Recenze

9 Majitel

Lancia Ypsilon Gold

9,25 Uživatelé

Hodnoceno: 12× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Lancia Ypsilon, foto 1 Lancia Ypsilon, foto 2 Lancia Ypsilon, foto 3 Lancia Ypsilon, foto 4 Lancia Ypsilon, foto 5 Lancia Ypsilon, foto 6 Lancia Ypsilon, foto 7 Lancia Ypsilon, foto 8
 

Technické info

Přezdívka auta Ypsilonka Rok výroby 2013 Koupeno nové najeto [km]:8000 palivo: benzin počet válců: 4 výkon [kW]: 51 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 6,1

Silné stránky

- Sympatický design
- Kultivovaný chod
- Výborné odhlučnění
- Kvalita zpracování

Slabé stránky

- Windows Media systém
- Nastavení sedadel pro 190 cm vysokého řidiče na limitu
- Druhý klíč

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Standardní dvouletou záruku jsem si nechal o 2 roky prodloužit. Zatím mám naježděno přes 8000 km, auto jede bez problémů, nemusel jsem měnit ani žárovku. Tak snad to ještě nějakých 150 000 km vydrží :-).

Lancia Ypsilon Gold

Dostal jsem za úkol najít nové auto pro manželku, jelikož to starší, Renault Modus (jinak nemůžu na něj říct nic špatného), už mělo své nejlepší roky za sebou. Manželka měla následující požadavky :

• Benzín
• 5 dveří
• Dobře odhlučněné
• Tempomat
• Klimatizace
• 5 míst
• Za dobrou cenu

Pokud by auto mělo ještě něco z tohohle, bylo by to další plus.

• Světlý interiér (ne nudná černá barva)
• Startovací knoflík
• Střešní okno

Tak jsem si udělal seznam možných aut a šel je vyzkoušet. Bohužel jsem musel vyškrtnout Pandičku, ty syčáci je nedodávají s tempomatem a Fiestu, která se zase nelíbila manželce. Některá byla špatně odhlučněná (Nissan Micra, trojčata Up / Citigo / Mii), některá hůře odhlučněná (Yaris, Swift, nové Clio, 208ka a trojválec od Pola), citroen c3 měl velmi nepřesné řazení, další kandidáti pak byli zbytečně drazí (Note od Nissanu, 1.2 TSI a 1.4 VW Polo). O Korejcích jsem neuvažoval vůbec. Rozhodovali jsme se mezi Notem, Polem a naší vítězkou. Tu jsem našel celkem náhodou, ani se mi ze začátku moc nelíbila, Lancia jako značka celkově upadá, dal jsem si ji do seznamu, jen abych ho měl kompletní. Ale i tak jsem si sjednal schůzku, že si ji půjdu vyzkoušet, úplně jako poslední. A jak jsem postupně odškrtával další a další auta, Lancia se mi začala líbit víc a víc, až jsem se na jízdu s ní vyloženě těšil. A nezklamala mne.
Koupili jsme si skladovku, šedivou barvu se světlým interiérem ve variantě Gold, po odečtení 60 000 Kč za moduse nás Lancia vyšla na 230 000 Kč. Ypsilonka sice neměla střešní okno a startovací knoflík, jinak to ale bylo auto, jaké jsem hledal, teda, až na pár much, ale o tom níže. Navíc měla parkovací senzory vzadu a stěrače s detektorem deště.

Interiér

Útulný světlý interiér, kde je (skoro) vše, jak má být. Na rozdíl od renaultů si bylo třeba jen zvyknout na tempomat pod volantem a horší výhled ven, jelikož má Ypsilonka menší čelní sklo. Přihrádek jsem čekal jich přece jen trochu víc.
Jelikož mám 187 cm a rád sedím vzpřímeně, sedačku jsem si musel posunout dolů až nadoraz. Při seřízení zpětného zrcátka jsem objevil zvláštní věc; abych viděl, zrcátko jsem taky sklopil až nadoraz, níže už to nešlo (myslím, že to bude kvůli masivnímu senzoru deště). Takže řidič vyšší postavy se bude buď muset sklonit při pohledu do zrcátka anebo si bude muset sedačku více sklopit. Jinak jsou sedačky velmi příjemné a dobře se v nich sedí i na delší trase.
Co se týče místa vzadu, v pohodě se na zadních sedadlech usadím, aniž bych se dotýkal střechy. Tři děti se v pohodě sednou vedle sebe, usadit tři dospělé je nemožné.
Rádio má super zvuk (taky na rozdíl od renaultů), dají se pouštět i mp3 přes USB klíč. Bohužel Fiat spolupracuje s Microsoftem, a tak je potřeba přejít na logiku Windows Media Playeru. Namísto abych si vybíral písničky z adresáře, který si udělám na USB klíči, je potřeba dělat si playlisty a pak je složitě přehazovat. Na oplátku má ale bluetooth systém, který umožňuje přehrávání písniček ze smartphonů a hlasové ovládání.
Auto je vybaveno všemi možnými systémy včetně ESP, na středovém panelu je dokonce super posilovač řízení City pro pohodlné parkování ve městě. Co velmi oceňuji je fakt, že Ypsilonka není nacpaná elektronikou - nemá elektricky ovládanou klimatizaci, dotykový displej ani dětské elektronické zamykání. I když je to menší auto, i tak oceňují parkovací senzory, protože je to občas ve městě natěsno.
Kufr má tak akorát, dají se do něj dát golfky a nákup, což pro naše potřeby stačí.
Co mě ale vytočilo při předávání auta, byl druhý klíč. Opravdu ve 21. století ještě existuje automobilka, která jako druhý dává obyčejný klíč bez elektrického centrálního zamykání ??? Chápu snahu ušetřit za každou cenu, ale prestiži značky, na kterou si Lancia hraje, to moc nepřidá.

Jízda

Ypsilonka není žádný rychlík, to jsem vlastně ani od auta nečekal. Je vybavena čtyřválcovým benzínovým motorem 1.2, 51kW (69 koní).
Jízda mě s ní ale fakt baví, autíčko dobře drží na silnici, výborně reaguje na řízení. Navíc má vyšší podvozek, takže jsem se s ním vydal i do lehčího terénu (jen na zkoušku). Je trochu citlivější na náklon v zatáčkách (asi jako fiat Panda), ale to je dáno tím vyšším podvozkem. Dlažební kostky ani zpomalovače jí nevadí, v kabině je pěkně ticho a proniká do ní jen lehký aerodynamický hluk při jízdě na dálnici. Zatím s ní jezdíme jen krátké vzdálenosti v zimních měsících na zimních pneumatikách, spotřeba je 6.1 l / 100 km.

Servis

Standardní dvouletou záruku jsem si nechal o 2 roky prodloužit. Zatím mám naježděno přes 8000 km, auto jede bez problémů, nemusel jsem měnit ani žárovku. Tak snad to ještě nějakých 150 000 km vydrží .

Závěr

I když mám některé výhrady, s autíčkem jsem nadmíru spokojen. Super se s ním jezdí, má neotřelý a sympatický design a bylo za dobrou cenu.

Klady

- Sympatický design
- Kultivovaný chod
- Výborné odhlučnění
- Kvalita zpracování


Zápory

- Windows Media systém
- Nastavení sedadel pro 190 cm vysokého řidiče na limitu
- Druhý klíč



P.S. Pokud máte nějaké otázky, napište je do diskuze pod recenzí.

 

Novinky v recenzi

17.2.2014 14:50


Další vozy značky Lancia



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
10
praktičnost
9
prostornost
8
jízdní vlastnosti
8
jízdní komfort
9
provozní náklady
10
výkon motoru
7
spotřeba
9
hlučnost motoru
10
kvalita sedadel
9
brzdy
9
zavazadlový prostor
9

Více o modeluLancia Ypsilon (2011-dosud)
Lancia Ypsilon 1,3 JTD Momo Design – krása bez kompromisů Lancia Ypsilon 1,3 JTD Momo Design – krása bez kompromisů

Vskutku nevšední automobil ze slunné Itálie nabízí velkou…

Lancia Lybra Lancia Lybra

Lybra, tak zní jméno nového vozu střední třídy…

 





Blesk.cz

Rotvajler na nádraží v Mnichově pokousal pět lidí. Policie ho zastřelila

Rotvajler na nádraží v Mnichově pokousal pět lidí.…

Policie v německém Mnichově zastřelila psa, který pokousal pět lidí na tamním hlavním nádraží. Rotvajler, jenž…

Tajemství baviče Mladého (†63): Chybělo mu 10 milionů! Před smrtí o ně bojoval

Tajemství baviče Mladého (†63): Chybělo mu 10…

Spravedlnost k němu byla slepá až do smrti! Podle zjištění Blesku bavič Josef Mladý (†63) nebojoval jen s…

 

iSport.cz

Pivarník chce v Brně pokračovat: Potřebujeme hlavně rozdílové hráče

Pivarník chce v Brně pokračovat: Potřebujeme hlavně…

Renomovaný trenér Roman Pivarník (51) má zájem vést Brno i po sestupu do FNL ligy. Podle informací Sportu je…

Rada děkoval všem a vyčinil kouči Olomouce: Na to je chlapec moc mladý

Rada děkoval všem a vyčinil kouči Olomouce: Na to je…

Jablonci se v sezoně 2017/2018 splnil sen. Po čtyřech neúspěšných bojích v předkolech Evropské ligy vybojovala…

 

Reflex.cz

Vandal v moskevské galerii poškodil jeden z nejslavnějších ruských obrazů

Vandal v moskevské galerii poškodil jeden z…

V moskevské Treťjakovské galerii poškodil v pátek večer vandal obraz malíře Ilji Repina „Ivan Hrozný a jeho syn…

„Slušní lidé“ protestovali v Brně proti hře, ve které Ježíš znásilňuje muslimku. Vtrhli na jeviště

„Slušní lidé“ protestovali v Brně proti hře, ve…

Aktivistům se včera večer podařilo narušit kontroverzní inscenaci Naše násilí a vaše násilí v Divadle Husa na…