Recenze

9 Majitel

Mercedes-Benz C C250 4 MATIC

7,33 Uživatelé

Hodnoceno: Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Mercedes-Benz C, foto 1 Mercedes-Benz C, foto 2 Mercedes-Benz C, foto 3 Mercedes-Benz C, foto 4
 

Rychlá navigace

Technické info

Přezdívka auta lesna zver Rok výroby 2014 Koupeno nové najeto [km]:29000 palivo: nafta počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 2150 výkon [kW]: 150 kroutící moment [Nm]: 500 zrychlení 0-100 km/h [s]: 6,9 maximální rychlost [km/h]: 243 počet rychlostí: 7 převodovka: automatická průměr kol [palce]: 18 zavazadlový prostor [l]: 480 pohon kol: 4x4 spotřeba [l/100km]: 6,1

Popis vozu

Hlavnou motivaciou na vytvorenie mojho prispevku je skutocnost ze uz rok priebezne pozeram moje.auto a nikto sem este nepridal ziadnu recenziu ci skusenosti s novym medvedom a tak som sa po roku cakania teda odhodlal podelit sa o skusenosti a pripadne pomoct dalsim pri kupe ci nekupe W205ky. Zameriam sa najma na veci ktore sa nedaju najst v klasickych recenziach.

Chcem vopred povedat ze nie som ziadny ultra fan ako Mercedesu, tak ani Audi, ani BMW ktory tu bude tvrdit ze vsetko ostatne je suvix ci o triedu nizsie a teda budem ku autu velmi kriticky. Musim vsak vopred priznat ze som uvazoval vylucne iba o aute z tejto 3ky.

V hladaciku boli nasledovne kusy A7, A5, BMW 3 a 5 vsetko modely 4x4 nakolko to bola moja da sa povedat hlavna podmienka. Z Mercedesu iba trieda C (W205). Vyber sa celkom jednoducho zredukoval ked som vytvoril podmienku druhu a tou boli LED svetla. V oktobri 2014 (datum konfiguracie) bolo na tom Audi aj BMW pokial ide o LED svietenie velmi slabo dokonca az tak ze ziadno. Kedze som si povedal ze ked to auto budem predavat o 6 rokov xenony uz vtedy budu obrovsky prezitok - mohlo by to mat (spolu s dalsimi prvkami vybavy) vplyv na konecnu predajnu cenu. Tretim dovodom na zuzenie vyberu bola moznost priplatit si za Airmatic v C triede. Stvrte kriterium bolo 200 a viac koni a emisny limit CO2 okolo 130g. Skombinovanim vsetkych tychto podmienok vysla ako volba nova C trieda.

Pri konfiguracii u predajcu som ostal zaskoceny nasledovnymi vecami: v AMG interier baliku sa nedaju nakonfigurovat sportove sedadla v prevedeni latka-koza - da sa iba koza. What? Takze mam interierovy balik Avantgarde napriek tomu ze som chcel AMG (well done Mercedes) u Audi ani BMW by som podobny problem nemal.
Druha vec je parkovaci asistent (ktory snad asi este nikto nikdy nepouzil - hovorim zo skusenosti inych mercedesakov) ktory sa predava za nechutny peniaz na to aky je to "bullshit". Zadna kamera sa da objednat samozrejma iba s tym nechytnym parkovacim asistentom cize spolu tak za 1500E. Okrem tychto 2 veci som s konfiguraciou nemal nejake vacsie problemy.

Z vybavy spomeniem iba extras:
Burmester sound system (absolutna spokojnost - bez toho by som nemohol byt), Airmatic (bez toho by som nove C tiez nekupoval),
LED svetla (absolutny must – vid recenzie suhlasim s nimi na 100%, inac budete svietit na halogenoch:) - aj take som uz stretol - predpokladam ze firemne vozy,
AMG vonkajsi balik so zosilnenymi prednymi dierovanymi kotucmi (chcel som silnejsie brzdy) a R18 AMG tmavsimi diskami (daju sa objednat aj svetlejsie),
Stredovy tunel v zadnych sedadlach (na prevoz lyzi)
Vyhrievane predne sedadla s nastavitelnou bedernou opierkou a sklonom sedaka + moznostou predlzit sedaciu cast - bez toho neodporucam kupit nove Ccko - rozdiel oproti seriovym sedadlam je obrovsky,
Stmavene/determalne skla od B-stlpika,
Navigacia (Garmin) – ach ta navigacia spokojnost z 10 je tak asi na 5 co za 900EUR je teda pramalo. Nedobra skusenost pri navigacii v zahranici (skusim update map pri najblizsom servise) niekedy je priliz pomala aj menu je dost pomale. Ocenil by som touchpad nad otocnym ovladacom cez ktory je zadavanie adries velmi jednoduche a rychle asi tak 2krat oproti otocnemu ovladacu.

1. Prevzatie a prvych par tisic km
Auto som si prevzal na zimnych pneu Michelin A5 225/50R17 (nie run-flat) u predajcu v Bratislave. Prve pocity boli skvele. Auto vyzera fantasticky. Musim povedat ze auto som pocas zabehu nejako specialne nesetril (prvych 500Km bolo ale naozaj zahrievacich a na aute to aj bolo citit kym si sadli brzdy, pneumatiky a vsetko ostatne). Akonahle bol zohriaty motor som isiel kludne na 80-90% vykonu ale nie dlhodobo samozrejme – take kratsie svizne zrychlenia. Rychlost som vsak nad 150 neprekracoval (motor toci v komfortnom mode cca 1900 ot pri 130Km/h takze pri 150Km/h je to iba nieco cez 2000). Od nejakych 3500km so uz motor nijak extra nesetril a v Nemecku dostal kludne dlhodobu jazdu nad 200Km/h. Treba vsak povedat ze po takej jazde motor samozrejma nevypinam a auto necham vychladit aj 5 min kym nevystupim. Po zime som prezul na original disky (ako boli nakonfigurovane) AMG 225/45/18 a 245/40/18 (run-flat) a ten rozdiel sa tazko vyjadruje slovami. V rezime komfort som si myslel ako to auto neskutocne ztuhlo a to som este neprepol do sport ci sport+. Po par Km som si zvykol ale je dobre poznat ten rozdiel.


2. Hodnotenie po 28tic Km (December 2014-November 2015)
Vyjadrim sa ku airmaticu, brzdam, prevodovke 7G-Tronic, riadeniu a podvozku, 4 matic-u, motor (v sktratke – vela sa da precitaj aj na internete) a skusenostami so servisom.

Airmatic – vynikajuca vec mozno najlepsia na aute. Behom par sekund sa vie premenit z kolisajucej sa lode na tvrdasa zahryzavajuceho sa do zakrut. Treba povedat ze 80% casu jazdim na rezime komfort – nechat sa hyckat supermakkym podvozkom je super vec – najma v mestskej a primestskej premavke. Skusal som aj sport a sport + v meste. Verdikt je nasledovny: sport sa da zvladnut v pohode ale sport+ do mesta vylozene nepatri a nehodi sa. Rezim sport/obcas sport+ pouzivam najma mimo mesto a sport+ najma na dialnici (najma Nemecko). Auto v rychlostiach nad 200Km/h v rezime sport+ vyborne drzi a dava pocit istoty (po 160Km/h sa naviac znizi svetla vyska o asi 1.5cm). Podla toho co som vypozoroval tak 180-200Km/h si limity beznych alebo trohu lepsich presuvadiel v pripade ze sa chcu so mnou trochu pohrat☺ potom vsak uz nastupuje tvrda realita ked treba vytocit tiahlejsie zakruty, prudsie pribrzdit ci znova akcelerovat.
Brzdy – vyborne splnili ale cakal som asi o 10% viac (ja viem je aj AMG verzia☺). Je vela vodicov co si mysli ze na beznom aute sa mozu ist hrat na Hamiltona na dialnicu. Zoparkrat sa mi uz stalo ze sa na mna lepili nejaki majstri sveta, kym ich neoblial studeny pot ked som musel silnejsie zabrzdit a uz sa videli vo mne. Ono je naozaj rozdiel brzdit z 200Km/h na seriovych brzdach a to viac krat za sebou ako na mojich priplatkovych. Brzdia vyborne aj za dazda a vo velmi mokrych podmienkach (kotuce sa pravidelne vysusuju pocas jazdy).

Prevodovka – spokojnost ale ZF u BMW to nie je. Myslim si vsak ze rozdiel nie je nejako velky. Nejake desatinky na zrychleni to zrejma spravi ale hrat sa na to ci dame stovku za 6.9 alebo 6.6 mi pride no take neopodstatnene. V street race by to bola urcite vyhoda tak ale na to sa nekupuje 4Matic 2.2 bi-turbo diesel. Myslim ze logika prevodovky je vynikajuca, dokaze rozoznat uz velmi mierny zjazd ci kopec a podla toho preraduje – dokonca ked chcem preradit manualne na vyssi stupen tak pri rovnakej rychlosti hoc aj do mierneho stupania ma nepusti zatialco vo velmi miernom klesani uz preradenie na vyssi stupen povoli. Ako som spominal preradovat sa da aj padlami pod volantom s ich velkostou ani umiestnenim nie je problem. Moznost preradenia pod volantom je velmi prakticka nakolko casto vyuzivam brzdenie motorom namiesto stlacania brzdoveho pedala. Ako sa prepinaju jednotlive mody agility-select tak sa prisposobuje aj prevodovka. To je v comforte jazdi mimoriadne plavne, pomaly preraduje, a drzi nizke otacky. V sporte preraduje rychlejsie ale je velmi a rychlo ucenliva – pri dialnicnom tempe ci spomaleni sa vie rychlo prisposobit aktualnym podmienkam a motor zbytocne nedrzi v otackach. V sport+ auto prakticky nikdy nejde pod 2tis otacok – standardne drzi tak okolo 2.1-2.2 tis. reakciu su dramaticky rychlejsie aj ked ako som spominal ZF je rychlejsia.
Celkovo auto sa v rezime sport+ premeni na poriadnu bestiu. Rozdiel medzi komfortom a sport+ rezimom je dramaticky (netreba vsak zabudat ze je to najma vdaka Airmaticu).

Riadenie a podvozok – dava mimoriadne vela spatnej vazby – specialne v rezime sport+. Osobne si myslim ze lepsie ako u premiovej konkurencie. Naozaj v kazdej situacii presne viem co sa s autom deje a je mimoriadne citatelne. Podvozok a riadenie asi najviac vyniknu v rezime sport auto vyborne kopiruje akukolvek nerovnost a podvozok je aj menej hlucny oproti rezimu komfort. Rezim sport+ je naozaj tvrdy a pouzivam ho iba na dialniciach a zakrutach v meste to tak drnca ze sa stym neda jazdit (tytmto chcem vyjadrit obdiv tym co jazdia hot-hatch ako napriklad nova Honda Civic Type R – som myslel ze pojdem k zubarovi na osetrenie zubnej skloviny☺ a ortopedovi s krcnou chrbticou po jazde).

4-matic – zatial spokojnost v sucinnosti so systemom ESP (das a vypnut) to nie je najzabavnejsie auto (ale o to ani nejde – ide skor o to aby na zasnezenych a mokrych cestach podalo ocakavany vykon) – do zakruty ide ako po kolajniciach a pri akom kolvek naznaku skmyku sa auto samo pod plnym plynom (skusat iba do kopca)! zrovna a pokracuje dalej. V dazdi a na snehu je auto mimoriadne iste dava pocit bezpecia. Akceleracia na vode je fantasticka – 500Nm je efektivne vyuzitych za kazdych podmienok. Uz sa mi stalo ze sa jeden zadokolkar chcel velmi rychlo odpichnut za dazda na mokrej vozovke na zelenu na semafore a cudoval sa ked sa po par sekundach dival na moj kufor a to ho este kus hodilo do strany – stastie ze sme boli od seba dost rozostupeny.

Servis (zial) – Prva vymena oleja pri 20tis. Km
Po cca 4tis Km – meneny kardanovy hriadel na prednej naprave. Dovod neznamy.
Po cca 18tic Km sa zacali kazit dvierka od nadrze – dovierali asi na 7-20 pokus (pocital som to). Musim priznat ze tieto dve veci ma trooooocha doooosst iritovali ani neviem ktora viac – predstavte si ze ste s novym Cckom na pumpe a zatvarate dvierka od nadrze na 20 pokus a ludia ktori su samozrejma zaujati novym Mercedesom sa na vas nechapavo pozeraju co sa tam snazite spravit. Citil som sa ako kedy som tam bol na starej Lade (cest pamiatke).
Este jedna takato hlupa vec a pojdem sa niekde seriozne porozpravat.

Motor – 500Nm a 205 koni dokaze rozhybat auto k velmi presvedcivym jazdnym zazitkom. Motor prakticky nepozna nejake vadnutie po 3500 ot a necha sa bez problemov vytocit skoro az do 5000 (celkom urcite aj vdaka 2 turbam). Do predu sa zenie za kazdych okolnosti masa sily – najradsej mam zrychlenia od 120Km/h vyssie. Reakcia na plyn je skvela auto sa velmi slusne zbiera od 1500. V nizkych otackach zabere krutiaci moment vo vysokych kombinacia 150Kw a krutiaceho momentu. Niekde pisali ze to jazdi ako benzin ja hovorim ze lepsie ako benzin resp. neviem aky benzim mali na mysli ale nic pod 2.5 to urcite nebolo. Nedavno som mal z pozicovne 1.4 turbo Opel Astra a to auto som musel neskutocne nahanat. V nizkych otackach sa mi zdalo mimoriadne lenive.
500Nm krutiaceho momentu sa vsak treba naucit davkovat aj pri 4 kolke – od 120+Km/h sa da ist s plynom uplne na podlahu. Na rovine a pred 120Km/h si treba rozmysliet ci zatlacit plynovy pedal az uplne na podlahu – totiz prevodovka niekedy podradi az tak ze otacky skocia blizko ku 4 tis potiahnu iba po 4.8 tis a nastava logicky preradenie – to preradenie vsak znamena casovu stratu a v konecnom dosledku si myslim ze je lepsie nezosliapnut uplne plynovy pedal ale zosliapnut iba do prvej polohy a naplno vyuzit krutiaci moment a vykon – predsa len toto nie je turbo benzin, ktory taha do 6 - 6.5 tis. Tymto som chcel poukazat na to ze existuju kombinacie rychlosti a otacok kedy nie je vyhodne (podla mna) zosliapnut plyn az uplne na podlahu. V mnohych testoch na tom jazdia presne tak ze tlacia na plynovy pedal co to da pritom to nie je vobec ziaduce. Motor je na dieslove pomery 2.0 a viac velmi kultivovany, auto je vynikajuco odhlucnene takze v kabine ho pri pokojnej jazde vobec nepocut. Nad 160Km/h pocut iba hluk vzduchu obtekajuceho auto avsak nikdy to nebude V6 ci nebodaj V8☺ co sme vsak ani necakali. Najrychlejsie sme spolu isli 242Km/h v Nemecku na dialnici rovina (ja a spolujazdec + cca 30Kg v kufri). Zatial dlhodoba spotreba (meranych poslednych 18tis Km) je 6.1 l/100Km (podla palubneho pocitaca) co je na 4kolku s 205k podla mna viac ako slusny vykon.
Zahriatie motora - v rezime komfort na rovine (kazde preradenie sa uskutocnuje pod 2 tis. ot) trva 16-20Km takze urcite to nie je vhodne auto do mesta ale na to ani kupovane nebolo (sem tam s nim do mesta zabludim ale to iba na spestrenie aby vedelo ako to vyzera v meste...).
V rezime sport trva zahriatie asi 10Km (motor je viac v otackach ale o ziadnom vytacani nemoze byt rec - radi sa okolo 2.5tis ot). Samozrejme sa bavime o teplote chladiacej kvapaliny - jej nabeh je vsak oneskoreny v porovnani s uz dosiahnutou teplotov v piestovej skupine. Teda na orientaciu je to viac ako postacujuce.

Mercedes spusta aplikaciu Mercedes Me (zatial iba v Nemecku s postupnym rozsirovanim) - o skusenostiach sa posnazim priebezne informovat.

 


Přidat názorDiskuse: Mercedes-Benz C C250 4 MATIC

Další vozy Mercedes-Benz C



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
8
praktičnost
8
prostornost
8
jízdní vlastnosti
9
jízdní komfort
10
provozní náklady
9
náhradní díly
10
výkon motoru
9
spotřeba
9
hlučnost motoru
9
kvalita sedadel
10
brzdy
9
zavazadlový prostor
8






Blesk.cz

Po Valince (6) pátrá oddělení vražd: Měla natržený ret, monokl a páchla močí, vypověděla zdrcená babička

Po Valince (6) pátrá oddělení vražd: Měla natržený…

Šestiletou Valerii policie hledá už dva měsíce, nezvěstná je ovšem mnohem déle. Co se s holčičkou, o kterou se…

Prsa v katedrále sv. Víta: Mši kardinála Duky narušila polonahá aktivistka s trnovou korunou!

Prsa v katedrále sv. Víta: Mši kardinála Duky…

Takový rozruch chrám sv. Víta nepamatuje! Úterní večerní mši kardinála Dominika Duky totiž narušila aktivistka…

 

iSport.cz

Pravidlo o testosteronu jde proti Semenyaové. Přijde o příští sezonu?

Pravidlo o testosteronu jde proti Semenyaové. Přijde…

Jihoafrické běžkyni Caster Semenyaové hrozí, že přijde o většinu příští atletické sezony. Mezinárodní atletická…

Nečas má konečně první gól v NHL, Sobotka úvodní trefu za Buffalo

Nečas má konečně první gól v NHL, Sobotka úvodní…

SOUHRN | Útočník Martin Nečas premiérovým gólem v NHL nezabránil prohře Caroliny na ledě Tampy Bay 2:4. Brankář…

 

Reflex.cz

Lucemburské volby nevyhrál Juncker, ale Gambie. Co má teď lucemburská politika společné s tou českou?

Lucemburské volby nevyhrál Juncker, ale Gambie. Co…

Ve stínu českých senátních a bavorských zemských voleb u nás o víkendu zůstaly volby v nejbohatší zemi Evropské…

Voliči SPD umírají na následky odznáčků SPD. Musíme na ně uvést varování, aby se neužívaly vnitřně, tvrdí Okamura

Voliči SPD umírají na následky odznáčků SPD. Musíme…

Poměrně neobvyklý problém musí v těchto dnech řešit SPD, respektive Tomio Okamura. Odznáčky mohou být pro…