reklama


Recenze

pilotpilot (muž 52 let) Poslat zprávu
 
9 Majitel

Ford Fusion Elegance

9,81 Uživatelé

Hodnoceno: 32× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Ford Fusion, foto 1 Ford Fusion, foto 2 Ford Fusion, foto 3 Ford Fusion, foto 4 Ford Fusion, foto 5 Ford Fusion, foto 6 Ford Fusion, foto 7 Ford Fusion, foto 8
Ford Fusion, foto 9 Ford Fusion, foto 10 Ford Fusion, foto 11 Ford Fusion, foto 12 Ford Fusion, foto 13 Ford Fusion, foto 14 Ford Fusion, foto 15 Ford Fusion, foto 16 Ford Fusion, foto 17 Ford Fusion, foto 18 Ford Fusion, foto 19 Ford Fusion, foto 20 Ford Fusion, foto 21 Ford Fusion, foto 22 Ford Fusion, foto 23 Ford Fusion, foto 24 Ford Fusion, foto 25 Ford Fusion, foto 26 Ford Fusion, foto 27 Ford Fusion, foto 28 Ford Fusion, foto 29 Ford Fusion, foto 30 Ford Fusion, foto 31 Ford Fusion, foto 32 Ford Fusion, foto 33 Ford Fusion, foto 34 Ford Fusion, foto 35 Ford Fusion, foto 36 Ford Fusion, foto 37 Ford Fusion, foto 38 Ford Fusion, foto 39 Ford Fusion, foto 40 Ford Fusion, foto 41 Ford Fusion, foto 42 Ford Fusion, foto 43 Ford Fusion, foto 44 Ford Fusion, foto 45 Ford Fusion, foto 46 Ford Fusion, foto 47 Ford Fusion, foto 48 Ford Fusion, foto 49 Ford Fusion, foto 50 Ford Fusion, foto 51
 

Technické info

Přezdívka auta Fusion 1,6 16V Rok výroby 2003 Koupeno ojeté najeto [km]:80108 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1596 výkon [kW]: 74 kroutící moment [Nm]: 146 zrychlení 0-100 km/h [s]: 10,9 maximální rychlost [km/h]: 178 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 15 zavazadlový prostor [l]: 337 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 6,7 (udávaná)spotřeba naměřená:Spritmonitor.de

Popis vozu

Vážení, ještě než napíšu něco o autě, dovolím si jednu poznámku. Je to zcela nepochybně výborný nápad od AUTO.CZ: děkuji! Zdá se mi to jako poměrně ideální možnost se mezi sebou poznat (i když jen virtuálně). Uveřejnil jsem info i foto o našem Fusionu, protože se o ně chci podělit s ostatními, porovnat dojmy i zkušenosti a třeba i rozdíly ve způsobu používání auta. Ať už v diskuzi přímo pod recenzí (jak jsme vybírali auto, proč nevozíme kola a lyže na střeše, jak se jezdí v Calabrii, zkušenosti s letními pneu ContiPremiumContact 2, odkazy na další foto nebo na v mapách Google znázorněné ujeté trasy, atd.), nebo i jinde (viz tady na auto.cz diskuzní forum cafe.auto.cz nebo fusion.fordclubs.org nebo jiná, třeba forum.fordclubs.org). Není to tady pravidlem (což je škoda), ale pokud hodnotím jiné, sem vložené auto, snažím se ohodnotit prezentaci jako celek (počet a kvalitu info i foto, atd.) a vždy napíšu alespoň krátký příspěvek v diskuzi pod ním. Připadá mi to solidnější, než se přihlásit jako registrovaný nebo neregistrovaný "třasořitka159" nebo "Geronimo" a dávat hodnocení za 1 (není to nicméně pravidlem). Zřejmě i proto, že MOJE.auto.cz neberu v žádném směru jako soutěž. __ A teď už k našemu Fusionu: Celé moje hodnocení se samozřejmě vztahuje k dané třídě auta, čili okolo 4m délky (délka 4.020 /šířka 1.721 bez zpětných zrcátek /výška 1.503 /rozvor 2.485 /rozchod vpředu 1.474 /vzadu 1.435 mm, kufr 337/1.175litrů, nádrž 45 litrů, hmotnost pohotovostní 1.151, užitečná 450kg - oficiální údaje platné v lednu r.2005, tedy před faceliftem). Popisuju zatím dvouleté vlastní zkušenosti a, i když se snažím být objektivní, co si budeme vykládat, určitě našemu Fusionu přece jen malinko "nadržuju". Benzín jsme zvolili z mnoha důvodů, m.j. i protože tankujeme u běžných pump, ročně nenajedeme víc, než 15tis. km, krátké trasy v zimě se studeným motorem, atd. . Rozhodně ale 1,6ku! Koupili jsme ho v únoru 2005, dovoz z D po lehké autonehodě, všechny airbagy ok. Fotogalerii jsem zkusil nikoliv jako výstavku, jak Fusion vypadá, ale spíše jako průřez kusu života s Fusionem při jeho běžném používání, snad ji tak vezmete i vy. Pár foto je převzatých, postupně alespoň některé nahradím svými, většinu jsem ale fotil sám. Popis je přímo pod foto, přesto upřesňuju: začínám stavem km, při kterém jsme náš Fusion koupili, následuje interiér se snahou o znázornění výbavy, kterou zevrubně popíšu nakonec, dále výměna radia, motor s a bez airboxu, dodatečné odhlučnění motor. prostoru, kolik se toho do Fusionu vejde, uchycení bicyklu upevněním za přední vidli k držáku, uchycenému ke sklopenému sedáku, (později na přání doplněno), obrázky z testu po 100.000 ujetých km a z nárazové zkoušky (tyhle foto tedy nahrazovat nemám v úmyslu), minitéma "Jezdíte v zimě?", máme nová kola a pneu, jak vypadá Fusion shora a v porovnání s jinými auty, kontrolky a vůbec pár foto přístrojů a také jak rychle umí Fusion jet dle GPS (smzř. na německé dálnici), ale také kam se umí vyhrabat (protiprokluz TCS si užil, a já taky:-) a že umí jezdit nejen po čtyřech. Jedno z posledních foto je z jednoho z oblíbených míst, kde provozuju to, co mě baví nejvíc, a předpředpřed...poslední foto je - poznáte odkud?
Děkuju za trpělivost při čtení a za vaše hodnocení a příspěvky v diskuzi; těším se na vaše otázky, na které rád odpovím. Test Fusionu tady na AUTO.CZ je na http://www.auto.cz/testy/ford-fusion-1-6-16v-trend-vysoko-kratce-silne-07-2003.html ___
Ještě, co všechno s sebou pořád (tedy vyjma zimních/letních koberečků, kol a pneu) vozíme: Nárazníky v barvě vozu, Boční ochranné lišty, Lišty v náraznících a rukojeť dveří v černé barvě, Volant obšitý kůží, Sloupek řízení s nastavením sklonu, Výškově nastavitelné sedadlo řidiče, Na všech 5 místech opěrka hlavy a tříbodové bezp. pásy, vepředu výškově nastavitelné a s předpínači, Zadní sedadlo a opěradlo dělené v poměru 60/40, Posilovač řízení hydraulický, Otáčkoměr, Tónovaná skla, Stěrače čelního skla s cyklovačem s nastavitelným intervalem, Stěrač zadního skla s cyklovačem a automatickým setřením při zařazení zpátečky při zapnutých předních stěračích, Přední a zadní mlhovky, Airbagy řidiče a spolujezdce dvoustupňové, Arbagy boční (v předních sedačkách), Vnitřní osvětlení s postupným rozsvícením při odemknutí a ztlumením až po nastartování vpředu i vzadu, Oddělené lampičky pro řidiče a spolujezdce, Osvětlení zavazadlového prostoru, Centrální zamykání dálkové, Imobilizér, Otevření pátých dveří dálkovým ovladačem z klíčku (zvlášť, ostatní dveře zůstanou zamčené) a tlačítkem na palubní desce, ABS, TCS (protiprokluzový system), EBA (elektronický rozdělovač brzdných sil), ESP (elektronický stabilizační system)- dá se vypnout, Klima mech. s vnitřní cirkulací, Přívod studeného i vyhřívaného vzduchu k nohám zadních cestujících, Vyhřívané přední sklo + vnější zrcátka + zadní sklo (v zimě úžasná záležitost -> žádný škrábání sněhu a ledu), Vnější zrcátka elektricky ovládaná, Elektr. ovládaná přední okna, Rádio/CD přehrávač, 4x repro - tedy ve všech bočních dveřích, Digitální hodiny, Vnitřní kliky dveří v barvě metalické šedi, Tkaná odkládací kapsa na zadní straně opěradla u sedadla řidiče + plně dopředu sklopné sedadlo spolujezdce s pracovní plošinou na zadní straně opěradla, Úložný prostor pod sedadlem spolujezdce (+ 6 dalších úložných přihrádek v přední části vozu), Varovný signál nízké hladiny paliva, Varovný signál rozsvícených světel po vypnutí zapalování, Velurové i gumové koberečky, Přední zástěrky.___ A pár informací o železe: Motor řadový čtyřválec, elektronické vstřikování paliva s elektronickým systémem řízení motoru, elektronické bezkontaktní zapalování se snímačem klepání 1,6 Duratec 16V, 1.596 ccm, vrtání/zdvih 79,0 x 81,4 mm, Emise CO2 157 g/km, výkon 74 kW/6.000ot./min, Točivý moment 146 Nm/4.000 ot./min, Poměr hmotnost/výkon je 15,6kg/1kW, Převodovka manuální pětistupňová Durashift, řadicí páka na podlaze, hydraulicky ovládaná spojka, Zavěšení předních kol: nezávislé na vzpěrách McPherson s lichoběžníkovými rameny upevněnými na nápravnici, příčný zkrutný stabilizátor, Zavěšení zadních kol: náprava se šikmými rameny, zkrutným nosníkem a vinutými pružinami, 15" kola z lehkých slitin, Pneu 195/60 (zimní pneu stejného rozměru na plecháčích), Brzdy: kapalinové dvouokruhové, přední kotoučové 258x22mm s vnitřním chlazením, zadní bubnové 203x36mm, ruční brzda lanová mechanická na zadní kola.

Budu se snažit další foto a popis doplňovat.

Silné stránky

Krátké auto, přitom dostačující prostornost i kufr, s nakládací hranou ve výšce 538 mm nad zemí a ve stejné výšce s jeho podlahou. Chcete se třeba přezout z lyžáků? Prosím, posaďte se! Dobrý výhled a velký rejd -> obratnost ve městě; i na dálnici ale umí "zatáhnout" a vytrvale jet 150 - 160km/h, tedy slušný motor, použitelný už i od méně než 2.000 otáček/min, myslím, že se fakt povedl; vyšší světlost podvozku.

Slabé stránky

Díky bočnímu profilu (->krabicoid - moc se mi líbí) je citlivější na boční vítr než běžný hatchback; volant se dá nastavit jen výškově; zespoda nezakrytý motorový prostor; chybí odkládací místo na alespoň 1,5l PET lahev.

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Jezdím (tedy jen občas, servisní interval je 20.000 km; motor. olej a filtr ale vzhledem k charakteru užívání auta měníme každý rok) k místnímu soukr. opraváři = naprostá spokojenost, Fordy zná do šroubku. Oprava nad rámec: výměna ložiska pravého zadního kola, (cena 2.300,-Kč včetně práce). Zřejmě ho na výrobní lince FORD-WERKE AG/Germany v německém Kölnu montoval ten samý člověk (nebo robot?), co do Fusionu, zkoušeného časopisem AutoBild na 100.000km, protože jim odešlo taky. Možná i proto jsem při hodnocení spolehlivosti neubral ani bod. Pokud jde o nehody, zatím, a doufám že to, i přes **** v crashtestu, tak zůstane, bez.

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Autobazar - přestože zezačátku to vypadalo dobře (naše Espero 1,8 na protiúčet, nechali mě se s Fordem svézt, což ale možná alespoň z jejich hlediska neměli), zkušenost špatná. Před prodejem sice na svoje náklady opravili věci, na které jsem upozornil, po čase se ale projevily dvě závady, o kterých mi neřekli, z nichž minimálně o té jedné zcela jistě věděli, takže jsme cenu za jejich opravu museli připočíst ke kupní. Za což jsem jim už neodvezl letní obuté pneu k tomu autu na protiúčet.

Spotřeba a spolehlivost

Spotřeba se od údajů továrny samozř. liší, skutečnou spotřebu našeho Fusionu najdete na www.spritmonitor.de společně se spotřebou dalších momentálně 60.325 aut - 22.03.2007 opravuji na 63.415 aut - 14.10.2007 opravuji na 91.551 aut všech možných značek. Docela poučné! Nejnižší dosaženou spotřebu máme 5,93/100km, na tu průměrnou a nejvyšší se, prosím, podívejte na výše uvedeném odkazu; protože redakce auto.cz zapracovala, je to velmi jednoduché :-) Pokud jde o spolehlivost, mojí drahé polovičce slouží každý den k dopravě do práce (krátké jízdy po městě = na dobrou spotřebu zabiják). A delší jízdy? Tolik jsme toho ještě neujeli, ale Fusion nás zatím nenechal nikde, což platí i teď, v červnu 2008, po překročení 50tis. ujetých km. Z těch relativně delších tras máme na jeden zátah ujeto 692km do Tolminu (Slovenie), a "vede" zatím trasa ujetá z Praia a Mare přes Venezia (Italie); s prohlídkou Benátek a dvěma zdřímnutími si v autě, jsme ujeli 1.723km, viz foto GPS (včetně zatím nejvyšší rychlosti).

 
reklama

Novinky v recenzi

10.11.2007 00:00

Máme za sebou plánovanou výměnu motor. oleje a filtru.
A (opět) jsme přezuli na zimní, letos nějak dřív, zima bude asi tuhá!

Video

Pro vložené video nebyl nalezen vhodný přehrávač. Pro jeho spuštění použijte přímý odkaz.

Přímý odkaz na video.


Přidat názorDiskuse: Ford Fusion Elegance

Další vozy Ford Fusion


reklama

Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
10

Zatím nás nenechal nikde.

praktičnost
10

Třeba posuvná zad. sedadla nemá, ale naložíte do jiného 4metrového auta mj. dva bicykly?

prostornost
10

Mám 187cm a sednu si v pohodě i za sebe.

jízdní vlastnosti
10

Myšleno ve své třídě: vynikající, kam to pošlu, tam to jede.

jízdní komfort
8

Limuzína s rozvorem 2,60m to není, ale dá se to.

provozní náklady
10

Po opravě po nehodě jen náplně, kontrola a doplnění klima.

náhradní díly
10

Běžně dostupné.

výkon motoru
10

Na závodění na okruhu to není. Svézt se nicméně dá.

spotřeba
9

Po městě by mohl brát míň, ale jinak spokojenost.

hlučnost motoru
8

Tady je prostor pro zlepšení. Doplněna samolep odhlučňovací folie.

kvalita sedadel
9

Řidičovo výškově nastavitelné, podélný rozsah i velikost ok; po zaboření mých 96kg do sedačky je i boční držení ok :-)

brzdy
10

Vepředu chlazené kotouče, vzadu jen bubny, zatím jsme ale vždy dobrzdili.

zavazadlový prostor
10

Hrana zav.prost. ve výšce jeho podlahy a nizoučko nad zemí.


Více o modeluFord Fusion
Ford Ka 1,3 - Ka-marád Ford Ka 1,3 - Ka-marád

Na začátku tohoto roku nezasvěcené motoristy Ford…

Ford Puma - divoké zvíře Ford Puma - divoké zvíře

Dnes začnu perličkou. Když byl u Fordu schválen projekt…

 

reklama





Blesk.cz

Benzin a nafta v Praze zdražily: Víme, kde natankujete pod 30 Kč

Benzin a nafta v Praze zdražily: Víme, kde…

Po listopadovém zlevňování si musejí řidiči v Praze opět zvykat: benzin i nafta už dva týdny také na území…

Otec zapomněl Kristínku (†2) v rozpáleném autě: Našli ho mrtvého!

Otec zapomněl Kristínku (†2) v rozpáleném autě:…

Loni ji zapomněl v Nitře v rozpáleném autě několik hodin. Dvouletá dcerka Kristínka neměla šanci extrémní…

 

iSport.cz

Tělesné tresty u biatlonistů? Koukalová se chtěla slunit, málem dostala holí

Tělesné tresty u biatlonistů? Koukalová se chtěla…

Šikana? Teror? Musí snad blonďatá biatlonová hvězda snášet brutální zacházení? Gabriela Koukalová zveřejnila na…

Holoubek zůstane trenérem Sparty! Vrba odmítl, klub to brzy potvrdí

Holoubek zůstane trenérem Sparty! Vrba odmítl, klub…

Ani Jindřich Trpišovský, ani Pavel Vrba, vše zůstane tak, jak to už přes dva měsíce funguje. Stejně jako dnes v…

 

Reflex.cz

Před 25 lety se rozpadl Sovětský svaz

Před 25 lety se rozpadl Sovětský svaz

Při setkání Borise Jelcina s předsedy ukrajinského a běloruského parlamentu Leonidem Kravčukem a Stanislavem…

Začátky moderních Vánoc? Podívejte se na 20 vzácných snímků z viktoriánské Anglie

Začátky moderních Vánoc? Podívejte se na 20 vzácných…

V současnosti je již velmi těžké si představit, že bychom Vánoce vůbec neslavili. Ještě na počátku 19. století…

 
 
reklama