Recenze

radekrat (muž 37 let) Poslat zprávu
 
9 Majitel

Fiat Punto Punto Cabrio

9,33 Uživatelé

Hodnoceno: Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Fiat Punto, foto 1 Fiat Punto, foto 2 Fiat Punto, foto 3 Fiat Punto, foto 4 Fiat Punto, foto 5 Fiat Punto, foto 6 Fiat Punto, foto 7 Fiat Punto, foto 8
Fiat Punto, foto 9 Fiat Punto, foto 10 Fiat Punto, foto 11 Fiat Punto, foto 12
 

Technické info

Přezdívka auta Fiat Punto Rok výroby 1998 Koupeno ojeté najeto [km]:80000 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 2 výkon [kW]: 1248 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 15 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 7

Popis vozu

Punto bylo představeno roku 1993 a v roce 1994 nahradilo oblíbený, ale už zastarávající Fiat Uno. Roku 1995 získalo Punto v Evropě titul Auto roku. Design punta, na kterém se podílel Giorgio Giugiaro, byl jedinečný díky zadním skupinovým světlometům vertikálně zapuštěným do C-sloupků. Punto první generace se vyrábělo také jako kabriolet, který si na starosti vzala karosárna Bertone.

Verzí Fiatu Punto Cabrio bylo několik a kopírovali stupně výbavy klasického punta. Existovala verze s manuální i elektrickou střechu, s klimatizací nebo dokonce s koženým interiérem, s airbagy nebo pouze základními výplni dveří a opěrkami hlavy. Ve své době to bylo jednoznačně nejlevnější kabrio na trhu.

První a nejsilnějším motorem byl 1.6 Mpi, známý ještě z Tipa a Una. V roce 1997 ho nahradil motor
1.2 16v FIRE. Nabízel se i s motorem 1.2 8v, 44kW. V letech 1994–1999 bylo vyrobeno 55.000 kusů verze kabrio.

Moje kabrio jsem koupil uprostřed tuhé zimy před třemi lety. Původní nápad byl opravit ho a darovat mé ženě k výročí svatby. Do výročí jsem to nevydržel a auto ji ukázal nakonec dřív. Model kopiroval výbavu S, tj. skoro základ. Navíc byl snad jen jiný interiér a posilovač řízení, který taky nebyl vždy standardem. Auto mělo i světlou střechu, která se dodávala jen k některým barevným variantám (a nepodařilo se mi zjistit, jestli to byla výbava příplatková nebo standardní).

Auto mělo najeto 70tisíc km a bylo přes nános pryskyřice z borovic v dobrém stavu. Jedine střecha se kolem zadního okna začínala odlupovat a lak měl pár drobných škrábanců.

Auto sem začal "přikrášlovat" postupně. Nejdříve plechová kola nahradily starší lité disky od mého kamaráda. Potom jsem vyměnil oranžové blinkry za světlé, ale i tak se mi přední světla nelíbila a tak je nahradily světla tuningová s čočkou. Ne každému se líbí, ale svítivost se dost zlepšila a to je hlavní. Potom jsme udělal pár úprav interiéru. Z druhého punta jsem sehnal přístrojovku s modrým podsvícením, kterou jsem lehce doupravil, středový tunel který nebyl standardní součástí výbavy jsem domontoval včetně jeho potažení látkou a dostl se mi do ruky dřevěný volant z Alfy Romeo 156, který překvapivě seděl na tisícihran volatnu z Punta. Opět věc která se na káždému líbí, ale volant je hlavně v létě příjemný a nerozpálí se a připomíná mi dobu starých fiatů coupé. Nakonec jsem vyměnil i kola, z 13tek na 15tky ve stylu VW, které nejsou na autě ideální a vzadu mi lehce škrtají o podběh při větších "skocích". V dalším roce jsem se rozhodl nahradit dosluhující výfuk, který sice nebyl rezavý ale vevnitř už byl vysypaný. Hledal sem něco levného a nakonec sem koupil výfuk Ulter Sport, který měl přesně pasovat na Punto. Přesně nepasoval, ale popasoval sem se s tím :-). Další úprava byl zadní nárazník, který byl hodně poškrábaný. Kvůli své krásné ženě jsem do něj namontoval parkovacího asistenta a zároveň mě napadlo udělat třetí brzdové světlo ve stylu suzuki swift. Poslední změnou bylo přidání kapes na dveře i pro 16" reproduktory a výměna autorádia. Reproduktory jsem přidal i do zadních originálních kapliček, původně mělo auto jen jeden pár umístěný pod předním sklem.

Do auta jsem jinak nalil jen olej a udělal sem rozvody. Od té doby mi jen odešlo relé blinkrů, které jsem vyměnil za použité z vrakoviště a jinak punto funguje bezvadně. Jezdí jenom v létě, v zimě odpočívá v garáži. Motor je sice slabší a verze 16v určitě s autem cvičí líp, ale na ježdění po městě a po okreskách kolem města to úplně stačí. Žena se s ním naučila jezdit a schválí si dobrý výhled z auta a dobré ovládání.

Silné stránky

Pocit z jízdy bez střechy
Jednoduchost na opravy, vše v motoru je jednoduše přístupné

Slabé stránky

Slabší motor, verze 1.2 16v je určitě svižnější
Rovné čalounění dveří

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Pouze porucha relé blinkrů, olej a výfuk.

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Brněnský autobazar, sleva za koupi kabria v zimě. Prodejce ho musel vykopat ze závěje :-)

 


Další vozy Fiat Punto



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:

Další auta majitele

Hodnocení
spolehlivost
9
praktičnost
7
prostornost
9
jízdní vlastnosti
8
jízdní komfort
8
provozní náklady
10
náhradní díly
10
výkon motoru
5
spotřeba
7
hlučnost motoru
8
kvalita sedadel
6
brzdy
8
zavazadlový prostor
5

Více o modeluFiat Punto 176 (1993-1999)
Fiat Bravo 2,0 HGT - divoch Fiat Bravo 2,0 HGT - divoch

Nástupcem i u nás, díky dovozu ojetin, poměrně…

Fiat Punto Fiat Punto

V letošním roce slaví automobilka Fiat 100. výročí svého…

 





Blesk.cz

Na hlavním nádraží v Praze nedobrzdil osobní vlak: Na místě jsou dva zranění lidé

Na hlavním nádraží v Praze nedobrzdil osobní vlak:…

Na pražském hlavním nádraží v pátek dopoledne nedobrzdil při zastavování osobní vlak a zastavil se o zarážedla…

Rudolf, kterého zotročil maďarský tyran, promluvil: Jedli jsme jen toustový chleba a salám

Rudolf, kterého zotročil maďarský tyran, promluvil:…

Maďar s českým jménem Miroslav Bílý (51) si udělal z pětice Čechů novodobé otroky! Nasliboval jim hory doly.…

 

iSport.cz

Bank: Jsem Vagus. Ne Vaginus! Proč je Ledecká 10x lepší než on?

Bank: Jsem Vagus. Ne Vaginus! Proč je Ledecká 10x…

Ondřeji Bankovi maminka od malička říkala: Děláš mi ostudu! Stroj se slušně, vypadáš jak vágus! Bývalý lyžař…

Tragédie změnila hokej. Čajka měl namířeno do NHL, ve 26 letech zemřel

Tragédie změnila hokej. Čajka měl namířeno do NHL,…

Byla to tragédie, jakou československý hokej do té doby nepoznal. A která ho navždy změnila. Pátého ledna 1990…

 

Reflex.cz

Miroslav Zikmund očima svých nejbližších spolupracovníků posledních let Petra Horkého, Miroslava Náplavy a Vladimíra Kroce

Miroslav Zikmund očima svých nejbližších…

Jeden z našich největších cestovatelů, legendární Miroslav Zikmund, nedávno pokřtil novou knihu o svém životě a…

Malá sonda do duše české hospody aneb co je skutečně zabíjí?

Malá sonda do duše české hospody aneb co je skutečně zabíjí?

Často se hovoří o krizi českých hospod a pivnic. Prý je brzy zabije zákaz kouření a EET. No nevím, zákaz kouření…