Recenze

10 Majitel

Škoda Roomster 1,2 TSI 63 kw

9,66 Uživatelé

Hodnoceno: 33× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Škoda Roomster, foto 1 Škoda Roomster, foto 2 Škoda Roomster, foto 3 Škoda Roomster, foto 4 Škoda Roomster, foto 5 Škoda Roomster, foto 6 Škoda Roomster, foto 7 Škoda Roomster, foto 8
Škoda Roomster, foto 9 Škoda Roomster, foto 10 Škoda Roomster, foto 11 Škoda Roomster, foto 12
 

Technické info

Přezdívka auta roomstřík Rok výroby 2012 Koupeno ojeté najeto [km]:26000 palivo: benzin objem [cm3]: 1199 výkon [kW]: 63 kroutící moment [Nm]: 163 maximální rychlost [km/h]: 170 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 16 zavazadlový prostor [l]: 480 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 5,7 (udávaná)spotřeba naměřená:Spritmonitor.de

Popis vozu

Roomstřík je mé druhé auto. Koupil jsem ho na konci listopadu 2012. Vyrobený byl v dubnu 2012 a najeto měl asi 7300 km. byl používaný jako referenční auto ve Vrchlabí. A cesta k němu byla velmi zajímavá. Předtím jsem měl Octavii I z roku 98, kterou jsem koupil jako své první auto v roce 2008 s najetými 115 tis. km. Jenže o dva roky později jsem začal podnikat a octavie v liftbacku nebyla úplně ideální pro přepravu, tak jsem musel uvažovat o novém autě. Jinak jsem s ní byl hrozně spokojený. Byl to sice benzín 1,6 74 kw, ale poměrně málo žral. Na 1,9 TDi co měl můj táta, to samozřejmě nemělo, ale sloužila velmi dobře, staral jsem se o ní jak o miminko, ale léta holt člověk nezastaví. Tak jsem se loni po vcelku úspěšném roku začal dívat po novém autě. Na nové bych asi neměl, ale potřeboval jsem nějaké s odpočtem DPH a taky takové, co mě na servisních nákladech nezrujnuje a nejlépe je v záruce. Na octavii II v combi bych neměl, už je taky přece jen servisně nákladnější a hlavně drahá. I když prvně jsem se byl podívat v Praze v NH Caru na Octavii II 1,4 MPI, cca 1,5 starou s najetými 25 tis. km a vešla se i do limitu 250 tis s DPH. Což o to, jela pěkně a možná bych ji i vzal, ale bylo mi nějak podezřelé, že tam všude byly zbytky lepidla po foliích na celém autě a nějak moc ošarpané zadní sedačky a koberečky. POchopil jsem tedy, že s tím jezdil taxikář, takže ruce pryč....takže každovečerním bádáním jsem přišel na motory TSI...při pečlivém googlování jsem vypátral nejdřív mraky diskuzí na téma rozvody..nicméně po všech uváhách, že nic nebude tak žhavé, obzvlášť když všichni víme, jakou mají diskuze na netu v ČR úroveň, vyhrála představa, že budu jezdit s benzínem za 5 l/100 km a povinné ručení bude za hubičku....Jenže octavie byla oproti MPI dražší o cca 50 tis. kč, což už jako bylo moc. A když jsem pořád šmejdil na škodaplus, tak najednou koukám na roomster. Já mám škodovky rád, ale roomster jsem nějak přehlížel. Po detailním koumání jsem zjistil, že by to byl dobrý kauf a je to celkem pěkný autíčko. Hlavně po faceliftu. Do oběhu se dostali verze champion v kombinaci s paketem Style a v opravdu super výbavě si člověk mohl vybrat do 250 tis Kč z několika desítek vozů. Jednoho listopadového večera naskočili v Praze u prodejce Přerost a Švorc 3 roomstery, 1,2 TSI 63 kw v krásné výbavě za 245 tis. Kč. najeto kolem 7000 km. vyrobené cca v dubnu 2012 se zárukou. Volám kamaráda jakožto odborníka na BMW, jsme se vydali kupovat škodovku, že tam ráno jedem, že mi musí poradit.,, Radost vystřídal smutek, protože už v 10:30 co jsme se tam přes Prahu dohrabali, všechny měli ceduli rezervováno...Jak tam tak stáli, tak mě to začalo strašně štvát, krásná výbava, kožený třírameňák s ovládáním a pěkná tmavěčervená rosso brunello mě zcela uchvátila, protože jsem ji předtím viděl jen na octavii jedné zákaznice, kteoru přezouvám. prodejce mi jednoho ochotně otevřel, abych si ho prohlédl, protože do té doby jsem roomstera viděl akorát projet kolem. Prostor a variabilita mě zcela uchvátila. No nic. Jel jsem domů zklamaný, ale rozhodnutý, že roomster v 1,2 TSI 63 kw je to pravé co potřebuji....Dojel jsem domů a zrovna novinkách na skodaplus vyskočil přesně ten stejný tmavěčervený v Auto Jarov, dražší jen o 3 tis. Kč. Tak tam volám a ani o něm nevěděli. Nakonec z nich vylezlo, že ho teď složili z kamionu, ale není umytý, vyluxovaný nic". Mé srdce zajásalo a říkám: "To mi je úplně jedno, aspoň uvidím, kde je škrábnutý a jak se k tomu choval uživatel přede mnou. Prodejce mi ho vyblokoval a já vyrazil. Volám zase kamaráda, ať přijede na Jarov, málem mě zabil po telefonu, protože byl pátek odpoledne a musel jet přes celou Prahu, kdy jsem mu asi 10x volal kde je. Prodejce mi ochotně všechno řekl a i když nevěděl nic, byl velmi ochotný. Zkušební jízda rozhodla, krásně vysoký posez, což se mi moc zalíbilo, protože mi přiští rok začne věk trojkou a už bude potřeba něco, do čeho se dobře leze a hlavně výborný pocit z motoru a super výbava zapříčinila, že se roomster stal novým členem rodiny. Poté jsem zjistil, že zadní náprava je z Octavie I, kterou osobně považuji za nejlepší počin, i když možná na úkor nějakého komfortu je to absolutně bezúdržbová nenáročná záležitost.

Silné stránky

S Roomsterem jsem se zžíval krátce. Přece jen přesednutí z octavie z roku 98 do téměř plně vybaveného roomstera byl docela skok. Překvapil mě obrovský rozvoz, takže to bylo chvilku, jak s autobusem, ale zvyknul jsem si rychle.

Ale klady, které lze z mého pohledu vypíchnout:

1. Motor
- motor 1,2 TSI 63 Kw svým výkonem pochopitelně neohromí, ale pro mě, který jezdí hodně po Praze a semtam po dálnici 2-3x za rok, je to ideální. Mučit TDI po městě mi přišlo jako hyenismus, takže pro mě je benzínová dvanáctistovka úplně ideální. Jezdím normálně, ale nehoním se nikam a doby závodění mám za sebou. Motor má výborný zátah, bere krásně odspodu, je neuvěřitelně tichoučký. Na volnoběhu ani neslyším nastartováno. Spotřeba se pohybuje po praze kolem 5,6-5,9 l, když je teplo. Teď v zimě tak 6,3-6,5. Na teplotu reaguje hodně, když je v zimě 10 stupňů, jako teď, tak jezdí tak za 5,6. Mimo město po okreskách se v pohodě bez mučení dostává k 5,1 a když už se hodně snažím tak 4,8 to bylo zatím minum, které jsem z něj dostal na Šumavě.
Co teda ale je opravdu bomba, to je jednoznačně odpřevodování. Už jsem jel ve všem možné, ale takhle krásně zpřevodované auto jsem ještě nezažil, na tomhle si v Boleslavi dali opravdu záležet. Převody jsou přesné, krátké, to si chválím hrozně moc.

2. Prostornost

Výborně je řešený prostor, variabilita zavazadlového prostoru je pro mě ideální. Vario flex je teda nádhera. To považuju opravdu za simply clever:-)

3. Výbava

Jelikož to byla akční edice, tak je opravdu vybavený velice pěkně:

Kůži potažený tříramenný volant s ovládáním radia, kožená ručka a šaltpáka. vyhřívaná sedadla, maxidot, projektorové světlomety, day light v mlhovkách, Alu 15" LINE, parkovací senzory, radio swing, ve kterém se zobrazuje při parkování překážka a hlavně Sun set (divili byste se, ale v létě díky němu není v autě vůbec horko, elektrická přední okna a zrcátka.
Z mého pohledu všechno co potřebuju a krásně hraje rádio, byť jen 4 repro vepředu, tak to hraje lépe jak s magnatama v octavii. Jo, asi po půl roce jsem zjistil, že roomster má na palubovce tlačítko AC, což mi kamarád řekl, že to je klimatizace. Je to fajn věc, pustil jsem ji asi 2x, za což jsem dostal vynadáno, že prý by bylo dobrý ji taky zapnout kvůli nějakému kompresoru...tak ji teď tak jednou za měsíc zapnu, aby se neřeklo. Docela dobrá blbost jsou ty parkovací senzory, kde se překážka za autem ukazuje na displaji radia. Já to sice moc nepoužívám, protože oproti octavii se parkuje i s tatrou lépe, takže to pípání stejně nijak zvlášť nevnímám, ale je to dobrá věc.

4. Jízdní vlastnosti

Ty mě mile překvapili a těch jsem se dost bál. Autíčko je krásně odhlučněné, akorát při sklopených sedadlech je slyšet trochu hluk od zadních kol, ale není to nic dramatického. Ale neuvěřitelně dobře sedí v zatáčkách. Díky širší zadní nápravě a také mě překvapilo, že se vůbec nenaklání při bočním větru.

V zimě používám orig. alu kola Line s pneumatikami Nokian WR D3 195/55 R15 89H XL - gumy super, autíčko na nich krásně sedí
Na léto mám nyní 15" disky Brock RC24 s pneu 195/55 R15 85H Nokian Line, které jsem vyměnil za původní disky Brock RC17 CS v titanovém lesku, které mi zůstali z Octavie I a pořídil jsem si na ně své oblíbené Michelin Pilot Sport 3 v rozměru 205/45 R16 83V. Jezdilo se na nic dobře, ale prostě na Prahu to bylo fakt na prd. Já vím, že lidé jezdí i na nižších profilech, ale já to nechápu. Roomster je pohodlný. Samozřejmě ne jako octavie II, III nebo superby, které nízké profily zkousnou lépe, ale prostě jet třeba do Vršovic bylo za trest, pořád jsem musel dávat pozor, abych neštrejchnul disky, tak jsem se na to vykašlala, kola a pneu prodal a dal tam 15ky. Už jen kvůli cestě na chatu, jezdím po polní a na to 16ky fakt nebyly.

Slabé stránky

...pro někoho možná vzhled, ale mě se po faceliftu začal strašně líbit díky čumáku a volantu:-)

Asi bych se musel vozit v jiné značce, abych si udělal obrázek, ale já jsem s ním spokojený. S autem jsem za ten rok najel asi 20000 km, teď má 30 tis. najeto a všechno dobrý...slabé stránky asi dopíšu později, až budu mít s autem najeto více kilometrů. Za těch 20 tis se toho moc nepozná.

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

..jezdím v Praze do Auto Opat, který jsem vystřídal za Ben Car. Popravdě hlavně kvůli tomu, že tam odešel přejímací technik p. Šroll, který se mi vždy skvěle staral o auto a dělá to stejně i tady.

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Auto jsem kupoval v Auto Jarov, prodejce ochotný, bezproblémů, ale už jsem tam radši nikdy nejel.

 

Novinky v recenzi

20.1.2018 19:22

5 let a 100 000 km

Tak Roomster oslavil v listopadu 5 let a v roce 2017 najel 100 000 km. V tomto roce jsem také absolvoval dvě prohlídky. v květnu v 90 tis, kdy se navíc měnili přední kotouče a destičky, což si myslím, že je slušné, že vydržely 90 tis. A ještě nebyly úplně po smrti. A v prosinci ve 105 tisíc, kdy se měnil jen olej. Jinak mi auto dělá pořád radost a jezdí se mi s ním moc dobře.

Na konci roku jsem pořád měl cuky kupovat nové auto...Respektive jsem pořád koketoval o koupi octavie III po faceliftu, jelikož musím říct, že po tom faceliftu došlo k zásadní změně jízdních vlastností i motory už nejsou tak mdlé, jako u předfaceliftu. Nicméně, nakonec mi to i ve škodovce rozmluvili, protože mám auto jak nové a prostě bych na tom moc tratil. Navíc ani octavia combi by prostě nestačila na mé požadavky na variabilitu nákladového prostoru. A bohužel škodovka v současné době auto v kategorii MPV nemá....no a ani mít nebude. Bohužel moderní trend SUV a crossoverů je neúprosný. A to prostě nejsou auta pro mě. Takže jsem se na to vykašlal a investoval do bydlení.

11.2.2017 12:48

4 roky uplynuly jako voda

Tak na konci roku Roomster oslavil čtvrté výročí společného soužití. Minulý rok jsem ještě v září absolvoval prohlídku v 75 tis. km, prohlídka bez problémů. Akorát se musela měnit vodní pumpa, protože měla špatné ložisko a skrz něj lehce utíkala chladička. To už jsem na kulanci nebo záruku neuhrál, takže jsem zaplatil 2800 kč za výměnu pumpy. Výhoda u TSI je ta, že vodní pumpa je mimo rozvody, ale honí je klíňák od altíku, takže se prostě vyměnila a hotovo. Nic to předtím nedělalo, ale stěžoval jsem si na pískání, tak jsem ji radši nechal vyměnit.

Jinak auto i motor šlape jako hodinky. Aktuálne je na tachometru 84 tis. km a motor se chová skvěle. Akorát teď jak byly ty mrazy, tak byla vyšší spotřeba o cca 1 l/100 km viz spritmonitor.

Uvažoval jsem o výměně auta, jelikož jsem ho na konci roku odepsal z obchodního majetku, ale nakonec jsem se rozhodl si ho nechat, s autem jsem moc spokojený, je pohodlné, velké, nic mu není.

Jo, ulomil jsem si svojí blbostí víko od loketní opěry, je tam ta klasická z octavie I, ale ne zámeček, ale ten pant vzadu. Horší je, že se to nedá vyměnit a nová loketka stojí 4500. Zajímavé je, že celé víko loketky jsem sehnal jako samostatný díl za 500 kč i se zámečkem. Ale měnit to budu až bude teplo, ale jsem docela zvědavý, jak se to dělá.

20.6.2016 19:19

První vážná porucha a závada

Tak mě v květnu potkala první velmi vážná porucha, kdy se autíčko na pár dní stalo bohužel zcela nepojízdným. Ano, určitě už myslíte na populární rozvody, když je to TSI. Tak ty to nebyly.
Závada se začala projevovat plíživě. Jelikož byla přezouvací sezona, tak jsem moc nejezdil, prakticky jen z práce, do práce. Nicméně, začala se objevovat zvláštní věc. Na křižovatkách nebo při zastavení otáčky nespadly na minimální hodnotu. Při volnoběhu ukazují normálně nějakých 750 otáček. Teď se sám vytůroval na přibližně 850-900 otáček. Říkal jsem si, to je divné, to nikdy nedělal. Klima neběžela, ale zase nebylo takové chladno. Prvně jsem podezříval palivo, ale jezdím 3 roky ke stejné shellce, dokonce 3 roky k úplně stejnému stojanu a taknkuju jen V-Power Nitro+ a nikdy jsem s palivem problém neměl. No nic,říkal jsem si. Až bude chvilka zajedu do servisu se poradit. Jenže druhý den z práce už se závada začala projevovat víc. Když jsem zastavil po cestě z práce na křižovatce rozsvítilo se dobíjení. Když jsem se rozjel, zhaslo a tak to po cestě, která byla lemovaná zacpou udělalo pokaždé. To už jsem začal přemýšlet co se stalo. Prvně mě zblblo, že jsem v pátek (záavada se začala projevovat od pondělí) byl na emisích a STK, u čehož jsem byl přítomen a jelikož to byly první emise od výroby po 4 letech, tak ze strachu z dieselgate jsem je začal podezřívat, že tam něco nahráli. Vím, klepete si na čelo. je to samořezjmě blbost. No nic, říkám si, jedu hned do servisu. když bych ráno nenastartoval, tak ze 3. patra garáží by se auto dostávalo na odtah hodně špatně. Po cestě do servisu po pražském okruhu se postupně rozsvicovala kontrolka za kontrolkou palubka svítila jak vánoční stromeček. No a do areálu servisu už jsem ani nezatočil, protože přestalo fungovat servo a při zastavení auto zhaslo. Celkem klika, zůstal jsem doslova před bránou. Nutno podotknout další zajímavost, že autu záruka skončila 10 dní před zmíněnou anabází... I když jak se to vezme, jelikož jsem měl prodlouženou záruku 4 roky nebo 60 tis. km, tak 60 tis. km proběhlo v září 2015, 4 roky na konci letošního dubna. No prostě smůla. Nicméně servis Auto Opat se k tomu postavil opravdu skvěle. Dostal jsem samozřejmě náhradní auto zdarma, což ale oni dávají vždy když jdu na servis. Závadu mi volali hned druhý den a mé obavy, že odešel alternátor se potvrdily. Shořela kotva a úplně se uškvařila. Technik rovnou říkal, že je to vada dílu, jenže auto je po záruce a nový altík stojí 12000 kč a je v takovém stavu, že i kdyby na kráse chtěl, tak to prostě opravit nejde. Nicméně, že to zkusí na kulanci. Škodovka se k tomu postavila dle mého názoru velmi dobře a uznali 50% kompenzanci, za což jsem byl velmi rád...mimochodem u těch kulancí po záruce se dost přihlíží i k tomu, jací jste zákazníci. Jak jezdíte na prohlídky a i což mě velmi překvapilo, jak se k autu chováte. Takže mě celá anbáže stála 6000 kč. Výměna alternátoru a všechny ty zkoušky si servis řekl asi 460 kč a na nový alternátor je zase 2 roky záruka.

Takže byť je to smůla jako hrom, já jsem velmi spokojený. Ještě jsem dostal dopis od škodovky a od výrobce alternátoru tento týden, že se omlouvají za vzniklou komplikaci, že se omlouvají a dostal jsem poukázku na 4D geometrii a kompletní velké čištění klimatizace a doplnění chladiva.
Osobně jsem s přístupem škodovky, autorizovaného servisu i výrobce altíku opravdu velmi spokojený a ani mě to tolik nemrzí. Jsem rád, že to dopadlo ještě dobře a hlavně jakým způsobem se k tomu postavili.

7.1.2016 12:40

Zkušenosti po třech letech a 65 tis. km

Tak roomster se mnou kroutí silnice už třetí rok a za rok 2015 jsem s ním najel 21 tis. km a je třeba říct, že spokojených. Za celý rok mě potkala jedna závada a to v listopadu, kdy mi přestala svítit žárovka osvětlení SPZ. Na vině byl zlomený kabel v husím krku u pátých dveří. Oprava byla provede v Auto Brejla ve Vestci na počkání a za hodinu a půl jsem odjížděl. Cena byla asi 400 kč.
Dál proběhla výměna kol z 16 palcových za menší 15 palcové přesně vrtané. Je fakt, že tam s těmi, byť vypadali hezky, tak jsem to rozměrově přehnal a byly o půl palce širší a o 6 mm víc ven. Širší ráfek způsoboval, že pneumatika dělala "A"čko a nedržela tolik v zatáčkách a hlavně to hůř brzdilo, kopání do volantu při brždění a hlavně pedál se propadal při brždění, protože tam byla moc velká neodpružená hmotnost kola. No a jízdní komfort po Praze byla taky na prd, tak jsem se rozhodnul tam dát 15ky a dobře jsem udělal. Docela se to projevilo na spotřebě paliva, což si můžete přečíst ve spritmonitoru. Po výměně kol šla spotřeba o cca 0,4 l dolů, jde snáz řízení a jízdní komfort se daleko zlepšil.
Je ale fakt, že jsem měl tento rok jet se stejným roomsterem na 16" kolech ale originálních v origo rozměru a tam problémy s brzdami nebyly a auto drželo skvěle. či li zde to bylo opravdu disky, protože rozměrově platili pro octavii I, na které jsem je měl předtím.

Jinak motor šlape jako hodinky. Rozvody jsou OK, žádný hluk při startu se nekoná ani nyní, když je venku zima. Musím říct, že na tak malý obsah je ten motor živý jako čert a jsem s nim moc spokojený. Tahá v opravdu velkém spektru otáček, akorát ve vyšších rychlostech na D1 v kopcích ztrácí, ale tam se stejně odvážím jen jednou za rok.
Dost jsem toho letos najezdil po šumavě a přitom je zvláštní, že v normálních rychlostech kolem 80-90 ty kopce na pětku nejsou vůbec poznat, až kolem 140 km/h na dálnici motor slábne. Ale to je dáno výkonem 63 kw je prostě 63 kw.
Co jsem začal letos oceňovat je vyšší posez a vyšší světlá výška, protože jsem se pohyboval na horších cestách a roomster to v pohodě zvládal, s octavií jsem drhnul na chatě skoro všude. Škoda, že nedělali roomstera ve 4x4 :-):-) :-)

K autu jsem doslova přirostl, měl jsem při prohlídce rapida...no špatné to nebylo, ale překvapila mě jízdní tvrdost rapida a to měl 15" kola a taky to, že se u něj až příliš šetří. Nemožnost stáhnout si okno na jeden dotyk až dolů mi přišlo jako blbost a moc rád jsem ho odevzdal.

Přeji všem pohodový rok 2016 a mnoho spokojených a bezpečných kilometrů s vašimi mazlíky!:-)

19.9.2015 11:11

Roční prohlídka po 60 tis. km

Tak roomster se dostal ke konci záruky a absolvoval 60 tis. km prohlídku. Auto je v naprostém pořádku, mimo olej a nějaký ty filtry se měnili svíčky, jinak auto jezdí bez problémů, jen mě pořád trápí ty pískající bubny vzadu při vlhku. Popravdě jsem je vyčistil v květnu a vydrželo to až do září, ale u octavie jsem bubny měl taky a problém jsem neměl. Nicméně s tím asi nic nevymyslím, jen pak vyměnit čelisti, ale vzhledem k tomu, že vypadají jak nové, tak se s tím pískáním při malých rychlostech dobržďování na mokru musím smířit.

Jinak změna proběhla v tom, že mi došla s 16" koly na těch našich tankodromech trpělivost a dal jsem tam 15" kola. Je velmi zajímavé, že roomster na nich sedí líp. Pneumatiky Michelin Pilot SPort 3 vystřídali pneumatiky Nokian Line a je zajímavé, že třeba na horách na mokru drželi daleko lépe než micheliny.
Dost se to projevilo na spotřebě, což si můžete přečíst v odkazu na spritmonitor.

Když jsem měl auto v servisu, dostal jsem náhradního rapida se stejným motorem. 1,2 TSI 63 kw. Mně se rapid moc líbí, ale dvě výtky bych k němu měl.

1. Motor je uvnitř slyšet daleko víc než u roomsteru. A vzhledem k tomu, že rapid měl najeto tak cca 15 tis. km a já mám 60 tis. tak mě to dost překvapilo.

2. co se komfortu týče, tak rapid má teda dost tvrdě naladěný podvozek, roomster je daleko pohodlnější i když má o 5% nižší profil pneumatiky.

Jinak se mi rapid líbil co se praktické stránky týče, potřeboval jsem toho ten den dost odvést a rapid mě nezklamal svým prostorem. Taky velmi dobře sedí a drží na vozovce.

1.1.2015 14:05

zkušenosti po 2 letech

Tak po absolvované prohlídce v 45 000 km je na čase shrnout dvouleté užívání auta.

Jednoznačně mohu říct, že jsem si roomster strašně moc oblíbil a nevolil bych znova jinak. Je to ideální nástupce jedničkové octavie, kterou jsem měl předtím.

Co mě velmi překvapilo jsou jízdní vlastnosti, roomster má při své velikosti opravdu vynikající jízdní vlastnosti a sedí daleko lépe než octavie a to jak na 15" kolech, tak na 16" kolech. Při své velikosti daleko méně reaguje na boční vítr na dálnici a v zatáčkách jede jak po kolejích.

Tomu jednoznačně vděčí zadní náprava z octavie první generace, kterou považuji za jednu z nejlépe odladěných jednoduchých náprav vůbec a samozřejmě také přední upravené nápravy z fabie, kde jsou teda rozdílná ramena hodně znát.

Za tento rok jsem najel necelých 18 tis. km, převážně po Praze, okolí, semtam dálnici a dovolené na šumavě a jelikož vedu knihu jízd, tak jsem spočítal, že auto za ten rok sežralo průměrně 5,78 l benzínu. Každý sice říká, že na prahu je to OK, ale já s tím spokojený nejsem. Pro tento rok plánuji nějaké změny, budu měnit kola, dám tam 15", protože tam je spotřeba ještě nižší (vysvětlím později proč 16" kola jdou dolů) a předpoklad je, že bych se dostal tak na 5,5 l benzínu.

Je potřeba říct, že zvýšenou spotřebu letos způsobil taky benzín, jelikož jsem experimentoval, který je nejlepší pro tento motor a dlouhodobým bádáním zjišťuju, že nejlepší je jednoznačně V-Power Nitro + 95, který je vynikající, motor lépe jede, má lepší zátah a je krásně tichoučký. Špatná není verva, ale neušetří palivo a tak mi přišla zbytečná.

Co jsem si zamiloval je vyšší posazení v autě. To se mi líbí strašně, do auta se krásně nastupuje vystupuje a mám vynikající přehled na silnici. Výborné také je, že mě zezadu díky vysokému zadnímu čelu neoslňují SUVčkaři a dodávky, které sklápění světel při naloženém autě vůbec nepoužívají. V tomhle je vynikající navíc sunset.

Ten má ještě jednu velkou výhodu, v autě není v létě vedro a to když stojí na sluničku v létě zaparkované. Velmi ten sunset doporučuji, je to opravdu hodně znát. Jel jsem v létě v roomsteru bez něj a je to trága.

Co je také výborné je radio swing, které promítá dráhu při couvání, to je dobrá blbinka, na kterou jsem si zvyknul taky rychle a audio v autě navíc skvěle hraje a to jsou tam jen přední. A to jsem v octavii měl magnat a pak xploid a vůbec mi to nechybí, že to zde nemám, hraje to jak na koncertě:-)

Co je ale jednoznačně naprostá pecka je odpřevodování auta. Jel jsem už v kdečem, ale tohle je nejlépe odpředovovaný manuál vůbec. Prostě bomba. rychlosti tam padají přesně na desetinu jak by si člověk představoval. motor strašně dovolí a chcete li ekonomickou jízdu a klidnou není problém a chcete li sportovní tak taky.

Jinak 1,2 TSI 63 kw do roomstera naprosto stačí, jedinou nevýhodou je dálnice, kde si bere víc v okamžiku kdy se začne chladit benzínovým okruhem, to poznáte rychle, protože spotřeba vyletí tak k 6,8-7,2 což je hodně...podle mě by ten motor 6. stupeň taky zvládnul.

Co se motoru týče, tak k němu nemám sebemenší výhradu, je krásně tichý a má moc pěkný zvuk při zátahu a nebyl s ním vůbec žádný problém.

Takže roomster mohu moc doporučit, je to velké auto a vnitřní prostor je opravdu parádní. Sedí se v něm krásně a to mám 192 cm. zadní sedadla nepoužívám, teda jsou tam, ale za tento rok tak neseděl vůbec nikdo. ale prostor pro nohy je tam pomalu jak v superbu.

Jsem rád, že jsem ho koupil před těmi dvěmi lety. při ceně 244 tis kč s DPH bych se letos na stejnou cenu nedostal. škoda nestíhá výrobu a když ano, tak jdou do německa kde je to velmi oblíbené auto, což mohu potvrdit, takových roomsterů co jsem tam letos viděl jsem neviděl po čr po zbytek roku. a tím pádem jsou drazí. Na škodaplus neseženete zánovní roomster v ceně pod 260 tis. kč, což mi přijde škoda.

Roomster je dle mého názoru u veřejnosti zbytečně podceňované a nedoceněné auto. Moc nechápu, když někdo volil fabii II combi, proč nesáhnul po roomsteru, který je cenově podobný, ale nabízí daleko větší možnosti vnitřního prostoru a lepší jízdní vlastnosti. Ale výběr auta je otázka priorit. Tak přeji Všem motoristům mnoho spokojených kilometrů v roce 2015 a ať Vám auta dělají radost.

20.12.2014 12:59

problém s brzdami nakonec nebyl brzdami

Ještě si dovolím jeden poznatek. Od zhruba července mě trápil problém s bržděním. Auto brzdilo, ale někdy se dostavili při brždění velké vibrace do volantu. podobně jako při zvlněných kotoučích. Což mi teda bylo divné. Kotouče jsem měl zvlněné svojí blbostí u octavie, tak si na to tady dávám pozor. Zajímavé bylo, že to nedělalo vždy. Navíc problém byl takový, že třeba když jste mírně dojížděli na světla a brzdili delší čas, tak najednou se na suché vozovce pedál lehce propadnul a spustilo se kopání ABS. což bylo divné. Nebo stačilo lehce pootočit při brždění koly a už to kopalo. Bylo mi divné, že by ABS bylo tak citlivé, nicméně jsem měl už na prohlídku připravenou reklamaci, že je něco s ABS nebo brzdovým válcem.

Jenže pak nastal přezutí z letních kol na zimní a problém zcela zmizel a auto brzdilo jak má a navíc daleko přesněji. Což mě dost překvapilo. tak začalo koumání, že problém nebude v autě, ale v discích. Prvně mě napadlo, jestli nejsou vymačkané kroužky středové díry, protože kola byla přenesená z octavie a přecejen ten náboj je jinak zatěžován než u roomstera, takže kroužek mohl být vymačkaný. Pak mě napadli šrouby, jestli nemají trochu volnější závit, který to přenáší do vibrací, jak se kolo dostane do zátěže. Pak byla sezona a tak jsem tento týden zkusil letní kola prohlédnout a zjistil, že pravý přední je nakopnutý na vnitřním límci a to jakože dost. Je fakt, že nejvíce to dělalo, když byla v zatáčce v zátěži přední pravá jako vnější kolo. Takže příčina je patrně odhalena.

Akorát teď váhám, zda nedám na léto 15" kola. Jednak proto, že v autě vozím kola a pneumatiky a zátěž letních je 83 ve 205/45 R16, oproti 15" 195/55 R15 85. na zimu mám dokonce 89 a je to daleko znát, že ta pneu pouští méně rázů než u standartní 85 v 15".

Druhé zklamání jsou po druhé sezoně letní michelin pilot sport 3 - na to, že jezdím na spotřebu mají najeto 20 tis. km, na suchu je přilnavost teda mizerná a přední měli letos 5 mm a to jezdili loni vzadu a měli 7,5. Holt už to není primacy HP, které jsem měl na octavii předtím. Taky si dost berou. V létě jezdím po Praze za 5,9, zimní Nokian WR D3, které drží daleko lépe jak na suchu tak na mokru si v zimě berou 5,7...což je dost nepoměr.

takže nejspíš koupím nějaké 15" alu ráfky a nasadím tam na léto 15" kola, pneumatiky jsou jasné Nokian Line.

20.12.2014 12:43

Prohlídka ve 45000 km

Tak roomster absolvoval prohlídku ve 45 000 km + roční inspekční prohlídka. Došlo ke změně autorizovaného servisu, jelikož v tom stávajícím se vyměnili všichni přejímací technici a mechanici, tak jsem se stěhoval do Auto Opat Nupaky, protože tam přešli právě zmínění přejímací technici a s jejich přístupem jsem byl nadmíru spokojený.

Autíčko nic netrápí, jen vyčistili zadní bubny a seřídili ručku, vyměnili olej a seřídili světla a jinak je to OK. Došlo k výměně oleje místo Castrolu je tam nyní Shell, tak jsem zvědavý, jestli bude nějaký rozdíl. Se servisem jsem byl spokojený.

Tady mě překvapila jedna věc. Dostal jsem náhradní auto fabii II v 1,4 TDI. velmi mě překvapilo, jak je roomster proti fabii komfortněji naladěný. Fabie mi přišla o něco tvrdší a ne tak přesná jako roomster. Myslím, že vliv zadní nápravy z Octavie I je u roomstera hodně znát, navíc jsou rázy od zadní nápravy daleko tišší než u fabie.

29.3.2014 18:07

Abslvovaná prohlídka ve 30 tis.

Autíčko absolvovalo prohlídku ve 30.000 km. Byla to velká prohlídka, takže se dělali navíc nějaké drobnosti, jako měnili nějaké filtry v kabině, geometrii, dolívali chladičku a ostřiky, vyměněn olej a filtr (dávám Castrol) a jsem s ním moc spokojený, už z octavie jsem s ním byl spokojený a ošetřovali se brzdy. Navíc mi v rámci reklamace seřizovali dveře řidiče, které mi začali vrzat na nerovnostech. Autíčko je jinak v úplném pořádku a funguje skvěle.

Teď cítím, že se teprve zajelo, jede opravdu skvěle a spotřeba po Praze jak se oteplilo je v klidu 5,6 l a mimo Prahu 4,9-5 a ani se nemusím moc snažit. Takže kecy, že TSi stojí za prd si strčte do řiti, motor je to výborný.

15.2.2014 12:52

15.2.2014 1. závada v důsledku kolize s obrubníkem a spotřeba v zimě

Tak se asi začíná projevovat moje loňská kolize s obrubníkem, kdy jsem loni v dubnu nevybral zatáčku na ledu a levým kolem jsem vlítnul na obrubník. Byla to malá kolize, ale i tak to byla pěkná šlupka, sice se nic nestalo, pneuamtika vydržela a disk vydržel, obrubník byl naštěstí klopený, takže se kolo po něm svezlo. Nicméně asi ten náraz začíná projevovat, přijde mi, že mi něco začalo klepat na nerovnostech, když se kolo rozkmitá. Při jednorázové nerovnosti se to neprojeví, jen na konstantních hrbolech, kdy se rozkmitá kolo. Kamarád se mnou sice jel a prý tam nic neslyší, že to je prý normální, ale mě teda nepřijde. Tak jsem si to zkusil v práci zvednout a všechno je tam pevný. Jen když na zemi vezmu za kolo a zarampluju s ním dovnitř a ven z auta, tak mi přijde, že je tam vůle, což by teda odpovídalo narazu, protože šel na bok kola. No tak doufám, že není v háji uložení poloosy. Fakt by se jeden podělal. Za 10 let jsem neměl z vlastní viny bouračku ani kolizi, ani ťukanec a pak se mi to stane s novým autem po 5 tis. km.

Jinak mi ale auto dělá radost. Spotřeba v zimě se pohybovala kolem 5,9 l po Praze a dlouhodobá za 2500 km a mimo Prahu si autíčko drželo v pohodě 5,2 l. Teď mě čeká 30 tis. prohlídka, tak jsem zvědavý. Jinak mě netrápí vůbec nic.

11.1.2014 15:06

jak jsem šel na reklamaci

Podělím se s Vámi, jak jsem šel v prosinci 2013 na reklamaci. Ze zadu nad pátými dveřmi se začali lehce odlepovat ty střešní těsnící lišty, které vedou od předu dozadu za hagusam a kryjí žlábek na odtok, reklamace OK výřízena. Ale reklamoval jsem chrčící zadní bubny a trochu jsem začal prošlapovat brzdový pedál a ručka taky tolik nedržela. No nic. říkám to je jasná reklamace, že nedoléhá brzdová pakna....

Přístup servisu špičkový, odvezli mě až domů přes celou Prahu 4, což bylo teda úžasné. Odpoledne jsem si přišel pro hotové auto. Dokonce jim tam naskočila nějaká svolávačka na upevnění nějakého svazku elektriky v motoru, že by se mohl prodřít, tak to opravili...reklamace vyřízená..Brzdám nic nebylo, ale dostal jsem vynadáno, že skoro vůbec nebrzdím a jak jezdím po špatné cestě na chatě, tak se do zadního bubnu dostalo za ten půlrok docela dost bordelu. Je fakt, že jsem si vzpoměl, že to mi vyčítali už u octavie, protože tam jsem měl stejný problém. Je pravda, že já brzdy skoro nepoužívám. Destičky u octavie mi na předku vydrželi 70 tis. km a na roomsteru jsou po 25 tis. km netknuté....tak mám za úkol začít používat brzdy, je fakt, že já pořád jen lehce přibržďuju a na tom blátivém tankodromu to asi není pak nic estetického....

11.1.2014 14:41

15000 km prohlídka duben 2013

v pohodě, výměna oleje nějaká běžná údržba atd. Cena 2300 s DPH a přístup v Ben caru vynikajíci jako vždy.


Přidat názorDiskuse: Škoda Roomster 1,2 TSI 63 kw

Další vozy Škoda Roomster



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
10
praktičnost
10
prostornost
10
jízdní vlastnosti
9
jízdní komfort
9
provozní náklady
10
náhradní díly
0

ještě jsem nic nekupoval

výkon motoru
9
spotřeba
10
hlučnost motoru
10

přijde mi někdy, že není ani nastartovaný

kvalita sedadel
9
brzdy
10

ty jsou teda docela vostrý. až moc

zavazadlový prostor
10

pro mě super, hlavně vario flex,


Více o modeluŠkoda Roomster 5J (od 2006)
Škoda Felicia Combi 1,3 Škoda Felicia Combi 1,3

Po testu Octávie 1,8 SLX přišla na řadu i "stará známá"…

Škoda Felicia Škoda Felicia

Ve čtvrtek 12.2. v 15,30 byla českým a slovenským…

 





Blesk.cz

Harrymu se nedaří: Už podruhé ho musela zachraňovat těhotná Meghan!

Harrymu se nedaří: Už podruhé ho musela zachraňovat…

Více než dva týdny budou princ Harry (34) s manželkou Meghan (37) plnit královské povinnosti v Austrálii. Při…

Paní Radka s rakovinou prsu: Ňadra jí prohmatal partner! Podle Angeliny Jolie

Paní Radka s rakovinou prsu: Ňadra jí prohmatal…

Radka Kozáková před pěti lety prožila obrovský šok. Naprostou náhodou přišla na to, že má zhoubný nádor prsu. V…

 

iSport.cz

Kreuziger v novém týmu: Rozhodla i charita! A vrátím se na Tour

Kreuziger v novém týmu: Rozhodla i charita! A vrátím…

Cyklista Roman Kreuziger počítá s tím, že se v novém působišti ve stáji Dimension Data vrátí na nejslavnější…

Noční pařba po prohře s Čechy! Proto měl odstoupit slovenský trenér Kozák

Noční pařba po prohře s Čechy! Proto měl odstoupit…

Záhadná rezignace už dostává reálné obrysy. Slovenský reprezentační trenér Ján Kozák rezignoval den po sobotní…

 

Reflex.cz

Otcové už se bojí mazlit s dcerou, MeToo přehání a polovina žen si obvinění vymýšlí, říká Radim Uzel

Otcové už se bojí mazlit s dcerou, MeToo přehání a…

Sexuolog Radim Uzel patří od propuknutí aféry MeToo k jejím nejhlasitějším kritikům u nás. Podle něj kauza…

Hovory s TGM jsou evangeliem první republiky, říká o svém novém filmu režisér Jakub Červenka

Hovory s TGM jsou evangeliem první republiky, říká o…

Producent a režisér Jakub Červenka (35) o vzniku svého hraného debutu Hovory s TGM, který jde v Česku do kin ve…