reklama


Recenze

radekrat (muž 36 let) Poslat zprávu
 
9 Majitel

Fiat Stilo 1.9 JTD Multiwagon

9,12 Uživatelé

Hodnoceno: 35× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Fiat Stilo, foto 1 Fiat Stilo, foto 2 Fiat Stilo, foto 3 Fiat Stilo, foto 4 Fiat Stilo, foto 5 Fiat Stilo, foto 6 Fiat Stilo, foto 7 Fiat Stilo, foto 8
Fiat Stilo, foto 9 Fiat Stilo, foto 10 Fiat Stilo, foto 11 Fiat Stilo, foto 12 Fiat Stilo, foto 13 Fiat Stilo, foto 14 Fiat Stilo, foto 15 Fiat Stilo, foto 16
 

Technické info

Přezdívka auta ďábel II Rok výroby 2004 Koupeno ojeté najeto [km]:109000 palivo: nafta počet válců: 4 počet ventilů na válec: 8 objem [cm3]: 1910 výkon [kW]: 85 kroutící moment [Nm]: 255 zrychlení 0-100 km/h [s]: 10 maximální rychlost [km/h]: 190 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 16 zavazadlový prostor [l]: 510 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 5,9 (udávaná)spotřeba naměřená:Spritmonitor.de

Popis vozu

Jsem příznivce značky a tak jsem už dlouho dopředu věděl co bude následovat po Bravo, se kterým jsem spokojeně jezdil 4 roky. Bravu chybělo několik zásadních věcí .. zadní dveře (přece jen se rodina rozrůstá), klimatizace (léto bez klimy se zpocenýma zádama a pr.. už dávno není in) a silnější motor (Bravo 1.4 12v byla celkem zdechlina).

Volba padla na Fiat Stilo. Původně jsem se díval po verzi s benzínovou šestnátistovkou, ale nakonec mě mechanik i známý přesvědčil, že motor 1.9 JTD je ta pravá volba jak kvůli výkonu tak i kvůli dobré spotřebě a životnosti. Auto jsem koupil opět přes dalšího známého, který se živí dovozem aut z itálie a francie. Stilo je po leasingu, najetou kolem 100tisíce km a je velmi pěkné. Tmavá barva je elegantní, 16" litá kola a plná výbava včetně digitální klimatizace a navigace s mp3 přehrávačem a to vše za cenu pod 200 tisíc. To znělo rozhodně dobře a na auto jsem se nechal ukecat. Za týden auto přijelo a já ho konečně uviděl. Opravdu vypadalo hodně dobře, předchozí majitel ale byl kuřák a tak i v hodně důkladně vyčištěném autě byl kouř lehce cítit. Kuřák se podepsal i na popáleném koženém volantu a popáleném ovladači na rádiu.

Co mě ale zatím na autě zarazilo víc je motor JTD. Dynamika je výborná, motor plynule táhne auto dopředu a po 10.000 km, které mám najeté, je průměrná spotřeba na 5.6litrech nafty a to se určitě neloudám. Co mi ale vadí je velké hlučnost a nepříjepné vibrace motoru na volnoběh. Od cca 1000 otáček je motor naprosto tichý a ve velkých rychlostech naprosto neslyšitelný. Se svým starým autem jsem nebyl zvyklý poslouchat rádio na dálnici, protože to prostě nemělo smysl v tom hluku. Tady je to naopak, auto se rozhodně nehodí do města kde člověk často stojí na křižovatkách a poslouchá drnčení palubocky, okýnek a všech věcí ve schránce.

S autem jsem zatím byl jen na výměně oleje a na jarní prohlídce. Vše je prý v dobrém stavu a příčinu vibrací nenašli, jen konstatovali že to opravdu vibruje trochu víc. Na internetu jsem našel, že bych měl nechat vyměnit silentbloky motoru, ale podle servisu ty jsou v pořádku. Během měsíce chci nechat udělat rozvody, takže pravděpodobně vyměním i ty silentbloky a uvidíme.

Silné stránky

- prostor a odkládací prostory
- velká výbava (digiklima, navigace, mp3 radio, vše v elektrice, Dualdrive, chybí jen tempomat)
- nízká spotřeba
- kvalitní audio

Slabé stránky

- vibrace motoru na volnoběh spojené s duněním, třepáním volantu a klepání všeho co není napevno přisřoubované (opraveno výměnou silentbloku mezi převodovkou a motoremú)
- rány při přejezdu větších nerovností (hlavní příčné nerovnosti nesvědčí zadní nápravě)

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

- můj starý dobrý neznačkový servis je stále super
- ABAuto Brno .. trošku vázla ochota přijímacího technika
- Fiat Motortec - po špatných zkušenostech s Bravem se zlepšily, když mi diagnostikovali správně vibrace motoru a do druhého dne vyměnili silentblok

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

- dobrá, férový přístup

Tuning

Tuning ano, ale spíš doplnění o lepší originální příslušenství. Dvoubarevnou connect nav nahradila kompletně barevná connect nav+ a všechny mapy. Nově na autě na léto přistály kola z edice Michael Schumacher = "škorpióny abarth"

 
reklama

Novinky v recenzi

21.10.2010 23:45

Najeto 135.000

Na autě jsou nová kola, 215x45xr17 - edice Michael Schumacher a pneumatiky Pirelli Zero Nero. Vypadá to hezky, ale rozhodl sem se nalakovat brzdiče a část kotouče, protože přes tyhle kola je hodně vidět :-)

20.4.2009 13:37

Jarní prohlídka

Jarní prohlídka proběhla v pohodě. Vyměnil jsem pylový filtr a brzo mě čeká obložení zadních brzd. Taky sem objednal dvě nový Pirellky na léto. Jede se dál ..

22.1.2009 20:40

Najeto 120tisíc km

Tak mám najeto 120 tisíc km, žádná závada, auto jezdí tak jak mám. Pouze jednou se mi nepodařilo na sněhu vyjet kopec, jinak sem vždy všecho vyjel (kamarád s golfem III se na kopec vyškrabal, ale Fiat se v půlce kopce zahrabal .. prý to ale bylo řidičem :) ). Přemýšlím o výměně pylového filtru, přijde mi že mi větrák fouká míň než by měl. Až bude tepleji tak se na to mrknu.

12.11.2008 00:00

Obuto na zimu .. Goodyear Ultra Grip Performance 205/55 R16 91H

4.11.2008 00:00

Dneska sem nechal vyměnit tyčky stabilizátorů a udělat geometrii přední náprava. Zároveň sem vyměnil i olej a filtry. Celkem mě to stálo 3500,-. Zjistil sem, že mám prasklý dvě žárovičky v potkávačkách .. ale jak se k nim dostat zatím vůbec netušim.

14.10.2008 00:00

Jinak data z letošní dovolené. Cesta do Slovinska, ježdění týden po horách a pak cesta do Chorvatska k Dubrovniku a týden válečka - celkem najeto skoro 3000km a spotřeba krásných 5.1 litru (ve dvou, plně naložený kufr a klima stále zapnutá)

14.10.2008 00:00

Konečně jsem se dokopal a nechal jsem vyměnit na autě silentblok mezi motorem a převodovkou. Výsledkem je velké ztlumení vibrací, které na volnoběh rozezněly celý interiér. Auto je teď tiché a vibrace na volnoběh jsou menší než u Oktavie I TDI.


Další vozy Fiat Stilo


reklama

Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:

Další auta majitele

Hodnocení
spolehlivost
10

po najetí 20.000km nemám žádné problémy

praktičnost
9

spousta odkládacích prostorů, velký a prostorný kufr, samostatně otevírané okno pátých dveřich je také velmi šikovná a praktická věc

prostornost
10

velmi dobrý posez řidiče, který sedí hodně vzpřímeně. Nic netlačí do kolen ani vyšší osobu za volantem.

jízdní vlastnosti
8

Auto je o hodně těžší než moje spíše sportovně střižené Bravo.. je to ale otázka zvyku. Občas se ozvývají nepříjemné rány z obou náprav.

jízdní komfort
8

Jízdní konfort je velmi dobrý, známku snižují vibrace motoru u volnoběhu, které ale od tisíce otáček úplně zmizí. - vibrací jsem se zbavil výměnou silentbloku, přece jen to ale není benzíňák

provozní náklady
6

Jen výměna oleje mš stála 2x tolik co na Bravo a očekávám, že to bude stejné s dalšími náklady. Výměna rozvodů mě stále 10.000, nový silentblok 2000. Toto jsou zatím veškeré náklady.

výkon motoru
10

dynamika motoru je příjemná a zrychlení plynulé

spotřeba
8

po městě jezdím za 6.5litru, delší cesty za 5.6 .. dovolenou sem jel na lehkou nohu dokonce za 5.1. Opravdu je dost velký rozdíl ve způsobu jízdy.

hlučnost motoru
7

Vibrace jsem vyřešil. V nižších otáčkách je hlučnost motoru vušší, než při jízdě a vyšších otáčkách. Jízda po dálníci (ne po D1 samozřejmě, to je tankodrom) je tak pohodlná a tichá

kvalita sedadel
9

dobré

brzdy
10

ostré, kotouče na všech čtyřech kolech a ABS

zavazadlový prostor
7

velmí a dobře dostupný, rovná nakládací hrana. Známku snižuje těžký víko kufru, se kterým má třeba moje žena problém a raději využívá otevírání zadního okna. Otevírání pátého okna se ukázalo jako hodně praktické.


Více o modeluFiat Stilo
Fiat Bravo 2,0 HGT - divoch Fiat Bravo 2,0 HGT - divoch

Nástupcem i u nás, díky dovozu ojetin, poměrně…

Fiat Punto Fiat Punto

V letošním roce slaví automobilka Fiat 100. výročí svého…

 

reklama





Blesk.cz

Zesnulý kaskadér Jaroslav Tomsa (†85): Má doma mauzoleum s kulečníkem!

Zesnulý kaskadér Jaroslav Tomsa (†85): Má doma…

Legendární kaskadér nemá hrob. Jaroslav Tomsa (†85), který se proslavil díky filmu Limonádový Joe, má pro místo…

Část potoka Vrutice projde úpravou: Rekonstrukce pomůže Chuchli při povodních

Část potoka Vrutice projde úpravou: Rekonstrukce…

Asi 180 metrů dlouhý úsek potoka Vrutice u mostu pod železniční tratí musí být prohlouben. V současné době zde…

 

iSport.cz

Dočkal litoval: Ta penalta mě štve. Dát ji, nemuseli jsme prohrát

Dočkal litoval: Ta penalta mě štve. Dát ji, nemuseli…

PŘÍMO Z MILÁNA | Porážku 1:2 na půdě Interu Milán označil Bořek Dočkal za zklamání. Především ale nadával sám…

Soupeři pro Spartu: atraktivní United, vrátit se mohou Krasnodar a Villarreal

Soupeři pro Spartu: atraktivní United, vrátit se…

Přes víkend mohou fotbalisté Sparty přemýšlet: jaké by to bylo hrát v Evropské lize proti Manchesteru United?…

 

Reflex.cz

Jak vypadá Hřebejkovo Zahradnictví? Sledujte první ukázku z filmu, který dějově předchází Pelíškům

Jak vypadá Hřebejkovo Zahradnictví? Sledujte první…

Nejde vlastně o jeden film, ale o unikátní trilogii. Tvůrčí duo tvořené scénáristou Petrem Jarchovským a…

Tohle nás zničí: Obchod musel vyměnit nevinné označení přebalovacích místností, prý bylo sexistické

Tohle nás zničí: Obchod musel vyměnit nevinné…

Některá evropská média zaznamenala v minulých dnech další díl absurdní diskuse, která přivede Evropu k…

 
 
reklama