reklama


Recenze

prettorian (muž 30 let) Poslat zprávu
 
9 Majitel

Škoda Octavia

9,82 Uživatelé

Hodnoceno: 38× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Škoda Octavia, foto 1 Škoda Octavia, foto 2 Škoda Octavia, foto 3 Škoda Octavia, foto 4 Škoda Octavia, foto 5 Škoda Octavia, foto 6 Škoda Octavia, foto 7 Škoda Octavia, foto 8
Škoda Octavia, foto 9 Škoda Octavia, foto 10 Škoda Octavia, foto 11 Škoda Octavia, foto 12 Škoda Octavia, foto 13
 

Technické info

Přezdívka auta eReS Rok výroby 2007 Koupeno nové najeto [km]:36000 tuning/stylingoznačené * palivo: nafta počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1968 výkon [kW]: 125 kroutící moment [Nm]: 350 zrychlení 0-100 km/h [s]: 8,5 maximální rychlost [km/h]: 225 počet rychlostí: 6 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 18 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 7,5

Popis vozu

Myslím, že dvojkovou oktávku není třeba moc představovat. Verzi RS jsem si vybral hlavně kvůli silnějšímu motoru a vzhledu, který ji odlišuje od ostatních oktávek. A samozřejmě také kvůli modré race metalíze.
Vybral jsem si dieselovou variantu, jak jinak, kvůli spotřebě.
Motor má celkem dostačující výkon a když člověk jezdí sám s prázdným autem, tak si může celkem zajezdit. Největší rozdíl oproti běžné oktávce je asi v podvozku, který je mnohem tvrdší. Na jednu stranu je to fajn pro zábavu, na druhou stranu na nějaké cestování s naloženým autem je to nic moc. Při cestě na hory s plně naloženým autem a čtyřmi lidmi na palubě jde pořádně cítit každá nerovnost a občas má člověk pocit, že auto leží na dorazech.
V interiéru se mi líbí hlavně sedáky, které dobře vedou tělo a i po delším cestování mě nijak zvlášť nebolí záda. Navíc giga kufr, který oktávka má je taky velkým plusem.
Exteriér auta odlišuje hlavně zadní křídlo, koncovka výfuku, přední mlhovky a pár dalších detailů. Já jsem si ještě přikoupil pár plastíků od milotecu.
V nadstandardní výbavě je defacto vše kromě navigace, která je v oktávce k ničemu, jelikož mapa každého státu je na samostatném cd a při navigování navíc nemůžete poslouchat cd. Také mě v autosalonu varovali, že ty barevnvé displeje se v Praze velmi často ztrácí. Dále chybí bluetooth, u kterého se mi zase nelíbilo, že nešlo koupit bez toho, aby v autě trčela patice i v případě, že nepoužívám kolébku na uchycení mobilu. Jinak byla výbava maximální. Ještě jsem si nechal standardní 17" kola na zimu a na léto jsem si koupil 18" OZ Palladia. Jaké překvapení, když jsem v zimě zjistil, že na ty 17ky nejdou namontovat řetězy, protože by mi rozmlátily podběhy. Takže jediné řešení jsou asi látkové řetězy, které bohužel asi po 15km jízdy po asfaltu roztrháte na cucky. Jasně, že s řetězama se po asfaltu nejezdí, ale když bude kousek cesty bez sněhu, těžko budete sundávat řetězy kvůli pár metrům.
O Oktávce RS se dá těžko mluvit jako o sporťáku, zvlášť když je v dieselu, nicméně je to určitý kompromis. Jednak je auto naprosto vhodné pro běžné používání a splní vám stejnou službu jako běžná oktávka a jako bonus dostanete dobrý podvozek, se kterým si můžete trošku zajezdit. Přemýšlel jsem, že bych to šel vyzkoušet na okruh, ale nevím, jestli to má s dieselem cenu. Nestíhal bych řadit :) A shánět nějaké gumy, které můžu zničit, přezouvat je atd. - spousta starostí.
Nicméně mám k tomu autu určitý vztah. Pokaždé když se k němu blížím, si ho rád prohlédnu, na každou jízdu se těším, je to prostě můj miláček.
Jasný, není to Porsche ani Ferrari, ale i tak se spousta lidí ohlédne, když je ta modrá hezky vyleštěná a taky spousta jiných majitelů RS na mě bliká, mává; je to fajn.

Silné stránky

Přesné řazení, přesné řízení. Přijatelná spotřeba - dlouhodobý průměr 7,5 l/100km, při 160 km/h na dálnici spotřeba 7,5, při jízdě po okrskách 6,2, po městě taky kolem 7,5.
Levný dobře dostupný servis, dost prostoru pro posádku, dostatečný výkon.

Slabé stránky

Turbo efekt motoru, kdy ve 2000 otáčkách dostanete kopanec a kola hrabou o sto šest. Proto jsem již přemýšlel o chipu od Cimbu, který jednak zvýší výkon na 178 kW a krouťák na 420 Nm. Výkon by měl být také plynulejší a spotřeba by asi také klesla, nicméně se toho bojím. Ten nárůst výkonu je dost drastický.
Těžký předek kvůli dieselovému motoru, v zatáčkách trochu nedotáčivé.

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Při prvním servisu při 30 000 km jsem nechal servisní interval předělat na 15 000 km, je to lepší a levnější. Poruchy prakticky žádné, jen nepopsatelné občasné klepání ze přední části auta (už mám domluvený servis).
Bohužel už jsem zažil dvě autonehody. První byla při 13 000 km, kdy mě na D1 při bouřce trefil blesk a odpálil řídící jednotky, rádio, spálil anténu atd. Po celkové opravě bez jediného problému.
Další nehodu způsobil nepozorný traktorista, který mě úplně přehlédnul a těsně přede mnou mi zahnul z protisměru přes můj pruh na pole. Stihnul jsem to jen strhnout do příkopu, kde jsem proletěl nějakým keřem a spodkem trefil pařez po nedávno uřezané stromě. Takže byly rozbité chladiče ze spodku auta, ale jinak v pohodě. Jediné štěstí, že jsem v tom břehu nešel přes střechu.

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Bezproblémový prodej u Autoshop Paulus, kde již dlouhá léta odebíráme auta pro celou firmu.

 
reklama

Novinky v recenzi

6.12.2008 00:00

Zpět nalepeny plasty na přední a zadní okno plus mračítka.

10.11.2008 00:00

Jestli bude o víkendu hezky, tak se pokusím udělat nový fotky. Tentokrát se ale budu snažit :) Bohužel to bude zatím na zimácích, než přijde opět jaro.

10.11.2008 00:00

Tak taky už mám přezuto na zimáky.. Zase pár měsíců bez toho krásného pocitu, jak vás prudká zatáčka tlačí ven z auta a gumy si ani nepísknou :)

10.11.2008 00:00

Všem slibuju, že nové fotky budou :) Jen potřebuju dát dokupy nějaké detaily a pak můžu znovu fotit. Taky budu muset počkat na nějaký pěkný den, aby to stálo za to. Jen teď několik nadcházejících měsíců budou fotky pouze se zimníma kolama :/ což je dost škoda.


Přidat názorDiskuse: Škoda Octavia

Další vozy Škoda Octavia


reklama

Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
10
praktičnost
9
prostornost
9
jízdní vlastnosti
10
jízdní komfort
7
provozní náklady
9
náhradní díly
10
výkon motoru
9
spotřeba
9
hlučnost motoru
8
kvalita sedadel
10
brzdy
10
zavazadlový prostor
10

Více o modeluŠkoda Octavia 1Z (2004-2012)
Škoda Octavia RS 2.0 TDI DSG 4x4 – Poprvé všemi čtyřmi Škoda Octavia RS 2.0 TDI DSG 4x4 – Poprvé všemi čtyřmi

Octavia RS může mít nově pohon všech kol. Mnohým to…

Škoda slaví 25 let s VW: Opět jsme projeli starší modely této doby Škoda slaví 25 let s VW: Opět jsme projeli starší modely této doby

Každý týden jezdíme s vozy aktuální produkce. Rádi však…

 

reklama





Blesk.cz

Sexy děda hvězdou přehlídek: Módní molo dobyl v 80 letech

Sexy děda hvězdou přehlídek: Módní molo dobyl v 80 letech

Vrátit se z krmení holubů, nazout papuče a vyluštit křížovku? Kdepak, životní styl Wang Te-šuna (80) z Pekingu…

Opuštěné sídlo výstředního milionáře: Kdysi se tu pořádaly bujaré večírky, teď chátrá

Opuštěné sídlo výstředního milionáře: Kdysi se tu…

Kdysi to bylo honosné sídlo výstředního milionáře a vlastníka Coca-Coly, kde se pořádaly okázalé večírky, na…

 

iSport.cz

Polanský nese přesunutí na tribunu těžce: Myslím, že to je na osobní rovině

Polanský nese přesunutí na tribunu těžce: Myslím, že…

V historii třineckého klubu odehrál nejvíc zápasů, patří k ikonám klubu. Útočník Jiří Polanský je ovšem aktuálně…

SESTŘIHY: Pražská S dotahují lídra, duel Plzně odložen, Příbram vydřela bod

SESTŘIHY: Pražská S dotahují lídra, duel Plzně…

Fotbalisté Sparty přezimují v ePojisteni.cz lize na třetím místě. Rozhodlo o tom jejich vítězství nad Teplicemi…

 

Reflex.cz

Budou žít Češi na Měsíci? Evropská kosmická agentura tam chce postavit vesnici

Budou žít Češi na Měsíci? Evropská kosmická agentura…

Když loni v červenci nastoupil Němec Johann-Dietrich Wörner na místo generálního ředitele Evropské kosmické…

Týdenní dekomprese: Znásilnil Marlon Brando herečku Schneiderovou kostkou másla?

Týdenní dekomprese: Znásilnil Marlon Brando herečku…

Digitální herci budou super, protože nebudou remcat a bonzovat na úchylné režiséry. Vítejte u Týdenní…

 
 
reklama