reklama


Recenze

majki (muž 33 let) Poslat zprávu
 
10 Majitel

Mazda 2 1.3 TE Spirited Green

9,92 Uživatelé

Hodnoceno: 187× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Mazda 2, foto 1 Mazda 2, foto 2 Mazda 2, foto 3 Mazda 2, foto 4 Mazda 2, foto 5 Mazda 2, foto 6 Mazda 2, foto 7 Mazda 2, foto 8
Mazda 2, foto 9 Mazda 2, foto 10 Mazda 2, foto 11 Mazda 2, foto 12 Mazda 2, foto 13 Mazda 2, foto 14 Mazda 2, foto 15 Mazda 2, foto 16 Mazda 2, foto 17 Mazda 2, foto 18 Mazda 2, foto 19 Mazda 2, foto 20 Mazda 2, foto 21 Mazda 2, foto 22 Mazda 2, foto 23 Mazda 2, foto 24 Mazda 2, foto 25 Mazda 2, foto 26 Mazda 2, foto 27 Mazda 2, foto 29 Mazda 2, foto 30 Mazda 2, foto 31 Mazda 2, foto 32 Mazda 2, foto 33 Mazda 2, foto 34 Mazda 2, foto 35 Mazda 2, foto 36 Mazda 2, foto 37 Mazda 2, foto 38 Mazda 2, foto 39 Mazda 2, foto 43 Mazda 2, foto 44 Mazda 2, foto 45 Mazda 2, foto 46 Mazda 2, foto 47 Mazda 2, foto 48 Mazda 2, foto 49 Mazda 2, foto 50 Mazda 2, foto 51 Mazda 2, foto 52 Mazda 2, foto 53 Mazda 2, foto 54 Mazda 2, foto 55 Mazda 2, foto 56 Mazda 2, foto 57 Mazda 2, foto 58 Mazda 2, foto 59 Mazda 2, foto 60 Mazda 2, foto 61 Mazda 2, foto 62 Mazda 2, foto 63 Mazda 2, foto 64 Mazda 2, foto 65 Mazda 2, foto 66 Mazda 2, foto 67 Mazda 2, foto 68 Mazda 2, foto 69 Mazda 2, foto 70 Mazda 2, foto 71 Mazda 2, foto 72 Mazda 2, foto 73 Mazda 2, foto 74 Mazda 2, foto 75 Mazda 2, foto 76 Mazda 2, foto 78 Mazda 2, foto 79 Mazda 2, foto 80 Mazda 2, foto 81 Mazda 2, foto 82 Mazda 2, foto 83 Mazda 2, foto 84 Mazda 2, foto 85 Mazda 2, foto 86 Mazda 2, foto 87 Mazda 2, foto 88 Mazda 2, foto 89 Mazda 2, foto 90 Mazda 2, foto 91 Mazda 2, foto 92 Mazda 2, foto 94 Mazda 2, foto 95 Mazda 2, foto 96 Mazda 2, foto 98 Mazda 2, foto 99 Mazda 2, foto 100 Mazda 2, foto 101 Mazda 2, foto 102 Mazda 2, foto 103 Mazda 2, foto 104 Mazda 2, foto 105 Mazda 2, foto 106 Mazda 2, foto 107 Mazda 2, foto 108 Mazda 2, foto 109 Mazda 2, foto 110 Mazda 2, foto 111 Mazda 2, foto 112 Mazda 2, foto 113 Mazda 2, foto 114 Mazda 2, foto 117 Mazda 2, foto 118 Mazda 2, foto 119 Mazda 2, foto 120 Mazda 2, foto 121 Mazda 2, foto 122 Mazda 2, foto 123 Mazda 2, foto 124 Mazda 2, foto 125 Mazda 2, foto 126 Mazda 2, foto 128 Mazda 2, foto 129 Mazda 2, foto 130 Mazda 2, foto 131 Mazda 2, foto 132 Mazda 2, foto 133 Mazda 2, foto 134 Mazda 2, foto 135 Mazda 2, foto 136 Mazda 2, foto 137 Mazda 2, foto 138 Mazda 2, foto 139 Mazda 2, foto 140 Mazda 2, foto 141 Mazda 2, foto 142 Mazda 2, foto 143 Mazda 2, foto 144 Mazda 2, foto 145 Mazda 2, foto 146 Mazda 2, foto 147 Mazda 2, foto 148 Mazda 2, foto 149 Mazda 2, foto 150 Mazda 2, foto 151 Mazda 2, foto 152 Mazda 2, foto 153 Mazda 2, foto 154 Mazda 2, foto 155 Mazda 2, foto 156 Mazda 2, foto 157 Mazda 2, foto 158 Mazda 2, foto 159 Mazda 2, foto 160 Mazda 2, foto 161 Mazda 2, foto 162 Mazda 2, foto 163 Mazda 2, foto 164 Mazda 2, foto 165 Mazda 2, foto 166 Mazda 2, foto 167 Mazda 2, foto 168 Mazda 2, foto 169 Mazda 2, foto 170 Mazda 2, foto 171 Mazda 2, foto 172 Mazda 2, foto 173 Mazda 2, foto 174 Mazda 2, foto 175 Mazda 2, foto 176 Mazda 2, foto 177 Mazda 2, foto 178 Mazda 2, foto 179 Mazda 2, foto 180 Mazda 2, foto 181 Mazda 2, foto 182
 

Technické info

Přezdívka auta Dvojka Rok výroby 2008 Koupeno nové najeto [km]:66666 tuning/stylingoznačené * palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1349 výkon [kW]: 63 kroutící moment [Nm]: 122 zrychlení 0-100 km/h [s]: 12,9 maximální rychlost [km/h]: 172 / 185 * počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 15 / 16 * zavazadlový prostor [l]: 250 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 5,4 (udávaná)spotřeba naměřená:Spritmonitor.de

Popis vozu

-- RECENZE PO ROCE A 20.000KM (březen 2009)--
Jaký byl první rok s Mazdou2? Jakých bylo prvních 20.000km s Mazdou2? Objevily se nějaké závady, problémy nebo má druhá generace Mazdy2 ve vínku toliko ověřenou spolehlivost vozů Mazda? Na tyto a spousta dalších otázek se pokusím odpovědět v následujícím shrnutí jednoho roku života s Mazdou2.

- Hlavně opatrně -
První dva měsíce byly s ní opravdu těžké. Ne z pohledu, že by se něco kazilo, ale z pohledu, kdy člověk vlastní své první úplně nové auto a vytvořil si k němu vztah ještě dřív, než ho v salóně převzal. První týden v noci vstává a hledí na parkoviště, jestli tam to auto opravdu stojí, pokaždé, než do něj nastoupí, ho obhlíží, zda se někde neobjevil škrábanec či něco horšího. Je to těžké a v tomto ohledu závidím lidem, kteří berou auto jako běžnou spotřební věc, jako lednici či televizi. Pokazí se? No co, necháme opravit, nic se neděje. Dle návodu by se s autem mělo opatrně zacházet minimálně prvních 1.000km. Podle některých odborníků 10.000km, podle jiných 5.000km, a je skupinka lidí, kteří tvrdí, že auto přijede zajeté už z továrny. Pravda je jako vždy někde uprostřed, takže jsem se snažil jí moc „nenakládat“ prvních 5.000km.
Po třech týdnech a sotva 1.500km ji čekala cesta do Vysokých Tater. Vybaven zimními pneu, lopatkou a malým pytlem písku v kufru jsme naložili i zbytek věcí pro týdenní dovolenou a vydali se vstříc Gerlachu. Obavy ze sněhu a vánic se nakonec nepotvrdily, celou cestu bylo sychravo, nad nulou, nicméně sotva jsme v Tatranskej Štrbe sjeli z poměrně rovné a široké silnice, dostala Mazda2 příležitost předvést špičkově odvedenou práci inženýrů – ladičů podvozku. Snaha hledat limity nebyla nijak velká, dva dospělí, dítě, plný kufr, nicméně touha užít si ty horské cesty, zatáčky, klesání a stoupání, převládla. A Mazda2 nezklamala. Mrštná přesně tak, jak reklamní slogan kázal. Pokyny řidiče přes přesné řízení poslaly auto tam, kde řidič chtěl. Jako odměnu dostával celkem přesné informace o tom, co se s předními koly právě děje a co víc, prožíval onen pocit zoom-zoom = neskonalá radost z jízdy. Jestli se někde Mazda2 cítí nejlépe, jsou to právě takovéto okresky se zatáčkami, stoupáním, klesáním. Štrbské pleso, Vyšné Hágy, Starý Smokovec, Tatranská Lesná a konečně cíl, Tatranská Lomnica. Cože? Už jsme v cíli? Ještě ne, ještě nechci, vraťme se a zopakujme si to znova…hlaholil jsem na spolujezdce. Odpověď byla negativní, pravda, obličeje jim trochu zezelenaly, spolujezdec necítí tu jistotu ve volantu, neví, kdy přesně auto zatočí, nemůže předpokládat a zapřít se do sedadla, aby si příliš nerozhodil žaludek. No dobrá tedy, pro dnešek stačilo a budu se těšit na cestu zpátky…pronáším tiše a se škodolibým úsměvem na tváři. Cesta zpět byla v obdobném duchu. Tuto zkoušku zvládla Dvojka na výbornou.

- Radost přetrvává -
Cestování po D1 je z Karviné do Brna celkem pohoda. Většinou slabý provoz, samotný povrch dálnice slušný, bez výrazných nerovností či výmolů a hlavně úsek Hranice (nyní nově) – Olomouc je radost projíždět. Z Brna na Prahu je to již horší, všichni víme, jak je D1 rozflákaná a bohužel i Mazda2 není zrovna dálniční koráb, který by takové nerovnosti zvládal přejíždět s noblesou. Ne, tohle opravdu nedokáže. Nicméně kompromis mezi tvrdostí podvozku, jeho schopností být zábavný a zároveň komfortní, je v této třídě nevídaný a jednoduše skvělý. Díky kvalitním sedadlům o své zuby nepřijdete, na těch nejhorších úsecích akorát absolvujete slabší masáž, nicméně záda či krční páteř ani po pěti hodinách za volantem neprotestují.
Po dvou měsících má Dvojka naběháno 5.000km a já povoluji uzdu svému chtíči a když se naskytne příležitost, nechávám se unášet na vlně vysokých otáček benzínového srdce. Většinou spolu proplouváme ucpaným provozem v Praze, kdy perfektně svou práci v parných dnech odvádí automatická klimatizace (za tu dnes opravdu nešetřete). Sem tam výlet na dálnici nebo po okreskách ke krásám českých hradů a zámků. Je začátek července a přichází první závada. Ventilátor je hlučný, asi se do něj dostal nějaký bordel. Telefon prodejci, domluven termín. Po dvou hodinách auto přebírám s opět tichým ventilátorem. Vyčištěno zdarma. Cením si toho. (Později se na jednom UK fóru dozvídám, že se to projevilo u hodně Dvojek a v případě těchto problémů Mazda zdarma ventilační systém vyčistí a doinstaluje potřebnou zábranu. Ta je již rovnou instalována i v továrně do nových modelů. Svolávací akce netřeba, není to nebezpečná závada.). V červenci také Ještěrka dostává 16“ originál Mazda2 ALU disky společně s letními pneu Hankook Ventus Prime v předepsaném rozměru 195/45 R16. Změny v tvrdosti či komfortu neznatelné, leč v přilnavosti a stabilitě v zatáčkách velice (aspoň ve srovnání s momentálními zimními Pirelli 185/55 R15).

- První velký mrak na slunečné obloze -
Jednou to přijít ale musí. Neříkám, že vždy, ale procentuální statistika by byla jistě vysoká. Přijdu jeden pozdní večer, kdy se vracíme nabuzení skvělým filmem z kina, chci dát svému plechovému miláčkovi dobrou noc a zkontrolovat, jestli je vše OK a ono není. Jednou to musí přijít, já vím, ale proč tak brzy a proč takto? Viník neznámý. Zřejmě náklaďák, s kterým jeho řidič příliš neuměl a výsledkem byly poškrábané řidičovy dveře, pomačkaný přední levý blatník a podřený přední nárazník. Celková škoda 21.000,-, z toho 10.000,- spoluúčast. Člověk nezmůže nic. Jen zamáčknout slzu, vysypat peněženku a být rád, že to nebylo horší. Týden po vyzvednutí ze servisu přichází od Mazda Motor Czech dopis oznamující svolávací akci na výměnu nábojů zadních kol. I když jsem nadmíru spokojen s prací servisu Autolaros Speed v Ostravě, tentokráte mě v nejbližším termínu nečekala cesta do Karviné a tak volím na doporučení Autocentrum Duba v Praze Stodůlkách. Profesionální přístup v zázemí nového a moderního autosalónu si velice pochvaluji a věřím, že svou práci odvedli dobře.
Po půlroce s Ještěrkou mě v podstatě trápila jedna jediná věc a to spotřeba. Hodnotám z papíru jsem se nepřiblížil ani na míli. Těžko říci, zda to je provozem, ve kterém jezdím (často zácpy, prostě Praha, na dálnici taky nepatřím k nejpomalejším) nebo mám těžkou nohu (což si nemyslím, s Puntem jsem dokázal jezdit za tabulkové hodnoty) nebo pánové si údaje vycucali z prstu. Nicméně po nahlédnutí na Spritmonitor.de vidím spousty Dvojek, které za přibližné tovární hodnoty jezdí. Na druhou stranu vidím taky spousty Dvojek, které jsou na tom podobně či mnohem hůře než já. V duchu si říkám, že to nebudu řešit, ale občas to vyplave na povrch (hlavně když se pochlubí kamarádi se stejnými auty) a očima vidím rudě (a není to Ferrari, které bych před nimi měl). Ale co, jízdu si užívám, půllitr sem, půllitr tam, tohle by člověk fakt neměl řešit. Ještě k té spotřebě, nejvýše, kam se mi zatím podařilo dostat, bylo 9,36l/100km a to po velice rychlé ranní jízdě po dálnici, kdy navigace na konci 268km úseku vyplivla údaj o průměrné rychlosti 164km/h.

V říjnu jsem poté absolvoval 300km cestu na zadních sedadlech. Je třeba přece vědět, jaké to je, být tím spolujezdcem vzadu ve vlastním autě. Napomohlo tomu také to, že ten den jsem byl z práce KO a necítil jsem se na to úsek Praha – Břeclav odřídit. Pohodlně jsem se se svými 177cm usadil nejprve za řidiče (185cm) a absolvoval tak cestu až po JETku na 144km D1. Jelo se v rámci možností pohodlně, místa na nohy přehršel, limit byl nad hlavou, kde bych uvítal minimálně 3cm navíc (ideálně by se zde cestovalo člověku s výškou do 170cm), trochu klaustrofobicky působí poměrně vysoko položené a malé boční okno, opěrka lokte ve výplni dveří je v ideální výšce, sedadlo ani měkké, ani tvrdé, příjemné. Ta samá situace se opakovala i po cestě dál, tentokráte za předním spolujezdcem (170cm), akorát s tím rozdílem, že pro nohy bylo ještě více místa. Závěr? Mazda2 je uvnitř na své poměry velice prostorná, zejména co se týče oblasti nohou a ramenou. Na zadních sedadlech chybí místo nad hlavou a tak je vhodné sem usazovat pouze děti.

- Sníh nám nevadí -
Koncem listopadu čekal Dvojku křest sněhem :), jelo se na čtyři dny do malé vesničky kousek od Kitzbühelu. Tentokrát jsem pořídil i řetězy, pro jistotu, štěstí přeje připraveným, nicméně dodneška zůstaly nerozbaleny. Dálniční sprint ve dvou lidech a bagáží v kufru i následný dojezd až do Oberndorfu byl ve znamení sychravého, leč bezsněžného počasí. Ale druhý den večer při návratu z Kaprunu byly mé motlitby za sníh vyslyšeny, nutno dodat že až přeslyšeny. S 20cm čerstvého sněhu na silnici a kvalitní vánicí ve tmě se ani ta jízda ve své podstatě užít nedá. To spíš člověk sedí se sevřenýma půlkama a křečovitě svírá volant a opatrně se proplétá serpentinami zpátky na pension. Napětí v autě se dalo krájet, o uvízlé kamiony, ale i osobní auta v kopcích na úzkých silnicích, nebyla nouze a tak po hodině a půl cesty tímto sněžným blizzardem jsme byli rádi, že jsme vše zvládli a Dvojka bez sebemenšího zaváhání odvedla perfektní práci. A protože si příroda myslela, že nám to zřejmě bylo málo, obdařila nás podobným počasím i další den při večerním návratu ze Salzburgu. Opět bez sebemenších problémů a hlavně, už jsem se cítil více v kramflecích, páč jsem věděl, že to auto na tom sněhu na to má. Po návratu čekalo Ještěrku měsíc městského ježdění po Praze. Začaly mrazy, které v noci klesaly až k -15°C a objevil se malý nešvar. V oblasti modulárního autorádia začalo při těchto mrazech na nerovnostech něco drncat. Přestalo to až ve chvíli, kdy byl interiér patřičně vyhřátý. Do garanční prohlídky zbývaly necelé tři měsíce a tak jsem to nijak neřešil. Ke konci roku už jen výlet do Karviné a zpět. Silvestra jsme strávili v Praze a řádně ho spolu oslavili :).

- První narozeniny -
Na začátku ledna jsem zavolal do Autolarosu s požadavkem na objednání se na 1. garanční prohlídku. Termín byl domluven na 27.2. Zbývaly dva měsíce a já přemýšlel, co bych Ještěrce k prvním narozkám nadělil. Nakonec padla volba na zatmavení oken, ochranné originální hliníkové lišty prahů a koženohliníkovou hlavici řadící páky z edice Mazda2 GT. Do garančky se jezdilo už pouze po Praze, nakonec v pátek 27.2. ráno jsme přijeli do servisu s 19.155km na tachometru. Přijímacímu technikovi jsem rovněž předal instrukce a své poznámky, tzn. že požaduji olej Mazda Dexelia 5W-30 (ověřeno mnoha uživateli) a že bych byl rád, kdyby vyřešili ty drobnosti, které mne trápily. Bylo to jednak drncání palubní desky v oblasti modulárního autorádia, také občas vrzající sedadlo řidiče a konečně hluk od zámku pátých dveří při přejezdu velkých nerovností (typicky výmol, kterému se nedalo vyhnout – ještě se zmíním na konci). Vše opraveno, garančka dopadla na výbornou a já spokojen odjížděl se zatmavenými skly, novým olejem atd. domů. O dva týdny později dostala Ještěrka ještě jeden dárek v podobě bavlněného filtru sání od firmy K&N.

- Takže...? -
Co říci závěrem? Uplynul rok. Rok bez nehody, bez vážné závady či problému. Dvojka mi přinesla tuny, tuny radosti a zábavy, kde na druhé misce vah se krčí sotva kilogram problémů v podobě hlučné ventilace, vrzajícího sedadla řidiče, bouchajícího zámku pátých dveří a drncaní palubky v mrazech. Jsou to věci, které nejsou vážné, neohrožují provoz a víceméně ani pohodlí posádky, navíc byly navýsost opraveny bezplatně a s profesionálním úsměvem na tváři. Do toho jedna svolávací akce. Je to auto z počátku produkce a tak se mu dá těchto pár „kosmetických“ vad prominout, jelikož vážné a závažné problémy jsou ty, které jednotlivým modelům prohrávají statistiky spolehlivosti. Věřím, že Dvojka i nadále spolehlivou zůstane. Zábavným podvozkem je to úžasné auto, které v mainstreamu (rozuměj, nepočítám upravené verze jako RS, OPC, ST apod.) nemá konkurenci. Rovněž řízení je přesné a v těch serpentinách a na okreskách přesně takové, jaké k tomuto podvozku řidič potřebuje. Tuto dvojici doplňuje přesné řazení s krátkými drahami a skvěle umístěnou krátkou řadičkou, kdy od volantu k její hlavici to trvá ruce zlomek vteřiny. Motor neoplývá turbem, ostrou vačkou a na dnešní poměry ani vysokým výkonem, leč sotva 950kg autu těch 86koní stačí na svižnou jízdu s posádkou o dvou lidech. V nízkých otáčkách je tichý, takřka neslyšitelný, od 2.500ot/min se ale probouzí k životu zvukem a od 3.500ot/min také výkonem. Mnohdy právě ve vrcholu točivého momentu, který je v oněch 3.500ot/min, lze pocítit mírné kopnutí a auto vystřelí vpřed (pro rýpaly – berte to s rezervou a ohledem na možnosti tohoto auta) a táhne až do 6.300ot/min. Dvojka, trojka a čtyřka dokážou s necelou tunou cvičit slušně, jaké to je pak asi v 1.5 GT? :) V interiéru hýčká Mazda2 řidiče přehledností a jednoduchostí ovládacích prvků. Ano, je z tvrdých plastů, ale důkladné zpracování to nedává najevo. Sedadla jsou velmi dobrá, se slušným bočním vedením. Postrádám akorát důmyslnější odkládací prostory na mobil či brýle, nicméně i ty se dají najít (leč v jiných autech jsou řešeny lépe). Výhled z vozu je výborný a mohl by mnohým jít příkladem. Rovněž hluk od pneumatik nebo motoru je minimální, jen v zimě člověk slýchává odlétávající kamínky možná víc, než by bylo záhodno. Když konečně získáte odhad ve velikosti auta, tak s ním lze bez problémů parkovat i na místech, kde by to s jinými bylo možné jen s obtížemi (hlavně díky malému poloměru otáčení Dvojky). Mne osobně činilo problém si zvyknout na krátký čumák, mnohdy jsem si myslel, že jsem na auto před sebou už nalepený a ono tam bylo ještě dobrých 40cm. Kufr svými 250l neoslní chalupáře, ale nám vždy stačil. A když už se nemohly věci vlézt do kufru, nikdy jsme nejeli ve čtyřech lidech, takže nebyl problém je umístit na zadní sedadlo (to se stalo za celý rok jen jednou). Co mi ve Dvojce chybí? Bohužel jsou to maličkosti, které stojí pár korun a já dodnes nechápu, proč nejsou ve Dvojkách už od nejnižší výbavy :(. Jedná se o nastavitelný cyklovač stěračů (ten je až ve dvou nejvyšších výbavách, jinak je k dispozici pouze jeden pevný interval) a také je to palubní PC, přece nemůže stát majlant instalace palubního PC, který by zvládal ukazovat aktuální průměrnou spotřebu, celkovou průměrnou spotřebu, dojezd a konečně také venkovní teplotu. Opět dostupné pouze ve dvou nejvyšších výbavách. A na závěr malá rozmazlenost – tempomat. Není to auto primárně na dálnice, já vím, ale kdo ho jednou okusí, jinde mu velice, velice chybí. Leč v ČR není dostupný v žádné z výbav, přitom v zahraničí v TOP výbavách je. A to je asi ta největší bolístka Mazdy – stupně výbav, popřípadě vybavenost modelů. Když to mohou mít Němci, proč ne my, Češi? Možná jim to dojde ve chvíli, kdy začneme kupovat auta v zahraničí a servisovat je v ČR, kdy uvidí jinou výbavu, než tu, co je dostupná u nás...kdo ví...
A jestli bych si Mazdu2 koupil zase? Ano, koupil, leč nyní asi ve třídvířku a výbavě GT.

Pzn.: Ještě se vrátím k tomu hluku od zámku pátých dveří. V lepším případě tento hluk opravdu způsobuje zámek. Bohužel je i druhý případ, kdy je tento hluk způsobován takřka nefunkčním tlumičem pérování. Je to problém, o kterém Mazda ví a každé podezření vám v servise také prošetří. Pokud bude závada v tlumiči, je zdarma vyměněn, pokud v zámku, je zdarma opraven. Proto se s tím neostýchejte, znáte to přece sami – líná huba = holé neštěstí.

Na závěr bych chtěl ještě poděkovat mnoha čtenářům, současným či budoucím (nebo ještě nerozhodnutým) majitelům Mazdy2, co pravidelně či nepravidelně sledují recenzi na MACZ či mé příspěvky na forum.Mazdaklub.eu, že se neostýchají poslat email s děkováním nebo dotazy či žádostmi o pomoc nebo se chtějí podělit o pozitivní či negativní zkušenost s Mazdou2. Pokračujte v tom, máte problém, jste si v něčem nejistí, chybí vám nějaká informace? Tak mi napište, buď poradím sám nebo se pokusím fundovanou radu či pomoc sehnat. Jsme tu od toho, abychom si pomáhali, navzájem se informovali a pokud čas a štěstí dá, tak třeba i potkávali na silnici či na srazech.
A teď hurá za dalšími 20.000km.

-- NA ZAČÁTKU (březen 2008)--
Předmluva
Člověk si nové auto nevybírá každý den. A když říkám nové, tím myslím funglovku. Příchod nové Dvojky jsem sledoval už od počátku, co se objevily první zmínky. Mám rád malá auta, zvlášť když jsou aspoň trochu živá a atraktivní svým designem. Začínal jsem s naší rodinnou Mazdou 626 GD 2.2i, velké, prostorné a komfortní auto a jako každá Mazda – spolehlivé. Najezdil jsem s ní tisíce kilometrů. Rok a půl zpátky jsem se přestěhoval do Prahy a potřeboval malé auto, které by ale nebylo ani příliš líné na dálnici. Padla volba na Fiat Punto Sporting 2. generace, které jsem si z bazaru odvážel v polovině května 2007. Malé, lehké auto se vzhledem dravce, přitvrzeným podvozkem, šestistupňovou převodovkou, kůží obšitým volantem a řadičkou a manuální klimou, která se osvědčila hlavně v létě při cestě na dovolenou do Chorvatska. Za těch 9 měsíců mě nenechalo ve štychu a kecy o nespolehlivosti Italů potvrdit určitě nemohu.

První opojení
Přišly první oficiální fotografie nové Mazdy 2, začaly se objevovat první testy a všichni pěli jen chválu. Upřímně, nic jiného jsem ani nečekal. Mazda šla proti proudu, auto zmenšila, odlehčila a místo rodinného miniMPV postavila malého, hbitého dravce, který se lehce pohybuje městskou džunglí a nezalekne se ani svižné jízdy po dálnici. V tu chvíli (říjen 2007) jsem si říkal, že vybírat teď malé auto, budu mít problém. Vybrat si Suzuki Swift připomínající Mini? Nebo dravou Corsu s designem malé štiky? A co líbivé italské křivky Grande Punta? Nebo dát přednost kvalitě přímo z japonské výrobní linky – Mazdě 2? Neřešil jsem to, jezdil jsem si v Puntu a byl jsem spokojený. Pak ale přišel konec ledna, něco se ve mě zlomilo, sestavili jsme s kamarádem – prodejcem v autosalonu Mazda – nějakou nabídku a v tu chvíli jsem věděl, že Dvojka bude moje. Teď už jen doladit výbavu, barvu, doplňky a v neposlední řadě hlavně splátkový kalendář. Nestydím se za to, že mám auto na splátky. Ani za to, že je to nové auto, které po vyjetí ze salonu ztratí 20% z ceny. Stačí mi pohled na ceny ojetin Mazdy 2 a 3. Jednak je to v bazarech horké zboží a druhak si svou cenu drží po právu vysoko (tím narážím na statistiky TÜV, ve kterých M3 obsadila 1. a M2 2. místo). Navíc nové auto = jezdím s ním já, čímž také vím, jak s ním zacházím a mám přehled o případném servisu a nemusím se strachovat, co kde předchozí majitel zpackal atd.

Jak jsem nakupoval
Testovací jízdu jsem si domluvil jen ze zvědavosti, nepochyboval jsem o vlastnostech tohoto prcka xkrát popsaných v recenzích po celé Evropě. 2.2. jsem dojel do Autolarosu Ostrava, převzal si klíčky od předváděcího kousku a na hodinu se s ním vytratil. Protáhl jsem ji jak po dálnici, tak po vesnických uličkách. Byl jsem nadšen. Auto jsem vrátil s úsměvem na tváři a slovy, že v pondělí začneme jednat. Já v Praze, kamarád prodejce v Ostravě. Vše jsme vyřešili emailem, telefonáty a scannerem. Úžasné, skoro jako nákup přes internet, jen krapet složitější. Vybral jsem si barvu, verzi, doplňky, zaplatil zálohu, podepsal objednávku, vyplnil formuláře pro splátky. Pak už jsem jen dostával zprávy, že auto je rezervované v centrálním skladu v Antverpách, že už je na cestě, že splátky byly schváleny, že auto je v ČR a nakonec, že 1.3. se uskuteční předání. Na to, že první termín dodání se odhadoval na květen, to byla akce blesk :). V podstatě jsem nemusel vytáhnout paty z domu, paráda.

Co jsem vybral
Vzhledem k finančním možnostem byla volba verze celkem jasná: TE, k tomu mlhovky a loketní opěrku. Nejtěžší bylo vlastně vybrat barvu :). Vždycky jsem chtěl červené auto. Nejhezčí je červená Maranello, kterou používá Ferrari na svých sporťácích a monopostech F1 (ano, jsem fanouškem této stáje :)). Bohužel červená pro Dvojku je příliš světlá a tak trochu narůžovělá. Ve tmavých barvách zase zaniknou výrazné výlisy na bocích karoserie, bílá jí sluší, ale do města je nepoužitelná, co dva dny bych ji musel mýt. Ve zlaté vypadá ohavně, ve hnědé rovněž, stříbrnou nesnáším a modré jsem měl Punto. Zbývala světle modrá metalíza nebo propagační spirited zelená. Krátce jsem pouvažoval, světle modrá metalíza se mi zdála až příliš příbuzná se stříbrnou, takže jsem sáhl po spirited green a bylo. Prakticky nejvýraznější barva v nabídce, barva, kterou marketingové oddělení použilo pro propagaci Dvojky, barva, kterou okamžitě po mediální masáži Mazdy na reklamní billboardy nahodila na svého Yarise Toyota (grrrrrrrr). Nicméně tato barva sluší dvojce ze všech nejvíce. Je výrazná a vyčuhuje z davu našedlých stříbrno-černo-tmavých aut...a ano, mám z toho trochu strach, že bude příliš tahat oči všech, i závistivců, a že se někdy probudím a bude mít na sobě nepěkné rýhy, ne-li něco horšího...

Jak vypadá v mých očích
Vzhled, design, tvary, křivky atd...něco, co se jen těžko může trefit do vkusu každého. Nicméně, Mazda 2 je líbivá, opustila krabiocidní rozměry miniMPV (leč zase lépe prostorově využitelné) a vrátila se ke klasickému hatchbacku. I přes to, že se rozměry zmenšily, působí M2 díky "muscle" detailům větší než doopravdy je. Japonsky mandlové oči a zadní světla mohou evokovat velkou podobnost s Peugeotem 207, nicméně, opět je to jen dojem z fotografií, realita je jiná a auta si nespletete. Dvojka má svůj styl, své nezaměnitelné křivky, japonský design říznutý evropským švihem...pro mne dokonalé. Boční linie, kterým dominují stoupající výlisy pod okny a nad prahy, jsou dynamické a dodávají Dvojce na dravosti. Zpětná zrcátka v atraktivním designu jsou rozměrná a dobře ladí k autu jako celku (což se třeba nedá říci o Opelu Astra, brrr). Velkým plus je chromová koncovka výfuku již od základu, dodáva zádi patřičný "lesk". Krom velkých děr pro kola mám k exteriéru ještě jednu výtku a tou je materiál na B sloupku a hraně dveří (inspirace u Apple?), který se rád "opalcovává" a vzhledem k tomu, že se většina lidí při zavírání dveří tohoto místa dotkne, je to krapet nepraktické.
Inteligentně řešený interiér, tak by se dalo jednoduše popsat to, co člověk cítí po nastoupení do Dvojky. Přístrojový štít (podsvícení červenooranžové s regulovatelnou intenzitou) s velkým rychloměrem uprostřed, otáčkoměrem nalevo a palubním PC napravo (bohužel s ukazatelem teploty a průměrné/aktuální spotřeby až od verze TE plus, což je pro mě velké MÍNUS – většina aut nižší třídy ho má již od základu), ukazatel paliva je řešen digitální stupnicí, ukazatel teploty motoru je řešen dvěmi ledkami, modrou pro studený motor, červenou pro přehřátý...divné? Zvyknete si a rychle. Rychloměr vypadá sportovně, bílý podkres, velke číslice, naopak otáčkoměru vytýkám jedinou věc - tím, že nejsou jeho číslice rovněž podkresleny bíle, je hůře čitelný. Dosah všech ovladačů je bezproblémový a intuitivní. Kdo zná volant z předchozí generace Mazdy 6, nebo rovnou poslední MX-5, bude nadšen, protože tento kůží obšitý ve Dvojce se mu téměř vyrovná, volám BRAVO. Ovládání audiosoustavy na něm je logické a pohodlné, oceňuji "šoupací" ovladač hlasitosti. Zvukový projev rádia s vestavěným CD/Mp3 modulem společně se čtyřmi reproduktory hraje je více než dobrý. Samozřejmě audiofila neuspokojí, ale na sériovku není zvuku co vytknout. Malé mínus si odnáší CD mechanika, které trvá načtení CD s MP3 delší dobu (asi jsem příliš rozmazlený z Pioneera, kterého jsem měl v Puntu). Středový panel vypadá masivně, ale místa pro nohy je více než dost. Opět mám výtku k materiálu, je podobný jako na B sloupcích a tak mastnější prsty zanechají otisky všude. Řadící páka (potažená kůží) umístěná na středovém panelu je super věc, zvykl jsem si na ni rychle v Citroenu Jumper, zvykl jsem si i zde. Tím, že ve Dvojce člověk nesedí jak v pohodlném sofa (např. v M6), by řadička na obvyklém místě mohla být řidičem doslova lovena, tady stačí jen krátký pohyb, sešlápnout spojku a řadit, paráda. Řazení je přesné, rychlosti tam padají doslova samy, nehrozí žádné „hledání“. Za připlatek 2700,- můžete dostat řadičku s chromovaným detailem (standard v GT verzi). Schránka před spolujezdcem je na oko dvojitá, ve skutečnosti je mezi oběma prostory díra, ale i tak můžete mít po ruce mapu apod. a po otevření lovit třeba brýle, cdčka atd.. Bohužel nepatří mezi prostornější a pokud máte atlas velikosti A4 a více, budete ho muset vozit ve vnější části a bude přečuhovat do prostoru. Mezi sedadly je umístěn držák na láhev, zapalovač a pod krytem zdířka audiovýstupu. Sedadla jsou pevná, pohodlná, s dobrým bočním vedením. Na řidičových dveřích je ovládání pro přední el. okna a ovladání el. zrcátek, která jsou vyhřívaná a dají se jedním stiskem elektricky sklopit, užitečná věc. Bohužel mám zde další výtku - když už v celém interiéru je tolik na oko velice líbivých detailů v designu "matný hliník", mrzí mě, že už nezbyla barva na vnitřní kliky dveří. Takto černé vypadají neatraktivně a ve dveřích se ztrácejí, škoda. Výhled z vozu je vynikající, A sloupek překáží minimálně (což se například nedá říci o Fabii). Díky nízko posazené spodní hraně bočních oken a vyššímu posezu je výhled do stran a celkový přehled na silnici skvělý. Dozadu přes okno pátých dveří je vzhledem k jeho velikosti a vysokému posazení výhled omezený a při parkování může někomu činit problémy, je třeba mít dobře zafixovanou hloubku nárazníku, přesahuje mnohem více, než by se podle pohledu na zadní okno mohlo zdát. Posez na zadních sedadlech je standardní, místo na nohy v této třídě nevybočuje z řady a pokud vpředu nesedí dvoumetrový dlouhán, nemusí se člověk o svá kolena bát. Ale pro delší cestování v pěti je to samozřejmě nepoužitelné. Nicméně, v 95% budeme v autě jezdit dva, takže plně dostačující. Celkové zpracování, slícování jednotlivých dílů a použité materiály jsou kvalitní a na pohled vypadají luxusněji než na dotek (ale jak se již psalo všude mnohokrát, palubní desku osahávají jen úchylové, ruce patří na volant).

Svezení jedna báseň
Jízdní vlastnosti, to je to, o co tady kráčí...zmenšit, odlehčit a zdynamičnit. Takto by se dal popsat záměr Mazdy při tvorbě nové dvojky. Výsledek je dokonalý. Už jsem ji stačil protáhnout po dálnici a také po úzkých uličkách v zapadlých vískách za Ostravou, ani jedno není tomuhle autu cizí. Na dálnici je znát především dynamika a skvělé zpřevodování auta, už na jedničku má motor slušný záběr (který jsem v Puntu postrádal), řadím dvojku, ta je slabší (jako u všech menších obsahů), pak přijde trojka, auto pádí vpřed, čtyřka, na tachometru 140 a řadím pětku, která ještě stále slušně autu uděluje pokyny ke zrychlení až do 150, pak auto uvadne, ale ve 160 jakoby se vzmohlo k poslednímu výkřiku a rázem si to svištím 170km/h. Teď už jen vítr v zádech a rovinka, popř. donwhill, abyste na tachometru donutili ručičku doplazit se ke 180. Nevadí, motor je syrový, má par kilometrů a po zajetí se to ještě vytříbí. V kabině vládne převážně ticho, hluk od pneumatik minimální, tak samo aerodynamický hluk. Motor je odhlučněn výborně, pro běžné cestovní rychlosti se ozývá jen ševelení, takže ani při 140km/h nemusíte na spolujezdce zvyšovat hlas. Z dálnice sjíždím do malé vísky, za ní prázdná a přehledná rovinka, nikde nikdo, rozjedu to na 100km/h a rázem dupnu na brzdový pedál. Nástup je okamžitý, na vlhké vozovce se spíná ABS, auto zastavuje s přehledem rychle a leckterá jiná malá auta by mohla závidět. Vůbec brzdy a posilovač řízení si zaslouží 1 s *, jejich odladění je naprosto dokonalé, u brzd nehrozí střet s čelním sklem při polechtání pedálu, ale ani nejistota při jeho pořádném sešlápnutí. To samé platí pro posilovač řízení, který je přesný a řidič neztrácí kontakt s vozovkou, vždy ví, co přední náprava zrovna provádí. Po brzdovém "testu" jedu dál, mířím si to mezi baráčky do úzkých uliček, přidávám plyn, brzdím, opět přidávám plyn, zatáčka, vjíždím na klikatou cestu mezi poli, losí test, nic...i přes jednoduchou zadní nápravu se mi nedaří dostat dvojku do úzkých, opět mohu jen zvolat BRAVO. Přejíždím různé nerovnosti, odladění podvozku je spíše tvrdší, ale do sportovního rázu bývalého Punta ještě něco schází, na druhou stranu si kostrč nenarazím, většinu rázů tlumí bez skrupulí perfektně. Ale i zde se najde slabina...odlétávající kamínky od posypu narážející do podběhů jsou slyšet. A jsou hodně slyšet. Nicméně, stačí zvýšit hlasitost rádia a je klid :). Vracím se na dálnici a v duchu si říkám: "140, klidným tempem pěkně domů, žádný vzruch." Ano, na tachometru mam 140km/h, užívám si cesty, poslouchám ševelení motoru a hle, pohled na kapličku a je tam 170km/h. Úplně nenápadně, nevím jak, nevím proč, místo 140 jsem si to uháněl 170 ani jsem to nepostřehl.

Úžasné auto
Co říci závěrem? Tohle auto není pro chalupáře, do kufru toho moc nenaloží. Ale po tom jsem nikdy netoužil. Na stěhování jsou jiná auta. Takže pokud potřebujete druhé auto do rodiny, nebo jste mladí a hledate šmrncovní auto říznuté sportovním duchem (tak jako já), je tohle ta správná volba. Některé nadchne vzhled, design, zpracování, jiné zase výbava (TE, popř. TE Plus) za rozumnou cenu, no a některé si získá svými jízdními vlastnostmi, a podle dosavadních testů mnoha automobilových plátků, také spotřebou (což zatím nemohu posoudit, nádrž jsem ještě nevyjel :)). Mazda udělala s Dvojkou správný krok, nedala na trend, šla proti němu, auto zmenšila, odlehčila, doslova celé změnila, a mé srdce si naprosto získala. A dlužno říci, že velkým plus je také přesun výroby zpátky do Japonska, přece jen přístup japonských dělníků je k práci naprosto odlišný než ve Španělsku, kde se vyráběla první generace Dvojky. Jak se to odráží na dodacích lhůtách? Posuďte sami, objednal jsem 5.2. a 1.3. jsem si ji odvážel. Na druhou stranu je tadz fakt, že mi bylo řečeno, že další Spirited green TE bude k mání až v červenci :).

Silné stránky

- jízdní vlastnosti (zejména na okreskách)
- jízdní vlastnosti (jsou prostě skvělé)
- jízdní vlastnosti (je to úžasná zábava :))
- přehledný a logický interiér
- design
- živý a tichý motor
- nízká hmotnost
- skvěle odladěný podvozek
- výborný výhled z vozu a celkový přehled o situaci na silnici

Slabé stránky

-- příliš měkký lak na předním nárazníku
- palubní počítač by mohl být dostupný od nižších výbav (nyní jen pro 2 nejvyšší)
- celkem značný hluk od odlétávajících kamínků
- rádio načítá docela dlouho CD s MP3 (cca. 15sec oproti 3sec meho Pio v Puntu :) )

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

První garančka dopadla na výbornou, skvěle odvedená práce Autolaros Speed Ostrava.

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Viz. popis auta, jen ty nejlepší. Jen auto dorazilo do ČR dřív než mlhovky, takže na ty jsem si pár týdnů počkal.
Nicméně mi trochu zavařili pánové z leasingu, bežně trvá dodání techničáku 2 dny, u mě to trvalo 4, což me stálo zbytečně dovolenou v práci :-/

Další informace

Prodeje M2 v ČR:
11/07 - 39
12/07 - 66
01-12/08 - 1207
01/09 - 87
02/09 - 103
03/09 - 162
04/09 - 92
05/09 - 37
06/09 - 33
07/09 - 36
08/09 - 48
09/09 - 53

Dole se můžete mrknout na video, jak se na Barrandově natáčela "Fitness" reklama na Mazdu 2

K položkám tuning (proveden tuning/styling - označené *):
maximální rychlost [km/h]: již s bavlněným K&N filtrem, měřeno GPS
průměr kol [palce]: 16" (k výbavě TE jsou jinak dodávány 15" plecháče)

 
reklama

Novinky v recenzi

23.8.2011 09:37

66.666 km

21.08.2011 14:18 si dojela Dvojka pro 66.666 km =).

14.7.2009 11:52

Stříška 5. dveří, zadní LED svítilny a snižování spotřeby...

Je to už delší čas, co jsem tady nenapsal ani řádku a přitom Ještěrka prodělala několik změn, takže se s Vámi o ně teď podělím :). V polovině června jsem přistavil auto do Autolarosu na opravu ťukance, co způsobil tchán (viz. foto). Práce odvedena na jedničku, cena 3.602,-, kolik za to chtěli v jednom nejmenovaném Pražském servise se radši ani nebudu zmiňovat, ale slovo vydřiduch je slabé. Při té příležitosti jsem si zajistil i instalaci stříšky pátých dvěří, kterou jsem koupil na autodoplnky.cz, je to přesná replika originálu Mazdy, jen o dvě třetiny levnější :). Je pouze lepená, ale drží jak přibitá, auto vypadá mnohem dynamičtěji. Opět Vás odkážu na fotogalerii, kde je i se stříškou čerstvě naleštěná Turtle Wax Nano přípravky :). Asi dva týdny na to konečně z Austrálie dorazily zadní LED svítilny, celou anabázi zde vysvětlovat nebudu, ale dva a půl měsíce čekání a nejistoty byly až moc, holt ale když z autodoplnky.cz mi v polovině bžezna psali, že tento typ letos OPRAVDU, ale OPRAVDU mít NEbudou a on se tam v polovině dubna objevil (což já už jsem měl objednáno a zaplaceno u Mars Australia) a za cenu o 2k nižší, měl jsem chuť jim poslat výbušný balíček. Instalace byla jednoduchá a rychlá, během 10minut oba světla vyměněna, efekt je parádní. Tmavší červená Ještěrce moc sluší, jediné, co mě mrzí je, že LED nejsou i blikače. Jen potkávačky a brzdy. No, možná časem někdo vyrobí i s LED blikačí :). Nicméně ale je část blikačů vyvedena v plástvovém vzoru, takže při blikání to jako LED téměř vypadá. Tímto bych chtěl minimálne pro letošek s úpravami skončit a pokračovat až příští jaro, kdy plánuju na přední nárazník origo boční lízátka a taky origo side skirts. A taky bych chtěl vyměnit výfuk za verzi od Remusu. Uvidíme, jak dovolí finance :).
A teď dobrá zpráva o spotřebě. Začala klesat. A to velmi příjemně. Pohybuji se teď kolem cca. 6.5l/100km, brzdou provozu nejsem a dodržuji předepsané rychlostní limity. Pokazily to akorát dva týdny v Praze, kdy byly ty odporná dusna, takže člověk bez klimatizace nevydržel. Mno jsem potěšen a to velice :). Je třeba se naučit s motorem pracovat, ideální je ho v nižších rychlost udržovat na 2.500-3.000 ot/min..
Kilometráži se blížíme k 30k km. Tak krásné léto a cesty bez nehod,
Majki

14.5.2009 11:08

Pružiny Eibach instalovány :)

Tak jsme po návštěvě servisu za účelem instalace originálních Eibach pružin z příslušenství Mazdy, výsledek viz foto. Není to na nich až tak patrné, nicméně na vlastní oči je to viditelné dost, brzy se pokusím udělat foto vedle jiné Dvojky se sériovými pružinami. A pocity? Auto nejde takřka urvat, teď jsou limitem v zatáčkách pneumatiky, jízdní komfort se výrazně nezhoršil, aspoň na D1 mi to tak nepřišlo a ani na jiných děravých silnicích, podvozek a tlumiče jsou tak skvělé, že to perfektně tlumí, jen takové to "zhoupnutí" není tak pružné, zuby jsem si nevymlátil a ani jsem se nevydrkotal, Punto se sportovním podvozkem bylo mnohem. mnohem horší. Troufl bych si tyto pružiny instalovat přímo od výroby, ten pocit jistoty v zatáčkách a vyhýbacích manévrech je prostě úžasný, teď je ta radost z jízdy ještě znásobená a požitek zase někde jinde. Pár dní před tím jsem ještě vyměnil boční blikače za čiré LED a rovněž parkovací žárovky za bíle LEDky, opět vás odkážu na fotogalerii :). Jinak, příší měsíc přibyde ještě stříška pátých dveří a jedno překvapení a tím mé úpravy pro tento rok končí :D (doufám)
Přidávám také pár fotek po důkladném umytí a leštění ;) (i když za půl hodiny bylo zase komplet od pylu :-/ )

15.4.2009 14:10

Mazda2 jako matchbox aut

Podařilo se mi přes eBay objednat 3 zelené a jednu modrou Mazdu2 z edice Matchbox (viz dva poslední obrázky). Jednu modrou a jednu zelenou nabízím případným zájemcům za 120,- + poštovné (popř. osobko v Praze nebo třeba teď v neděli na trase Karviná - Brno - Praha). Více info na: http://forum.mazdaklub.sk/viewtopic.php?f=83&t=13217

7.4.2009 11:15

Březen - rekordní měsíc pro Mazdu2

V březnu zažila Mazda2 renesanci. Prodalo se jí(lepší by bylo napsat "registrovalo") 162kusů. Opět se opakuje situace z února, kdy za sebou nechala jedince, kteří ji pravidelně poráželi, konkrétně se za Mazdu2 zařadili Opel Corsa, Grande Punto ci Renault Clio. Na druhou stranu klobouk dolů před Fiestou, po dvou nic moc měsících se vrací na výsluní a rovnou 260kusy.

6.4.2009 15:25

Zatím dosažená maximálka

15" 185/55 R15 zimní Pirelli, osazeno pouze řidičem, foukal poměrně silný vítr, prázdná dálnice, rovinka, maximálka, co auto dalo:
185km/h dle GPS, tachometr ukazoval cca. 198km/h
Do 166km/h GPS zrychlovala slušně, pak už to byla celkem bída...už se těším na léto a letní gumy :D, navíc v květnu přijdou sportovní pružiny Eibach se snížením 30mm.
Btw., omezovač otáček zasahuje při 6.600ot/min.

6.4.2009 09:21

Nová recenze

Tímto bych Vás chtěl pozvat ke čtení nové recenze aneb rok s Dvojkou.

23.2.2009 12:47

1. garanční prohlídka

Ta Ještěrku čeká 27.2. v 7:30 ráno. Zároveň přijde pár menších úprav a upřímně, už teď nemůžu dospat toho rána :). Celá akce by měla trvat do 15:00 a doufám, že už se dostane také čas na novou recenzi aneb zhodnocení po roce a 20.000km.. Dopředu mohu jen předestřít, že bude velmi pozitivní, ale úplně bez kritiky k pánům do Hirošimy se neobejde (toť info pro rýpaly).

9.1.2009 00:00

Mazda v roce 2008 prodala v CR celkove 3107 novych vozu (v letech 2007, 2006 a 2005 to bylo o vice jak tisicovku mene, v roce 2004 o cca. 600 vozu mene). Z toho prodeje Mazdy2 tvori 1207ks. Netreba pripominat, ze oproti predchozi generaci Mazdy2 je toto naprosty obrat k lepsimu, prvni generace se prodavala prumerne kolem 300ks rocne. Vzhledem k cenove politice netreba ani pripominat, ze dieselovych novych Dvojek je v CR jako safranu, konkretne 7ks.

24.11.2008 00:00

Tak jsme se vrátili z Alp. Bylo hodně zasněženě, ale Ještěrka vše zvládla na zimních Pirellkách bravurně :))

31.10.2008 00:00

Tož a máme přezuto na zimní Pirelli 190 SnowSport 185/55 R15 na plecháčích s poklicema od Mazdy :-)

22.9.2008 00:00

Ještěrka je doma ze servisu již delší dobu, ale jsem dost vytížený, tak není čas cokoliv sepsat (natož sumarizaci po 10.000km). Auto je opraveno k nepoznání, naprosto dokonale odvedená práce. Navíc auto kompletně vypulírovali jak zvenku, tak zevnitř, vypadalo jak nové, nechtělo se mi věřit, že to je moje :D, i trochu zavonělo novotou :). Celkově oprava stála 21.000,-, já platil spoluúčast 10tkč (bohužel, když není viník známý...), nicméně jsem si nechal přepočítat teď pojištění na 5% spoluúčast, ročně to vychází o 1.500,- více. Fotky nejsou takřka žádné, jen pár kousků, co dělal servisák Autolarosu Ostrava. Jakmile najdu více času, tak sepíšu slibované review po 10tkm. Přišel mi také dopis na svolávačku ohledně těsnění náboje zadního kola, nic vážného, jen to může po čase začít dělat hluk. Dnes se budu domlouvat s AutocentrumDuba na termínu.

23.8.2008 00:00

Tak a Ještěrka je v servise, kde vymění pomačkaný blatník a přestříkají nárazník. Blíží se 10.000km, takže asi brzy přídám nějaké povidání, dojmy a zkušenosti...

31.7.2008 00:00

Tak mame za sebou prvni skodni udalost, o to horsi, ze nevim, kdo to provedl. Nekdo Jesterku vcera na parkovisti naboril, odhadni cena opravy (nastrik narazniku, vymena laku a predni geometrie) je 20-30tkc, achjo...se spoluucasti 10%, min 10tkc je pekne "vydelano" :(.

7.7.2008 00:00

Tak jsem konečně přezul na vytoužené 16", obuty jsou do Hankook K105 Ventus Prime 195/45 R16 84V, najel jsem pár km, takže poznatky zatím žádné (aneb nezaznamenal jsem změnu). Foto zatím nemám, nazuté jsou asi hodinu, takže jen rychlovka z mobilu :).

6.6.2008 00:00

Tak jsem 28.5. absolvoval návštěvu v servisu ohledně hlubšího rýpance na nárazníku. Žel bylo zjištěno, že je to až přímo do plastu a na to se záruka nevztahuje, pokud bych to chtěl přesto opravit, cena odhadnuta na 2.000,- (sundat nárazník, přebrousit, vyhladit, přestříkat a vrátit zpět). Spokojil jsem se tedy s jemným vyhalzením a zaretušováním. Bylo mi také řečeno, že pokud bych časem nechával nárazník stříkat nebo bych ho měnil, mám si požádat o keramický lak, který údajně vydrží takřka vše. Uvidíme příští rok, kdy chci instalovat Mazda SAP body kit. Také jsem nechal zkontrolovat divné lupkání při vyšlápnutí spojky, nakonec to byla jen špatně umístěná pružinka, opraveno. Vše free (ještě aby ne :)). Spotřeba je také čím dál příjemnější (více viz. spritmonitor.de).

22.5.2008 00:00

Tak mi konečně přišel model Mazdy2 v poměru 1:60. Není to žádný zázrak, je to Made in Taiwan a stál mě sotva 150,- , ale koukat se na to dá, otevírá se jí kufr a kola pruží :-)

5.5.2008 00:00

Včera při cestě do Brna jsem potkal na výjezdu z Prahy vínově červenou Dvojku (barva jako v testu na auto.cz). Nechal jsem ji, ať mne předjede, když se dostala na mou úroveň, nakoukl jsem dovnitř a tam seděla za volantem asi 60letá paní, v sáčku, usmívala se a zamávala na mne, opětoval jsem to. Člověka takové situace nesmírně potěší.. A už při startu prodeje Dvojky jsem si říkal, že přesně k takovému typu dámy se tahle vínová barva hodí...elegantní a jemné...

28.4.2008 00:00

Tak mám první výtku k japonským pánům inženýrům. Na předním nárazníku je až příliš měkký lak. V podstatě každý kamínek, který se s ním střetne ve vysoké rychlosti, zanechá na něm, třeba i milimetrovou, stopu. Koncem května to jde do servisu a něco s tím prý provedou, tak jsem zvědavý, co. Spotřeba už začíná rozumně klesat a i při svižnější jízdě po dálnici (150km/h) a okreskách se dá jet za 6.5l, pokud bych vzal v úvahu jen okresky a rychlost do 100km/h, veme si do 5.5l. Ve městě (Praha) podle množství času v zácpách zpapká do 7.5l.

21.4.2008 00:00

Na Pražském Mazdakvasu, pořádaném naším klubem Mazdaklub.eu, se Ještěrka zčuchla ještě s druhou Dvojkou (viz foto) od PVD (brzy přibude na MACZ). Celou dobu i celou spanilou jízdu Prahou jsme se drželi pospolu (zítra snad dodám i video), potkali ještě další tři Dvojky (z jedné tmavěšedé na mne mávala nějaká blondýnka :)) a až na počasí byla tato sobota přímo pohodová...

16.4.2008 00:00

Přidávám fotografie ze setkání s Mazdou6 tchánovců a taky naše kilometrování :)

8.4.2008 00:00

Na žádosti na ICQ a emailu jsem přidal fotografie loketní opěrky a jejího uchycení, zároveň jsem nafotil i zadní sedadla a přidal obrázek pozůstatku po instalaci předních mlhovek (jojo, to jsou ty, co dorazily z Japonska později než autíčko :))

1.4.2008 00:00

Takže dnes je to přesně měsíc, co mám Ještěrku "doma". Co bych všechno mohl shrnout? Tak především nadšení z jízdních vlastností, živosti motoru, atraktivního designu, výborného dílenského zpracování, to ve mne stále zůstává. Nemám si vlastně nač stěžovat, možná u spotřeby jen stále tajně doufám, že ještě klesne. Vím, že to ten motor umí (viz. cesta do Tater), tak uvidíme :). Před pár dny jsem objevil první rýpanec, od kamínku, na předním nárazníku. Zamrzí, je třeba se ale s tím smířit, budou další, bohužel. No a co Ještěrka a MACZ? :) 12.3.08 získala palec za nejlepší recenzi. Od 15.3.08 okupovala na pár dní TOP TEN. No a ve finále 29.3.08 si od redakce vysloužila aktualitu na hlavní stránce Auto.cz v podobě "Ti nejlepší na MACZ" (vše viz fotogalerie :)). Celkem úspěchy, viďte ;). Tak doufám, že mé nadšení bude trvat i nadále. A v poslední řadě nesmím zapomenout na to, že díky recenzi a MACZ se mi ozvalo již několik lidí uvažujících o koupi M2, vyptávali se na podrobnosti, děkovali za recenzi apod. A takovéto věci mne osobně těší nejvíce, protože od toho tady podle mne MACZ je :).

31.3.2008 00:00

Včera jsem zjistil, že Ještěrka má rýpanec (viz. foto). Žel nevím od čeho...jestli to byl kamínek nebo někdo procházel kolem s byciklem...ptáka jsem nejspíš nesrazil, protože to by byl okolo ještě jiný bordel...achjo, ani né měsíc a už tohle :(

29.3.2008 00:00

Tak ještěrka dneska dostala na sebe TIP od redakce auto.cz "Ti nejlepší na MOJE.AUTO.CZ" - http://news.auto.cz/aktuality/ti-nejlepsi-na-moje-auto-cz-mazda2.html , upřímně, trochu se i červenám :), taková pocta. Tímto chci redakci poděkovat.

27.3.2008 00:00

Dnes jsem přišel na celkem užitečnou věc :). Ještěrka si sama automaticky zamyká paté dveře. Tzn., že něco naložíte, dveře jen přivřete v domění, že možná ještě něco naložíte, ale pak zapomenete, sednete do auta a jedete se....ano, se zavřenými a zajištěnými pátými dveřmi :). Magnetický zajišťovák dveře sám asi po 10sec. zacvakne a Vy se nemusíte bát, že by se dveře otevřely nebo by za jízdy pobouchávaly.

25.3.2008 00:00

Ad. 1) přidány 2 fotky mlhovek (hledejte ;))
Ad. 2) Tak jsme se s Dvojkou vrátili z výletu do Vysokých Tater. Sněhu bylo velice pomálu, ale Dvojce dokonale sedí úzké jednoproudé klikatice mezi jednotlivými vesničkami. I při třech dospělých a plném kufru byla radost se jimi proplétat, nic ji nezaskočilo a vždy měla hladový potenciál bezproblémově předjíždět minivláček pomalejších aut. Rovněž potěšila spotřeba, kdy ze 70% tvořily cestu úzké jednoproudovky a rychlost se pohybovala kolem 70-100km/h, ze 30% to byla dálnice s rychlostí kolem 140km/h. Během 594km si řekla o 6.25l Naturalu. Což při téměř plně naloženém autě je podle mne velice pozitivní výsledek.
Od strýce si vysloužila novou přezdívku, ještěrka :). Myslím si, že se to k ní skvěle hodí ;).
Abych ale jen nechválil, mám výtku k zadním kolům. Jakýkoliv větší výtluk, kterému nebylo možné se vyhnout, odměnila Dvojka ránou, jakoby mělo upadnout kolo... Zprvu jsem se strachoval, ale po přečtení několika zahraničních fór jsem se dozvěděl, že je to normální...tak snad to tak bude.
Včera při cestě domů (z Karviné do Prahy), jsem ji po dálnici krapet protáhnul a zjistil jsem, že na třetí rychlostní stupeň jede maximálně 145km/h, omezovač zastaví otáčky při 6500ot/min. Tak to jen pro představu...
Musím pochválit sedadla, ani po tak dlouhé cestě člověka záda nebolí, v klikaticích mezi vesničkami je boční opora naprosto dostačující, neřku-li perfektní.

20.3.2008 00:00

Co je dnes nového? Tak jednak jsem jel po D1 kolem stého kilometru pouhou půlhodinu před tou šílenou nehodou (ten autobus ČSA jsem předjížděl kousek za Prahou).
No a druhak se MAZDA 2 STALA SVĚTOVÝM AUTEM ROKU 2008 a porazila Ford Mondeo a Mercedes-Benz C class. Zařadila se tak po bok Audi A6 (2005), BMW 3 (2006) a Lexusu LS460 (2007). Jdu slavit :)

18.3.2008 00:00

Přidány fotografie skic a 3D modelů vzniku M2 druhé generace :)

14.3.2008 00:00

Přidány fotografie motoru :)

12.3.2008 00:00

Přidán odkaz na "Making videocommercial Mazda 2" natáčené v Praze, přidány tři fotografie (Svěží vzduch...; Jojo, jsem parádnice :); Sluníčko, kam se schováváš? )

11.3.2008 00:00

Dobrá zpráva :), Dvojka je na 20.3. objednaná na instalaci mlhovek, už dorazily :) a pak hned spolu vyrážíme do Tater :)

10.3.2008 00:00

Přidány slíbené fotografie :)
Tímto také děkuji bráškovi Lukášovi za roli fotografa :)

7.3.2008 00:00

Mnoo, tak jsem včera absolvoval cestu z Karviné do Prahy a dojmy? Maximálně pozitivní. S Puntem se to upřímně nedá moc srovnávat, ale ono by se ani moc nemělo, tohle auto už je o třídu jinde a hlavně o osm let mladší. Cestovní rychlost mezi 140-160km/h je pohodová a bez problémů udržitelná, investice do loketní opěrky nelituju :). Už jsem také podruhé tankoval, tak mohu připsat spotřebu. Ta mi vyšla na 7.56l/100km, patří tam vlastně všechno od vyjetí z autosalonu, pojížďky po městě, po okreskách a pak po dálnici, kde jsem zkusil i na rovném a celkem prázdném úseku, co to dá, a světe div se, na tachometru se ručička vyšplhala až na 190km/h, no čučel jsem jako z praku. Bylo to ale jen chvilkové, nechtěl jsem nový motor až tak trápit. Na druhou stranu v návodě je psáno a i prodejce říkal, ať ho zase nějak zvlášť nešetřím a nejezdím aspoň zpočátku dlouho konstantními rychlostmi, takže jízda byla celkem pružná. Hluk v kabině na panelových úsecích D1 je podobný tomu z jiných nových aut (např. Ford Focus II), jakmile je ale úsek z asfaltu, slyší člověk jen ševelení větru a mírně syrovější a sportovnější zvuk motoru. Při 140km/h motor točí necelých 4.000ot/min..

Video

Přímý odkaz na video.


Přidat názorDiskuse: Mazda 2 1.3 TE Spirited Green

Další vozy Mazda 2


reklama

Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:

Další auta majitele

Hodnocení
spolehlivost
10

Po roce žádný problém, spokojenost.

praktičnost
9

Do města ideální, na stěhovací manévry chalupářů ale přece jen malé. Jenže pro tento účel jsem to auto nekupoval, mě naprosto dostačuje a vyhovuje.

prostornost
8

Z venku nevypadá, ale uvnitř je místa dostatek. Vepředu po všech stránkách, vzadu chybí pro vyšší postavy místo nad hlavou, ale kolena si o sedadlo určitě neotlačí. Leč pro delší cestování jen pro 4 (pátý uprostřed by se hodně tísnil).

jízdní vlastnosti
10

Jízdní vlastnosti jsou na jedničku, mrštné, výborně drží stopu, volant neklame řidiče, bočního větru se taky nezalekne a zatáčky lze projíždět s přehledem i vyššími rychlostmi.

jízdní komfort
8

Podvozek je tužší, ale rázy tlumí více než dobře, kostrč si nenaklepete, leč lépe se cítí na okreskách než městských kočičích hlavách.

provozní náklady
10

Zatím vše bez problému, garančka se vším všudy nestála ani 4.000CZK.

náhradní díly
9

Nevím, proč pořád panuje dojem, že na Japonce jsou drahé náhradní díly, to už dávno neplatí.

výkon motoru
10

Vzhledem k váze auta je výkon naprosto dostačující a dokážu si představit, jak s ním cvičí nejvýkonnější motor 1.5 :).

spotřeba
8

Čekal jsem nižší, nicméně můj provoz je v celku město nebo dálnice a nepatřím k těm, co brzdí provoz. Na okreskách dokáže být ale velmi úsporná (kolem 5l)

hlučnost motoru
10

Ticho, ševelení, mírná syrovost, sportovní projev...takhle by se to dalo odstupňovat po cca. 1500 ot/min :). Když auto stojí, tak motor neslyšíte ani venku, ani uvnitř, to platí i pro jízdy po měste.

kvalita sedadel
10

Sedák i opěradlo nejsou ani měkké ani tvrdé, boční vedení naprosto dostačující, 400km cesta bez bolavých zad :)

brzdy
10

Popsal jsem již v popisu auta, jsou výborně odstupňovány, při mírném přibržďování si nenabijete čumák o přední sklo a když je třeba prudce brzdit, tak auto zastaví co nejrychleji je to možné. Při opakovaném brždění brzdy nevadnou.

zavazadlový prostor
9

250 l pro chalupáře nic moc, pro mě na nákup a nějakou dovolenou ve dvou naprosto dostačující.


Více o modeluMazda 2 DE (2008-2014)
Mazda Xedos 9 2,3i Mazda Xedos 9 2,3i

Xedos 9 zastupuje na českém trhu vyšší třídu a snaží se…

Mazda RX-8 - počtvrté s Wankelem Mazda RX-8 - počtvrté s Wankelem

Mazda vyrábí supersportovní kupé již dlouhou řádku let.…

 

reklama





Blesk.cz

Americké aerolinky povolí lidem mobily. Zavolají si ale jen přes Wi-Fi

Americké aerolinky povolí lidem mobily. Zavolají si…

Aerolinky ve Spojených státech by v budoucnu mohly umožňovat telefonování v letadle s použitím Wi-Fi, návrh ve…

Rodiče, pozor! V sobotu vás potomek opustí… Startuje festival Craftcon!

Rodiče, pozor! V sobotu vás potomek opustí… Startuje…

Pro mnohé to je akce nadcházejícího víkendu! Všem klukům a holkám se zrychluje tep, neboť v sobotu 10. prosince…

 

iSport.cz

Velkolepý gól United! Mchitarjanovo sólo obdivoval i hvězdný Ibrahimovic

Velkolepý gól United! Mchitarjanovo sólo obdivoval i…

Záložník Henrik Mchitarjan ve čtvrtečním utkání Evropské ligy s Luhanskem vstřelil první soutěžní gól za…

Do hry o Sýkoru vstoupila Sparta. Oproti Plzni a Slavii má jednu výhodu

Do hry o Sýkoru vstoupila Sparta. Oproti Plzni a…

Byť patří třináctému Liberci, stačí říct ano – a na jaře bude Jan Sýkora bojovat o titul. Reprezentační…

 

Reflex.cz

Zachráněni z Titaniku: Příběh zmaru i naděje v pozadí silné fotografie

Zachráněni z Titaniku: Příběh zmaru i naděje v…

Harvey Collyer, manžel Charlotte a otec malé Marjorie, byl jedním ze zhruba 1500 lidí, kteří zemřeli v noci ze…

Prezident i producent v jedné osobě. Trump bude řídit vlastní TV show s Arnoldem Schwarzeneggerem

Prezident i producent v jedné osobě. Trump bude…

Donald Trump nehodlá ani jako prezident Spojených států opustit televizní byznys, v němž se v minulosti prosadil…

 
 
reklama