reklama


Recenze

radekrat (muž 37 let) Poslat zprávu
 
9 Majitel

Fiat Punto Punto Cabrio

9,33 Uživatelé

Hodnoceno: Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Fiat Punto, foto 1 Fiat Punto, foto 2 Fiat Punto, foto 3 Fiat Punto, foto 4 Fiat Punto, foto 5 Fiat Punto, foto 6 Fiat Punto, foto 7 Fiat Punto, foto 8
Fiat Punto, foto 9 Fiat Punto, foto 10 Fiat Punto, foto 11 Fiat Punto, foto 12
 

Technické info

Přezdívka auta Fiat Punto Rok výroby 1998 Koupeno ojeté najeto [km]:80000 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 2 výkon [kW]: 1248 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 15 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 7

Popis vozu

Punto bylo představeno roku 1993 a v roce 1994 nahradilo oblíbený, ale už zastarávající Fiat Uno. Roku 1995 získalo Punto v Evropě titul Auto roku. Design punta, na kterém se podílel Giorgio Giugiaro, byl jedinečný díky zadním skupinovým světlometům vertikálně zapuštěným do C-sloupků. Punto první generace se vyrábělo také jako kabriolet, který si na starosti vzala karosárna Bertone.

Verzí Fiatu Punto Cabrio bylo několik a kopírovali stupně výbavy klasického punta. Existovala verze s manuální i elektrickou střechu, s klimatizací nebo dokonce s koženým interiérem, s airbagy nebo pouze základními výplni dveří a opěrkami hlavy. Ve své době to bylo jednoznačně nejlevnější kabrio na trhu.

První a nejsilnějším motorem byl 1.6 Mpi, známý ještě z Tipa a Una. V roce 1997 ho nahradil motor
1.2 16v FIRE. Nabízel se i s motorem 1.2 8v, 44kW. V letech 1994–1999 bylo vyrobeno 55.000 kusů verze kabrio.

Moje kabrio jsem koupil uprostřed tuhé zimy před třemi lety. Původní nápad byl opravit ho a darovat mé ženě k výročí svatby. Do výročí jsem to nevydržel a auto ji ukázal nakonec dřív. Model kopiroval výbavu S, tj. skoro základ. Navíc byl snad jen jiný interiér a posilovač řízení, který taky nebyl vždy standardem. Auto mělo i světlou střechu, která se dodávala jen k některým barevným variantám (a nepodařilo se mi zjistit, jestli to byla výbava příplatková nebo standardní).

Auto mělo najeto 70tisíc km a bylo přes nános pryskyřice z borovic v dobrém stavu. Jedine střecha se kolem zadního okna začínala odlupovat a lak měl pár drobných škrábanců.

Auto sem začal "přikrášlovat" postupně. Nejdříve plechová kola nahradily starší lité disky od mého kamaráda. Potom jsem vyměnil oranžové blinkry za světlé, ale i tak se mi přední světla nelíbila a tak je nahradily světla tuningová s čočkou. Ne každému se líbí, ale svítivost se dost zlepšila a to je hlavní. Potom jsme udělal pár úprav interiéru. Z druhého punta jsem sehnal přístrojovku s modrým podsvícením, kterou jsem lehce doupravil, středový tunel který nebyl standardní součástí výbavy jsem domontoval včetně jeho potažení látkou a dostl se mi do ruky dřevěný volant z Alfy Romeo 156, který překvapivě seděl na tisícihran volatnu z Punta. Opět věc která se na káždému líbí, ale volant je hlavně v létě příjemný a nerozpálí se a připomíná mi dobu starých fiatů coupé. Nakonec jsem vyměnil i kola, z 13tek na 15tky ve stylu VW, které nejsou na autě ideální a vzadu mi lehce škrtají o podběh při větších "skocích". V dalším roce jsem se rozhodl nahradit dosluhující výfuk, který sice nebyl rezavý ale vevnitř už byl vysypaný. Hledal sem něco levného a nakonec sem koupil výfuk Ulter Sport, který měl přesně pasovat na Punto. Přesně nepasoval, ale popasoval sem se s tím :-). Další úprava byl zadní nárazník, který byl hodně poškrábaný. Kvůli své krásné ženě jsem do něj namontoval parkovacího asistenta a zároveň mě napadlo udělat třetí brzdové světlo ve stylu suzuki swift. Poslední změnou bylo přidání kapes na dveře i pro 16" reproduktory a výměna autorádia. Reproduktory jsem přidal i do zadních originálních kapliček, původně mělo auto jen jeden pár umístěný pod předním sklem.

Do auta jsem jinak nalil jen olej a udělal sem rozvody. Od té doby mi jen odešlo relé blinkrů, které jsem vyměnil za použité z vrakoviště a jinak punto funguje bezvadně. Jezdí jenom v létě, v zimě odpočívá v garáži. Motor je sice slabší a verze 16v určitě s autem cvičí líp, ale na ježdění po městě a po okreskách kolem města to úplně stačí. Žena se s ním naučila jezdit a schválí si dobrý výhled z auta a dobré ovládání.

Silné stránky

Pocit z jízdy bez střechy
Jednoduchost na opravy, vše v motoru je jednoduše přístupné

Slabé stránky

Slabší motor, verze 1.2 16v je určitě svižnější
Rovné čalounění dveří

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Pouze porucha relé blinkrů, olej a výfuk.

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Brněnský autobazar, sleva za koupi kabria v zimě. Prodejce ho musel vykopat ze závěje :-)

 
reklama


Další vozy Fiat Punto


reklama

Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:

Další auta majitele

Hodnocení
spolehlivost
9
praktičnost
7
prostornost
9
jízdní vlastnosti
8
jízdní komfort
8
provozní náklady
10
náhradní díly
10
výkon motoru
5
spotřeba
7
hlučnost motoru
8
kvalita sedadel
6
brzdy
8
zavazadlový prostor
5

Více o modeluFiat Punto 176 (1993-1999)
Fiat Bravo 2,0 HGT - divoch Fiat Bravo 2,0 HGT - divoch

Nástupcem i u nás, díky dovozu ojetin, poměrně…

Fiat Punto Fiat Punto

V letošním roce slaví automobilka Fiat 100. výročí svého…

 

reklama





Blesk.cz

Kalifornii zasáhla mohutná bouře: 3 lidi zabila, tisíce odřízla od proudu

Kalifornii zasáhla mohutná bouře: 3 lidi zabila,…

Nejméně tři mrtvé si vyžádala bouře v jižní Kalifornii. Desítky tisíc lidí postihly v sobotu výpadky dodávek…

„Lobby vyhrála,“ říká Hovorka o reklamě na očkování. Ludvík: „Jsem v tom laik“

„Lobby vyhrála,“ říká Hovorka o reklamě na očkování.…

Farmaceutická lobby v Česku zvítězila a prosadila propagování vakcín. Tvrdí to alespoň poslanec Ludvík Hovorka…

 

iSport.cz

Z rohu byl odkop! Limberský zvedl ruku a sudí otočil jasnou situaci

Z rohu byl odkop! Limberský zvedl ruku a sudí otočil…

Byl to zdánlivý detail, přesto vzbudil mezi fanoušky na sociálních sítích velkou pozornost. Asistent sudího…

SESTŘIHY: Favorité zvládli jarní rozjezd, Plzeň i Slavia mají výhry

SESTŘIHY: Favorité zvládli jarní rozjezd, Plzeň i…

Největší kandidáti na titul uspěli v prvním jarním kole ePojisteni.cz ligy. Vedoucí Plzeň doma porazila poslední…

 

Reflex.cz

Lyžařská kuriozita. V Iráku se lyžuje nedaleko válečné fronty u Mosulu, země láká do svého skiareálu

Lyžařská kuriozita. V Iráku se lyžuje nedaleko…

„Chceme se taky trochu pobavit,“ řekl jeden z návštěvníku málo známého lyžařského areálu na severu Iráku, když…

 
 
reklama