Recenze

Megabeda (muž 42 let) Poslat zprávu
 
10 Majitel

Opel Vectra Elegance 1.9 CDTI 110 KW

9,92 Uživatelé

Hodnoceno: 96× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Opel Vectra, foto 1 Opel Vectra, foto 2 Opel Vectra, foto 3 Opel Vectra, foto 4 Opel Vectra, foto 5 Opel Vectra, foto 6 Opel Vectra, foto 7 Opel Vectra, foto 8
Opel Vectra, foto 9 Opel Vectra, foto 10 Opel Vectra, foto 11 Opel Vectra, foto 12 Opel Vectra, foto 13 Opel Vectra, foto 14 Opel Vectra, foto 15 Opel Vectra, foto 16 Opel Vectra, foto 17 Opel Vectra, foto 18 Opel Vectra, foto 19 Opel Vectra, foto 20 Opel Vectra, foto 21 Opel Vectra, foto 22 Opel Vectra, foto 23 Opel Vectra, foto 24 Opel Vectra, foto 25 Opel Vectra, foto 26 Opel Vectra, foto 27 Opel Vectra, foto 28 Opel Vectra, foto 29 Opel Vectra, foto 30 Opel Vectra, foto 31 Opel Vectra, foto 32 Opel Vectra, foto 33 Opel Vectra, foto 34 Opel Vectra, foto 35 Opel Vectra, foto 36 Opel Vectra, foto 37 Opel Vectra, foto 38 Opel Vectra, foto 39 Opel Vectra, foto 40 Opel Vectra, foto 41 Opel Vectra, foto 42 Opel Vectra, foto 43 Opel Vectra, foto 44 Opel Vectra, foto 45 Opel Vectra, foto 45 Opel Vectra, foto 46 Opel Vectra, foto 47 Opel Vectra, foto 49 Opel Vectra, foto 50 Opel Vectra, foto 51 Opel Vectra, foto 52 Opel Vectra, foto 54 Opel Vectra, foto 55 Opel Vectra, foto 56 Opel Vectra, foto 57 Opel Vectra, foto 58 Opel Vectra, foto 59 Opel Vectra, foto 60 Opel Vectra, foto 61 Opel Vectra, foto 62 Opel Vectra, foto 63 Opel Vectra, foto 64 Opel Vectra, foto 65 Opel Vectra, foto 66 Opel Vectra, foto 67 Opel Vectra, foto 68 Opel Vectra, foto 69 Opel Vectra, foto 70 Opel Vectra, foto 71 Opel Vectra, foto 72 Opel Vectra, foto 73 Opel Vectra, foto 74 Opel Vectra, foto 75 Opel Vectra, foto 76 Opel Vectra, foto 77 Opel Vectra, foto 78 Opel Vectra, foto 79 Opel Vectra, foto 80 Opel Vectra, foto 81 Opel Vectra, foto 82 Opel Vectra, foto 83
 

Technické info

Přezdívka auta Vectra C Rok výroby 2005 Koupeno ojeté najeto [km]:135000 palivo: nafta počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1910 výkon [kW]: 110 kroutící moment [Nm]: 320 zrychlení 0-100 km/h [s]: 10,3 maximální rychlost [km/h]: 210 počet rychlostí: 6 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 16 zavazadlový prostor [l]: 510 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 5,8

Popis vozu

Chtěl bych se s Vámi podělit o dojmy z mého nového vozu Opel Vectra. No nový vlastně není je to „ojetina“ z Německa, ale než se mi ji podařilo přivést přecházelo tomu asi 5 měsíční hledání na internetu, čtení recenzí a diskuze s majiteli podobných vozů.

Jak to tedy všechno bylo. Vlastnil jsem Opel Vectra 1.6i sedan, rok výroby 1991. Kupovali jsme ji ještě s tátou v roce 1995, měla najeto 69.000 km. Cena byla 260.000,- což bylo na tu dobu docela dost. Auto mi sloužilo prakticky až do teď, po 17 letech má najeto 255.000,- tis. km. Vše jsem si na autě dělal sám, (výměna rozvodů, těsnění pod hlavou, termostat, kotouče……)kromě klempířských prací. Minulý rok na podzim jsem trefil srnu, byla to náhoda, za vinu si to nedávám, za ranního šera vyskočila z příkopu přímo pod kola. Celé se to odehrálo tak rychle, že jsem nestačil jakýmkoli způsobem zareagovat. Světlo, mřížka chladiče, blatník, blinkr, oprava stála cca 4.000,- Zmiňovaný blatník jsem už nenechal ani nastříkat.
Právě tahle událost ve mně nastartovala myšlenku, že pořídím jiný vůz. Stará Vectra byla „spolehlivá“ ,ale vyžadovala vzhledem k svému věku neustálou pozornost, jednalo se o drobnosti, přesto jsem trávil pod autem dost času a opravy stále komplikovanější. Vzpomínám, když jsem měnil komplet výfuk a ten starý jsem musel pod autem celý rozřezat flexou na 3 kusy, abych ho dostal ven.
Chtěl jsem tedy ojetý vůz z Německa, přece jen když koupíte auto z českého bazaru vyjde pravděpodobně dráž než u sousedů v DE, nehledě na stav našich a jejich silnic a v neposlední řadě i kvalita servisu, který se autu dostává. Původně jsem byl rozhodnutý, že pořídím Passata, mám rodinu a dostat kočárek do staré Vecty byl obřad, sundat kolečka, rozebrat a složit na minimální možnou velikost. Do kufru nešel, na zadní sedačky také ne, takže nakonec skončil na sedadle spolujezdce. Passat mě „vábil“ nízkou spotřebou nafty, kultovní WV motor TDI, prostor, dostupnost náhradních dílů. Na druhou stranu, jelikož je to koncernové vozidlo, jsem se trochu bál krádeže, dále složitá přední hliníková náprava a hlučný chod motoru byly jeho mínusy. Přesto jsem byl právě pro něj rozhodnutý, měla to být každopádně verze po faceliftu r.v. 2002. Už jsem měl i na internetu několik vozů vyhlídnutých, ale vždy to nějak nevyšlo. Je faktem že koncernové vozy u nás i v Německu vyjdou trochu dráž než konkurence. Později jsem začal zohledňovat fakt, že i kdybych pořídil Passata z roku 2005 (na nový model, který se začal v roce 2005 vyrábět bych neměl) bych vlastně kupoval koncepčně zastaralé auto, jehož konstrukce pochází z roku 1996. Hledal jsem dál, chtěl jsem každopádně kombíka, začal jsem pokukovat i po podobných německých vozech Ford Mondeo a Opel Vectra. Nakonec jsem se přiklonil na stranu Vectry i z důvodů jakési srdeční náklonnosti k tomuto vozu. Přece jen s tou mojí starou Vectrou jsem najel skoro 200.000 tis. km. V neposlední řadě i fakt že jde o poměrně nový moderní vůz (verze kombi se začala vyrábět v roce 2003) a moje přesvědčení potvrdily i tyto 2 recenze: http://moje.auto.cz/lubaan/vekina.html a http://auto2.lidovky.cz/clanek_lidovky.php?id_clanek=3315 Zejména ta první od Lubaana je hodně povedená. Vectra C je u nás na silnicích málo vidět, proto je i zajímavá.
Cíleně jsem tedy začal na německých serverech nabízející ojeté vozy ( www.mobile.de a www.autoscout24.de ) hledat vůz OPEL VECTRA CARAVAN, s motorem 1.9CDTI z produkce Fiatu. Dieslové motory Opel 2,0 DTI a 2.2 DTi jsem vyloučil, hlavně kvůli problematickému čerpadlu nafty.
Pokud někdo chce jít touto cestou a kupovat auto přes internet musím říci jediné – chce to čas a trpělivost. Je zde spousta pochybných nabídek, které na sebe upozorňují nepřiměřeně nízkou cenou, nebo platbou předem. V mém případě jsem to měl celé ještě ztížené tím, že bohužel neumím Německy. Naštěstí manželka mluví perfektně a ještě mám kamaráda, který mi na požádání vždy do bazaru zavolal. Spousta vozů je na internetu nafocena jen pro oko, bohužel je to ale jediný způsob jak se s vozem seznámit, pokud se tedy chcete vyhnout zbytečné cestě. Pro zajímavost uvedu jeden příklad. Vyhlídnul jsem si auto, vypadalo moc hezky, modrá metalíza ULTRABLAU. Po zavolání do bazaru se ozval pán s tureckým přízvukem. Chtěl jsem doplňující informace, on že auto je v pořádku, jen u řidiče trošku škráblé dveře. Chtěl jsem, aby to nafotil a poslal. Na detailnější fotce bylo vidět, že je rozbitá mlhovka a zrcátko a ten „škrábanec“ je docela hluboká promáčklina ve dveřích. Na dotaz, zda má auto servisní knížku odpověděl, že nikoli. Nezbývalo tedy než poděkovat a začít hledat dál.... A takovýchto „zklamání“ jsem zažil hodně, když už jsem si myslel, že tohle auto je to pravé, ale nakonec to právě kvůli nějakému „drobnému“, ale dost podstatnému zádrhelu nevyšlo. Časem už stačilo jen v rychlosti prolistovat nabídku, znal jsem to už téměř nazpaměť, proto auto, které nově přibylo jsem rychle našel. Všimnul jsem si celkem logické věci, že autobazary poblíž hranic jsou hodně „přebrané“ právě kvůli dovozcům z Polska a od nás.
I po těchto neúspěších jsem si říkal, že není kam spěchat, nakonec ceny ojetin jsou každý podzim příznivější a Opel představil Insignii, nástupce Vectry, tudíž i tato nová modelová řada bude tlačit cenu dolů.
Jednou jsem opět listoval internetem a objevil jsem inzerát, kterému jsem nevěnoval až zas tolik pozornosti, nebyli zde totiž fotografie. Už jsem chtěl zaklapnout notebook, když jsem si všimnul místa odkud prodejce pochází – Reutlingen – Pfüllingen. Tam žije již 11 let moje švagrová. Zavolal jsem jí, jestli by se do bazaru nezajela podívat. Je hrozně akční, asi za hodinu mi volala, že je na místě přímo u auta. Nafotila ho a poslala e-mailem detailní foto, auto vypadalo moc hezky. Nepoškozené, pravidelně servisované, přímo ve značkovém servisu Opel, vše zdokumentované v řádně vedené servisní knížce. Ptala se na možnou slevu, odpovědí ji byla sada obutých zánovních zimních gum s originál poklicemi a nabídka bezplatného vyřízení všech formalit na německé straně. Na auto prodejce navíc dával rok záruku. S manželkou jsme chvíli přemýšleli, ale nepodařilo se nám, tak jak to bylo již v minulosti několikrát, najít nic co by bránilo našemu zájmu právě o tenhle vůz. Švagrová tedy auto zarezervovala, z bazaru mi poslali faxem kupní smlouvu a plnou moc, kterou jsem podepsal a obratem zaslal faxem zpět. Vše šlo hrozně rychle, auto včetně převozních značek bylo do týdne připraveno. Měl jsem chuť pro auto zajet s kamarádem, ale nakonec jsem se přiklonil k návrhu mojí švagrové že nám auto přiveze, týden u nás pobude a zpátky se dopraví sama. Opět se o vše postarala, za což ji moc děkujeme, zašla do bazaru auto zaplatila, s tím že peníze jí dáme až přijede. Přiznám se byl jsem trochu nervózní z toho ,že bude cestovat sama, ale zvládla to na jedničku. Když auto přivezla byli jsme překvapeni za jak krátkou dobu cestu zvládla, jela z 90% po německých dálnicích, palubní počítač ukazoval průměrnou rychlost 130 km/h.
S autem jsem nadočekávání spokojen, je jak se říká v Německu „top zustand“. Od prodejce máme certifikát, že auto nebylo nikdy havarováno, a je na něj roční záruka. Nenašel jsem na něm jakékoli poškození. Uvnitř auto i po 3 letech ještě voní novotou, bylo vzorně uklizeno nikde ani chloupek. Datum výroby je 07/2005, tedy verze těsně před faceliftem, který se začal dělat na podzim roku 2005. Má najeto 135000 tis/km Já osobně jsem s ním zatím najel jen 1500,- Km tudíž nemůžu dělat dlouhodobější závěry, ty budu průběžně do recenze doplňovat. První dojmy z nového auta jsou znamenité, všude je moře místa, měřím 190 cm a i za mnou na zadních sedadlech si neodřete kolena. Kufr je taky obří, zvlášť když se sklopí zadní sedačky má objem úctyhodných 1850 l. Co se týká motoru není co vytknout, krásně táhne od spodu, 110 KW je dostatek výkonu i na takto rozměrný a těžký vůz. Má bezúdržbový filtr pevných částic, plní emisní normu EURO 4, vůbec nekouří. Jedna zajímavost, když se podíváte do výfuku, je úplně čistý, žádný náznak sazí. A hlavně – je opravdu tichý, nesrovnatelně s motory WV PD. Dlouhodobou spotřebu mám 5,7 l a to cítím, že bych mohl někdy i ubrat. Jeden mínus jsem přece jen ale našel – dlouho se zahřívá, což je daň za jeho velkou účinnost. S Vectrou se jezdí moc příjemně, odpružení krásně překonává nerovnosti. Spojka jde až máslově lehce, chce to chvilku zvyku. Vectra příliš nevybízí k závodění, spíš je to tak na pohodu, poslouchám muziku, hraju si s navigací a sleduju spotřebu. Ovšem s tím, že když je potřeba není problém prudce akcelerovat, pod nohou je pořád prostor nechat rozběhnout všech 150 koní naplno. Krásný zvuk, když turbo začne šepotem tiše pískat.

Výbava vozu je výborná - 6-ti stupňová manuální převodovka, imobilizér, centrální zamykání, ABS, ESP, automatická dvouzónová klimatizace, el. ovládání zrcátek, el. ovládání všech oken, tempomat, multifunkční výškově nastavitelný volant, autorádio CD70 s MP3 přehrávačem a vestavěnou satelitní navigací Simens, palubní počítač, elektro-hydraulický posilovač řízení, antireflexní fialové přední sklo, vyhřívaná zrcátka, vyhřívaná sedadla, Bi-xenonové světlomety s natáčením a přisvěcováním do zatáček, elektrické střešní okno, handsfree pro telefon (bohužel jen Siemens), zadní stěrač, dělená zadní sedadla, 6 x airbag, parkovací assistent vpředu a vzadu , dešťový senzor stěračů, otáčkoměr, Systém monitorování tlaku v pneu (RDKS), venkovní teploměr, roletky v zadních dveřích, litá kola, sklopné sedadlo spolujezdce.... Určitě jsem ještě něco zapomněl. Elektroniky je tu spousta, někdy až nostalgicky vzpomínám na starou škodu 120, která měla maličkou pojistkovou skříňku, vše jednoduché, člověk si vystačil s malou žárovičkou jako zkoušečkou a vše si opravil sám. Ve Vectře jsou pojistkové skříně hned tři a pořádně napěchované, jedna u motoru vedle baterie, další u řidiče a poslední v zadním kufru na pravé straně.
Z výbavy bych zmínil navigaci, která není tak dobrá jako externí, ale tím že je vestavěná je i integrovaná s audio systémem vozu. Pohodlné je i její čtení přímo z displeje palubního počítače. Je hodně rychlá při výpočtu trasy a řekl bych i dostačující, chce to ale podrobnější mapy Česka. Samotné audio mě příjemně překvapilo, hudba z CD je krásně a čistě reprodukovaná pomocí 8 reproduktorů. Automatická klimatizace je opravdu plně automatická, včetně ECO módu, má dostatečnou kapacitu a rychle vychladí vnitřek vozu. Radost mi udělal i parkovací asistent, senzory má vpředu i vzadu, u takto rozměrného auta je to vcelku potřebná věc. Dešťový senzor reaguje překvapivě přesně, proto stěračům není nutno věnovat pozornost. Páčka směrových světel – výborná věc, velmi rychle jsem si zvyknul, lehké stlačení blikne 3x, delší bliká stále. Šestistupňová převodovka – dobře odstupňovaná, 6 budete řadit nejspíše až na dálnici, trochu mi vadí poměrně dlouhý krok řadicí páky. Oceňuji i vyhřívaná sedadla.

Silné stránky

+ Motor - výkon, spotřeba, tichý chod
+ 6-ti stupňová převodovka
+ Jízdní vlastnosti
+bohatá doplňující výbava, která rozšiřuje užitnou hodnotu vozu
+Prostornost
+ dílenské zpracování
+pozinkovaná karoserie

Slabé stránky

- Motor se dlouho ohřívá (Tento nedostatek vyřešen motáží nezávislého topení EBERSPÄCHER, 28.12.2009)
- ovládání na palubní desce a volantu je méně přehledné. Chvíli trvá, než si zvyknete.
- manévrovatelnost, jde o dlouhé auto s velkým rozvorem, proto couvání a otáčení na malém parkovišti ve městě je někdy nesnadné.
- dlouhý chod řadící páky
- složitá elektronika, která je ovšem nutností, vzhledem k tomu do jaké třídy vůz patří

Následující body doplněny po 9 měsících co s autem jezdím.

- Horší výhled řidiče přes levý sloupek. Je dost široký a v křižovatce musím dávat pozor abych něco nepřehlédl.
- Odkládací prostory obecně. Kromě schránky u spolujezdce nejsou v podstatě žádné, kapsy ve dveřích ani nepočítám, jsou dosti úzké a vejde se tam hrozně málo.

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

20.5.2009 - do dnešní doby vyměněny 2 krajní sensory parkpilota (měnil jsem doma sám)cena opel 1800,- za jeden. Vyřešil jsem to koupí 4 zánovních sensorů za 2000,- tj. jeden vyšel na 500,- kč Při výměně je nepostradatelná diagnostika, přesně identifikuje vadný sensor.

27.5.2009 - Závada alternátoru, vadný diodový můstek, nefunfční dobíjení, se zhasnutými světly na baterii lze dojet cca 100 km. Bohužel jsem nebyl doma takže oprava v servisu Opel repase alternátoru 7000,- s prací.

1.2.2010 Výměna termostatu

28.7.2010 Porucha stěračů, přestali se vracet a zastavili se třeba uprostřed skla. Diagnostika hlásila chybu v UEC - Front Wiper Park
Switch Circuit Malfunction B3876-00 chyba byla v koncovém spínači, který je schovaný v motorku stěračů. Po rozebrání (hodinářská práce) promazáno kontaktolem již opět funkční.

Výměna axiálních tyček řízení.

Porucha konektoru vstřikovače - 3 válec.

Výměna hžavicích svíček.

Výměna zadních tlumičů a lichoběžníkových zadních ramen.

1.5.2011 - výměna obou předních pružin + horního uložení - obě pružiny prasklé ve spodním céčku.

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Prodejce bych chtěl bych pochválit, jednalo se o společnost Automobilforum (www.automobilforum.de), mají dvě pobočky jednu ve Stuttgartu a druhou právě v Reutlingenu. Je to poměrně velká společnost, která se zabývá prodejem a servisem právě Opelů. Auto dokanale připravili a veškeré formality zařídili za nás, nebyl jediný problém. Na autě byl dělaný na 130000 km velký servis, jsou nové přední kotouče, vyměněné rozvody, nové čepy na řízení a samozřejmě i filtry. Podle mě je lepší koupit auto od většího, prověřeného prodejce, který má co nabídnout, možná za nepatrně větší cenu, než od prodejce privátního.

 

Novinky v recenzi

29.12.2009 12:40

Nezávislé topení EBERSPÄCHER

Po odmlce zase nějaké novinky, odhodlal jsem se k snad už poslednímu velkému dílu. Zabudování originálního nezávislého topení EBERSPÄCHER (Can-BUS), hlavně kvůli nedostatečnému ohřívání motoru v zimě.
Obecně diesely kvůli malému odpadnímu teplu hůř topí. Do práce jezdím cca 30 km, motor se za celou dobu pořádně neohřeje. Všechno odpadní teplo je spotřebováno na vyhřívání interiéru a motor je provozován podchlazený.
Ovšem i na toto jde řešit právě zadudováním nezávislého topení. Výhody jsou asi tyto:
•odpadají studené starty, motor se startuje bez žhavení, po 2 km jízdy je již plně zahřátý.
•Volný výhled z auta, není nutno škrábat nebo řešit přimrzlé stěrače.
•Teplo v autě ihned po nastoupení

Vectra měla pro nezávislé topení vše "předpřipraveno" včetně konektoru pro připojení agregátu. Nebylo nutno nijak zasahovat do interiéru, tahat kabely ke spínacím hodinám a pod. Ovládání je dobře řešeno pomocí ovládacího panelu klimatizace, kde lze zadat 3 časy kdy se automaticky spustí.
Opravdová lahůdka je dálkové ovládání topení, které ještě bohužel ještě nepořídil :-(

Jsem rád že nezávislé topení mám, odpadl tak jeden z nedostatků auta - nedostatečné topení. Je to perfektní pocit když všude okolo je mráz a jinovatka nastoupit do vyhřátého auta s teplým motorem.

22.10.2009 12:25

UHP Portál pro mobilní telefon s hlas. ovládáním a bluetooth

Dopisuji opět po odmlce co je nového. Namontoval jsem do auta jednotku UHP což je univerzální portál pro mobilní telefon s hlasovým ovládáním a bluetooth. Dalo mi to chvilku bádání, protože tahle jednotka se montovalala až od roku 2006, musel jsem vyrobit přechodový kabel mezi řídící jednotku UHP a zásuvku VDA (příprava pro telefon) V autě jsem měl originál HF sadu s kolíbkou pro telefon v přihrádce spolujezdce, bohužel ale podporovala pouze telefony siemens(S55)a neměla ovládání na volantu. Tuhle sadu jsem celou demontoval.
Namontoval jsem tedy novou jednotku UHP. Po naprogramování vše kupodivu funguje. Ve služební fabii máme bluetooth HF Parrot, ta ve vectře je ale rozhodně lepší. Ovládání přes volant, vše je viditelné na velkém displeji je to hodně komfortní a pohodlné. Telefon se po zapnutí rádia okamžitě spoji s UHP pomocí bluetooth. Přidal jsem i pár fotek.

5.8.2009 23:20

Česky mluvící navigace CD70 NAVI

Dlouho jsem nenapsal co je nového, nic zásadního se nestalo, mám po výměně filtrů a oleje. Jedna věc se mi ale povedla. Rozchodil jsem asi po týdením usilovném bádání a výzkumu české audio v navigaci. Viz. video na youtube. Navigace tedy teď mluví česky. Už jsem si zvyknul na ty Německé fráze, ale takhle je to přeci jen lepší.....

18.5.2009 14:53

Natáčecí bi-xenonové světlomety AFL

Tak jsem si udělal radost a úspěšně zamontoval do mojí Vectry bi-xenonové adaptivní světlomety AFL. Hezky o nich psal Luboš ve své recenzi (http://moje.auto.cz/lubaan/vekina.html) Hodně se mi líbily, já měl „jen“ klasické xenony. Nebylo to snadné, ze začátku jsem to úplně zavrhoval, cena jednoho originálního světlometu je u Opelu asi 27.000,- tis. Plus další věci jako AFL Power moduly (6500,- za jeden), řídící jednotka AFL (5500,-) Asi 3 měsíce jsem sbíral informace a plánky takové to „know how“ Pak se mi podařilo levně koupit jeden pravý bi-xenon. Byl úplně nový, když jsem ho vybalil z krabice, bylo rozhodnuto! Krásně modře zářila obroučka poměrně velké natáčecí čočky. Tyhle světla jsem prostě musel mít. Na své Vectře jsem měl originál klasické xenony, nejsou špatné, ale s AFL se to nedá srovnat. Když jsem kdysi přesedlal z auta které mělo klasické H4 do Vectry s xenonami, byl to obrovský rozdíl, stejně tak po přejití od xenonů k Bi-xenonům s AFL. Trochu zde tyto světlomety popíši. Světla se naklápějí jak vertikálně tak horizontálně, o automatické vertikální naklápění se starají čidla na obou nápravách, podle toho jak je vozidlo obsazeno se čočka zvedne nebo sníží. Kouzlo těchto světel je ale hlavně ve stranovém natáčení do zatáček, čočky kopírují natočení volantu a naklápějí se do stran v úhlů +/- 15 stupňů, Opel udává že se tak zlepší osvětlení prudkých zatáček o 90%, což zcela určitě přispívá bezpečnosti. Nejlépe je práce světlometů viditelná za mlhy, kdy do zatáček xenony krásně kmitají ze strany na stranu. Ve světlometech jsou také integrovaná odbočovací světla, aktivují se do rychlosti cca 40 km/h a natočením volantu , nebo zapnutím směrovky. Osvítí místo v úhlu 90 stupňů od auta a 30m do dálky. Jako dálková světla slouží stejné xenony jako pro potkávací, pomocí pohyblivé el. magnetické clony svítí xenon plnou silou a ještě se k němu přidává další světlomet s žárovkou H1. Při rychlosti přes 120 km/h přímým směrem (po dálnici) se paprsek světlometů mírně přizvedne, je tedy vidět dále. Lépe svítí už jen Insignia :o) Jen pro zajímavost ještě uvádím že v roce 2003 kdy Opel tyto světla uvedl byla nutná změna evropských předpisů, protože nebylo povoleno stranové natáčení světel.

Každopádně jsem moc rád že se mi to povedlo auto "prokouklo".


5.5.2009 09:08

RDKS, ESP, AFL...........

Po delším čase opět dopisuji co je nového. S Vectrou jsem abslovoval zatím svou nejdelší cestu 880 km za jeden den. Pohodová jízda za nádherného počasí, spotřeba 5,3 l. (převážně po dálnici na tempomat) Na autě jsem dodělával tlačítko vypnutí ESP a hlavně jsem dodatečně domontovával systém monitorování tlaku v pneu. Perfektní věc, člověk má neustále přehled na kolik je která pneu nahuštěna. Systém nepřetržitě monitoruje tlak každé pneumatiky pomocí bezdrátových sensorů a výsledky odesílá do palubního počítače kde lze krásně zobrazit v menu (viz foto) V případě tlakové ztráty, se zobrazí varovná hláška. Existuje více systémů monitorování tlaku v pneu, kdy se např. pomocí sensorů abs dopočítává podle obvodové rychlosti zda se kolo netočí oproti ostatním rychleji tudíž je podhuštěné, Opel však používá plnohodnotný systém (přijímač vysílač) řekl bych jeden z nejvíce povedených, kola se můžou libovolně přehazovat a systém sám rozpozná pozici kola vůči autu. V testu ADAC dostal tento systém nejvyšší známku ++ sehr gut a skončil na druhém místě viz odkaz: http://www.lauche-maas.de/Anleit/adac-testb0711.pdf Co se týká dostavby mám bohaté zkušenosti, kdyby někdo měl zájem o dodatečnou montáž rád poradím "jak na to" :-) Musím taky poděkovat Lubbanovi, který mi hodně pomohl.
Chystám se ještě na poslední "dostavbu" adaptivních Bi-xenonových světlometů AFL, světla už mám nakoupeny, až budu mít hotovo napíšu další novinky......

26.12.2008 00:00

Auto jsem si dovybavil sklopným klíčem, stadartně je dodáván až pro vozy po faceliftu (modelový rok 2006 a vyšší) Návod jak na to je zde: http://mojevectra.cz/opel-vectra-c Je příjemný, tlačítka nejsou vystouplé jako u klasického klíče, proto nehrozí jejich nechtěné zmáčknutí. Vypadá hezky a jde krásně do kapsy. Viz. fotogalerie.

7.12.2008 00:00

Tak to letí s autem jsem najel zatím 6000 km. Bez jediné závady!! Jen jednou mi vypověděl službu parkpilot, když byl mráz a vlhko. Po rozmrznutí zase v pořádku. Výhledově musím dokoupit diagnostiku. Nechal jsem naprogramovat denní svícení. Trochu mi chybí ledky pro denní svícení. Až nedávno jsem objevil že jde sklopit sedadlo spolujezdce, dají se tak přepravovat dosti dlouhé předměty. (Viz foto) Pořád objevuji nějaké zajímavé funkce. Např. Klimatizace topí nebo chladí i chvíli po vypnutí zapalování po stisku klávesy auto. Nebo funkce Folow me Home po zhasnutí auta a bliknutím dálkovými Vám auto ještě 30 sekund svítí parkovačkami a předními světly ma cestu. Centrál jde naprogramovat tak, že po překročení 15 km rychlosti se auto samo zamkne. Okna a strešní okno jdou zavřít, nebo otevřít dálkovým ovlačem. Pokud zapomenu a nechám svítit vnitřní osvětlení, nebo hrát radio, po čase se odpojí, aby uchránilo baterii. Takových vychytávek je spousta...Auto částečně dovybavuji, koupil jsem si zadní boční síť, gumové koberce, dodělávám kontrolu podhuštění pneu.
Zjistil jsem že ceny ND jsou u sousedů v DE někdy až o 1/3 nižší než u nás.

Video

Přímý odkaz na video.


Přidat názorDiskuse: Opel Vectra Elegance 1.9 CDTI 110 KW

Další vozy Opel Vectra



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
8

Závady na elektroinstalaci 2x čidlo parkpilota a výměna alternátoru

praktičnost
10

Není co vytknout, variabilní vůz

prostornost
10

Hodně místa i pro nohy za řidičem

jízdní vlastnosti
9

Auto je spíše pro komfortní a pohodlnou jízdu

jízdní komfort
9

Hodně pohodlné a tiché, vcetně velice příjemných sedaček

provozní náklady
9

-

náhradní díly
8

Málo dostupných z druhovýroby

výkon motoru
10

Vynikající pružný tichý a výkonný

spotřeba
10

5,8 záleží na stylu jízdy šlo by se dostat na 5,5

hlučnost motoru
10

Ve srovnání s WV tichoučký

kvalita sedadel
10

Tvrdá německá sedadla, tak akorát

brzdy
10

Citlivé a přesné

zavazadlový prostor
10

Obří kufr


Více o modeluOpel Vectra C (2002-2008)
Opel Astra 1,4 16V Opel Astra 1,4 16V

Po testu nového Golfu (), vám nabízíme test jeho hlavního…

Opel City Trekker Opel City Trekker

Na letošním tokijském veletrhu byla představena studie…

 






Blesk.cz

Pacienti dostávali „koktejl“ smrti. Sériově vraždil anesteziolog, tvrdí policie

Pacienti dostávali „koktejl“ smrti. Sériově vraždil…

Před soudem ve Francii stanul anesteziolog podezřelý z úmyslné otravy minimálně sedmi pacientů. Policie ho viní…

V Libni se srazilo auto s tramvají: Hasiči vystříhávali zaklíněného řidiče

V Libni se srazilo auto s tramvají: Hasiči…

Hasiči zasahují u dopravní nehody v ulici Zenklova, kde se střetl osobní automobil s tramvají. Podle tiskového…

 

iSport.cz

Úžasná jízda Češky! Vondroušová sbírá tituly, vyhrála 91 % zápasů

Úžasná jízda Češky! Vondroušová sbírá tituly,…

Třicet čtyři odehraných zápasů, 31 výher, dva turnajové triumfy, dvě účasti v semifinále, téměř 91 procentní…

Jak měnil image oslavenec Poborský (45)? Od vlasaté hvězdy k hipsterovi

Jak měnil image oslavenec Poborský (45)? Od vlasaté…

Všechno nejlepší! Karel Poborský dnes slaví pětačtyřicetiny jako jedna z největších postav v historii českého…

 

Reflex.cz

Tom Hardy o seriálu Taboo: James se chová k ženám příšerně, dokáže mít sex jen s vlastní sestrou

Tom Hardy o seriálu Taboo: James se chová k ženám…

Britský herec Tom Hardy (39), známý třeba z předloňských multioscarových snímků Revenant Zmrtvýchvstání a Šílený…

Marketingový expert Horák: Babiš by byl bez miliard a fabrik jen komická figurka

Marketingový expert Horák: Babiš by byl bez miliard…

Základem úspěchu Andreje Babiše je jeho podnikání, bez něj by mu image lidového politika byla k ničemu, říká…