Recenze

martin9101 (muž 28 let) Poslat zprávu
 
9 Majitel

Honda CR-Z

9,61 Uživatelé

Hodnoceno: Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Honda CR-Z, foto 1 Honda CR-Z, foto 2 Honda CR-Z, foto 3 Honda CR-Z, foto 4 Honda CR-Z, foto 5 Honda CR-Z, foto 6 Honda CR-Z, foto 7 Honda CR-Z, foto 8
Honda CR-Z, foto 9
 

Technické info

Přezdívka auta crz Rok výroby 2011 Koupeno ojeté najeto [km]:90000 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1497 výkon [kW]: 91 kroutící moment [Nm]: 174 zrychlení 0-100 km/h [s]: 8,4 maximální rychlost [km/h]: 210 počet rychlostí: 6 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 16 zavazadlový prostor [l]: 215 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 5 (udávaná)spotřeba naměřená:Spritmonitor.de

Popis vozu

Jak jsem se k CR-Z dostal.
Potřeboval jsem auto na normální ježdění, které zvládne jízdu v zimě a bude s ním zábava. Cena tak kolem 100.000,-
Začal jsem koukat na různá trojková BMW a už to vypadalo, že nejaké pořídím, ale většina aut byla "vycikáněných" a žádaly nemalé investice. Pak jsem si vzpomněl na Swift sport - sice předokolka, ale zadokolku už mám, tak jsem byl schopen to na zimu a normální jezdění přežít. Začal jsem obvolávat inzeráty a zjistil, že v AAA i Auto Esa je sice inzerují, ale reálně je nemají, navíc se ve Swiftu sedí jako na židli... pak kamarád přivezl Hondu CR-Z, nechal mě v ní projet, sice na ní má nefunkční snížený podvozek, ale jinak se mi to líbilo. Tak jsem začal zjišťovat všechny možné informace a rozhodl se, že by to asi šlo. I když je cena o 100.000 vyšší, než bylo v plánu za auto dát. Vydal jsem se tedy za prvním autem do auto Esa, auto bylo na fotkách pěkné, jen mělo kolotočářská kola, ale to by nebyl problém vyměnit. Když jsem přijel do bazaru tak jsem zjistil, že fotky sice dobré, ale reálný stav je úplně jiný, auto bylo pokrábané snad úplně všude, vepředu dokonce dostalo zásah asi od koule a kryt pod motorem byl zlomený a zakrýval chladič. Interiér byl taky dost vybydlený, takže auto mělo najeto buď víc než těch 75.000km, nebo do měl totální debil. Takže jsem se otočil a jel domů.

Pak jsem ale našel něco jiného. Cr-z z roku 2011 s 87.000km, po prvním majiteli, s kompletní servisní historií.
Navíc ve výbavě GT, kterých bylo jen opravdu málo. (navíc má např. tempomat, xenony, vyhřívané sedačky a audiosystém se zesilovačem a subwooferem.)
K dokonalosti chyběl jen ne uplně krásný lak s pár škrábanci a odlouplým lakem na kapotě od kamínku. Lak jsem nechal rozleštit, skrábance se opravily a kapota se přelakovala.

Jízdní vlastnosti.
CR-Z váží přibližně 1200kg, díky hybridnímu systému a vzadu uloženým akumulátorům má dobře rozloženou hmotnost a tak není skoro vůbec nedotáčivá. Spíš mě v dobrém dost překvapila přetáčivost při každém ubrání plynu, nebo rozhození auta před zatáčkou. Podvozek má vpředu klasický MacPherson a vzadu má ne zrovna sofistikovanou nápravu s vlečenými rameny.
Proto mě velmi překvapilo jak dobře podvozek funguje na všech typech silnic.
Na kvalitní silnci se zbytečně nenaklání, při brždění se nenoří a naopak na rozbité cestě je schopen dobře filtrovat všechny typy nerovností, hlavně mě zaujalo jak žehlí zvlnenou silnici a přitom neuskakuje.

Na to, že má cr-z elektrický posilovač řízení, tak se s ním jezdí dost příjemně. Má hodně ostrý převod a člověk se prostřednictvím volantu dozví i nějaké informace o předních kolech.
Brzdy jsou nejen na poměry hybridů s rekuperací velmi dobře dávkovatelné a účinné.

Náklady
Tohle je silná stránka cr-z. Spořeba je velmi nizká, navíc teď po instalaci sání z Hondy Fit rs a odstranění jednoho katalyzátru ještě klesla.
Bez problému se dá po okreskách jezdit kolem 5l při rychlostech kolem 100-110kmh.
Při ustálené rychlosti 110 jede za 5,1.
Když se člověk snaží a využívá přednosti hybridu tak se dá po okreskách jezdit bez zdržování kolem 4,5.
Jednou se mi za Prahou stalo, že jsem zapomněl doma peněženku a musel se nějak dostat do Litoměřic s malým množstvím paliva v nádží a bylo to za 4,2 s tím, že jsem jel prostě podle předpisů...
Když jedu na 100% tak je spotřeba někde kolem 7,5 - 8,5 samozřejmě, že pokud jedu pilu někde v horách, tak je to kolem 10 ale to je pořád dost málo. Takový normální průměr
při svižné jízě je kolem 6.

Hybridní systém a motor
Mezi motor 1,5 l s výkonem 114koní a manuální převodovku je vložen eletromotor o výkonu 10kw a točivém momentu 78Nm
Díky pomoci eletromotoru už od nejnižších otáček je celkový maximální točivý moment 174Nm dostupný už od 1000 otáček.

Nikdy jsem nebyl příznivcem hybridů, ale můžu říct, že to funguje dobře a má to přínos jak ve vyšším točivém momentu, pružnosti, tak spotřebě.
Auto není schopno pohybovat se jen na eletriku, ale eletromotor je tam z důvodu, že pomáhá při akceleraci. Reakce motoru je možné měnit za pomoci tří režimů:
ECO - auto působí hodně utlumeně, pokud chcte zrychlovat, tak je nutné pedál hodně důrazně sešlápnout. Tempomat se na tento režim moc neobtěžuje udržovat zvolenou rychlost - na tento režim skoro nejzdím.
Normal - tento režim je aktivován vždy po startu (v menu se dá nastavit aby byl po startu režim eco) Odezva na plyn prostě normální, řízení taky.
SPORT - v tomto režimu ztuhne řízení a odezva na plyn je možná až přehnaně ostrá. Ne, že by to jelo nejak lépe než na normál, ale prostě jen stačí nepatrné stlačení pedálu plynu a škrtící klapka se otevře více než na jiné režimy.

Interiér
Přední část je poměrně prostorná, sedí se nízko a člověk má natažené nohy, za to jsem rád. Pozice za volantem je tak výborná.
Líbí se mi jakým způsobem jsou řešeny ovladače klimatizace a vlastně všeho - vše je dobře dostupné a přehledné.
Horší je to s místem na zadních sedadlech, tam se vejde jedině člověk bez nohou. Hubená slečna se dozadu vejde, ale musí ležet napříč a mít nohy na sedačče, takže na delší cestu nic moc.
Zavazadlový prostor mi nepřijde malý, navíc po sklopení sedadel se dá naložit o objemnější věci.
Hned při první jízdě mě překvapil hluk při jízdě. Proto jsem celý interiér nechal vytlumit, jsou vytlumeny také podběhy kol a hluk se výrazně snížil.
Audiosystém má ve výbavě GT 6 reproduktorů, zesilovač a subwoofer, teď i díky odlučnení hraje velmi dobře.
Pro co nejvyšší kvalitu používám originální CD, případně se dá připojit cokoliv přes AUX.
Co mi vadí je nemožnost přehrávat hudbu před bluetooth i když má BT handsfree.

Výbava:
audio / komunikace
připojení AUX-In
rádio a CD přehrávač s podporou MP3
audio ovládání na volantu
6 reproduktorů
2 výškové reproduktory
bluetooth handsfree
USB port
displej multifunkční informační
ukazatel servisních intervalů
ukazatel doporučeného řadicího stupně
subwoofer
interiér
volant kožený
hlavice řadící páky kožená
pedály hliníkové
volant výškově a podélně nastavitelný
interiér - odkládací schránky
držák nápojů
interiér - sedadla
sedadla přední vyhřívaná
sedadlo řidiče výškově nastavitelné
zadní opěradlo sklopné vcelku
exteriér - doplňky
anténa střešní
zpětná zrcátka vyhřívaná a elektricky ovládaná
zpětná zrcátka v barvě vozu
zpětná zrcátka elektricky sklopitelná
kliky v barvě vozu
nárazníky v barvě karosérie
exteriér - karoserie
lak metalický
exteriér - okna/skla/stěrače
el. ovládání předních oken
okna boční a zadní zatmavená
bezpečnost
ABS - antiblokovací brzdový systém
VSA - stabilizační systém
EBD - elektronický rozdělovač brzdné síly
ISOFIX - uchycení dětské sedačky
opěrky hlavy na předních sedadlech aktivní
bezpečnostní pásy na předních sedadlech s předpínačem
bezpečnost - airbagy
airbagy boční pro řidiče a spolujezdce
airbag řidiče a spolujezdce
airbagy hlavové přední a zadní
bezpečnost - senzory
senzor dešťový
parkovací senzory vzadu
zabezpečení
alarm
kola
16" kola z lehké slitiny
technologie
tempomat
6ti stupňová převodovka
asistent rozjezdu do kopce
systém podpory ekologické jízdy (Eco Assist)
osvětlení
přední světlomety Xenonové s ostřikovačem
mlhové světlomety přední
směrová světla ve zpětných zrcátkách
větrání a topení
klimatizace automatická


Silné stránky

Spolehlivost
Spotřeba
Komfortní podvozek
Zábava za volantem

Slabé stránky

Odhlučnění - vyřešeno kompletním vytlumením interiŕu a podběhů.

Antikorozní ochrana. (dutiny nejsou z výroby vůbec ošetřené a spodek auta minimálně.
Před zimou jsem tedy nechal dutiny a podvozek pořádně ošetřit.

Handsfree:
pripojení s telefonem funguje výborně, narozdíl od spousty nových aut.
Horší je to s uživatelskou přívětivostí celého systému.
Celé handsfree se totiž ovládá pouze hlasově. Když chcete někomu zavolat musíte si nejdříve jeho číslo se jménem namluvit do paměti, což není úplně sranda, auto mi moc nerozumělo, tak jsem pak používal google translator a poustel to autu....
Po nahrání jmen do paměti pak řeknete"call a jméno" ještě jste pak dotázání zda opravdu chcete volat a at reknete yes.
Nevím, proč to nemohlu udělat jako u ostatních aut....
Samozřejmě můžete normálně vzít telefon a vytočit si požadovaný kontakt sám...

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Auto bylo vždy servisováno v autorizovaných servisech Honda.
Já jezdím do servisu Honda BEK v Ústí nad Labem a jsem spokojen.

Preventivně jsem tam nechal vyměnit olej v převodovce a olej v motoru (ten budu raději měnit po 5.000km - těch pár korun mě nezabije a motoru to rozhodně neuškodí)
Také tankuji pouze vervu 100.


Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Auto jsem kupoval od prvního majitele a měl jsem na něj štěstí.
Bylo vidět, že to není žádná lopata, co by se k autu neuměla chovat a nedala mu potřebnou péči.

Předal mi faktury za úplně vše co se na autě dělalo a dokonce i veškeré účtenky za palivo od prvních kilometrů. (nikdy netankoval benzin z ONO atd... nebo obyčejnou 95

Olej byl měněn vždy po max. 10.000km

Úpravy

Když jsem auto kupoval, tak mělo instalovaný SPOON Rigid Collar - jedná se o podložky, díky kterým je přesně a lépe uchycena nápravnice ke karoserii.
Já jsem pak místo jednoho ze dvou katalyzátoru dal Tegiwa decat pipe, sací potrubí z Hondy Fit (přídá cca 6hp a 9nm)
Také jsem dal svíčky Denso iridium ik22 a také vložku vzduchového fitru KN
Auto teď jede o poznání lépe. (při sprintu ujede seriovému CR-Z o délku auta)

 

Video

Přímý odkaz na video.


Další vozy značky Honda



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:

Další auta majitele

Hodnocení
spolehlivost
10

Zatím se nemusela řešit žádná závada a věřím, že se ani nic závažného nestane. Občas se mi nekdo vysměje, jestli už šetřím na nové baterky, ale oni nevyjdou na nic víc, než výměna vstřiků a turba u dieselu...

praktičnost
9

Vzhledem k tomu, že mám ještě Mazdu MX5, tak je praktičnost velmi dobrá.. po sklopení zadních sedaček je to spíše takový menší pickup.

prostornost
8

Vepředu je místa dost, vzadu ale není žádné. Vejde se tam tak člověk bez nohou nebo hubená slečna.

jízdní vlastnosti
9

Dost mě překvapilo jak hodně je Honda přetáčivá a jsem za to rád, nedotáčivost se vyskyne jen pokud člověk neumí pracovat s plynem nebo to přepálí s rychlostí.

jízdní komfort
9

Komfort je výborný. Krásně filtruje nerovnosti, zvlněnou silnici a teď po kompletním vytlumení interiéru je v ní i ticho.

provozní náklady
10

Spotřeba je velmi nízká. Díly nejsou nejlevnější, ale díky tomu jak hodně vydrží to je jedno.

náhradní díly
8

V Hondě se dá sehnat asi všechno, jen ceny nejsou moc přívětivé. Naštěstí je to hodně spolehlivé auto...

výkon motoru
7

Teď po instalaci sacího potrubí z hondy fit a ostranění jednoho katalyzátoru je to o něco lepší. Díky elektromotoru je dost točivého momentu i v nízkých otáčkách a nad 4500ot. motor docela pěkně jede. Jinak tam je výkonu spíše tak akorát, než hodně.

spotřeba
10

Spotřeba je hodně silná stránka CR-Z Při běžné jízdě po okreskách (110kmh) 5,1 Eco jízda s tím, že nikoho nebrzdím, ale spíš i předjíždím 4,5 Svižná jízda s točením k omezovači a 100% využití výkonu cca 7,5-8,5.

hlučnost motoru
10

Motor má příjemný zvuk. A ted bez jednoho katalyzátoru hezky střílí do výfuku.

kvalita sedadel
9

Mohly by mít ještě lepší boční vedení, ale je to hlavně tím, že jsem si zvykl na skořepinové sedačky ve své MX-5

brzdy
9

Na to, že se jedná o hybrid jsou výborně dávkovatelné a bez znatelného přechodu mezi rekuperací a kolovými brzdami.

zavazadlový prostor
8

Mě stačí...


Více o modeluHonda CR-Z ZF1 (od 2010)
Honda CR-V 2.0 Honda CR-V 2.0

Automobilka Honda představila Hondu CR-V v říjnu 1995. U…

Honda S2000 Honda S2000

HONDA S2000 je atraktivní roadster s motorem vpředu a s…

 





Blesk.cz

Módní téma týdne: Být královnou bálu, stát se Popelkou

Módní téma týdne: Být královnou bálu, stát se Popelkou

Plesy jsou na pořadu dne. K období zimy tradičně patří a v lednu se jejich kolotoč začíná naplno roztáčet.…

Mrazivá slova Dalibora Jandy o smrti syna (†21): Kolegové mi to přáli! Tedy někteří...

Mrazivá slova Dalibora Jandy o smrti syna (†21):…

Je slavný, vede spokojený rodinný život, na kontě má tři zlaté slavíky. Přesto se v životě Dalibora Jandy (65)…

 

iSport.cz

Australian Open ONLINE: Plíškovou čeká boj s Italkou o osmifinále

Australian Open ONLINE: Plíškovou čeká boj s Italkou…

Tenistka Karolína Plíšková hraje o osmifinále grandslamového Australian Open na centrkurtu v Areně Roda Lavera.…

Plekanec musel strpět porážku a ztratil zub: Našli ho naštěstí zametači

Plekanec musel strpět porážku a ztratil zub: Našli…

„Aspoň něco pozitivního,“ utrousil Tomáš Plekanec pár minut po zápase v Ostravě, kde jeho Kometa padla 1:4.…

 

Reflex.cz

Paralympijský vítěz Jiří Ježek: Nepodvolte se zranění a prožijte plnohodnotný život

Paralympijský vítěz Jiří Ježek: Nepodvolte se…

Za nepozornost se platí. Dlouhé hodiny by o tom mohl vyprávět šestinásobný paralympijský vítěz a mistr světa…

Kora et le Mechanix pokřtí své nové album na pražské Kampě vodou z Čertovky

Kora et le Mechanix pokřtí své nové album na pražské…

Pražsko-liberecká skupina Kora et le Mechanix 24. ledna v pražském klubu Besední 3 na Kampě pokřtí své otevřené…