Recenze

maTTam (muž 43 let) Poslat zprávu
 
10 Majitel

Citroën C4 1,6 HDi BMP6

9.72 Uživatelé

Hodnoceno: 36× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Citroën C4, foto 1 Citroën C4, foto 2 Citroën C4, foto 3 Citroën C4, foto 4 Citroën C4, foto 5 Citroën C4, foto 6 Citroën C4, foto 7 Citroën C4, foto 8
Citroën C4, foto 9 Citroën C4, foto 10 Citroën C4, foto 11 Citroën C4, foto 12 Citroën C4, foto 13 Citroën C4, foto 14 Citroën C4, foto 15 Citroën C4, foto 16 Citroën C4, foto 17 Citroën C4, foto 18 Citroën C4, foto 19 Citroën C4, foto 20 Citroën C4, foto 21 Citroën C4, foto 22
 

Technické info

Přezdívka auta C4 Rok výroby 2007 Koupeno nové najeto [km]:6600 palivo: nafta počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1560 výkon [kW]: 80 kroutící moment [Nm]: 240 zrychlení 0-100 km/h [s]: 11.2 maximální rychlost [km/h]: 192 počet rychlostí: 6 převodovka: automatická průměr kol [palce]: 16 zavazadlový prostor [l]: 314 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 4.5

Popis vozu

Stala se mi taková nepříjemná věc a byl jsem nucen vyměnit svého Renaulta 19 1,4. Sice obouchaného, s příšerným vyrudlým červeným lakem, ale motorově pořád super :). Měl jsem ho rád, ale potřeboval jsem něco s automatikou. Nechtěl jsem ale uplnýho automata, protože mám rád řízení, takže jsem hledal něco, co je za nepřemrštěný peníz k dostání. Citroen měl a má pořád akce a docela výrazné slevy (ale vždy jen do konce měsíce :)). Navíc se me design C4 coupé opravdu líbí, takže mě v autosalonu ani nemuseli dlouho přemlouvat. A co víc, C4 má ve své nabídce i převodovku BMP6, což je automatizavaná (robotizovaná) šestistupňová převodovka. Tento argument u me zvítězil a před třemi týdny mi ho přivezli.
Čekací doba byla dva měsíce, což bylo opravdu dlouhých osm tydnů. Je to moje první koupené auto (toho Renaulta jsem dostal :), takže radost opravdu veliká. Nejsem odborník na jízdní vlastnosti a ani nemám projeto spoustu aut abych tu teď mohl rozebírat podvozek či motor, takže to přélétnu jen ve zkratce. S motorem jsem opravdu spokojený. Je to sice jen 1,6HDi :), ale kolikrát musím dát pozor aby ze zatáčky nevyběhl moc rychle. Byl jsem zvyklý na benzín a diesel je opravdu o něčem jiném. Ten zatah při 1800ot/min je opravdu znatelný. Jinak motor je pořád v záběhu, takže nějaké údaje o zrychlení a spotřebě jsem převzal z údajů dodavatele. Ještě jedna drobnost. Dnes jsem se ptal u Citroenu co znamená u průběhu točivého momentu to "overboost". Bylo mi řečeno ze nové C4 mají funkci krátkodobého zvýšení výkonu při rychlém sešlápnutí plynu. Takový chiptuning na chvilku... Ovšem nevím, jak si to v praxi ověřit, takža jim tupě věřím.
Co se týče podvozku, tak nemám moc s čím srovnávat. Mám rád ostřejší jízdu a při průjezdu zatáčkou se vůz skoro nenaklání, navíc dodavané Michelinky drží jako přibité. Takže ani proti podvozku nemůžu říct křivého slova.
Když jsem si pročítal fóra o fr. autech tak u citroenu bylo hodně zmiňované nepřesné řazení. S touhle převodovkou tento problém odpadá :) Řadit můžete buď řadičkou +/-, pádly pod volantem a nebo vše nechat na automatu. A jízda s touhle převodovkou? Naprosto úžasná :) Stupně tam padají jedna radost. Přeřazení trvá nejakých 0,8sek a práci se spojkou zvládá automatika naprosto spolehlivě. Přeřazení je bez nejakého většího škubance, zaléží jak ostře šlapete na plyn. Pokud ale máte rádi pocit akcelerace, tak můžete zapnout tlačítko S. S jako sport. Přeřazení trvá potom polovinu. Prostě uplná radost. Jediné co stačí je sešlápnout plyn a jen tam házet rychlosti. Ty rychlosti tam můžete házet až do šestky, což je také plus oproti manuálu, protože ten se u 1,6 dělá jen pětistupňový. Při podzařování automatika dává meziplyn a brzdí motorem, takže pokud se rozhodnu nejakou pěknou přehlednou zatáčku projet ostřeji, není problém. Jedinné co bych ji vytknul že i při manuálním režimu sama podřazuje. Což je trochu nepříjemné při dojíždění na křižovatky atp. Někdy se stávalo že jsem přeřadil na nižší stupen o chvilinku později než automat. Takže ze trojky až na jedničku a to me až píchlo u srdce :) Ted nechávám podřazování na křižovatkách na automatice. A ještě jedna věc. Dvojka jde zařadit až při rychlosti 19 km/h a vyšší. Byl bych radši pokud by to bylo dřiv, ale to je drobnost.
A ještě jeden postřeh. Kamarád co vlastní Vectru 1,8 v benzínu a automatu nemohl přijít na slovo, byl po kratší projížďce opravdu překvapen a dnes uznává i tento typ převodovky.

Silné stránky

- šestistupňová převodovka BMP6
- motor 1,6 HDi s overboost
- příjemný interiér s pohodlnými sedačkami
- klimatizovaná přihrádka spolujezdce
- design

Slabé stránky

- málo odkládacích ploch
- mizerné originální autorádio
- pískající brzdy

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

První závada se projevila už po 2500km. Najednou začali blikat kontrolky ABS a ESP a nešla zařadit vyšší rychlost než 3. Automat nefungoval vůbec. V servise auto napojili na počítač a zjistili ze nefunguje pravé přední čidlo ABS a vůz se přepnul do nouzového režimu. Naštěstí se to stalo kousek od domova a měl jsem čas, tak se nic nestalo. Čidlo je vyměněné a auto zase funguje.

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Auto jsem koupil v Citroen CARLING v Brne a přístup jak prodejce tak ostatního personálu byl naprosto bezchyb.

 

Novinky v recenzi

9.9.2007 00:00

Další zádrhel... Ty přední kola mě pořád zlobí. Brzdy už sice nepískají, ale vrže zřejmě kloub u levého kola. Ozývá se skřípání při zatáčení. Začíná mě to docela štvát :(

29.8.2007 00:00

Dneska jsem byl v servisu aby mě zbavili pískajících kol. Takže mě to stálo 471 Kč a kola ani brzdy už nepískají. Stačilo jen vyčistit brzdy. Prý to ješte namazaly nejakou pastou či co. Tak jsem zvědav jak dlouho to vydrží.

24.8.2007 00:00

Po najetých 5000km jsem se snažil jet na co nejnižší spotřebu. Takže trasa Brno - Pardubice - Brno, 281 km, průměrná rychlost 61 km/h se spotřebou 4,3 l/100km. Jel jsem sám a klima nebyla potřeba. Většinou mám ale težší nohu a tak spotřeba stoupne až na 7 l/100km.

17.8.2007 00:00

No tak me nějak zlobejí brzdy. Jednak ponekud pořád pískají a navíc, pokud je vlhko tak se při zatačení na levou ruku ozývá takový divný pískaní, vzrání a takovej divnej kovovej zvuk. Docela me to štve. Nevíte co s tím? :)

26.7.2007 00:00

Doplnění o overboost:
Děkuju Perunovi za vysvětlení této funkce. Hned jsem to vyzkoušel a opravdu jde pedál prošlápnout ještě asi o 2cm. Zatím jsem ale nepostřehl nějaký nárůst. Mozná to bude tím, že mám najeto jen 3000km.


Přidat názorDiskuse: Citroën C4 1,6 HDi BMP6

Další vozy Citroën C4



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
6

2500km a jedna závada... snad poslední.

praktičnost
5

Tohle auto není praktické, ale je úžasné.

prostornost
9

Na coupé překvapující hlavně vzadu.

jízdní vlastnosti
9

Na můj vkus super.

jízdní komfort
9

Sedačky, dispeje, pevný střed volantu... vše OK.

provozní náklady
9

Zatím jenom nafta, uvidíme jak to bude s garančkama.

náhradní díly
0

Zatím nevím.

výkon motoru
8

Pro mé potřeby akorát.

spotřeba
6

Zatím jezdím za 6,3 l/km, takže do tabulek nezapadnu ani náhodou.

hlučnost motoru
9

Hluk až tak od 160km/h, a to jen od aerodynamiky. Zvuk motoru je super.

kvalita sedadel
9

Sedačky jsou příjemně tvrdé a dobře drží i v ostřejších zatáčkách.

brzdy
9

C4 velmy dobře brzdí :) Už vyzkoušeno.

zavazadlový prostor
6

Pro mě akorát, ale 314l není nic moc.






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…