reklama


Recenze

pettr75 (muž 41 let) Poslat zprávu
 
10 Majitel

Audi A6 Audi A6 3.0 TDI quattro S-tronic

9,85 Uživatelé

Hodnoceno: 26× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Audi A6, foto 1 Audi A6, foto 2 Audi A6, foto 3 Audi A6, foto 4 Audi A6, foto 5 Audi A6, foto 6 Audi A6, foto 7 Audi A6, foto 8
Audi A6, foto 9 Audi A6, foto 10 Audi A6, foto 11
 

Technické info

Přezdívka auta Audi A6 new (2011) Rok výroby 2011 Koupeno nové najeto [km]:2500 palivo: nafta počet válců: 6 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 2967 výkon [kW]: 180 kroutící moment [Nm]: 500 zrychlení 0-100 km/h [s]: 6,1 maximální rychlost [km/h]: 250 počet rychlostí: 7 převodovka: automatická průměr kol [palce]: 18 zavazadlový prostor [l]: 530 pohon kol: 4x4 spotřeba [l/100km]: 6

Popis vozu

V říjnu uplynuly 3 roky od koupě mého předchozího auta - A6 Avant 3.0 TDI quattro, se kterým jsem byl nadmíru spokojen (2008). Nový model nebyl ještě k dispozici (leden 2011) a tudíž byla nejvhodnější příležitost se ho "zbavit" než dále klesne zůstatková hodnota. Začal jsem se rozhlížet po důstojném nástupci.

Kritéria byla jednoznačná :

1. musí to být čtyřkolka (v zimě se domů jinak nedostanu)
2. nechci zbytečně velké SUV (většinu času jezdím sám nebo s dcerou do školky), nechci už ani kombi - teď lze DPH odečíst ze všeho (konečně)
3. určitě dieselový motor a po zkušenosti s šestiválcem jsem nemohl jít "dolů"
4. asi nové a koupené v ČR (kvůli vyšší zůstatkové hodnotě)
5. financování na firmu přes opeativní leasing (nechci řešit ten pokles hodnoty a proč dávat peníze hned, když si je můžu výhodně půjčit)

Jelikož jsem vždycky srdcem tíhnul k BMW (doma mám starou Z3 pro radost v létě a manželka jezdí X3), bylo dopředu jasné, že se tentokrát rozhodnu srdcem a ne rozumem (starý Avant byla opravdu rozumová volba).
Moje první testovací jízda tedy byla v 530xd. Bohužel bez M paketu, ale to je stejně jen optická záležitost. Před vlastní jízdou jsem si s prodejcem nadefinoval moji ideální konfiguraci (bílý sedan s xdrivem a plným M paketem) za cca 1,8mio před slevou a s daní (konečně se nemusím řídit žádnou přiblblou car policy :-)). Necelý týden jsem s autem najezdil cca 1.500 km a bylo to poprvé, co jsem půjčené BMW vracel a vůbec jsem nic necítil resp. se mi po něm vůbec nestýskalo. Nerozumím tomu ještě teď, ale asi jsem od BMW pětkové řady očekával víc. Všechno dělala výborně, ale to bylo tak všechno. Zmenšená sedmička, vynikající na dálnici, ale "nic moc" v zatáčkách a ten adaptivní podvozek. Ani jsem nepoznal rozdíl mezi nastavením Sport a Comfort (v staré audině jsem měl vzduchový podvozek s S-line paketem a ten rozdíl byl pořádně znát). Za příplatek 80tis bych prostě očekával víc. Prostě se někam vytratilo to kouzlo z jejich sloganu "Potěšení z jízdy". Všechny předchozí pětky ho měly a o trojkách ani nemluvím (tu jsem nechtěl, protože bylo jasné, že přijde během roku nový model). Takže jsem odcházel docela zklamán...já fanda BMW :-(

Další víkend následovalo svezení a zapůjčení A6ky. Byl to kousek z Filmového festivalu, takže jsem očekával slušnou výbavu. Co mě dostalo byl jízdní komfort na těch nádherných kovaných 20kách. Bez sníženého S line podvozku a bez vzduchového pérování to jezdilo lépe než můj starý kombík se vzduchem, S-linem a na 19kách. Co bylo horší tak to byly sedačky. Sice v kůži, ale základní provedení a to byla fakt tragédie. Nedržely tělo ani v zatáčkách a ani při brždění. No a čtyřramenný základní volant si také v autě za 1,8mio nedokážu představit. Ale to byla asi jediná kritika. Nejsilnější stránkou téhle A6ky byly jízdní vlastnosti. Něco co jsem vůbec neočekával a co byla dříve hlavní doména BMW(no trošku jsem byl zvědavý jestli všechny ty recenze co jsem do té doby četl o tom jaký Audi udělalo obrovský skok dopředu jsou pravdivé nebo ne). Tohle auto klame tělem - sice je delší a širší než BMW, pohotovostní hmotnost mají na chlup stejnou, ale když v něm sedíte, máte pocit (a to auto se i tak fakt chová), že je lehčí alespoň o 200 kg. A samozřejmě to má pozitivní vliv na výkony, které jsou oproti BMW v lehké nevýhodě. 10kW a 100Nm ve prospěch BMW. Při reálné jízdě to nemá vůbec vliv a subjektivně můžu říct, že auta jsou srovnatelná. Dokonce i moje nachipovaná stará Audina (200kW a 550Nm) nejezdila líp. Kde jsem ale zůstal s rozumem v koncích byla spotřeba. Tam to Audina se sériovým programem efficiency nandala BMW na plné čáře ( o starém kombíku ani nemluvě). Prostě nechápu jak je možné, že 6ti válec se 180kW a 1,8tunami může jezdit pod 6 litrů (sice údaj na počítači, ale i když jsem to pak přepočítal na skutečnou spotřebu u pumpy, byla odchylka počítače cca 5% ). S BMW jsem jezdil lehce nad 7 litrů na sto.

Takže bylo skoro rozhodnuto. Definitvní tečkou za prohrou BMW (a že mě to vůbec netěší) byl však cenový souboj, kde k mému překvapení zůstatková cena BMW po 3 letech provozu byla nižší než u koncernové A6ky. Což mělo neblahý vliv na výši kalkulaci leasingové splátky. Podotýkám, že jsem si nenechal udělat klasický "operák", ale jen jsem si profinancoval kupní a zůstatkovou cenu auta.

Takže a teď něco k výbavě. Auto se objednalo s těmito doplňky :

+ černá perleť (prostě k Audině to patří)
+ prodloužená záruka 3 roky (když nemám ten full operák)
+ černá kůže Milano (chtěl jsem tu silnější kůži)
+ MMI navigace s touch padem - prostě bez toho to nešlo
+ komfortní sedačky - původně jsem chtěl sportovní, ale tyhle jsou srovnatelné s těma v BMW
+ elektrika plus zrcátka zaclonitelná
+ adaptivní světla (LED jsem někde četl, že nejsou tak účinná a prý jsou poruchová, takže jsem šel na jistotu)
+ asistent dálkových světel - výborná věc za pakatel
+ větší nádrž, pakety osvětlení , odkládání
+ pneumatický podvozek (fakt doporučuji !!!)
+ 3ramenný volant (nutnost) s pádly řazení
+ vak na lyže a sklopné sedačky (drahý jako pra..., ale jinak to nejde)
+ rolety na boční okna pro děti (bohužel musí se to vzít s elektrickou roletou vzadu, která je úplně zbytečná)
+ boční airbagy vzadu
+ vyhřívání sedaček (jen předek, vzadu mám dětské sedačky)
+ hliníkové obložení a potah stropu v černé
+ komfortní klimatizace (nejstupidnější doplněk, nechápu proč to není ve standardu, 18tis jen za digitální displej teploty vepředu a samozřejmě i vzadu)
+ zadarmo aspoň byl Audi sound systém a bluetooth

Jediné co jsem podcenil bylo elektrické otevírání kufru - to bych si tam příště také dal

Auto přišlo na základních 17kách. Původně jsem myslel, že si je jechám na zimu, ale A6ka na nich nevypadá moc sexy, takže jsem šel do zimních 18tek.
V létě jsem chtěl používat 19ky z mojí staré audiny (proto jsem ani neobjenával Sline paket - ten venkovní je přehlédnutelný, né jako M paket u BMW) a já hlavně nechtěl ten tvrdý a snížený S line podvozek.
Co mě ale rozhodilo, byl ten fakt, že stará kola (aktuální design 7 dvojitých paprsků) tam prostě nandat nejdou, protože náboje na nové A6 jsou větší a ty kola tam nedám. Takže mě čeká další investice do letních kol. To se mi prodraží, protože auto nejvíc sluší ty kované 20ky ve V designu :-))

Silné stránky

Neokoukaný vzhled
Spotřeba versus výkony
Systém stop - start
Precizní provedení a zpracování

Slabé stránky

Chybí mi tam to elektrické zavírání kufru
Nemožnost použít kola z předchozího modelu

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Zatím žádné

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Stará A6ka šla z domu v půlce července a já začal objednávat nástupce. Konfigurátor Audi jsem měl v malíčku. Trošku nepřehledný a hlavně jsem měl problém nahrávat konfigurace na jejich server resp. si je zpětně vyvovávat. Ale možná, že jsem nemehlo já...
Bylo nutné vyrazit k dealerům, abych se dostal jak ke katalogu tak i k zodpovězení mých všetečných otázek, které mi konfigurátor nebyl schopen zodpovědět.
První problém nastal s autama - na žádném autosalonu neměli A6ky - všechny odjely do Karlových Varů. A konfigurovat auto bez možnosti si do něj sednout prostě nejde.
Arogantní Porsche Smíchov jsem vynechal úmyslně, Exner byl úplně mimo a nedokázal ani správně zatřídit barvu do číselníku (chtěl jsem šedou Daytonu). Takže jsem nakonec na doporučení skončil na Jarově a to mělo úroveň.
Všechny moje dotazy byly zodpovězeny, barva ukázána na jiném autě v servisu, extra vychytávky vyřešeny dotazem na importéra online a objednávka sepsána na místě.
Byl jsem vystrašen tím, že na auto se čeká od 6měsíců výš (což by znamenalo, že nestihnu zimu a nedostanu se domů :-)). Naštěstí mě na Jarově uklidnili a řekli, že pokud nemám nic z programu Audi Exclusive tak mám být v klidu.
Jaké bylo moje překvapení, když jsem si chtěl po 14 dnech od podání objednávky přiobjednat paket asistenčních systémů (trošku jsem v původní kalkulaci na sobě šetřil) a dealer mi oznámil, že už to nejde, že auto je naplánované do výroby. Nakonec auto dorazilo a bylo předáno cca 2,5měsíce od objednávky.

 
reklama

Novinky v recenzi

3.3.2013 22:55

Tak už jsem zase bez auta

Po více jak roce jsem svého miláčka prodal resp. jsem ho nechal leasingovce, která našla zájemce. Ani jsem nestihl první servis po 30tis. km takže se nemůžu podělit se zážitky jak to probíhalo :-)
Každopádně jsem si opět prožil nejhezčí období výběru nového auta, kdy jsem trávil dlouhé noci u konfigurátorů Audi a BMW. Už je objednáno a během března by mělo být i předáno. Už se těším.

16.8.2012 23:56

Spotřeba a prvních 18.000 km

Tak jsem ujel prvních necelých 20tis. km a spotřeba se mi dlouhodobě drží na 7 až 7,5 litrech na 100km. Ta reálná. Počítač má tendenci ukazovat méně - přesně 5%. Už to dělala i moje předchozí audina takže to bude asi nějaký koncernový úmysl. VW ukazuje daleko přesněji.
Jinak jsem vložil pár obrázků z delších tras. Dá se s tím třílitrem dostat i pod 6 litrů !!! (teda pokud se jede podle předpisů i v Rakousku)

16.8.2012 00:00

Letní pneu 20ky

Tak jsem si udělal radost a pořídil jsem ty slibované kované 20ky ve V designu. Prostě bomba. To auto vypadá úplně jinak. Kromě toho jsem nikdy moc nechápal rozdíl mezi litými a kovanými koly. Teď už ano :-))
Se vzduchovým podvozkem je jízda úplně v pohodě. Akorát musím dávat větší pozor na obrubníky.


Další vozy Audi A6


reklama

Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:

Další auta majitele

Hodnocení
spolehlivost
10
praktičnost
8
prostornost
9
jízdní vlastnosti
9
jízdní komfort
10
provozní náklady
9
náhradní díly
7
výkon motoru
9
spotřeba
10
hlučnost motoru
8
kvalita sedadel
10
brzdy
9
zavazadlový prostor
8

2 golfové bagy a 2 vozíky se vejdou. Takže OK


Více o modeluAudi A6 C7/4G (od 2010)
Audi A6/A7 prošlo faceliftem. Poznáte vůbec změny? Audi A6/A7 prošlo faceliftem. Poznáte vůbec změny?

Designové úpravy modernizovaného Audi A6 jsou opravdu…

Audi A3 Ambiente 1,8 20V Audi A3 Ambiente 1,8 20V

Automobily Audi - vrchol programu koncernu VW v minulém…

 

reklama





Blesk.cz

Trump Čínu po skandálu „odpálkoval“. Odnese to za něj Tchaj-wan?

Trump Čínu po skandálu „odpálkoval“. Odnese to za…

Víkendový telefonický rozhovor budoucího amerického prezidenta Donalda Trumpa s tchajwanskou prezidentkou Cchaj…

Bloomberg: bude pouze jeden iPhone 8 s OLED displejem. Samsung nestíhá vyrábět

Bloomberg: bude pouze jeden iPhone 8 s OLED…

O tom, že Apple představí iPhone 8 s OLED displejem se mluví již dost dlouho, naposledy tato informace zavířila…

 

iSport.cz

Smutní šampioni. Tragédií zasažený klub Chapecoense je vítězem poháru

Smutní šampioni. Tragédií zasažený klub Chapecoense…

Federace CONMEBOL vyhlásila vítězem Jihoamerického poháru brazilský klub Chapecoense, jehož fotbalový tým cestou…

Co to je za staříky? Tučňáci slavili výročí titulu, Jágr chyběl. Hrál hokej

Co to je za staříky? Tučňáci slavili výročí titulu,…

Před pár dny se v Pittsburghu konala velká sláva. V rámci oslav padesátého výročí existence mužstva se v šatně…

 

Reflex.cz

Jak se změnila Země za posledních 30 let? Sledujte unikátní časosběrné video

Jak se změnila Země za posledních 30 let? Sledujte…

V rámci oslav svých 10 narozenin se internetový vyhledávač Google rozhodl podělit o velmi unikátní video. Ve…

Za Forejtovým koncem může být kompromitující video. Ukázky z něj kolují na internetu

Za Forejtovým koncem může být kompromitující video.…

Šéfa hradního protokolu Jindřicha Forejta, o jehož odvolání v noci na dnešek informoval server Neovlivni.cz,…

 
 
reklama