstaly u nás. Zprovoznili jsme asi 4 vozy zbytek měl nějaký problém a nebo bylo na kabině napsáno NEPOJÍZDNÁ.

První trucktrialový vůz se začal stavět v roce 2005 o rok později už byly tyto vozy dva a dnes jich máme už pět. Já bych se rád s vámi podělil o historii a osudu toho posledního vozu, který jsme stavěli s kamarádem.

Takže vše začalo na podzim 2009, kdy jsme se rozhodli, že do toho půjdem, ale musí to být prostě něco jiného něž máme. Mně se vždy líbily trucktrialové vozy s panceřovánou kabinou, kterých není až tolik, takže padlo rozhodnuti sehnat tuto kabinu.
Vše tedy začalo v listopadu 2009, vytáhli jsme z kopřiv předposlední kompletní ještě netknuté auto v originalní podobě a přetáhli k dílně, kde jsme začali odstrojovat celou nadstavbu a kabinu až zůstal jen rám s motorem a převodovkou no a rozhodli jsme se, že odzkoušíme , jestli vůbec funguje motor, tak po kdoví po kolika pětiletkách se motor podařilo natočit, no úžasný zážitek, máme to na videu, pak se to celé otrýskalo a odmastilo horkou vodou. Dělali jsme na tom o sobotách tak dlouho dokud počasí dovolilo a než přišly ty tuhé mrazy. Mezi tím se nám podařilo sehnat panceřovou kabinu a která byla přesně to co jsme chtěli.
Po asi měsiční pauze a stále trvajicím mrazům jsme se rozhodli, že začneme aspoň makat na kabině,ať stiháme květnový termín závodu v Mohelnici, kde jsme chtěli s novým autem už být a tak jsme skoro dvě tuny vážící kabinu přemístili do dílny a začali makat na ní tzn. vypalit odtvory pro větší okna v předu i vzadu a upravit i dle naších požadavků, bohužel nám panciř moc toho nedovolil, tak se muselo inprovizovat. Na kabině se makalo přes dva měsíce a když se počasi umoudřilo začali jsme také makat na podvozku, kde se musely z rámu odstranit všechny původní úchyty tak aby nebránili nové nastavbě, odstranili se zbytečné káble a potrubí, vyměnili se všechny pryžové hadice, manžety sil.bloky, taky všechny olejové náplně atd. Museli jsme upravit uchycení kabiny, protože původní kabina měla jen 4 uchyty, kdežto panc. kabina má úchytů 8, takže vyvrtání osmi děr do rámu se nám podařilo docela přesně byl to sice oříšek, ale podařilo se. Pak přišlo na řadu obutí, my jsme si vybrali ruského výrobce VOLTYRE, protože se nám ta guma hodně líbila, byl to sice ořech dostat tuto gumu na originální 21 palcový disk moc se jí něchtělo, protože guma byla o cca 14 cm širší, ale naší šikovní kluci s pneuservisu je tam dostali.
Když byl podvozek připraven a kola nasazena i s kabinou začalo se dělat na nástavbě a výfuku, u výfuku bych se trochu zastavil, to byla dva dny laborování s průměrem, tvarem a silou stěny trubky, kdy nakonec jsme tam přidělali 200 mm průměr trubku z původního tlumiče výfuku, kdy jsme vytáhli vnitřek a uřízli na ten průměr 200 a to byl páni zvuk. Hned bylo jasno, šli jsme nakonec do nerez trubky o tloušťce 2mm a průměru 156 mm a vznilko z toho to co tam nyní je s jedinečnou zvukovou kulisou.
Co se týka nastavby, tak tam jsme se taky docela školili, protože tam bylo spousta různých úhlu, které jsme museli dořezávat, jak na samotné konstrukci nástavby tak pak na oplechování a nakonec spousta svařování a svařování. Do samotného rámu byly ještě vloženy železné pruty a dvě na míru udělané betonové kostky o hmotnosti skoro 1.500 kg to kvůli váze, ono ten předek je s tou kabinu opravdu těžký.
A dostaváme se do finále tzn, lakování do barvy, hned od prvopočátku jsme v barvě měli jasno, že to bude modrá a to proto, že modrou v naši flotile ještě nemáme, a aby tam té modré nebylo zase tak moc, chtěli jsme ji doplnit bílou. Mně osobně se tá kombinace líbí a když se tam dali ještě ty reklamní polepy, tak je to ještě zajimavější. Takže termín odjezdu na trucktrial do Mohelnice se blíží a my jsme s tím autem ještě pořádně nejeli a nejsou dozkoušeny pořádně brzdy, uzávěrky jak mezinapravová tak 8x8 no a první jízda s uzavěrkami bylo najeti na podvalník a pak sjetí v pátek 21.5.2010 v Mohelnici a to bylo vše. Křest ohněm přišel tedy v sobotu, kdy lehce nervozní co to auto vlastně bude dělat a jak se bude chovat jsme vjeli do první sekce a auto prostě fungovalo tak nám spadl obrovský kámen ze srdce. Tatra, náš Panceřák fungoval celý víkend bez problému, takže naše půlroční práce, kdy jsme poslední dva měsíce na tom makali denně i o vikendech stála opravdu za to.

Silné stránky

Jedinečné řešení podvozku, v terénu jedinečný

Slabé stránky

Dostupnost dílů, těchto vozů je stále méně a méně a za čas už nebude z čeho brát...

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Opravy jsou průběžné a to jak je třeba a jak se s autem zachází

 
reklama

Video

Přímý odkaz na video.


Přidat názorDiskuse: Tatra AM 50 400 261

Další vozy Tatra


reklama

Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:

Další auta majitele

Hodnocení
spolehlivost
10
praktičnost
10
prostornost
10
jízdní vlastnosti
10
jízdní komfort
10
provozní náklady
10
náhradní díly
10
výkon motoru
10
spotřeba
10
hlučnost motoru
10
kvalita sedadel
10
brzdy
10
zavazadlový prostor
10

Tatra loni vyrobila 1326 vozidel, meziročně o 56 procent více Tatra loni vyrobila 1326 vozidel, meziročně o 56 procent více

Kopřivnická automobilka Tatra loni vyrobila 1326 vozidel.…

Tatra renovuje T815 6x6 VE „Ostrý II“ z rallye Paříž-Alžír-Dakar 1986 Tatra renovuje T815 6x6 VE „Ostrý II“ z rallye Paříž-Alžír-Dakar 1986

Společnost Tatra Trucks v září loňského roku získala do…

 

reklama





Blesk.cz

Hvězda Ordinace Jana Paulová: Rychlého zaujala pornem!

Hvězda Ordinace Jana Paulová: Rychlého zaujala pornem!

Všichni ji lákali do seriálů, ale marně! Jana Paulová (61) odolávala 20 let! Výjimku udělala až teď, když…

Gambie má dva prezidenty, v zemi to vře. Jsou tam i desítky Čechů

Gambie má dva prezidenty, v zemi to vře. Jsou tam i…

Do Gambie ve čtvrtek vstoupila armáda sousedního Senegalu. Činí tak na podporu nově zvoleného gambijského…

 

iSport.cz

VIDEOBLOG: Slavia se nemusí hroutit, Vukadinovič ještě může Zlínu pomoct

VIDEOBLOG: Slavia se nemusí hroutit, Vukadinovič…

Zlínský rychlík Vukadin Vukadinovič setrvá i na jaře na Moravě, jeho námluvy se Slavií padly. Samotný hráč se…

Třináctá Puskarčíková byla dlouho v čele, Koukalová ztratila vedení v SP

Třináctá Puskarčíková byla dlouho v čele, Koukalová…

Měla to velmi nadějně rozjeté. Ještě po třetí střelbě mířila česká biatlonistka Eva Puskarčíková do všech terčů…

 

Reflex.cz

Muslimský kmen, kde o sexu rozhodují ženy. Saharští Tuaregové se vymykají pravidlům

Muslimský kmen, kde o sexu rozhodují ženy. Saharští…

Už dlouhá staletí křižují Saharu a směr cesty často nechávají na nevidomých. Spoléhají na jejich zvýšenou…

Sto dvacet let stará škola v Marijsku: krutá realita současného Ruska na poetických fotografiích

Sto dvacet let stará škola v Marijsku: krutá realita…

Marijsko (republika Marij El) leží v evropské části Ruska, přesto se zdá, že se zde čas zastavil. Do Moskvy to…

 
 
reklama