Recenze

8 Majitel

Škoda Fabia 1.4MPi 44kW

9,29 Uživatelé

Hodnoceno: Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Škoda Fabia, foto 1 Škoda Fabia, foto 2 Škoda Fabia, foto 3 Škoda Fabia, foto 4 Škoda Fabia, foto 5 Škoda Fabia, foto 6 Škoda Fabia, foto 7 Škoda Fabia, foto 8
Škoda Fabia, foto 9
 

Technické info

Přezdívka auta zatím žádná Rok výroby 2003 Koupeno ojeté najeto [km]:160000 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 2 objem [cm3]: 1400 výkon [kW]: 44 kroutící moment [Nm]: 118 maximální rychlost [km/h]: 157 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 14 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 6,5

Popis vozu

Prostě úplně obyčejná Fábie s ještě obyčejnějším 1.4MPi 44kW, jednoduchá, spolehlivá a pilně pracující na kratších cestách mimo město.

Úvodem

Sešel se rok s rokem a já vás vítám u mé další recenze (a zvu vás i do své předchozí :-) ). Nadešel čas pořídit do naší stáje druhé vozítko pro přítelkyni na dojíždění do práce. Tak tedy hurá do toho!

Po chvilce prohledávání a hledání informací o různých modelech několika značek jsme se po zkušenostech (dobrých) s naším prvním vozítkem rozhodli pro dodržení značky, tedy Škoda a zase Škoda.

Která pak to bude

Naším hlavním požadavkem ohledně výbavy/respektive celkově byly 2 airbagy, posilovač, stáří zhruba do 10 let, jednoduchý interiér bez zbytečné výbavy (nebylo třeba klimatizace, elektriky v oknech atp), nekombi (určeno pro jízdu v jednom, kombi máme), spolehlivý, jednoduchý a benzínový motor.

Model byl celkem jasný - Fabia, nic jiného vlastně nezbylo. Octavia byla už moc velká, Felicia moc stará a reznopucí.

Motor už dal více práce, na výběr přeci jen bylo dost variant, tedy hlavně tyto:
1) HTP - no, nic proti, ale výdrž motoru není zrovna zářivá a ani to moc nejede, útočí spotřebou...
2) MPi - konkrétně 2 varianty 44/50kW, hlavně jednoduchost a spolehlivost jsou silné stránky, a to především u modelu 44kW
3) 16V - tak nějak sem po něm pokukoval, líbila se mi spotřeba i vlastnosti, zároveň ale má malinko vyšší ceny oprav.
(motorizaci bych mohl věnovat celou recenzi, ale ponechám to prozatím takto, třeba časem rozšířím)

Vybral jsem nakonec MPi 44kW, a to hlavně z důvodu jednoduchosti, spolehlivosti, výdrže a přijatelné spotřeby (pravda, mohlo by to být lepší, ale není to taková hrůza). Silnější varianta 50kW se mi nezamlovala, prakticky to dle informací vůbec nejede líp a jen to víc žere... Hrozně se mi zalíbila nízko a blízko sebe položená maxima krouťáku a výkonu - teď mne nekamenujte, ale připomíná mi to "naftu"...

No a už jsme byly skoro u konce, jen jsem pročetl ještě další informace o problémech prvních sérií, a jako startovní rok jsem zvolil 2003 (už zde nebyl problém s průnikem olej/voda a další srobnosti).

Nakonec jsem jednoho dne navštívil stránky autobazaru a našel přesně to, co jsem hledal, ve výborném stavu, čerstvě dovezené, se serviskou do posledního kilometru a servisovanou celou dobu v originálním servise, zavolal jsem a auto bylo do týdne doma.

Rekapitulace výbavy

-Fabia 1.4MPi 44kW
-160000km
-5 rychlostí
-okna i zrcátka bez elektriky
-bez klimatizace
-rok výroby 2003
-původ Německo
-rádio s CD (ani nevím, kde se tam vzalo :-) )
-případně ještě doplním...

Krátce o motoru a jízdních vlastnostech

Závěrem se ještě zmíním o motoru a jízdních vlastnostech:
-motor mě překvapil, jede to velmi příjemně, naprosto dostatečný zátah do nějakých 100km/h
-jak už jsem psal, maximum krouťáku a výkonu relativně blízko sebe a navíc v nižších otáčkách
-kultivovaný chod při jízdě, nedá se to pravda říct o volnoběhu...
-tvrdý podvozek, opravdu hodně tvrdý...
-díky tvrdému naladění příjemné jízdní vlastnosti

Silné stránky

-mě se líbí :-)
-kvalitní provedení
-pro přítelkyni optimální, vše na stejném místě jako v Octavii
-kvalitní sedadla
-hodně prostorná (dokonce víc než Octavie :-( )
-na nekombi příjemný kufr
-světla svítí (píši to sem hlavně z důvodu, že u Octavie spíš nesvítí :-) )
-předpokládaná spolehlivost
-motor s velmi příjemným projevem

Slabé stránky

Pro někoho určitě výbava, na delší cesty toho hodně chybí, nám ale naprosto vyhovuje.

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Zatím žádné opravy/poruchy, očekávám, že to chvilku vydrží. Udělán jen olej, filtry, jedna žárovka.

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Nakoupeno ve stejném bazaru jako naše Octavia - Autobazar Svatý Jan, Humpolec.

Opět spokojenost, auto odpovídalo našim požadavkům, tedy v nadprůměrném stavu, uvnitř i venku, tento motor (důvod v recenzi) a relativně jednoduchá výbava, Německo, 1.majitel, servisní knížka.

Autobazar na můj požadavek vyměnil teplotní čidlo a promazali kulisu řadící páky.

Museli jsme ale akceptovat o něco vyšší cenu, než by odpovídalo místnímu autu se stejnými kilometry. S tím jsme ale počítali.

 

Novinky v recenzi

1.3.2018 16:04

Vodní pumpa

Za mohutného chrastění jsme se dopravili do servisu pro novou vodní pumpu, včas, bez přehřívání, takže celkem pohoda :-).

10.6.2016 19:45

Ložiska

Tak jsme se na Fábii pustili do první větší údržby - pravé přední ložisko už si docela dlouho trochu hučelo - a když se ozvalo i lupání z axiálních ložisek, vzali jsme to při jednom. Tedy obě axiální + ložisko v předním kole, suma sumárum 5300 kaček. A jezdí se dál :-).

2.1.2016 19:11

Zámek u řidiče

Tak nám dosloužil zámek u řidiče, DO nemáme, naštěstí fungoval zámek u spolujezdce :-). Měl jsem štěstí dokonce na dvě závady najednou - mikrospínač a prasklá vložka. Mikrospínač jsem opravil (pouze obroušený) a vložku mi nakonec udělali v Kolíně v zámečnictví, za slušnou cenu a do druhého dne. Práce to ale byla nepěkná - ostatně jako každá, kterou na autě děláte poprvé. Teď už mi to ale půjde jako prd! Tak v roce 2016 vše nej!

2.9.2015 12:14

Kontrolka EPC

Tak se mi rozsvítila kontrolka EPC - jak na potvoru zrovna ve chvíli, kdy jsem s tím po delší době jel já a ne žena :-). Naštěstí pouze nesvítili brzdovky, takže výměna spínače na pedálu - cena originálního dílu 370Kč - a jezdí se dál. Doporučuji udělat doma, je to na chvíli.

Stačí pouze zcela nesmyslně rozebrat plasty pod volantem - zcela nesmyslně píši z důvodu, že spínač je centimetr od jejich okraje, takže by stačilo, aby byl plast o něco kratší v místě, kam stejně nikdo nevidí... Ale i tak je to na chvilku. Jen ten nový je o malinko jiný/větší a sice jsem ho tam narval, ale nevím, zda ho ještě vyndám :-)...

13.4.2015 13:57

Žádné zprávy, dobré zprávy

Tak jsme se i s druhým autek dojezdili k výměně gum na letní, při té příležitosti jsem vyměnil vzduchový filtr a umyl/zkontroloval auto. Jinak totiž naštěstí není co psát, jezdí to jen za benzín a to je přesně to, co se od Fabie očekávalo :-). Tak pohodové jarní kilometry!

23.2.2015 11:11

Nové fotky a podběhy u kol..

Tak jsem se dostal na VAPku a při mytí jsem si všil, že u předního blatníku leze ven nějaký bordel. Doma došlo na sundání plastového podběhu a vykutání pár kilogramů možná ještě zahraničního písku... Konstrukčně velmi nešikovné - problém se bude určitě opakovat.

Jinak do recenze jsem přihodil pár fotek, alespoň pro info, jak auto z Německa a po skoro roce tady v ČR vypadá :-).

1.2.2015 10:07

Po dlouhé době

Tak se zase ozvala jedna H7, celkově máme za sebou 13000km a spotřebovali jsme 2 kousky. Jinak vlastně nic :-). Tedy docela fajn...

Nitro+ od Shellu autu parádně sedí, navíc vzhledem k propadu ceny je to nyní příjemná alternativa. Tankujeme levněji než předtím obyč benzín. Spokojenost na druhou.

Chystáme se na olej, filtry atp, jinak se zdá být vše v pořádku.

7.1.2015 08:09

Pokračujeme v Power NITRO+, spotřeba v zimě

Tak jsem se rozhodli pokračovat v tankování Power NITRO+, uvidíme, jak se to projeví na spotřebě. Ta s přicházející zimou povyskočila o nějakých 0.75l/100km. Něco z toho určitě způsobil o něco větší podíl cest po městě, zbytek se uvidí. Pak sem dám srovnání spotřeby mezi FuelSave a Nitro+ :-).

13.12.2014 17:21

Shell V-Power Nitro+

Tak jsem zkusil do prakticky prázdné nádrže místo obyč Shell paliva nalít Nitro+. Samozřejmě, jezdit bych na to nechtěl, především z pohledu ceny, nicméně musím uznat, že to něco do sebe má. Přišlo mi, že mezi 2500-4000 otáčkami to bylo znát, motor se lépe točil a i do kopce byla akcelerace plynulejší... Láká mne to přeměřit, jestli to není jen pocit, třeba na zrychlení na daný rychlostní stupeň. Každopádně příjemné odpoledne :-).

24.11.2014 17:42

Zimní gumy

Tak jsme pořídili zimáky, už bylo na čase, opět jsme se museli smířit s nákupem ráfků, i tak je to celkem za 8000Kč (včetně obutí, přehození na auto atp) a myslím si, že to bude možná na celou službu auta u nás jediný nákup :-).

11.10.2014 18:11

Topení - čistka ventilátoru

Tak nějak jsem si uvědomil, že jsem se také rozhodl udělat čistku ventilátoru topení. Inu doporučuji - pravda, donutila mne podruhé spálená teplotní pojistka, ale nakonec jsem rád, že jsem se do toho pustil! Práce na pár desítek minut a klidné spaní k tomu :-).

11.10.2014 18:04

Termostat

Tak jsme se dostali po skoro 10000km k řešení drobností. S přicházející "zimou" se mi nezdálo topení (potvrzeno, termostat KO) a nyní ještě řešíme teplé starty, zkusíme teplotní čidlo a uvidíme. Jinak vše jak má být, žena spokojená a to je to hlavní :-).

2.8.2014 18:22

První delší cesta (moje)

Povětšinou s ní jezdí žena, ale dneska jsem si s Fábií zajel 120km a msím uznat, že spokojenost. Ano, nejede to super závodní tempo, do kopce se musí hold občas podřadit atp, ale jeli jsme ve dvou, v kufru 200kg a jelo se na pohodu, vesnice 55, mimo město 95 a nebylo co řešit.

Proč ne, na zábavu to není, ale "pracant" to zdá se nebude nejhorší. Jel jsem i na lehkou nohu a láká mě zkusit zajet dotankovat, abych měl alespoň přibližnou představu, za kolik s tím jedu já :-).

21.7.2014 17:53

Spotřeba a novinky

Tak nejprve ty novinky, vše šlape jak má a dle očekávání. Vypadá to, že auto splnilo očekávání nenáročného dopravovadla na 20km cesty do práce. Trošičku nás občas zlobí teplé starty (ne že by to nechytlo, chytne to ihned, ale tak nějak hůř než za studena), ale to je klasika, až budu mít cestu okolo kluků v servise, tak s tím něco uděláme...

Spotřeba nám pomalu klesá s každou nádrží, z původník 6.8l/100km jsme na 6.4, láká mě to vyzkoušet na pár cest, kolik bych z toho vymáčkl s lehkou nohou.

Tak toť vše, jdu napsat ještě novinku k naší Octavii :-).

13.6.2014 10:03

Čistka

Vždy jednou za rok děláme u aut pravidelnou dezinfekci klimy (respektice vedení vzduchu, tohle klimu nemá), tak dneska jsem udělal i Fábii. Musím zaklepat, nikdy nám topení/ventilace nesmrděla, tak to asi funguje.

8.6.2014 18:31

Statistika prasklých žárovek :-)

Inu u Fábií je to taková tradice a samotného mne zajímá, kolik bude spotřebováno žárovek za rok. Ostatně máme doma dvě škodovky a u každé je v oblibě jiná žárovka. Fábie si ráda smlsne na H7 a (prý) klidně 2-3x za rok, u Octávie máme v oblibě brzdy, za jeden rok 2 kousky.

Inu dnešek znamená bod pro Fábii (levá přední H7).

3.6.2014 13:01

Ventilátor topení

Tak a máme tady opět klasickou závadu (klasické běžné závady mám rád - dají se vyřešit během "pár minut" doma :-) ). Inu přestal fungovat ventilátor na stupně 1, 2 a 3 - tedy předpokládal jsem axiální tepelnou pojistku na dílu za 600, která ráda shoří při sníženém průtoku vzduchu (například z důvodu hůře se točícího ventilátoru, špinavého povrchu pojistky a nebo - což je náš případ - hóóódně špinavého kabinového filtru.

Inu přeci jen se na něco po koupi zapomnělo, pojistku jsem přehodil/přepájel za novou, filtr vyfoukal a objednal nový. Doporučuji opravit doma a hlavně nekupovat celý díl za 600, pojistka stojí 10Kč a je to na 15 minut...

27.5.2014 22:16

Aktivní uhlí :-)

Tak dneska taková veselá - vůbec jsem netušil, že se to může stát, ale hold člověk se pořád učí. Trochu jsem blbnul s Fábií a po zábavném kličkování (no jo, no, octavia je hrozně těžká a tohle je pro mne motokára :-D) se mi rozsvítila kontrolka motoru, tak jsem večer poté početl (a druhý den diagnostika potvrdila) informace o tomhle problému. Ano dle informací oblíbené aktivní uhlí u nádrže, tedy bacha na "ptákovinky" se skoro plnou nádrží :-). Po smazání závady na VAGu vše ok, tak snad jsem si nevydělal skvělé 2000Kč bez práce ;-).

12.5.2014 08:30

První novinka - Spotřeba

Tak tu mám první informace o spotřebě, je to první celá nádrž, takže jen orientačně :-). Jezdíme pravidelně 5x týdně (tam ráno a zpět večer) trasu 5km město-20km mimo (po cestě 6 vesnic), dle předpisů. K tomu přidáme obvykle 4-5 cest jen po městě, okolo 3-7km každá. Týdně to dělá nějakých 270km.

Podle dotankovaného množství paliva nám vychází hezkých 6.4l/100km. Myslím, že na to, že se s autem žena "zajíždí" je to v pohodě, spokojenost. Očekávám ještě drobné snížení...


Další vozy Škoda Fabia



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:

Další auta majitele

Hodnocení
spolehlivost
8

Očekávám bezproblémový provoz.

praktičnost
10

Na naše požadavky super, jinak by to chtělo více výbavy.

prostornost
9

Jsem příjemně překvapený, trošku závidím když si sedám do Octavie (ano, pravda, ta mi to vynahradí výbavou atp).

jízdní vlastnosti
9

Nezáludné, čitelné, auto dělá přesně to, co řidič chce a co má. Není to závoďák, to ne, ale mě se to líbí :-).

jízdní komfort
8

Trošku tvrdé...

provozní náklady
9

Mělo by to vlastně jezdit jen na benzín. Uvidíme časem.

náhradní díly
9

Ceny přijatelné, práce také...

výkon motoru
9

Proč vlastně ne, na 20km cestu do práce to jede pěkně, a i delší cestu bych si dovedl představit. V oblasti od 2500 do 3500 to jede opravdu (pro mne) nečekaně...

spotřeba
7

No jo no, lehce pod 7 není nic extra, ale zas to není tragédie.

hlučnost motoru
9

Po Octavii TDi ticho jako v kostele...

kvalita sedadel
10

Spokojenost, ještě tvrdší, než se dalo čekat a to se mi opravdu líbí!

brzdy
9

Citlivé, ostré, proč ne, na těch 44kW stačí až až...

zavazadlový prostor
10

Pro nás v pohodě, kdyžtak stačí sundat sedadla :-)


Více o modeluŠkoda Fabia 6V (1999-2008)
Škoda Fabia Edition R5 – A není to trochu málo? Škoda Fabia Edition R5 – A není to trochu málo?

Mladoboleslavská automobilka oslavuje svůj nejúspěšnější…

Tohle je modernizovaná Škoda Fabia. Má diodová světla a výhradně zážehové motory Tohle je modernizovaná Škoda Fabia. Má diodová světla a výhradně zážehové motory

Fabia se nově spolehne výhradně na zážehové litrové…

 





Blesk.cz

Khamoro oslaví 20 let: Nabídne romskou módní přehlídku i koncerty

Khamoro oslaví 20 let: Nabídne romskou módní…

Romský festival Khamoro letos slaví jubilejní 20. rok působení v Česku. Letošní ročník nabídne jako každoročně…

Cyklistická sezona začíná. Nezapomeňte na správnou výbavu!

Cyklistická sezona začíná. Nezapomeňte na správnou výbavu!

Léto je už v podstatě opět tady. S jeho příchodem se můžeme těšit i na pohodové dlouhé večery a výlety plné…

 

iSport.cz

Šéf IIHF: Příští MS? Češi v Bratislavě, domácí v Košicích! A řeší brankáře

Šéf IIHF: Příští MS? Češi v Bratislavě, domácí v…

Čeští hokejisté po sedmém místě na MS v Kodani a Herningu klesli v žebříčku IIHF z páté příčky na šestou. Proč…

Fotbalové přestupy ONLINE: Kdo změní v létě dres?

Fotbalové přestupy ONLINE: Kdo změní v létě dres?

Sledujte fotbalové přestupy, jednání i spekulace ONLINE na iSport.cz.

 

Reflex.cz

Maturitní katastrofa: Z matematiky měla téměř půlka studentů čtyřku nebo pětku, brzy přitom bude povinná

Maturitní katastrofa: Z matematiky měla téměř půlka…

V minulém týdnu dorazily do škol výsledky didaktických testů státní maturity. Celkové statistiky zatím CERMAT…

Jsme, jaké jsme: Fotografie stoletých žen, které promlouvají o vlastní kráse

Jsme, jaké jsme: Fotografie stoletých žen, které…

Ženy často touží splňovat standardy krásy, i když je jim více než 100 let. Dokumentární fotografka Arianne…