Recenze
BMW řada 3 320si (E90)
Technické info
Přezdívka auta esíčko Rok výroby 2006 Koupeno nové najeto [km]:59000 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1997 výkon [kW]: 127 kroutící moment [Nm]: 200 zrychlení 0-100 km/h [s]: 8.1 maximální rychlost [km/h]: 225 počet rychlostí: 6 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 18 pohon kol: zadní spotřeba [l/100km]: 9
Popis vozu
Jedná se o limitovanou edici BMW 320si s počtem 2600 vyrobených kusů z důvodu homologace vozu pro závody FIA WTCC a prý také jako oslava vítězství v této soutěži s předchozím E46 320i. Vozidlo tedy slouží jako základ pro stavbu závodních speciálů 320si.
Proto má mnoho sportovních úprav oproti sérii jak na podvozku, tak pod kapotou. Jde o nejzábavnější variantu modelu E90. Jde tu o čistou řidičskou esenci a radost z jízdy. Mrkněte se na současné výrobní portfolio BMW a najděte podobně naladěný vůz. Zřejmě skončíte u firmy M GmBH.
Tohle vozidlo jsem poprvé viděl v roce 2006 na předváděčce BMW ve Slavkově u Brna, kdy sem ho nechal zcela bez povšimnutí. Moje ego nechtělo projet nic slabšího než Z4M a M5. Nakonec když už sem jel takovou dálku, přece nevlezu do nějakého dvoulitru, že ano. Chyba lávky! Už tehdy obchodník z Renocaru říkal "měl jste zkusit tu 320si, ta drží naprosto neskutečně." Dnes už je mi jasné, o čem byla řeč.
Obecně k vozu: BMW řady 3 modelové označení E90 provedení sedan. 5 míst k sezení, 0 k stání. ESP, ASR, ABS, DSC, DTC a více než malé množství airbagů přispívají k bezpečnosti posádky. Barva Anthracit Schwarz, aneb černá ve tmě a tmavěmodrá na slunci. Bixenony, mlhovky a držáky na nápoje.
Což by asi k obecnému popisu stačilo.
Silné stránky
Za silnou stránku 320si je nutné považovat skvělý sportovní M podvozek se standardně montovanými 18" koly, oproti 320i větší přední brzdy, jiné zavěšení zadní nápravy a především zcela unikátní motor.
Motor: Atmosférický zážehový řadový čtyřválec o obsahu 1997 ccm se 4 ventily na válec vychází se standardního motoru v 320i, nicméně přináší několik výrazných změn zejména pro dosažení vyšších otáček. Výkon vzrostl o 17 kW na celkových 127 kW při 7000 RPM, zdvih byl snížen o 2 mm na 88 mm, vrtání bylo zvětšeno o 1 mm na 85 mm, komprese zvýšena z 10,5:1 na 11:1. Válce běhají ve vložkách ze slitiny hliníku. Točivý moment zůstal na 200 Nm, ovšem jeho vrchol se posunul ze 3600 na 4250 RPM. Došlo ke zvětšení sacích i výfukových ventilů, motor tak více spaluje, tedy "chlastá", svoje o tom hovoří také oblíbený údaj o emisích CO2, který je se svými 214 g/km dokonce vyšší než u modelu 330i (210g/km). Ekologické vozidlo toto tedy NENÍ A NIKDY NEBUDE. Motor nemá systém Valvetronic, který se v jiných benzínových verzích stará o plynulé časování ventilů a tlumí spotřebu, jsou zde škrtící klapky. U 320si je použitý systém variabilního nastavení vačkových hřídelí Bi-VANOS. Nejsem žádný expert na motory, nicméně se tím údajně umožnilo vyšší vytáčení motoru a červené pole začíná až v 7300 RPM, což je velmi milé. Důležité je také zmínit, že motor je montován ručně v anglickém Hams Hall a hlava válců je odlita v německém Landshutu spolu s motory F1. Pro nevěřící a nechápající exkluzivitu motoru 320si většinou stačí zvednout kapotu, kde na vás jukne karbonový kryt hlavy, což vypadá opravdu dobře. Hmotnost se podařilo snížit o 10 kg a došlo i ke snížení těžiště, nicméně to jsou úpravy znatelné v motorsportu, na silnici to člověk asi jen těžko pozná. Změny vůči 320i roku 2006 jsou v akceleraci z 0 na 100 kmh (z 9,0 na 8,1 s) a v pružnosti motoru - akcelerace z 80 na 120 kmh (4.stupeň z 9,1 na 7,7 a 5.stupeň 11,8 na 9,9). Motor se do otáček hrne velice převelice ochotně a na zvuk motoru mám takovou malou závislost. Když se pozorně zaposloucháte, zjistíte, že při akceleraci se zvuk motoru mění ze sametově klidného ševelícího dvoulitru na uřvanou vysokootáčkovou šelmu. To se děje kolem 4500 otáček, kdy začíná kýžená zábava a benzín do nádrže stříká po litrech. Zároveň se dostavuje přiblblý úsměv na tváři nebo alespoň přísný pohled zpod tmavých brýlí. To proto, že se řidič začíná konečně 100% koncentrovat.
Převodovka: 6 stupňová mechanická, konečný převod upraven z 3,38:1 na 4,10:1, jinak oproti 320i beze změn. M paketová hlavice řadící páky. Automatická převodovka v nabídce není vůbec. Také auto nemá homologaci na tahání karavanů a vleků, takže by se i chlapcům v TopGearu mohlo zamlouvat :)
Podvozek: standardně dodávaný M paket. Zavěšení zadní nápravy je převzaté z modelu 330i. Mohu srovnávat s 320d, kterou jsem měl s běžným podvozkem, na 18" runflatech. Jelikož toto auto váží o nějakých 155 kg méně (320d touring v TP udává 1580 kg), konkrétně 1425 kg s "běžným" 75 kg řidičem, musí to být někde znát. Výhoda je v možnosti projíždět zatáčky mnohem razantněji, auto drží stopu i tam, kde standardní podvozek s těžkým motorem a zapnutou stabilizací už směřoval po tečně ven. Pravda, stabilizace šla vypnout, ale dávkovat výkon plynem u turbodieselu, nenechte se vysmát. Tuhle sem našel srovnání Alpiny D3 a BMW 330i na okruhu v Doningtonu. D3 je sice rychlejší asi o 3 vteřiny (fuj ten zvuk), ale se zaplým DTC. To znamená, že ani ten profík za volantem si netroufne to u zákeřnýho podávání výkonu u dieselu vypnout. Pokud sledujete britský Fifth gear, možná jste viděli jak 320si testovala Vicky a naměřila boční přetížení 1,1G!! Video opět snadno vygooglujete.
Brzdy: 300 mm kotoučové brzdy s vnitřním chlazením na všech kolech, žádné vrtané kotouče se ovšem nekonají. TP hovoří i o použití 16" kol. Brzdy jsou použity ze šestiválcového modelu 325i. Zřejmě budou oproti šestiválci ochuzeny o vysoušení za mokra, tedy o systém, který pomáhá zkracovat brzdnou dráhu za špatných klimatických podmínek.
Výbava: M paket je příjemný i uvnitř, kde jsou skvělé sportovní sedačky s alcantarovými bočnicemi vzduchem přifukovatelné, výborný M kožený volant, antracitový strop, hliníkové obložení. Příjemná je vestavěná profi DVD navigace, co se týká muziky je tu vstup pro jedno CD s MP3 pod DVD mechanikou a v kufru pak měnič na 6 CD, také s MP3. Dále připojuju Iphone přes AUX vstup a zajímavé je, že MP3 z něj hrají lépe než z vestavěného radia.
Slabé stránky
Spotřeba. Při klidné jízdě se dá jet za 9 litrů, ale to je vůči charakteru auta vyložené sebetrýznění. Běžně se pohybuji v rozmezí 10,5 - 11,5. Vzhledem k pořizovací ceně auta mě to ovšem nijak netrápí.
Podvozek: jak jsem ho pochválil při zatáčení v rychlostech do nějakých 180 kmh, tak si musím postěžovat. Výrazně těžší touring s dieselem byl klidnější v dálničních rychlostech přes nějakých 170 kmh. Je to daný hmotností.
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
Nechal jsem vydesinfikovat klimatizaci a vyměnit filtr, jelikož to jistě nikdo za ty 2 roky neudělal a vzduch z výdechů po vypnutí zapáchal.
Nechal jsem také odpojit Powerpedal, abych zjistil jak se auto chová bez úpravy. Co se ovšem nestalo, auto zůstalo v servisu přes víkend, protože jsem jel do zahraničí a po vyzvednutí mělo o 7 km více. Nepřikládal jsem tomu žádný význam, říkal jsem si, že bylo třeba nutné projet auto po odpojení krabičky. Druhý den jsem si všimnul, že mám ojebaný pravý zadní disk, a to pěkně asi ve 40 cm po obvodu, takže nezbylo než jednat. Kolo je dnes už opravené, i velice dobře nalakované. Opravu provedli ve škodováckém servise Gold Car na Smíchově, platil Renocar.
Bez Powerpedalu je auto mnohem lépe ovladatelnější plynem, chová se přirozeně a reakce na přídání i ubrání plynu jsou bleskové. Naopak s krabičkou to bylo mrzké. Sice se výkon dostaví o moment dřív, ale při ubrání plynu tam elektronika pořád ještě chvilku tlačí výkon. Pak jí najednou dojde, že už na plynu nestojíte a omezí ho. No prostě všechno špatně.
Tuhle elektronickou vychytávku bych doporučil spíš majitelům naftových motorů, kde je reakce na plyn tak trochu letargická.
Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)
Toto a ještě jedno 320si s totožnou výbavou v červené barvě bylo v Autecu nabízeno za 995.000 Kč ještě koncem roku 2008. Což bylo i přes exkluzivitu limitované edice trochu příliš na vůz vyrobený ve druhé půli 2006. Můj exemplář měl natočeno 6500 km a byl používán (mohu se jen domnívat) jako předváděcí vozidlo. Řekl bych, že auto bylo používáno také na "vyblbnutí". Leccos o tom svědčí stav levé přední pneumatiky, zejména jejího vnějšího lemu. Na druhou stranu jsem rád, že jsem nedostal auto na nových pneumatikách, protože bych se z nich nic nedověděl. Toto je sportovní náčiní a tvrdšího zacházení by se nemělo zaleknout. Auto jsem zazálohoval někdy v únoru a prodejce mi počkal do dubna, kdy bylo možné odepsat DPH. Navíc auto je v plné záruce BMW ještě do července 2010.
K autu chyběla servisní knížka a na předávacím protokole to bylo zmíněno. Bohužel automaticky nezafungovalo nic (že by mi ji třeba poslali do firmy), takže když jsem ji skutečně potřeboval, znamenalo to zavolat do Autecu a vyžádat si ji. Asistentka do té skvělé firmy průběžně volala 3 DNY než se jí podařilo vůbec s někým spojit. To už Autec vlastnil Invelt. Servisku poslali kurýrem do Renocaru, kde je k mému překvapení zkasírovali. Přece nemůžu chtít takovou službu zadarmo......... Čechy krásné, Čechy mé!
Jak to tedy jezdí?
První dojem je, že Esíčko netáhne. Zato bryskně reaguje na jakýkoli povel a v tom je asi jeho největší kouzlo. Žádné letargické reakce se nekonají. Na sešlápnutí plynu Esíčko spustí koncert končící v 7300 otáčkách, žádné roztáčení turba nebo přenos točivého momentu automatickou převodovou skříní, ale pěkně plynulý zátah atmosféricky plněného zážehového motoru až po omezovač. Tak jak to má být. To hlavní divadlo přichází nad 5000, kdy přichází i výkon. Při ubrání plynu okamžitě přestane ubývat benzin v nádrži a auto poslušně zpomaluje. Brždění motorem je disciplina, kterou Esíčko zvládá zcela jedinečně. V žádném jiným autě kromě M divize jsem se s tak rychlou a účinnou odezvou nesetkal.
320si zatáčí s chutí a vervou. Nízká hmotnost, její perfektní vyvážení a široké pneumatiky dávají pocit jistoty při průjezdech zatáčkami a auto si vysloveně libuje. Nedotáčivost se nekoná. Jen je nepříjemné, když jsou v cestě příčné nerovnosti. To pak auto poskakuje s čímž je nutné počítat. Ostatně co se dá čekat při kombinaci sportovního podvozku a nízkoprofilových run-flat pneumatik.
Novinky v recenzi
K&N
Tak sem ho tam dneska šoupnul, instalace na půl hodinky, protože celej airbox musel ven.
Sem poslední dobou nějak schyzofrenní, na jedný straně uvažuju o prodeji, mam to auto v inzerátech, a na druhý ho pořád lehce vylepšuju. Hodilo by se mi větší auto na normální ježdění, ale když vono je to esíčko tak úžasný!! A jak ten podvozek funguje. Jedna báseň. Teď mě chytila koncovka vejfuku BMW Performance, je dvojitá, a zvuk bude určitě famózní. Tak nevim :))) (Doufám, že tady nebude za chvíli novinka, že sem ho nainstaloval.)
Nordschleife popáté
Tak sme se vrátili ze Severní smyčky. Už si připadám, že tam jezdim jak na chatu. Jen kdyby to nebylo tak blbě daleko!
Konečně sem se donutil jezdit s totálně vyplou stabilizací, což sem si zatim troufnul jen na tuzemskejch okruzích, kde sou mamutí únikový zóny. To posledně mě Nordschleife překvapila, řikal sem si, voni to snad schválně zúžili nebo co?! V pátek sem se před Breidscheid pověsil na 911 GT3 a nebyla to úplně dobrá volba. Málem sem se na ten mostek nevešel :( ufff
Ale sobota, to byla jiná. Čas sem sice nijak nevylepšil, čistou trať aby člověk pohledal, ale poježdění luxusní. Počasí naprostá pecka, opět 21 stupňů a slunce, jako před 14 dny. V neděli sem už doma koukal na DTM a samej mrak a občas tam i něco spadlo. Takže klika.
Překvapil mě Wii-Jay, kterej se do toho opřel, že sem čuměl :)))
Ypsi byl opatrnější, ale sbíral statečně zkušenosti. Záviděl sem mu koně pod kapotou. No a OS to už je starej zkušeňák!
Chtěl sem dát K&N filtr ještě před NS, ale došel v pondělí ráno :-/
Tak příště už s M3!!!
Nový přírůstek
Ne tak zcela nový, ale zcela jistě nový pro mě.
Jedná se o (kupodivu) BMW, ročník 1993 model E36 "M3 Motorsport". Sháněl jsem nějakou schopnou 3.2, nakonec sem čapnul třílitr, kus o kterym sem věděl už dva měsíce. Mam k tomu dost papírů o údržbě, auto jezdilo v Německu a má natočeno necelých 200 tisíc km. Interiér je ovšem velmi zachovalý, stejně tak vypadá i motor. To se uvidí časem.
Na co takovej starej krám? Pro radost. Řízení je tužší a lepší než u 320si a podvozek je taky bomba. Dneska to přezuju na nový gumy, o víkendu vyměním filtr a olej za 10W-60 Castrol Edge a tak dále... Zkusim nahodit nějaký fotos, ikdyž zkušený pozorovatel vytušil, že už asi tejden je na hlavní stránce v TOP u Ypsilóna :))
řízení plynu
Tak se nám zase po dlouhý době ukázalo sluníčko v nejlepší parádě. A černý esíčko, to je peklíčko! Ještě že má aspoň elektrickou roletu na zadním skle.
Co sem ovšem vypozoroval je, že řídící jednotka je skutečně parádně zprogramovaná. Při ostré jízdě, při sundání nohy z plynu je připravená, že na to zase šlápnu, takže pořád živí motor benzínem asi tak 5 litrama na sto. To abych zase mohl okamžitě naložit a zrychlit. Trvá to jen pár vteřin, pak si to elektronika rozmyslí a přestane benzín do válců dodávat. A brždění motorem se zintenzivní. To je fér sporťák :)
VOLBY 2010 a jak se dnes hlasovalo o BIOpalivech.
Vážení motoristé, zítra pěkně k urnám!!
Jestli vás zajímá jak dnes hlasovali poslanci o BIOPALIVÁCH. Kromě ODS (kde to taky stojí zaprd) všichni zlobbovaní soudruhem Babišem. Takže dostali do kapsičky. Včetně TOP09, viz kalousek, severa a parkanová v nezařazených.
No jen se koukněte!!
http://www.psp.cz/sqw/hlasy.sqw?G=52357&o=5
BMW 320si S2000
To je zvuk panečku! A ta kamera, úchvatný!
http://www.youtube.com/watch?v=P1KBUH3DB4g
BMW 120d NA PRODEJ
Skvělý hatch se zadním náhonem, BMW 120d, xenony, sport. sedadla. Rok starý, 11000 km. No nekup to. Vlastně KUP TO! Auto mojí přítelkyně, loni sem jí ho vybíral, no mezitim se nám stala taková věc a auto bude prostě moc malý. Tak kdybyste někdo měl zájem, nebo věděl o kupci - je to skoro funglovka.
http://sauto.cz/detail-inzeratu/osobni/bmw/rada-1/8040847
Nordschleife potřetí + nový model
Sliby se mají plnit nejen o vánocích, a jak sem si letos slíbil, že zajedu zase na Severní smyčku, tak sem udělal. Auto přestálo bez ztráty květinky, zlepšil sem si o pár sekund čas na kolo - ikdyž nový gumy se chovaly dost nervózně, obzvlášť při prudkým brzdění a při změnách směru. To mě ze začátku děsilo, ale guma se vždycky pěkně kousla a už nepustila. V neděli pršelo a pogumovaná trať byla pekelně kluzká. Zažil sem si hodiny na mokru (ne s mým autem), což byl slušnej adrenalinek .....obzvlášť když jinej kámoš platil za opravu svodidel den předtím...... Zbylo mi na kartě ještě pár jízd, což znamená, že je budu muset letos projezdit :)))
A pak je tu nový modýlek 320si v 1:18. Je prostě k sežrání!
Bridgestone FR
Dneska dorazily nový letní Bridgestone Potenza RE050A a světe div se, sou vyrobený ve Francii - snad zrovna žabožrouti nestávkovali a já se nezabiju. Sem zvědav, jak na těch šlupkách bude jezdit můj wagen. Jsou bez runflatu. Co mám starší stejný gumy s runflatem, všechny jsou MADE IN JAPAN.
černý ledvniky, drifting na Sosnový
SI dostalo vrchní díl ledvinek z programu Performance. Lakování nedrželo, tohle je jistota.
Zajeli sme si na Sosnovou na takové předjarní polítání. Počasí neskutečný, azůro a asi 4 stupně nad nulou. Okolo tratě sníh, který odtával, takže jet stopu moc nešlo. Všichni lítali bokem a byla to velká legrace. Pár fotek v galerii :) Děkuji autorce a autorovi za hezký snímky!
Úprava fotogalerie
Takovej skoro fejeton, mrkněte se od začátku. Jen sem to spřeházel, žádná nová fota nemám.
Protože TSK u nás v ulici v Praze neuklízí vůbec (mapa údržby - "neudržováno") jezdim teď Renaultem Megane a nejmarkantnější rozdíl je asi v dýlce šaltpáky. Takže nejen, že to auto má ve znaku to co tam má, ale vono si dovoluje mít asi tak 4x delší klacek než moje esíčko!
Novej fofrklacek a zimní obutí
Auto už málem skončilo na celou zimu (aspoň tu se sněhem a solí) v garáži, ale nedalo mi to a nakonec sem esíčko na zimu obul. Vyhrály to kola Aluett a 17" Nokiany WR G2. Tyhle gumy se ani v runflatu nevyrábějí, takže teď jezdí esíčko plavně skoro jak S-kláda. 45 profil a 8 mm vzorek taky pomůžou k pohodlí. No proti těm 18 palcům v runflatu je tohle skutečně nádhera. Design kol považte sami v galerii. Kola sem kupoval a přezouval v ATU v Praze na Chodově a byl sem vcelku spokojen.
Dál tu máme jednu interierovou novinku. Jedná se o řadičku BMW Performance s alcantarovou punčochou. Nejen že pěkně ladí s hliníkovým obložením, ale celkem se s ní dobře pracuje. Zprvu sem měl obavu, že to pro mojí sloní tlapu bude nepohodlný, ale líbí se mi čím dál víc.
recenze
prošla úpravou a doplněním. Ještě to není zcela vyčerpávající, ale ať tu zase neunavuju nesmyslama.
Sosnová
Hezká akce časopisu Autocar - celodenní ježdění na okruhu v Sosnový. Zprvu sem si nadával co tam dělám - fronta, čekačka přes hodinu, ale nakonec sem si užil ježdění až po hrdlo. Poslední hodinku se čekalo buďto vůbec nebo 10 minut. Podle toho taky dopadly letní Bridgestone Potenza - auuu, jako je vzít ze strany hoblíkem. Trať je krátká, úzká, je to totiž spíš motokárovej okruh. 320si si vedlo velmi dobře, bylo rychlý, zpravidla sem jezdil stopu, ale na vytočenou dvojku se zadek rád a ochotně tlačil dopředu, takže i několik pěknejch bokojízd sme si užili B-) drift se drží dost snadno ale musím se přiznat, že když ho mam ukončit a zapomenu jak vlastně ten volant patří, aby se jelo zase rovně, už to taková legrace neni :-p Takže SUPER AKCE! A nezbývá než si přát, ať je na jaře trochu víc mokro B-)))
Našel sem nějaký foto na webu, sprostě jsem je ukrad (autore sorry a díky) plus k té jedné fotce se Subárkem je i videjko tady
Teď už jen dotlačit další české majitele 320si na nějakou podobnou akci, aby bylo s čím se srovnávat.
Bacha klouže to!
Podařilo se mi už podruhé odskočit na RING, cestou ze služební cesty sem dal 4 kolečka, abych si trochu provětral hlavu, jak svojí tak tu pod tím karbonovym krytem. Auto fungovalo bezvadně a taky protože mžilo, ponechal sem DSC v omezeném režimu, prostě sem neměl koule jí úplně vypnout. Což ovšem nevadilo, protože to je při snaze o přesnou stopu vynikající společník a nestalo se mi, že by mi systém zasáhnul proti mé vůli, tak jak to umí ve standardním režimu. Inženýr co ji programoval by zasloužil jedny extra prémie. Čas 9:40 i s pomalým průjezdem Hohenrainu, kde jeden šikovný Ital zaparkoval nechtěně svojí M6 o svodidla, není na mokrou trať špatný výsledek. Další kola nic moc, měl sem smůlu na soukromé "safety car", jmenovitě jedna krásná M3 E46 s obřím křídlem a estonskou SPZ, to byl skutečně blb (v Adenauer Forst si ode mě vysloužil i klakson), vždycky dobrzdil tak, že bych to před něj bez problémů šoupnul a pak mi tu zatáčku zavřel. Před Breidscheid, což je nejnižší místo na Ringu se to nakonec povedlo a krátce na to sem ho ani v zrcátku neviděl ;) A pak jedna GT3. No v životě by mě nenapadlo, že na Ringu předjedu a ujedu GT3, ale skutečně se zadařilo. Přitom se zjevně snažil jet stopu.
Značný adrenalin ovšem zažijete i mimo okruh. Dneska ráno cestou do práce na výjezdu z D1 exit Mirošovice - přede mnou černá 307 Break. Tak mě napadá, že si frajírek celkem věří, že těch 110 v pravotočivym exitu na mokru by mu mohlo dělat problémy. A ejhle, zavlnil se jak ztratil adhezi, čumák si to namířil vpravo do svodidel a ten ho otočil do hodin. Naštěstí za mnou nikdo, tak nebyl problém dobrzdit esíčko, který mělo limit ještě hodně daleko a zatleskat mu.
Tímto tedy vyhlašuji konec letního režimu a dávám si odstup. Kéž by to došlo i borcům s rádoby sportovníma kárama. Protože kdo je tady ten nebezpečnej?
A ještě jedna věc. Renault Mégane R26R je opravdu, ale opravdu rychlá kára.
Další meeting 320si
Máme tu dalšího pacienta s BMW 320si tentokrát v bílé barvě Alpinweiss a 4 koncovkami výfuku. Setkali sme se i s Danovou Japanrot 320si, takže bylo o čem mluvit. To už je skoro na CZ klub ;)) Upravenej vejfuk zní pěkně tlumeně a hluboce. Postrádá sice ten mechanickej klepot originálu, ale má rozhodně něco do sebe. Třeba se na naše doporučení nový majitel přihlásí na MACZ a dozvíte se víc. Nakonec sme se i pěkně zostra projeli po okolních okreskách. Slušně sme se vyřádili, naštěstí bez následků. Doufám, že se potkáme společně na okruhu!
Houstone, máme problém!!!
Tak tu máme první problém. Týká se elektroniky a objevuje se sporadicky. Na displeji se objeví červený autíčko na rampě a displej hlásí "zastav a najdi BMW partnera". Nic příjemného. Při první návštěvě servisu došlo k dobití baterie s podezřením na podpětí. 4 dny byl klid. Pak to začlo nanovo a o to častěji. Píp, ručička tachometru a otáčkoměru spadla a hned zase ožila. Červený autíčko na rampě, atd... V tuto chvíli jsou všechny elektronický systémy neaktivní. Jen na chvilku, pak zase jakoby se nic nestalo.
Druhá návštěva servisu - 4 dny čekání a laborování. Nakonec nezbylo než proměřit od čidel až po palubku. Výsledek - špatný kontakt v palubní desce. Závada odstraněna. Všechno asi důsledek kombinace špatných silnic a tvrdého podvozku.
My víme proč při výrobě našich CNC odpojujeme na přepravu veškeré konektory od serv...
Black line podruhé
Před létem jsem instaloval zadní lampy Black line a tento víkend sem dokonal dílo tím, že jsem demontoval přední ledviny, koupil smirkový papír, černý mat ve spreji a bezbarvý lak a trošku sem si zamodelařil. Výsledek je na fotce. Takže už snad žádnej chrom kromě koncovky výfuku na autě není.
Recenze je zpátky
A i trochu překopaná. Jestli mi to tu nějakej vůl neznechutí, budu i doplňovat. Nadšencům zdar!
Video
Přímý odkaz na video.
Přidat názorDiskuse: BMW řada 3 320si (E90)
zobrazené auto není aktivní, nelze diskutovat
Další vozy BMW řada 3
-
BMW řada 3 (2005) Majitel: ypsilon
Přidáno: 5.6.2009 24309 Majitel 9.94 Uživatelé
-
BMW řada 3 (2006) Majitel: Wiii
Přidáno: 4.10.2009 117159 Majitel 9.94 Uživatelé
-
BMW řada 3 (2007) Majitel: Vampix(Diesel Power)
Přidáno: 4.9.2009 2549 Majitel 9.93 Uživatelé
-
BMW řada 3 (2005) Majitel: Loki
Přidáno: 9.5.2010 2810 Majitel 9.92 Uživatelé
-
BMW řada 3 (2010) Majitel: Radkos
Přidáno: 17.5.2010 18410 Majitel 9.92 Uživatelé