Recenze

mRKEF (muž ) Poslat zprávu
 
8 Majitel

Fiat Stilo JTD 115

8,56 Uživatelé

Hodnoceno: Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Fiat Stilo, foto 1 Fiat Stilo, foto 2
 

Technické info

Přezdívka auta Ferrari v TDI Rok výroby 2003 Koupeno ojeté najeto [km]:192000 palivo: nafta počet válců: 4 počet ventilů na válec: 2 objem [cm3]: 1910 výkon [kW]: 85 kroutící moment [Nm]: 255 zrychlení 0-100 km/h [s]: 10,3 maximální rychlost [km/h]: 192 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 16 zavazadlový prostor [l]: 305 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 5,3 (udávaná)spotřeba naměřená:Spritmonitor.de

Popis vozu

Auto jsem kupoval od známého, který autu vždy dával to, co potřebovalo. Vše navíc doloženo fakturami a účtenkami. Ve stejném duchu vedu historii vozidla nadále. Mám velmi přesný přehled o téměř každé koruně, kterou auto spolyká.

Než jsem špageťáka koupil, měl jsem poměrně jasné představy o svém autě. Nikdy to nebude třídvéř, ital a v žádném případě stříbrná barva. No a jak to dopadlo. "Made by pizza" mě ovlivnilo natolik, že se tomu snažím podřídit i svůj budoucí výběr vozidel. Nebýt však poměrně bezpečné koupě od kamaráda, asi bych o Stilo nezavadil.

Co mě na vozidle velmi baví, je jeho relativní vzácnost na silnicích. Nejednou jsem se už zdravil s dalším majitelem Stila. To vás vždy potěší. Při výběru vozidla je právě "neokoukanost" jeden z mých velkých požadavků.

Zevnějšek:
Stilo 3D je dle mého poměrně povedený vůz. Ani po 10 letech života nepůsobí jako archaický samohyb. Moje vozidlo už má nějaký ten šrám na kráse, přeci jenom ta léta jsou někde vidět. V minulosti bylo navíc bourané na předek a na předních blatnících jsou vidět nějaké nepřesnosti. Nejvíce povedené mi přijde auto při pohledu zezadu. Vystouplé boky, rozkročený "posaz" a čiré zadní lampy působí velmi efektně.

Od koupě jsem měl k dispozici dvě sady kol. Letní Al 15" Autec a zimní plechy. Hliníkáče už dost házely a navíc mají velmi malý vnitřní průměr a brzdiče pak drhnou o závažíčka. Trochu jako rozmar jsem koupil v létě 2014 z bazaru originál disky Fiat 16" a nazul na ně pneu Nokian Line 205/55 R16. Celá sranda mě vyšla na 11700 peněz.

Interiér:
Nenadchne ani neurazí. Plast přístrojovky je měkký, ale některé díly na středovém tunelu a dveřích nepůsobí extra trvanlivě. Volant je cosi jako kombinace guma/plast a na nejvíce exponovaných místech je znát osahání. Vpředu je místa královsky, vzadu spíše poskrovnu.

Technika:
Zde je třeba vyzdvihnout robustní motor JTD vyladěný na 115 kobyl. Spolehlivostí bych ho zařadil k proslulým VW 1,9 TDi. Motor šlape jako hodinky (i když dost hlučné) a neměl jsem s ním jediný problém. Pouze jsem zaslepil "kazící" se EGR ventil, který způsoboval náhlé výkonové propady mezi 1500 - 2000 otáčkami.

Úsporný motor je v kombinaci s 58l nádrží výbornou záležitostí. Dojezd kolem 1000 km považuji za vynikající.

Elektroinstalace není zrovna silnou vlastností. Baterie je na diesel relativně malá, jen 62 Ah a výkon alternátoru taky nebude dech beroucí. Při zapnutí světel pohasne podsvícení palubky. Navíc slabší elektronika občas stojí za chybou ABS, ESP, ASR. Po startování, při velkém poklesu napětí, dochází k chybnému přihlášení snímače natočení volantu a po rozjezdu a prvním ostřejším zatočení je hlášena uvedená chyba. Neznalého to vyděsí, ale poté stačí znovu nastartovat a vše je již v pořádku.

Stilo bych shrnul jako poměrně povedené a nedoceněné auto. Svoje mouchy má, o tom není pochyb. neřekl bych, že jich je ale výrazně více než u jiných bazarovek. Sám mohu objektivně porovnat s produkcí VW group. Interiér koncernových vozidel je stále o level výše, působí poctivěji a dlouhodoběji, ale otázka je, zda stojí za dalších třeba 50 000 na ceně? Stilo jsem pořídil za 53 000 peněz což považuji za velmi solidní částku vzhledem ke kvalitám auta. Jistou výhodou je i totální nezájem zlodějíčků.

U svého vozu jsem si navíc nechal ověřit servisku z Německa a vyjel si Cebii. Vše nasvědčuje tomu, že aktuálních 192 000 km je velmi reálných.

Je listopad 2014, Stilo je se mnou 2 roky a 3 měsíce a brzy se asi rozloučíme. Počet dětí 3 není hodnota slučitelná s omezenými prostory ve Stilu. Potenciální vozidlo rovněž vybírám z těch, která nepotkáte na každém rohu.

A pro židáčky pár čísel na závěr (stav k 27.11.2014):
od koupě najeto: 46 000 km
koupě: 53 000 Kč
tankování: 92 000 Kč
servis: 43 000 Kč
účty: 30 000 Kč
celkem cca: 218 000 Kč
cena 1 km: 2,00 / 0,93 / 0,65 / 4,72 (palivo / servis / účty / celkem)

Silné stránky

- spolehlivý a dostatečně výkonný motor
- design
- neokoukanost
- slušné provozní náklady

Slabé stránky

- menší trvanlivost podvozkových dílů
- zpracování některých dílů, hlavně plasty
- na volnoběh hlučný a vibrující motor
- prostor vzadu, zavazadlový prostor
- slabší elektroinstalace

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

2012 - olej, filtr
2013 - hydraulika spojky, část výfuku, přední brzdy, silentblok vzadu, žhavící svíčky, olej, filtr
2014 - přední rameno, podběh, olej, filtr

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Koupeno od známého, takže plná spokojenost. Auto jsem měl 14 dní půjčené na zkoušku.

 

Novinky v recenzi

19.2.2015 15:11

Prodáno

Dne 2.12.2014 auto zakoupil kolega z práce za 1950 EUR a třemi sadami kol včetně pneu. Později a po shlédnutí několika bazarových vozidel si ještě říkám, že jsem ho prodal moc lacino. Auto jsem prodával s hromadou dokumentace, faktur a účtenek a známou historií mnoho let nazpět.


Další vozy Fiat Stilo



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:

Další auta majitele

Hodnocení
spolehlivost
8

Kromě hydrauliky spojky a předního ramena byly měněny zpravidla spotřební věci (svíčky, brzdy, olej, filtry, žárovky).

praktičnost
5

Třídvéřové vozidlo moc praktické není. To je cena za design.

prostornost
6

Vpředu velmi prostorné, mám z něj i lepší pocit než z oktávek II, které znám služebně. Vzadu je to už slabota. Je-li vpředu průměrný člověk, ten za ním již dost trpí na kolena.

jízdní vlastnosti
7

Jsou slušné, ale těžký ropák vpředu je znát. Auto je spíše nedotáčivé a utrhne se hlavně předek. ESP funguje dobře, ale v podstatě nedovolí ostřeji zatočit.

jízdní komfort
7

Po pěkném povrchu je to paráda, ale díry, výmoly a podélné nerovnosti jsou často doprovázeny velmi silnou zvukovou kulisou od náprav. Nízká světlá výška vám dopřeje kontakt s povrchem i na zdánlivě nevinných nerovnostech.

provozní náklady
8

Považuji za velmi slušné. Srovnatelné s konkurencí. Kasička na peníze bude každé auto, i to nové. Po 2 letech a 46 000 km vychází 1 km na 4,70 Kč (koupě, servis, účty, palivo).

náhradní díly
7

Sehnání není problém, komplikovanější opravy mohou dělat potíže servisům, které znají detailně zpravidla jen VAG auta. V original Fiatu jsem problém neměl jak s prací tak s díly.

výkon motoru
9

Zcela dostačující na běžnou jízdu. Předjíždět také není problém. Do 160 km/h auto zrychluje velmi ochotně. Nejvíce síly dodává od 2000 do 4000 otáček. Piánko se dá jezdit ve spektru 1500 - 2500 otáček.

spotřeba
9

Díky přesné evidenci tankování mám poměrně přesná data. Dlouhodobě 5,5 l/100 km. Minimum 4,9, maximum cca 6,5. Nejezdím ani extra na spotřebu ani pilu.

hlučnost motoru
5

To je slabší stránka JTD. Na volnoběh to je jako traktor. Nepříjemně pak vibruje panoramatická střecha. Po mírném přidání plynu se motor značně uklidní. Za jízdy je hluk přiměřený.

kvalita sedadel
7

Boční vedení nic extra, řekl bych běžný standard pro nesportovní vozidla.

brzdy
8

Kotouče na všech kolech brzdí dostatečně. Pro civilní jízdu, i občasnou ostřejší, zcela dostačují.

zavazadlový prostor
4

Malý a po sklopení sedadel netvoří rovnou plochu. Ale u třídvéřového auta lze očekávat. Víko se otevírá snadno, na vnitřní straně jsou úchyty pro zavření.


Více o modeluFiat Stilo 192 (2001-2006)
Fiat Bravo 2,0 HGT - divoch Fiat Bravo 2,0 HGT - divoch

Nástupcem i u nás, díky dovozu ojetin, poměrně…

Fiat Punto Fiat Punto

V letošním roce slaví automobilka Fiat 100. výročí svého…

 





Blesk.cz

Khamoro oslaví 20 let: Nabídne romskou módní přehlídku i koncerty

Khamoro oslaví 20 let: Nabídne romskou módní…

Romský festival Khamoro letos slaví jubilejní 20. rok působení v Česku. Letošní ročník nabídne jako každoročně…

Cyklistická sezona začíná. Nezapomeňte na správnou výbavu!

Cyklistická sezona začíná. Nezapomeňte na správnou výbavu!

Léto je už v podstatě opět tady. S jeho příchodem se můžeme těšit i na pohodové dlouhé večery a výlety plné…

 

iSport.cz

Šéf IIHF: Příští MS? Češi v Bratislavě, domácí v Košicích! A řeší brankáře

Šéf IIHF: Příští MS? Češi v Bratislavě, domácí v…

Čeští hokejisté po sedmém místě na MS v Kodani a Herningu klesli v žebříčku IIHF z páté příčky na šestou. Proč…

Fotbalové přestupy ONLINE: Kdo změní v létě dres?

Fotbalové přestupy ONLINE: Kdo změní v létě dres?

Sledujte fotbalové přestupy, jednání i spekulace ONLINE na iSport.cz.

 

Reflex.cz

Maturitní katastrofa: Z matematiky měla téměř půlka studentů čtyřku nebo pětku, brzy přitom bude povinná

Maturitní katastrofa: Z matematiky měla téměř půlka…

V minulém týdnu dorazily do škol výsledky didaktických testů státní maturity. Celkové statistiky zatím CERMAT…

Jsme, jaké jsme: Fotografie stoletých žen, které promlouvají o vlastní kráse

Jsme, jaké jsme: Fotografie stoletých žen, které…

Ženy často touží splňovat standardy krásy, i když je jim více než 100 let. Dokumentární fotografka Arianne…