reklama


Recenze

10 Majitel

Tatra AM 50 400 261

9,59 Uživatelé

Hodnoceno: 17× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Tatra , foto 1 Tatra , foto 2 Tatra , foto 3 Tatra , foto 4 Tatra , foto 5 Tatra , foto 6 Tatra , foto 7 Tatra , foto 8
Tatra , foto 9 Tatra , foto 10 Tatra , foto 11 Tatra , foto 12 Tatra , foto 13 Tatra , foto 14 Tatra , foto 15 Tatra , foto 16 Tatra , foto 17
 

Technické info

Přezdívka auta panceřák Rok výroby 1981 Koupeno nové palivo: nafta počet válců: 12 objem [cm3]: 17 výkon [kW]: 196 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 21 pohon kol: zadní spotřeba [l/100km]: 100

Popis vozu

Tak před asi sedmi léty jsme od armády odkoupili osme těchto vozů TATRA AM 50 jako nosič mostů, ale bez nadstavby s tím, že se rozeberou, dají do šrotu a nějaká korunka se na tom vydělá. Když jsme, ale zjistili, že to jsou bývalé uloženky a na tachometru jedné z nich bylo nejvíce 4.500 km a podařila se jedna z nich nastartovat, vše bylo rázem jinač a tatry zůstaly u nás. Zprovoznili jsme asi 4 vozy zbytek měl nějaký problém a nebo bylo na kabině napsáno NEPOJÍZDNÁ.

První trucktrialový vůz se začal stavět v roce 2005 o rok později už byly tyto vozy dva a dnes jich máme už pět. Já bych se rád s vámi podělil o historii a osudu toho posledního vozu, který jsme stavěli s kamarádem.

Takže vše začalo na podzim 2009, kdy jsme se rozhodli, že do toho půjdem, ale musí to být prostě něco jiného něž máme. Mně se vždy líbily trucktrialové vozy s panceřovánou kabinou, kterých není až tolik, takže padlo rozhodnuti sehnat tuto kabinu.
Vše tedy začalo v listopadu 2009, vytáhli jsme z kopřiv předposlední kompletní ještě netknuté auto v originalní podobě a přetáhli k dílně, kde jsme začali odstrojovat celou nadstavbu a kabinu až zůstal jen rám s motorem a převodovkou no a rozhodli jsme se, že odzkoušíme , jestli vůbec funguje motor, tak po kdoví po kolika pětiletkách se motor podařilo natočit, no úžasný zážitek, máme to na videu, pak se to celé otrýskalo a odmastilo horkou vodou. Dělali jsme na tom o sobotách tak dlouho dokud počasí dovolilo a než přišly ty tuhé mrazy. Mezi tím se nám podařilo sehnat panceřovou kabinu a která byla přesně to co jsme chtěli.
Po asi měsiční pauze a stále trvajicím mrazům jsme se rozhodli, že začneme aspoň makat na kabině,ať stiháme květnový termín závodu v Mohelnici, kde jsme chtěli s novým autem už být a tak jsme skoro dvě tuny vážící kabinu přemístili do dílny a začali makat na ní tzn. vypalit odtvory pro větší okna v předu i vzadu a upravit i dle naších požadavků, bohužel nám panciř moc toho nedovolil, tak se muselo inprovizovat. Na kabině se makalo přes dva měsíce a když se počasi umoudřilo začali jsme také makat na podvozku, kde se musely z rámu odstranit všechny původní úchyty tak aby nebránili nové nastavbě, odstranili se zbytečné káble a potrubí, vyměnili se všechny pryžové hadice, manžety sil.bloky, taky všechny olejové náplně atd. Museli jsme upravit uchycení kabiny, protože původní kabina měla jen 4 uchyty, kdežto panc. kabina má úchytů 8, takže vyvrtání osmi děr do rámu se nám podařilo docela přesně byl to sice oříšek, ale podařilo se. Pak přišlo na řadu obutí, my jsme si vybrali ruského výrobce VOLTYRE, protože se nám ta guma hodně líbila, byl to sice ořech dostat tuto gumu na originální 21 palcový disk moc se jí něchtělo, protože guma byla o cca 14 cm širší, ale naší šikovní kluci s pneuservisu je tam dostali.
Když byl podvozek připraven a kola nasazena i s kabinou začalo se dělat na nástavbě a výfuku, u výfuku bych se trochu zastavil, to byla dva dny laborování s průměrem, tvarem a silou stěny trubky, kdy nakonec jsme tam přidělali 200 mm průměr trubku z původního tlumiče výfuku, kdy jsme vytáhli vnitřek a uřízli na ten průměr 200 a to byl páni zvuk. Hned bylo jasno, šli jsme nakonec do nerez trubky o tloušťce 2mm a průměru 156 mm a vznilko z toho to co tam nyní je s jedinečnou zvukovou kulisou.
Co se týka nastavby, tak tam jsme se taky docela školili, protože tam bylo spousta různých úhlu, které jsme museli dořezávat, jak na samotné konstrukci nástavby tak pak na oplechování a nakonec spousta svařování a svařování. Do samotného rámu byly ještě vloženy železné pruty a dvě na míru udělané betonové kostky o hmotnosti skoro 1.500 kg to kvůli váze, ono ten předek je s tou kabinu opravdu těžký.
A dostaváme se do finále tzn, lakování do barvy, hned od prvopočátku jsme v barvě měli jasno, že to bude modrá a to proto, že modrou v naši flotile ještě nemáme, a aby tam té modré nebylo zase tak moc, chtěli jsme ji doplnit bílou. Mně osobně se tá kombinace líbí a když se tam dali ještě ty reklamní polepy, tak je to ještě zajimavější. Takže termín odjezdu na trucktrial do Mohelnice se blíží a my jsme s tím autem ještě pořádně nejeli a nejsou dozkoušeny pořádně brzdy, uzávěrky jak mezinapravová tak 8x8 no a první jízda s uzavěrkami bylo najeti na podvalník a pak sjetí v pátek 21.5.2010 v Mohelnici a to bylo vše. Křest ohněm přišel tedy v sobotu, kdy lehce nervozní co to auto vlastně bude dělat a jak se bude chovat jsme vjeli do první sekce a auto prostě fungovalo tak nám spadl obrovský kámen ze srdce. Tatra, náš Panceřák fungoval celý víkend bez problému, takže naše půlroční práce, kdy jsme poslední dva měsíce na tom makali denně i o vikendech stála opravdu za to.

Silné stránky

Jedinečné řešení podvozku, v terénu jedinečný

Slabé stránky

Dostupnost dílů, těchto vozů je stále méně a méně a za čas už nebude z čeho brát...

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Opravy jsou průběžné a to jak je třeba a jak se s autem zachází

 
reklama

Video

Přímý odkaz na video.


Přidat názorDiskuse: Tatra AM 50 400 261

Další vozy Tatra


reklama

Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:

Další auta majitele

Hodnocení
spolehlivost
10
praktičnost
10
prostornost
10
jízdní vlastnosti
10
jízdní komfort
10
provozní náklady
10
náhradní díly
10
výkon motoru
10
spotřeba
10
hlučnost motoru
10
kvalita sedadel
10
brzdy
10
zavazadlový prostor
10

Tatra 87 (1936-1950): Nejkrásnější Tatře je osmdesát! Tatra 87 (1936-1950): Nejkrásnější Tatře je osmdesát!

Slavná „tatra osmička“ sloužila v armádě i vysokým…

Tatra v hlavní roli slaví úspěch Tatra v hlavní roli slaví úspěch

Společnost Tatra Trucks si pro příznivce kopřivnických…

 

reklama





Blesk.cz

Česko nemá kam dávat vězně, na každého vychází jen 3 metry. Co s tím?

Česko nemá kam dávat vězně, na každého vychází jen 3…

Situace v českých věznicích je kritická. Na jednoho vězně připadají v současnosti sotva čtyři čtvereční metry…

Šílenec (20) se řítil přes 180 km/h a natáčel si to: Po nehodě bojuje o život

Šílenec (20) se řítil přes 180 km/h a natáčel si to:…

Rychlostí skoro 190 km/h se svou Hondou Civic proplétal mezi vozy na dálnici v americkém Providence, až tvrdě…

 

iSport.cz

Šmicer věří Slavii. Šilhavý shodil z hráčů deku a tým má nyní na titul, říká

Šmicer věří Slavii. Šilhavý shodil z hráčů deku a…

Slavia zase mluví o titulu. U posledních dvou, které pražský klub získal v sezonách 2007/08 a 2008/09, byl i…

SESTŘIHY: Pražská S dotahují lídra, duel Plzně odložen, Příbram vydřela bod

SESTŘIHY: Pražská S dotahují lídra, duel Plzně…

Fotbalisté Sparty přezimují v ePojisteni.cz lize na třetím místě. Rozhodlo o tom jejich vítězství nad Teplicemi…

 

Reflex.cz

Majitelé udaných restaurací by se měli dozvědět konkrétní jméno svého bonzáka

Majitelé udaných restaurací by se měli dozvědět…

Od ostrého startu EET uplynulo jen několik málo dní a finanční úřady po celé zemi již evidují více než stovku…

Novým rakouským prezidentem bude Alexander Van der Bellen, Hofer již porážku uznal

Novým rakouským prezidentem bude Alexander Van der…

Novým rakouským prezidentem bude nezávislý kandidát s podporou strany Zelených Alexander Van der Bellen, který…

 
 
reklama