Recenze

asysy (muž 29 let) Poslat zprávu
 
9 Majitel

Citroën C4 1.6 HDI

9,91 Uživatelé

Hodnoceno: 59× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Citroën C4, foto 1 Citroën C4, foto 2 Citroën C4, foto 3 Citroën C4, foto 3 Citroën C4, foto 4 Citroën C4, foto 5 Citroën C4, foto 6 Citroën C4, foto 7
Citroën C4, foto 8 Citroën C4, foto 9 Citroën C4, foto 10 Citroën C4, foto 11 Citroën C4, foto 12 Citroën C4, foto 13 Citroën C4, foto 14 Citroën C4, foto 15 Citroën C4, foto 16 Citroën C4, foto 17 Citroën C4, foto 18 Citroën C4, foto 19 Citroën C4, foto 20 Citroën C4, foto 21 Citroën C4, foto 22 Citroën C4, foto 24 Citroën C4, foto 25 Citroën C4, foto 26 Citroën C4, foto 27 Citroën C4, foto 28 Citroën C4, foto 29 Citroën C4, foto 30 Citroën C4, foto 31 Citroën C4, foto 32 Citroën C4, foto 33 Citroën C4, foto 34 Citroën C4, foto 43 Citroën C4, foto 44 Citroën C4, foto 45 Citroën C4, foto 46 Citroën C4, foto 47 Citroën C4, foto 48 Citroën C4, foto 49 Citroën C4, foto 50 Citroën C4, foto 51 Citroën C4, foto 52 Citroën C4, foto 53 Citroën C4, foto 54 Citroën C4, foto 55 Citroën C4, foto 56 Citroën C4, foto 57 Citroën C4, foto 58 Citroën C4, foto 59 Citroën C4, foto 60 Citroën C4, foto 61 Citroën C4, foto 62 Citroën C4, foto 63 Citroën C4, foto 64 Citroën C4, foto 65 Citroën C4, foto 66 Citroën C4, foto 67 Citroën C4, foto 68 Citroën C4, foto 69 Citroën C4, foto 70 Citroën C4, foto 71 Citroën C4, foto 72 Citroën C4, foto 73 Citroën C4, foto 74 Citroën C4, foto 75 Citroën C4, foto 76 Citroën C4, foto 77 Citroën C4, foto 78 Citroën C4, foto 79 Citroën C4, foto 80 Citroën C4, foto 81 Citroën C4, foto 82 Citroën C4, foto 83 Citroën C4, foto 84 Citroën C4, foto 85 Citroën C4, foto 86 Citroën C4, foto 87 Citroën C4, foto 88 Citroën C4, foto 89 Citroën C4, foto 90 Citroën C4, foto 91 Citroën C4, foto 92 Citroën C4, foto 93 Citroën C4, foto 94 Citroën C4, foto 95 Citroën C4, foto 96 Citroën C4, foto 97 Citroën C4, foto 98 Citroën C4, foto 99 Citroën C4, foto 100 Citroën C4, foto 101 Citroën C4, foto 102 Citroën C4, foto 103 Citroën C4, foto 104 Citroën C4, foto 105 Citroën C4, foto 106 Citroën C4, foto 107 Citroën C4, foto 108 Citroën C4, foto 109 Citroën C4, foto 110 Citroën C4, foto 111 Citroën C4, foto 112 Citroën C4, foto 113 Citroën C4, foto 114 Citroën C4, foto 115 Citroën C4, foto 116 Citroën C4, foto 117 Citroën C4, foto 118 Citroën C4, foto 119 Citroën C4, foto 120 Citroën C4, foto 121 Citroën C4, foto 122 Citroën C4, foto 123 Citroën C4, foto 124 Citroën C4, foto 125 Citroën C4, foto 126 Citroën C4, foto 127 Citroën C4, foto 128 Citroën C4, foto 129 Citroën C4, foto 130 Citroën C4, foto 131 Citroën C4, foto 132 Citroën C4, foto 133 Citroën C4, foto 134 Citroën C4, foto 135 Citroën C4, foto 136 Citroën C4, foto 137 Citroën C4, foto 138 Citroën C4, foto 139 Citroën C4, foto 140 Citroën C4, foto 141 Citroën C4, foto 142 Citroën C4, foto 143 Citroën C4, foto 144 Citroën C4, foto 145 Citroën C4, foto 146 Citroën C4, foto 147 Citroën C4, foto 148 Citroën C4, foto 149 Citroën C4, foto 150 Citroën C4, foto 151 Citroën C4, foto 152 Citroën C4, foto 153 Citroën C4, foto 154 Citroën C4, foto 155 Citroën C4, foto 156 Citroën C4, foto 157 Citroën C4, foto 158 Citroën C4, foto 159 Citroën C4, foto 160 Citroën C4, foto 161 Citroën C4, foto 162 Citroën C4, foto 163 Citroën C4, foto 164 Citroën C4, foto 165 Citroën C4, foto 166 Citroën C4, foto 167 Citroën C4, foto 168 Citroën C4, foto 169 Citroën C4, foto 170 Citroën C4, foto 171 Citroën C4, foto 172 Citroën C4, foto 173 Citroën C4, foto 174 Citroën C4, foto 175 Citroën C4, foto 176 Citroën C4, foto 177 Citroën C4, foto 178 Citroën C4, foto 179 Citroën C4, foto 180 Citroën C4, foto 181 Citroën C4, foto 182 Citroën C4, foto 183 Citroën C4, foto 184 Citroën C4, foto 185 Citroën C4, foto 186 Citroën C4, foto 187 Citroën C4, foto 188 Citroën C4, foto 189 Citroën C4, foto 190 Citroën C4, foto 191 Citroën C4, foto 192 Citroën C4, foto 193 Citroën C4, foto 194 Citroën C4, foto 195 Citroën C4, foto 196 Citroën C4, foto 197 Citroën C4, foto 198 Citroën C4, foto 199 Citroën C4, foto 200 Citroën C4, foto 201 Citroën C4, foto 202 Citroën C4, foto 203
 

Technické info

Přezdívka auta Citrón, cé-čtyřkáč Rok výroby 2004 Koupeno ojeté najeto [km]:228000 palivo: nafta počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1560 výkon [kW]: 80 kroutící moment [Nm]: 260 zrychlení 0-100 km/h [s]: 12 maximální rychlost [km/h]: 192 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 17 zavazadlový prostor [l]: 320 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 6

Popis vozu

Auto jsem koupil ojeté v květnu 2009. Bylo dovezeno z Německa a najeto mělo 126 000. Auto mělo servisku.

MOTOR:
Motoru nemám vpodstatě co vytknout. Svou práci odvádí tak jak má. Jezdím sviženě a převážně kratší trasy. Přesto si motor vezme jen něco kolem pěti litrů na sto. Pokud jedu na větší vzdálenosti tak mám pocit že mi do nádže permoníci přilejvají naftu. Soudě podle dojezdu na palubním pc, který se s přibývajícimi kilometry zvyšuje :). Samozřejmě vtip, ale hřeje to u srdce. Jak jsem dřív říkal že mě spotřeba netrápí, tak dneska to oceňuju. Na jednu 60l nádrž ujedu přes 1000km, což by jsem s benzíňákem nikdy nedal. Motor je zpřevodován tak akorát. Pouze 5ka by mohla být o chlup delší. Jednotka jede při volnoběhu 7-8km/h, maximum je asi 40km/h. Dvojka jde roztáhnout do nějakejch 75-80km/h, trojka 120 - 130 km/h. Takovéhle vytáčení ale nemá smysl. Auto má nejvyšší krouťák v 1750ot/min a je fakt, že pokud otáčky držíte kolem dvou tisíc, tak se motor odvděčí největším zátahem. Pokud nechci vyloženě moc zrychlovat, tak se z padesátky ve městě rozjíždím na čtyrku. Motor točí kolem 1400-1500ot/min. a pokud na to šlápnu, tak motor sice zaduní, ale začne zrychlovat. To ale nedělám. Pokud chci rychleji zrychlit, tak si podřadim na trojku. Při rozjedu na stovku motor točí něco málo přes 2000ot/min a auto je krásně tiché. Při 140km/h točí již 3000ot/min. Stále je ale v interiéru relativně klid, ale mohlo by to být určitě lepší. Hodně by pomohla již zmiňovaná delší 5ka. Maximálna dle papírů činí 192km/h. Moje maximum je 203km/h tacho (203km/h GPS). Nechci tim ale vychvalovat jak to lítá rychle. Od nějakej 180 se tomu už vážně moc nechce. Auto se však i při této rychlosti chová jistě. U tohoto auta je třeba brát v úvahu, že tachometr měří téměř naprosto přesně. V celém spektru měřeno od 50 do 205 proměřuje od 1km. Tzn. při 50 nějakých 49km/h a při 200 199km/h.
Na co jsem si zvykl velice rychle je tempomat. Funguje perfektne. Rychlost lze nastavovat po jednom km/h. Jediná jeho nevýhoda je že funguje až při zařazené čtyřce.
Zatím jsem motor vychvaloval. Je třeba brát v úvahu že je to pořád jen 1.6 a auto má provozní hmostnost 1350kg. Na závodění to tedy moc není. Na svižnou jízdu na okreskách to ale jakž takž stačí. Co mi trochu vadí je tragickej zvuk jedoucí 1.6ky. Ten typickej "chrastivej" zvuk poznám už z dálky. V recenzích ho často porovnávali s 1.9TDI a říkali že je dobrý. Nevim kde to vzali... Spíš na mě působí dojmem jak kdyby se měl motor každou chvilkou rozpadnout :) Kamarád ale taky říká že to neni tak hrozný, takže to je možná jenom můj dojem. Každopádně ten zvuk produkuje jak nový, tak s najetými 200 000... Zde malý dodatek. Po poslední výměně oleje za Total Quartz 9000 5W40 se motor zklidnil. Zmenšily se vibrace a z motoru mám teď lepší pocit. Z venku ale rozdíl moc poznat není, takže "chrastění" typické pro tento motor zůstalo :)

NĚCO MÁLO K PODVOZKU:
Jak jsem již lehce nakousl, auto na pokyny volantem reaguje přesně. V recenzích často kritizované brzdy a posilovač řízení mi naprosto vyhovují a vůbec bych neřekl že řízení je bez citu nebo že neposkytuje zpětnou vazbu.
Naladění podvozku neni ani trvdé, ani měkké. Je to takový kompromis, nicméně na naše cesty a okresky bych řekl že je to daleko vhodnější než kdyby byl naladěn tvrdě. Takhle většinu nerovností odfiltruje. Jedním dechem ale musím dodat, že zadek na krátkých nerevnostech lehce uskakuje. (např. na vyfrézovaném a zalepeném pruhu vozovky, např. po kanalizaci).

INTERIÉR:
Interiérem jsem naprosto unešený. Velice se mi líbí mohutnost palubky a to, že k čelnímu sklu má řidič hodně daleko. Volant s pevným středem je vpohodě. Kdybych měl zavřené oči, tak to ani nepoznám. Stejně na volant při jízde nekoukám. Výhodou je že máte ovládání audia a tempomatu pořád na stejném místě. V interiréru nenaleznete příliž praktických odkládacích prostor. Zato je zde opravdu rozměrná schránka před spolujezdcem a několik malých přihrádek pro mince a jiné drobnosti jako telefon či peněženka. Přístup na zadní zadní lavici je zkrze obrovské dveře relativně snadný. Horší je to vylézáním. Nicméně místa vzadu je celkem dost. Přední sedačky bych hodnotil jako velmi povedené. Nejsou ani měkké ani tvrdé. Boční vedení při svižnější jízdě je dostatečné avšak v extrému už by to přeci jen chtělo trochu trvdší bočnice.
Objem kufru mi přijde jako dostatečný. Neni to žádný stěhovák, ale ruku na srdce. Který průměrný český občan vlastnící oktávku někdy potřeboval jeho kapacitu? Navíc kdo by stěhoval kupátkem :). Na to jsou dodávky.
Co se týče kvality tak ta u francouzkých aut neni taková jako třeba u VW, ale s tím jsem tak nějak počítal. V interíru tak občas něco povrzne a chvílema i rezonuje.

VÝBAVA:
Auto má ve výbavě zmíňovaný tempomat, ovládání audia na volantu, original radio s CD(bez MP3), sadu šesti repro (2 výškové vpředu, dva basáky ve dveřích a dva středopásmové vzadu) Auto tak dokáže solidně zadunět :). Další výbava je manuální klima, okna a zrcádka v elektrice, mlhovky a výškově stavitelná sedačka řidiče. Ostatní drobnosti jako zapalovač nebo stavitelný volant atd. nepočítám.... Mimochodem třeba volant mám nastavenej tak jak jsem to auto koupil a i když už jsem dával sjet hodně lidem, nikdo neměl potřebu ho přenastavovat.
K výbavě by ještě za zmínku stálo snad jen ABS + ESP, což už je ale dnes samozřejmostí stejně jako dálkové ovládání včetně možnosti rozsvítit světla. To je velice příjemná featura.
Co mě ovšem vytáčí do maximálních obrátek je tzv. "economy mode". Featura která přepně auto do úsporného režimu, aby se zbytečně nevybíjela baterie. Je to fajn, člověk nemusí mít strach že nechá zapnuté světla, nebo radio a druhej den nenastartuje. Ovšem právě vypínající se radio je největší průšvih. Radio tak po "nějaké" době přestane hrát a nelze ho nijak zapnout. Záměrně píší "nějaké", protože to kdy se auto přepne do úsporného režimu je ovlivněno spoustou faktorů. Největší vliv na to má zřejmě doba jízdy. Po delší jízdě tak radio hraje třeba i půl hodiny. Jindy zase 5 minut. Auto tak nelze oblbnou pouhým nastarováním a vypnutím motoru. Poslední dobou mě to vytáčí víc a víc.

Silné stránky

- motor. Táhne dobře a má příjemnou spotřebu
- audio
- klid a pohoda při jízdě
- nádherný design (subjektivní záležitost)
- za rozumný peníz hodně muziky

Slabé stránky

- trochu slabší zpracování
- horší řazení
- často praskají žárovky, především pak H7 a H1. Výhodou je relativně snadná výměna.
- economy mode vypínající spotřebiče včetně radia

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Zatím žádné. Auto sice v servise bylo už 2x, ale ani jednou ne v Citroenu, takže asi by postrádalo smysl nějaké hodnocení. Uvidím jak se rozhodnu letos. Čeká mě sice jen výměna oleje a filtrů, ale potřeboval bych na autě poladit dvě drobnosti takže Citroen servis možná vyzkouším.

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Prodejce je Auto Ulbert Beroun. Jednání s nimi bylo příjemné. Ve všem ochotně poradili a s ničím nebyl problém.

 

Novinky v recenzi

6.6.2015 22:11

Auto prodáno

Auto prodáno 13.5.2015 s nájezdem 244 000 km

4.5.2015 00:31

Výměna oleje

22.2.2015 - výměna oleje a olejového filtru při nájezdu 240 500 km.

30.7.2014 21:33

28.7.2014 - Výměna oleje a filtrů

Při 227800km vyměněn olej a všechny filtr. Tzn. Naftový, olejový, vzduchový a kabinový. Všechno značka Mann. Pak samozřejmě olej, již tradičně Total Quartz 9000 5W40. Motor opět stichl a jede super.
Také jsem vyměnil uložení stabilizátoru. Staré už nebylo nic moc...

12.5.2014 21:56

Nové pneu

Ve 220 000km jsem pořídil nové 2 pneu. Po dlouhém vybírání jsem sáhnul pro Bridgestone Potenza RE002 Adrenalin. Důvody jsou dva. Jednak podle všeho měli být hodně dobré na suchu a jednak protože mezi prémiovýma pneu byla nejlevnější. Rozměr 205/50/17 je obecně hodně drahý...
Chybu jsem myslím neudělal. S pneu jsem najel 2000km a zatím spokojenost. Sedí dobře a opotřebení zatím odhaduji že bude taky dobré.

12.5.2014 12:31

Přední náprava - nové brzdy, silentbloky, čepy

Citroen má najeto 222 000 km a dostal nové silentbloky předních ramen, nové brzdové kotouče a destičky Brembo a nový levý spodní čep.
V rozmezí 200 000 km - 205 000 km jsem měnil pravý spodní čep a táhla stabilizátoru. Trochu poladěna byla gemetrie, protože předtim byla nastavená velká rozbíhavost.
Geometrii jsem nechával dělat v Barumu poté co jsem vyměnil čepy řízení cca ve 158 000 km a od té doby to bylo rozhozený... Teď se teda konečně naskytla příležitost to dát do kupy.
Musím říct že rozdíl v komfortu je razantní. Evidentně to chtělo vyměnit už o dost dříve...
Každopádně přední náprava je tedy prakticky komplet zrepasovaná a věřím, že už na ní nebude nutné sahat.
Vlastně tedy zbývá ještě vyměnit brzdovku... až bude čas

14.1.2014 13:05

Výměna oleje

12.1.2014 - Při stavu tachometru 215 200 km vyměněn olej a filtr. Olej již tradičně TOTAL Quartz 9000 a filtr Mann

8.12.2013 21:40

Výměna zadních tlumičů a horního uložení

15.11.2013, 211 500km - Tak přišla na řadu výměna zadních tlumičů. Po výměně se ukázalo že tlumiče na tom nebyly úplně nejhůř po stránce tlumení. Nejspíš by ještě dost vydrželi. Problém byl v uložení... a to jak horním tak spodním. Silentbloky byly zpuchřelé. Tlumiče jsem vyměnil za Kayby... no... musím říct že originál je originál. Pístnice je o třídu tvrdší... Při povolování horního uložení jsem tlumič upnul do svěráku a dotáhnul kladivem... Po povolení na pístnici nebyla známka poškození. Zato Kyb i při chytnutí kleštěma měl na sobě znatelné rýhy... I ten spodní silentblok nic moc... no.. co se dá dělat. Jsou tam... důležité je, že auto už tak nemlátí na každém hrbolku.

17.4.2012 17:11

Servis

7.4.2012 - V necelých 169 000 km přišla opět na řadu výměna oleje. Vzal jsem opět Total Qaurtz 9000 5W40... jsem s ním spokojený.
Dále byl vyměněn olejový filtr, naftový filtr, vzduhcový filtr a kabinový filtr.

21.8.2011 17:24

Nové křídlo

Udělal jsem si radost a na citrona pořídil VTS křídlo. K naprosté spokojenosti už chybí jen výkon :D

10.7.2011 23:35

Čepy řízení + geometrie

Po téměř 158 000 km přišla řada na výměnu čepů řízení. Čepy jsem si měnil sám, takže mě to stálo 550,- Kč za dva čepy a chvilku práce. Asi po týdnu jsem s tim dojel na geošku. Tam si řekli o 800,-. Na to že to měli za 15 minut mi to přišlo docela dost. Chápu ale že přístroje něco stojí. Co se dá dělat. Jsem ale docela zvědavý jak dlouho vydrží ty nový čepy. Silně pochybuju že dalších 160 000km.

22.5.2011 23:51

Opět eko jízda :)

Cestou z prahy jsem byl docela unavený, v nádrži jsem toho moc neměl a ani jsem neměl moc chuť letět, atak jsem po sjezdu z dálnice nastavil tempomat na 85km/h a jel tak až domů. Po doplnění nádrže 58 litry nafty se na PP rozsvítil dojezd 1500km. Po dojetí až před dům se rozsvítilo 1700km. Hezky se na to kouká, v praxi je toto ovšem nedosažitelné.

2.5.2011 22:37

Jde to i úsporně...

Dneska jsem jel z Kardašky do Č.Budějovic a zpět. Cestou tam mi palubák ukázal spotřebu 2.9l/100km, po chvilce ježdění po městě to vylezlo na 3,5l/100 a tahle spotřeba mi zůstala i cestou zpět z Budějovic do Kardašky. Celkem to bylo přesně 100km jízdy, takže se dá říct že spotřeba při pokusu o úspornou jízdu je 3,5l/100km s tim že 90% je mimo město.

23.4.2011 17:26

Výměna oleje

Auto má najeto 152 700 km a poslední výměna oleje byla +- před rokem, takže jsem ho vyměnil. Vzal jsem Total Quart 9000 5W40. Chválim přístup k filtru u 1.6HDI... člověk si nemusí lámat ruce aby k němu mohl jako u některých aut. Co mě překvapilo a čemu jsem se vždycky smál když to někdo řekl, že po výměně se změnil zvuk motoru nad 2000ot/min. Dokonce zmizel i ten "nezdravý" zvuk který se objevoval nad 3500ot/min. Nejsem si ale zcela jistý do jaké míry za to může značka oleje (předtím Castrol Magnatec 5W40) a nebo tím že olej je nový...?

31.3.2011 21:16

Pirelli PZero Nero

Moje dojmy z pneu Pirelli PZero Nero jsou ve všech směrech pozitivní. To jakým způsobem drží auto zvolenou stopu je úžasný. Zkoro bych ani nevěřil že mezi pneu může být takový rozdíl. Tam kde u starých Conti Sport Contact 2 jsem cítil nejistotu a snahu hrnout se ze zatáčky, tak tady pneu drží a dávají přesně vědět co se děje s autem. Skoro jako jiný auto. Na nerovnostech je cítit že jsou o poznání tvrdší, ovšem z o to větší zpětnou vazbou. Co se týká hlučnosti, tak jsem nespozoroval rozdíl mezi Conti a Pirelkama. Konečně jsem se taky pořádně přesvědčil, že porovnávat dvě auta na různých pneu je blbost. Když bych porovnával ovladatelnost C4 na Michelinech co dávali z výroby a C4 s Pirelkama, tak bych řekl že jsou to uplně jiný auta.
PZero Nero mohu tedy s klidem doporučit těm co si občas střihnou nějakou tu zatáčku. Pro ostatní jsou to asi vyhozený peníze :)

30.3.2011 20:00

Elektrony + nové pneu

C4 dostala konečně po dvou letech provozu elektrony. No a když už nový kola, tak jsem rovnou vzal i nový pneu. Micheliny co byly vzadu by ještě najela hafo kilometrů (úžasná výdrž... 100 000 km a pořád ještě maji tak 1mm - 2mm nad kontrolní body). Pneu jsem koupil Pirelli PZzero Nero a Continentalky co jsem kupoval loni jsem dal dozadu. Už po prvních několika metrech(doslova) jsem cítil že mají daleko lepší zpětnou vazbu než ty continentalky. Pár známých zatáček to jen potvrdilo. Taky jsem ještě natřel třmeny na obligátní červenou barvu. Zatím tedy jen předek. Zadek dodělám až na to bude čas.
Ještě pár info ke kolům a pneu.
- Michelin Energy 205/55 R16 90V s plecháčem váží 16,5kg.
- Pirelly PZero Nero 205/55 R16 91Y (do 300km/h :D) váží 9,5kg
- Disk OZ Crono Evo 16x7" 8,5kg.
- Plecháč 16x6,5" 8,5kg
- Disk OZ Crono Evo s pneu ContiSportContact 2 17,5kg
- Disk OZ Crono Evo s pneu Pirelkama 18,5kg
Hmotnosti jsou +- 0,5kg s ohledem na přesnost digitální osobní váhy :)

31.1.2011 16:52

Zima

Tak jsem opět trochu potrápil citrona na zasněženém letišti. Přídávám pár "akčních" fotek :)

29.11.2010 22:32

Zima - odstavení citrona

Takže se zdá že zima už uděřila naplno a já jsem nucen citrona odstavit. Nějak mi pořád nevychází ty zimní pneu. Má to ale jednu výhodu... auto bude ušetřeno od nánosů soli. :D

12.10.2010 18:22

Výměna vstřikovačů - hotovo

Takže Citrona už jsem konečně přivezl domů ze servisu. Celkem tam bylo téměř měsíc. Po příjezdu do BOSCH servisu v soběslavi mi bylo řečeno že musí ven všechny vstřikovače... říkal jsem si proč všechny když je v háji jenom jeden, ale tak říkal jsem si že asi věděj co dělaji. Takže asi po třech dnech co auto bylo v servisu jsem tam volal jak to vypadá a bylo mi řečeno že jsou zarostlý a nejdou jim vyndat. Fajn začátek, ale tak snad se jim to co nejdřív podaří, říkal jsem si. No zkrátim to. Proces vyndavání trval 14 dní. V průběhu bylo demontováno skoro vše co je na první pohled v motorvém prosotru vidět. Při vytahování dva vstřikovače přetrhly (Viz foto). Dva vstřikovače byly tak zarezlý, že je vyndali i s ocelovou vložkou co je v hlavě motoru! Pouze jeden se jim podařil vyndat vpořádku a byla u něj možná oprava. Co teď. Nový za 32 000,- Kč by byla moje smrt. Naštěstí jsem již nějakou dobu pokoukával na internetu po nějakých jetých, takž jsem věděl že mám možnost sehnat sadu za 8000,- Kč. Sice maji najeto 95 000km, ale vypdaly dobře a měly přiložen i protokol o měření s kladným výsledkem. Neváhal jsem ani chvilku a hned jsem je šel zamluvit a druhý den po práci jsem pro ně jel. V pondělí hned ráno jsem je odvezl do servisu a pak už to šlo relativně rychle. Vstřikovače odzkoušeli, řekli že jsou OK a začli to dávat dohromady. Za další týden jsem si pro auto jel(Úterý 12.října 2010).
Servis si naúčtoval celkem 15 000. V ceně je demontáž, montáž, odzkoušení vstřiků, odzkoušení čerpadla, vyčištění komplet palivové soustavy, nový palivový filtr a pár drobností v řádech stokorun. Celkem mě tedy tahle sranda vyšla na 23 000,- Kč.

7.9.2010 20:57

Odstavení CItrona

Takže jsem citrona na chvíli nucen odstavit. Už jsem objednanej do BOSCH servisu v Soběslavi na pročištění, odzkoušení a posouzení stavu vstřiků a výměnu nebo opravu vadnýho. Bohužel jsem objednanej až na středu 15.9.2010... do té doby musim jezdit Toyotou Yaris 1.0 co maji rodiče.

5.9.2010 14:07

Vstřiky

Tak a je to tady. Auto má najeto 145 000km a první vstřik odešel. To mám teda radost.

4.9.2010 15:27

Jižní Čechy - Praha - Jižní Čechy

Tak jsem jako správnej "vidlák" jel provětrat Citrona na otočku do Prahy. Tam jsem jel ve čtyřech lidech, jel jsem svižnějc a palubní počítač ukázal spotřebu 5,3 litru. Už cestou tam jsem si všiml totálně zacpané D1 směrem na Brno. Říkám si tedy, že zpátky pojedu zadem s naivní představou že tudy to bude rychlejší. Možná bylo, nicméně dobrou půlhodinu, možná i víc jsem stejně strávil v koloně. No a vzhledem k tomu že jsem potřeboval být v 8 hodin tzn. za hodinu a půl v Krumlově ještě s jednou zajíždkou k nám domů, tak jsem po tom co se kolona rozjela jel palbu zpět do jižních Čech, na dálnici u Tábora jsem dokonce pokořil svůj rychlostní rekord (205km/h). Tím se ale nechci chlubit. Píši to spíš proto, že i po téhle jízdě byla na palubním počítači spotřeba 5,6l/100km, což tedy považuji za slušný výsledek. Jinak do 8 jsem v tom Krumlově stejně nebyl... Tohle jsou řekněme ty pozitivní dojmy z auta.

Daleko víc mě ale trápíš chod motoru na volnoběh. Začal sebou mlátit a má divnej zvuk. Jakmile přidám je to OK, výkon je rovněž vpohodě a zmiňovaná spotřeba taky. Zítra jedu k mechanikovi aby shodnotil situaci. Snad nezačli odcházet vstřiky, ikdyž už by na to mohli mít nárok.

30.8.2010 00:36

Dojezd

Citron absolvoval cestu do slovenských Bojnic a zpět. Celkem to bylo 828km a po dojetí domů ukazoval palubní počitač dojezd ještě dalších 480km. Dle mého parádní výsledek.

21.7.2010 23:26

Zkušenosti s pneu ContiSportContact 2

Tak už mám něco málo najeto s novýma pneu a mužu říct, že ačkoliv sedí o něco více než staré micheliny, tak na přední nápravě docela trpí. Problém bych viděl hlavně v příliš úzkých proužkách vzorku. Při ostřejším průjezdu zatáčkou se hodně ohýbají (ty proužky) a sjíždějí se jejich hrany(těch proužků:) ). Zítra sem kdyžtak hodím foto pro představu. Jinými slovy pokud si rádi sjedete ostřeji, tak je nedoporučuji. Ostatním naopak ano. Hlučnost je vpohodě a podle všeho mají dobrou odolnost vůči aquaplaningu.

22.6.2010 19:28

Pneumatiky

Konečně došlo na výměnu pneumatik. Po dlouhým vybírání jsem nakonec vzal Continental ContiSportContact 2. Sport v názvu je sice jen na oko, ale s tim sem je kupoval. Podle testů, kterých na tyhle pneu zas tolik neni vycházeli ve všech parametrech nadprůměrně. Moje první subjektivní dojmy jsou pozitivní. Hlučnost se oproti starým Michelinům nezměnila, v zatáčkách je to o chlup jistější, ovšem největší rozdíl je v trakci na výjezdu ze zatáček.

30.5.2010 21:54

Servis

Je to již přes rok a 15 000 km a na řadu tak přišla výměna oleje. Od dvou nezávyslých zdrojů jsem dostal kontakt na jednoho hradeckýcho mechanika, který dělá jenom citroeny. Osobně jsem za ním zajel a po vyčerpávající diskusi a prohlídce auta jsme se dohodli, že vyměníme všechno takže vyměneno bylo:
Komplet rozvody (kladky, řemenice, vodní pumpa, řemen)
Olej
Olejový filtr
Naftový filtr
Vzduchuový filtr
Chladící kapalina

Nakonec jsem ještě za dvě stovky dokoupil kabinový filtr, který už sem si vyměnil sám.

Celkem jsem do C4 teď investoval 13 000 Kč. Doufám tedy, že už na nějakou dobu budu mít klid a jediná výměna bude zase až přístí rok a bude se týkat pouze oleje.

30.5.2010 21:45

Mezichladič

Již nějakou dobu pozoruji že auto při delší zátěží ztrácí výkon. Příčina je jednoduchá. Mezichladič nestíhá a do motoru tak jde taplý vzduch. Kdesy ve vzduchu tak lítají myšlenky na jeho výměnu za větší plus jeho umístění do přední části. Kdyby měl někdo nějaký zkušenosti, tak budu rád když se ozve ať už do diskuse nebo napíše soukormou zprávu.

26.7.2009 20:13

foto + video

S kamarádem (one-z) jsem nafotil pár fotek a rovněž přidal video zrychlení z 0 na 100 km/h

20.7.2009 19:22

Tlak v pneu

Dneska jsem kontroloval tlak v pneu a zjistil, že tam mám o půl atmosfery míň na všech kolech. No jsem zvědavý co udělá se spotřebou nafoukání na správné hodnoty...

Video

Přímý odkaz na video.


Další vozy Citroën C4



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
10

zatim nemám co hodnotit... vše šlape

praktičnost
8

Je to třídveřák no...

prostornost
8

... ale i přesto je uvnitř místa dost

jízdní vlastnosti
9
jízdní komfort
10
provozní náklady
10
náhradní díly
5

Co sem tak četl, tak original díly jsou docela pálka. Naštěstí není třeba kupovat předražené original díly, takže ve výsledku je to +- stejný jako na jiný auta.

výkon motoru
7
spotřeba
8

drží se kolem 6 l/100km. Palubní PC kecá zhruba o litr, což je dost...

hlučnost motoru
7

Je to traktor no...

kvalita sedadel
10
brzdy
10

Jsou trochu přeposilované, ale nechá se na to zvyknout.

zavazadlový prostor
8

Více o modeluCitroën C4 L (2004-2010)
Citroen Saxo 1,6 16V VTS Citroen Saxo 1,6 16V VTS

Saxo je v současnosti základním modelem automobilky…

Citroen C5 Estate Citroen C5 Estate

Francouzská automobilka Citroen nepolevuje v boji o…

 





Blesk.cz

Brutální vražda hvězdy Hlasu: Manžel zpěvačku zastřelil, pak zabil i sebe

Brutální vražda hvězdy Hlasu: Manžel zpěvačku…

Měla před sebou zářnou budoucnost, talentovanou zpěvačku San Sreylai (†23) ale připravil o život její žárlivý…

Změny na Vltavské: Dělníci opravují schodiště, zmizí nevyužívaná lávka

Změny na Vltavské: Dělníci opravují schodiště, zmizí…

Okolí Vltavské se začíná měnit. Začala více než měsíční rekonstrukce schodiště, navazovat se bude likvidací…

 

iSport.cz

Plíšková zná soupeřky. Na Turnaji mistryň se utká s Muguruzaovou i Venus

Plíšková zná soupeřky. Na Turnaji mistryň se utká s…

Tenistka Karolína Plíšková se na Turnaji mistryň utká v Bílé skupině stejně jako před rokem se Španělkou Garbiňe…

Trenér Říha: Jakmile v kolektivu vzniknou mezírky, je to jako rakovina

Trenér Říha: Jakmile v kolektivu vzniknou mezírky,…

Před dvěma týdny skončil Miloš Říha ve Slovanu. Důvody? Podle slovenských médií docela vážné. Zastaralé metody.…

 

Reflex.cz

7 důvodů, proč jít letos volit

7 důvodů, proč jít letos volit

Podeváté v moderní demokratické historii od roku 1989 jdeme dnes a zítra volit své poslance. O každých volbách…

Zeman a Ovčáček jsou chodící koláže, Česko je továrna na debilno, říká grafik TMBK

Zeman a Ovčáček jsou chodící koláže, Česko je…

Někdy za hranou, ale vždy prudce aktuální. Takové jsou koláže grafika Tomáše Břínka, který na internetu…