Recenze

Sinestro (muž 46 let) Poslat zprávu
 
10 Majitel

Ford Fusion TDCi

9,90 Uživatelé

Hodnoceno: 37× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Ford Fusion, foto 1 Ford Fusion, foto 2 Ford Fusion, foto 3 Ford Fusion, foto 4 Ford Fusion, foto 5 Ford Fusion, foto 6 Ford Fusion, foto 7 Ford Fusion, foto 8
Ford Fusion, foto 9 Ford Fusion, foto 10 Ford Fusion, foto 11 Ford Fusion, foto 12 Ford Fusion, foto 13 Ford Fusion, foto 14 Ford Fusion, foto 15 Ford Fusion, foto 16 Ford Fusion, foto 17 Ford Fusion, foto 18 Ford Fusion, foto 19 Ford Fusion, foto 20 Ford Fusion, foto 21 Ford Fusion, foto 22 Ford Fusion, foto 23 Ford Fusion, foto 24 Ford Fusion, foto 25 Ford Fusion, foto 26 Ford Fusion, foto 27 Ford Fusion, foto 28 Ford Fusion, foto 29 Ford Fusion, foto 30 Ford Fusion, foto 31 Ford Fusion, foto 32 Ford Fusion, foto 34 Ford Fusion, foto 37 Ford Fusion, foto 38 Ford Fusion, foto 39 Ford Fusion, foto 40 Ford Fusion, foto 41 Ford Fusion, foto 42 Ford Fusion, foto 43 Ford Fusion, foto 44 Ford Fusion, foto 45 Ford Fusion, foto 46 Ford Fusion, foto 47 Ford Fusion, foto 48 Ford Fusion, foto 49 Ford Fusion, foto 50 Ford Fusion, foto 51 Ford Fusion, foto 52 Ford Fusion, foto 53 Ford Fusion, foto 54 Ford Fusion, foto 55 Ford Fusion, foto 56 Ford Fusion, foto 57 Ford Fusion, foto 58 Ford Fusion, foto 59 Ford Fusion, foto 60 Ford Fusion, foto 61 Ford Fusion, foto 62 Ford Fusion, foto 63 Ford Fusion, foto 64 Ford Fusion, foto 65 Ford Fusion, foto 66 Ford Fusion, foto 67 Ford Fusion, foto 68
 

Technické info

Přezdívka auta FuFo (fusion ford) také mu říkám Robur Rok výroby 2010 Koupeno nové najeto [km]:55 palivo: nafta počet válců: 4 počet ventilů na válec: 2 objem [cm3]: 1399 výkon [kW]: 50 kroutící moment [Nm]: 160 zrychlení 0-100 km/h [s]: 16 maximální rychlost [km/h]: 160 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 15 zavazadlový prostor [l]: 337 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 4,9

Popis vozu

Tak konečně nadešel ten správný čas a já se vydal po autosalonech. Domníval jsem se, že to bude snadné, rychlé a zábavné. Nebylo, ale k tomu se dostanu. Chtěl jsem vůz s větším zavazadelníkem alespoň 300 litrů, naftový motor, klimatizaci, rádio cena max. 320.000 Kč. Airbagy, ABS, posilovač řízení má vesměs každé auto.

Nejtěžší bylo po prodejcích chtít auto hned, nečekat 3 měsíce na výrobu, dodání atd. Většina vozů s vznětovým motorem se nevyrábí na sklad, pouze na objednávku, což jsem zjistil vzápětí, poněvadž všichni prodejci měli přeplněné dvory benzínových aut. Už přes rok a něco jsem neustále studoval testy, ceníky, Vaše krásná auta prohlížel na moje.auto, vyjel do Brna na autosalón a obhlížel auta na parkovištích.

Nejvíc se mi zamlouval Ford Fusion právě proto, že má vyšší posezení, větší zavazadlový prostor a sympatický motor HDi/TDCi (projev, spotřeba). Dostal jsem také nabídku od bratra na úspornou Fabii Combi I. 1.4 TDi tříhrnek, kupoval ji v ČR novou, 3 roky starou a nechal by mi ji celkem lacino. Auto pěkné, barva cappuccino, spotřeba vynikající, že se systémem čerpadlo-tryska vzbudím při startování ráno půl sídliště by mi také nevadilo, ale chtěl jsem konečně nový vůz i za cenu vyšších nákladů za pořízení. Užít si tu jedinečnou vůni nového autí, vybalit sedadla z igelitů a jet naštvat příbuzné.
Samozřejmě z pořízení nového vozu vyplývá velká výhoda: nemusím zjišťovat minulost, exekuce na majitele, také zda nepředcházela ojetině bouračka či povodeň. Každému je všeobecně známo, co někteří bazarníci provádějí s ojetými auty za alotria.

V našem městě okresního typu jsou snad všechny autosalony různých značek vyjma Saab, Volvo, BMW, ale ty jsou v jiné cenové kategorii. Začal jsem s korejskou automobilkou Kia. Ti mně hnali. Vím, že u Ria vypustili z nabídky motor 1.5 CRDi, chtěl jsem jen vědět, zda by mi nabídli skladovku Ceed nebo Vengu. Ochotou neoplývali, podívat se do počítače odmítli, jen řekli: kupte si, co je na prodejně v benzínu a víc si mě již nevšímali.

Přejel jsem k Oplu, na prodejně byl jen mladík, který byl ochotný a upovídaný, probrali jsme motory GM a Isuzu, společně jsme se rozplývali nad vystavenou novou Astrou CDTI, nabízel mi venku stojící Corsu, ať si ji sám projedu. Neprojel jsem, vystavená červená Corsa na prodejně mě zaujala, měla atraktivně a příkladně zpracovaný interiér, příjemný sportovní volant a sportovní sedačky a dveře se otevírali skoro do pravého úhlu, zkrátka nádhera, nadchla mě, jenže motorizace 1.2 16valve. Auto pro mě tedy žádné neměli, ani Corsu ani starší Astru H CDTI.

Přejel jsem k Hyundaii. Ceník atraktivní, bohatá výbava již od výbavy Classic, i30 velice pěkné a rozměrné auto, nabídli mi tři vozy i30 CRDi 66 kW skladem v centrálním skladu, ihned k odběru. Auto jsem projel (opět benzín 1.4), připadal jsem si jak v obýváku, rozměrné sedačky no spíš křesla, opěrka na ruku, paráda. Interiér bez připomínek. Byl jsem rozhodnut pro i30 světle modrá metalíza. Zaujalo mě na tomto voze kotoučové brzdy i na zadní nápravě, šestistupňový manuál k nejslabší naftové motorizaci, 6 nebo 8 airbagů jak kdo to počítá, boční ukazatele směru v zrcátkách, vynikající hudební aparatura a všelijaký kravinky na displeji – šipka přeřadit, že jsou otevřené dveře apod., dále nabízená 5-ti letá záruka. Uvažovat o menší i20 nemělo smysl, byla dražší. Na moje.auto jste i30 chválili velice moc, ale asi jsem neměl na internetu přejít na diskuzi Hyundai fórum, kde jsem se dočetl katastrofické scénáře nespokojených majitelů, nejraději by vůz vrátili, někteří prodali pod cenou, a to mě zlomilo. Vůz pohledný, výbava super, je to moderna to musím uznat, ale co případné problémy s řídícími jednotkami a displeji a odlupujícími se laky atd. Toho jsem se bál a případných výluk ze záruky. Možná jsem udělal chybu, kdoví. Přístup prodejce příkladný, věnoval se mi na maximum. Í-třicítko krásko sbohem!

Přejezd k Peugeotovi. Sladká 207, o ní jsem uvažoval hned po Fusionu. Líbivý design, skvělá aerodynamika, pokaždé se za ní otočím, kdykoliv jede po ulici, motory HDi se skvělou pověstí, to, že je hodně pro holky mi vůbec nevadí. Ta spotřeba paliva je vynikající. Na prodejně měli 207 s vínovou metalízou a pod kapotou moderní motor PSA/BMW 1.4 VTi 70kW, ale i před prodejnou ta samá 207 připravená na zkušební jízdu. Z prospektu vypadal interiér moc hezky, ale příznivci prominou, interiér mě zklamal. Že je řazení nepřesné jsem věděl, zvykl bych si, ale že to bude ve skutečnosti až taková tragédie, to jsem vážně nečekal. Zřejmě jsem smlsaný německou technikou. Ještě tak kdyby byla řadící páka delší, budiž, ale hledat rychlosti se sportovní krátkou pákou to neeee. A volant? Ten bych si musel přendat z mé staré Fiesty 1999, tam je standartně volant malý sportovní s příjemným tlustým věncem. Vím, že by to nešlo, u 207 byl rozměrnější než je zvykem, tenký, no skoro jak u Š 120 GLS. Ovladače topení – malá kolečka jako u hračky sporák malé holky. Jízda s 207: motor živý, pedál zřejmě elektronický nebo co, reagoval až po 2 sekundách při přidání plynu, to mi připomnělo - takto jezdila ještěrka na nádraží v Berouně, pedál reagoval úplně stejně. Řízení přesné, ale bez odezvy jako u počítačové hry. Jediné co bylo opravdu supeeér byla cena, za 1.4 HDi 269.900 Kč a vůz do dvou dnů. Prodávající - velmi vstřícný, příjemné vystupování. To musím pochválit. Ještě jsem si prohlédl 207 SW, zavazadelník větší, ale ne o moc. Jak mě 207 omračovala, tak mě zklamala. Mít 207 interiér Oplíka Corsy to by byla výtečná kombinace. To bych chtěl však zázraky. Model 308 jsem vynechal. Přesto musím podotknout, že Peugeot interiér umí, o tom jsem se přesvědčil v autosalonu Peugeot na Avenue des Champs-Élysées v Paříži (přidal jsem foto).

Přejezd k Fordu. Na prodejně Fusion barva základní modrá. Prodejce ihned reaguje a vyptává se na můj požadavek, vznětová motorizace vypadává prozatím z ceníku, z důvodu nové emisní normy Euro 5, vůz nelze ani objednat. Jen vzít skladový vůz. Máme dva Fusiony v barvě stříbrné a černé. Tak bezva, je k mání stříbrná? Koukne do počítače, ta stříbrná je už rezervovaná. Nevadí, a co černá barva? Koukne opět do počítače, tak ta je také nedostupná. Fusion se mi rozplynul, pocítil jsem zklamání a smutek. Pouze dva Fusiony TDCi v celé ČR a nejsou již k mání. Vezměte Focuse nebo Ford Fusion 1.4 benzín, radí mi úlisně. Odjíždím, ještě mě napadá zkusit jiného dealera 25 km vzdáleného. Přejezd k Ford Charouz. Fusion nikde, na prodejně převládá Fiesta, Mondeo a Kuga. Povídám prodejci: Kde máte Fusiony? Nikde nic nevidím.
Prodejce zvedl oči od počítače: A jakého byste si přál? Nafťáka. Kouknul do počítače a ejhle: Máme stříbrný a černý kus. To je mi náhoda. Jak je tohle možné? Mezitím se k prodejci naklonila sekretářka a špitne mu: však máme plný zadní dvůr Fusionů. Zasměju se. Mají, ovšem motorizace 1.4, 1.6 tedy nic pro příznivce nafty. Nabídka zkušební jízdy. Dobře, projedeme se. Opět s benzínem, ale jízda byla vynikající, nejlépe ze všech testovaných vozů. Je to smutné, ale morálně nejstarší vůz a ta pravá radost z jízdy se dostavila. Řízení tak jak má být, kontakt s koly, brzdy ostřejší proti mé Fiestě, řazení úsměvné – delší řadící páka přesně zapadá kam má, ostatní prominou Ford to zkrátka umí!
Takže to nejlepší nakonec? Fusion! Beru stříbrnou Moondust, výbava Comfort . Sice měl hliníkový kola, stačili by mi plecháčky, má navíc vyhřívané čelní sklo – taková rarita, to se hodí a loketní opěrku, nu což uvidíme. Hlavní je, že je k mání. Platíte hotově nebo leasing? Hotově. Tak si vyberte dárek od nás v hodnotě 10.000 Kč - nějaké koberečky nebo zamykání zpátečky? Ne, raději něco praktického – zimní kompletní obutí odpovím. To je výborný nápad, praví prodejce. Druhý den jsem jel podepsat smlouvu a koukám na ploše před prodejnou na trávníku je jaksi poněkud něco jinak, na rozdíl od předešlého dne. Stáli tam totiž vystavení dva Fusiony – bílé Calero a modrý Comfort.

Sen splněn, ještě aby byl naplněn a autí sloužilo, tak jako předešlá Fiesta. Líbil se mi jeden test na moje.auto kdy majitel o Fusionu napsal, že je to usedlý pán. A má pravdu, vím, že nekupuji modernu s módními výstřelky a nejnovějším trendem techniky, ale je to prověřený vůz na trhu. Interiér je vzdušný, tudíž krabicový exteriér rád akceptuji, motor úsporný. Nebude trhat asfalt to vím, nebudu pirát silnic, na mojí poklidnou a hlavně úspornou jízdu to bude dostačující.
Ještě mě zaujaly dvě maličkosti u Fusiona a u 207 – rychloměr ocejchován na rychlosti 50, 70, …110, 130 tedy rychlosti nejvíce používané – Bravo! a dále víčko nádrže na straně řidiče, většinou levý stojan je u čerpací stanice volný a má desetiletá Fiesta to měla totožné.
Vynechal jsem VW Group, tam sice měli pro mě Octavia Tour 1.9 TDi PD barva capuccino (zjištěno telefonicky) za cenu 320.000 Kč bez radia - ale raději ne - nechci riskovat odcizení nebo Fabia 1.6 TDi CR za 390.000 Kč (že se nestyděj), duo Renault Dacia mě nezaujalo, Thalia také přišla o motor 1.5 dCi, již není v nabídce, Fiat nezaujal nabídkou, nové Uno se ještě nenabízí, Suzuki má v nabídce jen benzínové vozy, Toyota začíná až od 350.000 Kč tak to také ne, Mazda 2 taktéž. Návštěvu autosalonu Citroen jsem již nestihl.

Převzetí vozu

Prodejce předal vůz již na zimním obutí. Po opuštění autosalonu jsem se bál, ale po pár metrech jsem byl jako ryba ve vodě. Motor jen přede, do 1800 ot./min se toho moc neděje, pak motor ožije a ochotně vyrazí. Pokud bych to srovnal s motorem Fabie 1.4 TDi 51 kW, který je extrémně úsporný, tak common rail má klidný a měkký chod, TDi duní. Líbí se mi, že nic nevibruje, neduní.
Berte mojí recenzi humorně, chtěl bych, aby Vás pobavila, postupně budu doplňovat postřehy, zkušenosti a fotografie.

Výbava

Klasika + něco navíc:
2AB, ABS+EBD, klima, servořízení, kůží potažený volant se stříbrným dekorem, radio s CD, centrál.zamykání, vyhřívané čelní, zadní sklo, vyhř. zrcátka, kola z lehkých slitin, loketní opěrka.

Jízda

Je to rozdíl oproti sportovně pojaté Fiestě. Fusion: Řízení má asi o otáčku víc, brzdí lépe, nedá se řezat zatáčky, o sportovní jízdě nemůže být řeč, teď se jezdí na spotřebu, která je evidentně 4-5 litrů/100 km, výrazně lepší pohodlí pro posádku (bezpečnost, sedadla, odhlučnění, utěsnění, lépe filtruje nerovnosti)

Silné stránky

+spotřeba, měkký chod motoru
+jak někdo uvedl je to návykový poslouchat chod dieselu, mě lahodí
+podvozek,řazení,řízení uživatelsky příjemné
+prostornost,vzdušný interiér
+nízká hrana zavazadelníku
+vyšší posaz,skvělý výhled z vozu
+rozměrná zpětná zrcátka zřejmě z Focusu či co, ve Fiestě jsem měl proti tomu proužky
+vyhřívané čelní sklo se samočinnou deaktivací
+skvěle jezdí v městském provozu

Slabé stránky

-menší nádrž pouze 43 litrů čekal jsem více, alespoň 55 litrů
-při zařazení 5.stupně stížená regulace teploty topení, ovladač je nízko
-byl jsem zvyklý jezdit po městě na 5.rychlostní stupeň u Fiesty 1.25, zde musím využít 3. a 4.stupeň, zato se krásně rozjíždí bez použití pedálu plynu

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

zatím nic

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Již jsem popsal, autosalon Ford Žebrák vynikající přístup, myslím, že by se to dalo přirovnat: Náš zákazník, náš pán a Uděláme Vám vše co na očích uvidíme. Ptal jsem se na plán Fordu na rok 2011, zda bude nabízen Fusion v dieselu příští rok, prý ano, bude splňovat normu Euro 5 a motor TDCi bude doplněn o filtr pevných částic, a ptal jsem se i na černý Fusion TDCi, který mi byl nabídnut, byl prodán ve stejné době.

 

Novinky v recenzi

19.9.2012 15:53

2 roky 30.000 km najeto

a jediná závada až nyní:Prasklá žárovka H4 v předním světlometu. Nic více. Spotřeba za ujetých 30.000 km je přesně 4.67 l/100 km. Motor 1.4 HDi naprostá spokojenost. I celkově s vozem.

30.3.2012 20:44

20.000 km najeto

Nelze nic vytknout,nic se neděje. Jen tankování drahého paliva a dolévání nádobky ostřikovače. Přezuto na letní pneu, spotřeba klesla na 4.3 l/100 km. Fusion se stále líbí, zejména důchodcům:)

23.2.2012 18:10

letošní kruté mrazy a diesel

Mrazy jako byly letos, nemají rádi bezdomovci a majitelé vozů s motory, který pro nás vymyslel Rudla Diesel. Mráz prověřil kondici auta a kvalitu pohonných hmot. Byl jsem zvědav na průběh startování a jízdy, protože mráz byl opravdu veliký. Připomínám, že vůz není garážován, stojí na ulici, baterii jsem nevyndával.
Poznatky:
Do -15 stupňů bez komplikací, od -15 do -17 na poprvé, ale "chytli" dva válce, 5 sec. se to hádalo a pak rozběh na 4 válce (stejnou zkušenost mi potvrdil majitel garážované Kia Sorento a majitel garážované Š Octavia I.) a nastalo -21, auto 3 dny nejezdilo start sice na počtvrté a v pořádku. Vždy jsem dojel, po cestě nedošlo k ucpání palivového filtru, vše bez úhony, takže lze konstatovat, že byla spokojenost. Spotřeba příjemná, stoupla mírně na 5.2 l/100 km, což je vynikající výsledek. Takže 1.4 HDi/TDCi jsi povedený společník :)

22.9.2011 18:52

garanční prohlídka

Roční garanční prohlídka nic neobjevila, s čím jsem víceméně počítal, s čím jsem však nepočítal, tak to s cenou, můj odhad 5.000kč, skutečnost 2.600kč což za turbodieselové auto ujde.Najeto šíleně moc km asi 12.000 km. Prošel jsem si na prodejně nový Focus,jak kombík tak i sedan a velmi se mi líbil sedan-takové menší mondejó ,vydařený a hezký design. Na prodejně i Fusion s hezkou modrou hlubinnou tmavou metalízou.
Ford zdarma zkontroloval únik nafty, který se objevoval v minulé generaci Citroen C3 1.4HDi a pronikal to interieru vozidla (viz diskuze níže),sice to bylo odstraněno před lety v motorárně PSA/Ford, ale co kdyby. Test a kontrola nic takového neprokázala.
Potěšil mě Svět motorů konkrétně poslední číslo, kde testovali Peugeot 207, a o motoru 1.4 Hdi se vyjádřili velmi pochvalně- co se týče spolehlivosti, tichosti, lehkosti běhu, spotřeby a konstrukce. Toto s potěšením kvituju, je to bonbónek motor.

19.7.2011 19:35

10.000 km najeto spotřeba 2.1 litru

na 50 km:)
najeto 10.000 km, zase jeden co si koupil turbodiesel ne proto že najezdí hodně km, ale z principu:) nelituji, je to příjemné svezení. Spotřeba klesla ne po 5.000 km jak jsem se domníval z 4.8 l/100 km , ale až po 7.500 km na příjemných a realných 4.2 l/100 km. Celková spokojenost s Fusionem, naplnil přesně to, co jsem očekával a tak to má být.

29.5.2011 15:46

Fusion to má skvělý-

chválil mi vůz majitel autoškoly, pokaždé, když jezdíme, tak u Fusionu se mi líbí, jak má pěkně výrazný oranžový ukazatele směru. Některé vozy mají ukazatele mdlé barvy.(řekl to jinak) Tak to má být:)
Jinak spokojenost, spotřeba průměrně 4.45 l/100 km, což je paráda.

8.5.2011 15:10

Vesničko má středisková

Návštěva vesnice, kde byl natočen legendární film. Foto přiloženo.

1.4.2011 19:45

jaro-přezuto

Přezuto na letní alu kola, zimní uloženy ke spánku, najeto 6.000 km, spotřeba mezi 4 až 5 litry/100 km, jediný co je, že se tankuje nafta a jezdí, ale to se od nového vozu očekává.

16.1.2011 19:03

jaký že to má obsah ten benzínový motor?

ozvalo se od pasažérů sedící vzadu,-o´ to jste mě potěšili:) tady je naftový motor odvětím.
-Fakt? Teda ten přede tiše.
-Já vím, a skvěle jezdí.

12.1.2011 14:43

Fusion zlevnil

Fusion zlevněn opět, ale diesel není v nabídce, jak jsem na podzim avízoval. Ten můj zaslouží pochvalu, poněvadž byl zaparkován ve velkých mrazech týden nejezdil a jedno mrazivé ráno jsem byl zvědav, jak nastartuji. Bylo mínus 16. A nastartoval. Naštěstí. Spotřeba je nyní 4,8 l/100 km a doufám, že to na jaře bude lepší:)

28.11.2010 11:46

Zima

Najeto zatím 2.600 km při přesné spotřebě 5,07 l/100 km při běžné jízdě bez snahy o vyloženě úspornou jízdu (dálnice 120 km/h, zimní provoz, popojížďky po městě). Motor HDi/TDCi na dálnici je tichý, spíš je slyšet svist od zrcátek, přesto odhlučnění je slušné. Ráno si motor sice zachrochtá, ale pak je tichý a kultivovaný. Vynikající je rozmrazování čelního skla, po chvíli steče jen voda. Paráda. Takže s autí spokojenost převeliká a to je důležité!

30.10.2010 15:48

Verva diesel

Podle důkladného propočtu při podobném stylu jízdy jsem paradoxně najel na stejné množství paliva na naftu čepovanou u Hypernovy o 40 km více než na prémiové palivo Verva. Myslel jsem, že to bude opačně. Jinak motůrek 1.4 je skvělý, na dálnici je tišší než v městském či příměstském provozu. Také jsem zjistil, že Fusion má výrazně lepší rejd než Fiesta. Otáčel jsem se na jednom místě s Fiestou nadvakrát, S FuFo ne. Zvládl to při plném rejdu. Výborný vyhřívání čelního skla ráno-počkám chvíli na rozpuštění námrazy a jede se:)

14.10.2010 11:40

pro fajnšmekry a znalce

Vznětový motor 1,4 HDi/ TDCi patří k nejmodernějším a nejúspornějším motorům dneška.
Bez mezichladiče stlačeného vzduchu dosahuje motor výkonu 50 kW při 4000 1/min. a maximálního točivého momentu 160 Nm při 2000 ot./min. Motor má 4 válce s jediným vačkovým hřídelem a objem 1.399 cm3 (zdvih 82 mm, vrtání 73.7 mm) s hlavou válců z lehké slitiny typu o dvou ventilech na válec.
Tento motor je vybaven turbokompresorem KKK s malou setrvačností a pevnou geometrií a dosahuje otáček až 240.000/min.
Tento motor “lehký jako pírko” – váží 98 kg.
Nízké hmotnosti bylo dosaženo díky použití hliníkových slitin a kompozitních materiálů. Blok motoru a jeho víko z lehké slitiny jsou odlévány pod tlakem, přičemž litinová ložiska a vložky válce jsou vkládány během odlévání. Konstrukce bloku zajišťuje spolehlivost, dlouhou životnost a nízkou úroveň hluku, která je obvyklá u vozů nejlepší kategorie.
Odlévání této součásti pod tlakem umožňuje velmi dokonalé odstranění zoxidovaného povrchu zvenku a to také přispívá k odolnosti vůči termomechanické zátěži, a zároveň snižuje akustickou radiaci.
Podobně i „plášťová“ struktura spodní části bloku motoru dodává konstrukci značnou stabilitu, a tak zaručuje, že zvuk motoru a vibrace jsou redukovány na minimum. Hlava válců, se dvěma ventily na válec, je vyráběna z tvrzeného hliníku.
Další části, jako tlumič turbokompresoru, sací potrubí, odvětrávací systém klikové skříně a víko hlavy válců se zcela vyrábějí z kompozitních materiálů. Základní součástky chladicího a mazacího okruhu se také vyrábějí za použití stejné technologie.
Jedná se o čerpadlo chladicí kapaliny, komora vstupu a výstupu chladicí kapaliny a těleso olejového čerpadla.
Vstřikování, Bosch „Common Rail“, který je elektronicky řízen a zásobuje, pomocí elektronicky řízeného vysokotlakého čerpadla zahrnujícího i podávací čerpadlo rampu plnící funkci akumulátoru paliva. Tlak v této rampě se může pohybovat až 1.350 bary, podle požadavku softwaru počítače motoru, podle otáček motoru a jeho zatížení.
Rampa je spojena se vstřikovači vybavenými elektromagneticky řízenými hlavami s 6 vstřikovacími otvory o extrémně malém průměru (118 µm). Tyto vstřikovače zajišťují velmi jemné rozprášení paliva přímo do spalovací komory a každý vstřikovač je přímo řízen počítačem motoru.
Motor je také vybaven zařízením pro recirkulaci výfukových plynů (EGR), což zajišťuje snížení množství oxidů dusíku (NOx) ve výfukových plynech. Pro co nejlepší zpracování výfukových plynů je oxidační katalyzátor umístěn co nejblíže k turbokompresoru, aby tak mohl využít nejvyšších výfukových teplot.

13.10.2010 19:10

první postřehy

Dnes najeto prvních 300 km, zajímavé bylo, že jsem najel 250 km na čtvrt nádrže, u Fiesty to byla už půlka při stejné nádrži (Fufo 43,Fiesta 45 l).Jízda příjemná, příbuzenstvo jéé ty máš hezkýho Focuse, já povídám koukejte pořádně to není Focus:) nevím, ale v recenzích píšete, že výškové nastavení sedadla je takové pseudo, že se to zvedá nebo naklápí hlevně opěradlo, dnes jsem to zkoumal, všelijak nastavoval, ale zvedá se mi jen sedák samostaně, opěradlo bylo na stejném místě. Hezky svítí, bál jsem se H4, u Fiesty byly H7 žárovky, často praskaly. Měl jsem však zásobu. Dnes, kdo hodnotil pročtu Vaše autí a ohodnotím. Dodány dnešní fotky FuFa.


Přidat názorDiskuse: Ford Fusion TDCi

Další vozy Ford Fusion



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
10

doufám, že bude

praktičnost
10
prostornost
10
jízdní vlastnosti
10
jízdní komfort
10
provozní náklady
10

jen to palivo by měl Kalousek zlevnit

náhradní díly
10
výkon motoru
7

raději moc nepapat palivo a defenzivní jízda. Jede po dálnici 130? Jede. To mi stačí. no na naše kolony a zácpy stačí i 30 kW výkonu.

spotřeba
9

očekávám pokles po 5000 km, zatím do 5 litrů, můj plán 4,4 l.

hlučnost motoru
10

motor klidný, měkký chod, příjemně utlumen(proti Fiestě)

kvalita sedadel
10

někdo kritizuje, mě se sedí báječně

brzdy
10

brzdí, a to je důležité. Jsem rád za ABS. Fiesta toto zařízení postrádala.

zavazadlový prostor
10

velkorysý


Více o modeluFord Fusion
Ford Ka 1,3 - Ka-marád Ford Ka 1,3 - Ka-marád

Na začátku tohoto roku nezasvěcené motoristy Ford…

Ford Puma - divoké zvíře Ford Puma - divoké zvíře

Dnes začnu perličkou. Když byl u Fordu schválen projekt…

 





Blesk.cz

Na hlavním nádraží v Praze nedobrzdil osobní vlak: Na místě jsou dva zranění lidé

Na hlavním nádraží v Praze nedobrzdil osobní vlak:…

Na pražském hlavním nádraží v pátek dopoledne nedobrzdil při zastavování osobní vlak a zastavil se o zarážedla…

Rudolf, kterého zotročil maďarský tyran, promluvil: Jedli jsme jen toustový chleba a salám

Rudolf, kterého zotročil maďarský tyran, promluvil:…

Maďar s českým jménem Miroslav Bílý (51) si udělal z pětice Čechů novodobé otroky! Nasliboval jim hory doly.…

 

iSport.cz

Bank: Jsem Vagus. Ne Vaginus! Proč je Ledecká 10x lepší než on?

Bank: Jsem Vagus. Ne Vaginus! Proč je Ledecká 10x…

Ondřeji Bankovi maminka od malička říkala: Děláš mi ostudu! Stroj se slušně, vypadáš jak vágus! Bývalý lyžař…

Tragédie změnila hokej. Čajka měl namířeno do NHL, ve 26 letech zemřel

Tragédie změnila hokej. Čajka měl namířeno do NHL,…

Byla to tragédie, jakou československý hokej do té doby nepoznal. A která ho navždy změnila. Pátého ledna 1990…

 

Reflex.cz

Miroslav Zikmund očima svých nejbližších spolupracovníků posledních let Petra Horkého, Miroslava Náplavy a Vladimíra Kroce

Miroslav Zikmund očima svých nejbližších…

Jeden z našich největších cestovatelů, legendární Miroslav Zikmund, nedávno pokřtil novou knihu o svém životě a…

Malá sonda do duše české hospody aneb co je skutečně zabíjí?

Malá sonda do duše české hospody aneb co je skutečně zabíjí?

Často se hovoří o krizi českých hospod a pivnic. Prý je brzy zabije zákaz kouření a EET. No nevím, zákaz kouření…