Recenze

10 Majitel

Suzuki Vitara 1,6 VVT AllGrip Elegance

9,27 Uživatelé

Hodnoceno: 11× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Suzuki Vitara, foto 1 Suzuki Vitara, foto 2 Suzuki Vitara, foto 3 Suzuki Vitara, foto 4 Suzuki Vitara, foto 5 Suzuki Vitara, foto 6
 

Technické info

Přezdívka auta EVOQ Rok výroby 2016 Koupeno nové najeto [km]:32000 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1586 výkon [kW]: 88 kroutící moment [Nm]: 156 zrychlení 0-100 km/h [s]: 12 maximální rychlost [km/h]: 180 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 17 zavazadlový prostor [l]: 375 pohon kol: 4x4 spotřeba [l/100km]: 5,9

Popis vozu

Japonské auto jsem nikdy neměl. Vlastně jsem měl vždycky auta italská.Dodnes považuji Fiata Multiplu za nejlepší rodinné auto všech dob, takovou variabilitu a praktičnost na 4 metrech délky nikdo v roce 2000 nenabízel, ale bohužel se v roce 2010přestal vyrábět.....
Doma jsme rozhodli , protože bydlíme trošku výše než je Praha, že to bude 4kolka.Po dobrodružném návratu z dovolené v Chorvatsku na plaťáku, se řešila také otázka, zda bychom dosáhli na vůz nový.Poprvé.A protože se v Multiple sedí výše , chceme něco zvýšeného, SUV nebo spíše crossover.Časopisy čtu pravidelně, jsem fanda všeho, co má motor, takže malinko v obraze jsem byl, ale i tak je to fuška. ...Do užšího výběru prošli Duster, Yeti, Vitara. Dacia mi přišla malinko pracovní, Yeti se mi líbí pořád ,ale kufr není úplně rodinná záležitost a ve 4x4 trošku nerealná cena a zapoměl jsem zmínit , radši bych atmosféru, než turbo minimotůrek.Takže jsme vyrazili do Karlových Varů k prodejci Suzuki.
Prodejna Suzuki je jako každá jiná nová, velká, čistá, útulná a plná naleštěných aut.Chlapík se na nás vrhnul a chrlil info. Všechno jsme naštudovali předem, takže nás nepřekvapil, neměl čím. Následovala projížďka, předem už jsme věděli ,že chceme benzin 1,6 atmosféra. Zkušební jízda dopadla dobře, žena byla nadšená, tak ještě hádka kvůli barvě a výbavě a .....nebudu to zdržovat, auto jsme objednali.
Námi zvolená barevná kombinace nebyla nikde v ČR, tak se zadala do výroby a za 2 měsíce bude k mání. Za 4 týdny volá prodejce , že auto je tady a kdykoliv budeme chtít můžeme si ho vyzvednout. Tak je doma SUZUKI Vitara 1,6 VVT AllGrip Elegance , tedy max. výbava mimo střešního okna , to jsem nechtěl.Benzinový motor má 120 koníků a 156 Nm.Není to trhač asfaltu, to píšu předem, je to pohodář na klidné dojíždění a cestování, ikdyž pokud si navolíte jízdní režim SPORT jede jak z praku a okresky si člověk užije , chce to jen trochu pracovat s řadičkou. Jezdím pořád na sport. Jízdní vlastnosti chválím, co zamrzí je pouze 5ti kvalt. Řadit jde lehce a rychle, ale 6 bude možná někomu chybět, ikdyž jde o zvyk.Výbava je maximální, což zahrnuje dig.klimatizaci, všechna okna v elektrice, aut. stěrače, LED světla svítí naprosto fantasticky, LED denní svícení, park. senzory vpředu i vzadu, parkovací kamera, adaptivní tempomat, mlhovky, vahřívaná sedadla, bezklíčový vstup, startovací tlačítko, navigaci.....
Auto máme rok a půl, takže mohu trošičku hodnotit. Na rozmazlovací výbavu si člověk strašně rychle zvykne. Třeba bezklíčový vstup a startování, prostě mám klíče někde v kapse nebo v tašce a nepotřebuji je . Dotknu se černé kostičky na klice, auto blikne a je odemčené. Zmáčknu tlačítko start a motor běží , paráda. Couvací kamera dělá z couvání zábavu, pokud není od bláta, koukám na monitor a vidím kam jedu. Žena říkala, že auto bez ní už nikdy nechce. LED světla svítí jako ve dne, asi až moc, občas na nás někdo bliká , jako že máme dálkový. Adaptivní tempomat se dá nastavit na 3 vzdálenosti přiblížení, blízko, daleko a středně. Fičím po dálnici a dojedu auto co jede pomaleji, to se moc často nestává, ale kamion jo, a auto samo přibrzdí na rychlost auta pomalejšího a drží se za ním ve vzdálenosti, kterou jsem si nastavil. Dám blinkr a předjedu a suzuki zase zrychlí na nastavenou rychlost, aniž bych se dotknul plynu.Všechno se ovládá na volantu.
Poznámku bych měl k automatickým světlům, senzor který rozhoduje zda budou svítit norm. světla nebo denní svícení nefunguje v mlze a dešti. V mlze , že není vidět na 10 metrů, světla nezapne a nechá SDS.
Dostala mne spotřeba. Všude chválili, že je to neskutečný ale realita je ještě lepší. N aco disel , když jezdíš pod 6. Chorvatsko ve 4 lidech s klimou a plným kufrem za 5,9, co dodat.Palubní počítač kecá asi o 0,2.V zimě při -12 jsem jezdil za 6,7 , dálnice ve 140 km/h za 6,3 naprostá spokojenost.
Po roce prodejce zajistil nahrání češtiny do prostředního panelu , tedy hlavně do navigace a to prosím zdarma. V kabině jsou tvrdé plasty, ale nemám s tím problém, nic nevrže a všechno funguje .Sedadla jsou kožená a vyhřívaná ve 2 stupních, celkem pohodlná ani po 600 km nic nebolí.Odkládacích míst by mohlo být více, ale není to multipla. Suzuki používá pro kontrolu tlaku v pneu systém TPMS. To jsou ventilky s vysílačem v každém kole. Funguje to spolehlivě, pokud je problém na obrazovce se objeví které kolo je prázdné.Bolestné je , že při koupi další sady kol, třeba zimních, je třeba koupit další ventilky a jeden je za 1500,-Nikdy bych si nekoupil auto bez rezervy, zde je lepicí sada, ale tu jsem vyměnil za dojezdovou rezervu. Není to vůbec problém, dokonce je na ni v kufru prohlubeň a závitová matka na kterou se přišroubuje a prodejce suzuki ve Varech ji nabízí, za hubičku 6400,- Jsem rád, že jsem do rezervy investoval, už jsem ji použil.
Můj první japonský vůz, ikdyž japonský, vyrábí se v maďarsku. Max. spokojenost, jsou určitě auta lepší, ale tohle auto je pohodlný, úsporný, výborně jezdící,super vybavený a krásný.

Silné stránky

+ spotřeba
+ atmosferický motor
+ LED světla
+ bezklíčové ovládání

Slabé stránky

- 5tikvalt
- tvrdé plasty
- ceny dílů a servisu
- hluk v kabině

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Servis suzuki v KV je výborný , musím je pochválit, milí lidi, tak to asi má být.

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Prodejce když nabízel bal fajn, po zakoupení už jsme ho nezajímali. Negativní zkušenost.

 


Další vozy značky Suzuki



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
10

Zatím je nový.

praktičnost
9

Není to multipla.

prostornost
9

Multipla je jen jedna.

jízdní vlastnosti
10

super

jízdní komfort
9

mohlo by být tišší

provozní náklady
10
náhradní díly
9

snad je nebudeme moc potřebovat

výkon motoru
9

koní není nikdy dost

spotřeba
10

neskutečná

hlučnost motoru
9
kvalita sedadel
10
brzdy
10
zavazadlový prostor
9

Více o modeluSuzuki Vitara 2014 - dosud
Suzuki Grand Vitara 2.0 TD - test ve sněhové kalamitě Suzuki Grand Vitara 2.0 TD - test ve sněhové kalamitě

Při přebírání i předávání vozu v Praze pršelo a o tom, co…

Suzuki GSX-R/4 - nažene vám strach Suzuki GSX-R/4 - nažene vám strach

Myslíte si, že se dá usednout do roadsteru, vybaveného…

 





Blesk.cz

Harrymu se nedaří: Už podruhé ho musela zachraňovat těhotná Meghan!

Harrymu se nedaří: Už podruhé ho musela zachraňovat…

Více než dva týdny budou princ Harry (34) s manželkou Meghan (37) plnit královské povinnosti v Austrálii. Při…

Paní Radka s rakovinou prsu: Ňadra jí prohmatal partner! Podle Angeliny Jolie

Paní Radka s rakovinou prsu: Ňadra jí prohmatal…

Radka Kozáková před pěti lety prožila obrovský šok. Naprostou náhodou přišla na to, že má zhoubný nádor prsu. V…

 

iSport.cz

Kreuziger v novém týmu: Rozhodla i charita! A vrátím se na Tour

Kreuziger v novém týmu: Rozhodla i charita! A vrátím…

Cyklista Roman Kreuziger počítá s tím, že se v novém působišti ve stáji Dimension Data vrátí na nejslavnější…

Noční pařba po prohře s Čechy! Proto měl odstoupit slovenský trenér Kozák

Noční pařba po prohře s Čechy! Proto měl odstoupit…

Záhadná rezignace už dostává reálné obrysy. Slovenský reprezentační trenér Ján Kozák rezignoval den po sobotní…

 

Reflex.cz

Otcové už se bojí mazlit s dcerou, MeToo přehání a polovina žen si obvinění vymýšlí, říká Radim Uzel

Otcové už se bojí mazlit s dcerou, MeToo přehání a…

Sexuolog Radim Uzel patří od propuknutí aféry MeToo k jejím nejhlasitějším kritikům u nás. Podle něj kauza…

Hovory s TGM jsou evangeliem první republiky, říká o svém novém filmu režisér Jakub Červenka

Hovory s TGM jsou evangeliem první republiky, říká o…

Producent a režisér Jakub Červenka (35) o vzniku svého hraného debutu Hovory s TGM, který jde v Česku do kin ve…