Recenze

9 Majitel

Opel Vectra Vectra-C Caravan 1.9CDTi 16v 110kW Cosmo

9,70 Uživatelé

Hodnoceno: 18× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Opel Vectra, foto 1 Opel Vectra, foto 2 Opel Vectra, foto 3 Opel Vectra, foto 4 Opel Vectra, foto 5 Opel Vectra, foto 6 Opel Vectra, foto 7 Opel Vectra, foto 8
Opel Vectra, foto 9 Opel Vectra, foto 10 Opel Vectra, foto 11 Opel Vectra, foto 12 Opel Vectra, foto 13 Opel Vectra, foto 14 Opel Vectra, foto 15 Opel Vectra, foto 16 Opel Vectra, foto 17 Opel Vectra, foto 18 Opel Vectra, foto 19 Opel Vectra, foto 20 Opel Vectra, foto 21 Opel Vectra, foto 22 Opel Vectra, foto 23 Opel Vectra, foto 24 Opel Vectra, foto 25 Opel Vectra, foto 26 Opel Vectra, foto 27 Opel Vectra, foto 28 Opel Vectra, foto 29 Opel Vectra, foto 30 Opel Vectra, foto 31 Opel Vectra, foto 32 Opel Vectra, foto 33 Opel Vectra, foto 34 Opel Vectra, foto 35 Opel Vectra, foto 36 Opel Vectra, foto 37 Opel Vectra, foto 38 Opel Vectra, foto 39 Opel Vectra, foto 40 Opel Vectra, foto 41 Opel Vectra, foto 42 Opel Vectra, foto 43 Opel Vectra, foto 44 Opel Vectra, foto 45 Opel Vectra, foto 46 Opel Vectra, foto 47 Opel Vectra, foto 48 Opel Vectra, foto 49 Opel Vectra, foto 50 Opel Vectra, foto 51 Opel Vectra, foto 52 Opel Vectra, foto 53 Opel Vectra, foto 54 Opel Vectra, foto 55 Opel Vectra, foto 56
 

Technické info

Přezdívka auta Opel Vectra Rok výroby 2006 Koupeno ojeté najeto [km]:106000 tuning/stylingoznačené * palivo: nafta počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1910 výkon [kW]: 110 kroutící moment [Nm]: 320 zrychlení 0-100 km/h [s]: 10,3 maximální rychlost [km/h]: 210 počet rychlostí: 6 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 16 / 17 * zavazadlový prostor [l]: 510 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 5,8

Popis vozu

Byl jsem štastným majitelem Mitsubishi Carisma 1.6 rv. 1999. Auto mnělo najeto 160.000Km. Jediné co se na tomto autíčku kazilo byl výfuk. Začínal rezavět ve spojích. Ale stačilo pomoct od kamaráda, který dané misto zavařil. Ale za půl roku zrezavěl jiný spoj. Dva dny po minulých vánocích začalo pěkne mrznout. Do té doby bylo celkem teplo. První den, kdy tak přituhlo, jsem sjižděl autíčkem z mírného svahu a dostal jsem smyk. Vylezl jsem s auta a na ceste byla sklinka :( sám jsem se malem natáhnul, když jsem chodil okolo auta. Skončil jsem v příkopě opřený o strom. Autíčko skončilo jako totálka i když to vypadalo na přední náraznik, blatník a kapotu. Škoda, byl jsem s tímto autíčkem nadmíru spokojenej. Už to chtělo upgrade, ale stále to jezdilo bez žádných dodatečných nákladů.

Začal jsem vybírat následující autíčko. Protože jezdím někdy velký dálky, můj výběr se zůžil na Ford Mondeu, Mazda 6. Následně jsem našel i Opel Vectru(díky i nádherným recenzím zde od Lubana a Megabedy). Při výberu jsem chtěl autíčko co má stáří 2-3roky a najeto okolo 100.000Km. Poohlížel jsem i po Alfe 159. Předem jsem zavrhnul VW group, ponevadž si myslím, že je to málo muziky za hodně peněz. Auto je spotřební zboží jako každá jiná věc tudíž se může pokazit. Ale co se tady provádi s autu z VW group, tak to jsem se nestačil divit. Za tu cenu se prodávala buď Octavie 1verze s výbavou a nebo 2verze ale holátor.

Ford Mondeo se mi zdálo takove tuctove. Nakonec jsem si zvažoval o motoru SCi, ale moc kusů není k mání. Mazdu 6 jsem taky zavrhnul protože jsem si vytýčil maximální investici 300.000Kč a v této hranici se pohybovali už moc starší ročníky.

Následným hledáním, jsem chtěl aby auto mnělo vyhřívané sedačky. Hlavně u dieslového motoru. Taky aby mnělo ESP, po poslední zkušenosti. Bylo my to osobně jedno jestli vezmu diesel a nebo benzín. Oba typy maji své výhody a nevýhody, ktere jsem u každého vybraného autíčka zvažoval.

Abych přiznal barvu tak se mi moc Vectra-C ze začátku nelíbila. Bylo to designově úplné jiné autíčko. Vybočuje s dnešního designu a to sama zaoblenia. Bylo to takové moc hranaté. Designově se mi líbila Alfa 159 v kombi, protože ze předu a vnitřku to je klasickej Italský samec. Ale když jsem prohlížel různé recenze, tak se mi Vectra začala čím dál tím líbit. Prostě toto autíčko má svého ducha.

Nakonec jsem začal hledat mezi Vectra-C po faceliftu. Ty přední světla jsou prostě hezčí. Následně čtením recenzím jsem chtěl 1.9CDTi 16v. A hlavně jsem chtěl AFL světla(pro ty co nevědí, jsou to natáčecí bixenony s prisvítáváním při zatáčeni).

Nakonec jsem našel v Praze nabídku svého oplíka. Zajel jsem do servisu se známým servismanem, který autíčko proklepal a nenašel žádný vážnější problém, autíčko mnělo najeto 88,000Km. V autě byla jediná viditelná chyba a to propálene čalounění na zadní sedačče v místě švu(opraveno k nerozeznání zlatýmy ručičkami mé mamínky za pomocí jehly a nitě). Autíčko jsem si odvezl. Bylo obuté na zimni 16'' ocelové disky(zajímavé, že na vzdálenost vetší jak 1m, každý říká, že to jsou ALU disky).

Cestě zpět na moravu byla prostě nádhera., problém byl při večerní cestě, kde jsem zjistil, že na palubovce svítí varováni nefunkčnosti AFL systému. Tloukl jsem si do hlavy, že jsem prostě asi naletěl, poněvadž oprava tohoto systému či případná výměna lampy je v řádove desetisících(samotna orig.lampa stojí cca 30,000).

Světla se pekně při nastartování otestovali najetím na horu a do krajů, ale při natočením volantu do prava, se světla nahodila do nouzového režimu a to že svítila 3m před autem.

Zkusil jsem zajed do Oplu-morava, kde mi řekli, že je vadný servomotorek na pravém světle a nabídly mi výměnu přední lampy za cca 30,000Kc.

Od toho jsem odpustil a začal hledat nějaký jiný řešení, hlavně po fórech. Moc jsem nejezdil v noci tak mi to ani ten nouzový režim nevadil.

Po jedne cestě po polské dálnici kde jsem vyzkoušel jizdů v 190km/h tak večer hledím že světl afungují jak mají. Prostě se nějak sami zresetovali. Nehledal jsem, kde byla příčina. Poté první noční svezeni s AFL systémem, tak jsem poznal v čem je ta síla. Světla svítí nádherně, naklánějí se, či se přisvětlují v zatačkách(toto funguje do 50km/h otočením volantu o více jak 90st nebo spuštěním blinkru). Nejlepší jsou dálkové světla, kde se xenony otevřou na plno(při potkávacích světlech jsou xenony tlumeny clonkou) a rožnou se dodatkové světla. Pak na cestě je vidět jak ve dne. Na nových dálnicích, dokážou dálkové světla pěkně oslňovat zpětným odrazem od návěstidel. Prostě nádhera, kdo nezažil na vlástní oči, nebude věřit.

Tak se začlo i trošku martirijum s tímto autíčkem, ale jak jsme už psal, "auto je spotřební zboží". Následně jsem si koupil autodiagnostiku. Zkusil jsem si vyčíst závady a bylo jich tam požehnaně. Tak jsem zkusil vyčistit řídicí jednotku od všech závad, a po tomto čištení zase začlo blbnout AFL systém. Tak jsem chtěl tento problém odstranit. Nakonec jsem našel na polských webech, že se daji sehnat tyto lampy do cca 10.000Kc. Ale po několika nastartováni se zase světla "sami" opravili. Od té doby cca 6měsícu fungují jak maj. Takže bu bude někde studený spoj, či spíše nejaka blbůstka v řidících jednotkách.

Nasledně se mi začalo vyskytovat pár závad a to že se mi někdy při zabržděni rosvítila chyba ESP. Dle chyby jsem našel na slovenském fóru, že stačí vyměnit brzdový spínač za 600Kč. Nedávno se mi začalo oběvovat, že mi nefunguje autolarm a parkpilot.

Během měsíce pojedu pracovně do polska, tak bych nechal auto proklepnout profíkama, poněvadž se mi zdá, že tam servisy zaměřené na opel jsou kvalitnejší.

Ještě jsem zapomněl napsat o páčkách, chvilku mi trvalo než jsem si zvyknul na ovládání, ale je to prostě super.

Silné stránky

- Motor 1.9CDTi 16v má výkon 110kW-150HP. Je to převzaný motor z fiatu, takže všchny 1.9JTDm by mněli být shodné a to poodbně i u SAABu. U tohoto motoru je nádherná jeho síla a taky, že se minimálně projevuje turboefekt.

- AFL systém

- TPMS, neboli meření tlaku v pneumatikách

- Klimatizovaná schránka spolujezdce, zjištěna nedávno :D

- obrovský zavazadlový prostor, když se sklopý zadní sedadla, tak je tam 2m rovné plochy.

- deštový senzor

- vyhřívané sedačky

- čidlo kvality vzduchu, který při zhoršené kvalitě venkovního vzduchu samo uzavírá klimatizaci na vnitřní oběh

Slabé stránky

Spousta řídících jednotek, které se mohou pokazit :( ale pro komfort ty řídící jednotky musí být.

Díval jsem se, že asi budu muset v blízké době výmenit klapky saní. Je to neduh těchto motorů, který byl vyřešen až v roce 2007. Originál klapky sáni stojí 9.000Kč, zde kluci http://www.kolektorycdti.zafriko.pl/str/LINKI dokázou zrepasovat tyto klapy s tim, že vyčisti i EGR ventil.

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

V Opel-Morava provedene garanční prohlídka s výměnou oleje při 95.000Km.

Opel Zoliborz,Warszawa byla provedena výměna předních brzd.

- lupání při otevření řidičových dveří, opraveno by hande. V Opel-Morava doporučovali výmenu táhla. Táhlo stálo 980Kč. Tak jsem se musel dostat k tomu táhlu a pak stačí to táhlo převrátit-otočit na druhou stranu.

- výše popsaný problém s AFL světly

- problém s ESP, protože se oběvuje někdy tak budu řešit až bude akutní a to výměnou doma brzdového čidla.

- cvrlikání s klimatizace na spolujezdcově straně. Po přečtení pár fór, jsem se dostal k servomotorku, který ovládá vnitřní recirkulaci. Tento motorek stojí nějakých 3000Kč a vylamují se na něm zuby v umělohmotném ozubeném kole. Vše bylo OK, provedeno promazani a jesti budou někdy zuby vylámané, tak nechám udělat ty ozubená kola z nějakého pevnějšího materiálu. Ale přístup k tomotu motorku je hrozny samostná zpětná instalace trvala asi hodinu. Ale vše funguje tak jak má.

- Provedena výměna celé bloku klapek sání

- Problém s CIM modulem - provedena výměna senzoru natočení volantu

- problém z tryskou na 3válci. - stačilo vytáhnout konektor a dotishnout elektricke konektorky. Zatím vše funguje jinak mám zakoupenou výměnnou sadu kat.číslo 93189919(GM 6286769)

- Nefunguje parkpilot - Diagnostika ukazuje B1350 - low voltage. Zkoušel jsem konektory vystříkavat WD40 ale nepomohlo. Někde bude z oxidovaný nebo studený spoj a parkpilot jednotka nedostává napětí.

- problem s autolarmem. CHybá v posledních oknech, asi taky někde studený spoj.

!!! Musím zde poděkovat zaměstnancům firmy Adopcar Ostrava a hlavně p.Gurnému, který si se mnou prodělal menší martirijum s GM ohledně carpassu. V GM nemají kody k mému auto :D !!!

ToDo

+ Instalace tlacitka vypnuti ESP - jiz zakoupeno, jenom potreba natahnout kabely
+ Instalace plynove vzpery pro kapotu motoru.
+ zapnuti funkce Daylight pomoci OpelTech2 pro AFL svetla
+ Instalace automatickeho otevirani kufru.
+ Instalace prednich ostřikovaču z Insignie.

 

Novinky v recenzi

29.4.2011 23:15

Oprava ventilatora klimatize

Vcera mi byla cistena klimatizace. Pozor pro vsechny!!! Klimatizaci cistit jedine sprejem, kde se hadickou pres odtokovy zlabek se da dostat k vymeniku. Jestli budete tak jak ja strikat spray za kabinovy filtr muze se vam zadrit motorek klimatizace. Motorecky jsou nachylne na vlhkost. Uz pred tim se mi obcas stavalo, ze bylo slyset na chvilku jakobych mnel cvrcky u spolujezdcovy prihradky. Takze je potreba odsroubovat prihradku a vyndat ji ven(5sroubku). Nasledne povolit zadni cast tunelu ktera je u spulojezdcovych noh(2sroubky). Povolit vydech u spolezdce(1sroubek) a termistoru na spodku ventilatoru(2sroubky). Nakonec povolime 7sroubku pro ventilator. Ventilator je pripevnen na spodku 3srouby, ty povolime a pak ten ventilator pres tyto diry vytlacime. na spodku je videt ojnicka. tu musime vyndat ponevadz je zrezavela. dole jsou 4 packy, ty musime vycvaknout troska hrube sily, ale pozor na 3 packy kde jsou civky, spatne se pak vraci z5. Jak to mame vytazeni, vycistime a vodnim papirem vylestime ojnicku i dirku a vse okolo a promaznem. Je potreba jeste vyndat pruzinky dotykovych grafitu, aby se nam to zpatky dobre skladalo dohromady. Skladani je hrozne, ale co uz. Ponevadz v tom plastikovem obalu se dole uchovava vlhkost, uprostred dole vyvrtame vrtkame 3-4mm dirku, aby pripadna vlhkost vytekla ven. Poskladame zpatky vse a mnelo by to fungovat jak ma.Pozor jestli ten ventilator piska, to znamena, ze se nechce tocit, tak rychle opravit, aby se nahodou nespalil motorek.

11.3.2011 22:11

Nove vecicky

Zakoupil jsem si:
1) ostrikovace zachytny ventil GM 1450650 - 2875024, takze uz by mnelo hned pri zapnuti ostrikovace strikat voda. Pri zapnutem ostrikovaci delsim nez 3s se spusti ostřik světlometů, což někdy je nežádoucí. Normálně vždycky jsem musel chvilku podržet než začala proudit voda. Instalace 5m. na straně spolujezdce hadička už obsahovala umělohmotnou spojku tak stačilo vyměnit. Navod zde http://www.astra-h.ru/forsunki.html
2)podlozky pod trysky 93178683 - 5821761. Na polském foru, psali že kluci si zakoupili za pár stovek ultrazvukovou myčku. Přes noc do té myčky daly do technického benzínu vyčistit trysky a většinou trysky byli pěkně vyčištěny. Dá se nádherně vidět v OP-COMu při testu korekci na tryskách. Po vyčištění je doporučeno vyměnit tyto podložky pod tryskami.
3)Tmave seda uschovna na bryle 1740120. Tato úschovna na brýle se nachází místo ručky nad dveřmi řidiče. Poněvadž VC má málo místa a stejnak tu ručku nikdy nevyužívám tak jsem to vyměnil za něco užitečného.

Uvažuji o dokoupení Sit u spolujezdce 17 40 236 jako držák pro piti a 'Aux In' flylead: 13255833 - 6780549 což je konektor AUX(Line) In pro přehrávač CD30mp3.

7.3.2011 01:22

2011-03-07

Takže na počítadle mám cca 150.000km. Opět po roce odešel na výletě v Rakousku Termostat(záruka byla jen 12měsícu v originál servise v polsku a odešo to 14dní po záruce). Trošku byla zima, venku minus 16 a auto se nezahřálo na více jak 68St. Pomohlo dát papírovou krabici před chladič. Termostat zakoupený u http://auto-dily-mrozek.eu za cenu 900Kč. Výměna proběhla za hodinku. Při výměně se doporučuje vyndat baterku a kryt pod baterkou. Je potom lepší přístup. Známej to zvládl i s tím krytem, ale bylo tam málo místa. V lednové návštěvě Rakouska, kdy byla obleva, se zase zaseklo pravé světlo. Bylo natočeno trvale do strany a při natočeni volantu system hlásil AFL error a dal se do nouzového stavu. Chystal jsem se, že povolím nárazník, ale po týdnu přišli mrazy a ponočním stání auta venku, na druhý den vše bylo OK. Holt hodně zařízení je náchylno no vlhko jako motorky natáčení AFL systému a nebo sensor natočení volantu v CIM-u. Na internetu jsem našel toto http://www.happylightshow.de/English/english.htm Nejvíce mně zaujala LEAVING HOME funkce(při otevření auta na dalkáči se rozsvítí navolemá světla) a hlavně při nastartování auta a světla v poloze 0, že se zapnou mlhové světla. Tuto funkci bych použil jako náhradu za denni sviceni na xenonech.

8.7.2010 18:33

Cisteni KLIMI + Comp

takze jsem si nechal vycistit klimu jeste v oplu, ale priste si to vycistim sam. Dodal jsem obrazek jak lze dostat ten cistici sprej primo k vyparniku ze strany motoru. Hadicku od cisticiho spreje zarazit co jak nejvice dovnitr. Nekteri cisti vyparnik pres vzduchovy vystup, ale tam je riziko, ze se ta strikana emulze dostane na motorek a ten je nachylny na vlhko. takze pristo rok uz sam. Jeste bych dodal tajny prehled pocitace. Mam prehravac CD 30 MP3 a kdyz podrzim na cca 10s settings, tak se ozve s reproduktoru pipnitu.Nasledne jde pres tlacitko BC prohlizet nejake prehledy pocitace. Pro mne nejzajimavejsi je prehled o aktualni rychlosti, ktera je mensi nez co ukazuje tachometr(ten musi ze zakona ukazovat vice nez je skutecna). Po porovnani s tachometrem na GPS byla tato ukazijici rychlost +- 1KM/H coz by se dalo brat i jako odchylka na GPS, ci pomer ukazujici tu rychlost.

30.6.2010 17:24

EGR

Takže od nějakýho času se mi projevuje, hlavně při jízdě po městě na zařazený 3.stupeň v otáčkách 1600-1900, že auto při mírném polechtání plynu cuká. Mam podezření na zasranej EGR ventil. Hlavní podezření padlo na naftu. Byl jsem služebně v Polsku a tam jsem nabral 2x plnou nadrž Shell V-Power diesel(cena byla cca 28Kč/1l což u nás tehda obyč diesel u Tesca stal 29Kč/1l a nelijou tam tu zkurvenou bionaftu). Projezdil jsem obě nádrže a cukání ustalo. Po příjezdu do čech jsem nadrž vyjel skoro do prázdna a následně natankoval a hle cukání se vrátilo. Z důvodů míchání řepkového oleje s naftou dochazi k emulzi, která má neblahý vliv na spalování. Takže si myslím, že mám z toho zasranej EGR ventil. Ještě jsem se nepřinutil k provedení čištění toho EGR-ka, ponevadž moc čistá práce to nejni, ale zkusím popsat zatím co mně bude asi čekat. Jednoduchá kontrola že je vadný EGR ventil stačí provést testem, že vezmem plechovku od piva a tím plechem zaslepime EGR ventil. Pozor, mnělo by se ukázat chyba motoru, ale pro náš test cukání to stačí. Problem EGR ventilu u starších verzi je v tom, že ten trn co ovládá otevírání/zavírání rezavý. U novějších modelu, došlo k pochromování toho trnu, ale taky se prý objevují místní rzi. Z toho důvodu, dochází k přidření toho trnu a nebo se nedovírá ten otvor. Je třeba to vyčistit a pokud možno i ten trn nechat pochromovat. Návod jak rozebrat EGR ventil je na vectra-c.com . Ošroubejem šroubky od EGR ventilu, čistíme od sazí EGR ventil a tako klapky sání. Nejlépe nějakým přípravkem na čištění motoru a nebo technickým benzínem, ale asi ten přípravek bude lepší, poněvadž musíme odstranit to blato. Jinak není špatné si zakoupit v prodejně FIAT těsnění mezi sacím potrubí a EGR 71751468 (s otvory) a těsnění z vyvrtaného otvoru do EGR 55191883 (černý obdélník) viz obrázek. Dle FIATu by to mnělo chránit klapky sání od toho blata co jde s EGR ventilu. Při zpětné montáži pozor na dotahování šroubků do bloku klapek sání, je to hliník. Při ztrhnutí závitu, prý to drží dobře i na 3 šroubech a nebo koupit šroub z delším závitem. Misto podložek na to těsnění se dá použít silikonova pasta.

Jinak cukání auta se může projevovat i tím že budou zasrané trysky. Nejlepší je na to použít OP-COM a kontrolovat poměrové korekce na tryskách. V mezích by mnělo být +-4.5. Ale jestli nekterá tryska má vetší koreční dávku, tak je něco v nepořádku. Dále se kontrolují páry trysek a to čísla 1-3 a 2-4. Mněli by být korekce podobné v těch párech. Test by se mnel provést na zahřátem motoru a při vypnuté klimatizaci. Potom podobný test chvili po zapnuté klimatizaci, kdy do jde k mirnému nárust výkonu.
Další klasický problém který je popsán i v OpelTISu, je problem na konektorech a hlavne na 3.konektoru jak mně potkalo dříve. Taky se může projevit vůle v tryskách a na to slouží k zakoupení setu podložek pod tryskama a to pod číslem podlozky pod trysky GM93178683 - 5821761. Při výměne tech podložek se doporučuje na noc ty trysky dat do technického benzinu a nechat v ultrazvukové myčce vyčistit. Jinak existuji i firmy, které se zabývaji repasací těch trysek.

Ještě se teda nedoporučuje jezdit s těmito auty v otáčkách pod 2.000. Někteří jsou zvyklý hlavně po městě jezdit na zařazený stupen 4 a otáčky tak 1.200-1.500. Diesly mají obrovské komprese a tudíž dochází k velkým vibracím. Tyto vybrace jsou vyrovnáváný dvouhmotovým setrvačníkem, který při takové jízdě odejde. Cena setrvačníku je cca 10.000Kč. Když ten setrvačník odejde ozývají se od motoru takový kovový zvuk, že něc o tříská. Tento problém maji jakákoliv auta, které maji dvouhmotový setrvačník.

27.2.2010 03:41

Tuning :D

Takze jsem provedl lehkej tuning a to výměnu ostřikovačů z insignie kat.číslo 1451330 i 1451329. Myslel jsem, že budu muset ten plastovy kryt, co je pod oknem sundat, ale vse se dalo vyměnit bez dodatečné demontáže. Je potřeba vycvaknout ostřikovače a potom vytáhnout hadičky, jdou trosku špatně, ale dá se to. Problem je s ostřikovačem na řidičově straně. Ale stačí trošku přizvednou ten plast.
Musel jsem zaslepit přívodni šnůru pro ohřívání těch původních ostřikovačů. DO budoucna budu muset je nechat přes OpelTech2 vypnout. Prý proběhla servisová akce, kde opel nechal vypnout ten ohřev, protoče se ty ostřikovače topili.

Koupil jsem si pás LED diod a ty jsem nainstaloval do kufru. V kufru po stranach jsou malé otvůrky, tak jsem tam vlepil pás a napojil na osvětlení kufru. Fotky dodám, ale pekně to osvětluje celý kufr. Musel jsem ještě vyměnit ty původní žárovičky za bíle LED(budu muset prřipojit paralelně odpor, protože problikávaj při zavřeném kufru, kdy auto testuje ty žárovky jestli fungují).

Protože mi LED pásek zůstal, dodělal jsem osvětlení ve předu pod nohama. Napojil jsem to na světla, které je u zrcatka. Takže to posvíceni svítí jedině synchronně s tím světlem pro osvětlení přední části kabiny. Ještě dodělám osvětlení pod zadníma nohama a to napojím na zadní osvětlení.

5.2.2010 21:18

Výměna bloku klapek sání

Po diskuzi s klukem co dělá repas bloku sání, zkusím popsat daný problem s klapkami sání(kolektor).
Problém se vyskytuje ve všech modelech CDTi motoru z řady Z19DTH a Z19DTJ s 16v hlavou. Problém byl vyřešen od motoru z roku 2007 - Z19DTH17228334 (28.02.2007).
Nefunkčnost kolektoru se pozná, že je celý blok pekně zasraný viz foto a nebo tyčka řízeni klapek sání buď nedrží, nebo je spadlá a nebo ještě drží, ale kdyz ji chytně tak má vůli ve vertikálním směru(nahoru-dolu). Na webech existují návody, jak výměnit tu tyčku, nebo ji opatřit novými vložkami pro lepší držení, ale podstata problému není v té tyčce.Problém spočívá v tom, že ty klapky sání jsou tak zasrané, že buď netesní a nebo se už zadrhávají. Protože se zadrhávají, tak ta tyčka aby zabránila spálení motorku řízení tak vypadne. Takže výsledek, že se znovu nasadí ta tyčka neřeší podstatu problému a to ty klapky. Je proto potřeba buď si zakoupit nový blok klapek sání , kde je již problém vyřešen(cena cca 9.000Kč).A nebo v repasi toho bloku sání. Repas dělá Paweł Jabłoński, který bydí cca 10Km od českých hranic u Trutnova v polském měste Krzeszów u města Kamiena Gora. Repasovaný kolektor vychází na 350Pln(cca 2.300kč) provádí ve 3variantách.
1) pošle se mu kolektor a délce cca 5dní zašle repasovaný kolektor zpět
2) pošle se mu 350Pln plus 250Pln kauce. Zašle repasovaný kolektor a můžete si výměnu provést sami doma. Po zaslaní špatného kolektoru, zašle zpět danou kauci.
3) příjezd k němu domů, kde on provede výměnu kolektoru za cca 4-5h a za cenu 350Pln za výmenu, tudíž celkem za 700Pln

Ja osobně jsem si zvolil variantu 3, poněvadž cena za výměnu a repas je dobrá a ještě při výměně jsem se dozvěděl zajímavý věci od kluka který se v Oplech trošku vrtá a sám má VC. Taky při té výměně musel rozebrat skoro 1/2 motoru.

Protože motor je plná kopie FIATáckého motoru JTD, který se používi i v SAAB-ech, tak FIAT doporučuje dodoat k EGR ventilu tesnění. Po založení tohoto tesnění se výrazně sníží recirkulace výfukových plynů.
To způsobuje prodloužení řádného provozu EGR ventilu a klapek sání a snižuje množství znečišťujících látek v sacím potrubí.

Při repasi, Pavel Jablonski toto těsnění dodává. Po repasu jsem musel cca 500Km jezdit v otáčkách maxmálně do 2.500, abu se ECU naučilo znovu používat ty klapky sání.
Dle praktických zkušeností jiných spokojených majitelů VC, kteří si nechali repasovat ty klapky sání, by se mněla snížit spotřebu o cca 0,5-1l na 100km. :P toto jsem ještě nepocítil, protože si vychutnávám výkon, který opravdu tento motor dokáže. Ale po zahřetí a volnoběhu mi ukazuje spotřebu 0,4-0,5l/H, kde dříve ukazovalo 0,6-0,7L/h.

Všem majitelům kteří maji Z19DTH a mají viditelně problém s klapkou sání, doporučuji tento repas. Vychutnání síly motoru je opravdu nádherné. Všechny potřebné informace najdete zde http://www.kolektorycdti.zafriko.pl/ pro přeložení do češtiny mužete použít toto http://translate.google.com/translate?hl=cs&sl=pl&tl=cs&u=http%3A%2F%2Fwww.kolektorycdti.zafriko.pl

Osobně jsem prožil pracovne posledních cca 5let v Polsku, tak se domluvím polsky. Pro ty co by mněli zájem, a mněli by problém se domluvit, rád pomohu, poněvadž jsem Pawlu Jablonskem za ten repas částečně vděčný a beru to jako nějakou formu poděkování.

Nakonec jsem zjistil, že v tom Polsku maj strašně levné používané díly na Oply. Je to z důvodu, že hodně poláku žije v Anglii. Pro cestu domů do polska koupí používaný Vauxhaul(Anglická obdiba Oplu, je celej identický až na to že má řízení na pravé straně) a v tom polsku to prodají na náhradní díly. Dá se sehnat vše za dobré ceny, příklad byl celej motor 150HP CDTi najeto 18.000mil za cenu cca 15.000Kč.

3.2.2010 14:59

CIM

Takže CIM modul vyměněn. Cena opravy cca 3.000Kč. Nejdříve jsem si koupil v Polsku celej CIM modul. Bylo nutne sundat krytku volantu, abych se dostal k výrobnímu číslu CIM modulu. Tento modul jsem koupil za 200Pln(cca 1.200Kc) v Polsku. Kontaktoval jsem pana Grzeorza Fojczika z Rybnika, který dělá opravy těchto modulu.Výměna proběhla, že z toho nově koupeného CIM modulu zaměnil jenom senzor otočení volantu, viz fotky. Po instalaci musel jenom zkorigovat pres diagnostiku uhel natoceni volantu. Oprava cca 1h čisté práce(vzal si 200Pln). Při výměně celeho CIM modulu by musel provést větší programování jednotky. už to funguje jak má. Už se vypínaj blinkty. ESP funguje(aktuálně vyzkoušeno) i posilovač rízení je teďka lepší. V tom senzoru z důvodů vlhkosti odchází buď čip a nebo spíše většinou ta kovová páska co je na těch ozubených kolečkách. Jeden človek z Radomia v PL za 500Pln opravuje přímo ty pásky.
V Adopcar jsem si zakoupil ostřikovače z insignie(katalogové čísla 1451330 a 1451329), zkusím je nainstalovat a po té by mnělo nádherně fungovat ostříkávání předního okna. Misto dvou čurků by mněla jít z ostřikovače takový mlžný postřik.

29.1.2010 01:30

Upgrade

Vectra C před faceliftem, mněla otevírání kapoty pomocí plynové vzpěry. Z důvodu bezpečností, je o VC po faceliftu vucvakávací hůlka. Hoši v GM usoudili, že prý pří nehodě ta plynová vzpěra může mít neblahé následky. Takže plynovou vzpěru si musím odpustit, dá se nainstalovat na koub kapoty, ale už to není ono :(

Týden jezdím s novými klapkami sání. Nejdříve auto nějak nechtělo zrychlovat, nakonec při záteži a vytočení otáček mi vyhodilo auto s klíčem a diagnostika vypsala chybu P0234(Boost Pressure Control Circuit Positive Deviation). Šlo o prohození mezi přívodem a vývodem tlaku pro turbo, takže turbo se ani nezapínalo. Nyní jízda s autem je supr. Při zahřátem motoru a vyple klimatizaci mi ukazuje spotřebu 0,3-0,4l/h.

Proveden jednoduchý tuning, který spočívá ve zvětšením vstupu vzduchu do filtru. Postupoval jsem dle navodu s www.vectra-c.com a viz obrázky v galerii. Vstup vzduchu je chráněn takovým plastem a při znečištěném filtru je poznat, že vzduchový filtr nezabírá celou plochou. Při jednoduchém odstranění toho plastoveho krytu, by mněl začit vzduchovej filtr fungovat na 100%.

Silně uvažuji, že si nechám nahrát nové mapy do ECU(chip tunning). Vykon by se mněl zvětšit na cca 180HP. Celá motorová soustava by mněla pracovat více optimálně. Hlavně by mnělo jít o zpinání turba. Pišou na webech že by se rychlost nemněla držet v nízkých otáčkách(1800-2000), kdy zapiná turbo, ponevadž standartní mapy v ECU nějak divně tlakují to turbo, což se podpisuje na dvouhmotovém setrvačníku, který může odejit a oprava může vyjít na více jak 10.000,- Uvidím, možná si dám předběžně vánoční dárek :)

22.1.2010 00:38

Novinky

Tak včera jsem navštívíl kolegu v Polsku, který repasuje kolektory klapek sání. Už mi i vypadla tyčka viz fotky. Je to mladý kluk, který sám má Vectra-C. Kluk už repasoval a vyměnil vice jak 50 kolektorů. Výměněno za cca 4h, když jsem ale viděl, že musel rozebrat skoro polovinu motoru, tak mu fakt tleskám. Při výměně se nemusí shazovat řemen, jak je napsané v GM příručce, ale dá se to je jedno ozubene kolo pekně přišroubovat k bloku a tímpádem řemen zůstane netknutej. Tento kolega doporučuje jednou za čas vymontovat EGR a vyčistit ten vstup do EGR ale taky vše oolo EGR ventilu, hlavně v tom bloku kolektoru klapek sání. Veškeré informace zde http://www.kolektorycdti.zafriko.pl .

Moje martirium se trošku zvětšilo a to cestou do Rakouska do Salzburku auta začlo škubat, tak jak bych nabral špatnou naftu. Po čase při škubání začlo i problikávat auto s kličem. Potkalo mně to u Linze takže došlo k dilematu jestli se vracet nebo pokračovat dále. Naštěstí jsem se rozhodnul pokračovat dále. Mněl jsem za tom že to dělá ta klapka sání, protože ta tyčka na dvou kontaktech už nebyla nacvaklá. Tudíž jsem tu tyčku odcvaknul. Problém se neztratil a po několikátem nastartování misto auta s kíčem mi začlo svítít kontrolka, že je z důvodu poruchy vypnutý katalizátor. Auto jelo na 3 válce, ta jak by byla zalepená tryska z důvodu špatné nafty. Na konec v Rakousku v Maria Almu, jsme našli servis Oplu, tudíž jsem dojel na místo. Večer jsem si přes zapujčený notebook vyčet chybu a to, že tryska na 3valci ma nízke napětí. Následující den v servisu mi odbornící zapli diagnostiku a po 5minutách opravil a řekl, že to je špatný kontakt. Stačilo zabýhat s kabelem a bylo slyšet jak auto místo 3válcu jelo na 4(dočastně opraveno za 1O Eur). V OpelTISu jsem našel, že to je klasická chyba VC. Není potřeba měnit celou kabelaž za cca 30,000 ale stačí koupit jenom konektor a provést výměnu toho konektoru. Zde navod na výměnu http://www.vectra-c.com/forum/showthread.php?t=72688&page=2

V PL jsem si zakoupil za cca 1.000Kc fotochromaticke zrcatko(samostmívací)
Jak to nainstalovat, lze najít zde http://forum.vectraklub.pl/index.php/topic/35791-lusterko-fotochromatyczne-poradniczek/ . Zakoupil jsem si 8m 4žilový telefonní kabel a protáhnul k zadní centrálce. Vše funguje tak jak má. Je to supr tedka v zimě. Ještě, aby to fungovalo, tak musim zapnout pres OpelTech2(zrcatko se nestmívá, když je zařazena zpátečka a je více provázána se systemem), ale i tak je to super.

Při koupi fotochromatického zrcátka, jsem si zakoupil i do zadních dveří výškové reproduktorky. Je to ve spináči pro otevírani/zavirání oken. Bylo to docela pracné, protože neexistovala kabeláž a nechtělo se mi sundávat cele čalounění. Ale vše proběhlo v pořádku

Štve mně, že mi začíná blbnout Alarm. háže mi furt chybu, a to že není kontakt s posledními okny. Asi nějakej studeňák. Spíše asi do budoucna s těch oken stáhnu 100% folii, poněvadž auto bylo zakoupeno jako N1, a trochu mně to štve, že nejde vidět při couváni přes ty zadní okna.

Horší věc mně teďka potkala a to problémy s jednotkou CIM(ve volantu). Hodne VC tím trpí. CHyba se projevuje, že přestane fungovat ESP, blbne natáčení xennonů, posilovač. A taky nevypinají se blinkry po vyrovnání volantu. Někomu nemusí fungovat budíky. Mně svítí varovně svetýlka a to volant s vykřičníkme, ESP, AFL. Chyba je v senzoru natočení volantu(špatný čip). Repas vyjde na cca 3.000,-. U mně problém je větší a to, že při nákupu jsem si nevšim, že nemám Carpass(knížků kodů). A pro nastavení CIM je potřeba Security Kod. Tyto hesla, lze za poplatek 500-1000 Kč získat v autorizovaném servise, který se napojí na databázi GM a tyto kody dostane. U mně servis prohlásil, že kody neexistuji, tak jsem kontaktoval centrálu, která se nachází v madarsku a tam kody pro moje auto nemaj. Prvni majitel byla firma, ktera je v likvidaci, tak od nich kody taky nemuzu dostat. No od te doby, mi vola 2x do tydne pani s GM z Madarska, že ty kody zkouší nějakou oficiálni cestou dostat, ale že prej někdo asi zapomněl ty kody opsat. No budu to muset pořešit neofic cestou a to že se ty kody budou muset hacknout z nějake jednotky. Už mám i zakoupený CIM modul. Existuji 2verze, rozlišení mezi nima je většinou jestli dané auto ma orig.alarm a nebo ne.


Přidat názorDiskuse: Opel Vectra Vectra-C Caravan 1.9CDTi 16v 110kW Cosmo

Další vozy Opel Vectra



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
8
praktičnost
10
prostornost
10
jízdní vlastnosti
10
jízdní komfort
10
provozní náklady
9
náhradní díly
9
výkon motoru
10
spotřeba
10
hlučnost motoru
10

Motor je pěkně odhlučněn, nechá se vytočít od vyšších obrátek. Někdy je doporučováno pro vypálení DPF(filtru pevných čístic) motor ddržet ve vysokých obrátkách. Ve vnitř při jízdě je spíše zvuková kulisa připominající benzínový motor.

kvalita sedadel
10
brzdy
10
zavazadlový prostor
10





Blesk.cz

Ne, šéfová! Náhradníci za Pohlreicha pohořeli, televize pořad v tichosti zrušila

Ne, šéfová! Náhradníci za Pohlreicha pohořeli,…

Devět let působil Zdeněk Pohlreich (62) jako zkušený a drsný kuchař v pořadu Ano, šéfe!, ve kterém se snažil…

Lenovo představilo první skládací tablet s Windows. Do prodeje půjde za rok

Lenovo představilo první skládací tablet s Windows.…

I čínské Lenovo se činí v oblasti skládacích displejů, a protože je ještě spousta nerozebraných „poprvé“, může…

 

iSport.cz

Dortmund už posiluje! Získal mladšího Hazarda i německý klenot

Dortmund už posiluje! Získal mladšího Hazarda i…

Do týmu německého vicemistra Dortmundu přestoupili záložníci Thorgan Hazard z Mönchengladbachu a Julian Brandt z…

Bale v Realu nehraje. Odchod? Radši chce hrát golf a brát půl miliardy

Bale v Realu nehraje. Odchod? Radši chce hrát golf a…

Měl převzít vůdčí roli. Být po Ronaldově odchodu tím, kdo potáhne Real Madrid. Jeviště bylo volné jen pro něj.…

 

Reflex.cz

Hughes H-4 Hercules: Největší hydroplán v historii lidstva letěl jen 26 sekund

Hughes H-4 Hercules: Největší hydroplán v historii…

V roce 1942 měla americká armáda vážný problém s přesunem vojenského personálu a materiálu do Británie. Německé…

Snaží se Benešová jen zbavit nepohodlného soudu? Otázka je, zda čtyřstupňové soudnictví potřebujeme

Snaží se Benešová jen zbavit nepohodlného soudu?…

Jak asi víte, v úterý se v Praze na Václavském náměstí uskutečnila další početná demonstrace za…