Recenze

nextright (muž 43 let) Poslat zprávu
 
10 Majitel

Renault Grand Scénic 1.5 dci Dynamique

9.89 Uživatelé

Hodnoceno: 21× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Renault Grand Scénic, foto 1 Renault Grand Scénic, foto 2 Renault Grand Scénic, foto 3 Renault Grand Scénic, foto 4 Renault Grand Scénic, foto 5 Renault Grand Scénic, foto 6 Renault Grand Scénic, foto 7 Renault Grand Scénic, foto 9
Renault Grand Scénic, foto 10 Renault Grand Scénic, foto 11 Renault Grand Scénic, foto 12 Renault Grand Scénic, foto 13 Renault Grand Scénic, foto 14 Renault Grand Scénic, foto 15 Renault Grand Scénic, foto 16 Renault Grand Scénic, foto 17 Renault Grand Scénic, foto 18 Renault Grand Scénic, foto 19 Renault Grand Scénic, foto 20 Renault Grand Scénic, foto 21 Renault Grand Scénic, foto 22 Renault Grand Scénic, foto 23 Renault Grand Scénic, foto 24 Renault Grand Scénic, foto 25 Renault Grand Scénic, foto 26 Renault Grand Scénic, foto 27 Renault Grand Scénic, foto 28 Renault Grand Scénic, foto 29 Renault Grand Scénic, foto 30 Renault Grand Scénic, foto 31 Renault Grand Scénic, foto 32
 

Technické info

Přezdívka auta nepublikovatelná Rok výroby 2013 Koupeno nové najeto [km]:60000 palivo: nafta počet válců: 4 počet ventilů na válec: 2 objem [cm3]: 1461 výkon [kW]: 81 kroutící moment [Nm]: 240 zrychlení 0-100 km/h [s]: 12.3 maximální rychlost [km/h]: 185 počet rychlostí: 6 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 16 zavazadlový prostor [l]: 820 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 5.2 (udávaná)spotřeba naměřená:Spritmonitor.de

Popis vozu

Rozhodnutí nahradit stávající i30CW (viz moje recenze na MA) zrálo už delší dobu. Když jsme totiž i30 kupovali, jezdili jsme hlavně po Praze, takže benzínový motor byl jasná volba. Jenže před dvěma lety jsem na stará kolena začal studovat ve Zlíně, a tak dvakrát měsíčně vyvstala potřeba ujet 600 km po dálnici. A tady i30 toužila po zhruba 9 litrech benzínu Natural na 100 km. Sice nás jezdí pět, taže o náklady se podělíme, ale stejně, je to moc. Také jsme se s manželkou přestěhovali za Prahu do vlastního domu, takže v podstatě jakákoliv cesta autem je pro nás opak krátkého popojíždění po městě. Další argument pro diesel.
A další důvod - v lednu čekáme rodinu. i30 jsme kupovali s tím, aby se nám tam vešel kočárek. Když jsme koupili povoz pro budoucí dceru, zjistili jsme jednu nemilou věc. Kočárek se sice do auta vejde, ale kromě něj už nic moc jiného.
Ale pořád byly úvahy o novém autě spíše v teoretické rovině, zejména z důvodu hypotéky. Mít dva úvěry najednou se nám prostě zdálo víc, než bychom chtěli.
A pak to přišlo. Shodou náhod jsme z jedné kontroly rozestavěného domu jeli o ulici níž, kde je prodejna Renaultu (a Dacie). Náhlé vnuknutí mě donutilo zastavit na parkovišti. A už to bylo. Už přes výlohu jsem věděl, že tohle je moje příští auto. Perfektní barva, diesel, skvělá výbava a sleva asi 123.000 korun. Respektive, o velikost slevy ani tak moc nešlo, ale výsledná cena 446.000 přesně odpovídala tomu, co jsem chtěl za takové auto dát. Prodejce se nám hned začal věnovat, na místě ocenili i30, a už to jelo. Za týden jsem Grand Scenica přebíral...
Jedná se tedy o skladový vůz, konkrétně pětimístnou variantu Renaultu Grand Scénic 1.5 dci ve výbavě Dynamique (v době koupě vozu druhá nejvyšší). Abych vám ještě více přiblížil mentální proces, který se ve mě odehrával - tohle auto má ve výbavě přesně ty věci, které v autě chci, a zároveň nemá dvě věci, které v žádném případě v autě nechci - hlídání tlaku v pneu a start&stop.

Silné stránky

- velikost
- výbava Dynamique
- příjemný motor

Slabé stránky

- motor je určitě hraniční, nic slabšího by v tomhle autě nemělo smysl.`
- s otazníkem - je to Francouz...:-)

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Žádné, a doufám, že na první zkušenost budu čekat co nejdéle...

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

V recenzi i30 jsem chválil prodejce z Auto Háša (dnes Kreans). A pan Žižka z Auto Tichý ho ještě překonal. Všechno vysvětlil, připravil, ukázal. Prostě jsem měl pocit, že jsem zákazník. Jaký to kontrast oproti developerům, od kterých jsem dva měsíce před tím kupoval dům za několikanásobek ceny. Ale to je jiný příběh...

První dojmy

První cesta s novým autem vedla (po krátkém popojíždění u nás na vesnici a předvádění sousedům...:-) po mojí nejčastější trase Milovice - Praha - Jihlava - Zlín a zpět. Bratru 700 km. Pro zajetí auta není tempomatových 120 asi ideální, ale zase na druhou stranu tohle bude přesně nejčastější režim, ve kterém se bude auto pohybovat, takže proč ne?
Neuvěřitelná je akustická pohoda. i30 točila při 120 nějakých 4000 otáček na pětku a popravdě, to auto šíleně hučelo. Při 90 km/h dokonalé auto, na dálnici opravdu hlučné. Oproti tomu Grand Scenic je opravdu, ale opravdu tichý. Ani zrychlení na 160 km/h nijak výrazně pohodu v kabině nijak nezhoršilo.
Jeli jsme v tradiční sestavě pěti dospělých lidí se zavazadli. Docela solidní zatížení. I přesto byla dynamika auta naprosto dostatečná, na šestku to těch 120 udrželo na všech kopcích na D1.
Průměrná spotřeba za celou trasu 5,2 l/100 km, což je ještě lepší, než jsem čekal. Doufal jsem v cokoliv pod 6 l/100 km.
První dojmy, týkající se kvality. Tady budu kritický hned od začátku. Viditelné věci jsou v Grand Scenicu zpracovány takřka prémiově. Horší to je, když se podíváte na detaily. Tam korejec bohužel vyhrává na celé čáře. Ať je to zvuk zavírání dveří, zakončení kolejnic posuvu sedadel, nejrůznější madla, vedení kabelů a podobně.
Když už jsem u srovnání s i30, pak korejec měl mnohem, mnohem lepší audio. Jasně, u Renaulta si přes BT spojím auto s iPhonem, natáhne se mi telefonní seznam, historie, a dokonce i funguje parádně spojení s hudební knihovnou a její ovládání ovladačem pod volantem. Ale ten zvuk byl v i30 o třídu lepší. Fakt škoda, že nemáme příplatkové Bose audio.
Jinak má auto tak nějak všechno, co by v autě mělo být - volant, pedály, startování tlačítkem, elektronickou parkovací brzdu s hill assistentem, nějaké ty přihrádky (OK, těch je fakt dost, ještě jsem je nespočítal) a ještě jedno vyklápěcí vnitřní zpětné panoramatické zrcátko pro hlídání posádky na zadních sedadlech. Asi pro hlídání dcery v sedačce to bude dobré, na koukání spolužačkám do výstřihu je to výborné! :D
Recenzi budu nadále rozšiřovat tak, jako budou růst moje zkušenosti s autem. Rád zodpovím i jakékoliv konkrétní dotazy k autu, které padnou v diskuzi.

 

Novinky v recenzi

25.11.2015 08:57

60000 km, 2. garanční prohlídka

Druhá garančka proběhla v Auto Kout v Brandýse nad Labem. Cena pouhých 6500 a výsledkem bylo předání nejen zkontrolovaného a seřízeného, ale i dokonale umytého auta s interiérem vyčištěným do stavu nového vozu. Doufám, že to nebyl jen tahák, protože jsem u nich byl poprvé.

13.8.2015 12:04

Nehoda

Tak auto má za sebou první "škrábanec". Moje žena odbočovala doleva, za ní se z kopce řítil bezdomovec na kole, přišla rána a škodu na autě můžete vidět na fotkách. Bezďákovi naměřili 1,3 promile. Oprava šla samozřejmě z mé havarijky, celková cena 55210 Kč. Výměna pátých dveří a spodku nárazníku včetně mlhovky, lakování zadního nárazníku a výměna rolety v kufru, kterou nakopl pohnuvší se kočárek...

15.8.2014 10:37

30000 km

Auto už má za 9 měsíců najeto skoro 30000 km, do měsíce jde na garančku.
Vše funguje tak, jak má, žádný problém se neobjevil, naopak stále objevuji nové funkce a vlastnosti.
Ta dcera, co jsme jí v době, kdy jsem psal recenzi, čekali, má dnes už 8 měsíců a hrozně si jízdu užívá. Jakmile nastartuju, okamžitě spíš. O to mám to auto ještě radši...:-)

24.10.2013 13:07

Zimní gumy

Po 1000 kilometrech dostalo auto zimní gumy Good Year Ultra Grip Performance 2. Jako na potvoru se udělalo 20 stupňů...:-)


Další vozy Renault Grand Scénic



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:

Další auta majitele

Hodnocení
spolehlivost
10

Za 800 km se nic nerozbilo...:-)

praktičnost
10

Obrovské auto, možnosti nastavení, megakufr.

prostornost
10

Na všech sedadlech spousta místa.

jízdní vlastnosti
10

Pohodlné.

jízdní komfort
10

Parádní.

provozní náklady
10

Doufejme, že zůstane jen u plateb za naftu...:-)

náhradní díly
10

Žatím žádná zkušenost.

výkon motoru
8

Míň už bych nechtěl...

spotřeba
10

Míň, než jsem čekal.

hlučnost motoru
10

Neuvěřitelně tiché, oproti i30.

kvalita sedadel
10

Polokožené francouzské.

brzdy
10

Úplně v pohodě, příjemně se dávkují.

zavazadlový prostor
10

820 litrů. Bez sklopených sedadel...






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…