Recenze

rarsch (muž 41 let) Poslat zprávu
 
9 Majitel

BMW řada 3 320d Touring (E91)

9,83 Uživatelé

Hodnoceno: 41× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

BMW řada 3, foto 1 BMW řada 3, foto 2 BMW řada 3, foto 3 BMW řada 3, foto 4 BMW řada 3, foto 5 BMW řada 3, foto 6 BMW řada 3, foto 7 BMW řada 3, foto 8
BMW řada 3, foto 9 BMW řada 3, foto 10 BMW řada 3, foto 11 BMW řada 3, foto 12 BMW řada 3, foto 13 BMW řada 3, foto 14 BMW řada 3, foto 15 BMW řada 3, foto 18 BMW řada 3, foto 19 BMW řada 3, foto 20
 

Technické info

Přezdívka auta nafťáček Rok výroby 2005 Koupeno nové najeto [km]:87000 tuning/stylingoznačené * palivo: nafta počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1995 výkon [kW]: 120 / 149 * kroutící moment [Nm]: 340 / 410 * zrychlení 0-100 km/h [s]: 8,6 maximální rychlost [km/h]: 223 počet rychlostí: 6 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 18 pohon kol: zadní spotřeba [l/100km]: 7,4 / 7,6 *

Popis vozu

Předně se jedná o kombi se sportovními ambicemi. Ty jsou podtrženy "rychlým" designem, zadním náhonem a velice kvalitním podvozkem. Zatáčky to je jedna radost, obzvláště na oněch 18" kolech s profilovým číslem 40 vpředu a 35 vzadu. Stabilita ve vysokých rychlostech to je jedna báseň. Auto dodává opravdu hodně důvěry. Velice oceňuji tlačítko DSC na palubní desce. S 4-válcem to chce sice mokrou vozovku na nějaké delší utržení, ale stojí to za to. Aspoň ty pneumatiky chvilku vydrží...
Pak je tu posaz. Samotný sedadlo má neuvěřitelnej rozsah nastavení. V tomhle kokpitu se hledá pozice sama. Stačí 5 vteřin a je jasný, že nic není špatně. Ba naopak. Všechno pasuje. Volant má akurátní rozměr a ideální tvar. Po nastartování ale jakoby člověk zapomněl že vůbec sedí a drží volant. Vše ohledně ovládání je tak nějak automatický. Bez přemýšlení.
Motor jezdí na naftu ;) Dávám si pozor co mu naleju, u MB sem po špatný naftě měnil vysokotlaký čerpadlo, a tady bych to nerad opakoval. Při spotřebě do 8 litrů při plnym využívání potenciálu si to myslim zaslouží. I ten V-power mu dopřávám. Rozdíl ale nepoznám. Hluk nijak neruší, otázka zda se o hluku dá vůbec hovořit.
Ještě je nutné zmínit cit v řízení. Je perfektní, volant dává hodně informací o povrchu, v zatáčce je krásně poznat kdy se auto utrhne ze stopy. Jen škoda toho turboefektu. Atmosférickej benzín bude jistě o krok dál... Přechod z čehokoli jiného je vstupenka do ráje. Samozřejmě v rámci třídy.

Silné stránky

Design, podvozek, výkon vs. spotřeba, chování ve vysokých rychlostech a ... v zatáčkách.

Slabé stránky

Chybí mi bederní opěrka a držáky na nápoje vpředu. Dnes bych volil benzín, najedu ročně s osobákem málo, takže by rozhodovalo srdce.

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Závady nula. Co se týče servisů, jezdim do nich nerad. Míval sem toyotu, kde sem byl neustále na výměny oleje (mělo to prehistorickej diesel). U Vita sem proháněl servismany kvůli nepříjemným drobnostem (musí se bohužel zatlačit). A tak sem nečekal žádnej zázrak ani tu. Mám nedaleko servis BMW Bychl ve Vestci. Nechával sem tam přezouvat a měnil sem přední nárazník. Ten bylo nutné vyměnit, protože sem si najel nešikovně na vysokej obrubník a tekly ostřikovače + nějaká ta deformace. Zajímavý bylo, že auto mělo natočeno asi o 150 km víc, než když sem ho tam nechával. To, že mi v servisu přeladí rádio snesu, ale to bylo moc. Takže ten servis sem vyškrtnul. Pak se objevil Renocar u Nuseláku a tam jezdím celkem rád. Zatím nemám výhrady. Kromě ulomený plastový příchytky, která vede kabeláž směrem k řídící jednotce. Na to sem přišel až když sem se vydal k přeprogramování ŘJ.
Musel sem měnit zadní dveře a nárazník, protože mě jeden Ital nabral se svym toyota landcruiser ročník krále klacka do zadnice. Na dálnici. Nic příjemnýho. Opraveno, nalakováno. Od té doby je zadek bez označení modelu.


**************************************************
Rozhodl jsem se projít náklady na servis po dobu 3 let, co mám založené. Budou chybět jen některé pneuservisy, ty jsem do složky zjevně nedával. Ceny uvádím včetně DPH. Třeba to někoho přivede k zajímavým srovnáním.
1.rok
Zimní pneu runflat 4x Dunlop Winter Sport M3 205/55 R16
Renocar Brno 35.753,-- Kč
Řětězy Pewag SMX 73 Sportmatik (za celou dobu nepoužité)
Car Art 3.898,--
2.rok
Převážení kol + diagnostika
Bychl 2.121,-- Kč
4x nové letní 18" disky BMW Motorsport + runflat Bridgestone Potenza RE050A
Renocar Praha 77.445,60 Kč
Síť zavazadlového prostoru
Renocar Praha 607,80 Kč
Brzdová kapalina
Renocar Praha 1.280,-- Kč
3.rok
Mikrofiltr
Renocar Praha 1.287,50 Kč
Velký servis vč. oleje v 60.000 km
Renocar Praha 6.062,-- Kč
Přeprogramování ŘJ
Diesel technik Kladno 15.300,-- Kč
4.rok
Zimní pneu runflat 4x Dunlop Winter Sport M3 205/55 R16
pneunet.cz 16.180,-- Kč (předchozí účet od Renocar Brno na stejné pneu, trochu rozdíl)
Výměna pneu a kol
Renocar Praha 4.106,50 Kč (ufff)

+ 2x 10.000,-- Kč spoluúčast pojišťovně - přední nárazník, podruhé zadní nárazník a zadní dveře ;)

Pokud to sečteme, dostaneme se na 184.041,40 Kč což je dost, nicméně v tom máme zbytečnosti typu 18" kola, chiptuning, pojišťovna, řetězy, síťka. Bez těchto položek to dělá 66.790,-- Kč za 3 a 1/2 roku, tedy po jednoduchém dělení dostaneme 1.590,20 Kč za měsíc provozu. Vzhledem k nákladům na leasing je to směšná částka.

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Viz výše.

Úpravy, výbava

Výbava auta je dostatečná, chybí tempomat a bederní opěrky. Na vestavěnou navigaci zatim netrpim a do zahraničí beru přenosnou.
- xenony
- sportovní sedačky s dofukem bočnic
- duální autoklima
- radio BMW Professional s MP3
- sportovní multifunkční volant
- hagusy
- interiér látka-kůže

Úpravy a nestandard
- 18" kola BMW Motorsport (vídáme ve WTCC a u 320si)
- přeprogramovaná ŘJ, výkon zvýšený na 149 kW, kroutící moment na 410 Nm
- síť na zavazadla do kufru B-)

 

Novinky v recenzi

18.11.2009 11:44

Z nostalgie sem vrátil smazanou recenzi

Recenze na nafťáček byla už loni zredukovaná, po smazání ovšem pořád zůstala na serveru, tak jsem ji teď díky Ricardovi mohl vrátit zpět. Možná budou někoho zajímat náklady po dobu tříletýho provozu.

18.3.2009 20:18

konec ende finito

Mazel je prodaný, naštěstí kamarádovi, takže bude stále pod kontrolou ;) Bude teď jezdit v Portugalsku. Už se chystá 320si, ročník 2006 jak jinak. Zbývají mi dlouhé 2 týdny čekání...

26.2.2009 16:05

Auto je nyní na prodej!!!

Auto má sice pořád ještě druhý olej, servis nutný až za 10.000 km, ale náhradník už čeká v Autecu. Takže tento kouzelný "nafťáček" je na prodej. Kdyby někdo projevil zájem, spojte se se mnou. 18" kola do prodeje jaksi nejdou ;)


Přidat názorDiskuse: BMW řada 3 320d Touring (E91)

Další vozy BMW řada 3



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
10
praktičnost
9

Kombík bez N1 mříže, ale viděl sem kufr v Opel Vectra caravan, takže musim dát 9 ;))

prostornost
8

Na třídu naprosto vyhovující. Mám bezmála dva metry a místa je až až.

jízdní vlastnosti
9

M3 to sice není, ale radost z jízdy se dostavuje velmi často. Proto pokud to rozpočet dovolí, bude příště zase BMW...!!

jízdní komfort
7

Na těch 18" s runflat pneu člověk pozná tvrdou jízdu jen jako spolujezdec. Třeba s andělem noční cestou domů.. Jinak nemám výhrady a obutí bych neměnil.

provozní náklady
9
náhradní díly
8
výkon motoru
10

Na naftovej čtyřválec nemůžu říct kus křivého slova. Navíc je to verze bez filtru pevných částic, takže se ŘJ ladila lépe.

spotřeba
10

Neřešim.

hlučnost motoru
10

O motoru ani slechu.

kvalita sedadel
9

s bederkou dávám 10, ale jaksi není..

brzdy
9

Zatim mě ve štychu nenechaly.

zavazadlový prostor
7

Viz. již zmiňovaná Vectra ;)


Více o modeluBMW řada 3 E90/E91/E92/E93 (2006-2012)
BMW 335d xDrive M-Sport – Bavorské naftové sportování BMW 335d xDrive M-Sport – Bavorské naftové sportování

Tohle je BMW, které by všichni chtěli mít – má supersilný…

Facelift BMW 3 GT znamená jemné retuše vzhledu a nové motory Facelift BMW 3 GT znamená jemné retuše vzhledu a nové motory

S prodeji liftbacku střední třídy je BMW zatím spokojeno.…

 






Blesk.cz

„Znásilníte tři ženy, vezmu to na sebe,“ vtipkoval prezident před vojáky

„Znásilníte tři ženy, vezmu to na sebe,“ vtipkoval…

Filipínský prezident Rodrigo Duterte má evidentně smysl pro humor hodně za hranou. Například v pátečním projevu…

Zeman hřměl v Lidicích: Zbabělost vydáváme za multikulti toleranci

Zeman hřměl v Lidicích: Zbabělost vydáváme za…

Teroristické útoky v Evropě jsou dílem naší zbabělosti, která je vydávána za multikulturní toleranci, řekl…

 

iSport.cz

Vachoušek končí kariéru: Manželka ví, že domů nepřijdu důstojně

Vachoušek končí kariéru: Manželka ví, že domů…

Snažil se kontrolovat, ale neudržel se. Nešlo to. V očích se rychle objevily slzy, emotivní rozlučka s…

Takhle slaví Slavia! Pohár dostala na hvězdě, pokřik zvedl Tvrdíka ze židle

Takhle slaví Slavia! Pohár dostala na hvězdě, pokřik…

Pekelná atmosféra, rány z dělobuchů a především radost. Stadion Evžena Rošického na Strahově se otřásal v…

 

Reflex.cz

Startuje dotační “Dešťovka” za 100 milionů. Šetření vodou ale může znamenat zdravotní rizika

Startuje dotační “Dešťovka” za 100 milionů. Šetření…

Neschopnost dohlédnout důsledků legislativních aktivit i možných variant uplatnění příslušných projektů v reálné…

Ujetost roku: Pojišťovák s plnicím perem v nose

Ujetost roku: Pojišťovák s plnicím perem v nose

Výhodou rozvíjejícího se komiksového trhu v České republice – ano, stále jsme rozvojová země – není jen zvýšení…